Mazda si v první polovině 90. let chtěla vyšlápnout na německou konkurenci ve vyšší střední třídě, stranou nezůstali ani domácí soupeři. Záměr se ale nezdařil.
Nevidím do hlavy do lidí, co kupují německou prémii, konkrétně lidi, co je kupují jako nová, tj. dávají za auto 1.5 mega+ myslím, že málokdy vůbec uvažují, aby koupili něco jiného než zavedené německé značky. U nich cena hraje druhořadou roli, ani ta spolehlivost není prvořadá. Pro ně je prvořadá ta možnost individualizace auta, možnost si nakonfigurovat kdejakou kravinku a samozřejmě "reprezentativnost" značky. Zrovna u této kategorie asijska konkurence nemá moc šanci, ikdyby dělala sebelepší auta za sebelepší cenu.
Jsou bohatí lidé, co jsou otevřeni i jiným značkám, ale myslím, že většina stejně zůstane svého BMW/Mercedesu/... a už se těší, jak si s novou generaci bude moci vybírat z dalších (třeba i nesmyslných) prvků výbavy.
Jen drobné osvětlení. Mazda přišla s mainstkreamovou technikou, tedy příčně uloženými motory a pohonem předních kol. Možná se to dnes zdá jako přežitek, ale u prémie to tak fungovalo a Audi muselo nabídnout Quattro, jinak by paběrkovalo.
Mazdu bych z toho seznamu vynechal, ta jediná vypadá, že to myslí vážně. Viz nová RWD platforma. Teď se zas ozývají zprávy, že nová rwd šestka přece jen nemusí být mrtvá. Za mě by to byla bomba.
Ten dojem nemám. Peugeot i Škoda je čistý mainstream, který se cenami posunul nahoru... stejně jako většina mainstreamu - Ford, Honda, VW atd.
Mazda je svá, ale jeden model nad běžnou úrovní mainstreamu (CX-60 nebo Touareg) ještě ze značky prémii nedělá.
Na druhej strane stojí fakt, že kde podobne veľká a výkonná prémia cenovo začínala, tam Mazda končila. Jasne menšia konfigurovateľnosť, nie RWD, motory naprieč, v Európe to moc nefungovalo, v severnej Amerike ale áno.
S timhle autem jsem pred ctvrtstoletim par mesicu jezdil v ramci Auto Palace, tehdejsiho dovozce. Ten sestivalec byl sametovej a auto nadherne tichoucky. Dodnes vzpominam na ten propastnej rozdil pri presednuti do kadlajici dunici W124...
Děkuji za článek, leží mi v garáži jeden Xedos9 z r2003 uz rok jsem ho nevytáhl,.. 2.5l automat, chtěl bych to auto do budoucna refreshnout, nevím komu to dát do parády, většina mechaniků/firem nechce řešit náhradní díly,..beru jakékoliv info kde berete díly a případně zda znáte někoho v Praze či @Kutne hory někoho kdo se v tomhle mazlíkovi vyzná 👈👍
romantheman@seznam.cz