Že se nestydíš dělat si p.... teda legraci z moudré hraběcí rady gurua elektrické trakce, zejména když EV nemáš, neuctíváš a vlastně vůbec nic nevíš. :-)
Přitom řešení je jednoduché - odpojit návěs a s lehkým kozlem už dojedeš. Nabiješ a pro návěs se za půl dne vrátíš. Akorát ho nesmíš odstavit před školou, jinak ti ho žíznivý parchanti celej vychlastaj vo velký přestávce.
Já musel, protože když nechci stavět na té špinavé zaplivané benzínce pro plebs, nebo se mi jen dobře sedí a jedu někam daleko, nechci se zdržovat a nebo mi příjde cifra prumerne spotřeby vysoká, tak prostě zvolním, kdo by to byl řekl, že všechny pohony se v tomto chovají stejně :D Víc výkon = víc spotřeby
To nepopiram.
Jen u EV je zavislost spotreby na rychlosti jeste vyznamnejsi nez u fosilu.
Omlouvam se vsem, kteri toto vedeli, ze je v diskuzi obtezuji.
A ze musi ztracet svuj drahocenny cas zde.
Jiste to vynahradi rychlou jizdou po dalnici tim, ze pojedou bez zastavky 2.000km.
ja myslel, ze, aspon podle nekterych prispevku zde, to pro naftaky neplati a je jedno jestli jedes 100 nebo 150, porad ti to zere pod 5 ...
jinak moje nedavna zkusenost s naftovou O4, kdyz jsem byl vezen asi 20km, byla dost otresna. tolik ramusu jsem uz dlouho nezazil a kdyz jsem se ptal toho znamyho co me vez jestli to je normalni, koukal na me dost nechapave. a kdyz sem se ho opatrne zeptal, proc radsi nesel do benzinu, tak me mel snad za blazna.
asi presvedcenej dunihlav
Mé naftové vozidlo (tedy správně dieseldesolátské) alespoň v prumeru 1-2 litry na spotřebě umí udělat, mám ho rád jako auto, ale nebudu si vymyšlet, abych ho zvyhodnil :)
Klidnou jízdou jsem se dostal na 4,9 (minimalni provoz - extrém ! ), ostrá jízda po dálnici 8, po Praze v koloně i více. Průměr asi 7, dálky s rakví k moři 6,8 (zajimave, že bez rakve jsem jezdil stejně :D)
U benzínu mám ten rozdíl spíš 4 litry. Prumer 9,5-10, klidnou jizdou 8, ostrá taky 12-15
p.s. Já zase jezdil O4 s 1.5TSI, tak bezpohlavní motor jsem dlouho nezažil, takže by mne snad z letargie vytrhlo i klapavé TDI _:D
Proboha v čem si to jel, nebyla to jednička Octa. Jinak naši dědové jezdili v traktorech bez kabiny, ti se museli dle dnešních standardů podřezat do hodiny.
ja ten ramus vubec necekal a proto sem se ho ptal, jestli to nema rozbity. predtim mel chrochtavou O3, tak asi mu to prislo normalni ...
kdyz koukam do ceniku, tak chrocht 110kW DSG od 780tis, benzin 140kW DSG 4x4 jen o 50tis vic
fakt nechapu co vas dunihlavy vede k tomu kupovat chrochta, kdyz o par korun vic mas o level lepsi auto.
fakt tech o par haliru min na kilometru stoji za tem ramus ??
1.5tsi zrychleni na stovku za 8.5, 2.0tdi 85kW za 10.3
to je hodne zasadni rozdil
i 2.0tdi 110kW ma horsi zrychleni proti 1.5tsi se stejnym vykonem
kdyz s benzinakem jezdis jako s naftakem, tak se nemuzes divit, ze ti to nejede
Já jezdím nejčastěji s benzinovým autem, dokonce atmosférou, tak mi nemusíš vyprávět, co se s tím má dělat, ten TSI je fakt nuda, jel sem ho ve více autech ,s manualem i DSG a pořád nuda. Neříkám, že nejede, ale více emocí mi dá i TDI a to nejsem fanoušek..
p.s. já pořád hlavně nevidím duvod kupovat Oktávii, za ty peníze máš jinde skvělý hybrid či zajímavější benzín.
pri predjizdeni ti linej TDI da adrenalinu urcite vic
je jasny, ze tichy auto jede pocitovne pomaleji
z toho nejspis plynou ty tvoje emoce ve prospech hlucnyho chrochtu
Mám bohaté zkušenosti s velkou částí konkurentů podobného objemu tohoto TSI. Znám velmi dobře Ecoboosty 1.0/1.6/1.5R4 i R3, TCe 1.33, 1.6TGDi,1.2T a 1.6T (ok to je trochu jinde) od Toyoty, ale i s 1.4TSI (a i 1.8 a 2.0), 1.5turbo od BMW, nebo 1.4Tjet či 1.5T od SSangYongu. Dokonce jsem jel i s 1.6THP, ale to bylo dopováno elektrem, to jen tak pro okraj..
1.5 TSI nemá charakter, gradaci, chová se přesně jako to TDI jen v trochu širším spektru otáček. Nějak jede, bez emocí a gradace a alespon toho kopance, že to trochu jede. Srovnávám s těmi výše zmíněnými motory a i jen v rámci staršího TSI 1.4 je to velký rozdíl. Né nadarmo tady před nějakou dobou smázl tohle TSI i LITROVÝ Ecoboost ve Fokusu.. v pružné dynamice, né v papírových 0-100. Myslím, že mám dost relevantní přehled a tím i možnost srovnání
A tichý není, divně ječí v otáčkách a nekoná se žádný strop, je to ploché, nudné...
1,33 TCE ? Jakej výkon ? Já to jezdil 140k v manuálu a šla hezky za plynem a gradovala, povedený motor, v Mercedesu je prý ještě lépe poštelovaná , ale to nemam zkušenost
hele ozzy, ja 1.5tsi nejel, ale jestlize je na stovce skoro o 2 vteriny rychleji nez 2.0tdi 85kW, tak me prekvapuje, ze by jsi sel radsi do toho dyzlu, protoze se ti ta o 2 vteriny rychlejsi 1.5tsi zda lina
ja sem uvadel srovnani 2.0tdi 110kW vs 2.0tsi 140kW 4x4, ktera je uplne jina liga a jen o 50tis drazsi vcetne toho ze to je ctyrkolka
ja svyho casu jezdil 1.8tsi a na tu dobu to jelo docela pekne a proti chrochtu to bylo tichy, uplnej balzam na dusi
jednou sem s tim byl v servisu, ze mi tam neco huci a v servisu mi tvrdili, ze je vse OK. nakonec jsem je do toho vzal a donutil je se na ten ramus zamerit - bylo to lozisko. s usmevem mi pak tvrdili, ze vsichni prece jezdi dyzlama a i pres ten ramus jim to prislo jako pohodovy tichy auto, takze nic neresili ...
No, ja bych radsi sel jinam nez do Oktavky :D Ale to je jina pisnicka. Spise mne to TSI zklamalo, 1.8 nahore jede hezky (132 ?), 1.4 jede taky slusne, proto to pisu. Neber to tak, ze preferuji diesel, ale v tomto konkretnim pripade mi prijde lepsi mit plnotucny dvoulitr diesel, nez benzin, co se jako diesel chova, byt je trochu sviznejsi.. :D Schvalne to TSI zkus,
Nech si ty báchorky. Projel jsem si OIV i G8 v TSI i TDI vše 110 kW a žádnej randál se nekoná. TSI je tichý na volnoběh a při šourání, ale jak mu dáš napít tak řve místy až nechutně. Oproti tomu nafta si přede to svoje a víš o ní ve městě, ale jak jedeš plynule rychleji, tak o ní nevíš, krom větší akcelerace. Ale i tam je tišší jak 1,4/1,5, 2,0 TSI, když jsou pod plynem.
Občas si i některý novinář všimne, že 2.0 TSI 140kW má tak vysokou kompresi, že je skoro stejná jako u TDI a že má pod plynem až dieselový projev. No mě TSI pod plynem není teda zvukově moc příjemný.
Superb/Passat to samý. Nad 50km/h pomalu přebírá štafetu hluk od kol a vzduch a zvuk motoru mizí. Stačí lehce hrubší asfalt a netušíš v čem jedeš.
Tady to je samej žvást, že jsme dunihlavové ( i když já nevím co jsem, když dokola střídám TSI a TDI), ale já když jedu, tak slyším silnici, slyším ventilátor klimy, slyším jak mi šustí ruce na volantu, šeptám si se ženou. Ale všem okolo teče krev z uší... Tvl 🤦♂️
Nejspíš ti co testují TDI v koloně před muzeem pak trpí tím, že zde je motor trošku slyšet, zatímco TSI na volnoběh působí, jako by motor chcípnul.
"Chozením do benzínu" by si ohledně hlučnosti nijak nepomohl. Hlučnost 2.0 TDI i benzínových verzí při 130 km/h je dost slušně změřená několika redakcemi (autožurnál.tv, topspeed.sk) a je stejná nebo dokonce o chlup nižší než benal. Třeba zde, čas 35:23 65-66 dB, u 1.5 TSI naměřili 66 dB. https://www.youtube.com/watch?…
Pak si lze snadno dohledat na německém webu AMUs intenzity při 50, 90 a 130 km/h a snadno zjistit, že ani při 50 km/h není 2.0 TDI hlučnější než 1.5 TSI.
Jistěže, subjektivně se může některý zvuk líbit více nebo méně, ale objektivně třeba v lékařství se negativní účinky hluku vždy odvíjejí od jeho intenzity. Když budeš vystaven hluku o intenzitě 100 dB po dobu 24h, tak se z něj spolehlivě zblázníš a je celkem putička jestli budeš poslouchat Mozarta nebo sbíječku.
Já měl podobnou zkušenost i se Superbem, také duněl.
Ale nemusí to být u dieselu vždy pravda. U mého HDi mi lidi často říkají, jak je ten benzín pěkně tichý...😁
Všichni vozí jenom limonády a všichni jezdí jenom 300 km denně. žješ v bíječném světe Borisove, ale jelikož mam 5 kamrádů kamionáků, tak realita je úplně někde jinde :-):-):-)
a taky všichni jezdí "na dvě kolečka"??? Doteď jsem nepochopil, jak se v těch přepravních firmách tohle dublování identity řidiče řeší, tak předem díky za případné insider info... :-)
Já vím, ale... 1,6%? :-)
Kdybys měl auto s padesátilitrovou nádrží, tak 1,6% je osm deci v nádrži. A dojezd 600km odpovídá spíš 30l nádrži, takže ekvivalent toho, že dojedeš do cíle a máš tam půl litru.
proč by to měl být adrenalin? Když ti Tesla řekne, že dojedeš, tak dojedeš. Jestli s 1% nebo 10% je jedno, protože stejně musíš nabíjet. A těch 9% rozdílu u vybité baterie bude na nabíječce znamenat pár minut.
U EV se musíš oprostit od zvyku "už svítí hladové oko, tak raději natankuji, protože mi nafta šplouchne z jedné strany nádrže na druhou a dojel jsem",
u Tesly vidíš online status nabíječky, tedy i jestli je v poruchovém stavu.
A pokud by lokalita byla úplně bez elektriky, tak holt smůla. Ovšem to je stejné i se spalovákem - dojedu tam a pak natankuji. A pumpa bez elektriky. Nejedeš nikam. Jasně můžeš si nechávat větší rezervu. Jenže známe jak ty "dny b*bec" fungují. Ráno tě zdrží při nakládce, pak nějaká ta Stau, píchlá pneumatika, důkladná kontrola od celníků, pauzu musíš dodržet, jedeš na JIT, tak to riskneš bez dotankování, protože by to mělo vyjít. A rezerva je fuč.
Já právě když jedu dálku, dojíždím s rezervou tak 250-300 km, abych se vyhnul případnému problému s nefunkční pumpou... stačí, že třeba chceš platit kartou a náhodou nejde terminál, ale eura ti vymění ve skvělém kurzu :D:D
Proč na každym rohu ? Mluvím o dlouhé cestě, takže každý roh co 700 km mi příjde dostatečný, nebyl si to ty, kdo si tady semnou psal, že na dovolenou ideálně druhý auto jako zálohu? :D Když jezdím kolem baráku, dojíždím do rezervy, vím, kde jsou čerpačky a které jsou otevřené.
Vzdy kdyz si nejakou naplanuju, tak muzu prubezne overovat jeji stav. Napriklad i obsazenost.
Ale obvykle nekam jedu a podivam se, kde jsou nabijecky, az kdyz mi dochazi stava.
Je to jako s fosilem. Obvykle jsem neplanoval, na ktery pumpe zastavim... :-)
Vtipný, hele nevadí ti, že třetina nákladáků tu jezdila na ruských penu KAMA? Tuhle sem koukal na fotky z Rally Beskydy, kde krom veteránů osobáků byly i nákladní Tatry. Půlka měla pneu Kama.
Chceš ty fotky poslat? Aby ses pokochal :-)
Jinak Rosatom provozuje i větrníky. Abyste měli jako správní zelení soudruzi radost :-)
O současném českém extremismu bych tedy asi hovořil jako o ne úplně jasně zformovaném proudu v politice, který neuznává demokratickou politickou soutěž, i když to nemusí otevřeně přiznat, hledá inspirace v zahraničních vzorech, často právě třeba v putinovském Rusku, a zároveň je velmi netolerantní k ostatním názorům a na svých okrajích přechází i k té militantní rétorice.
Ty nevíš? :D
No přece to, že seš LPG dezolát a Putinův slouha a máš militantní rétoriku.
Já to samý s benzínem a dnes s dehtem. Též jsem extrémista.
Naštěstí tu máme progresivní dobrosery typu Vito a Hendly atd.
Kteří nám hezky tak nějak neagresivně a demokraticky tu elektriku narvou i kdyby se z toho měli všichni posrat.
Prozradím tajemství: Lze být hetero a dát si rád maso i pivo, ale fakt k tomu už není nutný jezdit ve 20 let starém TDI, adorovat Putlera a volit Bureše s Pitomiem... ;-):-)
Pochybuju ale, ze v te dobe budes jeste o spalovaku uvazovat.
Druha moznost je, ze pod vlivem strachu z toho, ze nekdo kdo nema tu “spravnou” sexualni orientaci by se mohl citit svobodny si zvolime nejakeho Okamuru a nebo nekoho podobneho a vlezeme do Putinova pekla.
Tvl. To je fakt diagnóza... :D:D:D
"...ze pod vlivem strachu z toho, ze nekdo kdo nema tu “spravnou” sexualni orientaci by se mohl citit svobodny si zvolime nejakeho Okamuru a nebo nekoho podobneho a vlezeme do Putinova pekla."
Já naprosto kašlu na to, jestli je někdo buzna, nebo jinej defekt, ale ať mě s tím furt neotravuje, neexhibuje a nevnucuje mi svoje zvrácený potřeby.
Strkejte si tam třeba násady od krumpáčů, já vám to neberu a nemám potřebu vás zavírat, nebo likvidovat. Jen prosím, běžte si s tím tam, kam to máte rádi.
Myslíš tu vizi nádherné automatizované budoucnosti, kde nikdo nebude dělat nic?
Tam jsem snad řekl, že chci pomocí Tomia a Vladimira vymlátit defektní jedince???
Za 30 let se mi nestalo, že by mi benzín nebo nafta někam šplouchly na stranu.
Párkrát jsem zkoušel i adrenalinový přesuny s nulou na palubáku. A OII 1.9TDI dala 45 km s nulou na ukazateli a v pohodě jsme dojeli k čerpačce. Už to nedělám, ale ohledně čerpání se opravdu nemusím stresovat nikdy a nikde. Naberu si když jedu kolem a mám čas.
Pokud chceš 9 % baterie Tesly Semi nabít během pár minut, tak to nemusí být tak snadné, jak to na první pohled vypadá. Když budeme uvažovat s 5 minutami, tak jde o nabíjecí výkon 1 MW. To už je hodně vysoká hodnota, která nemusí být dostupná ani v rozhledlém průmyslovém areálu.
který ale klesá s délkou vzdálenosti a poklesem hustoty zalidnění. Takže dálkové kamiony dává smysl elektrifikovat až jako poslední (koloběžky pak naopak jako první) :-)
za par roku tyhla auta budou jezdit bez ridice, takze to bude uplne jedno
proste se bude pocitat s tim, ze treba 20% casu bude auto na nabijecce, kde se samo obslouzi
a bude to vsechno mnohem jednodussi na provoz a servis nez klasickej dyzl
To víš, že jo a 8 miliard lidí bude dělat grafický návrhy pro obrázky na dveře hajzlu pro 69. pohlaví. Ne, já to popletl, oni to vlastně zadají AI pomocí hlasového příkazu a počkají až jim robot donese hamburger z čvrčků a červů a narve jim ho do huby, protože už sami ani nevstanou. Naštěstí budeme mít všichni nepodmíněný příjem, který se virtuálně vytvoří na serveru ČNB. Už se těším. Skvělá vize.
:-):-):-):-):-):-):-):-)
To jim nedělej, nebo těm zeleným dezolátům, placeným čínou popraskaj skla v brejlích a vztekly překousnou bio brčko k sojovému latté :-):-):-):-)
A to už prej Peking nehradí :-)
Takze klasicky presun zbozi mezi depy neni zadny velky problem.
Nez na vylozis a nalozis, nabijes pulku, takze realne muzes delat denne 500km jak nic, tedy 180 tisic km rocne, tedy nekde 1,5-2 miliony km za 10 let.
Na litani pres evropu nedej boze vychdni-zapadni pobrezi US to jeste neni a ani to nebylo cilem.
Nicmene to podstatne u nakladaku je predevsim autonomni rizeni spojene s depy, ktera jsou tomu uzpusobena. Na tom maka ve velkym hned nekolik firem vcetne Tesly, Googlu atd.
Protoze nejvetsi problem jsou dneska lidi, ridicu proste neni dost.
Jako že to autonomní řízení nezvládne neuzpůsobené depo a my ho dovolíme poslat ve 40 tunovém kamionu do provozu mezi lidi.... Myslím, že na tohle se v Americe musí těšit hlavně právníci :D
82000liber, tedy 37,5t NENÍ HMOTNOST NÁKLADU!!!!! Je to maximální možná hmotnost celé naložené soupravy v USA, tedy hmotnost tahače, návěsu A NÁKLADU. Kolik nákladu to uveze nikdo neví, protože se neví hmotnost tahače. Ale pokud by to byl údaj k chlubení, tak by se jistě objevil.