Už v roce 2026 se představí nový kompaktní elektromobil Nissanu, který převezme designové rysy z nové studie Concept 20-23. Japonská značka jí oslavuje 20 let od založení evropského designového centra v Londýně.
Nissan je aktuálně pro Evropu mrtvá značka, nic zajímavého nepřináší a ani jeho modelové portfolio v Evropě nemá čím oslovit. Sázka jen na EV nevychází a nic jej nezachrání.
Přitom v 90tých letech ohromila Evropu modely jako Micra, Sunny, Almera, Primera, Maxima a hlavně Patrolem a Navarou. Jejich auta byla na každém rohu, i léta potom nabízeli zajímavé modely, v podstatě hity - X-trail v prvních 2 generacích, veleůspěšný Qashqai 1G. Zapomenout bych neměl ani na sportovní kupé GT-R. Kupodivu i pro mě ošklivý Juke s asijským lookem uhranul lidi a prodával se slušně… a od té doby jen a jen padá do sféry zapomnění… :no:
Tahle elektricka Micra je dalsim spravnym pocinem Nissanu. :yes:
Uz aby tu byl:
"Ten slibuje dojezd až 402 kilometrů v cyklu WLTP a jeden elektromotor o 100 kW (136 koních) pro pohon předních kol. Nissan údajně cílí na základní cenu začínající těsně pod částkou 25.000 eur, podle dnešního kurzu přibližně 610 tisíc korun."
Nissan ako early adopter trestuhodne zaspal. :no: Úplne zahodil to, ako mal našliapnuté s Leafom. Zároveň nebol schopný uviesť Ariyu na trh a deje sa tak až teraz, tri roky po jej predstavení. Medzitým prišiel Model Y, ID.4 aj Enyaq. Toto je samozrejme môj stredoeurópsky pohľad. Môžu to tu rovno zabaliť a žiť z tých pár veľkých krajín. O tri roky rovnaký scenár ako s Ariyou, kým príde elektrická Micra, už nemusí nikoho zaujímať.
Ariyu jsem dnes poprvé potkal na cestě a upřímně je to celkem ošklivé auto. Pokud mé toto zaujmout oči Evropana, tak to jsem na prodeje vážně zvědav… :-[]
Prodeje v ČR jsou 10x nižší než před 5 lety (na 10%), prodeje v Evropě jsou na 40%, takže je to myslím jasné.
Renault drtí Nissan k odchodu z Evropy, jasné.
Už aby tu byl nebyl, dealeři Nissanu nemají co prodávat, prodeje jsou 10x nižší než před 5 lety a dealeři Nissanu to kvůli těmto elektronesmyslům zabalí. Divím se že už to nezabalili.
Ale můžeš je zachránit, mimoni, kup si nějaký jejich nepodařený elektrokrám a sponzoruj je.
No je fajn, že znáš i jiné japonská automobilové značky než je Nissan, ale trefil ses pouze s Mitsubem, to je opravdu v pr… ;-) Další značka, kterou Renault v Evropě pohřbil…
No řekl bych, ze se trefil se všemi, Nissan prodává v Evropě daleko víc aut než všechny jmenované značky, za 8 měsíců letošního roku zde Nissan prodal 187 tis. aut což sice není žádná sláva, ale ostatní japonské značky vyjma Toyoty jsou na tom ještě daleko hůře. Třeba Honda ve stejném období prodala 37 tis. aut tedy doslova zlomek toho co Nissan.
Ve tvém odkazu popisují mizerné prodeje Nissanu, ale nepíší tam nic o Hondě, Mitsu, Suzuki, Subaru nebo Mazdě. Stačí se podívat do prodejních statistik třeba na acea.auto a zjistíš, že jmenované značky jsou na tom s prodeji v Evropě ještě daleko mizerněji než Nissan.
Je potřeba se na to podívat trochu jinou optikou. Celý automotive prochází velkými změnami a některé značky mohou být dočasně v útlumu. To ale neznamená, že skončí.
Viz třeba MG, které znali jen skalní fanoušci coby tradiční britského výrobce, který skončil. Dnes funguje úspěšně jako čínská značka a nikdo se nad tím nepozastavuje.
Pokud tedy Nissan dokáže/nedokáže proměny zvládnout, může být za 5 let úplně jinde. Jak nahoře, tak dole.
Jedna je, když někdo koupí, převezme, zachrání nemocnou automobilovou značku se snahou nějak zachovat nebo alespoň navázat na historii a bývalý charakter značky případně i použít nějaké výrobní prostředky - továrny a lidi, jako třeba Rolls nebo Alfa.
Druhá je, když nějaký Pikangsungchmi použije jen ta dvě písmenka v osmiúhelníku jen aby zabrnkal na city nějakých pamětníků a aby to jako líp vypadalo.
Ne že nikdo, já se nad tím pozastavuji i když to asi neznamená vůbec nic. :-)
K diskuznímu vláknu - Nissan je v této diskuzi "mrvý" jinak, než bylo mrtvé MG.
Píšeš to dobře.
Renault na Nissan v Asii nemůže, takže tam jim to funguje normálně.
Ovšem Renault sní v Evropě své vlhké sny o elektromobilitě a tak ji nařizuje všem značkám, které pod něj spadají.
Je to jako ruleta, červená nebo černá, ale s tím rozdílem že Renault za svoji barvu mocně lobuje a protože to nestačí, lobuje i proti druhé barvě.
Na co automobilky neustále zapomínají je fakt, že nakonec zase a opět rozhodnou zákazníci. A ti si nemusí koupit žádné auto, když si nebudou moci koupit spalováky.
Budou skřípat zuby a jezdit MHD ale některé automobilky zkrachují a dobře jim tak. Zrovna Renault se svojí smečkou mi připadá totálně nadbytečný, tedy s výjimkou Dacie. Ale až ta bude také plně elektrifikována a podstatně zdražena, ztratí svůj původní smysl a její roli přeberou čínské značky.
V podstatě souhlas. Skupina Renault jde neskutečně dolu a nemá lidem aktuálně do nabídnout, až na Dacii. Ne nadarmo je Sandero na špici prodejů. Proč? Protože se drží osvědčeného receptu a to použitá klasická technika Renaultu za rozumné peníze, navíc dnes už i s atraktivním kabátkem ;-) Mitsu jde cestou rebrandu a Nissan jsem popsal už nahoře… Když Renault zmizí, v postatě nebude nikomu chybět, sám si kope svou politikou hrob… Jeho místo zabrali už dávno korejci H/K ;-)
Ty máš velmi divný pohlad na to, ako značky fungujú. Takže podla teba Renault brzdí Nissan v európe? Neviem prečo zrovna Renault ti pripadá ako tvrdý presadzovatel elektromobility, ked pomaly nemajú čo ponúknuť. Jeden múdry človek raz povedal, že jediným meradlom inteligencie je schopnosť sa zmeniť (adaptovať). Tebe to však dopriaté nebolo a najradšej by si mal aj domáce spotrebiče na diesel.
To souhlas, šlo mi jen o to, že když někdo prohlásí Nissan za mrtvý protože má malé prodeje, tak za dávno mrtvé musí prohlásit i zbylé japonské značky, které ty prodeje mají ještě daleko tragičtější. Osobně si nemyslím, že strategie jednorázově utnout ICE a vrhnout se výhradně na EV je rozumná, automobilky, které budou chtít v Evropě přežít musí umět nabízet jak ICE, tak EV a uvidíme kam se to celé posune. Nástup EV není zdaleka tak dramatický jak si někteří politici malovali (viz plány Merkelové v Německu nebo Johnsona v UK) na druhou stranu EV nějakou část trhu obsadí, takže vyvíjet a nabízet je třeba obojí, ten kdo to neudělá ztratí tržní podíl.
Mazdě ovšem stačí prodat 1/3 aut jako je CX-60 místo menších aut a má vyděláno. Nemůžeš na všechno koukat optikou počtu prodaných vozidel.
Když jsem konfiguroval CX-60, vyskočila mi cena na 1 850 000 a to mám Homuru.
Dostal jsem slevu :-) ale stejně když prodají 1 CX-60, jako by prodali 2 CX-30, nebo i CX-5.