Čím větší díl auta odléváte, tím složitější a dražší to je, zejména co se týče výroby formy. Automobilka Tesla chce takto vyrábět celé spodky aut včetně dutých částí. Pomoci má 3D tisk z písku.
Toho dosáhne jenom s drtivou produktivitou, viz tento článek.
O nevídané produktivitě jsou i zprávy z Mexika, kde má vzniknout továrna až na 5 milionů aut.
Ale zdejší čtenáři, jak vidí slovo produktivita, tak dávají - .
musk se neboji neuspechu a tak sklizi uspech
prizdisrac s nicim novym neprijde a navzdy zustane prizdisracem
malokdo je ale schopnej jit se svoji kuzi na trh a navic se takovym inovatorum pak vysmiva
vidime to i tady v diskusich
S tím souhlasím. Na Muska bych určitě jako obchodního nebo strategického partnera spoléhal jen s velkou opatrností (satelitní internet vs Ukrajina), ale odvaha mu v žádném případě nechybí.
Internet na UA, vypínání a pod, to je téma na celovečerní přednášku. Problém Muska je jinde - koncentruje se u něj kapitál a moc jako u nikoho jiného na světě a v případě USA je to pro ně horší, protože nemá právě kapitalistické ideály a dost podezřele se kámoší s Čínou. Já jsem si chtěl koupit Teslu na příští vánoce, ale poté, co tvrdil, že Taiwan je pro Čínu asi něco jako Havaj pro USA, tak jsem názor změnil.
A není snad Tchawan pro čínu snad jako Havaj pro USA? Jak nemá kapitalisticke ideály, šlo by oboje trochu rozvést? Já si naopak vybavuju např. jeho odsouzeni vlastni dcero-syna (nebo co to je), že je to "pomatená komunistka".
Jinak lze souhlasit, že koncentruje příliš mnoho moci a může to byt nebezpečné.
Tak hlavně že ti nevadí kolik moci dosud koncentrovali ropní a fosilní baroni, politici, diktátoři, zbrojaři, bankéři, oligarchové, chemickej průmysl, výrobci léků, nátlakový skupiny, církev, sekty, médiální magnáti, atd. atd. To bylo jistě v pořádku. Ha ha lol. :-!
S tím vypnutím na Krymu to vypadalo hodně blbě, jenže reálně to tam mají vypnuté všichni poskytovatelé. Další je Kuba, Irán, Sýrie a myslím Sudán. Taky Rusko, Bělorusko a Severní Korea.
Všechno sankce, takže s tím SpaceX těžko něco může dělat.
Jako u Starlinku máte pravdu, ale třeba satelitní telefony a podobné služby tam do 2014 fungovaly...
Myslel jsem tím hlavně to, že za tím jsou sankce a ne rozhodnutí firmy/majitele.
Za prve bych upresnil nadpis, kde bych zamenil slovo "naklady" za slovo investice.
Protoze cilem toho vseho je samozrejme SNIZENI nakladu (vyrobnich).
Za druhe bych dodal, ze uz nynejsi odlevani celych casti podvozku je revoluci, ktera poskytuje nezanedbatelnou USPORU vyrobnich nakladu.
A i diky tomu je TMY (pokud vim) nejprodavanejsim autem sveta. :yes:
Za treti, pro zakaznika je skvele, ze cena EV diky novym vyrobnim postupum a automatizaci rapidne klesa.
Za ctvrte bych dodal, ze Tesla pracuje take na jine revolucni vyrobe pick-upu i na kompletnim prekopani tradicniho procesu vyroby.
Nejsem zadnym fanatickym fanouskem Tesly. Ani Teslou nejezdim. Libi se mi snad vsechny EV od vsech znacek. Ale kdo oboru alespon trochu rozumi, vi, kdyz popisuju progress Tesly, o cem mluvim.
Souhlas. Revoluce s tlakovým litím dvou velkých částí se už povedla a bylo by skvělé odlévat celý spodek auta.
Inovacemi získává zákazník.Tesla (i když asi bych si vybral jiné EV) je obrovským přínosem pro automotiv.
Zaráží mně, kolik energie novináři vkládají, do informací, proč něco nemá fungovat. :no:
Co ale rapidné neklesá bude nejspíš cena oprav z takovejch dílů, pokud se při nehodě nakřápnou. To nepůjde narovnat ani odříznout a znova přivařit. Ne ne. To se bude muset měnit celý a to bude drahý.
Jaká oprava? Musk tohle nedělá pro spotřebitele, ale pro sebe. Až budeš potřebovat nový blinkr nebo ti to někdo obejde s pětikorunou bude to neopravitelná totálka. Hurá pro ekologii a business.
Tak tak, kár se hodí do šmelcu a vyrobí se nová. Aby byznys jel, kdepak jezdit jedním autem 20-30-40-50-60-70 nebo snad 100 let. To není dneska u zelený fanatickcýh utopistů moderní :-):-):-):-):-):-)
že těch 10 kár za 60 let a 1 458x přestavená továrna vypustí tolik emisí, jak ten spalovák za ujetí 750 000 km je jim jedno
Takoví sou kabrnáci nasi ZELENY STALINISTI :-):-):-):-):-)
Hlavně ty káry po těch 60 letech furt jezdí, což u vaší Tesly nehrozí ani omylem, ta se rozpadne po 15 a nikdo to nikdy už neopraví, protože se to nevyplatí a nebude to ani nikdo umět.
Vid elektrickej Borisove
Jde to - Bačina má kdesi video, kde je návod pro servisy jak opravit takový výlisek. Jsou tam zanesené značky, kde je možné to přeříznout a navařit nový kus. Samozřejmě se jedná o větší celky, takže zásahy asi nebudou levné.
Dík za informaci, takže kromě kompletního celého odlitku budou muset tedy ještě vyrábět a dodávat i dílčí odlitky jednotlivých segmentů pro potřeby oprav, jestli jsem to dobře pochopil.
No, on to možná ví. Až bude živák, tak se zeptej. Na Patreonu do hloubky rozebírá techniku elektrik a o to víc techniku Tesly, takže snad podá fundovanou dopověď. Živák je každé úterý v osm večer.
Je to stejne jako s beznou konstrukci. Jakmile je narusena, nelze ji opravit.
Rozdil je ale v tom, ze tento odlevany hlinik ma tvrdost zhruba jako blok motoru spalovaciho auta.
Odlitek je tedy O MNOHO pevnejsi, takze k naruseni struktury je zapotrebi vetsi bouracka.
Takova bouracka, ze se nekolik dalsich tydnu modlis k bohu, ze te nechal nazivu.
Vice zde - test kladivem, dukaz misto slibu :-) https://youtu.be/CeL82DX-BnQ
Nejsem zrovna programově zaslepený fans Tesly. Pokud jsi chtěl jen zahejtit, ok, chápu.
No, ale v rámci objektivity se dnes se s tebou shodnout nemohu.
Určitá poškození - narušení opravit lze, provádí se a jsou schválená. Jedno jaká konstrukce.
Odlitek je možná pevnější, ale záleží na mnoha okolnostech. Předpokládám, že auta s odlévanými platformami budou mít jistě konstrukčně vyřešeny deformační zóny s postupnou programovatelnou tuhostí a auta budou jistě i plnit platné hodnoty stanovené v crash testech.
Stařík Sandy s velkým kladivem je sice fajn, možná zábavný, ale nepřesvědčil mě.
Jo bude se to chovat jinak. V nekterych pripadwch, kdy by bylo auto uz na odpos tak nebude.
V jinych kdy by na odpis nebylo tak bude.
Taky bude zajimavy jak zjistit naruseni protoze hlinik praska takze musis nejak najit praskliny a to teda netusim jak, ultrazvukem?!?!?
Protoze to jako neni zadna sranda, kdybys mel po bouracce mikrotrhiny, tak to nesmi na silnici, takze pokud to neumis overit, je na odpis okamzite.
Rozhodne to neni cernobily.
Klidne to muze byt tak, ze mas pevnejsi a bezpecnejsi auto, ale po bouracce hned na odpis. To by pak bylo pekelne drahy pojistit. Uvidime.
Tvoje reakce se ani v nejmenším netýká mé otázky. Havárie a poškození totiž nemusí být vždy vinou auta nebo řidiče, k poškození může dojít různě, třeba na auto spadne piáno nebo to do něj někdo jiný napere...a... a...a...a. V takových případech jsou nějaký asistenti nebo automatická jízda k prdu, z hlediska zabránění škody.
Mně šlo o technologii oprav poškození a jejich cenu u konkrétního komponentu. Je to prostě už rozbitý, jedno jak a musí se to buď opravit nebo vyhodit. K tomu nic nemáš.
Pokud chceš řešit nehody a jejich minimalizování, klidně to řeš, ale založ si vlastní nové vlákno beze mě. Zase klasicky začínáš potichoučku s argumentačními fauly v diskuzi, jak je tvým zvykem. Zahnout diskuzi úplně jinam.
Nemyslim, ze pisu mimo tema. Mam pocit, ze na to stale koukas pohledem z minuleho stoleti. Tesla, a ostatni budou nasledovat, planuje stavet svym zpusobem neopravitelna auta.
Ale ma to i B. Ta cena auta diky tomu bude tak nízká, ze to bude zakaznik akceptovat.
A ma to samozrejme spojitost s automatickym rizenim atd. i pojistovna bude mit nejspis cenu pojistky podle toho jak moc ma auto asistentu, pripadne automatickou jizdu.
automatický řízení je těžká utopie, pokud ted asoudruh Musk nemá na soudní výlohy púozůstalým obětem nehod tak něco mezi 500-950 BILIONY EURO :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-) :-) :-)
Když nemáš nic k opravám a furt tě něco uráží, nereaguj a znovu - založ si vlastní vlákno k neopravitelným Teslám, tak levným, že to nikomu nebude vadit.
Já se v tomto vlákně bez tvého pláče, prudké inteligence a mouder klidně obejdu a vystačí mi Freddka, Renoo a třeba i kopapaka, kteří jsou schopni normálně diskutovat, neuráží se a je až k neuvěření, že všichni pochopili téma mého primárního příspěvku hned na první dobrou a necítí potřebu mě školit o mých neznalostech technických základů. :-)
Sorry, nepochopil jsem, že si zde cheš povídat o tom co by jak mohlo být a jak si to představuješ a skutečnost tě nezajímá...
To si opavdu myslíš, že auta budou např za 10 let vypadat stejně jako dnes? Že se to vše nežene k jednoduchým, snadno smontovatelným celkům viz tohle co dělá Tesla a plánuje dál?
A že na pojištění nebude mít vliv automatická jízda atd?
Vždyť je to v malém tady už teď:https://www.koop.cz/…omobilu/koopilot
Atrofyzici jako Grygar říkají, pokud chceš něco objevit musíš dělat chyby, ale musíš je dělat rychle a rychle se z nich poučit protože jinak se k výsledku nedopracuješ. Neboli nesmíš se bát dělat chyby. Klidně do toho pujde a nabije si držku a pak zkusí jiné řešení. Zatímco konkurence bude čumět jako puk a nechápat. Vemte si když v BMW stvořili super futuristickou i3 s naprosto inovativní konstrukcí rámu z uhlíku spojovanou pomocí lepení a plastovejch dílů. Když zaprděnýmu vedení docvaklo jak moc je to inovativní a jak to může ohrozit prodeje jejich spalovacích popelnic tak zkryplili baterku a celej tým rozpustili a 10 let se tvářili že to není jejich práce a sveřepě vyráběli auto postaru čímž se z progresivního bavoráku stal jen zaprděnej dinosaur. Mimochodem víte kdo vedl ten tým? Byl to Herbert Diess! Cha cha. :-P
Tesla vyřešila čipovou krizi za 14 dnů. Prostě místo starejch nedostkovejch čipů použila nové, kterých byl dostatek a změnila pár řádků kódu a zase vyráběla dál. Toto je něco nepředstavitelného pro naše zaprděný dinosaury a molochy. Ti celej rok vršili nedodělaný auta po desetitisících na letiště, aby je pak dodělávali. Dodneska se z toho nevzpamatovali. Pak přišla válka a jiný nedostatky, jako třeba kabelový svazky z Ukrajiny nebo teď zase záplavy ve Slovinsku zastavily výrobů spalováků ve Škodovce. Jo zpomalenej dinosaur čím dál víc klopýtá a zpomaluje se. Konec je blízko. Za chvili bude rejt držkou v hlíně a nepomůže mu ani vyfňukaná ochrana od Uršulky. Ha ha ha. Můžou si za to sami. Ksindlové aby zbrzdili nástup ekologičtejších aut, aby si co jevíc nahrabali na rakovinometech, tak podváděli s emisema a s obříma zpožďovacíma autokartelama. Je to jen banda omezenejch hrabivejch neschopů a budižkničemů, který poslali náš slavnej autoprůmysl k bankrotu, místo aby hejbli zadkem jak řekl Herbert Diess, kterýho radši vyhodili. Nokie je jejich vzorem. Ha ha ha. :)))
Už ti ten dehtovej smog z tvejch rakovinometů vyleptal mozek. Vůbec tvejm blábolům co píšeš není rozumět. Běž si dejchnout vejfuku a budeš mít pokoj a slastný spánek vypatlanče. :)))
Benzín a LPG dehet neprodují Borisove, ale ty zaoceánský lodě vozící lithim z Chile, nikl z ruska, ropu z ruska, měd z mongolska, uhlí z autstrálie a ruska, z který sou všechny plasty na vašich baterkách, nabíječkách atd made in china nebo pohání čínský továrny atd atd - ty produkujíc saze, dehet, popílek a smog atd celkem slušně.
Lodí se nic vozit nemusí, jsou tu ropovody anebo je to 20x kratší trasa z Arábie na jih itálie než z Chile do Číny :-)
To že vy ekologové jste díky snakcím zvýšili světové emise o 15x protože rusák musí tankerem dovézt LNG a ropu do Indie a Číny, co z toho vyrobí naftu a tu Vám pak přepropadá je další sranda, vid Borisove. Ta nafta musí objet půlku světa aby si jí tady sazometový Lojzík nalil do nádrže, to samý když jí sem dovezou z USA.
A lodní doprava miteriálů z ruska, včetně fejkových namjutých lodí plujících pod vlajkami banánových států se zvýšila cca 20-40x a navíc sou to nejstarší vraky co šlo kde vyhrabat a co produkují za jednu trasu tolik emisí jako 500 000 aut s Euro 6 :-):-):-):-)
Tak směle pokračujte, čím víc sankcí, tím víc emisí.
Sankce slouží k tomu aby se obešly a to za každou cenu. Nikdo jinak dělat nebude. Nikoho ještě sankce nezastavily. Nikdy v historii.
Kuba už žije pod sankcemi 60 let