Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínský BYD se v srpnu stal čtvrtou nejprodávanější značkou na světě

Ondřej Mára
Diskuze (40)

Značka těží především z úspěchu na domácím trhu, za sebou nechala i značky jako Hyundai a Ford.

Automobily čínských značek se zatím na českých silnicích objevují jen zřídka, o silném globálním nástupu čínských automobilek však není pochyb. To ostatně ukazují i nová data TrendSource, sledující srpnové prodeje automobilů na 37 nejvýznamnějších světových trzích, na která upozornil web CarNewsChina.

Během srpna bylo na 37 nejdůležitějších světových trzích prodáno podle dat TrendSource celkem 5,55 milionu automobilů, přičemž největší podíl (9,8 procenta) si připsala automobilka Toyota, které se v poslední době výrazně daří. Na druhém místě skončil Volkswagen (6,5 %) a na třetí pozici Honda.

Video se připravuje ...

Pro nás nejzajímavější je však čtvrtá pozice, kterou s rozdílem 0,1 procenta obsadila čínská značka BYD (4,8 %). Čínská značka tak za sebou nechala i významné globální hráček jako je pátý Hyundai nebo šestý Ford.

Značce BYD se daří především díky jejímu postavení bestselleru na čínském trhu, který je stále světovou špičkou. Na druhém místě se zde drží Volkswagen, zatímco Toyota obsadila v Číně až třetí příčku. Značce BYD se ovšem daří i na globálních trzích, kde naopak meziměsíčně klesly prodeje například značky Ford.

Podle kolegů z CarNewsChina tak značka BYD neustále sílí. Ostatně za posledních 12 měsíců již měla exportovat přes 150.000 automobilů mimo čínský trh a během tohoto roku by se export mohl vyšplhat dokonce až na 250.000 až 300.000 vozidel.

Ondřej Mára
Diskuze (40)

Doporučujeme

Avatar - rohYpnol
2. 10. 2023 18:23
Re: Made n China
Ano. Přesně na tohle dojede EU. Protože je konzumní v nezdravé míře.
Jinak řečeno - vyrábět auta v EU přestane dávat smysl. Myšleno ty běžné, mainstream. Prémie v ořezané míře zůstane. Stalo se tak na trhu hraček, oblečení, elektroniky a dalšího a dalšího zboží. Stane se tak i s auty. Zvlášť pro dnešní generaci je úplně jedno, jestli má čínský telefon, koloběžku, nebo televizi či notebook...
Avatar - Mokrous
1. 10. 2023 20:12
Re: V EU to bude Tesla
Zapomněl jsi na Passat B8 :-!
Avatar - Mokrous
1. 10. 2023 20:02
Re: V EU to bude Tesla
"Nejlepší" je úhel pohledu.
3,2, nebo 3,6FSI mělo hezký zvuk a lineární zátah.
S 3,2 jsem jezdil a bylo to fajn, ale taky trpělo na karbonování a žralo 11-12 jako prd při srovnatelné dynamice s mým TDI EVO, které jezdí za míň jak půlku.
DSG nebylo lepší, jen si líp rozumělo se silnou a měkkou atmosférou.
Elektronika byla primitivní a tak se nesekala. A ano, B8 měla rozhodně dostat silnější procesory a stabilnější a rychlejší software. Ale v 99% případů mi to funguje přijatelně.
Já v normálním autě střední třídy nepotřebuju vodotrysky. Ani žádné módní výstřelky.
Spíš bych ocenil odladěnější audio, odhlučnění, podvozek, silnější brzdy, výkonnější procesory a preciznější zpracování všech dílů a komponenty dimenzované na delší životnost.
Avatar - rohYpnol
1. 10. 2023 19:13
Re: sance na zmenu
Ano máš pravdu. EU se stane z montovny vrakovištěm. Je to opravdu šance.
Číňan vyrobí levněji, kvalitneji, rychleji. Tesla vyrobí dráž, ale pořád levněji než ostatní (protože je to spotřební konzumní aušus). Zůstane prémie pro horních deset tisíc. Ostatní zmizí stejně jako zmizely britské značky.
Avatar - rohYpnol
1. 10. 2023 19:07
Re: V EU to bude Tesla
Přestaň brečet. Passat 7, Golf 7, Octavia 3, Superb 3 a další jsou vcelku rozumně fungující auta, tedy aspoň do čipové a covid krize.
Problém je co nastalo potom. A to jen proto, že Diess chtěl vyrobit shit jako Tesla. Což se mu vlastně podařilo. Jenže ta Tesla má jiné přednosti (a ne že nemá...).