Novinky
Cina mela proti evrope a nam pozdni start Teprve dohani v budovani uhelek bod kde jsme jako zapad uz byl. Taky jejich produkce CO2 na hlavu je vyrazne nizsi nez nase. Ale zaroven uz jedou naplno prechod na OZE a to rychleji nez zapad.
Stale se ukolebavat tim “oni stavi uhelky” je nepochopeni situace.
Uhli v energetickem mixu maji radove jako CR, atom daleko mene a v OZE daleko vetsi rust nez CR a zapad…
Nelze vytrhavat jen jeden udaj kdyz je to komplexni vec.
Stale se ukolebavat tim “oni stavi uhelky” je nepochopeni situace.
Uhli v energetickem mixu maji radove jako CR, atom daleko mene a v OZE daleko vetsi rust nez CR a zapad…
Nelze vytrhavat jen jeden udaj kdyz je to komplexni vec.
toptene, větší hovadinu už si napsat nemohl, viď? Co je špatného na aktuální normě Euro 6xxx ??? Vůbec nebylo nutné řešit nic dál...
A kazdy rok zprovoznuje nejvice OZE na svete.
Proc se nechate oblbnout jednou vytrzenou informaci z mnoha?
Proc se nechate oblbnout jednou vytrzenou informaci z mnoha?
A proto každý rok otevírá spoustu uhelných elektráren a je jedním z největších producentů skleníkových plynů, že? Btw víš že víc jak 60% energie mají z uhlí? Hmmm to je panečku energetický mix 😉 Takže kydy o emisních limitech si strč za klobouk. Evropani ti na elektromobily z vysoka kašlou, nebudou dotace, nebudou prodeje. Až tak je to jednoduché 😉
Aha a ten nesmysl s emisema částic z gum a brzd je jako co? A bonzovací systém sledování reálných emisí jednotlivých aut v provozu je jako co? To je dle požadavků zákazníků? Já takové auto nechci. Jak to bude v reálu asi fungovat? Originální brzdový destičky budou udělaný tak, aby byly eko friendly a zákazníci si budou nakupovat alternativní druhovýrobní destičky a kotouče, aby jim auto brzdilo. Analogicky k tomu pneu. Na novým autě tvrdý eko gumy a následně je bude potřeba slíknout a nahradit normální gumou, která bude měkčí ne-eko, ale bude sedět i za mokra. No zákazník si v tom bude muset najít cestu jak vy*** se systémem a přežít. Aspoň to nutí lidi myslet.
Tak to je mega ostudne porovnani pro CR. Obvzlast kdyz mame tolik energie z jadra.
Proto je tady i tak silna uhelna lobby.
Proto je tady i tak silna uhelna lobby.
Normy EURO vzdy taky chrani pred konkurenci z Ciny. Na to uz se v podstate rezignovalo.
Takze nic nebude nutit k vyvoji EV kde je evropa tezce pozadu. Ve spalovacich taky evropa zacne ztracet a jako neposlwdni vec tu dal budou auta ktera realne predpis neplni, protoze realne plneni predpisu byl hlavni priblem automobilek s EURO7
Neprijeti EURO7 je velice spatne rozhodnuti.
Takze nic nebude nutit k vyvoji EV kde je evropa tezce pozadu. Ve spalovacich taky evropa zacne ztracet a jako neposlwdni vec tu dal budou auta ktera realne predpis neplni, protoze realne plneni predpisu byl hlavni priblem automobilek s EURO7
Neprijeti EURO7 je velice spatne rozhodnuti.
Ono už před snad třiceti lety existoval systém sekundárního vzduchu, který umožnuje spálit v katalyzátoru bohatší směs a zároveň ho tím zahřát a urychlit tím jeho aktivitu. V posledních letech se to ale z aut vytratilo.
Na druhou stranu, je to vyloženě čajíček oproti tomu, co v zimě dělají některé starší diesely.
Na druhou stranu, je to vyloženě čajíček oproti tomu, co v zimě dělají některé starší diesely.
Já bych článku na Auto.cz moc nevěřil. Články přebírají i s množstvím chyb. A svoje vlastní chyby ještě přidávají.
Navíc se o tom v EP bude diskutovat až v listopadu.
Budou Eurovolby a potom se poměr sil změní. Ekofašisté mít radost nebudou.
Navíc se o tom v EP bude diskutovat až v listopadu.
Budou Eurovolby a potom se poměr sil změní. Ekofašisté mít radost nebudou.
takže tam pro ně dokonce nechali o 33 % vyšší limity NOx než u benzinu (a to ten benzin plní svých 60 mg/km s velkou rezervou (v Číně mají myslím 35 mg/km a jde to), zatímco diesel svých 80 mg/km s odřenýma ušima, když se zrovna nešetří močovinou - u Euro5 to bylo 180 mg/km a to tenkrát krasoduši z VW v rámci Dieselgate tvrdili , že splnit to, je v rozporu s fyzikálními zákony 😁 ). Takže z toho nakonec vylezlo takové hezké evropské dieseldezolátní řešení... :no: :no: 😁
Tak samozřejmě, že studený motor/katalyzátor neplní vůbec nic, protože jednak katalyzátor nefunguje a druhak se spaluje bohatší směs. Jde tedy hlavně o to, jak dlouho tento "studený režim" trvá.... Proto je taky ve městech v zimě mnohem horší vzduch než při vyšších teplotách.
Toto měla Euro7 dramaticky změnit, holt nezmění a smrádek ze studených motorů si budeme užívat i u dalších generací vozidel. 😄
Toto měla Euro7 dramaticky změnit, holt nezmění a smrádek ze studených motorů si budeme užívat i u dalších generací vozidel. 😄
Třeba to, že to znamená technologické zaostávání za Čínou, který má emisní limity přísnější než EU.
Ale nepovidej ty kecko. Jak si na to prisel? Nevim ze by se za mym benzinovym autem nedalo dychat natoz za modernima benzinovyma spalovakama 😉
Ono to poprvé nastalo před více než 10 lety, kdy si výrobci nákladních aut stěžovali, že novou přísnější normu nepůjde splnit a bude to znamenat vyšší investice. Přitom prakticky všichni výrobci dodávali svá auta na americký trh, kde už takové přísné normy museli plnit už několik let a museli pro ten trh mít DeNOx technologii (AdBlue).
Ano, spotřebují více než 50 % světové spotřeby uhlí. S nadsázkou řečeno, někde musí vzít energii a suroviny na to, aby mohli zásobovat náš evropský Green deal (od bateriových materiálů pro elektromobilů po fotovoltaické panely).
BTW Já jsem mluvil o emisních limitech pro klasická auta, ne o elektromobilech.
BTW Já jsem mluvil o emisních limitech pro klasická auta, ne o elektromobilech.
Pises nesmysly, ktere se vzajemne vylucuji. Buduji uhelny elektrarny, protoze je to nejlevnejsi a nejrychleji postavitelny zdroj elektricke energie tudiz neprechazeji na zadne OZE ale rozvijeji vsechny druhy zdroju energie. To ze stavi take OZE neznamena ze maji realne v planu na ne prejit. Ono to v zasade ani neni mozne. OZE jsou doplnkovy zdroj energie.
A k tomu ma rozestavenou uhelnou kapacitu asi 20 Temelinu. Proc se nechas oblbnout jednou informaci o OZE vytrzenou z kontextu? 😁 😁
spotreba elektriky na hlavu v chine je cca na 80% spotreby u nas, a to se china povazuje za tovarnu sveta vcetne energeticky narocnych provozu, kterych se civilizovany svet uz skoro zbavil, takze z pohledu vyroby elektriky z uhli na hlavu na tom zas tak spatne nejsou
a USA s EU dohromady spotrebujou cca stejne energie jako 2x lidnatejsi china a sice podil uhli mensi v USA a EU nez v chine, ale v prepoctu na hlavu absolutne hlavu vic
a USA s EU dohromady spotrebujou cca stejne energie jako 2x lidnatejsi china a sice podil uhli mensi v USA a EU nez v chine, ale v prepoctu na hlavu absolutne hlavu vic
ted vadi puvodni euro 7 i kdyz i v navrhu melo horsi emise nez v soucasnosti v USA japonsku a chine, driv vadila euro6, predtim euro5, 4, 3, 2, 1
takze bys zustal v 80 letech, kdy auta nic moc neomezovalo, benzinaky nemely katalyzatory a naftaky kourily jako tovarni kominy za komousu a crash testy byly v plenkach.
kazdy zprisneni emisnich a/nebo bezpecnostnich norem vedlo k nevoli casti lidi, protoze to vzdycky logicky vedlo k prodrazeni aut, ale na druhou stranu to znamenalo snizeni emisi a zvyseni bezpecnosti
me vpodstate ani nevadi, ze treba emise NOx zustavaji cca na dvojnasobku vyse zminenych zemi, coz si vysvetluju jako ochranu dyzlu, ale vzhledem k tomu, ze spalovaky brzo skoncej, tak uz nema moc velkej smysl se jima zabejvat a logicky zbyde vic casu, penez a lidi na vyvoj EV.
takze tenhle zpatecnickej krok, kterej vpodste znamena dalsi zaostavani EU spalovacich aut za svetem co se emisi tyce, znamena na druhou stranu vetsi sanci pro EU automobilky, aby prezily nastavajici elektrifikaci
takze bys zustal v 80 letech, kdy auta nic moc neomezovalo, benzinaky nemely katalyzatory a naftaky kourily jako tovarni kominy za komousu a crash testy byly v plenkach.
kazdy zprisneni emisnich a/nebo bezpecnostnich norem vedlo k nevoli casti lidi, protoze to vzdycky logicky vedlo k prodrazeni aut, ale na druhou stranu to znamenalo snizeni emisi a zvyseni bezpecnosti
me vpodstate ani nevadi, ze treba emise NOx zustavaji cca na dvojnasobku vyse zminenych zemi, coz si vysvetluju jako ochranu dyzlu, ale vzhledem k tomu, ze spalovaky brzo skoncej, tak uz nema moc velkej smysl se jima zabejvat a logicky zbyde vic casu, penez a lidi na vyvoj EV.
takze tenhle zpatecnickej krok, kterej vpodste znamena dalsi zaostavani EU spalovacich aut za svetem co se emisi tyce, znamena na druhou stranu vetsi sanci pro EU automobilky, aby prezily nastavajici elektrifikaci
kdyby ty auta byly podle pozadavku zakazniku jako jsi ty, tak by se tady nedalo dejchat, a mrtvejch na silnicich by bylo mnohem vic
Nemyslím si, volby do europarlamentu mají tradičně nejslabší účast, ergo stále stejné voliče.
Ono řekněme si na rovinu, že po studeném startu to není žádná alpská louka a byl jsem překvapený, že třeba 1.0 TSI umí smrdět nespáleným benzínem, což naposledy pamatuju u Favoritu.
v 68 mu přejel nákladní ZIL dřevěnýho kačera, kterýho tahal za sebou.
To víš no, trauma z dětství sou prej ta nejhorší 😄
To víš no, trauma z dětství sou prej ta nejhorší 😄
Ano, například emisní předpis pro osobní auta na NOx😒br />
Aktuální Euro 6 a budoucí Euro 7: 80 mg/km
Aktuální China 6b: 35 g/km
Nebo třeba nespálené uhlovodíky THC😒br /> Aktuální Euro 6 a budoucí Euro 7: 100 mg/km
Aktuální China 6b: 50 mg/km
Aktuální China 6b: 35 g/km
Nebo třeba nespálené uhlovodíky THC😒br /> Aktuální Euro 6 a budoucí Euro 7: 100 mg/km
Aktuální China 6b: 50 mg/km
...to bude rachot. To v EÚ parlamente nepredýchajú, koľko emisií v reále budú produkovať SUV a ťažké prémie!! - a ako málo autá segmentu B 😉
V přepočtu na hlavu je spotřeba uhlí dle statisik roku 2022 následující😒br />
Čína: 17,2 MWh uhlí/1 obyvatel
USA: 8,1 MWh uhlí/1 obyvatel
ČR: 15,6 MWh uhlí/1 obyvatel
Německo: 7,7 MWh uhlí/1 obyvatel
Francie: 0,9 MWh uhlí/1 obyvatel
USA: 8,1 MWh uhlí/1 obyvatel
ČR: 15,6 MWh uhlí/1 obyvatel
Německo: 7,7 MWh uhlí/1 obyvatel
Francie: 0,9 MWh uhlí/1 obyvatel
Hele tady máš o tom pěkný článek, aby si věděl jaká je realita. Ty se furt soustředíš na to, že Čína staví "i" FVE, což nikdo nepopírá. Nechceš ale vidět ten zbytek co ta Čína dělá.
https😐/www.e15.cz/…-zastavi-1398237
Je pochopitelný, že to dělá a jinak to dělat ani nemůže, protože by se nedokázala vyvíjet. Jen si ale uvědom, že Evropa to pak nemá šanci zachránit a hovadinama typu Green Deal si pak pod sebou jen řeže větev a brzdí to pokrok a rozvoj průmyslu.
https😐/www.e15.cz/…-zastavi-1398237
Je pochopitelný, že to dělá a jinak to dělat ani nemůže, protože by se nedokázala vyvíjet. Jen si ale uvědom, že Evropa to pak nemá šanci zachránit a hovadinama typu Green Deal si pak pod sebou jen řeže větev a brzdí to pokrok a rozvoj průmyslu.
A k tomu ještě asi 15 rozestavěných reaktorů včetně 4. generace (množivý , rychlé neutrony chlazený sodíkem - staví ve spolupráci s Ruskem).
Ale přitom věří jen OZE . HAHAHA
Ale přitom věří jen OZE . HAHAHA
Jenže já jsem nemluvil o elektřině, ale o tom, kolik se v dané zemi spálí uhlí. To se používá nejen k výrobě elektřiny, ale i tepla, ve vysokých pecích atd.
Našel jsem statistiku, kde je spotřeba uhlí vyjádřená v MWh, to možná trochu mate.
Našel jsem statistiku, kde je spotřeba uhlí vyjádřená v MWh, to možná trochu mate.
Zmizne? Nevěřím. Západní Evropané mají ekofašisty vymyté mozky a to již několik generací....bohužel....ale jinak bych byl moc rád kdybys měl pravdu....
Toto bylo jasné již od začátku.