Čínský BYD se v srpnu stal čtvrtou nejprodávanější značkou na světě
Značka těží především z úspěchu na domácím trhu, za sebou nechala i značky jako Hyundai a Ford.
Automobily čínských značek se zatím na českých silnicích objevují jen zřídka, o silném globálním nástupu čínských automobilek však není pochyb. To ostatně ukazují i nová data TrendSource, sledující srpnové prodeje automobilů na 37 nejvýznamnějších světových trzích, na která upozornil web CarNewsChina.
Během srpna bylo na 37 nejdůležitějších světových trzích prodáno podle dat TrendSource celkem 5,55 milionu automobilů, přičemž největší podíl (9,8 procenta) si připsala automobilka Toyota, které se v poslední době výrazně daří. Na druhém místě skončil Volkswagen (6,5 %) a na třetí pozici Honda.
Pro nás nejzajímavější je však čtvrtá pozice, kterou s rozdílem 0,1 procenta obsadila čínská značka BYD (4,8 %). Čínská značka tak za sebou nechala i významné globální hráček jako je pátý Hyundai nebo šestý Ford.
Značce BYD se daří především díky jejímu postavení bestselleru na čínském trhu, který je stále světovou špičkou. Na druhém místě se zde drží Volkswagen, zatímco Toyota obsadila v Číně až třetí příčku. Značce BYD se ovšem daří i na globálních trzích, kde naopak meziměsíčně klesly prodeje například značky Ford.
Podle kolegů z CarNewsChina tak značka BYD neustále sílí. Ostatně za posledních 12 měsíců již měla exportovat přes 150.000 automobilů mimo čínský trh a během tohoto roku by se export mohl vyšplhat dokonce až na 250.000 až 300.000 vozidel.