Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Enyaq Coupé RS iV
Škoda Enyaq Coupé RS iV
Škoda Enyaq Coupé RS iV
Škoda Enyaq Coupé RS iV
52 Fotogalerie

Výroba Enyaqu se stěhovat nebude, Škoda navíc rozšíří výrobu baterií

Výroba elektrických vozů Škoda Enyaq zůstane v Mladé Boleslavi. Automobilka navíc plánuje rozšířit kapacitu výroby bateriových systémů.

Výroba elektrických vozů Škoda Enyaq zůstane v Mladé Boleslavi. Rozhodla o tom dozorčí rada koncernu Volkswagen, do kterého Škoda Auto patří. Zaměstnance Škody o tom ve společném prohlášení informoval předseda představenstva Škody Klaus Zellmer a šéf odborů Jaroslav Povšík. V létě odbory spekulovaly o tom, že by se Enyaq mohl vyrábět jinde, například v Německu. Ještě letos Škoda rozšíří kapacitu výroby bateriových systémů tak, aby vyhověla rostoucímu zájmu o elektrické modely na všech trzích, uvádí prohlášení.

Video placeholder
Škoda Enyaq Laurin Klement • Škoda Auto

Dnešní potvrzení, že výroba plně elektrických vozů rodiny Enyaq zůstane v Mladé Boleslavi, je podle Zellmera důležité rozhodnutí pro rozvoj celé společnosti Škoda Auto a je současně zcela v souladu s dlouhodobou strategií Next Level Škoda Strategy 2030 a cíli v oblasti udržitelnosti. Základem je pokročilá elektrifikace modelového portfolia a uvedení šesti nových elektromobilů, mezi nimiž hraje zásadní roli příští generace modelové řady Enyaq na modernizované platformě.

"Zachování výroby elektrických vozidel v České republice je skvělou zprávou i pro místní průmysl a hospodářství celé země. Vedle elektromobilů se v Mladé Boleslavi vyrábějí rovněž bateriové systémy pro plně elektrické modely Škoda i vozy dalších značek koncernu Volkswagen. Neustále také vzděláváme naše zaměstnance a zajišťujeme tak budoucí konkurenceschopnost. K dnešnímu dni už bylo proškoleno přes 24.000 zaměstnanců tak, abychom je připravili na požadavky elektromobility a zároveň zajistili pracovní místa v našich závodech," uvedl Zellmer.

Odbory považují rozhodnutí dozorčí rady koncernu za projev důvěry ve strategii automobilky i ve schopnosti a vysoké nasazení zaměstnanců. "Zároveň jde o významný signál do budoucna, že v českých závodech bude zabezpečena výroba automobilů na obou platformách, se spalovacími motory i s elektrickým pohonem, což znamená také zajištění zaměstnanosti," uvedl předseda podnikové rady odborů Kovo Jaroslav Povšík.

Hlavní závod v Mladé Boleslavi prošel v roce 2020 velkou modernizací, která mu díky investici 32 milionů eur jako prvnímu provozu v koncernu Volkswagen zajistila paralelní výrobu vozů se spalovacími motory na platformě MQB a elektromobilů na platformě MEB.