Novinky
Pohon se změní z naftového motoru na elektromotor poháněný z baterky, dojez z 900 km klesne na 200 km (v reálném provozu), ale autor dá do titulku "Pořád stejně dobrý furgon". Smysl pro humor je u autora veliký! Obsah textu v článku se již s nadpisem dost rozchází. A nebo je autor něčím nebo někým motivován tak moc, že ani nepozná v jaké dodávce je a na co jede. :yes: 😁 :yes: 😁 :yes:
Nebo jen autor plní jen zadání toho, kdo ho platí… Aneb jak má článek správně vyznít :no: To, že je to kraksna s mizerným dojezdem, je mu jedno…
a stačí kromě dojezdu mrknout ještě na užitečné zatížení a hmotnost přívěsu 😁
2x 0,9 tony. Málo? Asi vedia čo robia, zrejme nikto nenakladá dodávku na krátke jazdy tonou záťaže. A kto áno, kúpi si diesel. 😉
No tak nevím, zatím se prodalo za 1-8/23 celkem 360 Traficů a všechny naftový, kde je asi chyba? 😉
Jinak trh LUV kopíruje osobní auta, poměr je z 4544 ks prodaných dodávek celkem, 4420 spalovacích a jen 124 elektrických = 2.8%...
Jinak trh LUV kopíruje osobní auta, poměr je z 4544 ks prodaných dodávek celkem, 4420 spalovacích a jen 124 elektrických = 2.8%...
1. Prečo dávaš otázku, keď odpoveď na ňu poznáš?
2. Prečo reaguješ na môj príspevok, ale píšeš o niečom inom?
2. Prečo reaguješ na môj príspevok, ale píšeš o niečom inom?
Presne proto jsem se ptal na cilovou skupinu.
Odpoved jsem dostal😒br /> "Renault navíc tvrdí, že čtvrtina zákazníků všech dodávek střední kategorie, kam spadá i trafic, za den ujede nanejvýš 200 kilometrů, takže by jim bezmála třísetkilometrový normovaný dojezd elektrického traficu měl stačit – mají-li přes noc kde nabíjet. A právě tyto zákazníky označuje za cílovou skupinu novinky."
Preber si to jak chces.
Existujou i jiny kriteria, nez dojezd.
Cena na kilometr, pohodli, spolehlivost.
Ja bych s takovou dodavkou jezdil rad, narozdil od dieselove. Ale ja nejsem ridic PPL nebo DHL. Kazdopadne budu stastny, kdyz se bude dorucovat po meste timto a ne v lepsim pripade hlucnym v horsim toxickym dieselem.
PS Tak ty jsi prisel na to, ze to neni dodavka na dalky? Nerikaji ti blesku?
😁
Priste napis pod Lambo, ze ma malej kufr.
😉
U toho je totiz velikost kufru stejne dulezita... jako dojezd 900km u mestsky dodavky.
Odpoved jsem dostal😒br /> "Renault navíc tvrdí, že čtvrtina zákazníků všech dodávek střední kategorie, kam spadá i trafic, za den ujede nanejvýš 200 kilometrů, takže by jim bezmála třísetkilometrový normovaný dojezd elektrického traficu měl stačit – mají-li přes noc kde nabíjet. A právě tyto zákazníky označuje za cílovou skupinu novinky."
Preber si to jak chces.
Existujou i jiny kriteria, nez dojezd.
Cena na kilometr, pohodli, spolehlivost.
Ja bych s takovou dodavkou jezdil rad, narozdil od dieselove. Ale ja nejsem ridic PPL nebo DHL. Kazdopadne budu stastny, kdyz se bude dorucovat po meste timto a ne v lepsim pripade hlucnym v horsim toxickym dieselem.
PS Tak ty jsi prisel na to, ze to neni dodavka na dalky? Nerikaji ti blesku?
😁
Priste napis pod Lambo, ze ma malej kufr.
😉
U toho je totiz velikost kufru stejne dulezita... jako dojezd 900km u mestsky dodavky.
Ty bys chtěl…ale nejezdíš…já bych taky chtěl mít ve firmě Sprintery s šestiválcem…nebo klidně BEV…ale nemáme 😁 V testu to máš napsaný. S 300 kg nákladem (= cca 30% naloženosti) dojezd 235 km a to ani není zimní období. Ty jezdíš s BEV v režimu baterky 0-100% do posledního kilometru?
Ja urcite ne, svou baterku si setrim. A hlavne k tomu nemam duvod. 😄
Heled, ja netvrdim, ze ten dojezd je dostatecnej.
Jenze vy (nebo modry blesk) byste napsali to samy i kdyby byl dojezd 400km.
Renault to ted zkousi s dojezdem 200km.
Coz znamena predevsim minimalni cenu a maximalni nosnost.
O tom, jestli to bude davat smysl rozhodne predevsim zakaznik, jestli najde vhodny pouziti, zajisti infrastrukturu atd.
Moznosti, aby se to vyplatilo je spousta, ale ja skutecne nevim, jak moc jsou realne. Jestli se tim bude chtit vubec nekdo zabyvat.
Napr. : kratsi smeny, stridani aut, nabijeni o pauze
Dodatecna baterka v nakladovym prostoru nebo dieselagregat. 😁 Ne tak to asi ne.
Heled, ja netvrdim, ze ten dojezd je dostatecnej.
Jenze vy (nebo modry blesk) byste napsali to samy i kdyby byl dojezd 400km.
Renault to ted zkousi s dojezdem 200km.
Coz znamena predevsim minimalni cenu a maximalni nosnost.
O tom, jestli to bude davat smysl rozhodne predevsim zakaznik, jestli najde vhodny pouziti, zajisti infrastrukturu atd.
Moznosti, aby se to vyplatilo je spousta, ale ja skutecne nevim, jak moc jsou realne. Jestli se tim bude chtit vubec nekdo zabyvat.
Napr. : kratsi smeny, stridani aut, nabijeni o pauze
Dodatecna baterka v nakladovym prostoru nebo dieselagregat. 😁 Ne tak to asi ne.
Jo je to pokus, to je v pohodě, ale to zmíněné “pořád stejný furgon” je právě diskutabilní. To že to bude zevnitř stejný a nebude tomu třeba probíjet sedačka bylo asi jasné 😁 Ale právě ten pohon, vmax 110 km/h a ten praktický dojezd 200 km v režimu 0-100%, to rozhodně není 25% zákazníku, ale tak 2% a to ještě asi ani ne v ekonomice jako je ta naše. Kdyby byla nabíječka na každé lampě, tak možná, protože tohle jak sám píšeš se bude muset furt dobíjet.
:yes😒br />
Mozna to budou dve procenta. Uvidime.
Nedavno nebyly zadny elektrododavky.
Tohle je porad jedna z prvnich.
A nema za ukol nahradit 100% dieselovych.
Nahradi tak 2-25%?
Za deset let bude vse jinak.
A kdyby nebylo, vzdy by bylo mozny zakazy zrusit.
Stay calm.
Mozna to budou dve procenta. Uvidime.
Nedavno nebyly zadny elektrododavky.
Tohle je porad jedna z prvnich.
A nema za ukol nahradit 100% dieselovych.
Nahradi tak 2-25%?
Za deset let bude vse jinak.
A kdyby nebylo, vzdy by bylo mozny zakazy zrusit.
Stay calm.
No ale za 10 rokov budu vrakoviska plne takychto pokusov a to velmi ekologicke nie je ci? Nech to zacnu predavat, ked to bude mat zmysel, nie iba papierove kecy. Nicia tym zivotne prostredie
Od kdy se zajimas o ekologii?
Proc vsichni vidi veskery negativa EV a u fosilu jim jsou uplne ukradeny?
Proc bez znalosti tematu podstrelujes zivotnost na polovinu? Proc bys mel proboha dodavku po deseti letech srotovat???
Kazdy takovy pokus (o lokalne bezemisni dodavku) je prinosem.
Tahle dodavka urcite nebude na vrakovisti za deset let. I kdybys mel vymenit baterku, ktera bude stat za deset let mozna okolo 100.000Kc!
Prestan psat bludy!
PS Zjisti si neco o😒br /> Zivotnosti baterii / poctu cyklu
Zaruce na baterii
Cene baterii za kWh a jejim vyvoji
Pak muzes psat o tom, co bude za deset let.
Proc vsichni vidi veskery negativa EV a u fosilu jim jsou uplne ukradeny?
Proc bez znalosti tematu podstrelujes zivotnost na polovinu? Proc bys mel proboha dodavku po deseti letech srotovat???
Kazdy takovy pokus (o lokalne bezemisni dodavku) je prinosem.
Tahle dodavka urcite nebude na vrakovisti za deset let. I kdybys mel vymenit baterku, ktera bude stat za deset let mozna okolo 100.000Kc!
Prestan psat bludy!
PS Zjisti si neco o😒br /> Zivotnosti baterii / poctu cyklu
Zaruce na baterii
Cene baterii za kWh a jejim vyvoji
Pak muzes psat o tom, co bude za deset let.
Takhle bych to neviděl, protože je to jen o ceně. Jak by cena ojetiny měla klesnout někam třeba pod 150 tisíc korun u 10 leté ojetiny s baterkou co vydrží 50 km, vyplatí se to koupit jako manipulační techniku do hal a průmyslových areálů a klidně tomu nechat vzít značky. Nebo jako tam už si to může koupit nějaká lokální služba na objíždění čtvrti když to zvládne třeba 100 km, prostě jako auto navíc do zálohy nebo doplnění když hlavní auta nestíhají. Zaplatí to ale ten blázen co si to teď koupí jako nové no 😁
Celý problém teď je cena. Je to dražší a vyžaduje kompromisy v používání. Kdyby to bylo levnější než spalovák, vidina ušetření výměnou za dávání pozor na nabíjení by mohla převážit.
Celý problém teď je cena. Je to dražší a vyžaduje kompromisy v používání. Kdyby to bylo levnější než spalovák, vidina ušetření výměnou za dávání pozor na nabíjení by mohla převážit.
V podstatě souhlas. Ta úvaha výrobce popsaná v článku má problém v tom, že dle testu je v praxi dojezd 235 km, když k tomu připočteme zimu a neideální podmínky, v kterých se dodávky pohybují, je to 200 km, ale v řeči 0-100%. Takže reálně 150 km a to je fakt strašně málo. A modlit se, že zaměstnanci to vždy nechají dobité, jinak ráno na firmě bez rychlodobíječky průser. To je ten KO faktor.
Jinak aspoň fajn, že to uveze 950 kg.
Jinak aspoň fajn, že to uveze 950 kg.
Elektrická dodávka Streetscooter, ktorá je vyvynutá nemeckou poštou, ma v tej najvyššej verzii dojazd 205km. V tej najnižšej dokonca len 101km. Teda očividne pre roznášanie zásielok viac ani netreba, takže dojazdu by som sa nebál. Kuriér vo väčšom meste tiež nenajazdí tolko km, čiže svojich zákazníkov si toto auto nájde.
Jaký je aktuální stav Streetscooteru? Jezdí jim to vůbec ještě? Já mam za to, že to celé skončilo a působí to na mě spíš jako snaha jít příkladem a e😜eriment, který nevyšel.
KO - https😐/www.hybrid.cz/…sel-se-investor/
https😐/www.idnes.cz/…925_automoto_fdv
A poslední zprávy😒br />https😐/www.autoforum.cz/…vetu-za-priklad/
https😐/www.idnes.cz/…925_automoto_fdv
A poslední zprávy😒br />https😐/www.autoforum.cz/…vetu-za-priklad/
:yes: