Čínská vláda kritizuje rozhodnutí Evropské komise zahájit vyšetřování čínských státních dotací pro čínské výrobce elektromobilů a označila je za protekcionistické.
Dokonce i VW díky EV snižuje dobu vývoje aut na polovinu.
Problém je v tom, že EU zničí USA a ne Čína.
Dle AutoBildu, má 30% trhu v EU odsadit Tesla.
Trh s infotainmentem obsazuje na 100% Qualcomm. Infotaiment má činit 40% ceny auta.
Takže obsazení trhu EU.
30% Tesla
20% ostatní nové automobilky mimo Čínu
pouhých 16% Čína
No jo no, zase ty USA :-D Háček je v tom, že Tesla vyrábí v EU a ne kdesi v Kotěhůlkách a dokonce přímo v Německu. Čilí tvrdé byrokracii, neúměrným výplatám zaměstnanců, odborářům a kdejakým benefitům a zvládá vyrábět dostupná vozidla a rozhodně ne špatná. Pokud tomuhle nedokážou tradiční automobilky čelit, tak si nic jiného nezaslouží, než aby přestaly existovat. Oni budou zaměstnanci spokojeně makat klidně v té Tesle za německé platy. A Tesla bude odvádět daně v EU.
EU nemá být taková srač.ka a má udělat to, co USA. Zavést analog IRA a je vystaráno. Hned by byl argument s protekcionismem pasé.
At uz je bude vyrabet kdokoli, tak zde nebudou skodit zdravi.
Ze dnes existuje cisty diesel?
Jak cisty bude (dnesni nove auto) po deseti letech?
A jak cisty je "moderni" diesel skutecne?
https://www.spiegel.de/…fbc-ca20f9195b56?…
Das Kraftfahrt-Bundesamt hat weitere Abschalteinrichtungen in der Abgasreinigung von Mercedes-Dieseln gefunden. Es geht dabei um einen Sechszylindermotor in der E-Klasse, doch es könnten noch andere Modelle betroffen sein.
Tohle proste u EV nehrozi. Protoze se jedna o (lokalne) BEZEMISNI vozidla. :yes::yes::yes:
PS Kdyby chtel nahodou nekdo argumentovat uhelnymi elektrarnami, ty je treba emisne hlidat bez ohledu na elektromobilitu! Resp. cast te (pro elektromobilitu spatne... ) uhelne energie spotrebovava temer kazdy z nas i bez EV.
Jaký emise produkují zhaocenásnké ldi vozící do číny suroviny z Afriky, Jižní ameriky a ruska, aby z nich čínan mohl vyrobit vaše FV panely, větrníky, baterky, nabíječky a auta?
A jaké emise produkujíc čínské továtrny, pod nám o tom povídat :-):-):-)
A jaké aemise má boeing a aribus co ti to přiveze do EU jako finální výrobek :-):-):-)
Muzes mi ty a nebo nekdo jiny vysvetlit proc stale nejenom ty davas rovnitko mezi palivo (ropa, uhli, plyn) a zdrojem (FVE, vetrna elektrárna, nakonec i ta baterie)?
Prece treba tu ropu pres ocean vozim stale a spaluji. FV panel privezu a pak min 25 let vyrabi eletrinu a nasledne ho zrecykluju.
Nemám tak dobrú pamäť a prehľadávať jeho "hodnotné príspevky" sa mi nechce, ale nepísal tu ten chlap, že suroviny na FV panely a baterky sa prevažne ťažia v Číne a tá nás tak má v hrsti? Teraz tu čítam, že ich vozia zaoceánskymi loďami, takže možno stačí postaviť fabriky a bude sa to dať vyrábať aj inde, či? ;-)
Ted ješě přemluvit ty kamarády číny, aby to dodávali někomu jinému.
A tam kde čínan přímo vlastní těžební koncese, jako v Africe, nebo jim ty zemně dluží tolik až to není hezký (chile, venezuelea) to asi nepůjde vid :-):-):-):-)
Ja len milujem ten Tvoj "vývoj". Ešte nedávno sa všetky podstatné suroviny ťažili v Číne, včera sa dovážali zaoceánskymi loďami, dnes majú dúfam VÝHRADNÉ ťažobné koncesie, len nevieme kde a nevieme s kým. Predpokladám, že so spoločnosťou Metalkol, ktorá kontroluje najväčšie kobaltové bane. Ale tá je vlastnená holandskou spoločnosťou... aha, tak možno toto nie, veď to by mala asi mať pod kontrolou Čínska vláda, nie? Navyše spotreba kobaltu klesá, tak čo to je - lítium? Tam je viacero zdrojov po svete, to to tiež nebude. Fakt ma baví ako nahodíš tému, ale stačí ísť trochu hlbšie a nejako sa tam človek stratí, resp. málokedy to vedie cestou, ktorú naznačuješ. Buď prosím konkrétnejší, lebo sám tú absolútnu závislosť od Číny - teda okrem tej, ktorú sme sami pripustili tým, že ich to nechávame vyrábať lacnejšie - nenachádzam.
Spočti si čínský a indický značky + EU značky prodávající přelepnou čínu a indii.
A takhle bude brzy vypadat tabulka prodeje aut.
Na teslu to zbídačelej národ, kterej okrádaj všichni od nadnárodních korporací co platí almužny přes pronajímatele nemovistí, mobilní operátory ( v Polsku neomezené volání 200-300 kč, tady 550-900) , prodejce a dovozce potravin (v německu pivo corona 21 kč, tady 49 a další pecky) ,stát (v POlsku spotřební dan na benzín 8,30, tady 12,84 a další pecky, krabička cigaret levnější o 30-55 Kč atd atd)
Tihle lidi nebudou kupovat Teslu, ale čínská auta. Tak jako kupují ty čínský motorky a skůtry.
Vono vaše Ev plečky + baterky + nabíječky k nim + OZE z kterých to chcete nabíjet se dělaj jenom z kobaltu a lithia. To sou novinky, Borisove
Nikl nikde, měd nikde, plasty žádný, ocel nikde, vzácné kovy nikde, platina nikde, hlíník nikde, cement nikde a miliony dalších věcí.
Co z toho kde těží a vyrábí EU s utlumujícím se průmyslem a těžbou? Dyt se tady 35 let neotevřela ani jedna pískovna a lom, za chvíli budete dovážet písek na stavbu baráků a hal atd, akorát nevím okdud.
Jinak to si štastnej člověk že nenacházíš závislost na číně, když 78 ze 100 věcí co denně používáš je made in china a v těch zbylých 22 je v 15 čínský komponety nebo čínou dodané a překoupené suroviny z Afriky, Jižní Ameriky, Ruska a dalších zemích :-):-):-):-)
Tak se lehce podívej kolem sebe, a začni.....tiskárna, mde in china, monitor, made in china, nebo NTB - made in china, mobil - made in china, židle na který sedíš - 90% made in china, lžička kterou sí mícháš kafe - made in china, prkna v podlaze kdo má dřevěnou - made in russia, lžička na kafe - made in china, kávovar - made in china, hrnek - made in china, sklenička na vodu z ikey - made in russia, , nafta co leješ do nádrže - made in china nebo russia, nebo vyrobený z ruský ropy, přeprodaný čínou, plasty , kabely co rveš do svého Ev zázraky - made in china, dřevená bedna v který byl čínskej wllabox - opracováno v čajně, dřevo russia atd atd.
Elektrika kterým nabíjíš Ev plečka je vyrobená z čínskýho FV panelu, nebo z větrníku s 40% čínksých komponent, nebo v ruským reaktoru poháněný ruským palivem nebo v uhelce postavený před rokem 1989.
Co nemáš doma made in china krom potravin?
Povídej, přehánej.
A v čem z toho nejsou ruský a čínský suroviny, případně africký a jihoamerický.
Bude to tak u všech 10-40% a z těch 40% je u starších lidí 20% made by before 1989 :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
zastav zítra veškerý dovoz všeho z Číny, do 3 měsíců dochází k totálnímu rozkladu EU a ke kolapsu :-):-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
I krabice a obalový materiály sou vyrobený v číně, takže až si objednáš pizzu, přivezou ti jí v činský krabici a kurýr co jí přiveze spaluje ruskou ropu nebo čínou dodanou naftu :-) A nebo jede na čínskkým a indickým skůtru. A když si obejdnáš dovoz papů od rohliku, přiveze ti to čínská dodávka Maxus, nabíjená proudem z ruskýho rekatoru nebo činskýho FV panelu, a v konzervě budou čínský jahody a česnek bude taky čína. nebo až půjdeš na oběd do reastrace a dáš čin kynutáky, dostaneš čínský kompotovaný jahody, palačinky s čínskejma jahodma, ohrátý v konvektomatu made in china a dostaneš to na čínským talíři A když sis dal k tomu ještě polívku, tak sis do ní mohl nakapavat tošku čínský sojvky a když si tam šel v noci, svítila ti nad hlavou krásná čínská žárovka nebo zářivka.
Sranda co.
Ale von je nezávislej na číně a na jejich kamarádech z ruska, afriky a jižní ameriky.
Ako obvykle si nevymenoval ani jedinú konkrétnu ťažobnú koncesiu, len zahrnul plno plevele do diskusie, ako vždy :-) Ale aspoň sa posúvame ďalej, síce len o milimeter, ale vďaka aj za to, pri Tebe je aj toto obrovský pokrok. Ja nerozporujem a nikdy som nerozporoval, že Čína vyrába nejakých 15 % tovarov sveta, ale minule si nejako nekvíkal, keď som sa pýtal na našu závislosť v oblečení a že bez Číny tu budeme behať nahí. Ibaže by sme - v prípade núdze - dokázali tie handry vyrobiť a kúpiť aj inde na svete - rovnako ako tie baterky.
Takže sa teším, až tu hodíš fakt nejakú pecku, ako si nedokážeme tie baterky za žiadnych okolností vyrobiť sami. Lebo to by potom znamenalo, že amíci vyhadzujú miliardy na nové fabriky, ktoré - podľa Barriho - nemajú šancu ani len vzniknúť.
Teba je na auto.cz škoda, mal by si viesť WTO alebo niečo podobné, hodné Tvojich schopností.
15% jo hmm.
Kde že je ke koupi těch 85% vyrábených mimo čínu? Hned tam pro ně letím.
A nejsou na nich čistě náhodou nápisy Made In Korea, Taiwan, Thailand, Kambodža, Vietnam, Malajsie, Indonésie, Bangladéš, Indie, Singapur a Mexiko?
Protože já nic jiného v ochodech mimo potraviny vyrobené nevidím, mimo pár rádobyl uxusních cetek made in turkey, italy, france a germany, ale toho je naprosté miminum. A pár luxusních kusů foto techniky a hitech audia made in japan.
Popř. sou to bazarové věci staré 20-80 let kdy se ještě vyrábělo v GB, USA, Kanadě, Německu a Francii.
Už i korejci staví v číně továrny a pneumatiky Kumho sou Made In china a další věci. V US eschopech maj ND na americká auta made in china, taiwan, indonésie a jižní amerika.
Nemam čas ti tu hledat všechny čínské koncese, tady si přečti v kterých státech působí, totéž si pak dohledej k Venezuele, Chile, Peru, Kubě, Kolumbii a Argentině a dohledej si jednotlivé koncese na těžbu suroviny , včetně ropy, diamantů atd atd
A kde nemá koncese čína, tam je má rusko. A kde nemaj tyhle státy přímo koncese, tam pomáahj tamním vládám vojensky udržet moc nebo jim napůjčovali tolik, že jinak než surovinami nemaj šanci to splácet :-)
Ja môžem len zopakovať sám seba: "Ako obvykle si nevymenoval ani jedinú konkrétnu ťažobnú koncesiu, len zahrnul plno plevele do diskusie, ako vždy".
Odkazuješ na veci, ktoré sa dejú 20+ rokov, priemerne vzdelaný človek ich čítal a pozná. Človek, ktorý používa hlavu a relevantnejšie zdroje ako Lidovky dokáže popremýšľať, do akej miery je daný stav zapríčinený samotnými diktátormi daných krajín a dokonca napriek všetkému podaktorí vedci zašli až tak ďaleko, že tvrdia, že Čína sa v Afrike správa lepšie, ako sa kedy západní kolonizátori chovali pri ich rabovaní. Ale nie to je podstata, nenechajme sa vtiahnuť do Tvojich žvástov a znova by som od Teba rád nasledovné:
"Takže sa teším, až tu hodíš fakt nejakú pecku, ako si nedokážeme tie baterky za žiadnych okolností vyrobiť sami. Lebo to by potom znamenalo, že amíci vyhadzujú miliardy na nové fabriky, ktoré - podľa Barriho - nemajú šancu ani len vzniknúť."
Pzdravují tě vzácené kovy, ale pořád ste nezávislí na nedemokratických řežimech.
PS: nemam čas ti tu 8 hodin hledat jednotlivé koncese, mě za to nikdo neplatí. Jestli Vás platí čínani za propagaci OZE tak mě neplatí nikdo, bohužel. Najdi si to .
A znbovu opakuju že mě nezajímají jenom nějaké baterky, ty baterky musíš mít v PRVNI RADE CIM NABIJET'!!!!!!
Pokud je nebudeš mít čím nabíjet, sou ti k hooooo*nu, takže potřebuješ ty OZE, ktde 45-90% dodává čínan, protože jinak ti zůstávaj jekom komunistou postavený uhelky a rusky reaktory VVER, nic jiného ste zde za 33 let nepostavili, žvanile.
Které továrny staví amíci krom Tesly? Já vím že máš Ajlona Mlaska za boha, ale všechny další emerické projekty na EV sou těžký průser viz hoříci Bolty nebo EV Hummer, kterého se vyrábí 15 ks za kvartál a teče do nich :-):-):-)
Hlavní na čem GM vydělává jsou stále V6 a V8 v benzínu :-)
Například vysoce koncentrovaný nikl, používaný pro výrobu baterií, je dostupný pouze v Rusku. Tamní společnost Norlisk Nickel naplňuje pětinu světové poptávky a pro země EU je zatím v podstatě nenahraditelná.
Jistou výhodou pro EU je to, že jde o vzájemnou závislost: zhruba 40 % importu těchto surovin jde z Ruska do zemí EU, Rusko zároveň není dominantní producent a v případě potřeby by bylo možné získat tyto suroviny jinde – byť draze a komplikovaně.
„Výpadky dodávek surovin z Ruska – jako jsou vedle niklu zejména platinové kovy, vzácné zeminy a zinek – by měly dopad na klíčová evropská odvětví a moderní technologie,“ varuje analýza české Asociace pro mezinárodní otázky.
Hlavně že ste nezávislí :-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Vymenuj aspoň jednu jedinú surovinu, kde sme odkázaní na tú Čínu - tak ako to tvrdíš a nič viac od Teba nežiadam. Prestaň do toho miešať ďalšie a ďalšie veci a napíš aspoň tú jednu jedinú vetu, ktorá by dokazovala Tvoje vlastné tvrdenia - dáš to?
FV panely, 9 z 10 kusů instalovýných v EU je MADE IN CHINA.
Proč je nevyrábí nikdo další a proč je kupujete od Číny?
Stačí? Chtěl si jednu věc ne, je jich samozřejmě stovky a tisíce.
Trička kterýma se tu argumentuje sou úsměvná, ty už dávno čína nevyrábí na všech je kambodža, vietnam, bangaldéš, indonésie a na rádoby luxusních turecko :-)
Kdyby ses nudil našel sem asi 30 bakalářek an toto téma.
Ale jste nezávislí na Číně a jjejích kamarádech včetně Ruska.
Prepáč, zabudol som, ako rýchlo strácaš niť - bavili sme sa o batériách, Ty sám hovoríš, ako ich nedokážeme vyrábať, tak tá jedna vec by sa ich mohla týkať a bráni nám v tom vyrábať ich, prosím.
To čo si dal ako odpoveď sa volá globalizácia a výhoda komparatívnych nákladov, ale neznamená to vôbec nič v zmysle "existenciálnej závislosti", na ktorú stále poukazuješ.
https://hlidacipes.org/…icovych-surovin/
Například 92 % globální produkce grafitu je v Číně, Brazílii a Mosambiku, 91 % lithia má nyní původ v Austrálii, Chile a Číně, 78 % kobaltu v Kongu, Rusku a Austrálii… Podobné podíly lze nalézt i u řady dalších surovin jako je tellur, gallium, kadmium či indium, jež jsou klíčové pro fotovoltaiku.
Brazílir a Mosambik s Čínou vůbec nekamarádí a neobchoduje vid.
Chile a rusko taky ne
HAHAHA
V roce 2022 bylo šest z deseti největších výrobců baterií z Číny, Čína v tomto směru mohutně investuje i v Evropě.
„Vliv má i snaha Číny zajistit si vlastní energetickou bezpečnost, její protekcionismus a snaha posilovat v oborech s vyšší přidanou hodnotou. Čína tlačí na fúze a nákupy v rozvojových zemích, hlavně v oblasti těžby, už od roku 1988. Typickou ukázkou je Kongo. Jde o systematické dodávky techniky i lidské síly z Číny. Čína tím buduje závislost těchto zemí na sobě a dokáže toho pak využívat,“ vysvětluje Šebok.
Vymenuj aspoň jednu jedinú surovinu, kde sme odkázaní na tú Čínu - tak ako to tvrdíš a nič viac od Teba nežiadam. Prestaň do toho miešať ďalšie a ďalšie veci a napíš aspoň tú jednu jedinú vetu, ktorá by dokazovala Tvoje vlastné tvrdenia - dáš to?
Zbnovuz opakuju že baterie jsou zcela irelevantní v kontextu celé problematiky. Hlavní věc je čím ty baterie budete nabíjet a tam ste bez čínana v loji.
FVE - čínan 90%
Větrníky - čínan 45-55%
Jádro - výhradní dodvatel jaderného paliva a hlavní těžař uranu RF a Kazachstán
RF krom toho i největší výstavba nových reaktorů na světě
Dost blbý bejt nezávislej vid, když má EU velký kulový a co má to netěží a v Jádru je asi tak 20 000 let za opicema :-):-):-)
A ještě ke všemu nemá EU ani továrny a nai lidi co by jim v nich dělali a měli nějakou odbornost. Křováky z Burkina Faso a Eritreje nepočítám, ty neumí ani psát....
Mimochodem, plány USA, kterými se veřejně netají je to, aby se Ruská Federace rozpadla tak na 10 malých republik, které by měli svoje regionální vlády a kde by šlo levně vydrancovat suroviny.
Toto jde však zcela proti zájmům Číny, která nemá sebemenší zájem na rozpad RF na takového pidi státy a proto nepřímo šílence Putíka podporuje, mimo jiné dodávkou technologií, které jdou využít jak ve vojensko-průmyslovém komplexu, tak i v civilním sektoru.
Tedy Čína nezvolí přímou pdoporu dodávkou vojneských technologí, ale nepřímou. Rozpad RF není v žádné případě v jejím zájmu, stejně jako rozpad KLDR.
To je ještě další věc bokem, ale to jistě jako ekonomický a dipolomatický expert víš že.
Nezaujíma ma USA, nezaujíma ma Rusko, prestaň neustále sypať nezmysly. Snažím sa len od Teba dostať aspoň jednu jedinú surovinu potrebnú pre výrobu batérií a nikde inde ju nedokážeme zohnať, sám si tvrdil, že sme na Čínu odkázaní, tak by som poprosil takýto jednoduchý dôkaz. Nemáš? Myslel som si... Toľko sračiek z Teba padá, ale keď máš dať jednu jednoduchú vetu k veci, tak to z Teba nedostane nikto.
Rusko, který mělo letos zkrachovat by tě mělo zajímat, to je hlavní dodvatel surovin do Číny spolu s Afrikou. Čínan pak suroviny zpravuje a vesele ti je dodá nebo rovnou přímo přeprodá, s masivní marží
Akorát to Rusko nějak nekrachuje jak to vypadá https://www.newstream.cz/…drazsi-nez-brent https://echo24.cz/…yvoz-pokles-cena
Z Tvojho vlastného článku nevyplýva nič kritické, prečo by sa to nedalo vyrábať aj u nás, najväčší problém tam vidím vo vzácnych zeminách, ktoré treba hlavne do elektromotorov, ale aj to sa už mení (čiže opäť bez odpovede na moju jednoduchú otázku o batériách), citujem:
"98 % prvků vzácných zemin, které potřebujeme, pochází od jediného dodavatele: Číny. To není udržitelné. Musíme tedy diverzifikovat naše dodavatelské řetězce."
Vysvetlím pre nechápavých. "Musíme tedy diverzifikovat naše dodavatelské řetězce." - táto veta znamená, že sa dá diverzifikovať.
Barri, tak argumentačne jalového chlapa ako Ty som v živote nestretol. Toľko písmen sem dávaš, ale nedokážeš jedinou vetou obhájiť aspoň jednu zo svojich hlavných ideí, čo tu hlásaš. Robím to hodne zriedkavo, snažím sa pokecať s každým, nech má akýkoľvek názor, ale teraz si to s chuťou doprajem a ideš na môj hate list. Hate je silné slovo, stačilo by black list a Teba osobne je mi ako človeka skôr ľúto, ale život fakt nestojí za to, aby som venoval akýkoľvek ďalší čas Tvojim príspevkom.
Krmis trolla.
Kde bere informace kdyz tvrdí ve finale stale: musime dal kupovat ropu z ruska, USA maji plan znicit rusko, rusko nas ekonomicky znici atd
USA se plánem na rozdělení RF na několik nezávislých států vůbec netají, dohledej si to experte na amerických webech. Je to tam normálně k přečtení . USA nikdy nemělo zájem na tom aby bylo Rusko, Čína nebo kdokoliv další nějakou silnou velmocí, to se jim nehodí do krámu. Proto taky Gorbimu nepůjčili v roce 1990 půjčky které požadoval, protože jim vyhovoval rozpad SSSR.
Je to hrozně jednoduché. Stratgeické zájmy USA jsou takové a stragtické zájmy jeho konkurentů jsou přesně opačné. Viz ekonomická válka Čína-USA, kde se Čína snaží USA a jeho vliv oslabit.
Prolhanino, kde sem psal že nás Rusko ekonomicky zničí? USA + EU chtěli ekonomicky zničit Rusko sankcemi, ale nějak se jim to silně nedaří :-)
Sankce se daj velmi solidně obcházet, Irán a Kim raketák s tím má solidní zkušenosti.
KIM raketák nakradl za podleních 10 let kryptoměny za desítky MILIARD USD a to je jedna prdítková země https://www.novinky.cz/…iliardy-40443377
To je moc krásný, ale ty sankce nefungují, neustále se vymýšlí nové cesty jak je obejít, s Ruskem kamarádí další země OPEC a velice umně šroubují ceny, ropa už je za 95 USD a ještě bude stoupat, sankce zvyšují světové emise nebot se vše vozí lodma přes půl světa místo aby to teklo ropovodem a plynovodem nebo se to vezlo po želenici 1500 km místo 12 000 km :-)
Takže jediné co se povedlo dosáhnout sankcemi je zvýšení světových emisí.
Jinak nic - Rusko dokonce výrazně navýšilo zbrojní výrobu, nebot komponenty dodávaj překupníci a čína nebo se některé podařilo nahradit domácí ruskou produkcí https://echo24.cz/…munice-nez-zapad
Nefungují, příjmy z ropy stoupaj, vývoz stoupá a stoupá výroba zbraní a dovoz komponent přes čínu a překupníky.
Stoupá vývoz obilí, LNG atd
To že vyváží méně zemního plynu je evidentně zatím nepoložilo. Jinak stoupá i ruský trh s auty, v srpnu byl na převálečných číslech... O kšefty tak akorát přišla Evropa, kterou briskně nahradil čínan.
Už som dokŕmil, je na mojom hate-list-e. Ten chlapec nedokáže jednou vetou obhájiť svoje tvrdenie ničím relevantným. Stačila mi jedna jediná veta, odpoveď na jednu jednoduchú otázku, namiesto toho zapleveluje diskusiu novými a novými blbosťami. Aj Ty si ho rozobral na inej veci, taktiež nedokázal odpovedať, len dokola prinášal nové a nové nezmysly. Z toho čo predvádza je jasné, že tamto čudo je vyškolené a platené propagandistickým oddelením ruskej SVR.
mě nikdo neplatí, ale Vy jste placení Čung-nan-chaj za propagaci OZE, za podporu EV, díky které čínské automoilky mohou konkurovat snadno těm evropským , protože ve spalovácích neměly šanci (už si tu někdy viděl čínského konkurenta S Klasse s čínksou V12 a V8?? HAHA vid)
A emisními povolenkami, uhlíkovými cly a GD umně zlikvidujete evropský průmysl, což je vše v přímém zájmu Číny.
Takže kdo za koho kope je naprosto jasné. Vy jednoznačně za Čínu.
Však nechce, krom pár našenců z řad milenálů + násilně tlačené EV pro banky, velké firmy aby jako byli eco fiendly a státní instuce a úřady. A ono všechno dohromady pár milionů kusů udělá.....
Pro vás je zásadní prhra, že ty auta nechtějí ti bohatí co maj peníze a dál kupují benzínové a naftové Cayenne, Range Rovery, Lamba urusy, MB G, Rollsy, Bentley, BMW X5 a X6, Escalade, Navigatory, Panamery, S-klasse, BMW 7er, A8 atd atd a nikdo nekupuje Tesly S a X :-)
6 z 10 největších výrobců baterií je z Číny, 7 a 8 jsou LG a Panasonic z Koree a Japonska vid ale není problém vyrábět baterky doma a všechny za půl roku předstihnout.
Když se vám podaří postavit továrny a sehnat do nich dělníky co předtím dojili kozu na stepi + někdo Vám dodá suroviny, které zatím vesele dodává Číně, protože musí když jí dluží 3 biliony USD :-):-):-):-)
Připomínáte mi silně Chruščova, ten taky tvrdil že není problém dohnat a předhnat USA. Už brzy jim zasadíme zdrucující úder a budueme mít všechno lepší.
Všechno se dá, třeba za 4-15x vyšší náklady jak od těch dodavatelů z "nedemokratických" zemí.
Tak hodně štěstí při diverzifikaci :-):-):-)
Zvlášt úsměvné je to od EU, která není schopna diverzifikovat energetické zdroje a spoléhá se výhradně na OZE co se týče buducnosti, ted vynechme dosluhující uhelky a JE.
Tak od takové instituce slova o diverzifikaci sou velmi ale velmi úsměvné :-):-):-)
Ve sdělení Evropské komise z roku 2020 se uvádí „Dodávky mnoha kritických surovin jsou vysoce koncentrované. Například Čína zajišťuje 98 % dodávek vzácných zemin do EU, Turecko 98 % boritanu a Jihoafrická republika pokrývá 71 % potřeb EU v oblasti platiny. Dodávky hafnia a stroncia závisejí na jediné obchodní společnosti v EU.
Pokud jde o baterie do elektromobilů a ukládání energie, potřebovala by EU oproti současným dodávkám pro celou unijní ekonomiku v roce 2030 až 18krát více lithia a 5krát více kobaltu a v roce 2050 téměř 60krát více lithia a 15krát více kobaltu. Nebude-li se tento nárůst poptávky řešit, mohou nastat problémy s dodávkou. Poptávka po vzácných zeminách užívaných v permanentních magnetech, např. u elektromobilů, v oblasti digitálních technologií či u větrných turbín, by se do roku 2050 mohla zvýšit desetkrát.
Konfliktní suroviny
Kromě dominantního postavení Číny jsou zde i jiná rizika. V politicky nestabilních oblastech lze obchod s minerály použít k financování ozbrojených skupin, k podpoře nucené práce a dalších porušování lidských práv a na podporu korupce a praní peněz. Tyto takzvané „konfliktní suroviny“ (např. cín, wolfram, tantal a zlato) lze použít v běžných výrobcích, jako jsou mobilní telefony a automobily nebo v klenotnictví. Pro spotřebitele je obtížné zjistit, zda produkt, který si koupili, financuje násilí, porušování lidských práv nebo jiné trestné činy v zahraničí.
Blbý je, že tu ropu z tankerů potřebují i ty nákladní lodě jako palivo (bunker), co vozí suroviny z Afriky na výrobu baterií ;-) Co s tím teď? Hmmm :yes:
To ano, ale to potrebuji o ty tankery co tu ropu vezou.
Ale stale je to doprava paliva versus doprava zdroje.
Cekal bych ze odpůrci EV na moji otazku maji nejakou logickou odpoved, protoze argument ze se musi vozit i suroviny na výrobu baterii je celkem častý.
Done, zrovna o tomhle nemáš páru a články vytažené bůhví odkud tomu nepomůžou, tak se na to vyprdni ;-)
Zrovna rejdaři nejsou žádná charita, tj renewable fuel (pokud někdy nějaký bude). budou používat jen když to zákazník bude ochotný zaplatit a to zatím není. Elektrifikace námořní kontejnerové dopravy nepřichází v úvahu, jelikož by to opět nikdo nezaplatit a ani pidi feeder o 700TEU - což je malá bárka pro feedrování kontejnerů po řece jaksi velké námořní lodě (aktuálně 21500TEU+) na tom nic nezmění ;-)
nejen bez ropy to nejde i bez dalších surovin a dalších fosilních paliva. A ještě hoooooodně dlouho to nepůjde. Protože neostalinstické zelené utopie s názvem OZE v zimě nefungují a ten fosil jen musí vykrývat a bude ještě ještě saaaaaaakra dlouho vykrývat, protože další fantasmagorie s názvem vodík je těžce v pllenkách a bude to stát BILIONY EURO :-):-):-)
Ropovod Druzba, delka 5100km a samospadem to opravdu netece. A nedodava 100% ropy ani pro CR.
Kratky vypocet. Pripadne budu rad za opravu.
Jeden tanker nejvetsi tridy priveze cca 2 mil barelu ropy. To je asi pro vyrobu 140 mil litru benzinu a 80 mil nafty. Celkem 220 mil paliva. V CR je 6,5 mil aut. to je cca 33l na auto.
Takze stale stejna otazka: proc davas rovnitko mezi palivo a zdroj?
No a ta trubka k nám má kapacitu cca 700 mil. barelů ročně. A nekouří se z ní. Je poháněná tvojí oblíbenou elektrikou. A že k nám teče jen 60 milionů? No asi si to tak kluci domluvili. Do EU teče přes 500 mil. barelů ročně. Politiku nechávám stranou, mě zajímá technika.
Privezu / dopravim ropu za pouziti tankeru a nebo ropovodu. Tu ropu spalim a dovezu novou. Stale dokola=palivo.
Suroviny pro baterie atd, cele baterie, FV panely atd dovezu a nasledne je pouzivam desitky let jako zdroj ( neplati pro baterie) a nasledne recykluju.
Po celou dobu nemusim to co jsem dovezl obnovovat (krome zavad) = zdroj.
Proc mezi tyhle rozdilne veci je davano rovnitko?
PS:Toto jsou me soukromé dotazy a nazory a napr tuhle otazku na kterou zde hledam odpoved by si mel pokladat kazdy odpurce EV. A mel by na ni znat odpoved.
Mohlo by jí daleko víc..... A těch trubek vede po Evropě o karpet víc než Družba, to je ti asi známo vid :-):-):-)
A ze SAE tankerem do itálie je to trošku blíž jak z Chile a ruska do Číny vid :-):-):-)
Jo, kamaráde, to bude ještě dlouho trvat. Čína a Rusko pracovaly na této věci s "ekology" dlouhá desetiletí. Samozřejmě nešlo jen o EV, ale o ekonomiku celkově.
Rusáci si spočítali, že potřebují hlavně Evropu závislou na plynu. Tedy Evropu s občasnými zdroji energie. Stav německé a české ekonomiky ukazuje, že si to nespočítali až tak špatně.
Ne, čína žije z Exportu OZE a těší se až zkrachuje evropský průmysl a levně ho zkoupí nebo se stane majoritním dodavatelem všeho do EU.
Takže logicky Čína podporuje OZE. Rusko je taky podporovalo, protže vědělo že čím víc se vypne uhelek, tak a bude víc OZE, tím víc to bude v zimě potřeba vykrývat plynem a bude mít kšeft.
Jak prosté že.
Takže neustále opakující se otázka? Platí čínan dobře? :-)
Zároven je největší dodavatel pro všechny ostatní a zároveň doma mohutně staví další a další reaktory a další a další uhelné elektrárny.
Evidentně tomu OZE zas tak moc nevěří, jako zelený noemarxista v EU. Divný že.
Dyt přeci jádro je dražší, tak proč staví jádro když sou leader výroby komponenet pro OZE.
Divný vid :-):-):-):-):-):-)
Nějak ti to zelená pohádka pro evropské ovečky nehraje....
A dokonce JE už chtějí stavět něektré arabské státy, kde by teoreticky mohli jet jenom na FVe. Ale chtěj jádro. Taky divný co :-)
Akorát progresivní zelenej sourosajuz bezmězmě věří nestabilnímu šmejdu závislýmu na výkvyvech počasí.
A to se krutě přepočítáte soudruzi, až přijde první velkej blackout, tak to bude valit bulvy
Pak ti muzi vysvetlovat třeba to, ze Cina na obyvatele produkuje mene CO2 nez CR takze “prostor” pro uhelky maji.
Nebo ze JE jsou spojene se zbrojeniˇ.
řídit EV je zážitek. Motor není slyšet. Maximálně slyšíš kosmické zvuky měniče. EV lokálně nesmrdí, velké plus. Ale kur*wa kde vy fanatici chcete sehnat dostatek elektřiny????
Rád Ti to poviem, ale najprv mi prosím povedz, koľko tej elektriny potrebujeme na nabíjanie elektromobilov. OK, najprv mi stačí vedieť, koľko elektriny denne potrebuje jedno EV a potom mi povedz, koľko ich celkovo potrebuješ nabíjať dnes, zajtra, o 10 rokov atď.