Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan představuje nový Concept 20-23. Design převezme levný elektromobil pro rok 2026

Lukáš Volšický
Diskuze (21)

Už v roce 2026 se představí nový kompaktní elektromobil Nissanu, který převezme designové rysy z nové studie Concept 20-23. Japonská značka jí oslavuje 20 let od založení evropského designového centra v Londýně.

Přivítejte nový futuristický koncept Nissanu, který nám automobilka odhaluje, jak bude vypadat duchovní nástupce Micry. Japonská značka letos oslavuje 20. výročí londýnského designového centra Nissan Design Europe a představuje novou stylingovou studii sportovního elektromobilu Concept 20-23. Nissan se při vytváření tohoto konceptu obrátil na nejmladší designéry a dal jim jen málo omezení.

„Tým mladých designérů z Nissan Design Europe měl navrhnout zábavné elektrické městské auto, s jakým by rádi jezdili každý den v Londýně,“ řekl Alfonso Albaisa, senior viceprezident pro globální design Nissanu. „Concept 20-23 navrhli jako kompaktní sportovní hatchback a nechali se silně ovlivnit světem online závodů. Potkávají se v něm světy moderního městského života, online hraní a mobility s nulovými emisemi.“

Nejnovější designová studie značky tak zaujme dynamickým stylingem s výrazným bodykitem, široce rozkročeným postojem, velkým křídlem i aerodynamickými koly. V kabině se návrháři inspirovali světem závodních aut a vybavili ji obdélníkovým volantem, sportovními skořepinovými sedadly a vícebodovými bezpečnostními pásy. I minimalistický interiér pak zakládá na nadčasovém minimalismu.

Video se připravuje ...

Očekává se, že designové rysy představené studií Concept 20-23 v budoucnu uvidíme na produkčním elektrickém hatchbacku. Už loni v lednu Nissan oznámil, že bude zakládat na alianční platformě CMF B-EV a vstoupí do sériové výroby v roce 2026. Dosud nepojmenované vozidlo bude údajně navrženo Nissanem a vyvinuto a vyrobeno Renaultem.

Nový japonský sourozenec tak zřejmě bude sdílet techniku i technické parametry s připravovaným novodobým Renaultem 5. Ten slibuje dojezd až 402 kilometrů v cyklu WLTP a jeden elektromotor o 100 kW (136 koních) pro pohon předních kol. Nissan údajně cílí na základní cenu začínající těsně pod částkou 25.000 eur, podle dnešního kurzu přibližně 610 tisíc korun.

Video se připravuje ...

Lukáš Volšický
Diskuze (21)

Doporučujeme

27. 9. 2023 11:00
Re: Mrtvá značka v Evropě
Ty máš velmi divný pohlad na to, ako značky fungujú. Takže podla teba Renault brzdí Nissan v európe? Neviem prečo zrovna Renault ti pripadá ako tvrdý presadzovatel elektromobility, ked pomaly nemajú čo ponúknuť. Jeden múdry človek raz povedal, že jediným meradlom inteligencie je schopnosť sa zmeniť (adaptovať). Tebe to však dopriaté nebolo a najradšej by si mal aj domáce spotrebiče na diesel.
27. 9. 2023 10:50
Re: Mrtvá značka v Evropě
V podstatě souhlas. Skupina Renault jde neskutečně dolu a nemá lidem aktuálně do nabídnout, až na Dacii. Ne nadarmo je Sandero na špici prodejů. Proč? Protože se drží osvědčeného receptu a to použitá klasická technika Renaultu za rozumné peníze, navíc dnes už i s atraktivním kabátkem ;-) Mitsu jde cestou rebrandu a Nissan jsem popsal už nahoře… Když Renault zmizí, v postatě nebude nikomu chybět, sám si kope svou politikou hrob… Jeho místo zabrali už dávno korejci H/K ;-)
27. 9. 2023 10:43
Re: Mrtvá značka v Evropě
To souhlas, šlo mi jen o to, že když někdo prohlásí Nissan za mrtvý protože má malé prodeje, tak za dávno mrtvé musí prohlásit i zbylé japonské značky, které ty prodeje mají ještě daleko tragičtější. Osobně si nemyslím, že strategie jednorázově utnout ICE a vrhnout se výhradně na EV je rozumná, automobilky, které budou chtít v Evropě přežít musí umět nabízet jak ICE, tak EV a uvidíme kam se to celé posune. Nástup EV není zdaleka tak dramatický jak si někteří politici malovali (viz plány Merkelové v Německu nebo Johnsona v UK) na druhou stranu EV nějakou část trhu obsadí, takže vyvíjet a nabízet je třeba obojí, ten kdo to neudělá ztratí tržní podíl.
Avatar - WinDiesel
27. 9. 2023 10:34
Re: Mrtvá značka v Evropě
Píšeš to dobře.
Renault na Nissan v Asii nemůže, takže tam jim to funguje normálně.
Ovšem Renault sní v Evropě své vlhké sny o elektromobilitě a tak ji nařizuje všem značkám, které pod něj spadají.
Je to jako ruleta, červená nebo černá, ale s tím rozdílem že Renault za svoji barvu mocně lobuje a protože to nestačí, lobuje i proti druhé barvě.
Na co automobilky neustále zapomínají je fakt, že nakonec zase a opět rozhodnou zákazníci. A ti si nemusí koupit žádné auto, když si nebudou moci koupit spalováky.
Budou skřípat zuby a jezdit MHD ale některé automobilky zkrachují a dobře jim tak. Zrovna Renault se svojí smečkou mi připadá totálně nadbytečný, tedy s výjimkou Dacie. Ale až ta bude také plně elektrifikována a podstatně zdražena, ztratí svůj původní smysl a její roli přeberou čínské značky.
Avatar - WinDiesel
27. 9. 2023 10:25
Re: Mrtvá značka v Evropě
Mazdě ovšem stačí prodat 1/3 aut jako je CX-60 místo menších aut a má vyděláno. Nemůžeš na všechno koukat optikou počtu prodaných vozidel.
Když jsem konfiguroval CX-60, vyskočila mi cena na 1 850 000 a to mám Homuru.
Dostal jsem slevu :-) ale stejně když prodají 1 CX-60, jako by prodali 2 CX-30, nebo i CX-5.