Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla Semi překvapila v testech reálného dojezdu

První kusy byly zákazníkům předány koncem loňského roku, teprve nyní se však objevují první nezávislé testy dojezdu.
Zpět na článek
14. 9. 2023 09:41
14. 9. 2023 10:10
14. 9. 2023 11:26
14. 9. 2023 13:24
14. 9. 2023 15:36
14. 9. 2023 15:05
14. 9. 2023 11:22
14. 9. 2023 12:00
14. 9. 2023 12:51
14. 9. 2023 11:38
14. 9. 2023 11:58
14. 9. 2023 12:12
14. 9. 2023 15:20
14. 9. 2023 15:42
15. 9. 2023 20:28
14. 9. 2023 09:41
Překvapila?
Že nedosáhne hodnot, které udává výrobce není zase až takové překvapení.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
14. 9. 2023 10:10
1,6 procenta
Pokud to dobře počítám, tak dojeli do cíle s rezervou necelých 10km? Tak to musel být slušný adrenalin :-)
Rozbalit vlákno
76
14. 9. 2023 10:42
Re: 1,6 procenta
U EV je to vetsinou tak, ze kdyz ti dojezd sotva vychazi, tak zvolnis.

A pak bys mel dojet. Ale je treba pocitat s prevysenim. Kdyz jedes do hor, tak to nevychazi.
Avatar - Ozzman
14. 9. 2023 11:03
Re: 1,6 procenta
"U EV je to vetsinou tak, ze kdyz ti dojezd sotva vychazi, tak zvolnis."

Opravdu ? :O Hele, tomu nebudeš věřit, ale když mi u spalováku dochází palivo a moc to ženu, tak taky zvolním :D :D Hlavně u benzínu to udělá divy...
14. 9. 2023 11:26
Re: 1,6 procenta
Že se nestydíš dělat si p.... teda legraci z moudré hraběcí rady gurua elektrické trakce, zejména když EV nemáš, neuctíváš a vlastně vůbec nic nevíš. :-)

Přitom řešení je jednoduché - odpojit návěs a s lehkým kozlem už dojedeš. Nabiješ a pro návěs se za půl dne vrátíš. Akorát ho nesmíš odstavit před školou, jinak ti ho žíznivý parchanti celej vychlastaj vo velký přestávce.
Avatar - Ozzman
14. 9. 2023 11:36
Re: 1,6 procenta
Já musel, protože když nechci stavět na té špinavé zaplivané benzínce pro plebs, nebo se mi jen dobře sedí a jedu někam daleko, nechci se zdržovat a nebo mi příjde cifra prumerne spotřeby vysoká, tak prostě zvolním, kdo by to byl řekl, že všechny pohony se v tomto chovají stejně :D Víc výkon = víc spotřeby
14. 9. 2023 11:43
Re: 1,6 procenta
To nepopiram.
Jen u EV je zavislost spotreby na rychlosti jeste vyznamnejsi nez u fosilu.

Omlouvam se vsem, kteri toto vedeli, ze je v diskuzi obtezuji.
A ze musi ztracet svuj drahocenny cas zde.
Jiste to vynahradi rychlou jizdou po dalnici tim, ze pojedou bez zastavky 2.000km.
Avatar - Ozzman
14. 9. 2023 12:00
Re: 1,6 procenta
Nebuď ublíženej, vždyt je to sranda :-!
14. 9. 2023 13:20
Re: 1,6 procenta
Nemyslel sis doufam, ze se omlouvam vazne.
:D
14. 9. 2023 11:46
Re: 1,6 procenta
ja myslel, ze, aspon podle nekterych prispevku zde, to pro naftaky neplati a je jedno jestli jedes 100 nebo 150, porad ti to zere pod 5 ...

jinak moje nedavna zkusenost s naftovou O4, kdyz jsem byl vezen asi 20km, byla dost otresna. tolik ramusu jsem uz dlouho nezazil a kdyz jsem se ptal toho znamyho co me vez jestli to je normalni, koukal na me dost nechapave. a kdyz sem se ho opatrne zeptal, proc radsi nesel do benzinu, tak me mel snad za blazna.
asi presvedcenej dunihlav
Avatar - Ozzman
14. 9. 2023 12:02
Re: 1,6 procenta
Mé naftové vozidlo (tedy správně dieseldesolátské) alespoň v prumeru 1-2 litry na spotřebě umí udělat, mám ho rád jako auto, ale nebudu si vymyšlet, abych ho zvyhodnil :)

Klidnou jízdou jsem se dostal na 4,9 (minimalni provoz - extrém ! ), ostrá jízda po dálnici 8, po Praze v koloně i více. Průměr asi 7, dálky s rakví k moři 6,8 (zajimave, že bez rakve jsem jezdil stejně :D)

U benzínu mám ten rozdíl spíš 4 litry. Prumer 9,5-10, klidnou jizdou 8, ostrá taky 12-15

p.s. Já zase jezdil O4 s 1.5TSI, tak bezpohlavní motor jsem dlouho nezažil, takže by mne snad z letargie vytrhlo i klapavé TDI _:D
Avatar - KANKUNEN
14. 9. 2023 12:07
Re: 1,6 procenta
Proboha v čem si to jel, nebyla to jednička Octa. Jinak naši dědové jezdili v traktorech bez kabiny, ti se museli dle dnešních standardů podřezat do hodiny.
14. 9. 2023 12:14
Re: 1,6 procenta
ja ten ramus vubec necekal a proto sem se ho ptal, jestli to nema rozbity. predtim mel chrochtavou O3, tak asi mu to prislo normalni ...

kdyz koukam do ceniku, tak chrocht 110kW DSG od 780tis, benzin 140kW DSG 4x4 jen o 50tis vic
fakt nechapu co vas dunihlavy vede k tomu kupovat chrochta, kdyz o par korun vic mas o level lepsi auto.
fakt tech o par haliru min na kilometru stoji za tem ramus ??
Avatar - Ozzman
14. 9. 2023 12:20
Re: 1,6 procenta
Zrovna u Oktávky bylo 2.0TDI 85kw za stejné peníze jako 1.5TSI, takže díky nijakosti TSI umím pochopit, že si to někdo vybral.
14. 9. 2023 12:26
Re: 1,6 procenta
1.5tsi zrychleni na stovku za 8.5, 2.0tdi 85kW za 10.3
to je hodne zasadni rozdil
i 2.0tdi 110kW ma horsi zrychleni proti 1.5tsi se stejnym vykonem
kdyz s benzinakem jezdis jako s naftakem, tak se nemuzes divit, ze ti to nejede
Avatar - Ozzman
14. 9. 2023 12:28
Re: 1,6 procenta
Já jezdím nejčastěji s benzinovým autem, dokonce atmosférou, tak mi nemusíš vyprávět, co se s tím má dělat, ten TSI je fakt nuda, jel sem ho ve více autech ,s manualem i DSG a pořád nuda. Neříkám, že nejede, ale více emocí mi dá i TDI a to nejsem fanoušek..

p.s. já pořád hlavně nevidím duvod kupovat Oktávii, za ty peníze máš jinde skvělý hybrid či zajímavější benzín.
14. 9. 2023 12:30
Re: 1,6 procenta
pri predjizdeni ti linej TDI da adrenalinu urcite vic
je jasny, ze tichy auto jede pocitovne pomaleji
z toho nejspis plynou ty tvoje emoce ve prospech hlucnyho chrochtu
Avatar - Ozzman
14. 9. 2023 12:43
Re: 1,6 procenta
Mám bohaté zkušenosti s velkou částí konkurentů podobného objemu tohoto TSI. Znám velmi dobře Ecoboosty 1.0/1.6/1.5R4 i R3, TCe 1.33, 1.6TGDi,1.2T a 1.6T (ok to je trochu jinde) od Toyoty, ale i s 1.4TSI (a i 1.8 a 2.0), 1.5turbo od BMW, nebo 1.4Tjet či 1.5T od SSangYongu. Dokonce jsem jel i s 1.6THP, ale to bylo dopováno elektrem, to jen tak pro okraj..

1.5 TSI nemá charakter, gradaci, chová se přesně jako to TDI jen v trochu širším spektru otáček. Nějak jede, bez emocí a gradace a alespon toho kopance, že to trochu jede. Srovnávám s těmi výše zmíněnými motory a i jen v rámci staršího TSI 1.4 je to velký rozdíl. Né nadarmo tady před nějakou dobou smázl tohle TSI i LITROVÝ Ecoboost ve Fokusu.. v pružné dynamice, né v papírových 0-100. Myslím, že mám dost relevantní přehled a tím i možnost srovnání

A tichý není, divně ječí v otáčkách a nekoná se žádný strop, je to ploché, nudné...
Avatar - Emel
14. 9. 2023 13:24
Re: 1,6 procenta
Litrový Ecoboost vyhrál v pružnosti proto, že na šestku točí při 130km/h 3100 otáček a 1.5 v Leonu točí 2600.
Avatar - Ozzman
14. 9. 2023 13:59
Re: 1,6 procenta
Ale vyhrál :D Spíš jsem tim chtěl ukázat, že to TSI mne osobně nesedlo a není to tím, že srovnávám s naftou
Avatar - Emel
14. 9. 2023 15:36
Re: 1,6 procenta
Jako vždy v této debatě... emoce nerozporuju, vyjadřuju se k číslům :-)
Avatar - xxc
14. 9. 2023 15:05
Re: 1,6 procenta
ten popis mi pripomina tu 1.3 tce, co som kedysi chvilu skusal :-) zeby bolo tsi horsie? a moze byt este horsie?
Avatar - Ozzman
14. 9. 2023 15:07
Re: 1,6 procenta
1,33 TCE ? Jakej výkon ? Já to jezdil 140k v manuálu a šla hezky za plynem a gradovala, povedený motor, v Mercedesu je prý ještě lépe poštelovaná , ale to nemam zkušenost
14. 9. 2023 14:43
Re: 1,6 procenta
Tdi a emoce, pěkný oxymoron
Avatar - Ozzman
14. 9. 2023 14:48
Re: 1,6 procenta
Ano, proti 1.5TSI sem tam alespon nějaké emoce cítil... Nějaký průběh.. ještě že jsou i jiné benzinové motory
14. 9. 2023 15:33
Re: 1,6 procenta
hele ozzy, ja 1.5tsi nejel, ale jestlize je na stovce skoro o 2 vteriny rychleji nez 2.0tdi 85kW, tak me prekvapuje, ze by jsi sel radsi do toho dyzlu, protoze se ti ta o 2 vteriny rychlejsi 1.5tsi zda lina
ja sem uvadel srovnani 2.0tdi 110kW vs 2.0tsi 140kW 4x4, ktera je uplne jina liga a jen o 50tis drazsi vcetne toho ze to je ctyrkolka

ja svyho casu jezdil 1.8tsi a na tu dobu to jelo docela pekne a proti chrochtu to bylo tichy, uplnej balzam na dusi
jednou sem s tim byl v servisu, ze mi tam neco huci a v servisu mi tvrdili, ze je vse OK. nakonec jsem je do toho vzal a donutil je se na ten ramus zamerit - bylo to lozisko. s usmevem mi pak tvrdili, ze vsichni prece jezdi dyzlama a i pres ten ramus jim to prislo jako pohodovy tichy auto, takze nic neresili ...
Avatar - Ozzman
14. 9. 2023 17:36
Re: 1,6 procenta
No, ja bych radsi sel jinam nez do Oktavky :D Ale to je jina pisnicka. Spise mne to TSI zklamalo, 1.8 nahore jede hezky (132 ?), 1.4 jede taky slusne, proto to pisu. Neber to tak, ze preferuji diesel, ale v tomto konkretnim pripade mi prijde lepsi mit plnotucny dvoulitr diesel, nez benzin, co se jako diesel chova, byt je trochu sviznejsi.. :D Schvalne to TSI zkus,
14. 9. 2023 15:22
Re: 1,6 procenta
negativni emoce je taky emoce😀
Avatar - Mokrous
14. 9. 2023 17:07
Re: 1,6 procenta
:D :D :D
Moje jediná emoce v TDI je klid, že nemusím řešit dojezd.
Případně se naseru, když mi chce v cíli po 400km dálniční jízdy regenerovat DPF ;-\
Avatar - Mokrous
14. 9. 2023 12:41
Re: 1,6 procenta
Nech si ty báchorky. Projel jsem si OIV i G8 v TSI i TDI vše 110 kW a žádnej randál se nekoná. TSI je tichý na volnoběh a při šourání, ale jak mu dáš napít tak řve místy až nechutně. Oproti tomu nafta si přede to svoje a víš o ní ve městě, ale jak jedeš plynule rychleji, tak o ní nevíš, krom větší akcelerace. Ale i tam je tišší jak 1,4/1,5, 2,0 TSI, když jsou pod plynem.
Občas si i některý novinář všimne, že 2.0 TSI 140kW má tak vysokou kompresi, že je skoro stejná jako u TDI a že má pod plynem až dieselový projev. No mě TSI pod plynem není teda zvukově moc příjemný.
Superb/Passat to samý. Nad 50km/h pomalu přebírá štafetu hluk od kol a vzduch a zvuk motoru mizí. Stačí lehce hrubší asfalt a netušíš v čem jedeš.
Tady to je samej žvást, že jsme dunihlavové ( i když já nevím co jsem, když dokola střídám TSI a TDI), ale já když jedu, tak slyším silnici, slyším ventilátor klimy, slyším jak mi šustí ruce na volantu, šeptám si se ženou. Ale všem okolo teče krev z uší... Tvl 🤦‍♂️

Nejspíš ti co testují TDI v koloně před muzeem pak trpí tím, že zde je motor trošku slyšet, zatímco TSI na volnoběh působí, jako by motor chcípnul.
14. 9. 2023 14:41
Re: 1,6 procenta
Rozumím ti, jezdím v tom a je to hrůza. Oni totiž trpí nějakou deformací a vůbec to neslyší.
Avatar - Mokrous
14. 9. 2023 17:14
Re: 1,6 procenta
Viz výše a níže, ty deformace.
14. 9. 2023 22:21
Re: 1,6 procenta
Nebuď hned ubliženej, stačí jezdit s otevřeným okýnkem.
Avatar - Mokrous
14. 9. 2023 22:30
Re: 1,6 procenta
Nojo. Když vím howno tak přidám aspoň tupej komentář.

https://youtu.be/Tp38v4gyww4?si=0c5xNGjlRh79SW27

23:40-24:15 abys nemusel trpět celý test.
14. 9. 2023 16:08
Re: 1,6 procenta
"Chozením do benzínu" by si ohledně hlučnosti nijak nepomohl. Hlučnost 2.0 TDI i benzínových verzí při 130 km/h je dost slušně změřená několika redakcemi (autožurnál.tv, topspeed.sk) a je stejná nebo dokonce o chlup nižší než benal. Třeba zde, čas 35:23 65-66 dB, u 1.5 TSI naměřili 66 dB.
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Mokrous
14. 9. 2023 17:13
Re: 1,6 procenta
Přesně tak. Všude jen nějaký pocity, domněnky a antipatie, ale realitu všichni popírají.

To samý, když měřili Octavii RS TDI vs TSI a samozřejmě TDI bylo tišší. Klasika.
14. 9. 2023 17:34
Re: 1,6 procenta
On asi myslel jízdu ve městě. Na dálnici se to všechno "schová" do aerodynamického šumu.
14. 9. 2023 21:48
Re: 1,6 procenta
Pak si lze snadno dohledat na německém webu AMUs intenzity při 50, 90 a 130 km/h a snadno zjistit, že ani při 50 km/h není 2.0 TDI hlučnější než 1.5 TSI.
Avatar - Mokrous
14. 9. 2023 21:49
Re: 1,6 procenta
:yes: :yes: :yes:
14. 9. 2023 20:04
Re: 1,6 procenta
Nejsem akustik, ale u zvuku jsou i jine veci nez intenzita.
14. 9. 2023 21:42
Re: 1,6 procenta
Jistěže, subjektivně se může některý zvuk líbit více nebo méně, ale objektivně třeba v lékařství se negativní účinky hluku vždy odvíjejí od jeho intenzity. Když budeš vystaven hluku o intenzitě 100 dB po dobu 24h, tak se z něj spolehlivě zblázníš a je celkem putička jestli budeš poslouchat Mozarta nebo sbíječku.
14. 9. 2023 21:47
Re: 1,6 procenta
Ano, ale v oblasti vysokých nebo nizkych frekvenci muze byt subjektivni vnímání dost rozdilne.
Avatar - Mokrous
14. 9. 2023 21:51
Re: 1,6 procenta
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/Sound/eqloud.html

Munson Fletcherovu křivku snad zná každý, ne? Nemusíš zas nosit dříví do lesa, všeználku.
15. 9. 2023 09:39
Re: Re: 1,6 procenta
Já měl podobnou zkušenost i se Superbem, také duněl.
Ale nemusí to být u dieselu vždy pravda. U mého HDi mi lidi často říkají, jak je ten benzín pěkně tichý...😁
14. 9. 2023 11:22
Re: 1,6 procenta
Zvolníš, nestihneš okno Just In Time, zastavíš linku, jo vlastně po kovydu z netopýre už je to všem tak nějak jedno.
14. 9. 2023 11:46
Re: 1,6 procenta
Jasne, Pepsi just in time in Mekáč...
:D

PS Jeste just in time s dieselem nevadi treba traffic jam...
Avatar - eLzyx
14. 9. 2023 12:00
Re: 1,6 procenta
žíznivý amík bez Coke bude asi řvát víc jak Škodovka na chybějící plastový kastlík.
Avatar - Barrichello
14. 9. 2023 14:10
Re: 1,6 procenta
Všichni vozí jenom limonády a všichni jezdí jenom 300 km denně. žješ v bíječném světe Borisove, ale jelikož mam 5 kamrádů kamionáků, tak realita je úplně někde jinde :-) :-) :-)
Avatar - Barry Lyndon
14. 9. 2023 18:21
Re: 1,6 procenta
a taky všichni jezdí "na dvě kolečka"??? Doteď jsem nepochopil, jak se v těch přepravních firmách tohle dublování identity řidiče řeší, tak předem díky za případné insider info... :-)
Avatar - Emel
14. 9. 2023 12:51
Re: 1,6 procenta
Já vím, ale... 1,6%? :-)
Kdybys měl auto s padesátilitrovou nádrží, tak 1,6% je osm deci v nádrži. A dojezd 600km odpovídá spíš 30l nádrži, takže ekvivalent toho, že dojedeš do cíle a máš tam půl litru.
Avatar - eLzyx
14. 9. 2023 11:38
Re: 1,6 procenta
proč by to měl být adrenalin? Když ti Tesla řekne, že dojedeš, tak dojedeš. Jestli s 1% nebo 10% je jedno, protože stejně musíš nabíjet. A těch 9% rozdílu u vybité baterie bude na nabíječce znamenat pár minut.
U EV se musíš oprostit od zvyku "už svítí hladové oko, tak raději natankuji, protože mi nafta šplouchne z jedné strany nádrže na druhou a dojel jsem",
Avatar - Ozzman
14. 9. 2023 11:39
Re: 1,6 procenta
Problém to bude, když nabíječka bude nefunkční... ale tohle já řeším i u spalováku, radši mívám rezervu, co kdyby..
14. 9. 2023 11:49
Re: 1,6 procenta
Obvykle neni na nabijecim hubu jedina nabijecka...
Avatar - eLzyx
14. 9. 2023 11:58
Re: 1,6 procenta
u Tesly vidíš online status nabíječky, tedy i jestli je v poruchovém stavu.
A pokud by lokalita byla úplně bez elektriky, tak holt smůla. Ovšem to je stejné i se spalovákem - dojedu tam a pak natankuji. A pumpa bez elektriky. Nejedeš nikam. Jasně můžeš si nechávat větší rezervu. Jenže známe jak ty "dny b*bec" fungují. Ráno tě zdrží při nakládce, pak nějaká ta Stau, píchlá pneumatika, důkladná kontrola od celníků, pauzu musíš dodržet, jedeš na JIT, tak to riskneš bez dotankování, protože by to mělo vyjít. A rezerva je fuč.
Avatar - Ozzman
14. 9. 2023 12:04
Re: 1,6 procenta
Jenže ony jsou i jiné EV :D

Já právě když jedu dálku, dojíždím s rezervou tak 250-300 km, abych se vyhnul případnému problému s nefunkční pumpou... stačí, že třeba chceš platit kartou a náhodou nejde terminál, ale eura ti vymění ve skvělém kurzu :D :D
14. 9. 2023 12:12
Re: 1,6 procenta
Tak ono stačí si naivně myslet, že v Německu jsou benzínky stejně hustě, jako u nás. A hned máš na dálnici adrenalin se spalovákem.
14. 9. 2023 12:16
Re: 1,6 procenta
tvl, tak to mas tezkej zivot kdyz kvuli vydeseni tankujes na kazdym rohu
Avatar - Ozzman
14. 9. 2023 12:22
Re: 1,6 procenta
Proč na každym rohu ? Mluvím o dlouhé cestě, takže každý roh co 700 km mi příjde dostatečný, nebyl si to ty, kdo si tady semnou psal, že na dovolenou ideálně druhý auto jako zálohu? :D Když jezdím kolem baráku, dojíždím do rezervy, vím, kde jsou čerpačky a které jsou otevřené.
14. 9. 2023 15:38
Re: 1,6 procenta
Ja vidim v aplikacich status kazde nabijecky!

Vzdy kdyz si nejakou naplanuju, tak muzu prubezne overovat jeji stav. Napriklad i obsazenost.

Ale obvykle nekam jedu a podivam se, kde jsou nabijecky, az kdyz mi dochazi stava.
Je to jako s fosilem. Obvykle jsem neplanoval, na ktery pumpe zastavim...
:-)
Avatar - Ozzman
14. 9. 2023 17:37
Re: 1,6 procenta
Ja jsem videl zrovna test tveho EV (nevim, mozna mas jine kbely, nevyznam se ) , ale meli s tim problem to dobijet, ne vsude to jelo s tim autem.
Avatar - Barrichello
14. 9. 2023 14:12
Re: 1,6 procenta
K osobáku jde přivézt 20 L nakystr benzínu nebo nafty a jdedeš zas pohodlně dál k další pumpě. Co jde přivézt k EV? Dieselagregát? :-) :-) :-)
Avatar - KANKUNEN
14. 9. 2023 14:36
Re: 1,6 procenta
Nevíš, umí rusáci vyrobit aspoň olověnou baterku?
Avatar - Barrichello
14. 9. 2023 16:59
Re: 1,6 procenta
Vtipný, hele nevadí ti, že třetina nákladáků tu jezdila na ruských penu KAMA? Tuhle sem koukal na fotky z Rally Beskydy, kde krom veteránů osobáků byly i nákladní Tatry. Půlka měla pneu Kama.

Chceš ty fotky poslat? Aby ses pokochal :-)

Jinak Rosatom provozuje i větrníky. Abyste měli jako správní zelení soudruzi radost :-)
Avatar - Barrichello
15. 9. 2023 13:57
Re: 1,6 procenta
Pozdrav ze závodu co nic nevyrábí, právě 3 ks toho nic odlétaj k zakázaníkovi
https://www.youtube.com/watch?…
14. 9. 2023 16:04
Re: 1,6 procenta
https://www.novinky.cz/…dbornik-40443441

O současném českém extremismu bych tedy asi hovořil jako o ne úplně jasně zformovaném proudu v politice, který neuznává demokratickou politickou soutěž, i když to nemusí otevřeně přiznat, hledá inspirace v zahraničních vzorech, často právě třeba v putinovském Rusku, a zároveň je velmi netolerantní k ostatním názorům a na svých okrajích přechází i k té militantní rétorice.
Avatar - Barrichello
14. 9. 2023 17:00
Re: 1,6 procenta
Co to máš společnýho s tím, že do spalováku jde za 4 minuty nalít kanystr benzínu a může pokračovat dál? :-)
Avatar - Mokrous
14. 9. 2023 17:24
Re: 1,6 procenta
Ty nevíš? :D
No přece to, že seš LPG dezolát a Putinův slouha a máš militantní rétoriku.
Já to samý s benzínem a dnes s dehtem. Též jsem extrémista.

Naštěstí tu máme progresivní dobrosery typu Vito a Hendly atd.
Kteří nám hezky tak nějak neagresivně a demokraticky tu elektriku narvou i kdyby se z toho měli všichni posrat.
Avatar - Barrichello
14. 9. 2023 17:36
Re: 1,6 procenta
Dneska je největší extrémista bílý heterosexuální muž co jí maso a pije pivo.

Abys byl správný zelený firkulín musíš být nebinární, zrát brouky, pís sojové latéčko a dělat v neziskovce.

A podporovat OZE, pak seš ten nejlepší čínskej agent :-) :-) :-)
Avatar - Barry Lyndon
14. 9. 2023 19:56
Re: 1,6 procenta
Prozradím tajemství: Lze být hetero a dát si rád maso i pivo, ale fakt k tomu už není nutný jezdit ve 20 let starém TDI, adorovat Putlera a volit Bureše s Pitomiem... ;-) :-)
Avatar - Barrichello
14. 9. 2023 22:47
Re: 1,6 procenta
Nemam a nikdy sem neměl TDI Lojzíku , Putík je mi u zádele a Bureše sem nevolil .
14. 9. 2023 20:02
Re: 1,6 procenta
Do roku 2035 mas spalovak a pak e palivo.

Pochybuju ale, ze v te dobe budes jeste o spalovaku uvazovat.

Druha moznost je, ze pod vlivem strachu z toho, ze nekdo kdo nema tu “spravnou” sexualni orientaci by se mohl citit svobodny si zvolime nejakeho Okamuru a nebo nekoho podobneho a vlezeme do Putinova pekla.
Avatar - Mokrous
14. 9. 2023 20:48
Re: 1,6 procenta
Tvl. To je fakt diagnóza... :D :D :D
"...ze pod vlivem strachu z toho, ze nekdo kdo nema tu “spravnou” sexualni orientaci by se mohl citit svobodny si zvolime nejakeho Okamuru a nebo nekoho podobneho a vlezeme do Putinova pekla."

Já naprosto kašlu na to, jestli je někdo buzna, nebo jinej defekt, ale ať mě s tím furt neotravuje, neexhibuje a nevnucuje mi svoje zvrácený potřeby.
Strkejte si tam třeba násady od krumpáčů, já vám to neberu a nemám potřebu vás zavírat, nebo likvidovat. Jen prosím, běžte si s tím tam, kam to máte rádi.
14. 9. 2023 20:59
Re: 1,6 procenta
Tebe s tim nekdo otravuje?
Zacas si s tim tady ty.
14. 9. 2023 21:27
Re: 1,6 procenta
Prvni si tohle tema do diskuse napsal ty.
Avatar - Mokrous
14. 9. 2023 21:53
Re: 1,6 procenta
Myslíš tu vizi nádherné automatizované budoucnosti, kde nikdo nebude dělat nic?
Tam jsem snad řekl, že chci pomocí Tomia a Vladimira vymlátit defektní jedince???
Avatar - Mokrous
14. 9. 2023 12:15
Re: 1,6 procenta
Za 30 let se mi nestalo, že by mi benzín nebo nafta někam šplouchly na stranu.
Párkrát jsem zkoušel i adrenalinový přesuny s nulou na palubáku. A OII 1.9TDI dala 45 km s nulou na ukazateli a v pohodě jsme dojeli k čerpačce. Už to nedělám, ale ohledně čerpání se opravdu nemusím stresovat nikdy a nikde. Naberu si když jedu kolem a mám čas.
14. 9. 2023 17:03
Re: 1,6 procenta
Pokud chceš 9 % baterie Tesly Semi nabít během pár minut, tak to nemusí být tak snadné, jak to na první pohled vypadá. Když budeme uvažovat s 5 minutami, tak jde o nabíjecí výkon 1 MW. To už je hodně vysoká hodnota, která nemusí být dostupná ani v rozhledlém průmyslovém areálu.
Avatar - Barry Lyndon
14. 9. 2023 12:17
Elektrifikovaný rozvoz zboží určitě má smysl,
který ale klesá s délkou vzdálenosti a poklesem hustoty zalidnění. Takže dálkové kamiony dává smysl elektrifikovat až jako poslední (koloběžky pak naopak jako první) :-)
Rozbalit vlákno
2
14. 9. 2023 16:56
Re: Elektrifikovaný rozvoz zboží určitě má smysl,
Přesně tak. Koloběžky a vysokozdvižné vozíky první. Nákladní auta až jako poslední. Tedy pokud nepočítáme lodě a letadla :D
Avatar - Mokrous
14. 9. 2023 17:33
Re: Elektrifikovaný rozvoz zboží určitě má smysl,
Elektrický letadla budou top. Na to se fakt těším. Vzletová hmotnost milion tun, dolet 50km.
Avatar - Mokrous
14. 9. 2023 12:26
Tohle mi stačí, dál číst netřeba.
"Po několika hodinách na nabíječce se ovšem tahač vrátil na silnici"
Rozbalit vlákno
5
14. 9. 2023 15:39
Re: Tohle mi stačí, dál číst netřeba.
za par roku tyhla auta budou jezdit bez ridice, takze to bude uplne jedno
proste se bude pocitat s tim, ze treba 20% casu bude auto na nabijecce, kde se samo obslouzi
a bude to vsechno mnohem jednodussi na provoz a servis nez klasickej dyzl
Avatar - Mokrous
14. 9. 2023 17:05
Re: Tohle mi stačí, dál číst netřeba.
To víš, že jo a 8 miliard lidí bude dělat grafický návrhy pro obrázky na dveře hajzlu pro 69. pohlaví. Ne, já to popletl, oni to vlastně zadají AI pomocí hlasového příkazu a počkají až jim robot donese hamburger z čvrčků a červů a narve jim ho do huby, protože už sami ani nevstanou. Naštěstí budeme mít všichni nepodmíněný příjem, který se virtuálně vytvoří na serveru ČNB. Už se těším. Skvělá vize.
Avatar - Barrichello
14. 9. 2023 17:33
Re: Tohle mi stačí, dál číst netřeba.
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
To jim nedělej, nebo těm zeleným dezolátům, placeným čínou popraskaj skla v brejlích a vztekly překousnou bio brčko k sojovému latté :-) :-) :-) :-)
A to už prej Peking nehradí :-)
Avatar - Mokrous
14. 9. 2023 17:45
Re: Tohle mi stačí, dál číst netřeba.
:D :D :D
Avatar - Barry Lyndon
14. 9. 2023 18:26
Re: Tohle mi stačí, dál číst netřeba.
Na přípojení k neurallink a trochu glukózy přímo do žíly by ten nepodmíněný příjem stačit mohl. Víc bych si od budoucnosti radši nesliboval.... :D
14. 9. 2023 15:20
Nevěřím,
že "náklad měl hmostnost 82000 liber (37,2 tuny) " spíše uvěřím, že to byla hmostnost celé soupravy.
Rozbalit vlákno
1
15. 9. 2023 22:06
Re: Nevěřím,
V USA je to hmotnost soupravy, oni tam mají málo únosné mosty, takže soupravy mají menší hmotnost než v Evropě.
14. 9. 2023 15:42
Mezi depy
Takze klasicky presun zbozi mezi depy neni zadny velky problem.
Nez na vylozis a nalozis, nabijes pulku, takze realne muzes delat denne 500km jak nic, tedy 180 tisic km rocne, tedy nekde 1,5-2 miliony km za 10 let.

Na litani pres evropu nedej boze vychdni-zapadni pobrezi US to jeste neni a ani to nebylo cilem.

Nicmene to podstatne u nakladaku je predevsim autonomni rizeni spojene s depy, ktera jsou tomu uzpusobena. Na tom maka ve velkym hned nekolik firem vcetne Tesly, Googlu atd.
Protoze nejvetsi problem jsou dneska lidi, ridicu proste neni dost.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barry Lyndon
14. 9. 2023 16:31
Re: Mezi depy
Jako že to autonomní řízení nezvládne neuzpůsobené depo a my ho dovolíme poslat ve 40 tunovém kamionu do provozu mezi lidi.... Myslím, že na tohle se v Americe musí těšit hlavně právníci :D
15. 9. 2023 20:28
Re: Mezi depy
Jo no oni to chteji bez lidi vcetne nakladani, vykladani, uskladneni a nabijeni.

Lidi jsou proste drahy a neni jich nikdy dost, furt musej spat a curat a protestovat a kdo vi co jeste.

Nejaka dlouhodoba vize - kdo vi kdy - ale vis jak nekdo tu technologii musi udelat.
Avatar - WinDiesel
14. 9. 2023 16:48
Dechberoucí dojezd :-)
ha ha ha ha ha :-[] :-[] :-[]
Rozbalit vlákno
0
14. 9. 2023 21:06
Základní neznalost.
82000liber, tedy 37,5t NENÍ HMOTNOST NÁKLADU!!!!! Je to maximální možná hmotnost celé naložené soupravy v USA, tedy hmotnost tahače, návěsu A NÁKLADU. Kolik nákladu to uveze nikdo neví, protože se neví hmotnost tahače. Ale pokud by to byl údaj k chlubení, tak by se jistě objevil.
Rozbalit vlákno
0