Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba Enyaqu se stěhovat nebude, Škoda navíc rozšíří výrobu baterií

ČTK
Diskuze (93)

Výroba elektrických vozů Škoda Enyaq zůstane v Mladé Boleslavi. Automobilka navíc plánuje rozšířit kapacitu výroby bateriových systémů.

Výroba elektrických vozů Škoda Enyaq zůstane v Mladé Boleslavi. Rozhodla o tom dozorčí rada koncernu Volkswagen, do kterého Škoda Auto patří. Zaměstnance Škody o tom ve společném prohlášení informoval předseda představenstva Škody Klaus Zellmer a šéf odborů Jaroslav Povšík. V létě odbory spekulovaly o tom, že by se Enyaq mohl vyrábět jinde, například v Německu. Ještě letos Škoda rozšíří kapacitu výroby bateriových systémů tak, aby vyhověla rostoucímu zájmu o elektrické modely na všech trzích, uvádí prohlášení.

Video se připravuje ...

Dnešní potvrzení, že výroba plně elektrických vozů rodiny Enyaq zůstane v Mladé Boleslavi, je podle Zellmera důležité rozhodnutí pro rozvoj celé společnosti Škoda Auto a je současně zcela v souladu s dlouhodobou strategií Next Level Škoda Strategy 2030 a cíli v oblasti udržitelnosti. Základem je pokročilá elektrifikace modelového portfolia a uvedení šesti nových elektromobilů, mezi nimiž hraje zásadní roli příští generace modelové řady Enyaq na modernizované platformě.

"Zachování výroby elektrických vozidel v České republice je skvělou zprávou i pro místní průmysl a hospodářství celé země. Vedle elektromobilů se v Mladé Boleslavi vyrábějí rovněž bateriové systémy pro plně elektrické modely Škoda i vozy dalších značek koncernu Volkswagen. Neustále také vzděláváme naše zaměstnance a zajišťujeme tak budoucí konkurenceschopnost. K dnešnímu dni už bylo proškoleno přes 24.000 zaměstnanců tak, abychom je připravili na požadavky elektromobility a zároveň zajistili pracovní místa v našich závodech," uvedl Zellmer.

Odbory považují rozhodnutí dozorčí rady koncernu za projev důvěry ve strategii automobilky i ve schopnosti a vysoké nasazení zaměstnanců. "Zároveň jde o významný signál do budoucna, že v českých závodech bude zabezpečena výroba automobilů na obou platformách, se spalovacími motory i s elektrickým pohonem, což znamená také zajištění zaměstnanosti," uvedl předseda podnikové rady odborů Kovo Jaroslav Povšík.

Hlavní závod v Mladé Boleslavi prošel v roce 2020 velkou modernizací, která mu díky investici 32 milionů eur jako prvnímu provozu v koncernu Volkswagen zajistila paralelní výrobu vozů se spalovacími motory na platformě MQB a elektromobilů na platformě MEB.

ČTK
Diskuze (93)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
3. 10. 2023 11:27
Re: Závislost Evropy na Číně stoupá
Vono se to nevyplatí právě, protože by to museli celý postavit znovu někde na zelený louce. a ještě odněkud přivézt dělníky.

A to jim furt budou chybět ty suroviny, který jim Čína dodávat nebude.

Ropu těží celá řada zemí USA počínaje , Afrikou a Jižní amerikou konče.
Avatar - xxc
2. 10. 2023 16:08
Re: filosofii velkých elektromobilů jsem nepochopil
no urcite :-)
Avatar - Emel
2. 10. 2023 15:11
Re: VW není schopen konkurovat Tesle,
Jsou i jiné země, třeba Moldavsko. A i bombardování Kyjeva by asi mohlo být horší než je.
Avatar - eLzyx
2. 10. 2023 14:33
Re: filosofii velkých elektromobilů jsem nepochopil
jo, takové auto by se mi také líbilo. Holt jsem musel sáhnout po ojetině, kde ta cena byla akceptovatelná.
Nicméně je to tak rozšířené auto, že na to existují různé mody/hacky, takže tam jde nacpat i 100kWh baterie (do těch s menší baterií). A viděl jsem i borce, co si tam poskládal vlastní, snad 150kWh battery pack.
Jedna USA společnost na tom testovala 200kWh. A doufám, že to budou jednou prodávat.
Avatar - Mokrous
2. 10. 2023 14:30
Re: filosofii velkých elektromobilů jsem nepochopil
Tak SUV taky nefandím a Teslu S bych bral, kdyby stála tak o meloun míň, měla aspoň 120kWh baterku a páčky pod volantem a dělala se kvalitně v Evropě. A mohla by mít klidně jen 300 koní a náhon na zadek. Třeba někdy časem.