Novinky

Zpět na článek

Nový Citroën C5 X Hypnos dorazil do Česka. Za 1,3 milionu korun má to nejlepší

18 komentářů

ProchyTom
Driv si sel pro citroena a rano si odjizdel do prace s uzkostlicpve zabalenou svacinou aby te nikdo nevidel. Ted v tom jezdi doktori aby se od stredni vrstvy odlisili a nedrazdili okoli. Stejne bych ti jednu prdnul. Jo tobe 😂
ericn
Co na to říct? Dostanete poměrně hnusné low-endové auto s divným designem a předraženým PHEV na základě 1.6THP 133kW. Tenhle motor je sám o sobě fajn a kdyby měl Stellantis koule, mohla být v klidu dál, ale to by se ta jejich auta moc prodávala 😉

Prodeje v ČR hovoří za vše, pouhých 111ks za 1-8/2023 z toho 62 benzinových s 3hrnkem a 49 PHEV 😒]

Btw hmotnost benzinu je 1493kg a PHEV 1797kg, tj 300kg elektrického balastu navíc a užitečná hmotnost jen 380kg :no:
Meky
este by bolo fajn uviest, kolko unesie na guli.
Stellantisove "SUV" - teda auta na volny cas a pre rodiny, maju nosnost menej ako 60 kg. Teda realne viac ako 2 bicykle na guli neodvezu.

Hlavne, ze rodinne vozidla.
ericn
No u Citroen to raději neuvádí nikde, ale Brink má max. 70kg svisle😒br />
https😐/www.tazne.cz/…i-brink-p129050/

Otázkou je co povoluje výrobce čili Citroen a to je jen v TP.

Nicméně max hmostnost bržděného přívěsu je u 3hrnku 1100kg / PHEV obligádních 1350kg 😉
Meky
Pozor, je zásadný rozdiel medzi nosnosťou samotného ťažného a schopnosťou auta.

Klasicky Galia ťažné majú standwrfnaˇych 100 kg lenže stellantis ma technicky podľa motora najviac okolo 60 kg.

Pre porovnanie, aj Scala konštrukčne unesie 75 kg!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To auto má primát, nejdražší low-end. :-!
ptr078
Preto sa tak vyborne v eu predava. Podla mna je to ekonomicky dlhodobo neudrzatelne a zarezu to. Par stoviek mesacne je katastrofa
Avatar - Ozzman
Ozzman
A co je na tom lowend ? Je to běžný mainstream, motoricky je to pořád 4 válec + elektro, výkon to nejaky má (mužem polemizovat, jak moc dobrý to pohon je, já z něj nadšenej nebyl), ale vše ostatní, včetně interiéru je normální mainstream, možná i lehce nadprůměrný, když průměr vztháhnu třeba na VW koncern, který je tu běžně brán jako etalon.
ericn
Co je na tom Low-end? Už i jen výběr ze 2 motorů a jednoho typu karoserie stačí na toto pojmenování. Jako tohle není na úrovni CX, XM nebo ani C6. Dokonce i s C5 bych se to srovnávat bál, kde bylo prostě na výběr víc všeho. Navíc to Citroen řadí do katerorie vyšší střední třídy (s 3hrnkem), viz SDA. No, není to k smíchu 😒] :no:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zeptám se jinak, co je na tomto autě odlišné oproti mainstreamu ? Výběr motorů je tristní, ale to je i u dost mainstreamových modelů, nevidím tady recyklaci levné staré techniky, levné materiály a levné řešení, je to normální mainstream.

Že to Citroen chce vidět jako prémii, no to není, ale to neznamená, že je lowend a že to řadí jako vyšší střední ? Tak Oktávku řadili do střední, Renault dělal z Fluence limuzínu 😁 To bych taky neřešil
ericn
Dotaz měl znít jinak. Koupíš si za 1.3mil Kč Superb Combi s 2.0TDI 200k 4x4 nebo tuhle PHEV C5X. Odpověď je jednoznačná, Superb. Ten Citroen mu nesahá ani po ventilek a to v ničem. Vnímaná kvalita Citroenu je dost nízká, image za poslední léta na nule. Individualizace bídná, technika bez možnosti výběru jen slabší a silnější PHEV, ten 3hrnek neberu ani jako možnost, ten je max do C4… :no:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale to z nej nedela lowend 😊 Kvalita interieru dle me zkusenosti s PSA a Skodovky z posledni soby je silne profrancouzska.
TiaS1
Jelikož se kolega k odpovědi nemá, tak jsem se podíval do konfigurátoru. Ten Citroen má v základu vyhřívaná a klimatizovaná křesla s masážní funkcí v kůži a Alcantaře, 19ky, dvoubarevný lak, 12palcovej displej a spoustu dalšího, nejen že Superb 147 Kw za 1,3 tohle nemá v základu, ale většinu z toho nemá ani jako příplatek. Tak se ptám, dělá to ze Superbu low-end, logikou výše zřejmě ano....
TiaS1
Měl znít, ale nezněl. Dotaz zněl jasně, co je na tom autě lowend? Stále čekáme na odpověď, že ty osobně si raději půjdeš pro Superb je sice hezké, ale nemá to nic společného s objektivitou. Viděl jsem zahraniční test, kdy tohle auto označovali za "srovnatelně pohodlné s S Class", prý to nejkomfortnější auto, co lze za tyto peníze pořídit (logicky netestovali nějakou nejdražší verzi, která v té době ani neexistovala). Interiér prý poměrně kvalitní, ničím nevybočující z mainstreamu, naopak, ze zkušeností si tipnu, že bude na stejné, ne-li mírně kvalitnější urovni než Superb (tam taky není nic luxusního, prostě trochu horší VW). Tak prosím, co je na tom lowend? Díky.
multicar
Tak zrovna bych srovnal PHEV vs PHEV takC5X má solidnější motor 1.6 vs 1.4 u toho Superbu 😊
Avatar - del42sa
del42sa
ale no tak.... volby pohonných jednotek můžeme klidně kritizovat, ale low -end ? Tohle je jen hloupý hejt :no:
jhamil
Nejlevnější DS za 770 000, to si snad musí koupit jedině ženská, která víc rozumí kabelkám než autům. Ta tříválcová 1,2 v DS3 za 770 000 to je teda super kauf za všechny peníze .
Kornel Berkes
Mel jsem Shine Pack s tim PHEV jako sluzebni, a obroti predchozim 2 Kodiaqum s RS TDI byl jedinym minusem absence 4kolky.

Zde to srovnavate se Superbem, tezko se to srovnava, tohle neni ani sedan ani kombik, takovej liftback/shoting brake, ale co se prostoru tyce cca srovnatelny, interier Skodovek je teda axtremne nudny, mozna pro typickyho cecha bez jakekoli spetky designoveho a modniho jemnocitu, je to vrchol mokrych snu, ale objektivne vzato, C5X je uplne jinde, a to i kdyz to srovnavam s aktualnim novym Superbem.

Stejne vybaveny vuz bude cenove vyhodnejsi, s pluginem to nesrovnavam, protoze tahle motorizace je lepsi, tak se nabizi nafta.

Dynamika obdobna, co se spotreby tyce, pokud se pravidelne krmi baterka, alespon jednou za 200-300 kilaku, tak je spotreba nizsi nez u naftoveho superbu, ja ale vetsinou jezdil pouze na benzin, i v tom obyc hybridnim rezimu to funguje super, rekl bych, jezdil jsem spis hodne dynamicky a prumerna spotreba byla 6,5-7litru. Pokud bych jezdil jak 90% populace, tak neni problem jezdit 5,5-6 ciste na benzin...

Nicmene, otazka hlavni zni, jak se v tom aute cestuje a ne za kolik... tu srovnani s S-classe je dost mimo, nicmene, v pohodli a zehleni nerovnosti se tomu nevyrovna nic pod E-classe se vzduchovym podvozkem...