Elektromobily
Přihlásit pro přidání komentáře
GeekStar
Cestování elektromobilem a cestování Teslou jsou dvě různé disciplíny.
Tady jste koukám měli Enyaq, to muselo být náročné.
Tady jste koukám měli Enyaq, to muselo být náročné.
DonVito
To bylo zase drama. Nabijecka na chvili vypadla.
:D
Proste strach z nabijeni je vsudypritomny. Prestoze ve meste bylo jeste dalsich x rychlych nabijecek a nespocet pomalych... Takze drama spocivalo ve stazeni jine aplikace, ktera stejne nakonec ani nebyla potreba.
:D
Hlavne ze je z toho titulek a uvodni fotka.
Co bych za to dal, kdyby tyhle clanky psal nekdo zkusenejsi a nejlip v Tesle.
Ano, kdyz nekdo testuje jen spalovaky a s EV cestuje poprvy, muze to byt trochu stres..
PS Doporuceni redakci. Stahnete si vic aplikaci, ktere obsahuji vsechny nabijecky. Nabijeni pak muze byt drazsi, ale clovek nema zadny stres.
Nechci tu delat reklamu, ale vyborna je aplikace EnBW.
https://play.google.com/…ore/apps/details?…
Funguje vyborne snad vsude v okoli krome Madarska.
A obvykle je fajn vyuzivat lokalni dodavatele s nizkou cenou, coz ale vyzaduje trochu priprav.
:D
Proste strach z nabijeni je vsudypritomny. Prestoze ve meste bylo jeste dalsich x rychlych nabijecek a nespocet pomalych... Takze drama spocivalo ve stazeni jine aplikace, ktera stejne nakonec ani nebyla potreba.
:D
Hlavne ze je z toho titulek a uvodni fotka.
Co bych za to dal, kdyby tyhle clanky psal nekdo zkusenejsi a nejlip v Tesle.
Ano, kdyz nekdo testuje jen spalovaky a s EV cestuje poprvy, muze to byt trochu stres..
PS Doporuceni redakci. Stahnete si vic aplikaci, ktere obsahuji vsechny nabijecky. Nabijeni pak muze byt drazsi, ale clovek nema zadny stres.
Nechci tu delat reklamu, ale vyborna je aplikace EnBW.
https://play.google.com/…ore/apps/details?…
Funguje vyborne snad vsude v okoli krome Madarska.
A obvykle je fajn vyuzivat lokalni dodavatele s nizkou cenou, coz ale vyzaduje trochu priprav.
Done, ty si opravdu Blb. Těmito žvásty o EV, jim děláš jen medvědí službu. Redaktoři, kteří na rozdíl od tebe projeli stovky aut, nejsou vhodní na testování elektromobilů? Řekl bych, že daleko víc než ty. Jedou tak, jak by jel jakýkoliv normální člověk, mají jednu kartu, jednu aplikaci a v pohodě.
Normální člověk nezkoumá 3 tisíce cest, jak se někam dostat, co nejlevněji a neplánuje cestu stylem týdnů předtím, než vyjede. Normální člověk si řekne kam chce jet, zabalí, vezme kartu, telefon s apkou, auto, jede a nechce nic zásadního řešit ;-) Jen si užívat cestu... To je smysl cestování..
Navíc tvoje adorace Tesly je až směšná :no:
Já jsem si ten test přečetl s chutí. Ač EV nemusím, tak naprosto chápu, proč do toho šli a chtěli lidem ukázat, jak se to dá v klidu přežít. Nic víc, nic míň. Když tak jezdit chceš, tak můžeš ;-)
Normální člověk nezkoumá 3 tisíce cest, jak se někam dostat, co nejlevněji a neplánuje cestu stylem týdnů předtím, než vyjede. Normální člověk si řekne kam chce jet, zabalí, vezme kartu, telefon s apkou, auto, jede a nechce nic zásadního řešit ;-) Jen si užívat cestu... To je smysl cestování..
Navíc tvoje adorace Tesly je až směšná :no:
Já jsem si ten test přečetl s chutí. Ač EV nemusím, tak naprosto chápu, proč do toho šli a chtěli lidem ukázat, jak se to dá v klidu přežít. Nic víc, nic míň. Když tak jezdit chceš, tak můžeš ;-)
Podle tvy logiky by fosily nejlip otestoval absolvent autoskoly. :no:
Neprekvapil jsi.
Cim hloupejsi argument, tim drsnejsi urazky...
:-)
Sorry, ale kdybys o tematu neco vedel, tak bys pochopil moji zminku o Tesle.
Specielne pro tebe:
Tesla ma NAVIC sit Superchargeru (a destination chargeru)
NAVIC znamena, ze muze pouzivat vsechny nabijecky jaky Enyaq a NAVIC Supercharger
Nabijeni na Superchargeru funguje tak, ze se ti automaticky otevre nabijeci vicko, ty zasunes konektor a to je cely - zadny cipy, zadny aplikace! :yes:
A navic je velmi rychle DC nabijeni zpoplatneno cenou obvyklou u konkurence za AC
Chces k tomu dodat neco jinyho nez urazku?
Je to tak tezky pochopit?
Neprekvapil jsi.
Cim hloupejsi argument, tim drsnejsi urazky...
:-)
Sorry, ale kdybys o tematu neco vedel, tak bys pochopil moji zminku o Tesle.
Specielne pro tebe:
Tesla ma NAVIC sit Superchargeru (a destination chargeru)
NAVIC znamena, ze muze pouzivat vsechny nabijecky jaky Enyaq a NAVIC Supercharger
Nabijeni na Superchargeru funguje tak, ze se ti automaticky otevre nabijeci vicko, ty zasunes konektor a to je cely - zadny cipy, zadny aplikace! :yes:
A navic je velmi rychle DC nabijeni zpoplatneno cenou obvyklou u konkurence za AC
Chces k tomu dodat neco jinyho nez urazku?
Je to tak tezky pochopit?
Asi není ani třeba reagovat, je to zbytečné ;-)
Jak jsem viděl jen nadpis článku, tak už jsem se smál z toho co napíšeš.
No, ten strach z nabíjení, nebo že nedojedou, to je asi alfou a omegou všech těch, kteří EV odmítají, tak na tom asi něco bude :D Navíc i ty sám jsi ještě nedávno uznával, že na ty dlouhé trasy to ještě není uplně ideální, hlavně infrastrukturou, takže to není tak vlastně je ten článek tak špatně ?
Infrastruktura dost pribyva kazdym rokem.
Dnes uz je v okolnich zemich cestovani naprosto bezproblemove.
Dnes uz je v okolnich zemich cestovani naprosto bezproblemove.
No, tak proč se redaktoři báli ? Já se nehádám, nemám zkušenost, ale stavíš tady každou negativní zkušenost s EV jako útok proti elektromobilitě. Jenže v principu EV je pro fanoušky, stejně jako do jisté míry i třeba některé hybridy (i když tady už se to pomalu stává mainstream, ale pořád se setkáme s testem, kde i automobilový novinář s tím jezdí s naprosto ujetou spotřebou, protože to prostě musíš taky chvíli cvičit) a né každý nadšeně postahuje všechny appky, předem naplánuje a jede, všichni takoví nejsou. Ono by to bylo stejné, kdyby měli třeba Passat TDI s 20 litrovou nádrží a bylo 20x méně benzinek, kritika by byla stejná, jednoduchost použití na dlouhé trase by pak byla taky horší.. Jak říkám, nevidím v tom kritiku EV, ale spíše reálný pohled normálního uživatele, co není fanoušek elektromobility...
p.s. věřím, že s Teslou a její sítí nabíječek je to o trochu lepší
p.s. věřím, že s Teslou a její sítí nabíječek je to o trochu lepší
Nic takoveho jsem nepsal.
Tohle nebyl (krome poutavyho titulku) zadny utok proti elektromobilite.
Dnes neexistuje zadna povinnost jezdit EV, tudiz si jezdete dieselem. A nebojte, za deset let bude vsechno jinak. Uz dnes muzes mit jen jednu karticku, nebo dokonce zadnou.
https://www.skoda-storyboard.com/…rodinu-enyaq-iv/
"Vozy řady ENYAQ iV se na kompatibilních dobíjecích stanicích identifikují automaticky
› Nabíjení se spustí i bez aplikace v chytrém telefonu nebo RFID karty
› Funkce „Plug & Charge“ je dostupná u všech nově vyrobených vozů řady ENYAQ iV"
:yes: :yes:
Ja hlavne tvrdim, ze by to chtelo vic zkusenosti (a znalosti) s EV.
A kdyz chce autor o EV psat, tak by je mit mel, aby je mohl dal predavat.
Vzhledem k tomu, ze tomu tak neni, tak to zde pak musim dohanet. :D
Tohle nebyl (krome poutavyho titulku) zadny utok proti elektromobilite.
Dnes neexistuje zadna povinnost jezdit EV, tudiz si jezdete dieselem. A nebojte, za deset let bude vsechno jinak. Uz dnes muzes mit jen jednu karticku, nebo dokonce zadnou.
https://www.skoda-storyboard.com/…rodinu-enyaq-iv/
"Vozy řady ENYAQ iV se na kompatibilních dobíjecích stanicích identifikují automaticky
› Nabíjení se spustí i bez aplikace v chytrém telefonu nebo RFID karty
› Funkce „Plug & Charge“ je dostupná u všech nově vyrobených vozů řady ENYAQ iV"
:yes: :yes:
Ja hlavne tvrdim, ze by to chtelo vic zkusenosti (a znalosti) s EV.
A kdyz chce autor o EV psat, tak by je mit mel, aby je mohl dal predavat.
Vzhledem k tomu, ze tomu tak neni, tak to zde pak musim dohanet. :D
Ale to není o dieslu, ja to uvedl jako protiklad.
Já myslím, že je dobré mít oba druhy článku. Jeden od zkušeného jezdce EV, kde poradí co stáhnout za appky, čemu se vyhnout a druhá je ta zkušenost člověka, který si do takového auta sedne (třeba stejně jako takový, který si ho poprvé koupí, či vyfasuje) a teď někam jede. Jsou to dva přístupy a oba mají svuj smysl.
Já myslím, že je dobré mít oba druhy článku. Jeden od zkušeného jezdce EV, kde poradí co stáhnout za appky, čemu se vyhnout a druhá je ta zkušenost člověka, který si do takového auta sedne (třeba stejně jako takový, který si ho poprvé koupí, či vyfasuje) a teď někam jede. Jsou to dva přístupy a oba mají svuj smysl.
Napsal jsi vec, se kterou nesouhlasim:
"Jak říkám, nevidím v tom kritiku EV, ale spíše reálný pohled normálního uživatele, co není fanoušek elektromobility..."
Realny uzivatel ma (dejme tomu po pul roce pouzivani) mnohem vic zkusenosti nez autor. Muj nazor.
A redaktor by mel ukazovat moznoati, viz xxc nize... Ne poukazovat na problemy plynouci z neznalosti a nepripravenosti.
Ja v soucasnosti muzu cestovat po Evrope uplne bez planovani...
"Jak říkám, nevidím v tom kritiku EV, ale spíše reálný pohled normálního uživatele, co není fanoušek elektromobility..."
Realny uzivatel ma (dejme tomu po pul roce pouzivani) mnohem vic zkusenosti nez autor. Muj nazor.
A redaktor by mel ukazovat moznoati, viz xxc nize... Ne poukazovat na problemy plynouci z neznalosti a nepripravenosti.
Ja v soucasnosti muzu cestovat po Evrope uplne bez planovani...
To nerozporuje mé tvrzení, že pro nás neznalé uživatele je bližší i text tohoto typu, protože dříve či později se EV dostane i mezi masu lidí, kteří nejsou nadšenci a s tímto se budou potýkat.... na druhou stranu, to už bude asi lepší síť nabíječek. Mrkni na to i z druhé stránky.
Ano, proto by bylo fajn sirit zpusoby jak cestovat bez problemu. O to se tu snazim.
A ne strach (modleni na uvodni fotce), i kdyz to mela byt asi nadsazka.
Ale hejter se toho chytne, jak *** podrazky...
A ne strach (modleni na uvodni fotce), i kdyz to mela byt asi nadsazka.
Ale hejter se toho chytne, jak *** podrazky...
Nezlob se na mě, ale asi se shodneme, že s EV to pořád ještě na dlouhé trase není tak bezmyšlenkovité, jako s tím TDI/TSI, které dojede 1-1,2tisice km na nádrž, defakto skoro celý den nemusíš tankovat a dojedeš k moři, maximálně doplníš jednou na stovkách až tisícovkách benzínek po celé Evropě za 5 minut, vždy mužeš mít obrovskou rezervu.
Určitě je duležité poučovat lidi, jak EV používat, s tím souhlasím a dělej to, ale nesnažme se tvrdit, že je dnes ta situace elektromobility stoprocentně plnohodnotnou náhradou toho spalováku v takovém režimu, kterému se věnuje článek, to je prostě taky fakt. Proto jsem pro oba přístupy a né jen pro ten jeden idealogický ať už je to hejt EV či Hejt spalováku a tvářit se, že EV je plnohodnotně použitelné ve stejné míře a jednoduchosti.
Určitě je duležité poučovat lidi, jak EV používat, s tím souhlasím a dělej to, ale nesnažme se tvrdit, že je dnes ta situace elektromobility stoprocentně plnohodnotnou náhradou toho spalováku v takovém režimu, kterému se věnuje článek, to je prostě taky fakt. Proto jsem pro oba přístupy a né jen pro ten jeden idealogický ať už je to hejt EV či Hejt spalováku a tvářit se, že EV je plnohodnotně použitelné ve stejné míře a jednoduchosti.
Aaa mantra o dojezdu bez tankovani.
Jeste jsi zapomnel dodat kolik energie je mozny dodat jednou tankovaci pistoli.
Specielne pro tebe. Ano na techto bodech se 100% shodneme.
A nikdy jsem netvrdil nic jineho!
Ja ale neustale tvrdim, ze ty rozdily se zmensuji.
Stejne jako by se dalo vyhnout problemum, s vetsi zkusenosti s cestovanim nebo alespon s tim powerpassem..
Jeste jsi zapomnel dodat kolik energie je mozny dodat jednou tankovaci pistoli.
Specielne pro tebe. Ano na techto bodech se 100% shodneme.
A nikdy jsem netvrdil nic jineho!
Ja ale neustale tvrdim, ze ty rozdily se zmensuji.
Stejne jako by se dalo vyhnout problemum, s vetsi zkusenosti s cestovanim nebo alespon s tim powerpassem..
Tak vidíš, tady se shodneme, proto za mě je zajímavý i (tzn že bych uvítal i ten typ, co bys rád ty) tento typ článku i když má clickbaitový titulek a fotku
To chapu. Pro tebe to muze byt zajimavy.
Pro me to rozhodne zajimavy nebylo.
Tak jako vetsina informaci ohledne EV na tomto webu, ktere vyzaduji obvykle opravy (viz treba foto Tesly v clanku o NACS).
Pro me to rozhodne zajimavy nebylo.
Tak jako vetsina informaci ohledne EV na tomto webu, ktere vyzaduji obvykle opravy (viz treba foto Tesly v clanku o NACS).
Proč se tady tedy s námi zdržuješ ? Tedy s vyjimkou toho, že toužíš po mém naftovém Mondeu, ale já tě klidně zase nechám svézt :)
Taky te svy auto budu muset pujcit, abys poznal, co je to ticho, komfort a hlavne BEZEMISNOST.
:D
:D
No, mužem na dálnici poměřit hlučnost, jsem pro :D Třeba ve 150 ti? p.s. já se spokojím s bezemisními 3 kilometry HEV Yarise
Fakt im tam mohli ten powerpass aktivovat, ked je to nejake novinarske auto, nech vsade novinari pisu, ze im to samo nabija bez identifikacie, ako v Tesle :-)
Jenze to by byla nuda a clanek nezajimavy pro hejtery.
Tak jako napsat clanek o cestovani Teslou.
Vsechno funguje samo. Od naplanovani cesty po autorizaci u nabijecky a placeni...
Tak jako napsat clanek o cestovani Teslou.
Vsechno funguje samo. Od naplanovani cesty po autorizaci u nabijecky a placeni...
Proč myslíš, že to má být provokativní ? Já si to nemyslím, ale není to článek odborníka na EV, s tím souhlasím.
Jak by se ti libil test spalovaku, kde redaktor popisuje, ze nevedel, jak nastartovat?
Ze nezmacknul brzdu.
Nebo spojku...
Ze nezmacknul brzdu.
Nebo spojku...
Poopravím to, když redaktor jezdil cely život v atmosféře a sednul si do turbomotoru, bude ho zbytečně točit a bude mu to žrát a zkritizuje to... je to o stylu použití. Tak to vidím já.
Ja to vidim tak, ze by to bylo spatne.
Kdyz neco testujes, tak bys to mel znat.
To je muj pohled.
Jak chapes uvodni foto ty?
Kdyz neco testujes, tak bys to mel znat.
To je muj pohled.
Jak chapes uvodni foto ty?
Kludne to mozu spomenut, mne sa celkom stava, ked som jazdil aj inym autom, alebo sadnem do Citiga a automaticky tuknem do brzdy a naraz nic, sem tam ma zamrazi, ze to nestartuje. Taka blbost a pritom taka inovacia.
Ale ja nerozporuju, ze se to stava.
Ale je skoda z toho delat titulky.
Ale tak acz je komercni medium, takze to chapu.
Vlastne mam pak asi nejvetsi problem s tim, jak takovy clanek chape ericn nebo mokrous...
Ale je skoda z toho delat titulky.
Ale tak acz je komercni medium, takze to chapu.
Vlastne mam pak asi nejvetsi problem s tim, jak takovy clanek chape ericn nebo mokrous...
Myslim, že oba dva chápou velmi dobře, že jsi se neudržel a zase si se začal navážet do diskutérů jen proto, že mají odlišný názor (ok, Ercin si tady začal, ale ostatní ne), aniž by nutně trolily elektromobilitu :) Jsi takový ublížený už asi rok v kuse, možná je načase vyhledat odbornou pomoc... ;)
Napodobne, pane vseznaly. :D
Moje "ublizenost" vyplyva jen z toho, ze nechci diskuze vic hrotit a nechci pouzivat stejny slovnik, jako zdejsi hejteri.
Nebo jako ty, oznacovat diskuzniho protivnika za lhare atp.
Mohl bych erika poslat do hajzlu...
Ale radeji diskuze kultivuju a vzdelavam vas. Povedomi o elektromobilite je u nas velmi slabe.
:-)
Moje "ublizenost" vyplyva jen z toho, ze nechci diskuze vic hrotit a nechci pouzivat stejny slovnik, jako zdejsi hejteri.
Nebo jako ty, oznacovat diskuzniho protivnika za lhare atp.
Mohl bych erika poslat do hajzlu...
Ale radeji diskuze kultivuju a vzdelavam vas. Povedomi o elektromobilite je u nas velmi slabe.
:-)
Já znám jen svuj obor, do techniky aut se necpu :) , ale nejen já poznám, že má někdo nějakou do očí bijící posedlost, myslel jsem to dobře :)
Ja to s tebou myslim vzdy dobre, kdyz te poucuji.
Mam radost, kdyz nasavas nove informace nabite elektrinou.
:yes:
Az mi poskytnes tve "indicie", treba se od tebe take dozvim neco zajimaveho.
:-)
Mam radost, kdyz nasavas nove informace nabite elektrinou.
:yes:
Az mi poskytnes tve "indicie", treba se od tebe take dozvim neco zajimaveho.
:-)
No, určitě, třeba do mě si se ukázkově navezl mou garáží, kterou tady posledních pár měsícu vytahuješ ty :D To je jistě poučné a kultivované, takové vysoce intelektuální :D
Tvou garaz jsem uvedl, abys nechvalil dne pred vecerem.
Ale ok, chtel jsi vyjadrit svuj dojem.
Budiz ti odpusteno.
Dnes jsem velkorysy.
Ale ok, chtel jsi vyjadrit svuj dojem.
Budiz ti odpusteno.
Dnes jsem velkorysy.
Moje garáž je fakt garáž, jezdím s tím 1x za 14 dní, někdy stojí i déle, protože nemám jen to jedno, tvé vysněné plakátové Mondeo :) Jako daily jezdím stejnou značku, jako tvé EV, jen s tím rozdílem, že to moje má pořádný motor, dokonce legendární jehož základ používaly i monoposty F1 ;)
Strach tech kdo odmitaji EV z duvodu strachu o nedojeti je ale iracionalni na zaklade nesmyslnych clanku.
Uvedomuje si spousta lidi to, ze naprostou vetsinu casu jezdi s autem ktere ma v nadrzi palivo. na dojezd jen nekolika malo stovek km?
Uvedomuje si spousta lidi to, ze naprostou vetsinu casu jezdi s autem ktere ma v nadrzi palivo. na dojezd jen nekolika malo stovek km?
četl jsi ten článek vůbec? Když se tu vždycky oháníš zkušenostmi, já jsem v Itálii zkoušel nabíjet hodněkrát a bohužel jsem narážel na podobné problémy jako v článku. Často nefungovala autorizace tam kde měla a to mám víc karet. Nabíječky různě mimo provoz nebo obsazené a to jich tam potkáš násobně víc než u nás. Ale byl jsem tam s PHEV, takže mi to bylo jedno, cvičně jsem spíš zkoušel nabíjet kde to jde. S BEV by to byly nervy.
Opět musel přijít někdo, kdo má zkušenost dál, než v okolí Plzně a Prahy :yes: Díky, protože ze zdejších diskuzí od teoretiků by se zdálo, že je vše růžové a do tří let bude Balkán plný nabíječek.
Zlatá Itálie ještě. V takovém Srbsku a dál to chce snad vozit soláry a kempingové vybavení pro jistotu :D
Tyto země jsem navštívil výhradně vozy dieslovými :D V nouzi dojedeš přes celou zemi, nikdo z tebe nebude tahat cash Eura ve výhodném kurzu, protože náhodou nejde terminál a nemusíš na parkovištích kupovat od turků sadu nožů :D
Speed
Tak to je fakt vtipný článek. Nemělo by tam být napsáno "komerční prezentace"? Proč zrovna nejeli do Polska a Pobaltí rovnou přes Slovensko? Asi proto, že by museli vozit elektrocentrálu. Jako snaží se nám autor vsugerovat, že jsou elektromobily COOL a budoucnost? Jaká byla uhlíková stopa? Kolik stojí 1 kWh energie? Budeme schopni všichni takhle nabíjet?
Mokrous
Tak jsme se dozvěděli, že s EV můžete jet pomalu a nebo pomalu.
A pak to, že když vlastně nikam nejedete, že tam i pomalu dojedete.
A že na trase, kde já tankoval 1x 3 minuty, Enyaq strávil jen necelých 7 hodin nabíjením.
Výlet to mohl bejt prima, ale většina lidí takhle necestuje pomocí přískoků.
Ale jo, okecat se to vždycky nějak dá...
By mě zajímaly ještě ty zbylé náklady výletu krom elektriky a známek.
A pak to, že když vlastně nikam nejedete, že tam i pomalu dojedete.
A že na trase, kde já tankoval 1x 3 minuty, Enyaq strávil jen necelých 7 hodin nabíjením.
Výlet to mohl bejt prima, ale většina lidí takhle necestuje pomocí přískoků.
Ale jo, okecat se to vždycky nějak dá...
By mě zajímaly ještě ty zbylé náklady výletu krom elektriky a známek.
To je logické, když to moc žere, zpomalíš :D Kde jsem to dnes už četl.... ? :D
Nojo, taky jsem jednou v noci zpomalil, když jsem vezl firemní ovcí přes Německo klienta ze školení a benzinka nikde a nikde a nikde. Dojezd už pár desítek km 0. Mírná nervozita se objevila. Nakonec jsme sjeli někam mimo dálnici a našli samoobslužnou čerpačku. Tenkrát ty internety moc nefungovaly, tak to bylo větší dobrodružství. A do nádrže se vešlo víc než bylo v technických údajích.
Mám podobnou zkušenost, cca 15 let nazpět, neděle odpoledne-navečer, Bavorsko, já student, nezkušený, internet nefungoval, někde u Regenu mi naskočila rezerva, už nevím, kam jsem jezdil, všechny benzínky zavřené, po chvíli jízdy a asi dalších dvou zavřených čerpačkách po okolí jsem to nasměroval na Žel. Rudu, s nulou jsem dojel asi 30 km, nebudu ti lhát, nebyla to mírná nervozita, měl jsem sevřené pulky, cesta do kopce... očima jsem to dohypnotizoval na tu první hraniční benzínku :D Díky, už znovu ne... Jen to nebyla Ofce, ale Mondeo MK4 dieseldezolátské TDCi.. ale v té době tady většina jezdila taky dieslem, tak snad mne neukřižují :D
Suhlasim. Ako paci sa mi, ze vela chodili a spoznavali okolie a to prakticky spojili s nabijanim. Keby prsalo, bolo by to ine. Zasa sediet hodinu v McDonalde alebo niekde na pumpe "lebo musim" by ma nebavilo.
A hlavne ked ma clovek deti - to sa ten vylet planuje inak.
Nebavilo by ma takto ist. Obmedzeny na 120 km/h, kazde dve hodiny (ci po prejdeni cca. 250 km) si sledovat, kde a kedy dobit, obmedzovat klimu.
Chce to proste ine zmyslanie, iny styl jazdy, ine planovanie.
A hlavne ked ma clovek deti - to sa ten vylet planuje inak.
Nebavilo by ma takto ist. Obmedzeny na 120 km/h, kazde dve hodiny (ci po prejdeni cca. 250 km) si sledovat, kde a kedy dobit, obmedzovat klimu.
Chce to proste ine zmyslanie, iny styl jazdy, ine planovanie.
Skor mam z clanku pocit, ze do toho mcdonaldu by sli aj so spalovacim autom a nevyzeralo to, ze idu na efektivitu, kedze jedli dlhsie, ako je efektivne nabijanie. A ze tych 120 jazdia ludia aj na spalovacich autach, tiez sa celkom cudujem :-)
Asi jsem výjimkou. Ale já nepotřebuji jist, každé 2 hod. v McDonaldu ;-)
A kdyby všichni, měli nabíjet auta co se přijdou najíst do McDonaldu, tak těch nabíječek tam bude muset být minimálně 100 :D
A kdyby všichni, měli nabíjet auta co se přijdou najíst do McDonaldu, tak těch nabíječek tam bude muset být minimálně 100 :D
No, na klimu jsem zapomněl, ale to snad už redaktor přeháněl.
Nejsem fanda EV, ale že by klima měla zásadní vliv na dojezd se mi nechce věřit.
Ale možná to ve velkých vedrech 10% udělá...
Nejsem fanda EV, ale že by klima měla zásadní vliv na dojezd se mi nechce věřit.
Ale možná to ve velkých vedrech 10% udělá...
10% asi nie, ale zase v Enyaqu to celkom zerie, aspon na zaciatku, kym to vychladi auto. V malom Citigu je to nepozorovatelne. Ale vypinat klimu asi nikoho nenapadne. Kurenie ma vacsi vplyv.
xxc
Mne sa zena zacala stazovat na "sportove" sedadla vo verzii sportline po dlhsej jazde, ze ju ako spolujazdca boli krk :-) Tam mali ine sedadla, tak mozno preto popisuju cestovanie ako komfortne. Pozor na to, kto si chce kupit Enyaq, nech si to pozicia na 400 km jazdu s rodinou a vyskusa :-) A este jedna vec, medzi autosedacky vzadu v isofixe nevojde ani mensie dieta, mohli to vymysliet lepsie.
A co boční skla v dešti ? Dobrý ?
Bocne skla dobre, spatne zrkadla zle, ale vidno cez nich, len su od dazda. Na Citroene su spatne zrkadla ciste aj v dazdi, tak nejak som ocakaval, ze to bude akysi standard, kedze nemaju stierace, ze to aerodynamika vyriesi.
Já se v těch tvejch autech už ztrácim, jakej Citron? :D Čím víšm aktuálně jezdíš ?
kesumb
z toho je mi nazvraceni. Proc nabijeni nejde zaplatit na pumpe obsluze eurama aspon v zemich mimo Italii, kde obsluha v pulce pump neni a tam kde je se za ni priplaci.
jono. Nefunkční autorizace v té Itálii je celkem častá, stalo se mi to tam víckrát během více návštěv, tak to bude asi nějaký systematický problém...ale stalo se mi to i párkrát v Česku.
Taky tomu nerozumím.
Proč proboha nemůžu zaplatit normálně kartou jako benzín a naftu.
Proč aplikace?
Možná, abych viděl, že je obsazeno a nebo technický problém?! 🤔
Proč proboha nemůžu zaplatit normálně kartou jako benzín a naftu.
Proč aplikace?
Možná, abych viděl, že je obsazeno a nebo technický problém?! 🤔
laco tralala
Lenže chytráci každý necestuje na dovolenku v rozvinutých krajinách a nevyberie cestu vhodnú pre elektroauto. Čo takto cesta z Trnavy cez Maďarsko, Srbsko ,Čiernu Horu - Ulcinj ktorú som absolvoval.
Skúste a potom vypisujte.
Skúste a potom vypisujte.
Za kolko ste to dali? Mne to pise 15 hodin 12 minut, z toho 2 hodiny 7 minut na 3 nabijackach.
adamzprahy
V zásadě to je přesně o čem si tu píšeme furt dokola. Jezdit 120 km/h a každých 200 - 250 km stavět na 40+ minut dobíjení, to je opravdu pro masochisty. Korunuje to cena za kwh, kdy ujetý kilometr stojí snad víc než letět rychleji benzínem. Opět opakuji, že to není hate, do města je BEV aktuálně OK, ale tohle je velká cesta zpět v komfortu cestování. Věřím, že za 10 let už se to může vyrovnat, ale ta dálnice není zatím ani na obzoru...
Do města a vůbec na cesty, na které stačí baterie (což jsou stovky km). A dálky se s tím dají přetrpět, když jich není moc (což pro spoustu lidí není).
Ono je to jak s kupováním kombíků, velkých SUV atd. - co když jednou za rok potřebuju přestěhovat ledničku na chalupu. To samé je kupovat benzíňák, když jednou za rok jedu přes půlku Evropy. Samozřejmě jsou lidi co to využijí, ale většině stačí menší auto, levnější na provoz, jednodušší na parkování. A nebo tedy tišší, každé ráno s plnou "nádrží" a levnějším servisem.
Ono je to jak s kupováním kombíků, velkých SUV atd. - co když jednou za rok potřebuju přestěhovat ledničku na chalupu. To samé je kupovat benzíňák, když jednou za rok jedu přes půlku Evropy. Samozřejmě jsou lidi co to využijí, ale většině stačí menší auto, levnější na provoz, jednodušší na parkování. A nebo tedy tišší, každé ráno s plnou "nádrží" a levnějším servisem.
Jakou rychlosti bys rad jezdil v Italii nebo Rakousku?
S vysokou cenou, kdyz nemas vyhodny tarif souhlasim.
To co jsi napsal neplati pro Teslu.
Vis jaky dojez ma nova TM3 long range??
https://www.tesla.com/…cz/model3/design#…
Udavany pres 600km. Kdyz pojedes 120, tak urco nebudes nabijet po 250km!
:D:D
40+ minut taky samozrejme neni nutny ani s Enyaqem, kdyz pouzijes vykonnejsi nabijecku nez 50kw...
S vysokou cenou, kdyz nemas vyhodny tarif souhlasim.
To co jsi napsal neplati pro Teslu.
Vis jaky dojez ma nova TM3 long range??
https://www.tesla.com/…cz/model3/design#…
Udavany pres 600km. Kdyz pojedes 120, tak urco nebudes nabijet po 250km!
:D:D
40+ minut taky samozrejme neni nutny ani s Enyaqem, kdyz pouzijes vykonnejsi nabijecku nez 50kw...
Jezdil si nekdy autem dal, nez po ČR ? A jel ai nekdy tim EV ci spalovakem do te Italie treba ? 120 je to po Rakousku, ale kopce, to taky leze nahoru spotreba, Italie nebo i Chorvatsko, kdyz se roztrha provoz, jezdi se tam 140-150
Ano cestuji.
Tve predjimani bez informaci se stava pomalu tvym standardem...
:no:
Tve predjimani bez informaci se stava pomalu tvym standardem...
:no:
Pokud ano, schvalne napis, kam si jel s EV nejdal a jake to bylo, tady nekdo dal zkusenost s nabijenim v IT, dej svoji, to je lepsi osveta, nez se navazet do spalovaku
Nechci se tu rozepisocat o svych cestach.
Stejne by tomu nikdo neveril.
Tak jako me spotrebe / nakladum na km...
Hrach na stenu.
Stejne by tomu nikdo neveril.
Tak jako me spotrebe / nakladum na km...
Hrach na stenu.
Ale tohle je mnohem lepší důkaz na podporu tvých diskuzních postojů, než sdílení článků, které kolikrát jsou testovány v jiných podmínkách, než tady v našem zapadákově... mne by to docela zajímalo namísto teoretického kázíní, kam si s tim jel, jak si nabíjel, jak dlouho to trvalo, protože víme, že nemáš tu božskou Teslu, ale normální EV..
Takže jinak řečeno, ty jezdíš dálky, tvé zkušenosti jsou výrazně lepší než popisuje tenhle článek, ale psát o tom nebudeš, protože bychom ti nevěřili?
Dost mne mrzí, že Don, který má na každý i zdánlivě neutrální protiEVpříspěvek odpověd, tady mlčí...
Ano, tak nejak.
Srabe... do ostatních se navážíš, ale sám nenapíšeš nic... to je pokrytectví nejvyššího kalibru :)
Ještě přileju olej do ohně k tomu dotazu kolik bych chtěl do Itálie jezdit :-[]
Zde https://drive.google.com/…ppw2W0i3vIh/view?… foto statistiky z palubního počítače. Cesta Praha 9 - Parma, přes Prahu ještě hustý provoz, který ten průměr pokazil. I tak celkově včetně tankování 130.4 km/h a čas 7:30 + asi 30 min přestávek nebo tankování. Jen vysvětluji, že nekecám, když říkám že pro mě BEV zatím není 🙂
Zde https://drive.google.com/…ppw2W0i3vIh/view?… foto statistiky z palubního počítače. Cesta Praha 9 - Parma, přes Prahu ještě hustý provoz, který ten průměr pokazil. I tak celkově včetně tankování 130.4 km/h a čas 7:30 + asi 30 min přestávek nebo tankování. Jen vysvětluji, že nekecám, když říkám že pro mě BEV zatím není 🙂
Krome toho ze nikdo netvrdi, ze je dnes EV pro kazdeho otazka.
Kudy si jel? Takovy rychlostni prumer znamena jet pres limit a hodne ostre.
To asi nebyla zrovna pohodlna cesta.
Kudy si jel? Takovy rychlostni prumer znamena jet pres limit a hodne ostre.
To asi nebyla zrovna pohodlna cesta.
Normálně D5, Mnichov, Innsbruck, Brenner, Parma. Jo bylo to nad limit a lepší průměr se mi zatím nepovedl. Vyrážel jsem pozdě a brzo ráno hned schůzku a chtěl jsem se vyspat. Komfort je právě o autě :) Přítelkyně půl cesty spala a probouzel jsem ji před hotelem když jsem fotil ten palubák.
Protože akorát umě manipuluješ s fakty a v reálu to vychází, že V8 na LPG jezdí za menší náklady jak Tesla nabíjená na rychlonabíječkách vid.
Ještě je to natankovaný za 10 minut, nemusíš rešit že nejde zpalatit nebo připojit kabel, nemusím řešit že budu někde dvě hodiny čumět atd atd.
A nemusíš jet bzučákem co má interiér z PETky a má obludenj design žabotlamu :-)
Ještě je to natankovaný za 10 minut, nemusíš rešit že nejde zpalatit nebo připojit kabel, nemusím řešit že budu někde dvě hodiny čumět atd atd.
A nemusíš jet bzučákem co má interiér z PETky a má obludenj design žabotlamu :-)
Tak zrovna jako jezdec us vozu by si se za interiery smat nemusel :D uz je to teda lepsi, ale par let zpet…
Já tam mam nappu od Poltrona Frau s ventilací a vyhříváním, kovový části atd. Nemam to narýsovanými úhleníkem a vrchol všechno není megatablet.
A novější verze maj i kůží potaženou palubku, tu sem měl mimochodem třeba v Cadillacu , taktéž vyhřívaný a ventilovaný sedačky, dřevo, kvalitní zpracování. Akorát tam nebyl vyhřívanej volant, ten v Chargeru mam.
Nejhroší období interiérů bylo 99-10 u Chrysler, 99-06 u GM a Ford nevím, ten moc nelsduju. Pak už to šlo nahoru a předtím to bylo taky výrazně lepší.
Jinak nejezdím jen ameriky, ale to sis asi všimnul.
A novější verze maj i kůží potaženou palubku, tu sem měl mimochodem třeba v Cadillacu , taktéž vyhřívaný a ventilovaný sedačky, dřevo, kvalitní zpracování. Akorát tam nebyl vyhřívanej volant, ten v Chargeru mam.
Nejhroší období interiérů bylo 99-10 u Chrysler, 99-06 u GM a Ford nevím, ten moc nelsduju. Pak už to šlo nahoru a předtím to bylo taky výrazně lepší.
Jinak nejezdím jen ameriky, ale to sis asi všimnul.
Ozývám se, protože u mě to není “bych” :D V Rakousku se mimo Brenner (Alpy) jezdí 130 km/h, stejně jako u nás nebo v Itálii a podobně jako u nás jezdí levý pruh v obou zemích spíše rychleji. Rozdíl 140 km/h vs 120 km/h na trase 1000 km je víc než hodina. Připočti si čas na dobíjení. Být na cestách 8 nebo 11 hodin je velký rozdíl, mám na sobě vypozorované, že nad 8h už mě dohání únava i třeba druhý den. Německo s rychlostí ani nezmiňuji…osobákem to navíc jezdím nad limity a to už se bavíme o hodně velkém rozdílu, ale dobře, není to dle předpisů :D
Itálii jsem absolvoval párkrát i velkou dodávkou většinou 130 km/h a většinu BEV co jsem potkal viseli někde za kamionem…z důvodů co jsou v článku. Mimochodem 130 km/h ve velké dodávce znamená 12-13l / 100 km s nádrží 105l. Cena rychlodobíjení je šílená a i při pomalejším tempu ten náklad na km Enyaqu je jak u té dodávky. A to není ve hře ani spotřební daň. To je věc, která se při masovém rozšíření elektromobility bude muset také vyřešit a netuším jak. Zase, nemyslím to jako nějaký zpátečnický hate, ale zmiňuji problém před kterým se nesmí strkat hlavy do písku, ale hledat řešení.
Ta Tesla je určitě lepší v dojezdu na dálnici než Enyaq. Ale v článku je přesně popsaný ten problém co si tady taky píšeme furt dokola. Praktický dojezd řešíš 10-80%. I té Tesle na dálnici roste spotřeba, takže se prostě nad 300 km při 130 km/h snad s žádným dnešním BEV nemáš šanci dostat. Pokud se to má do 80% dobíjet déle než 15 minut, tak to zásadně zhoršuje komfort cestování v trasách 500+ km.
A ještě s tim dobíjením - v tom testu se nedobíjelo na pomalejších nabíječkách, protože nebyla jiná možnost nebo je to snad jinak?
Itálii jsem absolvoval párkrát i velkou dodávkou většinou 130 km/h a většinu BEV co jsem potkal viseli někde za kamionem…z důvodů co jsou v článku. Mimochodem 130 km/h ve velké dodávce znamená 12-13l / 100 km s nádrží 105l. Cena rychlodobíjení je šílená a i při pomalejším tempu ten náklad na km Enyaqu je jak u té dodávky. A to není ve hře ani spotřební daň. To je věc, která se při masovém rozšíření elektromobility bude muset také vyřešit a netuším jak. Zase, nemyslím to jako nějaký zpátečnický hate, ale zmiňuji problém před kterým se nesmí strkat hlavy do písku, ale hledat řešení.
Ta Tesla je určitě lepší v dojezdu na dálnici než Enyaq. Ale v článku je přesně popsaný ten problém co si tady taky píšeme furt dokola. Praktický dojezd řešíš 10-80%. I té Tesle na dálnici roste spotřeba, takže se prostě nad 300 km při 130 km/h snad s žádným dnešním BEV nemáš šanci dostat. Pokud se to má do 80% dobíjet déle než 15 minut, tak to zásadně zhoršuje komfort cestování v trasách 500+ km.
A ještě s tim dobíjením - v tom testu se nedobíjelo na pomalejších nabíječkách, protože nebyla jiná možnost nebo je to snad jinak?
300km ve 130km/h? To by mělo jít.
Já jezdím s Teslou spíše 200+, což mi dává dojezd nějakých 250km na 3-93%. Samozřejmě nevalíš 200 furt, protože Stau, omezení na 120 ...
Já jezdím s Teslou spíše 200+, což mi dává dojezd nějakých 250km na 3-93%. Samozřejmě nevalíš 200 furt, protože Stau, omezení na 120 ...
“V Rakousku se mimo Brenner jezdi 130”
Dal nema cenu cist…. Zrovna v Rakousku se moc 130 nejezdi..
Jinak unava v aute je hlavne z vibrací.
Dal nema cenu cist…. Zrovna v Rakousku se moc 130 nejezdi..
Jinak unava v aute je hlavne z vibrací.
Kdyz nejedes v noci, tak i jezdi..
Omezeni IGL a dalsich je zrovna v Rakousku dost.
a na IG-L se 130 jezdí jen s EV :D
Jo to je vlastně pravda, to jsem si ani neuvědomil, zelené SPZ to tam vždycky valí. Se zahraniční SPZ to můžeš? Tohle jsem vůbec nestudoval, tak nevím, jen to tam vidím čím dál víc.
Jinak řečeno pro Hendlyho, s EV máš 130 km/h všude.
Jinak řečeno pro Hendlyho, s EV máš 130 km/h všude.
Tusite jestli plati jen pro EV nebo i pro PHEV?
Z toho co jsem viděl to bude platit asi jen pro auta s rakouskou zelenou SPZ. Jestli to vydávaj i pro PHEV jako u nás nevím.
Tady jen první odkaz co jsem našel na Googlu https://svetobeznik.info/prekrocenim-rychlosti-v-rakouske-ig-l-zone-si-muzete-poradne-zkomplikovat-dovolenou/
Tady jen první odkaz co jsem našel na Googlu https://svetobeznik.info/prekrocenim-rychlosti-v-rakouske-ig-l-zone-si-muzete-poradne-zkomplikovat-dovolenou/
Ja se ptam naprosto zamerne.
Duvod je to individualni vnimani reality.
nekdo vidi jen EV za kamionem.
Ty jak to zelene SPZ vzdy vali.
Pritom jde o stejne silnice😀
Duvod je to individualni vnimani reality.
nekdo vidi jen EV za kamionem.
Ty jak to zelene SPZ vzdy vali.
Pritom jde o stejne silnice😀
Jestli se v tom chceš vážně takto rýpat tak se zamysli. Na úseku kde je omezení na 100 km/h se srovnávají tempa spalováků a těch co řeší dojezd v EV. Jestlis tam někdy jel, tak tam jede vláček pomalu jedoucích aut ve většině tranzitujících se zahraniční SPZ. Takže ano, když tento uspávací klid naruší rychleji jedoucí auto se zelenou SPZ tak si toho všimneš.
A jedou rychle, protože to jsou místní, kteří nepotřebují šetřit baterku na dalších 500+ km.
A jedou rychle, protože to jsou místní, kteří nepotřebují šetřit baterku na dalších 500+ km.
Ja to nerozporuji, nekdo jezdi se spalovakem za kamionem, nekdo s EV.
Jen mi prijde vtipne zde caste tvrzeni, ze vsichni v EV jedou za kamionem.
Jen mi prijde vtipne zde caste tvrzeni, ze vsichni v EV jedou za kamionem.
ano, můžeš i se zahraniční RZ, protože nějakému Němcovi s Teslou přišla pokuta, napadl to u soudu, doputovalo to k Evropské komisi a ta mu dala za pravdu, že nelze diskriminovat na základě státní příslušnosti. Když spešl pravidla pro EV/spalováky, tak pro všechny.z EU stejná.
Já tam jezdím běžně 130, brácha taky. Občas nás to blejskne, ale nikdy nic za ty dva roky nepřišlo.
Já tam jezdím běžně 130, brácha taky. Občas nás to blejskne, ale nikdy nic za ty dva roky nepřišlo.
Rakousko má asi 2200 km dálnic a z toho IGL je na 240 km, tj. cca 10%. V Rakousku je limit jako u nás 130 km/h. To jsou fakta.
K tvé poznámce “nemá cenu číst dál” - já bych hrozně rád tady tou diskusí neztrácel čas, ale dezinformace je potřeba vyvracet.
Jinak 2019 až do covidu 2020 jsem jezdil každý týden Praha - Vídeň a kromě tunelů před Vídní je tam všude 130 km/h a jeden stacionární radar na 130 km/h.
K tvé poznámce “nemá cenu číst dál” - já bych hrozně rád tady tou diskusí neztrácel čas, ale dezinformace je potřeba vyvracet.
Jinak 2019 až do covidu 2020 jsem jezdil každý týden Praha - Vídeň a kromě tunelů před Vídní je tam všude 130 km/h a jeden stacionární radar na 130 km/h.
“Praha -Viden…mimo Brenner 130”
Kluci ja uz fakt nevim…
Kluci ja uz fakt nevim…
Co nevíš? Dálnice do Vídně má 130 km/h. A13 spojující Brenner s Německem patří pod IGL se 100 km/h. IGL úseky tvoří 10% dálnic Rakouska a myslím, že jen v oblasti Alp.
Praha Viden je nakouknuti do Rakouska. A omezeni je vyrazne vice nez pres Brenner jak pises. IGL neni jedine omezeni.
To je jak s tim “preletem” nemecka v 200…
To je jak s tim “preletem” nemecka v 200…
Mimo špičku se dá i okolo Mnichova směrem na Rakousko jet neomezeně s výjimkou omezení okolo křížení nebo měst a sjezdů s rizikem. Pak je tam 130 km/h před hranicema do Rakouska kde z mé zkušenosti už dopravní policie nijak neoperuje a jezdí se tam běžně nad limit.
Mam za to ze i ted je tam x desitek km oprav s 80 pripadne 60 omezenim.
Osobni opakovana zkusenost, policie je na omezeni velice aktivni.
V noci je provoz mensi, zas riziko nocni jizdy. Jet v noci pilu ke risk.
Osobni opakovana zkusenost, policie je na omezeni velice aktivni.
V noci je provoz mensi, zas riziko nocni jizdy. Jet v noci pilu ke risk.
No nevím, včera jsem byl za Salzburgem a celou dobu po dálnici tempomat na 135kmh, jen už když dojíždíš k městu, tak je omezení na 100kmh, jinak 130kmh ;-) A byl jsem snad jediný, co tu rychlost dodržoval :-[] Zkus si tam někdy zajet, než budeš psát hlouposti…
Jenik3
Strucne receno: na dlouhe trasy neni ev jeste to prave orechove. Do mesta se hodi vic.
Po dalnicich jezdi vetsina ridicu 130-140 tacho, takze krabice enijak sezere i travu kolem pri teto rychlosti.
Az se objevi nekde 150, tak ev pojedou v pruhu spolu s kamiony?
Po dalnicich jezdi vetsina ridicu 130-140 tacho, takze krabice enijak sezere i travu kolem pri teto rychlosti.
Az se objevi nekde 150, tak ev pojedou v pruhu spolu s kamiony?
Praveze ani nie, jazdi to celkom dobre aj pri 140, tam by som problem nehladal.
Nebo ještě jinak, těch cca 6500 co stál redakci tenhle vejlet na palivu já projezdím zhruba za měsíc. Ale tankuju 1x týdně, ne ob den, nebo spíš denně.
Podklady pro to nemam, ale urco to tak bude. Bo stoji v my garazi.
p.s. pro tu svou teorii mám indicie, ale dočkej času, dodám i čísla a od lidí, kteří na rozdíl od tebe jsou odborníky na problematiku :)
Bez podladu totiz muzes tvrdit cokoli.
Diky za to ps.
Budu cekat na tve "indicie".
Bez nich je to totiz diskuze o nicem. Sorry
Pripadne te opravim, tak jako hlupaka Macka.
Těžko mne mužeš opravovat, protože neumíš tyhle věci počítat, promin, ale to je jako kdybych tě já opravoval v tvém technickém oboru...taky to nebude mít žádnou váhu...
Az ti tam neco doplnim, tak chci znat tvoji "odbornou" reakci. ;-)
Precetl uz jsem spoustu obdobnych studii a u tech ozdrojovanych ;-) nebyva problem je overit...
Nejcastejsimi chybami byvaji emisni stopa vyroby baterek (zdravim Macka), zivotnost elektromobilu a recyklace.
Jak jsem psal, tesim se na tvoji studii.
Az ji rozcupuju. :-!
Tady mas neco pro inspiraci:
https://www.volvocarssaintleonard.com/…footprint/116130
P.s. až zase budeš brečet, že jsem si něco začal, tak si přečti tuto diskuzi, kdo se začal navážet do koho ;)
;-)
Treba Mackovo "vypocty" sly vyvratit pomerne snadno...
:D
PS Daval jsem tu odkazy na spoustu studii, ale nechci tu na tebe machrovat. Jsem zvedavej s cim prijdes.
Jen se obavam, aby te HEV nevysel hur nez BEV. Pak nebude co rozporovat...
A pockejme na vysledek a jeho zduvodneni. ;-)
Kdyz se jedna o emisni stopu, tak je fajn to mit podlozeny alespon hrubymi cisly...
;-)
A ze bych se skutecne rad pobavil konktetne nad nejakou studii.
Staci se zamyslet. Ale take znat fakta o EV vs ICE, viz odkaz nize.
Ale to bych po tobe chtel moc. Analyticke mysleni...
https://www.bmwgroup.com/…eport_BMW-iX.pdf
Tve rceni nejen, ze je zcestne (porovnavat uz vyrobene auto s novym), ale hlavne je nepravdive. Jak moc, zalezi jen na najezdu a pouzite energii pro provoz noveho EV.
Kdyz si prostudujes studii BMW, tak zjistis, ze BMW iX provozovane na obnovitelne zdroje, ma mene nez polovicni emisni stopu nez X5 za zivotni cyklus (jeste ke vsemu pro EV nesmyslne kratky...)!
Emisni stopa (jiz vyrobeneho) fosilu neustale strme narusta. :no: Kdyz vyrobis nove EV, tak tam bude sice schod, ale je jen otazkou casu, kdy se krivky protnou a EV bude ve vyhode oproti alternative v podobe pokracovani provozovani dieselu! :-O
A ten okamzik protnuti (vyhody EV) nastane tim driv, cim driv diesel nahradis!
Z toho ale vyplyva presny OPAK toho, co jsi napsal. Pro snizeni emisni stopy, by mel byt diesel co nejdriv sesrotovan, aby uz nevytvoril ani gram co2. A misto toho by mel byt provozovan iX!
Ciste teoreticky.
Jeste abychom se bavili konkretne v cislech vyplyvajicich ze studie BMW. Vyroba iX je emisne zhruba tak narocna, jako kdyz ujedes s X5 65.000km! Tudiz, kdyz budes pouzivat iX na obnovitelne zdroje, uz po cca 70.000km bude iX ve vyhode.
Asi tak.
Ale to je pro tebe prilis slozita matematika. Chybi ti zcela logicke mysleni. Zkus pouzit CGE model.
Klesas na diskuzni dno.
PS Tve rceni by bylo pravdive jen v (HYPOTETICKEM) pripade, kdy by se krivky nestihly protnout. Coz by bylo v pripade extremne kratke zivotnosti EV a/nebo v pripade energie pouze z uhli (kdy by emise narustaly obdobne rychle, jako kdyz palis naftu). Ani jedna podminka neodpovida realite. I presto ji budes ty i Macek (bez zakladnich znalosti o zivotnosti baterii/EV nebo energetickeho mixu) zneuzivat! Navic napriklad zivotnost EV je minimalne dvojnasobna oproti udaji ve studii. Jenze kdyby byla uvedena skutecna zivotnost EV, dejme tomu 600.000km, dopadl by diesel zcela katastrofalne.
Jeho články o budoucnosti EV jsou překonané už po několik jednotkách let.
Za 2. tohle je jedna z mála relevantních studií, která opravdu něco počítá a její výsledky se trochu se blíží vstupním datum do těchto modelů (já vím, že o tom víš prd a právě proto když to nechápeš, útočíš, že my ostatní neumíme počítat, ale neznalost neomlouvá). Ale zase nám trochu hamunovatíš a vytahuješ z toho něco, co se tam nepíše. Při normálním nabíjení má ix o 36 % nižší footprint v cyklu 200 tisíc km, jenže zapomínáš (protože absolutně nemáš analytické myšlení a schopnost matematiky složitějšího řádu), že tam máš jen jeden životní cyklus auta - ta studie neřeší fakt (tedy scénář), že to naftové auto už existuje. Tahle studie platí jen ve chvíli, že se teď rozhodneš jít pro nové BMW a vybereš si buď X5d či ix.
A teď za 3. - příjde to hlavní, soustřeď se, možná to dáš (ale pochybuji) o čem mluvím a tvá čísla to podporují - Pokud bych se nyní rozhodl si koupit NOVÉ auto na elektřinu, dejme tomu to ix, tak mohu namísto toho jezdit ještě těch 70 tisíc kilometrů ve svém dieslu NAVÍC proti tomu, když se nevyrobí a nekoupím si ho.(a ono to bude více, protože do mého footprintu už se nepočítá ta stopa na vyrobení, kterou už jsem přispěl v dávné minulosti)... a to je u mne tak 7 let, takže jsem v pohodě a ekologičtější, než se ti zdá a navíc nemám velké těžké SUV s třílitrem... :) No a tohle právě ty CGE modely počítají, kdy porovnávají i tu obměnu vozového parku, pokud optimalizace bude probíhat pod učelovou funkcí sumy footprintu.
A tak je to s těmi studiemi, která je mimochodem velmi dobře a odborně popsaná, aby to tam nějaky Don nevytrhnul z kontextu (což právě udělal, protože není zrovna nejostřejší tužka v penále), ale právě lidi, kteří si tam hledají věci, co tam nejsou se tím pak ohání, no dostat tě na oponenturu s takovými závěry literární rešerše, neprošel bys :)
p.s. tuhle diskuzi už jsme jednou vedli nad touto studií, ach ta hlava Done co ?
Studii na tema emisni stopa vyroby EV je mnoho. Rozdily znacne.
Uz jen koukat na auto jen jako na puvodce CO2 a ostatni neekologicke emise a dopady zanedbavat.
Cele je to velice komplexni system.
Proc prudis jen Dona nechapu. Jestli se pohybujes tam kde pises musis treba nazory o tom, ze spalovak je vyvinuty a ted ho budeme dal vyuzivat shodit jako nesmysl velice snadno. Nebo dopady nakupu ropy do rozpoctu zemi atd.
K tomu zde mlcis. Vybral sis Dona a urazis.
PS: Rozhodne nejsem obrance Dona. Jen nechapu jak je mozne, ze se zde vynaklada tolik casu na jeho diskreditaci a jine nesmyslne prispevky tu zustavaji bez reakce.
Na používání ropy není jednoznačná odpověď (protože enviromentální dopady nejsou to jediné, co musíš vzít v úvahu), ale EU minimálně v jejích cílech má tendence se od toho odpoutat, nebo tedy spíše snižovat, osobně by mne tohle dávalo větší smysl a efektivitu bez odstávek jádra minimálně na určitou dobu pokrytí přejití na "zelenější" způsoby získávání energií. Ale energetika není muj obor, nicméně z jisté části se ho dotýká. Takže za mne, cíle jsou správné, jen někdy zbytečně idealogicky jedou limity na krev a to sebou nese problémy. Analogii můžeme najít v dnešní vládě, která se snaží nelogicky ušetřit na shodku rozpočtu, aby na efekt byl co nejnižší, namísto postupného a promyšleného plánu na delší dobu, který ponese stejné a možná i lepší výsledky....
A já prudím Dona? Prosím, přečti si tu diskuzi, kdo se začal navážet do koho a jakým způsobem... já mu to jen vracím, on je ten, kdo tu kolem mých příspěvků pořád ublíženecky štěká, takže buď opravdu nestranný a přečti si to :)
p.s. Spalovák tak jak je teď má omezenou životnost, ale násilná elektrifikace ponese více obtíží, než pozvolný přechod s využitím jiných alternativ... a já bytostně nesnáším, když se lidem něco nakazuje, co se jim má líbit, musí si na to přijít sami, aby oni chtěli tu alternativu, to je nejsmysuplnnější vývoj inovací - celková prospěšnost i ekonomická výhodnost. Pořád dávám jako krásný příklad Toyotu a HEV, ale taky to trvalo 25 let
Evropa nema ropu a je to ohromny strategicky problem.
Rozvoj OZE, EV a recyklace (podstatne body GD) jsou planem reseni. S tim je spojeno obrovske know how a vse do sebe zapada.
Proc zde ale je 90% prispevku ktery to kritizuje a ty nechavas bez reakce, ale s Donem se tu hadas pro malickosti?
K editu: tady se ukazuje nepochopeni o co ted v automotiv jde. EV v kratke dobe opanuji trh. Evropsky automotiv to bude mit velice tezke a EU ho snazi zachranit.
Tady ti globalni pohled absolutne ztracis.
Jeste naposledy se podivej, ze on je ten, kdo reaguje na mne a urazi mne prvni. Precetl sis to ? Co je za divnou logiku mne odsoudit, ze se nezabyvam 90procenty diskuteru kteri mne nic nepisou ?!
Nemyslim si, ze clovek s globalnim nadhledem se topi v diskusích kdo si zacal a rozjizdel kolotoc urazek.
Po každé takové diskuzi mám chuť si jít koupit něco takového
http://www.youtube.com/watch?…
Zde je 90% prispevku ktere brutalne zpochybňují co si zde psal pred chvilkou, ale ty zde travis cas urazenim Dona.
Nakonec na jeho argument napises, ze za to, ze nejdo jezdi dymovnici muze Don tim, ze neumis vyvratit jeho argument…
Za fanouska ev se nepovazuju. Mam rad techniku. Jsem tu abych se neco noveho pripadne dozvedel a reaguji vetsinou nejvice na lzi, nepravdy a nepochopeni kolem EV.
PS:Pro tve chovani zde pochopeni moc nemam. Posledni argumentace s tim hulicim autem byla na urovni zdejsich trollu coz mi nejde dohromady s tvou prezentaci sebe sama jako nekoho s globalnim nadhledem.
Ozzman by snizoval emise v energetice tim, ze by nechal doslouzit uhelne elektrarny, protoze uz jsou postavene.
:no: ;-)
Driv se s nim dalo diskutovat. Ted uz jen trolli, protoze se jeho novou mantrou stal HEV.
A jeho argumentem je.. urazeni a povysovani se.
To co jsem napsal ke konkretnimu porovnani X5 a iX neni schopen okomentovat. Pritom se vse da pomerne jednoduse spocitat. I s 36% je elektromobil o parnik lepsi. Navic iX nema zivotnost jen 200.000km.
I s 36% bys mohl vyrobit dalsi iX 8-s a furt bys na tom byl lip nez s jednou X5 po 200.000km.
:-O :-O :-O
Tudiz jsem dokazal, ze napsal hloupost s dosluhovanim aut.
To je jedoducha matematika...
GAME OVER
Ozzy
Z tohodle se vykroutis jedine stylem ballika. A sice oznacenim protivnika za fanatika/blazna. :no:
Keep calm.
And smile. :D
A doporucuji sebereflexi. Bohuzel existuji lide, kteri jen obtizne uznavaji, ze se mylili. Ja s tim problem nemam, kdyz mi nekdo neco dokaze, viz treba Flajzi me opravil :yes: v diskuzi o konektoru Tesly.
Mylil jsem se zde vicekrat a pokazde jsem rad, kdyz nekdo me chybne/nedostatecne informace opravi. Presne k tomu by mela diskuze slouzit - k diskutovani nazoru...
Nemam potrebu kolem sebe kopat jak decko.
Budiz Ozzymu jeho arogance odpustena.
Howgh
zelený utopista moralizuje, to je pecka :-):-):-):-)
Tyhle neustále opakované lži že OZE je cesta k nezávilosti jsou už hodně trapný.
Zřejmě Čína skutečně dobře platí. Napíšete kolik vám měsíčně posílá? :-):-):-):-)