Švédský výrobce osobních automobilů Volvo Cars do začátku příštího roku ukončí výrobu všech zbývajících modelů s dieselovými motory. Dál bude vyrábět už jen plně elektrická auta, jak avizovala dříve.
ale i tak dávám Číňanům za konec dieselů palec nahoru :yes: . Na druhou stranu bych si čínské auto (jako třeba Volvo, MG nebo Lotus) nekoupil ani jako elektromobil. Nemám potřebu podporovat čínské imperiální choutky a ještě s tím veřejně exhibovat na ulici :no::no::D .
No oni hlavně taky utlumí výrobu v Evropě a Volvo se bude vyrábět v Číně a do Evropy se bude dovážet jako třeba Dacia Spring. V zásadě to bude nějaký přebrandovaný Geely :-D
Ale veď pri Košiciach idú stavať nový závod na EV asi aj s baterkárňov. Mňa by skôr zaujímalo koľko už len predá Volvo ročne áut.Je to už teraz okrajová značka čo sa týka predajov a ak skončia s fosilom no neviem neviem. Aby nedopadol ako SAAB.
Volvo dělá kromě nafťáků taky benzíno-elektrické hybridy, takže není pravda to, co by se mohlo po přečtení titulku zdát, že už nadále bude dělat jen BEV.
To není debilní titulek, to je lživý a dezinformační titulek a napsali to tak schválně. ČT jede na zelené vlně už delší dobu, toto není první lživý článek od nich.
CTK skutecne udelala chybu (pochybuju ze zamerne) a acz samozrejme ctrl+c, ctrl+v. Opravu na acz necekam. :no:
Ale CTK ma i odkaz na puvodni sdeleni, ktere si zdejsi autor bohuzel nerozkliknul:
Volvo Cars declares the end of diesel at Climate Week NYC – our last diesel car will be produced in early 2024 :yes::yes:
Sep 19, 2023 ID: 317640
By 2030 we plan to sell only :yes: fully electric cars and by 2040 we aim to be a climate neutral company. That clear roadmap towards all-out electrification represents one of the most ambitious transformation plans of any legacy car maker.
Ty jsi opravdu strašný. Já budu jednou vlastnit Teslu (tu celou automobilku). To je pravdivé, jenom nevím, kdy. Já nevím, kdyby tě tady Ozzman nehájil, že existuješ a máš EV, tak bych musel věřit tomu, že jsi něco jako Čížek.
Nevím proč to ČTK dělá ale uvádí ve svých článcích lživá tvrzení.
ČTK bývala nejdůvěryhodnějším ze všech médií, ale nyní jede zjevně na vlně green dealu.
1 - "Volvo Cars končí s výrobou nafťáků. Kompletně přejde na elektromobily"
Volvo nepřechází kompletně na elektromobily ale na elektrifikované modely, tedy hybridy a PHEV
2 - "Zatímco ještě v roce 2019 tvořily většinu aut Volvo prodávaných v Evropě vozy s dieselovým motorem, loni to bylo pouze 8,9 procenta"
8,9% nejsou prodeje v Evropě ale v Globálu - toto je opravdu lež jako věž !!! Takovou chybu nemůže udělat ani elév, je to cílená lež a dezinformace.
3 - "Společnost neupřesnila, kolik ze zbývajících 67 procent prodaných vozidel mělo dieselový a kolik benzinový motor."
Společnost Volvo neupřesnila, ale ČTK jako tisková kancelář by mohla, ale to by se ČTK do Green Dealu moc nehodilo, že?
V ČR - dohledáno na SDA-CIA - se Volvo prodávalo - tento rok od začátku - 721 benzínů, 781 dieselů, směšných 61 elektrovozidel a 293 PHEV, které jsou částečně založeny na benzinovém pohonu a ve většině na dieselovém.
Z ČTK se stala dezolátní greendealová rádoby "tisková" kancelář.
A AUTO.CZ to nekriticky přebírá, což z AUTO.CZ dělá stejně nedůvěryhodný zdroj informací jako z ČTK.
Ještě že tyhle tragédie v osobácích už končí. Včera bylo pozdě, kdyz to neumí udělat tak, aby to plnilo emise I po roce provozu. Ten smrad v kolonach, nýtování a rachot mi nebude chybět ani jako chodci. Slepá ulička je zřejmá už konečně.
Svět nekončí, jen některé automobilky pomalu skončí. Ten kdo měl Volvo s D5, elektriku nechce. Pár takových znám…. Dokonce ani nešli po XC70 a XC90 s D5 do nových Volv, protože už to není ono ;-)
Protože ne na každý způsob používání je EV vhodný. Takže zákazníci, kteří nemají kde nabíjet a jezdí velké porce km prostě půjdou k jiné značce. Osobně jednoho takového zarytého "Volvistu" znám. Celý život Volvo a teď přemýšlí co si koupí místo V60.
Re: naftaky mely skoncit nejpozdeji s dieselgate v 2015
Tak orientace na diesel byla zpusobem embarga japonskych motoru. Jen nekteri diskuteri se domnivali, jak moc je Evropa napred. Pritom se jednalo o emisne rozvolnene v EU prolobovane jinde po svete (snad krome Indie...) nekonkurenceschopne jedovate diesely. :no::no:
Ted se zacina vymyslet obdobne embargo na cinska EV.
Bohuzel Evropa by mela misto prekazek radeji nabidnout konkurenceschopne produkty.
Re: naftaky mely skoncit nejpozdeji s dieselgate v 2015
tak orientace na diesel způsobilo tupé vedení EU, které svého času naftu tlačilo jako ideální pohon, protože má nižší emise CO2 než benzín. Následně se zjistilo, že je to hovadina a tak EU řekla nafta je už fuj teď budeme tlačit baterkáče.
Re: naftaky mely skoncit nejpozdeji s dieselgate v 2015
To se pletes.
Diesely tlacily predevsim tvrde lobby nemeckych a francouzskych automobilek.
A slabi urednici podlehli nesmyslnemu (ochranarskemu) tlaku.
To ze je diesel zeleny, byl predevsim marketing automobilek. A zneuziti toho, ze diesel vykazuje nizsi co2 emise, prestoze produkuje jedovata svinstva typu nox.
Re: naftaky mely skoncit nejpozdeji s dieselgate v 2015
BTW EU žádné embargo na čínská EV zavádět nemůže, protože pokud si naštveme čínu, tak nám nedodají lithium, kobalt, měď a neodym a my tady v Evropě nepostavíme už nic natož auto. To jsou jen takové silácké řečí Uršulky pro publikum, ale nemůžeme udělat nic. Taháme za výrazně kratší konec lana.
Tohle říkají dlouho, ale žádné ukončování dieselů se nekoná. Pořád si je objednáte a budete si je moci objednat i nadále. Otázka ovšem je k čemu, když jsou jejich benzíny skoro na úrovni dieselů. A nebojte se, i s benzíny se počítá i nadále.