Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Martin Vaculík vs. Mazda CX-60 diesel: Více se jinde nedozvíte!

53 komentářů

Avatar - del42sa
del42sa
děkujeme redakci za velmi hodnotný a informativní článek :yes:

Tenhle motor se Mazdě hodně povedl a hlavně ukazuje nesmyslnost downsizingu
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jo užívám si ten zvuk každý den.
Ze všeho nejvíc mám rád zadního couvacího asistenta, který když blbě couvám prostě zadupne brzdy a zabrání mi poškodit zadek :yes: jednou jsem obcházel auto protože jsem si myslel že jsem nacouval do kamene, a protože jsem všechny svá předchozí auta do něčeho alespoň trochu nacouval :-[] jsem rád.
Meky
A?

To je dobro vec ale bežná aj v triede fábie
Avatar - Mikesus
Mikesus
To nýtováni je tedy hrozné. Ale každý má hranice jinde. Srovnavat to s 30 let starým dieselem, to není moc dobrá vizitka.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Měl by sis pořídit nějaky horší sluchátka, protože já nýtování v tom videu skoro neslyšim přes Vaculíka :D:D Pak jak otevře okno, tak se mi zvuk akcelerace líbí, není to typický chrocht co znáš ze čtyřválců. Horší asi bude u tak drahého auta ten komfort, co zminuje.... Ale slyším tam hučení mikrofonu jako prase
webpaja
Za jízdy asi u R6 moc nýtování slyšet nepůjde. Většinou u řadových šestiválců jde o basový zvuk, který při silnější akceleraci připomene víceválcové benzíny.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne muj vkus by tam mohlo více hučet turbo, jako to mívaly 2.5TDI V6, jinak proč ne, rozhodně příjemější zvuk, než u všech R4 dieslu co znám :)
webpaja
Svist turba většinou slyšet je, ale zvenku. Uvnitř ho u většiny aut neslyším. Když však, tak většinou značí to, že je něco s turbem špatně.
Avatar - Ozzman
Ozzman
U 2.5TDI je dnes už u většiny aut všechno špatně :D Jsou to stará auta a ten motor né vždy fungoval spolehlivě
webpaja
Tohle je úplně jiná jednotka, myslím že 2,5TDI bylo ještě PD systém. Byl hrubší.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já vím, já srovnával jen zvuk :)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nj. Nevýhoda kvalitních sluchátek.
Onkel_Paul
Za mě je tedy toto "nýtování" mnohem lepší než zvuk vytočeného (rozuměj "vyjícího") hybridu od Toyoty ;-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
v pohodě. každého věc. Vytočenej hybrid může být nepříjemnej, když je vytočenej déle. To ovšem je tak 20 let zpět. Asi jako zvuk tohoto dieselu, srovnáváno s dieselem před 30 roky.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Žádné nýtování se nekoná, votroubku. Nezáviď.
Avatar - Mikesus
Mikesus
dobrej vtip. Na videu to je slyšet a ještě k tomu to i Vaculík u toho potvrzuje. Diesel fakt není k závidění. Možná kdybych neměl dražší auto, tak by se mohlo mluvit o nějaké závisti. Ale chápu, závidíš ostatním a držíš se pravidla "podle sebe soudím tebe".
Avatar - Josef-Kratochvil
Josef-Kratochvil
Se vypne poslepu pres tlacitko rychlych voleb.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Které je to tlačítko? Mi ti asistenti vůbec nevadí, ale rád bych to věděl.
Já strašně nerad studuji manuál k vozidlu :-[] :-[] :-[]
Avatar - Josef-Kratochvil
Josef-Kratochvil
Ta hvezdicka u volice jsou rychle volby. Takze hvezdicka, 2xcvak koleckem, stisk,2xcvak koleckem, stisk. Čtyři vteřiny?
Mimochodem ty minusy nechapu. Ja tu I6 mam a najeto za 3 mesice 15t km. Tak asi vim, kde se ten blbej asistent vypina. Protoze ten je fakt o infarkt a bohuzel nejde trvale vypnout ani pres diagnostiku.
A mimochodem AA/apple car se i za jizdy ovlada i dotykem. Tu blbost, ze to nejde, jsem uz taky slysel 100x.
Avatar - Mokrous
Mokrous
I tak to je slušný martýrium, taková sekvence. Tyhle systémy jsou za trest.
Mě se to taky zapíná po každým startu, ale naštěstí to ruší minimálně a když už to chci vypnout, tak mi stačí dvojklik aniž bych sundal ruce z volantu. První ukazovák na čelo levé páčky blinkru a druhý palec na středové tlačítko vpravo na volantu. Ale je to koncern.
Za kolik to jezdí normálním stylem s davem a občasným předjetím?
Avatar - Josef-Kratochvil
Josef-Kratochvil
Udelas to poslepu porad rukou na jednom miste, takze to neni tak hrozny. Horsi mi prijde vypinani S/S u golfa 8. Snad to jednou pujde v Mazde deaktivovat uplne a na vzdy.
Rekord mam 4,3 Svitavy-Brno v kolone. Mimo dalnice 5,2 az 5,8 podle profilu. V kolonach na statovkach bezne pod 5. Silnejsi verze.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Hrozný to je, když to musíš dělat pořád dokola jako debil.
Ty systémy v novejch autech to je na podělání. Ale myslím, že G8 to umí mít v rychlých volbách na stahovací liště. To kolikrát neví ani majitelé. :-!
Jen přejedeš prstem dolů od horní hrany displaye a pak stiskneš jednu z rychlých voleb. Snad se nepletu. Já nakonec radši vzal "starýho" novýho Passata :-!

Tak to je moc pěkný na 4x4 SUV s 3.3R6. A na dálnicích jak? Nebo v mixu? Když je v tom Praha, Ostrava atd...
Ty seš ze Svitav? Já že mám taky rekordy Svitavy-Brno. 3,9-4,3/100 k Olympii dám, když není Brno ucpaný a jedu na pohodu.
Avatar - Josef-Kratochvil
Josef-Kratochvil
Ano. Prejedes prstem (na podruhy se to uz povede, nekdy), najdes ikonu a vypnes. Pritom koukas na displej a nevenujes se rizeni - tohle poslepu udelat nejde. Ve finale je to horsi, jak sekvence drobnych pohybu zapestim, kde se nekoukam co delam.
Jezdim hodne dalnic 150-170. Mimo mesto obvykle 100-130. Pak se pohybuju 6,3-6,5. Porad je to sle nove auto. Pro srovnani, passat 140kw byl na zacatku 6,7.
Nicmene na spotrebu nejezdim. Ty svitavy spis byla nahoda, ze jsem se na to podival, jinak me to moc nezajima :-) jen co vidim na palubaku, kazdy mesic nuluju kilometry i spotrebu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Pokud je to i v těchto tempech do 6,5/100, tak je to myslím naprostá paráda.
Po zajetí a případném mírném zvolnění by to bylo určitě 5,5-6/100.
A co sedačky? Není ten sedák bez nastavení problém?
Avatar - Josef-Kratochvil
Josef-Kratochvil
Me prijdou sedacky velmi pohodlne a vubec necitim potrebu vetsiho bocniho vedeni. Me drzi. Sedak by mohl byt delsi, ale neni to tak, ze by diky to u byly nepohodlne. Stravim v aute i 8-10 hodin. Nicmene sedacky v Mazde 6 Homura (sedel jsem v ni na salonu) mi prijdou lepsi.
Vytknul bych jeste dve veci - na muj vkus moc houpave. Urcite by zaslouzila elektronicky podvozek. Adaptivni tempomat je 10let pozadu, snad prijde upgrade. A o tech pruzich jsem psal.
Mista vzadu akorat, kufr dostatecny, motor bomba, da se pri rizeni i bavit - ale neni to nizky kombik. Svetla super. Rozpoznavani ridice jsem po chvili vypnul, stejne jako asistovany nastup. Jsem rad za standardni zasuvku na 230V a fajn je osvetleni kufru i z vika kufru, je tam pak vyrazne lip videt.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tek není nad osobní delší zkušenosti.
Někdo zas říká, že podvozek je tvrdší a mohl by být poddajnější.
A kritika padá jak na prostor, tak sedadla a myslím i na světla, že to není Matrix a není to ono. Chce to prostě zkusit. Já už taky dávám přednost pohodlí, před řezáním zatáček.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tek není nad osobní delší zkušenosti.
Někdo zas říká, že podvozek je tvrdší a mohl by být poddajnější.
A kritika padá jak na prostor, tak sedadla a myslím i na světla, že to není Matrix a není to ono. Chce to prostě zkusit. Já už taky dávám přednost pohodlí, před řezáním zatáček.
kesumb
u novyho idrive jde povypinat lineassist jednou a pokud je aktivni profil uzivatele (mobil
jako klicek nebo sparovanej klicek k uctu) tak se to po restartu nezapne. SS nevim, mam vyzkouseny phev. Ja mam model 21 a tam jsem to vypnul po koupi a tim to konci
Avatar - Josef-Kratochvil
Josef-Kratochvil
Super, tak to vyzkousim. Diky!
martinvaculik
Velmi zajímavá informace s tím Android Auto, v případě testovaného vozu však opravdu šlo dotykem ovládat jen u stojícího vozidla či při velmi pomalé jízdě. Nicméně osobně mi to nijak nevadí.
Avatar - Josef-Kratochvil
Josef-Kratochvil
Musi se to v menu povolit, z fabriky je to deaktivovane. Jde to u vsech CX60.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Díky za tip, vyzkouším. Včera jsem tankoval a měl jsem najeto 9 999,1 km :-[]
Niccolò Machiavelli
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Niccolò Machiavelli
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ty jsi největší sraččka tady na webu blbečku.
Niccolò Machiavelli
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Mirek Hruska
ty musíš být hodně sebestředný boreček
Avatar - Jaros 00071
Jaros 00071
Ten motor je v CX60 prostě bomba!😁 :yes: Auto jezdí skvěle, jen ta kapota je mooooc dlouhá. ;-) Moc pěkný a pohodlný je i interier. SUPER Mazda! :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Je to chlape I6, kapota musí být dlouhá a je to tak správně a dobře-prémiově to vypadá.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ale moc dobra... :yes:
Daniel Bárta
ad pneu) Zajímalo by mě jaké tedy pneu v tom rozměru a rychlostním/hmotnostním indexu jsou lepší? Z fabriky se dávají pouze Bridgestone nebo Toyo. Zkušenost z PHEV je na Bridgestone poměrně pozitivní, možná je to dáno tím, že má PHEV motor až za přední nápravou. Také je potřeba mít nafoukáno na 2.5-2.6, jinak se to překvapivě chová sice akusticky kultivovaněji (hlazení nerovností), ale jízdně o dost hůře.

ad dveře) Ano, z fabriky je to jak plechovka, nicméně v rámci servisního zásahu/reklamace se implementuje vytlumení, potom je již zvuk důstojný.

ad asistenti) To již někdo zmiňoval, dá se to vypnout přes hvězdičku - zrychlenou volbu. Nicméně je potřeba říci, že je to požadavek EU na složitost vypnutí - nelze vypnout jedním stlačením, takže to není výmysl Mazdy....

ad další) Je škoda se nezmínit o skvělých pokročilých světlometech. Dále nevím jak u dieselu, ale u PHEV je více jízdních režimů, to jsem si také nevšiml, že by bylo zmíněno. U PHEV vibruje zpětné zrcátko u řidiče, to zatím fabrika nevyřešila (již proběhla výměna za jiné a stále vibruje).

Jsem majitelem PHEV a co se dá vyloženě vytknout je ten podvozek, který je z fabriky strašný (dalo by se říci, že až nebezpečný - propružování zadní nápravy na vlnách), ale v rámci reklamace jej Mazda vymění za jiné nastavení (tlumiče, stabilizátory, uložení), které je již akceptovatelné.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
I6 má až 4 režimy: Sport, Normal, Offroad a já má sklápěcí tažné, takže je tam ještě volba tažné zařízení, kdy zřejmě jednotka umí korigovat vliv taženého přívěsu/karavanu na řízení celé soupravy. :yes:
Avatar - Flai
Flai
Nechápu jak si někdo může koupit japonský diesel Obzvláště potom jak se zastoupení Mazdy postavilo k řešení reklamaci motoru Tohle bude jenom další průšvih Auto doslova narvane technologiemi a po 100 tis.km zase klekne motor a autorizovaný servis Mazda řekne bohužel,vaše smula na tohle se záruka nevztahuje! Ale my vám to rádi opravíme, předběžná oprava motoru 600 tis. Kč Inu vítejte v ČR
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ty jsi trochu mimo, že.
Jeden z nejlepších dieselů historie je Honda 2,0, japonský diesel.
Plivej si žluč na něco jiného. Kdybys tady blbě neplkal a pořádně se na video podíval, tak bys zjistil - tedy pokud by to malá kapacita tvého mozku stačila pobrat - že všechny potíže byly odstraněny s modelovým rokem 2018, kdy do Mazdy nastoupilo SCR. Mazda se na rozdíl od evropských značek vždy snažila o co největší kulance a prodloužené garance, a na rozdíl od evropských značek požadavky akceptuje a nehádá se podobně jako ´
Škoda auto a další evropské značky o každou reklamaci až do krve.
KOUDELKA
To auto se mi líbilo hned, jak ho ukázali. Končil mi další Sup, a chtěl jsem změnu a to byla jasná volba. Sice to musel to být hybrid a ne tento 6-ti hrnek, ale mně hybrid neva, stejně 80% cest mám kolem komína a po letech chrochtajících TDIíček, to chtělo benzín.
Takže naklikat specifikace a hned jak to šlo, tak testovací jízda. Okouzlení z designu po 2-3 stovkách km bylo pryč. Nevyvážený podvozek – hlavně přejezdy zpomalovacích prahů, zasekávající se software a další prkotiny, na které by si člověk asi zvykl. I když zamrzí, že to není hned při uvedení vychytáno, zvlášť když na to upozorňovali už mnohé testy před-sériových testovacích kusů. Dobrý kufr, málo místa vzadu (ok srovnávám se Supem, ale budiž), světla nic moc, adaptivní tempomat proti koncernu horší.. Ale říkám si, když měníš auto, nejdříve hledáš chyby a posuzuješ s tím, na co jsi zvyklý že. Pořád to vypadalo dobře, hlavně design pecka.
ALE pak to přišlo – 2 věci, které to rozhodly.
1. SEDAČKA ŘIDIČE – do kelu, kam dali jabka hlavy když to designovali? Nějaké ergo standardy nic? Opěradlo má úplně debilní tvar – nahoře tlačí mezi lopatky a pak až dolů má tvar obráceného lavoru, bederní opěrka tomu nepomůže. Krátký sedák pro krátké japonské nožičky. Hledal jsem různé kombinace poloh opěradla vs. Ok, chápu, pro jabka s výškou 160cm je to asi ok. Ale když má někdo 190cm jako já?
Najezdil jsem s tím cca 1000km, pro jistotu testováno i v jiné verzi…. Tvoe, takhle to zmrvit… A to jsem si říkal, že SUP ve verzi Klement Gottwald má sedačky jako křesla, ale taky nic moc. Proti magdě ale bohužel aspoň trochu ergonomická.

2. Zvuk dveří při zavírání – tak asi jako Wartburg nebo 120tka.… co to jako je? Auto za 1,6M a zvuk jako stará plechovka?
Takže sorry, sice to má asi dobrý 6-ti hrnek, který je pro většinu lidí hodně důležitá věc, ale topka to určitě není. Jen takový asi lepší průměr a pěkný design a má to pro mě zásadní chyby, které ani jejich červená barva nezastíní… sorry jako.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Kdo chce japonský PHEV za 1,6 mega, musí holt trochu trpět. Naše firemní RAV4 PHEV je na tom podobně - podobná cena, podobné chyby ("bonus" proti Mazdě je neprémiová koncepce, ale to to tu tak čtu, taj je to asi tak trochu jedno). :no: :D:D
KOUDELKA
Příspěvek podléhá schvalování.
Radek Dobrovolny
To se Mazdě povedlo 👍
Krásný zvuk, malá spotřeba a krásně jede.


https://youtu.be/GYwun7hPsCM?si=_exYbyRmknYLwRoZ
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo, krásný zvuk ten motor má, hlavně když v době, kdy tam hraje hudba, pak není aspoň slyšet to nytovani
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
To jsou vyduněný makovice, mají rozkonvergovaný vnímání... :D Když člověk jezdí půl dne na zahradním traktůrku a pak sedne do obyčejnýhho Golfu, připadá mu ten Golf jako Sclasse a tohle je něco podobnýho :D
Makovnik
Na to, ake je to auto zvonku velke, je vzadu pomerne male. Pri 184cm vyske a nastaveni predneho sedadla mam asi 5cm vzadu pred kolenami a hlavne nastupovanie dozadu je cez polku zadneho kolesa, co je dost divne a neprakticke. Predne sedenie vsak velmi dobre, aj celkovy pocit a nastavenie volantu.
ProchyTom
Jezdis dalnice 170? Prihlas se na Policii. Diky