Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Výroba Enyaqu se stěhovat nebude, Škoda navíc rozšíří výrobu baterií

Výroba elektrických vozů Škoda Enyaq zůstane v Mladé Boleslavi. Automobilka navíc plánuje rozšířit kapacitu výroby bateriových systémů.
Zpět na článek
30. 9. 2023 17:06
filosofii velkých elektromobilů jsem nepochopil
drahé, těžké, velká spotřeba - malý dojezd, do města naprd, na dovolenou taky :no:
Rozbalit vlákno
21
Avatar - xxc
30. 9. 2023 17:40
Re: filosofii velkých elektromobilů jsem nepochopil
A máme niečo lepšie?
30. 9. 2023 19:33
Re: filosofii velkých elektromobilů jsem nepochopil
Jistě, normální spalovací auta! :-) :yes:
Avatar - Mikesus
30. 9. 2023 20:31
Re: filosofii velkých elektromobilů jsem nepochopil
a podle čeho jsou lepší?
1. 10. 2023 00:31
Re: filosofii velkých elektromobilů jsem nepochopil
Praktičnost, použitelnost, hmotnost, design, radost z jízdy, cena, ekologie... Je toho mraky, a proto elektrovehykly ve férové tržní soutěži proti normálním autům nemají ani tu nejmenší šanci. :-)
2. 10. 2023 08:03
Re: filosofii velkých elektromobilů jsem nepochopil
Použitelnosť v meste? Ťažko
Design? Velmi subjektívna vec
Radost z jízdy? Lebo preto si niekto kúpi dieslového Kodiaqa...
Ekologie? Možno v niektorých štátoch, napríklad v SR vedie jednoznačne elektro čo sa týka ekológie. Navyše v meste snáď v každej krajine vyhrá elektro.

Efektívnejší stroj ako elektromotor aktuálne nepoznáme. Prvý Leaf mal dojazd okolo 150km, pri dnešných autách hovoríme už o 600km. O dve generácie áut si na diesel spomenie snáď len dialničiar.
Avatar - Mokrous
2. 10. 2023 10:24
Re: filosofii velkých elektromobilů jsem nepochopil
https://www.youtube.com/watch?…

Jojo, těch 42 minut jízdy a ujetých 120 km na plnou baterku je teda věc.
V běžném dálničním režimu cca 80-10% to ještě vynásobíme koeficientem cca x0,7
a máme tu krásných 85 km ujetých za půl hodiny a pak je konec.

Co víc si člověk může na dlouhé cesty přát, že?
2. 10. 2023 11:19
Re: filosofii velkých elektromobilů jsem nepochopil
Ako často chodíš 200kmh? Ja vôbec a 99% populácie tiež. To si musel nájsť najvacsiu hovadinu len aby si dokazal ake je elektro nepouzitelne ;-)
Avatar - Mokrous
2. 10. 2023 12:06
Re: filosofii velkých elektromobilů jsem nepochopil
200 jen v DE. U nás do 180 a 150 je dnes standard skoro všude.

Tady ve videu máš průměrnou rychlost 150 km/h a v režimu 80-10% to ujede tímto tempem 80km!!!

https://www.youtube.com/watch?…

Čas 25:33.

Takže když zpomalíš, získáš sice pár km navíc a snížíš tepelný ztráty, ale pořád budeš v řiti.
Podle počasí, tempa a polohy nabíječky dáš na delší trase 150-200 km max. a nazdar. Jdeš zase ládovat. A nebo se můžeš plazit 110 a ládovat 3-100% a pak ujedeš víc. Pokaždé ztratíš hromadu času.

Je to pořád dokola to samé. EV jsou fajn do města a blízkého okolí pro lidi s domem a vlastním nabíjením. Pro lidi z bytovek a pro ty co jezdí dálky jsou nepoužitelná.
Avatar - eLzyx
2. 10. 2023 12:15
Re: filosofii velkých elektromobilů jsem nepochopil
já se svojí starou Teslou ujedu v režimu 200+ tedy 150 průměr cirka 220km.
Avatar - Mokrous
2. 10. 2023 12:29
Re: filosofii velkých elektromobilů jsem nepochopil
A máš baterii 100kWh a myslíš jízdu v režimu 100%-0%, že? A jedeš vlastně trochu pomaleji, že?
Tak to potom jo, no. To je ta hezká teoretická část. A pak přijde praxe. Jedu, spěchám, nemám čas na 3,14 čoviny a charger je kdesi za bukem mimo trasu. Jejda!
Jo aha, plánování, aplikace, výjezd o "půl dne" dřív a když byl odjezd na rychlo, tak příjezd pozdě, nebo všechno zrušit atd... Prostě taková ta EV praxe.
A to máš vlastně to nej z EV světa co se dojezdu týká.
Avatar - eLzyx
2. 10. 2023 14:18
Re: filosofii velkých elektromobilů jsem nepochopil
ne, jezdím 3-93%, baterie je 85kWh, dostupných 72kWh. Reálně dle statistik 147km/h průměr. Spotřebu při takovém tempu (kde to jde tak 200-210, nějaká ta 80 při opravě dálnice) mám na 28-29kWh/100km. Včetně klimatizace.
Výhoda sportovního liftbacku. Cokoliv vyššího bude žrát nesmysl.
Avatar - Mokrous
2. 10. 2023 14:30
Re: filosofii velkých elektromobilů jsem nepochopil
Tak SUV taky nefandím a Teslu S bych bral, kdyby stála tak o meloun míň, měla aspoň 120kWh baterku a páčky pod volantem a dělala se kvalitně v Evropě. A mohla by mít klidně jen 300 koní a náhon na zadek. Třeba někdy časem.
Avatar - eLzyx
2. 10. 2023 14:33
Re: filosofii velkých elektromobilů jsem nepochopil
jo, takové auto by se mi také líbilo. Holt jsem musel sáhnout po ojetině, kde ta cena byla akceptovatelná.
Nicméně je to tak rozšířené auto, že na to existují různé mody/hacky, takže tam jde nacpat i 100kWh baterie (do těch s menší baterií). A viděl jsem i borce, co si tam poskládal vlastní, snad 150kWh battery pack.
Jedna USA společnost na tom testovala 200kWh. A doufám, že to budou jednou prodávat.
1. 10. 2023 11:29
Re: Re: filosofii velkých elektromobilů jsem nepochopil
Mame, v tej cenovej sa sa daju vybrat stale lepsie auta, ako enyak. Tipnem si, ze aj novy kodiak bude lepsou volbou pre vatsinu zakaznikov, ked skodovka popracuje na kvalite interieru
Avatar - xxc
1. 10. 2023 14:15
Re: Re: filosofii velkých elektromobilů jsem nepochopil
Kodiak bude drahy, ale trosku lahsi, s ovela vacsou spotrebou, do mesta to bude naprd a na dovolenku tiez. Pritom to bude skodlive auto pre svoje okolie a menej ekologicke, s horsimi jazdnymi vlastnostami a mensou pouzitelnostou na kratsich trasach. Co tam mame dalej?
1. 10. 2023 17:00
Re: Re: Re: filosofii velkých elektromobilů jsem nepochopil
Bol si dlhsie na slniecku? Tak kodiakom na jedno natankovanie prejdes polku europy, v enyaku tazko. Mas nejake info, ktora vyroba je viac eko ci iba placas ako obycajne. Ze ty chodis diskutovat medzi kocky na modry konik, tam ti to asi vystaci, tie tvoje hluposti
Avatar - xxc
1. 10. 2023 18:28
Re: Re: Re: filosofii velkých elektromobilů jsem nepochopil
Vacsina zakaznikov nejazdi denne polku Europy, preto tvrdim, ze na kratsich trasach bude lepsi Enyaq. Jasne, ze mam informacie, ktora vyroba je viac eko, kazdy ich ma, pokial vcera nespadol z mesiaca :-)
1. 10. 2023 20:22
Re: Re: Re: Re: filosofii velkých elektromobilů jsem nepocho
Kedze vlastnim nejake vw a kodiaka, predajca nam uz pozical parkrat enyaka, a je to ako ev uprimne junk. Interier je lepsie urobeny ako idcka a tam to konci. ako auto su to vyhodene peniaze za kopu srotu - takze o ekologii nemoze byt ani rec. Momentalne to tusim uz upgradovali, aby to potesilo uz majitelov. Porovnavat cenu vs co mas v kii/h, tesle, bmw tak do vw/ skoda ev moze ist iba blazon, resp. Niekto kto nejazdil konkurenciu, alebo to ma zadara
Avatar - xxc
1. 10. 2023 20:45
Re: Re: Re: Re: filosofii velkých elektromobilů jsem nepocho
Vlakno bolo primarne o vsetkych elektrickych autach, a to som len doplnil, ze idealne nie su, ale lepsie nic asi nemame. Inak sa hadat nejdem, ze neexistuju lepsie auta ako Enyaq, ale ked som minuly rok porovnaval ceny, tak prave toto mi vyslo najlepsie :-) Kazdy ma ine predstavy, kazdy nech si kupi, co sa mu paci, ja k interieru Enyaqu vyhrady nemam.
Avatar - twistedTSD
2. 10. 2023 09:42
Re: filosofii velkých elektromobilů jsem nepochopil
Superb v dehtu.
Avatar - xxc
2. 10. 2023 16:08
Re: filosofii velkých elektromobilů jsem nepochopil
no urcite :-)
30. 9. 2023 17:14
VW není schopen konkurovat Tesle,
to ukazuje i omezení výroby EV v Německu.

VW bude po nynější odstavce dramaticky šetřit.
Zkracuje dobu vývoje aut na polovinu.
As noted by VW’s production boss Christian Vollmer, the goal is to reduce production complexity, by bundling models based on the same platform.

A co se týče Enyaqu, bude mít i ten motor, co má ID.7 .
Rozbalit vlákno
31
30. 9. 2023 17:35
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Pycha predchazi pad.

https://youtu.be/wSklSKRkIpk?si=js1u0iXi8Kk6Xb1h
Volkswagen-Chef Matthias Müller über Tesla - VW vs. Tesla
:no: :no: :no: :no: :no:

Uz pred peti lety bylo jasny, jak moc je Tesla napred...
Kam se od ty doby posunul VW a kam Tesla?

TMY je nejprodavanejsim autem sveta.
Ne jen elektromobilem, ale je vitezem bez ohledu na pohon, pred Corollou. Alespon do cervence to tak bylo.

A samozrejme si vede vyborne v Evrope:
https://www.autoevolution.com/…-car-221324.html
"Tesla's Model Y on Track To Become Europe's Best-Selling Car"

Wake up Volkswagen!

PS Nyni by mohli odpurci EV zacit chapat, kdyz bil Herbert Diess na poplach. Diesse si vazim. Muelleram a jeho nabubrelosti opovrhuji.
https://www.auto.cz/…-je-tesla-141462
"V centru sporu jsou Diessovy obavy, že by Volkswagen mohl ztratit pozici přední světové automobilky, pokud nezrychlí tempo reforem, aby mohl lépe konkurovat nejen Tesle, ale i novým výrobcům elektromobilů z Číny."
Diess i ja jsme vedeli co prijde.
Odpurci EV se divi jak divizny....
Neodpustim si kopii komentu pod timto clankem:
" _Karel_
4. 11. 2021 17:19
Vážně?Co to je za bláboly? Jak by mohla Tesla, vyrábějící pár aut, z toho půlku pro Čínu, konkurovat VW?"
:no: :no: :no:
Asi tak.
Avatar - Barrichello
30. 9. 2023 18:30
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
https://echo24.cz/…ce-200-tisic-eur

Neboj synu, zkrachujete. A to naprosto brutálně, navíc budeou vaši zaprodaní, vlastrizrdání politici vyhnáni od moci :-) :-) :-)

Cílem nás bude dostat na jeden den na demostraci v EU cca 110-220 MILIONU LIDI
V JEDEN DEN!!!!! MUSITE ZKONCIT!!!!!! Všichni zkončíte v PCHL!!!
30. 9. 2023 18:38
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
https://www.idnes.cz/…2130_domaci_pukk

"Radikalizace extremistů, která se děje v online prostoru, je okamžitou bezpečnostní výzvou i pro Česko, uvedlo ministerstvo vnitra v situační zprávě o projevech extremismu za druhé pololetí loňského roku. Úřad dodal, že velká skupina lidí, která je nespokojená s uspořádáním a směřováním státu, má potenciál ohrozit demokratické základy Česka."

Ty uz jsi mel byt davno zabanovanej!
Ohrozujes demokracii!
Radikale, extremisto!
30. 9. 2023 19:35
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Aha, takže každý, kdo nesouhlasí s levičáckou ekoteroristickou idelogogií, ženoucí Evropu do naprosté zkázy, je "extremista"? Tak teď se opět odkopal, elektrofašoune! :-[] :no:
30. 9. 2023 20:00
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Ne:
"Neboj synu, zkrachujete. A to naprosto brutálně, navíc budeou vaši zaprodaní, vlastrizrdání politici vyhnáni od moci"

Ale tohle je extremismus.
Co je to podle tebe brutalni vyhnani od moci?
O tom, ze by ballik rad sve oponenty vesel na kandelabry jiste vis.

PS Tvy oznacovani oponentu "fasisty" ma velkou oporu v ruske propagande. Bohuzel doby, co ses tu sam proti ballikovi vymezoval, jsou pryc. Ted jsi spokojeny, ze se vas nazorovy proud zase sblizil...
Avatar - Barrichello
30. 9. 2023 20:04
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Vyhnání od moci je převzetí moci lidem. O tom jestli zákonnnou nebo nezákonnou formou (státní převrat)- sem tu nenapsal ani písmenko to sis domyslel. Já psal o tom, že našim cílem sou plné ulice demonstrantů v EU. To je legitimní a zákonný prostředk odporu.

Ono taky vlády umí pod tlakem podat demisi třeba vid. COž je naprosto legální forma ukončení vládnutí. :-) A demonstrace sou legální demokratický prostředek protestu. Je fakt, že se jim od koryt většinou moc nechce.

Cílem je donutit Vás k pláči - ono už se to pak pohne samo :-)

Na zbytku není nic závažného či extrémního - lidé s duševní prouchou, čínou placení agenti a lidé ohrožující energetickou bezpečnost země potřebují řádnou léčbu, která se jim dostane POUZE v PCHL.
Extrémní je POUZE nedostatek lůžek v PCHL.
Avatar - Emel
30. 9. 2023 21:34
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Proč demonstrace, proč prostě nevyhrát ve volbách?
Avatar - Barrichello
1. 10. 2023 12:19
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Strany které před volbama lhaly, zastrašovaly lidi, manipulovaly pomocí medií s myšlením lidí, následně tyto lidi podvedly a okradly - proti těm chce pořádat demonstrace, každý den, dnes a denně dokola, aby si uvědoměli, že lidi nejsou ovce které je snadné manipulovat a které si nechaj vše líbit.

Ted pojede ta samá manipulace na Slovensku - zabrante Ficovi sestavit vládu za každou cenu. Přestože vyhrál regulerně demokratické volby a lidi chtěli změnu. Tak pojede nechutná kampan zastavte Fica . To není extrémismus a ovlivnování výsledků voleb a manipulace?
Avatar - Emel
1. 10. 2023 13:50
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Strany co nejvíc zastrašovaly naštěstí už v parlamentu nejsou. Demonstrace - v principu jsem pro, občanská společnost je dobrá. Jak někdo může poslouchat směsku lidí jako Vrabel, Skála, Majerová, Rajchl... to mi uniká, ale právě volby jsou zatím naštěstí zrcadlo toho, jakou podporu tyhle podivné postavičky reálně mají.

Fico je symbol toho špatného na Slovensku... ale ani minulá vláda se moc nepředvedla. Pokud by na Slovensku existovala nějaká parlamentní většina, která by byla schopná se dohodnout na vládě bez Fica, pak by to nebyla ani manipulace, ani ovlivňování výsledků voleb... ale obávám se, že si Fico podá ruku s Hlasem a vládu sestaví... a protože Šimečka není Trump, tak ten výsledek uzná.
Avatar - Barrichello
1. 10. 2023 15:11
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Jsou, jmenuíj se Pětikoalice :-)

Tyto strany pětikolky nejvíce lhaly, slibovaly nesmysly a vyložené lži , okrádaj lidi a manipulují médii!
Avatar - Emel
1. 10. 2023 19:28
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
No to se neshodneme, víc strašil snad kdokoli jiný, rozhodně Babiš i Okamura... a ti dezoláti na okraji spektra pomalu nedělají nic jiného než že něčím straší, migranty nebo covidem.
Avatar - twistedTSD
2. 10. 2023 09:52
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Ale prosímtě. Pětikoalice lhala asi jako kterýkoli jiný politický subjekt u nás. Média na rozdíl od Ruska, Maďarska nevlastní a neovlivňuje. Na to jsme tu měli jiného experta. Že někdo píše věci, které se ti nelíbí, neznamená, že žiješ v totalitě.
Avatar - twistedTSD
2. 10. 2023 09:49
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Tak hlavně je vtipné mluvit o lhaní, zastrašování a manipulaci a pak omlouvat Fica, což je asi nejprolhanější a nejdemagogičtější politik v regionu. :-)) Spolu s rusofilním pesanem Bláhou. To je jak vytloukání klínu atomovkou.
30. 9. 2023 20:05
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Já samozřejmě souhlasím s jeho trefnou kritikou fanatického západního ekoterorismu a elektrofašismu :-) :yes: , ale z jeho adorace RuSSka a ruSSáků je mi samozřejmě blivno, :-O :-( :no:
Avatar - Barrichello
30. 9. 2023 20:06
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Klídek, nikdo tady noebahuje Putina.

Rusko se nerovná Putin. Rusko bylo je a bude i bez Putina. Kdyby už tam zítra nebyl, jedině dobře.
1. 10. 2023 00:34
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Jenže Putin je jenom další v dlouhé řadě ruSSáckých vládnoucích vrahounů a zločinců - Lenin, Stalin, Brežněv a teď Putin. Můžeš si vybrat. To už fakt není žádná náhoda! :-O
Avatar - Barrichello
1. 10. 2023 12:09
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
obyčejný rus má s Putinem asi tolik co obyčejný farmář z Kentucky s Bideneme. Se*e na něj zvysoka a snaží se žít po svém.
Avatar - twistedTSD
2. 10. 2023 09:54
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Obyčejný Rus si toho Putina vyvolil. Teď má nad sebou jeho bič a je spokojený, politikou se neintěresuje a nechává se posílat na smrt.
Avatar - Emel
1. 10. 2023 10:46
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Dneska Rusko = Putin. Opozice popadala z oken nebo skončila v lágru nebo za mřížemi. Velká část těch, co měli něco v hlavě, už vzala nohy na ramena, zbytek je ubitý a zmanipulovaný... vůbec si neumím představit, jak by třeba Navalný mohl převzít moc, aniž by Rusko upadlo do chaosu.
Avatar - Mokrous
1. 10. 2023 11:40
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Myslím, že lidem nějak málo dochází, že po Putinovi se může chopit vesla nějaký totální magor a psychopat, který se nebude ani snažit přemýšlet a bude rovnou konat. A že jich tam mají celé zástupy...
Nejsem jeho fanda a obdivovatel, ale umím si představit, že jeho nástupce může být 100x horší.
Avatar - twistedTSD
2. 10. 2023 10:05
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Jak to ještě může být horší? Cokoli víc by Putler zkusil, by vedlo anihilaci Ruska. Oni zas tak blbí nejsou, fantazie o evaporaci Londýna si nechávají do propagandistických pořadů.
Avatar - Emel
2. 10. 2023 10:22
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Horší to může být velmi snadno.
Rusko dneska sice okupuje části Ukrajiny a bombarduje města, ale s EU ani NATO přímo neválčí.
Ruská elita se nejvíc bojí jiných ruských elit... v tom je to nebezpečí, oni raději zničí nějakou menší zemi než aby přiznali slabost.
Avatar - twistedTSD
2. 10. 2023 12:36
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Můžou ničit menší zemi, ale nemůžou ničit NATO. V konvenčním konfliktu by dostali na *** a velmi těžko by vysvětlovali svůj taktický ústup. A nekonvenční konflikt by znamenal evaporaci Kremlu. Samozřejmě, nikdy to nelze 100% vyloučit, ale ze všeho nejvíc to podnítíme našimi projevy slabosti a neochoty se bránit.
Avatar - Emel
2. 10. 2023 15:11
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Jsou i jiné země, třeba Moldavsko. A i bombardování Kyjeva by asi mohlo být horší než je.
Avatar - twistedTSD
2. 10. 2023 09:53
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Ale obhajuje, nebuď směšný.
30. 9. 2023 20:10
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Nemas tuseni, co znamena pojem ekoterorismus / ekofasismus.

https://cs.m.wikipedia.org/…Ekofa%C5%A1ismus
"Ekofašismus je autoritativní politická ideologie, forma fašismu kombinující radikální environmentalismus s fašistickými idejemi."
Nic takoveho v EU ani vzdalene neexistuje!
EU je jednou z nejdemokratictejsich casti sveta! A zaroven je pravdepodobne vubec nejsvobodnejsi.
Avatar - Barrichello
30. 9. 2023 20:13
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Tak sme se zasmáli......nejsvobodnější část světa plná restrikcí, omezení, zákazů, příkazů, nařízení .......myslím, že nekteré africké země to v počtu nařízení, zákazů, omezení a byrokratických klacků házných pod nohy překonává stomilkionkrát :-) :-) :-) :-)

A co ještě neplatí, to se chystá vid Borisove
30. 9. 2023 20:18
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Tahni do ruska.
Ktery zde neustale adorujes.
A zaroven hanis Cesko (zkrachujete atp) a EU. Jehoz ja jsem soucasti.

Ty evidentne i dle tve retoriky NE.
Tak tahni tam, kde se zrejme citis doma.
A v ci prospech se zde vzdy vyjadrujes!
Do ruska.
Avatar - Barrichello
30. 9. 2023 20:25
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
:-) :-) :-)

táhni do Bursele, Borisove. A cestou to vem přes Peking.

Už sis přečetl na dobrou noc Marxovy spisy? Ty u Vás čínsko-zelených agentů prej frčí :-)

Největší finanční ránu ale utrží majitelé domů, kteří musí provést zelenou rekonstrukci. Klimatická renovace je extrémně těžká finanční zátěž, zejména pro chudé, přiznal Habeck. "Nejchudší lidé žijí v nejhůře zrekonstruovaných budovách. Pokud se instaluje nejen tepelné čerpadlo za 20 000 eur, ale je potřeba i kompletní renovace na výrazně nižší energetickou náročnost, pak se bavíme o 200 000 eurech (cca 4.870 000 Kč)," konstatoval Habeck. Neuvedl, jak se na této částce budou podílet státní dotace, se kterými se pravděpodobně počítá.

Tohle si nikdo neenechá líbit!!!!!
Avatar - Barrichello
30. 9. 2023 20:30
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Zajímavé je, že Váš čínský guru tvrdí to, co tu já tvrdím 10 let - tj že se nedá spolehávat na nestabilní šmejd OZE závislý na výkyvech počasí. a že vodík a bateriové úložitě sou v plenách a ještě dalších 25 let budou :-) :-) :-)

""Je naprosto nerealistické zcela přestat využívat energii z fosilních paliv,“ prohlásil Sie, který bude Čínu zastupovat na letošním klimatickém summitu COP28. Kvůli nestálé povaze energie z obnovitelných zdrojů a nevyzrálosti klíčových technologií, například v oblasti skladování energie, se svět podle něj musí dál spoléhat na fosilní paliva, aby si zajistil hospodářský růst.! "

A proto demagogickcý šiřiteli ZELENYCH DEZINFORMACI!!!!! Čína NEUSTALE STAVI NOVE A NOVE uhelky a JE.

Blbý co, Borisove

OZE se snaží hlavně narvat do EU aby jí ekonomicky zlikvidovala. A získala tu monopolní postavení.
Avatar - Barrichello
30. 9. 2023 18:32
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Pozdravuje tě polskej ATOM
https://www.tydenikhrot.cz/…ostavi-americane
30. 9. 2023 20:16
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Klidne si to nazyvej elektrodebilita.
Je svoboda.
Ale ne ekofasismus!
To je chybne oznaceni, ktere nema s realitou nic spolecnyho.
Avatar - Barrichello
30. 9. 2023 20:21
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Jedná se o fanatický utopistický pavědecký zelený socialismus, křížený rádoby s demokraciií, kde tento systém si bere to nejhorší z OBOU :-)

Tyto Fantasmagotrcké UTOPIE A ZELENA PAVEDA násilně protlačována za pomoci tlaku bank (na nic fosilního už Vám nepůjčíme!!!) a cestou restrikcí, zákazů, oemzení, zdanění atd nemá se svobodou nic polečného. Je to zelená ideoologie tlačená všemi prostředky.
Navíc se vůbec nejedná JEN o auta, problém je dalekoho rozsáhlejší a zasahuje komplexně do všechn vrstech života běžného občana a silně narušuje jeho práva, sovobody a sanží se zničit tradiční kulturní hodnoty jednotlivých států, rodiny atd atd

Pleteš si DOJMY A POJMY!!!! To je hodně nebezpečné, BORISOVE !!!!
1. 10. 2023 00:49
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Skvěle shrnuto! :-) :yes: :yes: :yes:
1. 10. 2023 00:54
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Jseš vedle jak ta jedle. Je to komplexně promyšlená zločinecká ideologie, kterou se tzv. progresivistická levice snaží pod pláštíkem rádobyekologie postupně a rádoby "nenápadně" zlikvidovat kapitalismus - tedy jediný prosperující a skutečně úspěšný ekonomický systém lidských dějin, který osovobodil miliardy lidí z bídy - a zároveň maximálně omezit práva každého neprivilegovaného jedince (který nepatří mezi novodobou progresivistickou elitu). Diktatura proletariátu zklamala, takže nyní má zničení Evropy zajistit násilně prosazovaný Green Deal + dovoz statisíců muslimských přivandrovalců a rozeštvání její společnosti absurdním vyzdvihováním menšin na úkor běžných občanů a útoky na běžnou rodinu a vlastenectví. Tato otřesná ideologie je přitom dnešním dětem vštěpována již od útlého věku a na vysokých školách už jí je většina současné mládeže většinou indoktrinovaná. Je to skutečně ďábelský levičácký plán, ale zdá se, že se mnoha západoevropanům konečně začíná pomalu rozednívat v jejich zabedněných makovicích. My v zemích východní Evropy si naštěstí smrtelné nebezpečí této zločinné ideologie uvědomujeme již dávno, protože máme s levičáckou totalitou letité otřesné skutečnosti. A jak trefně říkala Margaret Thatherová - socialismus vždy zkrachuje, když mu dojdou peníze těch druhých. Samozřejmě i ten se zeleným nádechem.
1. 10. 2023 08:42
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Tak ted jsem se zasmal.
:D
A lidi jako ty me oznacuji za fanatika...

Me s konformnim nazorem. Ja jsem mainstream minded.
Jsem s EU v zasade spokojen. Porad je to zdaleka to nejlepsi, kde se kdy Cesko nachazelo. :yes:

Diky, ze jsi se sveril se svymi nazory.
Mel bych te ve zdejsich diskuzich asi radeji uklidnovat nebo utesovat...

Neboj se. Jsi vystrasenej z propagand jak maly decko. Davej si na to pozor. Bude dobre.
https://cs.m.wikipedia.org/…jistota,_pochyby
"Strach, nejistota, pochyby (anglicky Fear, Uncertainty, Doubt, zkráceně FUD) je marketingová strategie, která rozšiřuje záporné, nejasné či nepřesné informace o konkurenčním výrobku. Jako FUD se původně označovaly dezinformační taktiky používané výrobci počítačového hardware, ale později se pojem rozšířil i do jiných oblastí a dnes se používá i ve spojení s politikou. Obecněji značí FUD také souhrn rozšířených mylných dojmů o nějaké záležitosti."

A jak zni petrolejarska propaganda?
https://www.theguardian.com/…-lobby-group-api
Contrary to Shell’s public statements in support of electric vehicles, API’s chief executive, Mike Sommers, has pledged to resist a raft of Joe Biden’s environmental measures, including proposals to fund new charging points in the US. He claims a “rushed transition” to electric vehicles is part of “government action to limit Americans’ transportation choice”.
Shell donated more than $10m to API last year alone.

Presne tuto propagandu big-oil zde papouskujes:
Shell claims a “rushed transition” to electric vehicles is part of “government action to limit Americans’ transportation choice”.
:no:

Ty bys mohl z fleku nastoupit do PR oddeleni Shell. Znas jejich fraze nazpamet...

Bohuzel si neuvedomujes, ze spotreba ropy je i v zajmu ruska a siris tu zaroven casti ruske propagandy. Tady mas odkaz na dezinformacni web, ktery pise temer doslova totozne co ty!
https://aeronet.news/evropsky-parlament-odhlasoval-zakaz-prodeje-osobnich-a-uzitkovych-vozu-se-spalovacimi-motory-od-roku-2035-skonci-veskera-osobni-doprava-po-vlastni-motorizovane-ose-s-vyjimkou-nejbohatsich-lidi/
"Evropský parlament odhlasoval zákaz prodeje osobních a užitkových vozů se spalovacími motory od roku 2035! Skončí veškerá osobní doprava po vlastní motorizované ose s výjimkou nejbohatších lidí, kteří budou mít několik milionů korun na elektrické SUV, protože jiné modely aut nakonec automobilky vyrábět nebudou, protože dotace na malé elektromobily skončí o několik let předtím!"
:no: :no: :no:
Takto vypada ruska propaganda.
Proc je totozna s tvymi prispevky zde?
1. 10. 2023 10:25
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Green deal znamená přejít ze závislosti na Rusku na závislost na Číně. Z bláta do louže.
Že zákaz klasických aut v kombinaci s energetickou koncepcí Green dealu bude znamenat omezení dostupnosti individuální mobility pro chudší část populace, to není propaganda, ale logický důsledek. Samozřejmě, prohlášení, že to bude jen pro multimilionáře, je nadsazené.
Avatar - Barrichello
1. 10. 2023 12:07
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Vykládat to čínskýmu agentu placenýmu Pekingem za likvidaci EU průmyslu, EU automobilek a EU energetického sekotoru je házení hrachu na zed.

https://ekonomickydenik.cz/…lakem-a-krachuji
30. 9. 2023 21:23
To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
Výroba vlajkové lodi, Škody Superb, bude přesunuta do slovenského závodu VW. Kdyby měl Enyaq jako nejdražší model Škody jít do některého z německých závodů VW, byl by to už opravdu průšvih. Chvála bohu za to, i když příznivec elektromobilů nejsem.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Emel
30. 9. 2023 21:37
Re: To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
Nevidím to tak černobíle.
Jaká je vlajková loď VW? Passat, Touareg? No, oboje se bude taky dělat v Bratislavě a evidentně z toho nikdo v Německu moc těžkou hlavu nemá. Já bych taky rád viděl Superba "doma"... no ale je to jen pocit.
U Enyaqu jasně, tady je důležité, aby u nás zůstaly obě větve a čeští zaměstnanci měli šanci si na to sáhnout.
30. 9. 2023 21:49
Re: To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
U VW je to otázkou, co teď považují za svou vlajkovou loď. Ale když dali do dráždaněské skleněné továtny výrobu VW ID.3, tak je to asi on.
Já jsem to myslel tak, že třeba i třeba takový Seat vyrábí v Martorellu drahé modely Cupry a Audi. A Škodovka by ve svých závodech vyráběla jen levné Scaly, Kamiqy a Oktávky.
Avatar - Emel
1. 10. 2023 10:30
Re: To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
ID3 asi těžko, když tu jsou větší IDčka.
Ještě zapomínáš na Kodiaq... to je adept na spalovací vlajkovou loď... minimálně je teď úspěšnější než Superb. Ale já teda jako vlajkovou loď beru taky ten Superb.
1. 10. 2023 11:44
Re: To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
SUV dnes vládnou, ale ono jde taky o historii a všeobecný respekt. A ty mají většinou klasické modely.
Avatar - Ham.
1. 10. 2023 10:10
Re: To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
Proč průšvihem? Kde se bouchá ten či onen model je v moderním světě celkem kytička, všechny velké automobilky bouchají auta prostě tam, kde je nejlevnější pracovní síla a to už ČR dávno není. Já považuji za daleko podstatnější jak velký je ve Škodovce vývoj a kde se vyvinul ten nový Superb (i Passat) a zda se do vývoje ve Škodovce přijímají další vývojáři nebo se naopak omezují. To je to co může nějak posunout naší ekonomiku k vyšší přidané hodnotě, pracovníci na lince navíc z velké části dovážení autobusy z východu naši ekonomiku nikam neposunou.
Avatar - Emel
1. 10. 2023 10:38
Re: To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
Na druhou stranu - kolik lidí v tom vývoji pracuje? A kolik ve výrobě?
Navíc je potřeba si uvědomit, že na výrobu v ČR je pak navázaná výroba a vývoj v subdodavatelských firmách... a pokud bys přestěhoval výrobu, pak riskuješ, že si nové fabriky najdou i místní subdodavatele.
To je to, co má největší hodnotu pro ekonomiku - celý ten ekosystém, který je dneska nastavený na spalováky a musí se naučit fungovat i pro EV.
Avatar - Ham.
1. 10. 2023 11:51
Re: To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
Kolik přesně lidí pracuje ve vývoji nevím, odhadem podle občasných návštěv ve vývojovém centru v Boleslavi to odhaduji na více než 2 tisíce. A kolik lidí pracuje ve výrobě je myslím srdečně jedno, hromada lidí ve výrobě jsou dovážení agenturní cizinci, Škodovka i přes nadprůměrné platy má velký problém sehnat české lidi do výroby, u nás je přezaměstnanost, řada lidí se raději fláká ve státním než by hákovalo na směny byť za slušný peníz, tak proč neodstěhovat výrobu do Polska, Rumunska, Bulharska nebo na Slovensko (tam bych byl po současných volbách opatrný, časem hrozí, že z toho bude ruská gubernie a VW závod v Blavě bude znárodněný), kde ti lidé jsou. Škodovce by odpadly náklady na dopravu, ubytování, obcím a městům kde mají ubytovny by se také ulevilo. A co se týče návazných firem, tak tam je to v bledě modrém to samé, hlavně jde o to mít zde vývoj, do výroby gumiček do stěračů stejně českého zaměstnance neseženeš.
Avatar - Barrichello
1. 10. 2023 12:24
Re: To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
Lidi odmítaj dělat práce kde se platí 110 kč na hodinu, když všechno nesutále zdražuje a lidi platí za podnájem 14-24 tis kč.
Takže za 110 kč na hodinu to nejsou schopni utáhnout.

Jak prosté.

Takže až budou dávat ve výárobě gumiček 170-230 kč na hodinu, tak tam možná někoho seženou :-) :-) :-)

Holt ale budeš muset zaplatit za set gumiček 400-900 kč.
Druhá možnost je aby ty lidi seděli doma za garantovaný příjeme a ty co máš měsíčně 70 000 kč čistého budeš holt platit o 22-40% vyšší daněně , kdo má třeba nad 150 000 kč tak o 35-60% a kdo má třeba nad 700 000 tak zaplatí o 90-300% vyšší dann než dnes.

Nelíbí se ti to? Emigruj, ale než odjdešeš a převedeš a prodáš majetky, zaplatíš z toho dan 6-40% z hdonoty majetku. Jinak skončíš v báni na 10-40 let.

Taky druhá možnost

Třetí možnost je najít někde 400-750 000 nových policistů a připravit se na zvýšení krmininality v jendotlivých regionech o 80-3700%

Musíš to těm chudším prostě zaplatit Lojzíku, takže místo faktury za 27 5000 kč co di dostal v září dostaneš v řéíjnu fakturu na 31 950.
PLAT!!!!!
Čím větší zisky a příjmy, tím víc musí zaplatit, jak prosté. Budeš to muset zaplatit těm, co měli smůlu a nemohou dělat vývojáře. Oni za to nemohou že se nenarodili jako super géniusové.
Avatar - Ham.
1. 10. 2023 12:52
Re: To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
1. Ve Škodovce 110 Kč na hodinu nebere ani vrátný nebo uklízečka.
2. To co popisuješ je systém, který vyžene veškeré podnikání z ČR a pak si tady géniusové jako ty mohou zdanit co je jim libo a dopadnou jako Severní Korea, good luck.
Avatar - Barrichello
1. 10. 2023 12:57
Re: To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
to že to nikdo nebere ve škodovce neznamená, že to nebere nikdo v ČR :-)

A o to právě jde, tím že zaniknou místo ve škodovce budou lidi nucení brát hůře placenou práci jinde.
Avatar - Ham.
1. 10. 2023 14:03
Re: To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
1. Celá diskuze je o Škodovce, nikoliv o ČR.
2. No když nemají lidé zájem o dobře placenou práci ve Škodovce, tak holt budou muset brát hůře placenou práci jinde, to myslím chápe i dítě v první třídě.
Avatar - Barrichello
1. 10. 2023 15:06
Re: To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
https://crzpravy.cz/…ci-stoji-fronty/

Celá situace je tom, že jsou tady lidi okrádáni státem a nadnárodními korporacemi.

Tohle je krásnej a ukázkovej příklad :-)
Avatar - Emel
1. 10. 2023 14:14
Re: To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
Poslední čísla co si pamatuju byly něco jako 34.000 zaměstnanců + 3000 agenturních, takže necelých 10%. Takže bych těma deseti procentama neshazoval těch 90.
Obcím v okolí Mladé Boleslavi nebo Vrchlabí nevím jestli by se ulevilo... dělníci ze Škodovky jsou solidní střední třída.
Prostě... já to vidím tak, že vývoj je ta prestižní disciplína, ale největší hodnota je v celém tom řetězci kolem výroby.
Avatar - twistedTSD
2. 10. 2023 10:12
Re: To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
Přezaměstnanost se rychle stane minulostí, pokud se celý ten výrobní řetězec rozbije. + s nástupem elektromobility počet zaměstnanců ve výrobě zásadně klesne.
1. 10. 2023 11:42
Re: To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
Jasně, vývoj je zásadní věc. Ale zase když se montují auta v zahraničí, jsou to častěji základní či levnější modely. Zatímco vlajkovou loď si třeba německé či francouzské automobilky montují vždy "doma".
Avatar - Ham.
1. 10. 2023 11:52
Re: To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
Viz Emel, vlajková loď VW je jednoznačně Touareg a má výrobu mimo Německo.
1. 10. 2023 17:36
Re: To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
Tak pokud někdo bere Touareg jako vlajkovou loď, tak pak ano.
Avatar - Emel
1. 10. 2023 19:35
Re: To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
Nevím jestli přímo vlajková loď, ale základní či levnější model to není, je to jednoznačně model nejdražší.
BTW, Mondeo se taky nedělalo v Německu...
Avatar - Barrichello
1. 10. 2023 12:22
Re: To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
Kolik těch vývovjářů škoda auto bude potřebovat? 300? 700?

Co práce pro ostatních 220-600 000 lidí? To budou všechno vývojáři?


HAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHJAHAHHA


Co třeba drazí spoluobčané, co nemaj mozek na to dělat vývojáře? Ti budou zametat chodník za stejné peníze co dotažený filipinec a chcípat za tu almužnu?

To je moderní společnost tohle jo?

Tak s tím se jdete VY*RAT!!!!!!!
Avatar - Ham.
1. 10. 2023 12:40
Re: To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
1. Ve Škodovce v ČR nepracuje ani 600 tis, ani 220 tis. lidí.
2. V ČR je neobsazeno cca 350 tis. pracovních míst.
3. I kdyby Škodovka propustila všechny zaměstnance, tak v ČR bude stále chybět hodně přes 300 tis. zaměstnanců.
Avatar - Barrichello
1. 10. 2023 12:44
Re: To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
na škodovku sou navázaní subdodavatalé, kteří převedením výroby jinam nebo zrušením výroby splaovcích aut přijdou o business a budou muset svoje zaměstnance propustit.

Zjištovatl sis, na jakých mkístech sou ty volné pozice?

Budto sou to IT a další vysoce spelcializované obory, které nepůjde dělat dělník od pásu, protože toho prostě není schopen.
Nebo je to naopak těžká nádeničnina za totální almužny za které nejde uživit rodinu (zěmědělství, servírky a pinglové, nádeničina někde v pohraniční ve fabrikách co platí měsíčně 17-23 čistého atd)
Avatar - Ham.
1. 10. 2023 14:11
Re: To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
No jestli čekáš, že lidé budou dělat jen to co umí a nic nového se nenaučí, tak se tato ekonomika nikdy nikam neposune a nakonec neuživí ani ty hordy nic neprodukujících státních zaměstnanců, předčasných důchodců a dalších lidí na dávkách a celé to skončí v modelu té Severní Koreji, všichni nebudou mít ani na misku rýže.
Avatar - Barrichello
1. 10. 2023 15:10
Re: To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
úředníci nic nedělaj, zajímavý, ale když jdeš na úřad a chceš zpracovat daně, povolit stavbu, požádat o příspěvky, dotace, přijmout dítě do školy a školky, postavit novou silnici , změřit zdarma radon v baráku atd atd tak to jsou pak úředníci dobrý co.

Chceš méně úředníků? Zruš datovky, spisovky, přebujelou státní a evroskou legislativu, kdy na vše je milkon papíůrů, lesterj a nařízení a nebudou potřeba úředníci. Zatím jich je každoročně potřeba víc a víc
Avatar - twistedTSD
2. 10. 2023 10:18
Re: To už by pro Škodu zavánělo průšvihem
Je rozdíl pracovat za velmi nadprůměrnou mzdu ve Škodovce a dělat skladníka za 25 hrubého.
Avatar - Barrichello
1. 10. 2023 15:46
Závislost Evropy na Číně stoupá
Už za pár let bude Číně k ovládání prostoru EU stačit jen pohrozit. Většina států v Evropě nebude mít možnost jí vzdorovat.

Čtenáři čínské knihy staré asi 2500 let, kterou její autor, generál Sun-ć pojmenoval prostě Umění války, vědí, co Čína dělá. Ale je jich zřejmě málo, nebo je nikdo neposlouchá. Protože Čína nadále sílí, zatímco státy v Evropské unii slábnou.

Když se začaly z Číny do Evropy valit laciná trika, hračky a kde co dalšího, vadilo to povětšině jen evropským výrobcům, kteří kvůli neuvěřitelně laciné konkurenci zkrachovali. Následovala laciná elektronika. Ale po ní už začaly přicházet čím dál sofistikovanější výrobky. Čína tím rychle získávala přístup k technologiím, které do té doby neměla. Pak spustila vlastní vývoj. A dnes je těžké najít výrobek, ve kterém není něco z Číny. S tím, jak rostly schopnosti čínského průmyslu, klesaly schopnosti toho evropského. Po pár desetiletích tohoto trendu je Starý kontinent na prahu fatální závislosti na čínských firmách, tím pádem na blahovůli tamní vlády. A ta má před sebou jediný cíl. Stát se světovou velmocí číslo jedna.

Závislost na někom takovém je ze své podstaty nevýhodná. To v tom nejlepším případě. Každý rozumný stát se takovou závislost snaží omezovat. Ne tak státy v Evropě. Ty se Bruselem (komisí a parlamentem) nechávají naopak tlačit do stále větší závislosti. Neprobouzí je ani to, jak je ta závislost očividná a s každým dalším krokem je možnost se z ní vymanit dál a dál. Tady jsou příklady.

Čína ovládá sektor OZE

V očích Zelené fronty je jedním z úhelných kamenů přeměny států EU vnucený přechod na občasné zdroje energie (OZE), tvrdošíjně nazývané obnovitelnými zdroji energie. Fotovoltaické elektrárny, které mezi OZE v prostoru EU výrazně převažují, se prakticky všechny vyrábějí v Asii, z asi 97 procent v Číně. V Evropě se v roce 2020 vyrobilo méně, než jedno procento světové fotovoltaiky, upozorňuje web Akademie věd (zde). Sama tato instituce přitom upozorňuje na to, že taková závislost je energetickým hazardem. EU přitom chce mít v roce 2030 celých 32 procent elektřiny z těchto zdrojů.

Ve větrné energetice, je situace lepší. Tam mají Evropané a Američané asi polovinu světového trhu. Ovšem prakticky vůbec nejsou na rostoucím čínském trhu, takže přes tuto technologií nemůžou nijak kompenzovat svoji závislost na čínských dodavatelích ve fotovoltaice.

Na Číně jsou také závislí prakticky všichni, kteří k něčemu potřebují krystalický křemík. Čili i ti, kteří by chtěli rozjet výrobu fotovoltaiky mimo Čínu.

Říše středu ovšem ovládá i trh s bateriemi, protože ovládá většinu zdrojů potřebných k jejich výrobě. Jenže bez baterií, nebo surovin pro jejich výrobu, nemůžou fungovat elektromobily, které EU také mohutně vnucuje. Jiná vozidla – s výjimkou vodíkových – se přitom v prostoru EU už za pár let nemají vyrábět. (Masové nasazení syntetických paliv pro spalovací motory zatím nevypadá příliš reálně.) Baterie ale současně hrají zcela nezastupitelnou úlohu v bateriových úložištích, jež jsou nezbytnou součástí energetiky postavení na OZE.

Většinou zůstává stranou pozornosti i to, že o cenách a leckdy i o možnosti samotných dodávek zkapalnělého zemního plynu LNG rozhoduje de facto také Čína. Je největším odběratelem a je ochotná platit nejvíc. Což je koktejl, kterému státy EU, jež Brusel svou zelenou politikou nutí k tomu, aby neuzavíraly na dodávky plynu víceleté kontrakty, nemohou konkurovat.

Podle posledních zpráv (zde) jsou však evropské státy závislé Číně i v další veledůležité oblasti. V dodávkách léků. Jak s odkazem na studii společnosti Aqvia informovaly Novinky.cz léky pro Evropany ze 70procent závisí na Číně (celkem na Asii z 75%). V rámci své dominance Čína ovládá dodávky klíčových přísad pro výrobu penicilinu. „Čína je také klíčovým vývozcem v jiných kategoriích, jako jsou léky na krevní tlak nebo léky proti bolesti,“ upozorňují Novinky. Najít náhradu není však ve všech případech možné, v dalších případech je to drahé.

Alespoň Belgie již alespoň volá po společném unijním řešení lékové závislosti na Číně. O naprosté fotovoltaické závislosti se zatím v prostoru EU mlčí. Poučení s ruské invaze na Ukrajinu a následné plynové krize si zatím nikdo nevzal. Rychlé nahrazení dodavatelů léků, baterií a fotovoltaiky přitom nebude – na rozdíl od plynu – možné.
Rozbalit vlákno
5
1. 10. 2023 19:01
Re: Závislost Evropy na Číně stoupá
ale kecy…
solarni panel vyrobit umime, ropu ne
baterie do fve muzeme nahradit i jinejma
nez lipo, viz prutocne chrom vanadove, umime i u nas

krom toho kdyz cina prestane prodavat panely, ten kdo je ma je muze pouzivat dat. A za mesic je vyrobi nekdo na koleni za dvojnasobek ceny. Ropu
nahradit nedokazeme
Avatar - Barrichello
1. 10. 2023 19:17
Re: Závislost Evropy na Číně stoupá
To sou vylhané žvásty. Za měsíc někdo vyrobí velký hoooo*no, nemá továrny v kterých to vyrobí, nemá dělníky co to budou vyrábět, nemás suroviny, nemá NIC = U T O P I E !!!!


7 10 baterií do EV aut aktuálně ve světě vyráběných dodává Čína, zbývající 2 Jižní Korea.
:-) :-) :-) :-) :-)
1. 10. 2023 19:41
Re: Závislost Evropy na Číně stoupá
ale prdlajs, jakmile se to vyplati nekdo to vyrobi. Kremik je domenou usa, lithium tu mame pod zadkem snad vazne i my. Akorat kdyz to budeme delat tady bude to drahy. A propo furt lepsi africky stribro, americkej kremik a lithium z marzu nez palit naftu z ruska
Avatar - twistedTSD
2. 10. 2023 10:20
Re: Závislost Evropy na Číně stoupá
Naftu neprodukuje jen Rusko.
Avatar - Barrichello
3. 10. 2023 11:27
Re: Závislost Evropy na Číně stoupá
Vono se to nevyplatí právě, protože by to museli celý postavit znovu někde na zelený louce. a ještě odněkud přivézt dělníky.

A to jim furt budou chybět ty suroviny, který jim Čína dodávat nebude.

Ropu těží celá řada zemí USA počínaje , Afrikou a Jižní amerikou konče.