Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

Mazda Xedos 9 (1993-2002): Pokus o luxusní sedan z Hirošimy nezafungoval

13 komentářů

johny555
Nevidím do hlavy do lidí, co kupují německou prémii, konkrétně lidi, co je kupují jako nová, tj. dávají za auto 1.5 mega+ myslím, že málokdy vůbec uvažují, aby koupili něco jiného než zavedené německé značky. U nich cena hraje druhořadou roli, ani ta spolehlivost není prvořadá. Pro ně je prvořadá ta možnost individualizace auta, možnost si nakonfigurovat kdejakou kravinku a samozřejmě "reprezentativnost" značky. Zrovna u této kategorie asijska konkurence nemá moc šanci, ikdyby dělala sebelepší auta za sebelepší cenu.
Jsou bohatí lidé, co jsou otevřeni i jiným značkám, ale myslím, že většina stejně zůstane svého BMW/Mercedesu/... a už se těší, jak si s novou generaci bude moci vybírat z dalších (třeba i nesmyslných) prvků výbavy.
webpaja
Jen drobné osvětlení. Mazda přišla s mainstkreamovou technikou, tedy příčně uloženými motory a pohonem předních kol. Možná se to dnes zdá jako přežitek, ale u prémie to tak fungovalo a Audi muselo nabídnout Quattro, jinak by paběrkovalo.
Avatar - Emel
Emel
Na druhou stranu - Xedos nebyl prémiová značka, jen jakýsi lepší subbrand v rámci Mazdy.
johny555
No, mně přijde, že vícero značek se teď snaží hrát na prémii - Mazda, Peugeot, nebo dokonce i Škodovka. Prozatím především cenami :-) .
vecernicek2
Mazdu bych z toho seznamu vynechal, ta jediná vypadá, že to myslí vážně. Viz nová RWD platforma. Teď se zas ozývají zprávy, že nová rwd šestka přece jen nemusí být mrtvá. Za mě by to byla bomba.
ptr078
POdla mna je 6ka mrtva. Cital som nieco o technike z cx60/90 v kabate 4dveroveho kupe pre usa.
Avatar - Emel
Emel
Ten dojem nemám. Peugeot i Škoda je čistý mainstream, který se cenami posunul nahoru... stejně jako většina mainstreamu - Ford, Honda, VW atd.
Mazda je svá, ale jeden model nad běžnou úrovní mainstreamu (CX-60 nebo Touareg) ještě ze značky prémii nedělá.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Na druhej strane stojí fakt, že kde podobne veľká a výkonná prémia cenovo začínala, tam Mazda končila. Jasne menšia konfigurovateľnosť, nie RWD, motory naprieč, v Európe to moc nefungovalo, v severnej Amerike ale áno.
Xifarg
S timhle autem jsem pred ctvrtstoletim par mesicu jezdil v ramci Auto Palace, tehdejsiho dovozce. Ten sestivalec byl sametovej a auto nadherne tichoucky. Dodnes vzpominam na ten propastnej rozdil pri presednuti do kadlajici dunici W124...
Milena Milena
Můžu potvrdit! Mazdu Xedos 9, z roku 1999 mám od roku 2006... Slyšíte jen pneumatiky 😊 Krásné svezení, užívám si ho do dnes! Najeto 163tis, i když bych si mohla koupit auto "nové ", stále nemám chuť se s ním rozloučit 😊
Romantheman
Děkuji za článek, leží mi v garáži jeden Xedos9 z r2003 uz rok jsem ho nevytáhl,.. 2.5l automat, chtěl bych to auto do budoucna refreshnout, nevím komu to dát do parády, většina mechaniků/firem nechce řešit náhradní díly,..beru jakékoliv info kde berete díly a případně zda znáte někoho v Praze či @Kutne hory někoho kdo se v tomhle mazlíkovi vyzná 👈👍
romantheman@seznam.cz
Milena Milena
Jezdím s Xedosem z roku 1999 od roku 2006, je to moje srdcovka 😊 Mám stejnou zkušenost, "staré " auto nikdo nechce servisovat, navíc Xedosů na trhu moc nebylo 🤷‍♀️Přesto, že na svůj věk je ve skvělé kondici, potřebovala bych autoelektrikáře, který by autu rozuměl, odstranit drobné "mouchy"
Romantheman
Příspěvek podléhá schvalování.