Myslíš že jeho děda byl soudruh Václav Kopecký, Ministr informací nebo spíš Zdenda Nejedlý, Ministr školsttví, mládeže a osvětově-kulturní činnosti? :-)
Jenze Evropsky automobilky musi koupit z Ciny baterky a suroviny a proto nebudou cenove levnejsi nez auta z Ciny, takze se obavam ze tady budou jezdit cinsky auta, ktery budou levnejsi a kvalitativne srovnatelny.
Je to tak. A mě to ani nevadí. Chci vidět ty pokrytecké, na zákazníka kálející, woke evropské automobilky padat na hubu. Chci vidět křiváky tipu Diess, jak stojí před davem rozžhavených dělníků s výpověďmi v ruce, kterým říká "sorry, to je ta lepší budoucnost, buď eko". A taky se těším na protáhlé držky eurobolšánů až po tomhle všem proběhnou volby (jestli vůbec). To bude teprve restart civilizace :yes:
No, vzhledem k tomu, že nejvíc emisí vzniká při cestách do práce, tak věřím že v EU brzo přijdou s myšlenkou, že nejlepší bude nepracovat, rozdávat dotace na dotace, samozřejmě přijímat uprchlíky a rozdělovat je nepřímo úměrně počtu vlajek EU v zemi, a postačí když dojde k automatické měsíční valorizaci konta občana EU o řeckou konstantu omikron...
tady VW likviduje Tesla.
Kdo by si kupoval ID.3. když může mít Model 3.
Bude to zajímavé, až Tesla vyrobí u Berlína 1 000 000 aut, 5 milionů v Mexicu a postaví továrnu ve Španělsku.
To asi bude VW hodně brečet, když již nyní omezuje výrobu.
Naopak, měl by co nejpoctivěji doladit kvalitu a trvanlivost a vyrábět to co vždy uměl.
Kvalitní 2.0 L ICE benzíny a diesely s perfektní ergonomií a uživatelskou hodnotou.
Pak už by jen Brusel mohl jít do ***e a uživatelé by rozhodli sami, zda spotřebiče od konkurence a nebo to co vždy měli rádi, auta od VW.
A co jako umeli, posledni funkcni slusny auto byl passat b6 ale pouze s vr6, uz sedmicka byla dokurvena nevypinatelnym esp. Donekonecna se opakujici problemy dsg, nekonecny problemy s dieselama, pouze obcas fungujici generace benzinovejch motoru. Kdyt to vzdycky byla jezdici sbirka problemu.
Naopak. Kdyby všichni dělali EV a koncern zůstal u ICE, tak by měli zlatej důl.
Ty tvoje ESP :D:D:D
Si kup Rimac s tažným a můžeš jezdit dveřma na bok i s vlekem :D:D:D
Neznám nikoho, kdo by potřeboval, nebo chtěl vypínat nějaký ESP.
Za 30 let jsem na podobný tlačítko nesahal a světe div se jezdím pořád a všude a patřím vždy k těm rychlejším i když vůbec nezávodím.
A psal jsem, že by měli doladit kvalitu a trvanlivost. Míň ojebávat materiály, vrátit nepřímý vstřik, lépe dimenzovat důležité komponenty a naopak displeje, dotykový volanty a asistenty si narvat do řiti a vrátit lidem normální dostupné vozy, které by mohly nést jméno VW, které zajisté neznamenalo a neznamená předražený elektrický šrot pro vyvolené. On si každý totiž nemůže dovolit novou X5, nebo něco dražšího...
Ale to si snad nikdo nemusí a nepotřebuje vypínat.
Někde na uzavřený trati pro zábavu snad, ale v běžném provozu, mokru, sněhu, listí, blátě, atd... tohle prostě funguje a nikdo s tím problém nemá a neotravuje to přece nikomu normálnímu život, narozdíl od moderních 3,14čovin, co na tebe řvou od první vteřiny až do rozkopání auta.
prave naopak, musi si co nejrychlejc vytahnout hlavu odnekud a prestat lpet na mrtvy technologii, tedy aspon dieselech. Kdyt to
stejnak nema smysl, nejlepsi passat a to r36 prekonanej nebyl. Nejlepsi motor, nejlepsi dsg, nejlepsi elektronika, nejlepsi podvozek kam se cela mqb hrabe. Jo to hansfree mohlo bejt lepsi ale tim to konci. Sedacky nappa a ergo melo b7 vcetne nastavitelny hlavovy operky. Adaptivni tempomat taky. Cela b8 nema novyho a lepsiho nic
"Nejlepší" je úhel pohledu.
3,2, nebo 3,6FSI mělo hezký zvuk a lineární zátah.
S 3,2 jsem jezdil a bylo to fajn, ale taky trpělo na karbonování a žralo 11-12 jako prd při srovnatelné dynamice s mým TDI EVO, které jezdí za míň jak půlku.
DSG nebylo lepší, jen si líp rozumělo se silnou a měkkou atmosférou.
Elektronika byla primitivní a tak se nesekala. A ano, B8 měla rozhodně dostat silnější procesory a stabilnější a rychlejší software. Ale v 99% případů mi to funguje přijatelně.
Já v normálním autě střední třídy nepotřebuju vodotrysky. Ani žádné módní výstřelky.
Spíš bych ocenil odladěnější audio, odhlučnění, podvozek, silnější brzdy, výkonnější procesory a preciznější zpracování všech dílů a komponenty dimenzované na delší životnost.
Přestaň brečet. Passat 7, Golf 7, Octavia 3, Superb 3 a další jsou vcelku rozumně fungující auta, tedy aspoň do čipové a covid krize.
Problém je co nastalo potom. A to jen proto, že Diess chtěl vyrobit shit jako Tesla. Což se mu vlastně podařilo. Jenže ta Tesla má jiné přednosti (a ne že nemá...).
"Je naprosto nerealistické zcela přestat využívat energii z fosilních paliv,“ prohlásil Sie, který bude Čínu zastupovat na letošním klimatickém summitu COP28. Kvůli nestálé povaze energie z obnovitelných zdrojů a nevyzrálosti klíčových technologií, například v oblasti skladování energie, se svět podle něj musí dál spoléhat na fosilní paliva, aby si zajistil hospodářský růst.!
koho to zajima? to ze s ebudou dal vyuzivat fosilni energie neznamena, ze je mame dal vyuzivat nesmyslne ja jezdeni autem ;-) autama muzeme klidanko jezdit ja nije energie ktere si umime vyrobit vnitrostatne ;-)
ses presne ten lumen co na verejnosti vykrikuje ze nechce elektriku, a vz akulisi si pak datlujes neco do telefonu nebo klavesnice od toho sameho Cinana co ti sem cpe elektromobil ktery nechces, a to jen proto ze jsi normalni zavyslak na necem jako je fosilni palivo, a velka cast populace ti ho chce brat ve prospech vsech, aneb zavyslak ktery tusi abstak :-[]
VW byl v Evropě za Teslou, letos za 1H ji v evropských prodejích EV předběhl.
Stejně tak v celosvětových prodejích, kde byla Tesla jedničkou, ji letos v 1H rozmáznul právě BYD.
Evropa ma sanci se zmenit, z montovny se stat necim jinym, takote to jak ted nekrteri radi sdileji obrazky kde nase vlada jde ke dnu s Titanikem, pritom jiz ted je jasne ze budoucnost je v automatizovane vyrobe, ale ne, my si tady pod zavojem vlastni debility snazime udrzet vyrobu pro lidi v automotive a navic v segmentu co celosvetove do 15 let konci, proste spalovaky v drtive vetsine do 15 let skoncej, nebudou konkurenceschopne v nicem, extremne slozita vec kterou jzi dnes je obtizne servisovat a udrzovat, a je stale obtiznejsi na to sehnat lidi co to umej servisovat a zpravovat ;-) podivejte se na to, kolik lidi v cele Evrope dnes studuje zakladni obor automechanika ktery nema specializaci na neco vice? je jich totalni minimum, a tyghle lidi proste nebudou stihat servisovat a opravovat necoi jako je TDi, protoze i oni kdys uvidej jaka je poptavka po jejich sluzbach, tak si nahodi cenu svejch sluzeb takovou, ze obycejnej vlastnik nejakeho TDi nebude ten ktery by je dokazal zaplatit, to si uzmou zamoznejsi klienti kteri si budou hyckat svoje spalovaci skvosty ;-)
jiz ted se cenova parita mezi ICE a BEV v urcitych segmentech automotive protnula, a ten trend se nezastavi jen proto ze si tady par lidi mysli ze je to spatne a ze to nema budoucnost, ne takhle svet nefunguje a nikdy nefungoval, smete vas to stejne jako smetl treba analogove fotoaparaty, analogova a digitalni zaznamova media (kazety, CD, DVD, BD a dalsi), nebo hloupe telefony, komunikace lidi, posta, telegram, email, komunikacni softy, socialni site......... uplne stejne smete i spalovaci motory a casem i vyrobu zavyslou na spouste lidi a nikdo tady s tim nic nenadela, ciste proto ze je to celosvetovej trend ;-)
branime se Cinskym autum jen proto ze jsou Cinska? jo kouknete se na ruce, schvalne, mate je na Cinske klavesnici do ktere tukate, nebo Cisnkem display na ktery tapkate prstama? tak uplne stejne dopadnete casem s autem, a je uplne fuk jak moc se tomu branite ;-)
cim driv pochopime ze ta zmena se neda zastavit a cim drive ji zacneme brat jako vyzvu k nasi zmene, tim min nas to bude v tom cvasovem horizontu zmeny bolet
Ano máš pravdu. EU se stane z montovny vrakovištěm. Je to opravdu šance.
Číňan vyrobí levněji, kvalitneji, rychleji. Tesla vyrobí dráž, ale pořád levněji než ostatní (protože je to spotřební konzumní aušus). Zůstane prémie pro horních deset tisíc. Ostatní zmizí stejně jako zmizely britské značky.
Hele chlapi já fandím pokroku a konkurenčnímu prostředí. Koupím, to co mi dává smyls pro moje potřeby a mojí peněženku (firma/soukromě). Upřímně už před pár lety jsem se odpoutal od myšlenkového pochodu, co je čínský nebo já nevím co je špatně, "protože cosi...." (Čína, Korea, USA, Tesla, spalováky vs elektrifikace vs vodík). Hledám užitkový produkt ne politiku, nacionalismus, vlastenectví, zaměstnanost apod., co si do toho tak rádi každý dle svého gusta projektujeme ;-) A jestli jednou padne volba na BYD, Teslu, WV, Škodu je mi asi fuk.
Tak, jak jsi to popsal ve svém příspěvku, se chová drtivá většina všech i když zde v diskuzích mnohdy píší něco jiného. Snad kromě hrstky vizionářů - bez urážky - pacientů, různých fandů a bláznů, kteří jsou mnohdy i ochotní, v rámci své idei, něco i obětovat, ať už peníze, jakési pohodlí, vlastnosti nebo čas.
Potíž je v tom, že toho, co té většině dává smysl, je stále užší možnost výběru.
Jezdím dlouho a celý život byla nová auta vždy lepší prakticky ve všech parametrech než ta minulých modelových generací. No, až do určité nedávné doby.
Mě už je to jedno, mám bezcenné, ale zachovalé, rychlé, pohodlné auto, které hravě udržím do smrti nebo do doby, než dobrovolně odevzdám řidičák a vyplatí se mi, již k nízkému možná i podprůměrnému nájezdu i v případě, že bude benzín stát třeba i kilo za litr.
Volbu výběru auta pro produktivního člověka dnes nikomu nezávidím. Zejména s nějakou snahou dobré volby i pro následující roky, jak z hlediska ekonomického, tak i z hlediska užitných vlastností.
Ano. Přesně na tohle dojede EU. Protože je konzumní v nezdravé míře.
Jinak řečeno - vyrábět auta v EU přestane dávat smysl. Myšleno ty běžné, mainstream. Prémie v ořezané míře zůstane. Stalo se tak na trhu hraček, oblečení, elektroniky a dalšího a dalšího zboží. Stane se tak i s auty. Zvlášť pro dnešní generaci je úplně jedno, jestli má čínský telefon, koloběžku, nebo televizi či notebook...
Protože veškeré obhajování Číny v otázkách emisí oxidu uhličitého ničím jiným není. Ta země dávno není rozvojová, ani chudá. Ona má k dispozici finanční zdroje i nejnovější technologie. Ona by dekarbonizovat mohla, ale nechce. Je to vidět na množství uhelných elektráren, které stále staví. Je to vidět i na ceně jejích emisních povolenek, jež představuje zlomek ceny těch evropských.
:-):-):-):-) Asi tak soudruzi
V každém případě je jisté, že rostou celkové světové emise oxidu uhličitého. Rostou proto, že především Čína a Indie, ale i další státy, jako Saúdská Arábie, Írán či Brazílie nebo Rusko, své emise oxidu uhličitého neustále zvyšují. A Čína s Indií již ohlásily, že to budou dělat ještě pěkných pár desítek let. Jen tyhle dva státy přitom odpovídají již pomalu za 40 procent CO2. Státy v EU mají „na triku“ jen asi osm procent, či méně.