Elektromobily
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeZa volantem nejsilnějšího elektromobilu BMW i7 M70: Drtivá síla a nebeské čalounění
93 komentářů
jean192
5
Udavat vykon v konoch pri elektromotore je este vacsia sedlacina ako pri spalovacom motore. Ak by autor pisal o mixeroch, tiez vykon napise v konoch? Preco krutiaci moment nebol udany v kilopondmetroch?
webpaja
5
Máš pravdu, kdo kdy viděl stohlavá stáda koní...mnohem lepší je udávat to v hadrech na nádobí, ty si umíme představit všichni ;-)
KANKUNEN
2
A kola v palcích, kde jako jsme.
jean192
1
Miesas hrusky a jablka, ale nevadi. Palce su platna jednotka pouzivana v imperialnom systeme, kone su vyse 60 rokov neplatne. Skus v obchode pytat 5 konovy elektromotor, jak na teba budu pozerat. Alebo spocitaj potrebny vykon na pohon auta v konoch, na to som zvedavy.
Barry Lyndon
4
kW mají tu smůlu, že je to číslo menší. A větší je holt lepší, takže koně tu s námi budou zřejmě na věky :D
Othello
Jsem fakt zvědavý, kdy a jestli vůbec redaktoři přestanou šířit tyhle bludy o točivém momentu.
Za prvé točivé momenty nezávislých motorů nelze jen tak sčítat. Pokud to přesto uděláme, dostaneme podobný nesmysl jako kdybychom tvrdili, že když je v každém kole tlak 2 bary, celkový tlak ve čtyřech kolech bude 8 barů.
Za druhé, zmíněné hodnoty točivého momentu se týkají výhradně hřídele elektromotoru a končí na prvním pastorku v převodech. Točivý moment roztáčející kola - tedy ten který nakonec "hýbe těmi planetami" - je úplně jiný, mnohem větší. Nicméně na výslednou hnací sílu má vliv i poloměr kola.
A za třetí je to stejně všechno fuk, protože autem hýbe výkon. Jen výkon autu uděluje dynamiku, točivý moment je veličina zcela podružná. Byť někdo namítne, že zrychlení závisí na hnací síle, bavíme se o pohybu kde je stejně důležitým parametrem i rychlost.
Je šance že to redaktoři někdy pochopí ?
Za prvé točivé momenty nezávislých motorů nelze jen tak sčítat. Pokud to přesto uděláme, dostaneme podobný nesmysl jako kdybychom tvrdili, že když je v každém kole tlak 2 bary, celkový tlak ve čtyřech kolech bude 8 barů.
Za druhé, zmíněné hodnoty točivého momentu se týkají výhradně hřídele elektromotoru a končí na prvním pastorku v převodech. Točivý moment roztáčející kola - tedy ten který nakonec "hýbe těmi planetami" - je úplně jiný, mnohem větší. Nicméně na výslednou hnací sílu má vliv i poloměr kola.
A za třetí je to stejně všechno fuk, protože autem hýbe výkon. Jen výkon autu uděluje dynamiku, točivý moment je veličina zcela podružná. Byť někdo namítne, že zrychlení závisí na hnací síle, bavíme se o pohybu kde je stejně důležitým parametrem i rychlost.
Je šance že to redaktoři někdy pochopí ?
Pri rozjezdu (z nuly v nizkych rychlostech) autem urcite nehybe vykon (mozna tak vykon z baterky, ktery ma hodne daleko k maximu...).
;-)
Resp. jakypak je vykon v nulovych otackach?
:D
Pri rozjezdu je moment klicovym a urcujicim parametrem, samozrejme ten na kolech.
Jak jinak bys to napsal ty?
Jak bys ciselne vyjadril, ze ma to auto silu?
Jestlize by bylo zprevodovani vpredu a vzadu shodne, tak moment scitat lze.
;-)
Resp. jakypak je vykon v nulovych otackach?
:D
Pri rozjezdu je moment klicovym a urcujicim parametrem, samozrejme ten na kolech.
Jak jinak bys to napsal ty?
Jak bys ciselne vyjadril, ze ma to auto silu?
Jestlize by bylo zprevodovani vpredu a vzadu shodne, tak moment scitat lze.
Výkon autem hýbe při jakékoliv rychlosti, i v libovolně nízké :-)
A ano, ve zcela nulových otáčkách je nulový i výkon. Ale auto stojí, tedy dynamika taky nulová :-)
Jak bych to napsal já ? Prostě odpustil bych si ty bludy o momentu a psal výhradně o výkonu. Jestli bude při 200 kW moment na motoru 200 nebo třeba 500 Nm je úplně jedno, zrychlení bude v obou případech nachlup stejné. Autem hýbe výkon
EDIT: a to přehlížím ten nesmysl, že přední elektromotor má dle tabulky 365 Nm a zadní 650 Nm což je dohromady 1015 Nm. Ale "součtový", ten co hýbe planetami má být 1100 Nm ??? V BMW jsou asi kouzelníci :*) :*)
A ano, ve zcela nulových otáčkách je nulový i výkon. Ale auto stojí, tedy dynamika taky nulová :-)
Jak bych to napsal já ? Prostě odpustil bych si ty bludy o momentu a psal výhradně o výkonu. Jestli bude při 200 kW moment na motoru 200 nebo třeba 500 Nm je úplně jedno, zrychlení bude v obou případech nachlup stejné. Autem hýbe výkon
EDIT: a to přehlížím ten nesmysl, že přední elektromotor má dle tabulky 365 Nm a zadní 650 Nm což je dohromady 1015 Nm. Ale "součtový", ten co hýbe planetami má být 1100 Nm ??? V BMW jsou asi kouzelníci :*) :*)
Točivý moment dává orientační představu o tom, jaký zátah, resp. zrychlení to auto může mít. Že je více relevantní točivý moment na kolech je zřejmé. Ale zřejmě z historických důvodů (spalovací motory musí mít převodovku s volitelným převodem) se uvádí moment motoru, před převodovkou. Výkon roste lineárně se zvyšující se rychlostí, nic nevypovídá a schopnosti zrychlení auta.
Točivý moment dává orientační představu o tom, jaký zátah, resp. zrychlení to auto může mít ?
OK, tak nám řekni co bude mít větší zrychlení (ve stejném autě, ale s odpovídajícími převody)
150 kW 200 Nm nebo 100 kW 300 Nm ?
OK, tak nám řekni co bude mít větší zrychlení (ve stejném autě, ale s odpovídajícími převody)
150 kW 200 Nm nebo 100 kW 300 Nm ?
Othello, na spalovák to platí, ale kvalt musí byt stejný, teda převod. Jinak výkon, otáčky a krouťák spolu souvisí. Nemusí se říkat, že diesel má vysoký krouťák, ale že má vysoký vykon v nízkých otáčkách.
Ano výkon, otáčky a krouťák spolu souvisí to víme. Co to má společného s faktem, že autem hýbe výkon? Otáčky i krouťák můžeš mít jaké chceš, ale rozhodovat bude vždy jen hodnota jejich součinu, což je vykon
Pro rozjezd je nejdulezitejsi moment (na kolech).
Ano, kdyz mas vykon, tak jiste muzes motor zprevodovat, abys mel vysoky moment pri rozjezdu.
Ale jestlize budes mit vysoky vykon a prilis tezky prevod, tvuj rozjezd muze byt i pomalejsi, protoze rozhodujici pro rozjezd je... moment.
Ano, kdyz mas vykon, tak jiste muzes motor zprevodovat, abys mel vysoky moment pri rozjezdu.
Ale jestlize budes mit vysoky vykon a prilis tezky prevod, tvuj rozjezd muze byt i pomalejsi, protoze rozhodujici pro rozjezd je... moment.
Tak znova, bez výkonu není moment. Ha, ja tě ale pochopil. Zablokovaný malý i velký elektromotor mají výkon nula, ale kroutící moment rozdílný. Jak to jede z nulových otáček z udávaného maximalniho výkonu nepoznáš nic
Pánové poněkud v tom tápete, což mě zrovna u DonVita docela překvapuje.
Převod je přece vždy přizpůsobený momentu a otáčkám. Jednostupňové převody se nastavují tak, aby motor měl při maximálce i maximální otáčky.
A teď si vezmeme dva elmotory, oba o stejném max.výkonu ale první má dvakrát větší krouťák než ten druhý. Charakteristika bude pro zjednodušení u obou stejná, od nuly do třetiny otáček konstantní moment a pak až do konce konstantní výkon (moc nezjednodušuju, mnohé EV takovou charakteristiku skutečně mají).
Logicky pak první musí mít dvakrát těžší převod a zároveň u něj výkon nastoupí v polovičních otáčkách.
Co z toho vyplývá ? No že pojedou oba stejně. Od nuly až po max. rychlost. Bez ohledu na velikost max.krouťáku, pojedou oba stejně protože mají stejný výkon a rozdílné krouťáky se kompenzují v příslušně zvolených převodech.
Co z toho ještě vyplývá ? No že mám pravdu. :-!
Převod je přece vždy přizpůsobený momentu a otáčkám. Jednostupňové převody se nastavují tak, aby motor měl při maximálce i maximální otáčky.
A teď si vezmeme dva elmotory, oba o stejném max.výkonu ale první má dvakrát větší krouťák než ten druhý. Charakteristika bude pro zjednodušení u obou stejná, od nuly do třetiny otáček konstantní moment a pak až do konce konstantní výkon (moc nezjednodušuju, mnohé EV takovou charakteristiku skutečně mají).
Logicky pak první musí mít dvakrát těžší převod a zároveň u něj výkon nastoupí v polovičních otáčkách.
Co z toho vyplývá ? No že pojedou oba stejně. Od nuly až po max. rychlost. Bez ohledu na velikost max.krouťáku, pojedou oba stejně protože mají stejný výkon a rozdílné krouťáky se kompenzují v příslušně zvolených převodech.
Co z toho ještě vyplývá ? No že mám pravdu. :-!
Heled, treba Rimac puvodne planoval dvoustupnovou prevodovku.
Nakonec pouzil vetsi motor (ano, jak pises i s vetsim vykonem), aby byl kroutak od nuly dostatecny.
Myslim, ze vsichni piseme skoro to samy. Jen tobe se nelibi udaj o momentu, ktery je ale pro rozjezd klicovy. A m.j. ti urcuje zprevodovani / Vmax u redukcniho prevodu.
Nakonec pouzil vetsi motor (ano, jak pises i s vetsim vykonem), aby byl kroutak od nuly dostatecny.
Myslim, ze vsichni piseme skoro to samy. Jen tobe se nelibi udaj o momentu, ktery je ale pro rozjezd klicovy. A m.j. ti urcuje zprevodovani / Vmax u redukcniho prevodu.
Ano správně, pokud Rimac použil motor s větším výkonem, získal lepší zrychlení, i to od nuly. Kdyby použil motor jen s větším krouťákem ale stejným výkonem, nijak by si s dynamikou nepomohl.
Motor s větším krouťákem by měl míň otáček a musel by proto dostat těžší převody a ve výsledku by to nepřineslo nic. Důležitý je výkon
Motor s větším krouťákem by měl míň otáček a musel by proto dostat těžší převody a ve výsledku by to nepřineslo nic. Důležitý je výkon
To se prave pletes, mohl pouzit motor s vetsim momentem, ktery znamena obvykle nizsi max otacky a tim nizsi rychlost.
Heled, nechci se hadat.
Ale smir se s tim, ze u EV je moment podobne dulezity parametr jako u spalovaku.
A zkus se zamyslet nad tim, co ti tu napsal Win (necekal jsem, ze nekdy neco takovyho napisu). :D
PS Zprevodovanim lze vyresit TEORETICKY vsechno, jen to neni efektivni. Velky (rozdil) prevod ti neprenese tak snadno velky moment. To je obvykle limitujicim faktorem. A duvodem pro mensi (rozdil) ve zprevodovani a pouziti vetsiho (prumeru/momentu) motoru.
Ver mi, ze i elektromotor je uplne jiny u nakladaku a u malyho auta, i kdyz podle tvy teorie, by tomu tak byt nemelo. ;-)
Samozrejme i kvuli trvalemu vykonu, ale hlavne kvuli momentu...
Heled, nechci se hadat.
Ale smir se s tim, ze u EV je moment podobne dulezity parametr jako u spalovaku.
A zkus se zamyslet nad tim, co ti tu napsal Win (necekal jsem, ze nekdy neco takovyho napisu). :D
PS Zprevodovanim lze vyresit TEORETICKY vsechno, jen to neni efektivni. Velky (rozdil) prevod ti neprenese tak snadno velky moment. To je obvykle limitujicim faktorem. A duvodem pro mensi (rozdil) ve zprevodovani a pouziti vetsiho (prumeru/momentu) motoru.
Ver mi, ze i elektromotor je uplne jiny u nakladaku a u malyho auta, i kdyz podle tvy teorie, by tomu tak byt nemelo. ;-)
Samozrejme i kvuli trvalemu vykonu, ale hlavne kvuli momentu...
Hned první tvoje věta nemá moc logiku. Už jsem to psal několikrát ale zopakuju znova - pro motor s větším momentem a nižšíma otáčkama je při zachování výkonu nutné použít menší (těžší, rychlejší) převod a výsledná rychlost auta proto zůstane stejná. Tvůj argument o jejím snížení není ničím podložený.
Za druhé - představ si, že někdo do elektromotoru tajně zabuduje vnitřní planetový převod 1:2 do pomala.. Zvenku nepůjde nic poznat, jen ve výsledku bude motor mít dvojnásobný moment a poloviční otáčky. Aby auto dosáhlo stále stejnou maximálku, musí se pochopitelně pro něj zvolit odpovídající stálý převod, v tomto případě bude převod dvakrát rychlejší.
Ptám se :
- zlepší se v tomto případě akcelerace auta ?
- sníží se maximálka ?
A to co píšeš nakonec, že "Velky (rozdil) prevod ti neprenese tak snadno velky moment" - to si protiřečíš. Když budeš mít pro stejný výkon při větším převodovém poměru vyšší otáčky a nižší moment, tak ti ten problém právě odpadne. Takže menší moment je nakonec lepší ?? :-)
Za druhé - představ si, že někdo do elektromotoru tajně zabuduje vnitřní planetový převod 1:2 do pomala.. Zvenku nepůjde nic poznat, jen ve výsledku bude motor mít dvojnásobný moment a poloviční otáčky. Aby auto dosáhlo stále stejnou maximálku, musí se pochopitelně pro něj zvolit odpovídající stálý převod, v tomto případě bude převod dvakrát rychlejší.
Ptám se :
- zlepší se v tomto případě akcelerace auta ?
- sníží se maximálka ?
A to co píšeš nakonec, že "Velky (rozdil) prevod ti neprenese tak snadno velky moment" - to si protiřečíš. Když budeš mít pro stejný výkon při větším převodovém poměru vyšší otáčky a nižší moment, tak ti ten problém právě odpadne. Takže menší moment je nakonec lepší ?? :-)
Akcelerace se zlepsi podle MOMENTU na kolech!
Maximalka je dana naximalnimi otackami motoru.
S tim prevodem jsi me uplne nepochopil. To uz je mechanicky dimenzovani. Asi ti to to ve zkratce nevysvetlim.
Maximalka je dana naximalnimi otackami motoru.
S tim prevodem jsi me uplne nepochopil. To uz je mechanicky dimenzovani. Asi ti to to ve zkratce nevysvetlim.
A MOMENT na kolech bude větší ? O kolik a proč ?
Maximálka se změní ? Jak a proč ?
Zatím jsi ty původní otázky neodpověděl
A to s převodem jsem pochopil. Proto jsem psal, že při větším převodu, tj. vyšších otáčkách motoru pracuješ s nižšími momenty a mechanické dimenzování proto může být nižší. Souhlas ?
Maximálka se změní ? Jak a proč ?
Zatím jsi ty původní otázky neodpověděl
A to s převodem jsem pochopil. Proto jsem psal, že při větším převodu, tj. vyšších otáčkách motoru pracuješ s nižšími momenty a mechanické dimenzování proto může být nižší. Souhlas ?
Nesouhlas. Je to naopak.
Maly hodne zprevodovany motor nedava smysl pro velke momenty.
Treba traktor. Prevodovka by musela byt brutalni. A ztraty relativne obrovsky.
Je to podobny pro spalovak jako pro elektromotor. Proc nepouzivas v traktoru litrovej motor z motorky Suzuki? ;-)
Chapes?
Je to vzdy kompromis mechanickeho dimenzovani, ztrat (ucinnosti) a nakladu. Samozrejme v zavislosti na pozadavcich.
Ale nechci se hadat, je to na delsi diskuzi.
;-)
Maly hodne zprevodovany motor nedava smysl pro velke momenty.
Treba traktor. Prevodovka by musela byt brutalni. A ztraty relativne obrovsky.
Je to podobny pro spalovak jako pro elektromotor. Proc nepouzivas v traktoru litrovej motor z motorky Suzuki? ;-)
Chapes?
Je to vzdy kompromis mechanickeho dimenzovani, ztrat (ucinnosti) a nakladu. Samozrejme v zavislosti na pozadavcich.
Ale nechci se hadat, je to na delsi diskuzi.
;-)
V traktoru nepoužíváme litrový motor ze suzuki proto, že takový motor je konstruovaný na jiné účely - aby byl výkonný a přitom lehký, i za cenu nízké životnosti a relativně velké spotřeby. Kvůli malému objemu má malý moment a výkon musí být nadehnán otáčkami.
Traktor potřebuje motor robustní dimenzovaný na dlouhou životnost a ekonomický provoz. Proto je nízkootáčkový a pro dosažení výkonu muusí mít má relativně velký moment.
Převodové poměry jsou pouze přizpůsobené těmto vlastnostem, ale nejsou prioritní.
A připomínám že jsi dosud nezodpověděl mé původní otázky.
zopakuju:
- zlepší se v tomto případě akcelerace auta ?
- sníží se maximálka ?
Traktor potřebuje motor robustní dimenzovaný na dlouhou životnost a ekonomický provoz. Proto je nízkootáčkový a pro dosažení výkonu muusí mít má relativně velký moment.
Převodové poměry jsou pouze přizpůsobené těmto vlastnostem, ale nejsou prioritní.
A připomínám že jsi dosud nezodpověděl mé původní otázky.
zopakuju:
- zlepší se v tomto případě akcelerace auta ?
- sníží se maximálka ?
Ale ja jsem ti odpovedel:
Akcelerace se zlepsi podle MOMENTU na kolech!
Maximalka je dana naximalnimi otackami motoru.
Akcelerace se zlepsi podle MOMENTU na kolech!
Maximalka je dana naximalnimi otackami motoru.
dobře tak zopakuju i to upřesnění:
A MOMENT na kolech bude větší ? O kolik a proč ?
Maximálka se změní ? Jak a proč ?
A MOMENT na kolech bude větší ? O kolik a proč ?
Maximálka se změní ? Jak a proč ?
Ja nevim co s cim srovnavas. :-)
Je to vzdy kombinace vlastnosti.
A hlavne se ti snazim vysvetlit, ze praxe neni jen o prevodovych cislech.
Je to na delsi diskuzi. ;-)
V praxi to funguje asi trochu jinak, nez si predstavujes.
Tva predstava je, ze jediny dulezity parametr je vykon.
To je nesmysl.
Naposledy ti opakuji, ze moment (na kolech i motoru) A vykon A zprevodovani jsou klicove.
Ne, co se tu snazis psat ty, ze mas (jen) vykon a ten prizpusobis jakkoli zprevodovanim.
Chapes to??
Je to vzdy kombinace vlastnosti.
A hlavne se ti snazim vysvetlit, ze praxe neni jen o prevodovych cislech.
Je to na delsi diskuzi. ;-)
V praxi to funguje asi trochu jinak, nez si predstavujes.
Tva predstava je, ze jediny dulezity parametr je vykon.
To je nesmysl.
Naposledy ti opakuji, ze moment (na kolech i motoru) A vykon A zprevodovani jsou klicove.
Ne, co se tu snazis psat ty, ze mas (jen) vykon a ten prizpusobis jakkoli zprevodovanim.
Chapes to??
Pokud nevíš co s čím srovnávám tak ti to zopakuju:
- představ si, že někdo do elektromotoru tajně zabuduje vnitřní planetový převod 1:2 do pomala.. Zvenku nepůjde nic poznat, jen ve výsledku bude motor mít dvojnásobný moment a poloviční otáčky. Aby auto dosáhlo stále stejnou maximálku, musí se pochopitelně pro něj zvolit odpovídající stálý převod, v tomto případě bude převod dvakrát rychlejší.
Ptám se :
- zlepší se v tomto případě akcelerace auta ?
- sníží se maximálka ?
Pokud na to dokážeš rozumně odpovědět, dostaneme se doufám konečně k otázce jestli je klíčový výkon nebo jsou rozhodující zpřevodování a momenty
- představ si, že někdo do elektromotoru tajně zabuduje vnitřní planetový převod 1:2 do pomala.. Zvenku nepůjde nic poznat, jen ve výsledku bude motor mít dvojnásobný moment a poloviční otáčky. Aby auto dosáhlo stále stejnou maximálku, musí se pochopitelně pro něj zvolit odpovídající stálý převod, v tomto případě bude převod dvakrát rychlejší.
Ptám se :
- zlepší se v tomto případě akcelerace auta ?
- sníží se maximálka ?
Pokud na to dokážeš rozumně odpovědět, dostaneme se doufám konečně k otázce jestli je klíčový výkon nebo jsou rozhodující zpřevodování a momenty
Co chces jako slyset?
Jestli te chapu, tak jsi zprevodovani "vykompenzoval" a vysledek bude uplne stejny. :D
Zkus si projit treba tohle:
https://www.apexdynaczech.cz/…imum-Gearbox.pdf
Klicove jsou v realu (ne v tvych trivialnich prepoctech) VZDY VSECHNY parametry - moment motoru, otackovy rozsah, charakteristika, vykon, zprevodovani. Vsechno se vsim souvisi a kazda kombinace ti prinese jinou ucinnost, hmotnost, naklady.
PS Podle tvy teorie netusim ani proc se udava tocivy moment u spalovaku... Ale vzhledem k tomu, ze se bezne udaval moment u spalovaku, nevidim duvod ho neuvadet u elektromotoru.
PPS Vis jaky je vykon spalovaku i elektromotoru v nulovych otackach? Nula. A moment spalovaku a elektromotoru v nulovych otackach? U elektro cca maximalni :-! a u spalovaku stale nula. :D Pro dynamiku v jakekoli rychlosti je klicovy VZDY moment na kolech. Tecka.
Jestli te chapu, tak jsi zprevodovani "vykompenzoval" a vysledek bude uplne stejny. :D
Zkus si projit treba tohle:
https://www.apexdynaczech.cz/…imum-Gearbox.pdf
Klicove jsou v realu (ne v tvych trivialnich prepoctech) VZDY VSECHNY parametry - moment motoru, otackovy rozsah, charakteristika, vykon, zprevodovani. Vsechno se vsim souvisi a kazda kombinace ti prinese jinou ucinnost, hmotnost, naklady.
PS Podle tvy teorie netusim ani proc se udava tocivy moment u spalovaku... Ale vzhledem k tomu, ze se bezne udaval moment u spalovaku, nevidim duvod ho neuvadet u elektromotoru.
PPS Vis jaky je vykon spalovaku i elektromotoru v nulovych otackach? Nula. A moment spalovaku a elektromotoru v nulovych otackach? U elektro cca maximalni :-! a u spalovaku stale nula. :D Pro dynamiku v jakekoli rychlosti je klicovy VZDY moment na kolech. Tecka.
Chápeš správně, zprevodovani jsem vykompenzoval a výsledek proto bude stejný. Tj přestože je moment vystupující motoru pokaždé jiný, dynamika auta se nezmění
To další tady dáváš poměrně zbytečně. V praxi se převodovka navrhuje podle parametrů motoru. Nestává se, že by převodovka byla prioritní a k ní se teprve navrhoval motor. (NJ, někdy se musí omezit jeho moment když je převodovka slabá, ale to je jiný příběh)
Jo a moment u elektromotoru se klidně uvádět může, ale ať z něj proboha nedělají furt modlu. Autem hýbe výkon.
To další tady dáváš poměrně zbytečně. V praxi se převodovka navrhuje podle parametrů motoru. Nestává se, že by převodovka byla prioritní a k ní se teprve navrhoval motor. (NJ, někdy se musí omezit jeho moment když je převodovka slabá, ale to je jiný příběh)
Jo a moment u elektromotoru se klidně uvádět může, ale ať z něj proboha nedělají furt modlu. Autem hýbe výkon.
Autem hybe moment. :D
Vykon je potreba abys mel dostatek momentu pri vyssich otackach.
Pri rozjezdu s timhle autem (jak uz jsme se bavili) dosahnes dokonce maximalniho vykonu az nekdy kolem 60km/h? A presto se rozjizdis jak nejrychleji to jde - plnym momentem. ;-)
Tvoje teorie v nizkych rychlostech nejak nedava smysl. :D
V praxi se navrhuje CELY system tak, aby vysel (pokud mozno co nejvic) optimalne.
Motor a prevodovka tvori celek.
Kazdopadne ocenuji vecnou diskuzi. :yes:
Vim jak to myslis. Ze predevsim ve vyssich rychlostech je udaj o vykonu ve spojitosti s akceleraci relevantnejsi. ;-)
Narozdil od udavaneho momentu, ktery muze byt hausnumero.
Dobrou
Vykon je potreba abys mel dostatek momentu pri vyssich otackach.
Pri rozjezdu s timhle autem (jak uz jsme se bavili) dosahnes dokonce maximalniho vykonu az nekdy kolem 60km/h? A presto se rozjizdis jak nejrychleji to jde - plnym momentem. ;-)
Tvoje teorie v nizkych rychlostech nejak nedava smysl. :D
V praxi se navrhuje CELY system tak, aby vysel (pokud mozno co nejvic) optimalne.
Motor a prevodovka tvori celek.
Kazdopadne ocenuji vecnou diskuzi. :yes:
Vim jak to myslis. Ze predevsim ve vyssich rychlostech je udaj o vykonu ve spojitosti s akceleraci relevantnejsi. ;-)
Narozdil od udavaneho momentu, ktery muze byt hausnumero.
Dobrou
No zkusil bych to ještě jinak. Autem hýbe tažná síla hnacích kol, tu vyvolává moment na nich. Protože se kola otáčejí, musíme do toho zahrnout i jejich úhlovou rychlost a jsme zpátky u výkonu. Když nepočítáme ztráty, výkon na kolech se rovná výkonu motoru. Otáčky kol a otáčky motoru se vzájemně liší díky stálému převodu, liší se tedy i momenty na kolech a na motoru. Vyplývá z toho, že i když bude moment motoru teoreticky libovolně velký nebo naopak malý, při zachování hodnoty výkonu bude ta hnací síla kol při dané rychlosti stále stejná. Rozhoduje tedy jedině výkon.
Moment motoru může být zcela libovolný a nic se tím nezmění, z velikosti momentu motoru nijak nevyplývá tažná síla na kolech.
V praxi jsme samozřejmě omezení reálnými konstrukčnïmi možnostmi, ale popsaný základní princip platí vždy. Souhlas ?
Moment motoru může být zcela libovolný a nic se tím nezmění, z velikosti momentu motoru nijak nevyplývá tažná síla na kolech.
V praxi jsme samozřejmě omezení reálnými konstrukčnïmi možnostmi, ale popsaný základní princip platí vždy. Souhlas ?
Proč se udává u spalováku? No protože to je relevantní údaj k tomu, aby uživatel věděl jakou charakteristiku motor má. Jestli spodovou, nebo bude výkon dolovat nahoře. A nejde jen o maximum, ale o průběh a rozsah. S tím rovněž souvisí měrná spotřeba motoru. Ty grafy otáček vs požadovaných Nm a v průniku máš účinnost motoru.
Tohle ti je u EV k hownu. Tam máš jen ON/OFF. A uživatel nemusí vědět nic.
Maximálně si odhadne poměr tun ke koním.
Tohle ti je u EV k hownu. Tam máš jen ON/OFF. A uživatel nemusí vědět nic.
Maximálně si odhadne poměr tun ke koním.
U EV třeba odhadneš, do jaké rychlosti máš zhruba konstantní sílu a kdy nastoupí max. výkon a síla klesá. Jenže je to celkem fuk protože s jednostupňovým převodem stejně nic nezměníš a taky jsou charakteristiky motorů dost podobné
No. Ale to bys jako uživatel musel dostat kompletní info o max. otáčkách, celý graf výkonu, max. rychlost a pak si s kalkulačkou v ruce spočítal, jak se to asi bude chovat. A ve finále by ti bylo k hownu, protože jak správně říkáš, by si s tím stejně nic nemohl dělat.
Jen bys věděl, že máš jet pomalu, aby se ti to rychle nevybilo.
Nejsem specialista na el. motory, ale určitě i u nich je účinnost svázána do jisté míry s otáčkami a dole v oblasti max. krouťáku budou nejůspornější. Proto jsou to skvělá postrkovadla do města.
A proto jsem neměl problém s vozítky typu i3, ale mám problém s těmito monstry.
Jen bys věděl, že máš jet pomalu, aby se ti to rychle nevybilo.
Nejsem specialista na el. motory, ale určitě i u nich je účinnost svázána do jisté míry s otáčkami a dole v oblasti max. krouťáku budou nejůspornější. Proto jsou to skvělá postrkovadla do města.
A proto jsem neměl problém s vozítky typu i3, ale mám problém s těmito monstry.
Ten graf výkonu nebývá na rozdíl od ICE nijak složitý. Kousek zhruba konstantní krouťák a pak konstantní výkon, případně jsou ta křivky trochu prohnuté.
A elektromotory jak správně říkáš mají taky nějaká pásma účinnosti, ale rozdíly tam nejsou tak velké jako u spalováků
A elektromotory jak správně říkáš mají taky nějaká pásma účinnosti, ale rozdíly tam nejsou tak velké jako u spalováků
Já vím, nějaký křivky jsem viděl, jen se o to nezajímám nějak do hloubky.
Proto nevím, jak velké rozdíly v účinnosti udělají otáčky, ale něco na tom bude.
Proč by jinak Audi/Porsche udělalo E-tron GT/Taycan s 2.st. převodovkou?
Proto nevím, jak velké rozdíly v účinnosti udělají otáčky, ale něco na tom bude.
Proč by jinak Audi/Porsche udělalo E-tron GT/Taycan s 2.st. převodovkou?
Tipnul bych že dvoustupňová převodovka zajistí především větší zrychlení v nižších rychlostech. Případné vylepšení účinnosti pohonu přijde taky vhod, ale prioritní bude 0 -100
Možné to je. Cíle konstruktérů neznám, tak se nebudu hádat.
Ale měl jsem za to, že jim šlo i o možnost rychlejší efektivní jízdy mimo město a za kamionem a že řešili i odběr ampérů v závislosti na otáčkách motoru. A zrychlení už byl jen bonus.
Ale fakt nevím. Nastudoval jsem to a toto jsou jen moje domněnky založené na nepatrných základních znalostech techniky. :-!
Ale měl jsem za to, že jim šlo i o možnost rychlejší efektivní jízdy mimo město a za kamionem a že řešili i odběr ampérů v závislosti na otáčkách motoru. A zrychlení už byl jen bonus.
Ale fakt nevím. Nastudoval jsem to a toto jsou jen moje domněnky založené na nepatrných základních znalostech techniky. :-!
I to je možné. Výhod je určitě víc ale vždycky je něco za něco. Cena, hmotnost, složitost atd ...
Zbytečná námaha...
Nemáš pravdu, kroutící moment není podružná veličina.
Uvedu ti příklad z praxe:
4 litrový motor diesel se dá naladit na:
rychlost (důležitý je výkon)
sílu, tah (důležitý je kroutící moment)
v praxi to vypadá asi tak že na rychlost budeš mít třeba 600 koní a krouťák bude 500/600 Nm
ovšem v traktoru budeš mít 85 kw výkonu a 700 Nm
takže zklidni hormon - výkon a kroutící moment naladíme tak, aby posloužili přesně svému účelu
Uvedu ti příklad z praxe:
4 litrový motor diesel se dá naladit na:
rychlost (důležitý je výkon)
sílu, tah (důležitý je kroutící moment)
v praxi to vypadá asi tak že na rychlost budeš mít třeba 600 koní a krouťák bude 500/600 Nm
ovšem v traktoru budeš mít 85 kw výkonu a 700 Nm
takže zklidni hormon - výkon a kroutící moment naladíme tak, aby posloužili přesně svému účelu
no ne cca 80kw johndeer 5100 ma cca 390Nm. Navic ani u toho traktoru to tolik podstatny neni, jde o vykon a prevodovku. A naladit diesel tak jak popisujes taky nejde uplne. Viz biturba audi s vykonem hrozne nizko. A na druhy strane 420hp v8 tdi melo 900nm, 500hp v12 1000. A ani u ty techniky to uz dneska tolik nejde, musi to mit nejakou efektivitu a emise
Win: píšeš absolutní nesmysly. Rychlost nebo síla není otázkou naladění čtyřlitrového dieselu, ale použitých převodů. Dáš velký převod (do pomala), získáš tím sílu u auta i traktoru. Dáš malý převod, rychle pojede auto i traktor.
Jestli motor bude mít větší výkon, získáš větší rychlost i sílu, a s méně výkonným motorem budou oba tyto parametry samozřejmě horší.
Mimochodem, bavíme se tady o elektromotorech, Ne že by pro ně platila jiná fyzika, ale jejich charakteristiky jsou od spalováků odlišné
Jestli motor bude mít větší výkon, získáš větší rychlost i sílu, a s méně výkonným motorem budou oba tyto parametry samozřejmě horší.
Mimochodem, bavíme se tady o elektromotorech, Ne že by pro ně platila jiná fyzika, ale jejich charakteristiky jsou od spalováků odlišné
DonVito
Ta by mohla uspokojit i ty, co si stezuji na kone...
Clanek jsem zbezne procetl a libi se mi jeho vyzneni bez zbytecneho ideologickeho narku nebo podsouvani.
:yes:
Clanek jsem zbezne procetl a libi se mi jeho vyzneni bez zbytecneho ideologickeho narku nebo podsouvani.
:yes:
PowerHouse
Koncem roku mají oznámit i autonomní řízení 3.0, co jsem tak sledoval keynotu Qualcommu na IAA 2023.
Takže brzy BMW i s autonomním řízením 3.
Takže brzy BMW i s autonomním řízením 3.
Othello
Možná by bylo zajímavé vědět, jak dlouho vlastně auto těch 250 udrží, když stálý výkon má být jen 125 kW což na tuhle rychlost nejspíše nebude stačit
Tak stálý výkon má být 135 kW (obou elektromotorů dohromady, garantováno na 30 min.), což by s odřenýma ušima při dobrém Cx z mírného kopce mohlo stačit. Je fakt, že u káry za 5 mega to bude na německém autobahnu v dlouhém táhlém dost ostuda.
Ale notak, bude ti vysvetleno, ze o tomhle to neni… v tu chvili ti to natre treba Passat s ctyrvalcem, ktery ma o trochu vic kobyl :D nebo ORS Tdi
Tak na autobahnu tomu natrhne prdku kdejaký spalovák, to není nic zvláštního, trapas je, že tomu ukáže záda i daleko levnější KIA EV 6 GT, která díky 800V architektuře je technicky o level dál než tato pětimilionová bedna kytu.
Presne tak. Diky. Ozzy. :no:
Kdo chce jezdit 1.000km v kuse bez zastavky 250km/h, necht si koupi fosil. Vime, natankuje za pet minut a dojede dal..
:yes: Jen aby to v teto diskuzi nechybelo...
:D
Do ty doby, nez fosil zakazou uz budou rozdily mezi EV a fosilem irelevantni.
Dnes je svoboda a kdo musi tocit volantem deset hodin v kuse, at pouziva fosil a nepleveli diskuze o EV. Tisic km da EV odhadem bez problemu na nabiti az nekdy ke konci desetileti.
Kdo chce jezdit 1.000km v kuse bez zastavky 250km/h, necht si koupi fosil. Vime, natankuje za pet minut a dojede dal..
:yes: Jen aby to v teto diskuzi nechybelo...
:D
Do ty doby, nez fosil zakazou uz budou rozdily mezi EV a fosilem irelevantni.
Dnes je svoboda a kdo musi tocit volantem deset hodin v kuse, at pouziva fosil a nepleveli diskuze o EV. Tisic km da EV odhadem bez problemu na nabiti az nekdy ke konci desetileti.
Tak při kapacitě baterie 101 kWh to stejně na moc víc než tu půlhodinku nevyjde
No kdo ví jestli na půlhodinu, samotný motor aby dával 135 kW si za půl hodiny pápne 67,5 kWh, jeho účinnost v této rychlosti určitě není 100%, chlazení baterky při takovéto zátěži musí jet na plné pecky, měnič také nemá 100% účinnost, k tomu použití baterky 10%-80% a myslím, že tu půlhodinu to ani nedá kvůli kapacitě baterky.
Uz jsi jel nekdy pul hodiny stalym vykonem 135kW???
:D
Jsem rad, ze se zde bavime o relevantnim pouziti auta.
Ale nejsem si jisty, ze cilova skupina ma prioritu jezdit po nemecky dalnici 250km/h.
Obzvlast, kdyz cilovy zakaznik je treba z USA, Ciny nebo ze Spanelska...
:D:D:D
:D
Jsem rad, ze se zde bavime o relevantnim pouziti auta.
Ale nejsem si jisty, ze cilova skupina ma prioritu jezdit po nemecky dalnici 250km/h.
Obzvlast, kdyz cilovy zakaznik je treba z USA, Ciny nebo ze Spanelska...
:D:D:D
A další půlhodinku ti zabere dočíst stošedesátistránkový manuál na to, jak u týhle píkačoviny otevřít zadní dveře. Ale zase máš čas si vychutnat svoji veledůležitost, když už za ten krám vyhodíš 5-6 mega a další za řidiče, kterej snad už začal dobíjet, než ty vystoupíš. :D:D:D
Jak je to s rychlostí přes 200 km/h v praxi reálného provozu s podobným autem se lze podívat na youtube: Bjørn Nyland BMW i4 M50 driving at 225 km/h in Germany
Jojo, to je přesně to co chceš. Po 35 minutách svižnější jízdy v mixu včetně pomalejší jízdy máš 70% baterie v řiti, což znamená v režimu 80-10% smrdět na nabíječce.
Geniální.
Geniální.
vecernicek2
Před pár lety se v diskusích i některých článcích stále omilalo, že až se do elektromobilů pustí tradiční automobilky, tak ty start-upy typu Tesla úplně rozsekají lepšími technickými vlastnostmi i cenou.
Tak zatím teda nic moc. Spotřeba, výkony, technologie tradičních značek je dost pozadu. Už jen ten packaging je strašnej. Takovýhle kráva auto s kilometrovou kapotou a žádný přední kufr? Ani místo na kabely? Jakože nejakej start-up typu Lucid je schopný navrhnout a vyrobit auto, které je za stejnou cenu mnohem praktičtější, má lepší výkony, nižší spotřebu, je lehčí, a je technicky lépe navrženo? I ty Číňani, kterým jsme se donedávna smáli, to umějí daleko líp. Jasně, BMW má asi lepší coachwork a značnou výhodu servisní sítě a je to známá značka, takže chápu, že si někdo radši koupí BMW než Čínu nebo novou západní značku. Ale jestli se neproberou, tak půjdou během 20 let do kopru a s nimi celá EU ekonomika.
Tak zatím teda nic moc. Spotřeba, výkony, technologie tradičních značek je dost pozadu. Už jen ten packaging je strašnej. Takovýhle kráva auto s kilometrovou kapotou a žádný přední kufr? Ani místo na kabely? Jakože nejakej start-up typu Lucid je schopný navrhnout a vyrobit auto, které je za stejnou cenu mnohem praktičtější, má lepší výkony, nižší spotřebu, je lehčí, a je technicky lépe navrženo? I ty Číňani, kterým jsme se donedávna smáli, to umějí daleko líp. Jasně, BMW má asi lepší coachwork a značnou výhodu servisní sítě a je to známá značka, takže chápu, že si někdo radši koupí BMW než Čínu nebo novou západní značku. Ale jestli se neproberou, tak půjdou během 20 let do kopru a s nimi celá EU ekonomika.
Já furt nevim co si představujete, elektromotor a jeho řízení jsou ve fabrikach zvládnuté už dávno. Můžeš čekat rozdily tak v desetinách procenta.
Tak s tym lucidom si trochu prestrelil, co som pocul, tak spolahlivost zatial nic moc a sype sa to
Tohle je prostě kompromis - stejné auto mild hybrid, plug-in hybrid i elektro. A kupodivu tento méně praktický kompromis (rozuměj klasicky vypadající auto) oslovuje zákazníky prémiové třídy možná i víc než speciální model ala Mercedes.
Pepa__007
Ošklivé auto. Hmotnost brutální. Dojezd malinký. Ale na poskakovani po Praze a kolem to stačí.
Na poskakovani po Praze, treba do Berlina...
:D:D:D
:D:D:D
Ano, rychlostí linkového autobusu to dokáže dojet i do Berlína. A to je přesně ten důvod, proč si koupit nejsilnější sedmičku ever. Abys mohl jet jak autobus s Bohušem.
https://www.youtube.com/watch?…
Těch 250km/h to vydrží jet celých 22 minut a to se vyplatí.
Jak už jsem psal vejš, snad se ti podaří otevřít zadní dveře dřív, než ti to řidič nabije. :D:D:D
A nezapomeň si na to manuál. Aby sis pak neprochcal vlnu, která určitě přežije kvalitní kůži.
https://www.youtube.com/watch?…
Těch 250km/h to vydrží jet celých 22 minut a to se vyplatí.
Jak už jsem psal vejš, snad se ti podaří otevřít zadní dveře dřív, než ti to řidič nabije. :D:D:D
A nezapomeň si na to manuál. Aby sis pak neprochcal vlnu, která určitě přežije kvalitní kůži.
Furt dokola. Mantra o dojezdu a tankovani.
O co ti presne jde?
A) Dokazat, ze tvy auto je lepsi?
B) Dokazat, ze elektricky BMW je na nic?
Takze za A) Jestli auto posuzujes jen podle dojezdu a rychlosti tankovani - ANO
Za B) Stejna odpoved jako A.
Je ti lip?
:D
PS Jestlize bys posuzoval tohle auto podle velikosti kufru a variability, kam se hrabe na Transporter za ctvrtinu ceny. Asi tak stejne relevantni koment... Velikosti kufru se vzdy radi holedbali oktavkari. :-) Tohle auto ma dokonce mensi kufr nez oktavka v kombiku.
8-s To jsi mohl taky jeste zminit. ;-)
Aby byly tvy stupidni komenty o linkovych autobusech kompletni.
O co ti presne jde?
A) Dokazat, ze tvy auto je lepsi?
B) Dokazat, ze elektricky BMW je na nic?
Takze za A) Jestli auto posuzujes jen podle dojezdu a rychlosti tankovani - ANO
Za B) Stejna odpoved jako A.
Je ti lip?
:D
PS Jestlize bys posuzoval tohle auto podle velikosti kufru a variability, kam se hrabe na Transporter za ctvrtinu ceny. Asi tak stejne relevantni koment... Velikosti kufru se vzdy radi holedbali oktavkari. :-) Tohle auto ma dokonce mensi kufr nez oktavka v kombiku.
8-s To jsi mohl taky jeste zminit. ;-)
Aby byly tvy stupidni komenty o linkovych autobusech kompletni.
https://www.youtube.com/watch?…
No už i Matovi dochází k čemu jsou dobrý tyhle předražený a překoňovaný cirkusy na kolech.
Takže u mě za C - chci říct, že tohle konkrétní auto je naprosto k hownu.
No už i Matovi dochází k čemu jsou dobrý tyhle předražený a překoňovaný cirkusy na kolech.
Takže u mě za C - chci říct, že tohle konkrétní auto je naprosto k hownu.
Diky.
Nebyla to moznost B?
:D
Nebyla to moznost B?
:D
Ne, nebyla.
Diky za video:
M70 is technically a very good car it's
super luxurious and quick :yes: however it's
quite expensive and really the only
reason you'd buy this over a standard i7
would be for the added performance but
if it's electric car performance you
want forget about this get yourself a
Tesla Model S plaid :yes: because it's cheaper
and noticeably quicker.
Co konkretne Matovi dochazi, krome predrazenosti? Nejak jsem to nepostrehnul.
:-)
Ja pochopil hlavni sdeleni, ze by uprednostnil standardni i7.
Takze proto C?
Ze M70 smysl nedava, ale standrdni i7 ano?
Ok. Tak to priste napis rovnou. Leze to z tebe jak z chlupaty deky.
PS Necekal jsem, ze tu budes pres Mata blahorecit Teslu,ktera ma btw vetsi kufr. :D
M70 is technically a very good car it's
super luxurious and quick :yes: however it's
quite expensive and really the only
reason you'd buy this over a standard i7
would be for the added performance but
if it's electric car performance you
want forget about this get yourself a
Tesla Model S plaid :yes: because it's cheaper
and noticeably quicker.
Co konkretne Matovi dochazi, krome predrazenosti? Nejak jsem to nepostrehnul.
:-)
Ja pochopil hlavni sdeleni, ze by uprednostnil standardni i7.
Takze proto C?
Ze M70 smysl nedava, ale standrdni i7 ano?
Ok. Tak to priste napis rovnou. Leze to z tebe jak z chlupaty deky.
PS Necekal jsem, ze tu budes pres Mata blahorecit Teslu,ktera ma btw vetsi kufr. :D
To ty nikdy. Ty vnímáš jen to co chceš.
Mluví tam o tom, k čemu je všechen ten výkon? Že V12 měla smysl, kvůli noblese a kultivovanosti atd. Ale, že EV jsou z principu kultivované dost, tak k čemu je tam krátkodobý výkon lámající krky a nutící posádku blít a náklad lítat po celým autě? No, já ti to povím, k hownu.
Sekta EV je fakt komická.
EV jsou boží, protože mají tisíc koní a 0-100 umí pod 3s a jedou 250, ale správné je jezdit jen na 13 koní, protože jinak bys narazil do auta před sebou, nebyl EKO a nikam nedojel a stejně se bude všude jezdit max 120, tak co...
Hlavně, že to stojí jak Rolls, má to televizi a v dešti to samo otevírá dveře na dost dlouho, aby tam napršelo. Chybí už jen sprchovací kout, ten by se u nabíječek taky šiknul.
Tak šup, honem někoho okrást, nebo pořádně zdevastovat planetu ať vyděláš 6 mega a můžeš si pro jedno běžet.
Mluví tam o tom, k čemu je všechen ten výkon? Že V12 měla smysl, kvůli noblese a kultivovanosti atd. Ale, že EV jsou z principu kultivované dost, tak k čemu je tam krátkodobý výkon lámající krky a nutící posádku blít a náklad lítat po celým autě? No, já ti to povím, k hownu.
Sekta EV je fakt komická.
EV jsou boží, protože mají tisíc koní a 0-100 umí pod 3s a jedou 250, ale správné je jezdit jen na 13 koní, protože jinak bys narazil do auta před sebou, nebyl EKO a nikam nedojel a stejně se bude všude jezdit max 120, tak co...
Hlavně, že to stojí jak Rolls, má to televizi a v dešti to samo otevírá dveře na dost dlouho, aby tam napršelo. Chybí už jen sprchovací kout, ten by se u nabíječek taky šiknul.
Tak šup, honem někoho okrást, nebo pořádně zdevastovat planetu ať vyděláš 6 mega a můžeš si pro jedno běžet.
Pro me to auto neni.
Je drahy a neni dost eko. ;-)
Diky za diskuzi, kde jsem se opet dozvedel spoustu duvodu, proc jsou EV k nicemu (v tomto pripade napr. ze je moc silny :D ).
Malem bych ti uveril, kdybych jako vlastnik EV nevedel, jaka je skutecnost pouzivani EV.
:D
Zajimavy je, ze o tolerantnich slusnych vzdelanych fanouscich EV se vyjadrujes jako o sekte, ale sam mas neustalou potrebu presvedcovat, jak moc k "hownu" EV jsou....
PS O tom jestli je zbytecnych 300 koni nebo az 600 se nechci dohadovat. Protoze by ti pak mohlo dojit, jestli nahodou neni zbytecny jezdit jakymkoli BMW a jezdit radeji Fabii. ;-)
Je drahy a neni dost eko. ;-)
Diky za diskuzi, kde jsem se opet dozvedel spoustu duvodu, proc jsou EV k nicemu (v tomto pripade napr. ze je moc silny :D ).
Malem bych ti uveril, kdybych jako vlastnik EV nevedel, jaka je skutecnost pouzivani EV.
:D
Zajimavy je, ze o tolerantnich slusnych vzdelanych fanouscich EV se vyjadrujes jako o sekte, ale sam mas neustalou potrebu presvedcovat, jak moc k "hownu" EV jsou....
PS O tom jestli je zbytecnych 300 koni nebo az 600 se nechci dohadovat. Protoze by ti pak mohlo dojit, jestli nahodou neni zbytecny jezdit jakymkoli BMW a jezdit radeji Fabii. ;-)
Máš pravdu, na 3 tuny je to tak akorát, že?
Příští generace by mohla mít 5-6 tun a 1450-1760 koní.
A Steer by voice.
Příští generace by mohla mít 5-6 tun a 1450-1760 koní.
A Steer by voice.
Ano, nevidim problem s hmotnosti u luxusni limuziny.
Vis kolik vazi Rolls?
Je to snad handicap???
Tohle neni auto ani na okresky ani na okruh.
Se zvysujici se hustotou energie v baterkach budou elektricke limuziny se 100kWh cim dal lehci.
8-s :-O :-!
Ano, pristi generace uz bude mit pravdepodobne autonomni rizeni.
Vis kolik vazi Rolls?
Je to snad handicap???
Tohle neni auto ani na okresky ani na okruh.
Se zvysujici se hustotou energie v baterkach budou elektricke limuziny se 100kWh cim dal lehci.
8-s :-O :-!
Ano, pristi generace uz bude mit pravdepodobne autonomni rizeni.
No a není ani do města a ani na dálnici.
Tak hlavně, že ty vlněný sedačky koušou do zadku. Shorts prohibited. :D Takže po lekci tenisu převléct do dlouhých kalhot. :D
Tak hlavně, že ty vlněný sedačky koušou do zadku. Shorts prohibited. :D Takže po lekci tenisu převléct do dlouhých kalhot. :D
Nikdo ti vlneny sedacky nenuti!
Mas moznost full-leather.
Nikdo ti nenuti M70, mas i7 v zakladu.
Nikdo ti nenuti elektro, mas spalovaci sedmu.
Kde je problem?
V tve hlave?
Ze nam tu musis za kazdou cenu dokazat, ze elektricky BMW je spatne?
Zkus se zamyslet radeji nad sebou a pak teprve pis neco o sektach...
Ja sem chodim diskutovat o autech. A tahle elektricka sedmicka je krome dojezdu a tankovani lepsi nez jakakoli dosavadni. :-!
Je bezkonkurencne vykonna, ticha a plynula. Pomerne podstatny vlastnosti u limuziny. Nehlede na to, ze pasazeri obvykle sedici vzadu na delsi vzdalenosti litaji...
Z toho prameni tvoje frustrace?
;-)
Mas moznost full-leather.
Nikdo ti nenuti M70, mas i7 v zakladu.
Nikdo ti nenuti elektro, mas spalovaci sedmu.
Kde je problem?
V tve hlave?
Ze nam tu musis za kazdou cenu dokazat, ze elektricky BMW je spatne?
Zkus se zamyslet radeji nad sebou a pak teprve pis neco o sektach...
Ja sem chodim diskutovat o autech. A tahle elektricka sedmicka je krome dojezdu a tankovani lepsi nez jakakoli dosavadni. :-!
Je bezkonkurencne vykonna, ticha a plynula. Pomerne podstatny vlastnosti u limuziny. Nehlede na to, ze pasazeri obvykle sedici vzadu na delsi vzdalenosti litaji...
Z toho prameni tvoje frustrace?
;-)
A není Full leather neeko? Pročpak tam nejde vegan? Já myslel, že vy bojovníci za planetu jste i za vegan kůže. Ale vy radši ekologicky a bezemisně lítáte z jednoho konce planety na druhej, že?
Jste nám frustrátům prostě vzorem.
Jste nám frustrátům prostě vzorem.
Heled, bez si stezovat nejlip primo k automobilce.
:-)
A hezky si tam vyventiluj svou frustraci.
Bude to lepsi nez tady v diskuzi.
;-)
Mne to neva. Ekologicky smyslejici clovek si sedmickovyho bavoraka asi kupovat nebude. I kdyz bude v elektrice. ;-)
:-)
A hezky si tam vyventiluj svou frustraci.
Bude to lepsi nez tady v diskuzi.
;-)
Mne to neva. Ekologicky smyslejici clovek si sedmickovyho bavoraka asi kupovat nebude. I kdyz bude v elektrice. ;-)
Hele, Mokrousi, to, co tu píšeš, to je takový skuhrání pro skuhrání. DonVito má pravdu, ale ty to nechceš uznat a taháš z palce další a další nesmysly.
Podívej se, já jsem cílovka tohoto auta. A kdybych teď neměl potřeby pokryté jinak, tak bych si ho koupil. I když asi ne model M70. Abys pochopil, že existují lidi, pro které to auto dává smysl, tak ti to tady vypíšu.
1. Chci luxusní limuzínu. Potřebuju auto, které mě odřízne od bordelu kolem. Chtěl bych nízké auto, protože teď mám jen vysoká a fyziku neoblafneš. Praktičnost a zavazadlový prostor mě nezajímá, nehodlám v tom převážet ledničky. Na náklady mám pickup. Děti už budou z domu, pro dva s manželkou by nám vlastně ideálně stačilo nějaké kupé, ale ta vymírají. Takže sedan.
2. Chci elektrický auto, protože je to tichý a komfortní. Jsem ve věku (47), kdy mi na těchto věcech záleží.
3. Taky už nemám chuť kupovat spalovák, protože by mi přišlo, že jdu do slepý uličky.
4. Ekologii u auta neřeším, nebo přesněji nekupoval bych to BMW kvůli ekologii. Nikdy to pro mě nebyl faktor nákupu, moje současná auta jsou výrazně méně ekologická než i7.
5. i7 mi nepřijde velké a těžké - proti pickupu je to střízlík. Navíc k luxusu určité rozměry patří, limuzína by měla mít nejméně 5 metrů.
6. i7 mi perfektně poslouží na 99 procent mých jízd - město, dálnice kolem, běžný provoz. Jsem si zcela jist, že i když budu mít vedle sebe i7 a spalováky, skoro vždy ráno vezmu i7.
7. Jsem si vědom toho, že Tesla S má tu elektrickou část vymakanější. Ale ty autové věci má zas asi lepší BMW, navíc mu trošku víc věřím, takže i7 je pro mě momentálně nejlepší volba.
Tvoje přípisy výše mi ukazují, že nechápeš, že různí lidé mají různé potřeby a perspektivu. Hodnotíš všechno jen přes sebe. Pro tebe to auto není, ale to neznamená, že není pro jiné.
Podívej se, já jsem cílovka tohoto auta. A kdybych teď neměl potřeby pokryté jinak, tak bych si ho koupil. I když asi ne model M70. Abys pochopil, že existují lidi, pro které to auto dává smysl, tak ti to tady vypíšu.
1. Chci luxusní limuzínu. Potřebuju auto, které mě odřízne od bordelu kolem. Chtěl bych nízké auto, protože teď mám jen vysoká a fyziku neoblafneš. Praktičnost a zavazadlový prostor mě nezajímá, nehodlám v tom převážet ledničky. Na náklady mám pickup. Děti už budou z domu, pro dva s manželkou by nám vlastně ideálně stačilo nějaké kupé, ale ta vymírají. Takže sedan.
2. Chci elektrický auto, protože je to tichý a komfortní. Jsem ve věku (47), kdy mi na těchto věcech záleží.
3. Taky už nemám chuť kupovat spalovák, protože by mi přišlo, že jdu do slepý uličky.
4. Ekologii u auta neřeším, nebo přesněji nekupoval bych to BMW kvůli ekologii. Nikdy to pro mě nebyl faktor nákupu, moje současná auta jsou výrazně méně ekologická než i7.
5. i7 mi nepřijde velké a těžké - proti pickupu je to střízlík. Navíc k luxusu určité rozměry patří, limuzína by měla mít nejméně 5 metrů.
6. i7 mi perfektně poslouží na 99 procent mých jízd - město, dálnice kolem, běžný provoz. Jsem si zcela jist, že i když budu mít vedle sebe i7 a spalováky, skoro vždy ráno vezmu i7.
7. Jsem si vědom toho, že Tesla S má tu elektrickou část vymakanější. Ale ty autové věci má zas asi lepší BMW, navíc mu trošku víc věřím, takže i7 je pro mě momentálně nejlepší volba.
Tvoje přípisy výše mi ukazují, že nechápeš, že různí lidé mají různé potřeby a perspektivu. Hodnotíš všechno jen přes sebe. Pro tebe to auto není, ale to neznamená, že není pro jiné.
Když nevíš co s penězi, tak si ho kup. Já neříkám, že to někdo nemůže chtít. Ty jsi toho ostatně důkazem. Jen říkám, že za mě je tento konkrétní kus totální nonsens na kolech.
Ostatně i sám píšeš, že bys nebral M70 verzi.
Existuje zajisté spousta tichých aut za násobně nižší ceny, které navíc i někam dojedou a budou i řidičsky lepší.
Já chápu, že jsou různí lidé a mají různé potřeby. Spíš chutě. Ale přesto nechápu některá auta a jejich kupce.
Už jsem tu několikrát psal, že třeba předchozí BMW 540i byla úžasné auto.
Novou bych nechtěl ani zadarmo. Soudobé cirkusy na kolech, co předvádí BMW jsou pro mne zcela nezkousnutelné.
Pokud ti přijde rozumné vyhodit 5+ mega za baterkáč na jízdy okolo komína a vzrušují tě nekulaté volanty, kousavé potahy nevzhledných křesel, cirkusové kýčovité diskosvětýlka po celém autě, krávoviny typu samootevíracích dveří, nekonečno displejů včetně těch v madlech zadních dveří, obří televize vzadu a podobné řidičsky důležité věci, tak je to potom to správné auto pro tebe. A já ti ho budu přát a nebudu ti ho závidět. Aspoň můžeš v době nabíjení vzadu koukat na filmy.
Ostatně i sám píšeš, že bys nebral M70 verzi.
Existuje zajisté spousta tichých aut za násobně nižší ceny, které navíc i někam dojedou a budou i řidičsky lepší.
Já chápu, že jsou různí lidé a mají různé potřeby. Spíš chutě. Ale přesto nechápu některá auta a jejich kupce.
Už jsem tu několikrát psal, že třeba předchozí BMW 540i byla úžasné auto.
Novou bych nechtěl ani zadarmo. Soudobé cirkusy na kolech, co předvádí BMW jsou pro mne zcela nezkousnutelné.
Pokud ti přijde rozumné vyhodit 5+ mega za baterkáč na jízdy okolo komína a vzrušují tě nekulaté volanty, kousavé potahy nevzhledných křesel, cirkusové kýčovité diskosvětýlka po celém autě, krávoviny typu samootevíracích dveří, nekonečno displejů včetně těch v madlech zadních dveří, obří televize vzadu a podobné řidičsky důležité věci, tak je to potom to správné auto pro tebe. A já ti ho budu přát a nebudu ti ho závidět. Aspoň můžeš v době nabíjení vzadu koukat na filmy.
×
Sdílení komentáře
×