Chystáme se na premiéru elektrického Renaultu Trafic, který s relativně malou baterií slibuješ skoro tři stovky kilometrů dojezdu. Zodpovíme dotazy, které nám napíšete do komentářů.
Mna by zaujimali predaje ev renaultu, lebo sa neviem k tomu dopracovat. Nasiel som nejake cisla za cely koncern, alebo plus hybridy, ale samostatne po modeloch nie
já bych řekl, že kupující spíš zajímá, proč jsou jim nucené jen tyhle elektro verze a proč nemají svobodu zvolit si takový pohon, který jim nejvíce vyhovuje ;-)
Zajimala by me cilova skupina zakazniku.
Abych zase nemusel cist v diskuzich, jak je dojezd spatny.
Vysvetlit predpokladane pouziti auta.
A explicitne napsat, ze se nejedna o dodavku na prevoz zbozi pres pul Evropy.
Vysvetlit, ze i se 7kw nabijeckou se nabije za noc bez problemu.
Tohle samozrejme ani na stredni cesty nemuze konkurovat dieselu.
Ano, je to tak. Neni treba to dokazovat.
Na druhou stranu mensi baterka je levnejsi a lehci, takze podle me na rozvozy po meste idealni. Navic kazdy ridic ma denne minimalne pul hodiny pauzu, ktera opet muze navysit dojezd bez problemu o 100km...
To by davalo realne pouzitelnych az 75kWh denne, coz by mohlo byt dostatecne.
Bylo by mozne, toto prodiskutovat s dealerem a poskytnout nejake informace?
Pripadne bylo by mozne realne pouziti zohlednit v testu?
Tzn. napr. primarne netestovat dojezd na dalnici... :D
Nikdo se tě ještě na nic neptal a už tu zase vyřváváš svoje moudra. Tak jistě, že se do toho naloží 7 rohlíků a rozveze se po jednom štamgastům na Václaváku a potom šup na Černý most zase dobít a zítra.
Otázka Rádia Jerven, SSSR, 1953.
Která je Vaše neobliběnší historická Osobnost v SSSR? A proč právě soudruh Lenin :-)
Rok v 2023 v EU.
Která historická osobnost v EU, která přivedl U(h)nii mezi nízkoemisní státy je u vás nejvíc oblíbená? A proč právě soudruh TImmermmans
ale samozřejmě že existuje.... na rozvážku fosilní dodávku nepotřebuješ. Problém není v její využitelnosti, ale v ceně.... když to stojí 2x víc než fosil tak se to žádné firmě nemůže vyplatit.
Jak jsem napsal v příspěvku níže. Protože dodávka je dělník kde se v našich reálích řeší jen a pouze cena a provozní náklady, pod co patří to, že najmeš člověka, dáš mu klíče, palivovou kartu a ať ve své pracovní době objede maximum možného. Nebo v případě řemeslníka, že nemá čas, ráno naháže vybavení dovnitř, jede pracovat, unavený spěchá domu a nechce nic řešit. Servisní intervaly na dodávkách jsou 40 000 km, to už samo o sobě svědčí o tom co zákazníci chtějí, tj. nic neřešit, jen jezdit.
Obě skupiny ty dodávky často parkujou někde u sebe doma, což je klidně na sídlišti.
V kombinaci se zatím nedostatečnou infrastrukturou (jakože nabíječky nejsou tam kde by tahle skupina potřebovala) prostě znamená, že je to dražší, vyžaduje se tomu přizpůsobit a mít velké riziko, že se bude muset práce uzpůsobovat možnostem dodávky, tak se to projevuje tím, že si to nikdo nekoupí.
Takže se vlastně neptáš ale žádáš aby za tebe redaktoři napsali tvůj názor na něco o čem nic nevíš…
A) Cílovka bude velmi malá, v Česku skoro žádná, věřím že ve větších západních městech to může být jiné…s čímž souvisí i vyšší kupní síla, vyšší marže a ceny nebo přímo dotace, takže si firmy mohou dovolit koupit si novou drahou dodávku, která toho moc nenajezdí.
Realita českých firem které by na něco takového měli je, že dřou bídu nebo respektive kdyby utráceli za takové věci, tak nezbyde na požadovaný zisk.
B) Ta představa o městských kurýrech, kteří najedou pár kilometrů a o přestávkách si dobijou baterku je zcela mimo realitu. Jednak jezdí většíma dodávkama, kde je elektrifikace ještě větší problém. Ale, balíkovky je honí jako psy a pokud si chtějí něco vydělat, tak nemají čas si zastavit ani na wc. Nabíječky nejsou na každém rohu, takže představa, že zrovna kde jsou si dají pauzu a mezitím dobijou auto je zatím nereálná. Jezdí to pro ně externisti, takže žádná infrastruktura na depu se nekoná.
C) Pro tyhle menší dodávky se nabízí třeba letištní transfery, to už může být blízko uplatnění, ale otočka Praha - letiště - Praha je cca 50 km z centra a když se jede z opačného konce tak i víc. Tam už by to jakž takž nějak asi šlo, ale problém je opět cena a porovnání s levnější naftou, kterou jednou natankují a mohou létat sem tam bez plánování dobíjení…jinak řečeno když je kšeft, tak není čas ani tankovat naftu.
D) Bavil jsem se s prodejce o e-Ducatu. V zásadě diskuse, že neví jestli se má smát nebo brečet, že by to měl sice prodávat, ale neví komu, protože požadavky zákazníků jsou úplně jiné.
Máš koukám s dodávkami zkušenosti (a nebo třeba přidá i názor někdo jiný). Jakou bys doporučil velkou dodávku (alespoň délka L2/3 a H2/3) v ojetinách cca do 5-10 let ? Není to pro kurýra, nájezd nebude extrém (myslím tak do 20 za rok) - většinou dálky, dálnice, výkon taky není extra potřeba, nevozí nic těžkého, spíše objemného a 6 lidí. Bude nahrazovat Tranzit T350 2003, která má ještě spolehlivý 2,4TDDI (to je asi už poslední věc, co na tom autě funguje jak má :D). Cílem je dlouhá životnost, není to auto na 3 roky. Já už se v těch nových motorizací právě moc neorientuji a od osobáků je to odlišné. Díky
Stávka na istotu je Ducato s ešte Iveco motormi.
Po nedávnom vyskúšaní by som povedal že na pohodlie je ďaleko lepší Master/Movano a motorm 2.3. Celkom to ide a spoľahlivost v poriadku.
Díky, Dukáto/Jumper/Boxer jsem našel zajímavé kousky v požadované konfiguraci (akorát jak poznám ten motor co myslíš ? který to je ? ) , ale nejvíce je samozřejmě Tranzitů 2.0Ecoblue.
Ok, na tu 2,3 jsem koukal, 3L je vzácnej v té kombi-van verzi a nebo má nájezd šílenej. Díky, jsi už několikátej, co radí Ducato, asi na tom něco bude.
P.s. benzinová dodávka je zabijárna ekonomická, za kolik to jezdí? :D
Zajímavé asi jo, ale tohle auto převážně tráví na dálnici, tam vidím tu efektivitu nafty pořád jako dobrou volbu :) Navcí taky pak servisní síť, tyhle auta jsou unikátní, ale ze zajímavosti mrknu.
Jo z pracovní z nutnosti jsem nabral a nabírám celkem přehled :D Ale teda v těch aktuálních a v ojetinách ti moc neporadím. V zásadě pro podnikání kde ta dodávka hraje důležitou úlohu se kupují nové. Já vlastně když s tím začínal, tak jsem to jen zkoušel a i tak jsem kupoval rovnou novou s tím, že kdyby to nešlo tak ji prodám. Zánovní dodávka znamená, že má sice třeba 2 roky, ale taky 200+ tisíc km najeto…
Sdílíme parkoviště právě s třema firmama, dvě jezdí balíky, jedna spíš dálky i zahraničí. Oni si to sami i servisují, tak mám nejvíc info od nich. V zásadě nejlevnější jsou variace Ducata a Mastery, co vím od nich tak přecházeli spíš z těch Ducat na Mastery i kvůli spolehlivosti, ale v těch aktuálních verzích. Na dálky Iveco nebo Sprinter. My máme Master (rok a půl starý, najeto 50 tisíc bez problému) a objednané Iveco. Všechno ale co píšu platí pro modely max 5 let staré, takže co bylo před tím já bohužel nedokážu říct.
Tranzity moc neznám. Mám jen jednoho známého co má už druhého, nejdřív měli menšího custom, teď velkého, oboje nové (ten custom už ale bude mít tak 6 let), asi taky menší nájezdy a když tak po dálnici a problémy s tím pokud vím neměli. Pokud to kupuješ pro lidi, tak Ducato nemá nic moc interiér podle mě, on ani ten Master není bůhví co. Ty Tranzity v tom vypadaj líp. Jak je to se spolehlivostí ale bohužel netušim.
Vyčerpávající info :) Není to primárně pro podnikání v tom smyslu, v kterém to provozuje většina (kdyžtak napiš přes SZ, jestli tě to zajímá), aby dělalo zisk, ale to auto pak je občas využívání v rámci firmy na více věcí, to je jako bonus k tomu.
Koukám, že Ducato je průsečíkem hodně názorů (nejen tady).
Já znám staré Tranzity a ty jezdily do roztrhání těla (tedy rozuměj do rozpadu karoserie na částečky rzi), občas se vyměnilo něco starého, ale motoricky to sloužilo stovky tisíc km. Takže logicky se kouká po nástupci, ale to Ducato je dobrá alternativa, díky :)
To Ducato je prostě nejlevnější dodávka a zároveň to není žádný průser. Ve srovnání se starými auty ti vlastně nabídne i relativní komfort a schopnost jet 130 km/h po dálnici. Na to na co je to určené to stačí bohatě a že je to i v interiéru takový plechový plasťáček prostě ničemu nevadí. Na vození lidí bych si to asi nepořídil, ale možná ty osobní verze vypadají líp, to taky nevim, to chce zkusit.
Nejhorší z pohledu spolehlivosti bude to jak se k tomu kdo chová, jak tomu nakladá, co v tom vozil a jak to má vyřešené potenciální průsery typu nedostatek oleje apod. To se pak právě těžko srovnávají zkušenosti, tady ty rozdíly budou obrovské. Ti kterým ta auta drží to taky servisují nad rámec, olej do 20 tisíc km, po městě klidně dřív apod. Versus pak někdo kdo s tím dá poskakováním po městě na jeden olej 45 tisíc km, dolévá nepřesný typ oleje apod.
Tak, ta stará T350 drží taky 130, dokonce rovinky dá i víc (není problém 140-150), ja s tim naložený jel 170, ale už je to hodně risk, je to staré auto se všemi neduhy, nicméně když ti nevadí, že ji dáváš napít, tak jede. Ale je to už staré, potřebuje to hodně investic, aby to bylo bezpečné, nemá klimu a hlavně končí STK... :D
No jasny, ale tohle je u každý ojetiny, spíš mne šlo o to, jestli tam nejsou nějaké vyloženě průserové motory.
Jasný, já myslel právě ten komfort, jakože i s nejlevnějším Ducatem se dá jezdit celkem civilizovaně :) Průsery právě budou souviset s tím předchozím majitelem, vysokou zátěží se to projeví víc než u osobáků. Třeba ty Mastery mají vysoké spotřeby oleje. Kdyby se měnil až v intervalu 40.000 km, tak se ten olej v podstatě obmění jen doléváním. No a krom samotné hladiny je i tohle kámen úrazu. Byl jsem z více stran varován, že když se tam neleje originál olej z Renaultu, tak i přes stejnou viskozitu to pak odnáší DPF nebo čerpadla. Takže to je právě ono, někdo bude dolévat první olej z benzínky a bude nadávat, že je Master poruchový...a tak je to se vším... Jinak mi aktuální generace Ducata i Masteru přijdou hodně robustní a blbuvzdorné.
Tak sám se ptáš a sám si v tom příspěvku odpovídáš…abych nemusel číst jak je dojezd špatný…explicitně napsat že se nejedná o dodávku na dálnici…. Tak co to je za dotazy? A pak tvoje teorie o tom jak je to podle tebe ideální na něco s čím nemáš absolutně žádnou zkušenost. Navíc nevim jak tohle můžou vědět redaktoři, můžou leda fantazírovat jako to děláš teď ty. Jediné co redaktoři můžou ukázat za kolik to jezdí plně naložené, jak to akceleruje ve srovnání se spalovací variantou, zda se změnili užitné hodnoty (nakládací hrana, nosnost…), co trakce apod.
Jestli to cos napsal myslíš jako apel na testery aby tu práci udělali pořádně a poskytli relevantní podněty, v tom se shodneme. Reagoval jsem na to tvoje doplňování domněnkami o tom co by mohlo a mělo…těžko se to čte když v tom člověk zná každodenní praxi.
Ty nevozíš ve Ferrari cement, v Rollsu dlaždice a Bugatti rašelinu na záhonky?
to si looser, tedka to frčí.....
PS: všichni jezdí do práce 10 km tam a 10 zpět a jenom 2x ročně delší trasy. Známe, četli jsme, již 555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555 x
Děkujeme - odejděte na forum o trolejbusech :-):-):-)
Prekvapujes me svym smysluplnym prispevkem. Ano souhlasim. Je to jak pises. Jeste si zapomnel rozvest myslenku proc EU chce spalovaci verze zakazovat a co bude za dodavky po roce 2035?
Tys me zase prekvapil vecnejsi reakci nez utocny adam.
Na tvou otazku je dost slozita odpoved, vzhledem k tomu o jak vzdalenou budoucnost se jedna.
Takze misto odpovedi ti jen dokazu sdelit, ze pokrok v baterkach je rapidni a ze si myslim, ze v roce 2035 nebude problem udelat dodavku, ktera zvladne jet celou dobu mezi prestavkami ridice.
Resp. mozna honba za dojezdy skonci s nahrazenim ridice AI...
To nevadí, že je postupný, podstatný je že tam je potenciál ke zlepšení vlastností baterií. V současné době je jasné, že EV dodávky nejsou plnohodnotnou náhradou naftových dodávek, ale jen jejich městských verzí.
No taky se pořád chlácholím tím, že je to ještě daleko a v průběhu času se změní několikrát EU parlament, ale trochu měl to děsí. Třeba ten pokrok v baterkách bude skutečně tak zásadní, že se to vyřeší samo nebo se prostě zákaz spalováků zruší nebo odsune.
Jasně, že to dopadne jinak, je několik revizí toho návrhu, tuším, že další 2026 (přesně tu legislativu nesleduji), do toho se vyvíjí syntetická paliva (na ty se čeká i letecké doparvě a pokud bude tlak na snižování emisí globálně, ne jen u aut, to taky pomůže), budou více rozšířené hybridy, stoupne i počet EV, ale nákladní doprava zatím moc alternativ nemá ,proto je cíl dostat to do osobáků. Starší se, straší, ale realita nebude tak utopická, jak to vypadá. Nakonec bude v nabídce kombinace více pohonů, ale muj osobní tip je, že spalovák tu ještě nějakou dobu v určité formě či kombinaci bude dost dlouho.
A než mi tady začne někdo říkat, že blouzním, mrkněte na realitu třeba u EURO 7, která vlastně doteď ještě nemá jistotu, že by měla začít platit, pořád se vedou diskuze a tohle má být v platnosti až za 12 let....
helmut za letosni rok vyrobi vic jak polovinu spotrebovany elektriky z OZE
a i v tomhle pripade plati - kdo se smeje naposled, ten se smeje nejlip
a ja sem presvedcenej, ze to budou nemci
Hellmuta čeká velmi brzy masivní blackout a to se teprve budou smát ti ostatní :-) Co diverzifikují a nestaví POUZE fanmatsmagorie s názvem OZE zcela závislé na počasí
Tak on existuje google, tak si muzes zjistit ze je to profesor u UK a kdyz se nechces nic dozvedet, tak ti to samozrejme nenutim. Neobtezuj tady pak ale na autowebu s klimaalarmistickyma hoaxama ;-)
a sevcik, kterej blaboli jak malej kluk je doc csc, a svihlikova, ktera vyzdvihovala ekonomiku venezuely stejne tak
to ze ma nekdo jinej nazor at ho ma, ale pro me je logickej nazor druhy strany - ze cinnost cloveka na podnebi Zeme vliv ma
a opacny nazor sdileji hlavne dezinformatori pro ktery cary za letadlama je dukazem, ze nas praskujou
navic ten tvuj profesuuurek zadnym profesuuurkem neeeni, ale obycejnej doc phd, kterejch sou plny ustavy
Hele jestli chceš nekriticky věřit tomu co ti někdo cpe, tak já ti to nebudu vyvracet. Ti chytřejší se zajímají o fakta a tvoří si názor až následně, ale jestli nemáš náladu 2 hodiny něco poslouchat, tak v pohodě.
Jean, sdělte Lady, až se ovšem bude ptát - že sme šli do naší pánské komnaty na partičku bridge. A až přijde jeho urozenost Petrolej Benzinovič Naftěnko, uvedte jej do do naší komnaty pro přijímání hostů a servirujete žampánské. Ale nějaké ké echt bublinky - nejlépe Chateau Radyně
1. Váha prázdneho auta vs váha porovnateľného modelu od Renaultu so spaľovacím motorom.
2. Reálny dojazd meraný s naloženým autom a prázdnym autom.
3. Cena auta vs cena porovnateľného modelu od Renaultu so spaľovacím motorom.
Souhlas, kdyby se podařilo přímo porovnat v praxi s půjčenou spalovací variantou. Naložit na max (u dodávek běžné) a jet tím nějaký okruh Praha + středočeský kraj (100+ km). Tak jezdí běžně naše dodávka, je tam mix dálnic, okresek i pravého města se zácpami a se vším všudy. To ukáže nejlépe jak si to stojí a zda je to použitelné nebo ne.
A čeho je to náhradou teda? Já tyhle menší dodávky znám nejvíc spíš jako náhradu MPV nebo pro drobné řemeslníky. Firmy většinou jdou rovnou do větších, protože rozdíl v ceně není tak velký oproti užitné hodnotě, ale i technice, protože tahle kategorie má blíž k osobáku.
tedy malir, zednik., truhlar, zahradnik ... kterej vetsinu casu travi nejakou smysluplnou cinnosti narozdil od tocvolanta
jestli mu ten realnej dojezd 200km denne (50tis km rocne), tedy cca 4-5 hodin toceni volantem denne bude stacit na to popojizdeni kolem komina...
Samozrejme že väčsine remeselníkov by to stačilo pokial s tým nebudeš ťahať aj veľký vlek, ale čo tá cena? Sám som nad tým uvažoval kúpiť to do firmy pokial som nepozrel do cenníka.
Pro řemeslnníka by byl vhodnější Plugin, aby mohl jezdit po městě na baterku, ale když mu příjde kšeft a nebude mít nabito, má benzín, mám pár kamarádů, co se takto živí a kolikrát aby si vydělali berou tyhle nenadálé výhodné kšefty, protože za to jsou love, protože ten, kde má větší rozdělávku, tak počká, nebo redistribuuje svoje pracanty dle takové situace - tzn potřebuje znenadále jezdit více...
zvykneme si na to, ze auta budou mit dojezd 300-500-700km a nabiti na rychlonabijecce bude trvat pul hodiny, doma nebo ve firme pres noc.
kdyz vezmu, kolik casu za rok stravim tankovanim benzinu a kolik casu stravim nabijenim EV (az bude), tak v mym rezimu na tom s EV budu spis lip
zrejme jsi nepobral, ze podil tezby ropy v Zapadnich a Zapadu naklonenych zemich klesa - SA a SAE sa dala do sluzeb BRICS.
amerika je vpohode, protoze tezi svy ropy dost, ale evropa je zavisla na rope od islamistu z blizkyho vyhodu a/nebo na krvavy rope soucasnych teroristu z rossiji. a jednoho krasnyho dne se muze stat. ze do evropy nepritece ani barel ropy. staci kdyz se dohodnou, ze nam nic neprodaj nebo lokalni valecnej konflikt na blizkem vychode nebo zablokovani suezu. a pak se nebudeme bavit o tom, jestli bude benzin za 50, 100 nebo 150 korun, jak na letosek sliboval raichl, ale o tom, jestli ten benzin vubec nekde koupime.
jestlize do spalovaciho motoru muzes nalit jen fosil (snad jeste lih, ale toho je u nas malo), tak EV muzes nabit elektrikou vyrobenou z uhli, plynu, dreva, kukurice, jadra, vetru, slunce, vody, a nakonec i z ty ropy.
takze spi dal, ale muze se ti stat, ze jednoho dne spalovakem nedojedes nakoupit, do prace, k doktorovi, neodvezes deti do skolky, skoly ...
prichazi doba, kdy mit aspon jedno EV v rodine bude znamenat zajistit si dopravni bezpecnost.
lidi jako ty budou dal strkat hlavu do pisku a pak nadavat na vladu, ze jim nezajistila dost levnyho benzinu. a je jedno jestli to bude na vladu soucasnou, budouci, minulou, predminulou, pobudouci ..., ale vysledek bude ten, ze se muze stat, ze benzin nekoupis, nebo velmi draho
A čím si nabiješ to Ev a jakou si do něj dáš baterku, když se čínan zítra rozhodně a neprodá ti ani jeden FV panel, nedodá ti komponety do větrníků a jako majitel 6 z 10 největších výrobců baterií na světe ti nedodá baterku.
A rusák ti nedodá palivo do JE nebo nedoá do zahraničí uran , jehož je největší světový těžař + největší světový zpracovatel vyhořelého paliva
A ani to uhlí už nemáte a vozíte ho z Austrálie, co když bude tsunami na mořích a oceánech a lodě nepřijedou....
Kdyby nebyly ryby, nemusely by být rybníky
Argumentace na úrovni pětiletýho Frantíka co plácá bábovičky na písku :-)
proc bys to kupoval kdyz to mas a 10-20 roku jezdis
kdyz ti vypnou kohout s ropou, tak do 3 mesicu koncime
v pripade EV mas na reakci roky, v pripade ropy tydny
ty jsi jeden z tech, kterej si mysli, ze soucasnej stav bude trvat naveky
Proč bys to kupoval? Protože to co máš nikdy v životě nenahradí JE a uhelky co chce vypnout a musíš nakoupit ještě 6x tolik toho co máš aktuálně v EU. A to se nebavíme kolik toho ročně odejde vinou tornád, supercel, krup, povodní + technické závady. Hořící větrníky v Nemecku jsi neviděl vid?
Navíc ty staré elektrárny maj i nějakou životnost i kdybys je vypnout nechtěl, jednou budeš muset protože budou nebezpečné nebo nefunkční.
Tak zrovna jedného mám. Na naše jazdy/použitie dobré, horšie to je so s elektro servisom.
Spracovanie auta katastrofálne (na stavbu ale ok), čo tam je lepšie ako napr v Giulii tak parkovacia kamera ;-)
Mechanicky je to auto jednoduché, horšie to je s elektrikou. Občas sa ale niekto nájde čo to skúsi. :-[]
Chcel som kúpiť ešte jednoho ev pracanta ale do podniku na údržbu nesmie, majú tam zákaz ev kvoli bezpečnosti.
Zas na druhou stranu se redakce ptá, co chceme vědět k elektrický dodavce? On jen odpovídá, že nic. Sama o sobě je to nezajímavý kus šrotu od Renaultu a navíc v elektrice, takže tak nějak na normální fungování dodávky nepoužitelná, snad jen do města ;-)