Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: První jízda elektrickým BMW i5: Stále skvělý křižník, „jen“ na elektřinu

Podrobil jsem zkoušce jak základní „zadokolku“ i5 eDrive40, tak i vrcholové provedení i5 M60 a zjistil, že je stejně tak dobrým cestovatelem, jako dosluhující generace. Že jezdí na elektřinu, v interiéru v podstatě nepoznáte, a třebaže není všechno dokonalé, celek je na první dojem opravdu skvělý.
Zpět na článek
2. 10. 2023 06:38
2. 10. 2023 16:25
2. 10. 2023 08:12
2. 10. 2023 08:35
2. 10. 2023 08:56
2. 10. 2023 10:55
2. 10. 2023 11:23
2. 10. 2023 11:27
2. 10. 2023 16:22
2. 10. 2023 18:17
2. 10. 2023 18:57
3. 10. 2023 17:07
2. 10. 2023 10:47
2. 10. 2023 11:13
2. 10. 2023 13:34
2. 10. 2023 14:13
2. 10. 2023 06:38
Opět chyby
V8 se dostalo poprvé do 5er až v generaci e34 až v roce 1992, do té doby byl používány pouze R6. V roce 1987 ještě e34 ještě nebyla ani v prodeji.
Rozbalit vlákno
5
2. 10. 2023 08:17
Re: Opět chyby
Díky za připomínku, zpřesněno.
Avatar - Seeloewe
2. 10. 2023 12:28
Re: Opět chyby
Opravdu nechápu, proč za svůj příspěvek dostanete tolik mínusů. To si tu nějací chudáci hojí mindráky a frustrace???
2. 10. 2023 12:38
Re: Opět chyby
Je tu profesionální multinick a mínusovač, kterého redakce podporuje. To je důvod. ;-)
2. 10. 2023 13:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Fomax
2. 10. 2023 16:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 10. 2023 07:06
Diky za test i tabulku
Podle me velmi dobra uroven testu zde na acz. :yes:
i5 je urcite vyborna.

Jen v tabulce prosim o opravu motoru. Minimalne zadni je bez permanentnich magnetu (a tudiz nejsou potreba zadne vzacne prvky z Ciny...) - Current-excited synchronous machine. Motor je cize buzeny elektrickym proudem.
Predni jsem nekontroloval.
Rozbalit vlákno
4
2. 10. 2023 07:32
Re: Diky za test i tabulku
Když jsme u té tabulky - je v ní stejná podivnost jako minule u BMW i7 M70, tedy že "celkový točivý moment" 820 Nm je větší, než součet hodnot obou motorů (365 + 430 = 795 Nm)

V Německu existuje nějaká alternativní matematika ?
2. 10. 2023 08:21
Re: Diky za test i tabulku
Je to nejvyšší točivý moment, jakého je auto schopno - předpokládám něco na způsob krátkodobého přetížení elektromotorů. Člověk se k tomu dostane buď v rámci launch controlu, nebo po zatáhnutí za pádlo "Boost" vlevo pod volantem, potom je na displeji odpočet do startu a pak má člověk chvíli k dispozici těch 820, resp. 1100 Nm.
2. 10. 2023 11:49
Re: Diky za test i tabulku
Dobrý den a děkuji za reakci. Škoda že tahle funkce nebyla zmíněná už v představení obou aut, ale chápu že asi nejde postřehnout vše najednou.
2. 10. 2023 11:49
Re: Diky za test i tabulku
EDIT: duplicita, systém asi nestíhá
Avatar - KANKUNEN
2. 10. 2023 07:16
Za mega sedmset páďo
máš elektrické bávo. To by šlo na cesty kolem komína.
Rozbalit vlákno
6
2. 10. 2023 07:44
Re: Za mega sedmset páďo
Dá se s tím podle všeho ujet 350-400km na jeden zátah, ale i tak to není úplně cruiser.
2. 10. 2023 08:33
Re: Za mega sedmset páďo
jako na litani do Spanelska bych si asi vybral jiny auto, ale zase pokud je to do dvou..
2. 10. 2023 13:21
Re: Za mega sedmset páďo
Od reálných 450-500km na nabití už to bude někde jinde. Myslím, že právě současné modely to odnesou na propadu ceny nejvíc.
Avatar - Barry Lyndon
2. 10. 2023 15:09
Re: Za mega sedmset páďo
Přesně tak, protože co je největším konkurentem současné generace elektromobilů? Příští generace elektromobilů. :-) :yes:
2. 10. 2023 19:49
Re: Za mega sedmset páďo
Jo to je pravda.

Na druhou stranu tohle uz bude pro spoustu druhych, tretich majitelu vyborne pouzitelne auto.
Pokles hodnoty je i u fosilniho BMW brutalni. Jen u EV se vsichni divi. Ale rad bych se podival na nejake srovnani.
Treba pokles hodnoty ctyrky v elektrice vs v benzinu.

Narozdil od prvni (netesla) generace EV, ktera ujela v zime sotva 100km.
Tam pojem "okolo komina" sedel.
U tohoto auta je to nesmysl.
Nerikam, ze je to na kazdodenni litani 1.000km.
Ale na obcasnou delsi cestu parkrat za rok, s kartickou BMW?
No problem :yes:
2. 10. 2023 18:55
Re: Za mega sedmset páďo
presne tak!
dalsi generace ma mit +25% baterii a 30% dojezdu. Nechci hodnotit tohle ale iX v mym podani je dnes 330-500km, takze pokud nelzou bude facelift 400km v mrazu po dalnici s rychlosti kolem 150kmh a v lete kombinace 650-700km, s tim se smirit dokazu
2. 10. 2023 08:12
koženka
Je supr, že BMW spadlo rovnýma nohama do zelené eko žumpy a místo kožených sedaček používá koženku jako starý žigulík. Pro pitomce to je jistě zajímavé, protože si můžou hrát na to jak jsou strašně ekologický, když si koupili nový elektrický 5kový BMW s veganským interiérem, čímž jistě zachránili planetu a celé to eko nadšení můžou dávat na obdiv světu. Nicméně realita je taková, že ta kráva se stejně zabije a sežere, akorát kůže se může ekologicky vyhodit místo co by se z ní udělala kvalitní sedačka. To tu přírodu zachrání.
Rozbalit vlákno
11
2. 10. 2023 08:35
Re: koženka
tak realita je takova, ze zaklad kozenka je v nekterejch modelech generace. V 5er zrusili bezpriplatkovou alcantaru uz v minule gen. Dokud jde nappa a merino je to v poradku, ze to neni v zakladu chapu
2. 10. 2023 08:56
Re: koženka
Možná se pletu, ale chápal jsem to tak, že to není jen o základu, ale že se 5er prostě v kůži vůbec nenabízí. Pokud je možno objednat i lepší potah než koženku, pak to beru.
2. 10. 2023 10:48
Re: koženka
Ježíš, to jsou zase zbytečný emoce. Jeden pohled do konfigurátoru a samozřejmě je možný objednat i normální Merino kůži za 79k. A jinak divil byste se, existují lidé, kteří jsou vegani z etických důvodů, a ti prostě nechtěj sedět na kůži mrtvých zvířat, stejně jako je nechtějí jíst. Já mezi nimi nejsem, ale respektuju to. Je to svobodná volba každého člověka, pro mě je svoboda důležitá, a zrovna tahle volba opravdu nikomu neubližuje. Můžete to nechápat, můžete se tomu smát, ale ukazujete tím jen svou úroveň a svůj přístup ke svobodě druhých.
2. 10. 2023 10:55
Re: koženka
V pořádku už mlčím. Jen jsem četl nedávno o tom, že BMW komplet zruší nabídku kožených sedaček, tak jsem si to dal do souvislosti s tímto. Vůbec bych se nedivil, že existují pitomci s podobnou etickou úchylkou. Sice osobně znám asi jednoho, takového pomatence, ale dovedu si představit, že jich pár bude. Pro tuto zanedbatelnou menšinu samozřejmě není problém nabídnout horší sedačky z koženky nebo látkové. Spíš jsem se obával, aby tlak této menšiny nezpůsobil, že většina normálních nebude mít možnost si koupit kožené sedačky. Jak píšete svoboda je pro mě taky důležitá. :yes:
Avatar - WinDiesel
2. 10. 2023 11:23
Re: koženka
To je jako s LGBT+.
Mnoho povyku kolem 4% menšiny. Kolik si myslíš, že je mezi kupci BMW veganů?
Udělá se "ekologický" povyk a potom si 99% zákazníků objednává kůži...
Zase jen megapokrytectví
Avatar - eLzyx
2. 10. 2023 11:27
Re: koženka
já bych řekl, že na západě bude BMW veganů hromada. A když nepojedou v BMW, tak pofičí na koloběžčičce, se suspíkem, helmičkou a online streamem té hardcore projížďky městem
Avatar - Barry Lyndon
2. 10. 2023 15:14
Re: koženka
Je to tak, na druhou stranu, dokud jíme maso (a my maso jíme), je dobré zpracovat zvířátko celé. Jinak je vtipné, jak je někde děsně woke nahrazovat ničemné plasty přírodními materiály a jinde (jako tady) zase nahrazují přírodní materiály plasty.... :-)
Avatar - xxc
2. 10. 2023 16:22
Re: koženka
jedina cesta je nahradit to syntetickym masom
2. 10. 2023 18:17
Re: koženka
Zrovna to zrušení Alcantary mi přijde jako krok zpět. Do dalšího auta by to byla moje volba.
3. 10. 2023 17:07
Re: koženka
Měl jsem sedačky v alkantaře, jen s vyhříváním. Hluboká, pohodlná křesla. Do nového jsem vzal nappu, ventilaci i masáž, a je z toho “židle” místo “křesla”.
Alcantara bude chybět.
Avatar - skejpa
2. 10. 2023 09:45
400V a z 10-80 za 30minut
30 minut je proste pomale. Da se to tolerovat u MG nebo nejakyho auta do milionu ale u auta za 2 miliony to je proste pozadu. Jak to ma byt cruiser, kdyz se pomalu nabiji... To nemuzou tu technologii nekde koupit ? Umi to Porsche, umi to Hyundai/Kia, musi se to dat nejak sehnat.
Rozbalit vlákno
18
2. 10. 2023 10:05
Re: 400V a z 10-80 za 30minut
Budes si muset pockat na pristi generaci.
https://insideevs.com/…0-kwh-batteries/

BMW Neue Klasse EVs Will Have Up To 1,341 HP, 75-150 kWh Batteries
An 800V system and a high-performance charger will offer up to 30 miles of range per charging minute.
:yes:
Avatar - skejpa
2. 10. 2023 11:45
Re: 400V a z 10-80 za 30minut
Nemusim, mam Kiu EV6, ktera to umi uz ted. Jen me stve, ze se nad tim nikdo nepozastavuje. Bere se to uz snad jako standard. Takze krome rychleho etronu, taycanu a ioniqů s EV6 tu neni zadna konkurence. EV pribyvaji ale zadne, ktere by jim stacili. To je argument naprd pockejte si na dalsi generaci ... To je to same jak VW. A proto jde do kytek s EV.
Avatar - Seeloewe
2. 10. 2023 12:39
Re: Re: 400V a z 10-80 za 30minut
A myslíte, že zákazníky BMW bude zajímat nějaká KIA? Asi sotva ... BMW sice v aktuální generaci používá 400V architekturu, ale zatím je to nijak zásadně neomezuje. Mají škálovatelné řešení a evidentně díky tomu dokážou nabídnout EV auta za peníze jako nepremiové značky. A upřímně, pokud můžu mít iX1 levněji, než Renault, Hyundai nebo KIA, tak bych musel být padlý na hlavu, abych si nekoupil BMW.
Avatar - skejpa
2. 10. 2023 13:11
Re: Re: 400V a z 10-80 za 30minut
No urcite je Kia nezajima. Ale mohlo by je zajimat, ze je Kia technicky mnohem dal nez slavne BMW...
2. 10. 2023 14:41
Re: Re: 400V a z 10-80 za 30minut
Tak 800V bude v premii kazdopadne standard.

H/K je proste spolu s Taycan/Etron GT o par let napred.

Co chces slyset?
:-)

Btw. "slavna" Tesla funguje pomerne obstojne se 400V.
2. 10. 2023 18:59
Re: Re: 400V a z 10-80 za 30minut
starej etron ma 400v a nabiji se dost rychle a to i kolem 90%
2. 10. 2023 19:17
Re: Re: 400V a z 10-80 za 30minut
Jj ty rozdily nemusi byt propastny.

Ja psal o Etronu GT, coz je klon Taycanu.

Okolo 90% nabiti na architekture (400V nebo 800V) uz nezalezi.
800V ma vyhodu predevsim tak 10%-50%, kdy 400V nestiha proudove.
Avatar - eLzyx
2. 10. 2023 11:08
Re: 400V a z 10-80 za 30minut
dám trošku jiný pohled - neříkám, že musí všem vyhovovat.

Ono to rychlé nabíjení docela znemožňuje něco dělat mimo auto a efektivně využít čas - jít si nakoupit, jít na oběd atp.
Řekněme, že ideál nabíjení by byl do 10 minut. To u toho auta přežiješ i když nemáš co na práci. Dojdeš na WC, protáhneš klouby, možná stihneš mrknout na inet zprávy a jedeš.
10-25 minut - dost opruz čas, kdy u toho auta musíš být. Nikam nedojdeš, leda na WC, ani ten McD/KFC/BKing včetně tvé cesty není tak rychlý. Jít si nakoupit třeba do pár stovek metrů vzdáleného Aldi nemožné, nestíháš. Leda mít s sebou někoho, koho je možné vyslat a pak popojet.
25-45 minut - je fajn, to se dá stihnout třeba i běžný oběd, zběhnout nakoupit, dát si klidnou kávičku (žádné automat kafe do kelímku) atp.
45-60 minut (moje stará Tesla) - ještě se dá, ale někdy je to opruz. Někdy fakt vymýšlíš, co v dané lokalitě dělat.
Avatar - WinDiesel
2. 10. 2023 11:25
Re: 400V a z 10-80 za 30minut
Úsměvné, jak si vy elektrofanoušci dokážete sami sobě vysvětlit, že veškeré nevýhody jak rychlého, tak pomalého nabíjení jsou vlastně VÝHODY. :-[] :-[] :-[]
Ale díky za upřímnost, opravdu ten svůj svět takhle vidíš :yes:
Avatar - eLzyx
2. 10. 2023 11:29
Re: 400V a z 10-80 za 30minut
díky za objasnění, že číst sice umíš, ale neumíš pochopit psaný text.
Tak tedy zjednodušení - velice krátké nabíjení - super, krátké nabíjení naprd, středně dlouhé fajn, dlouhé naprd.
Lepší?
Avatar - Barry Lyndon
2. 10. 2023 15:27
Re: 400V a z 10-80 za 30minut
To nejsou elektrofanoušci, to jsou TESLAfašounci (pardon fanoušci). Elon je génius už jen proto, že tohle dokázal. Stejně jako třeba Jobs s Applem .
Na druhou stranu, abych jen nechválil, podobné věci (rozuměj zblbnout lidi) dokáží ve svém oboru a s jinou cílovkou i takoví jako Trump, Babiš nebo Gréta :no: :D

Jinak normální elektrofanoušek samozřejmě chápe, že 15 je lepších než 30 minut, i když má jen poloviční čas na sváču :D .
2. 10. 2023 19:22
Re: 400V a z 10-80 za 30minut
Heled, ja Teslu nemam.

Presto (taky pro soukrome ucely), BY mi Tesla svou rychlosti stacila bohate.

Clovek vyplytva tolik casu (treba v diskuzich), ze tech par minut mi neublizi...
Avatar - skejpa
2. 10. 2023 11:43
Re: 400V a z 10-80 za 30minut
Ja mam Kiu EV6, takze dobre vim, ze za 18 minut, kdy se auto nabije z 10 na 80%, bezproblemu stihnu co je potreba. Vcetne obeda dost casto (viz. Ionity na D1 Pávov nebo u Berouna, kde jsou pekne kantyny). A ikdyz nemusim zrovna jist, tak si na 20 minut otevru notebook, poslu nejaky mail a jedu. Rozhodne tam nechci byt tech minut 40. To teda fakt zadna vyhoda neni. Jakmile clovek jednou okusi takove rychlonabijeni, je pro nej tohle proste pravek. A kor u auta za 2 mega.
Avatar - eLzyx
2. 10. 2023 11:57
Re: 400V a z 10-80 za 30minut
jak jsem psal, ne všem to musí vyhovovat.
Za mě - oběd za 18 minut? V reálu je to tak 10-12 minut na jídlo (chvíle chůze, chvíle vybírání co si dám, placení atp.). Ne díky. To je ideální recept na zdravotní problémy. Z toho jsem ve fabrikách vyrostl.
btw - jakým způsobem auto užíváš? Jsi zaměstnanec se služebním autem? Jsi podnikatel? Nebo to máš čistě jako soukromé auto?
Avatar - skejpa
2. 10. 2023 13:15
Re: 400V a z 10-80 za 30minut
Zamestnanec se služebním autem. Ackoliv jsem s autem spokojeny, tak sam bych si ho zatim asi nekoupil a to jen z duvodu vysoke porizovaci ceny. A prave to rychle nabíjení EV6 je neco, co je fakt na tom aute super. Kolegove maji vetsinou Enyaq a tam se clovek naceka... Tesla je na tom lip ale tam mi zase vadi ten displejovy interier.
Avatar - eLzyx
2. 10. 2023 13:40
Re: 400V a z 10-80 za 30minut
já právě na tom chtěl zjistit, proč tak kvapíš. Já mám Teslu jako soukromé auto, takže když jedu štreku, tak vejletím. I proto mi přijde lepší "langsam tempo".
Jako chápu, že když mám pracovní fičák, tak každá minuta dobrá :yes:
Avatar - skejpa
2. 10. 2023 20:01
Re: 400V a z 10-80 za 30minut
Ja nevejletim s zadnym autem :D Uzivam si to. I se svym. Takze ta baterka je vycucana rychle. A pak clovek o to vic oceni to rychlonabijeni. To jsou takove ty argumenty, kdyz pojedu po dalnici 80, tak ani nemusim nabijet. Jasne nemusim. Ale prijedu o hodinu pozdeji. Ja radsi jedu svizne a na 20 minut zastavim a mam plno a taky svobodu pro pripad zmeny programu.
Avatar - eLzyx
2. 10. 2023 21:04
Re: 400V a z 10-80 za 30minut
to si nerozumíme. Myslím, že nejsi rychlejší řidič jak já. Asi nelítáš 180 po okreskách a 230+ po dálnicích.
Ovšem když jsem z auta, tak mám raději tu pohodu. Dojít si na oběd, dát si polévku, druhé jídlo, kafe, zákusek. Ne do sebe naházet 5 knedlů za 5 minut. A mezitím, ať se to nabíjí. Hlavně abych nemusel vstávat a jít přeparkovat.
2. 10. 2023 10:44
Na těch parametrech je strašně vidět,
jak moc je Tesla technologicky napřed. To je prostě obrovský rozdíl, ať už se bavíme o dojezdu, rychlosti nabíjení, zrychlení. Nevím, jak bych si měl ospravedlnit koupit tohle místo Modelu S. Podměrečnou techniku u mě načančaný interiér nevyváží.
Rozbalit vlákno
11
2. 10. 2023 10:50
Re: Na těch parametrech je strašně vidět,
Souhlasím. Kdyby ta Tesla nevypadala jako ožužlaný mýdlo, a kdyby se mi víc líbil interiér, tak není absolutně o čem mluvit, Tesla by to dokonale podrtila. Ona i takhle ten trh docela válcuje, ale tyhle dvě věci třeba mě od nich zatím odrazují. Tu elektriku uvnitř, tu maj bezkonkurenční.
Avatar - WinDiesel
2. 10. 2023 11:27
Re: Na těch parametrech je strašně vidět,
Tesla svoje nedostatky dokonale nahrazuje stádním pocitem kupců Tesel - "jsme nuly, ale jsme součástí něčeho většího" ... prostě církev Elonova
Avatar - eLzyx
2. 10. 2023 11:36
Re: Na těch parametrech je strašně vidět,
že ty se považuješ za jedničku? A víš o tom, že nula je vždy před jedničkou? :D
btw - ty jako odmítač elektromobility se necítíš trochu jako ve stádu obyčejných Čechů, kdy fanatickým popíráním výhod elektromobility si zjevně připadáte jako součást něčeho většího?
2. 10. 2023 19:28
Re: Na těch parametrech je strašně vidět,
Heled, oni Teslu vetsinou hejtujou lidi, co o EV moc nevi.

Kdyz si pak realne porovnas parametry aut, tak ti Tesla vyjde sakra dobre.
Predevsim value for money, nabijeci sit, dojezd.

To jsou realne (klicove) parametry, kde Tesla naprosto vynika. Ty co to nechapou, mluvi o zakaznicich Tesly jako o sekte.
Pritom se jedna o cisty PRAGMATISMUS!

Zaroven se pak hejteri divi, ze EV od VW nemajo dost zakazniku. Pritom pricinu jsem prave popsal vyse...
2. 10. 2023 10:58
Re: Na těch parametrech je strašně vidět,
U Modelu 3 a Y souhlasim. Ale u S a X je to zpracovani o mnoho horsi, to bylo koncipovano jako auto pro mensi produkci a na kvalite je to dost znat. S BMW nebo s Mercedesem se to v tomto ohpedu moc srovnavat neda.

Sam BYCH asi koupil Teslu s tim, ze vim, ze je to EV co funguje a vydrzi a ze ma svy mouchy, ale nekdo ma rad holky, jiny zase vdolky.
Avatar - eLzyx
2. 10. 2023 11:11
Re: Na těch parametrech je strašně vidět,
X je kvalitativně úplně mimo. Karosářsky složité auto, které ti mexikánci neumí poskládat v nějaké obstojné kvalitě.
Model S je na tom přeci jen o chlup lépe. Proti předchozím generacím i tady udělali pokrok. Byť to kvalit 3/Y & Berlína nebo Číny nedosahuje.
Avatar - Barry Lyndon
2. 10. 2023 15:38
Re: Na těch parametrech je strašně vidět,
Každý, kdo kdy jezdil prémií, je z Tesly v šoku, co se kvality interiéru, podvozku, světel a všeobecného zpracování týče (zpovykaného "autopilota" nevyjímaje). 0-100 pod 3 sekundy je sice zajímavá atrakce, kterou se napoprvé všem pochlubíte (a pak už prakticky nepoužijete), ale v normálním světě normálních lidí (ne Tesla pošuků, co si tu Teslu pořídili díky růstu akcií Tesly, čímž se trochu zacyklili :D ) si každý radši pořídí normálně fungující auto (i když má 0-100 za strašidelně dlouhých 4,5 s). ;-)
2. 10. 2023 18:30
Re: Na těch parametrech je strašně vidět,
To jste seděl v Tesle naposledy před pěti lety, ne?

Podvozkově jsem byl z Modelu 3 taky v šoku, při té váze je neuvěřitelné, jak to skvěle zatáčí. Zřejmě díky nízkému těžišti.

Kvalita interiéru mi přijde ok, ale připouštím, že nejsem posedlý karbonovými lištičkami. Stačí mi dobré odhlučnění, slícování tak, aby nic nevrzalo, a kvalitní audiosystém (ten, co je v Tesle 3 Long Range v základu, je minimálně o třídu lepší, než příplatkový Harman Kardon v BMW 3).

Pokud jde o výkon, když si jednou zvyknete na zrychlení Tesly, bohužel se pak po přesednutí do jiného elektromobilu těžko zbavujete pocitu, že to nejede. Například na v článku uvedený vrcholný model i5 M60 xdrive vůbec nepotřebujete verzi Plaid, podstatně rychlejší je i základní varianta Modelu S.

Prostě ten rozdíl v technologiích je propastný, BMW vždy bývalo v pozici, že v technice dominovalo a ostatní se snažili zaujmout něčím jiným, třeba interiérem.

V elektromobilitě nicméně technicky dominuje Tesla, a to velmi výrazně.
Avatar - Barry Lyndon
2. 10. 2023 18:59
Re: Na těch parametrech je strašně vidět,
Tak psal jsem o S a X.
Mluvit u Modelu 3 o interiéru je trochu trochu nadsazené. Copak to auto má něco, co by interiér auta alespoň připomínalo? Mně svou útulností a kvalitou materiálu a ergonomií evokuje spíš čekárnu u zubaře... :D . A nebo ten jejich HUD, ten je taky pecka :D :yes: .

Mimochodem v reálném světě jsem nikdy žádnou Teslu neviděl jet způsobem, který by odpovídal alespoň polovině jejich dynamických schopností. Spíš se zdá, že by jim reálně stačil výkon i jen dvacetinový... :D A nějak nevyužívají ani ten hyperprkenný podvozek v zatáčkách... ;-)
2. 10. 2023 19:06
Re: Na těch parametrech je strašně vidět,
tesla 3 mozna, tmy je tvrda, nepoddajna a nepohodlna a to mluvim o longrange na normalnich kolech.
2. 10. 2023 10:47
BMW zajimave
Musim uznat, ze me BMW prekvapilo schopnosti udelat tak dobra EV na platformach sdilenych se spalovaky.

Zvlast pak i7 je podle vseho velmi povedene auto a petka na tom mozna bude zrovna tak, jen za prijatelnejsi penize… ikdyz je podle moc dlouha pro bezny zivot, tech 5m povazuju za rozumny limit, ktery by mely prekracovat jen top limiziny… chapu ze v US a cine ta dylka asi nevadi, ale v evrope je to pro bezny zivot uz proste moc (mam auto tesne pod 5m a a ikdyz ma dobry rejd, delsi bych proste nechtel).

Pokud ted chce clovek X1, ctyrku, petku nebo sedmicku, proste si koupi EV pokud se mi to hodi do kramu. X3 mozna taky, ale to mi neprislo tak presvedcive.
Rozbalit vlákno
13
2. 10. 2023 10:52
Re: BMW zajimave
Jo jo, taky myslím, že je to docela výkon udělat na platformě sdílené se spalováky. Celkově musím říct, že BMW tu elektrickou výzvu zvládá z evropských automobilek asi nejlíp. Mercedesy mě nějak neoslovily, koncern má v elektrice střídavě oblačno. Možná druhá generace taycanu už bude bomba, doufám.
Avatar - eLzyx
2. 10. 2023 11:13
Re: BMW zajimave
já bych řekl, že MB je na tom s EV lépe jak BMW. Ale asi to bude subjektivní pocit.
2. 10. 2023 11:18
Re: BMW zajimave
Podle me Taycan vypada fenomenalne a v ramci kategorie je to i zajimave EV, jen je skoda, ze mu konkurence utika vykonem, coz je u Porsche trochu trapas … osobne kdyBYCH koukal po vikendovem Porsche, dost mozna by to byl Taycan ciste kvuli designu.
2. 10. 2023 14:45
Re: BMW zajimave
No, kdyby Te to prece jenom drzelo (ten Taycan), mrkni sem, at vis, do ceho jdes.

https://www.taycanforum.com/…recalls-tsbs.15/
2. 10. 2023 15:29
Re: BMW zajimave
Nojo, proste prvni generace EV, to je prave to, ta spolehlivost…. to par let trva nez se to vychyta

A toho bych se obaval i u MB a BMW. Treba soused ma MB Vcko asi 2 roky a uz asi 4x v oprave na nekolik tydnu, stale neco s chlazenim a nabijenim. Jako daj mu za to nahradni, ale vis jak
3. 10. 2023 09:46
Re: BMW zajimave
Jo, ale všude člověk čte, jak je EV bezporuchová neboť má méně součástek atd.
Já bych si teoreticky Taycana představit uměl, ale za těchto okolností ne.
O Tesle bych neuvažoval nikdy, zpracování to má jak stará Dacie.
Avatar - WinDiesel
2. 10. 2023 11:28
Re: BMW zajimave
jojo, když elektromobily hoří, články doslova vybuchují .... jo bomba :-[]
2. 10. 2023 11:31
Re: BMW zajimave
No už první generace Taycanu nebo Audi GT je díky 800V architektuře o hodně napřed než Mercedes nebo BMW nemluvě o tom, že 800V zvládla už i Kia a Hyundai. Sdílet spalovák a EV na jedné platformě vždy byl a bude jenom kompromis (spalováky pak vypadají jak nefouknutá žába díky zvýšené podlaze a EV jsou zase omezovány tunely v podlaze, zbytečně dlouhým předkem a dalšími potřebami spalováků).
2. 10. 2023 12:26
Re: BMW zajimave
Ja si myslim, ze je tady stale neporozumeni 400 vs 800V.
Treba Tesla je na 400 a nema problem.

Ale jasny, 800 je budoucnost, proste vic voltu mensi ztraty a vic moznosti. By me zajimalo jeatli za 20 let budeme v autech na 3kV … :-!
2. 10. 2023 12:47
Re: BMW zajimave
Klidně se vsadím, že nové modely Tesly půjdou na 800V ne-li výše (na amerických webech se spekulovalo o 1,2kV). Skoro bych řekl, že 400 vs 800 je u EV podobné jako 4 vs 8 (válců) u ICE. Myslím, že na 3kV se dostane automotive daleko dříve, silové IGBT moduly/střídače jsou k dispozici ze stejnosměrných lokomotiv jak na 1,5kV, tak na 3 kV, takže žádná vážnější překážka tam není.
Avatar - eLzyx
2. 10. 2023 13:34
Re: BMW zajimave
Cybertruck by měl být 1kV. Teoreticky tím dalším by mohl být Roadster2. Protože nepředpokládám, že by současné modely nějak výrazně upravovali.
Tesla jede cestou optimalizací, zpětné kompatiblity dílů, minimalizací variant. Nějak tam moc nevidím prostor pro změnu architektury. Určitě ne v nejbližších 5 letech.
Otázkou je, jestli kdy nové modely budou, nebo půjde neustále o "iteraci" SEXY
2. 10. 2023 13:58
Re: BMW zajimave
Ano, Cybertruck a Semi jsou pravděpodobně 0,8 nebo 1kV (asi záleží zda někdo uvádí napětí při vybití nebo při nabití). Současné modely určitě upravovat nebudou (to potvrdil Musk v jedné z videokonferencí s odkazem na velké náklady), takže jen u nových modelů.
Avatar - eLzyx
2. 10. 2023 14:13
Re: BMW zajimave
to je vlastně pravda. Na to jsem zapomněl, že Musk na jedné konferenci vysvětloval, proč nemají 800V+ architekturu a proč se do ní nehrnou. Vysoké náklady a malé benefity.
A dle mého názoru si nejprve musí připravit Superchargery na 800V+. Tedy až bude dostatečné pokrytí V4, tak s tím začnou něco dělat u aut. Teď by bylo smutné mít 1kV auto a pokrytí Evropy 400V nabíječkami.
2. 10. 2023 10:51
Stejný případ jako 3er
Jízdně to bude určitě super, ale vzhled se těžce nepovedl a bude třeba počkat si na facelift, pak to bude :yes: .
Rozbalit vlákno
4
2. 10. 2023 12:27
Re: Stejný případ jako 3er
Facelift nepomůže s vysokým pontonem a nepěknou zádí. OBVYKLE SE LADÍ JEN DETAILY.
2. 10. 2023 13:02
Re: Stejný případ jako 3er
Přesně. Tak zvednutej zadek vypadá hrozně. :no:
Avatar - iudex
2. 10. 2023 15:00
Re: Stejný případ jako 3er
Dovolím si nesúhlasiť s 3er. To je jedno z najkrajších, možno i najkrajšie BMW súčasnosti. Je to elegantný športový sedan s vyváženými proporciami a štíhlymi líniami https://cdn.bmwblog.com/…ourne-red-43.jpg , na rozdiel od tejto 5er, ktorá medzigeneračne výrazne "pribrala", keď kvôli potrebe bateriek má vysokú podlahu a celkovú vysoký pontón a veľkú výšku.
2. 10. 2023 19:39
Re: Stejný případ jako 3er
Mne se nejvic libi osmicka. :-)

Ale k tematu: zacinam si na i5 zvykat. Asi v realu fakt vypada lip nez na fotkach.

Na vertikalni ledviny jsem si nezvykl.
Na novou petku si asi zvyknu.
Avatar - .StenLi.
2. 10. 2023 14:04
Design novych BMW je zalostne zly.
Kym MB dozrieva do oblych tvarov a korejske zadne svetla robi postupne zaujimavymi, BMW tape a nevie najst svoju novu dizajnovu liniu. Technika ide dopredu a snazi a dohnat Teslu, Porsche a Korejcov, ale takto zabalena zmizne z plagatov/wallpaperov velmi rychlo. :no:
Rozbalit vlákno
0
2. 10. 2023 16:03
Poháněná náprava
“Ve srovnání s řadou menších BMW také není na chování auta v zatáčkách tolik znát, která náprava je poháněná.” - tohle jsem nepochopil, jak je to myšleno? Z textu co následuje asi chápu, že pro laika je to dobře, že může šlapat na plyn v zatáčce jakkoliv a nepřetočí se…ale trpí tím naopak jízdní vlastnosti a znamená to, že má i5 velmi citlivou kontrolu trakce? Současná 5er i 3er dává RWD i v xdrivu hodně znát.

Super, že zůstal zachovaný ovladač idrive. Na jízdní dojmy bych počkal na plnohodnotný test, tady toho moc nezaznělo.

Osobně budu chtít zkusit 550e pro porovnání se současnou 540i, jsem skeptický k hmotnosti… Současná M550i už byla dost těžká a tohle je ještě těžší.
Rozbalit vlákno
0
2. 10. 2023 21:20
Diskuse o údajné zaostalosti
Zaráží mě kolik se tu (opakovaně) vyskytuje konstatování o údajné technologické zaostalosti BMW. Přitom je to tu vždy vztaženo jen a pouze na maximální výkon elektromotoru, zrychlení v přímce a rychlost dobíjení. Kdo někdy jel aktuální (nebo nedávné) BMW nebo Mercedes vyšších řad, tak moc dobře ví proč jsou ta auta tak drahá.

Je to o detailech a vyladěném celku kdy i detaily v podvozku se projevují na odhlučnění apod. Poměr cena / výkon / rychlost nikdy nebyla doménou aut vyšší střední, dost možná vlastně žádné prémie. Když to vztáhnu na spalováky, třeba Megane RS to asi taky dokázal na okresce natřít pětkovému BMW i přes to, že stál ve své době 600k a naložená 5er přes 2M…nevím jaká reálně je/bude nová 5er, jsem vůči ní poměrně skeptický, ale očividně zachovává svůj určitý standard kvalit, které právě Tesla apod. nemá a to sofistikovanost podvozku v náročných podmínkách, kvalita interiéru, odhlučnění (nejen na dálnici, ale právě na špatném povrchu), univerzálnost a s tím související velmi velká míra individualizace kdy umí být v jedné verzi super luxusní limuzínou a v druhé supersportem atd. Tesly zlevnily, ale S je stále velmi drahé a to je spíš třída pětky.

Hlavně síla nové pětky stále bude ve spalovacích nebo spíš PHEV verzích a BEV je tu jen aby držela krok, nevěřím, že je cílem aby to bylo těžiště prodejů. Až bude, tak se všechno posune dál včetně dodavatelů od kterých bude moct nakupovat, takže jestli má teď 400 nebo 800 V je podle mě uplně jedno. Kdo si teď koupí i5, nebude to mít na ježdění dálek a koupí si to, protože mu to auto jako celek bude sedět a ne jestli dobije 10-80% za 20 nebo 30 min. Pro cílovku spalováků není ani těch 20 min akceptovatelných vzhledem k tomu kolik 70% představuje kapacity, takže se ani nemusí snažit o to být nejlepší, byla by to zbytečná snaha.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - eLzyx
2. 10. 2023 23:16
Re: Diskuse o údajné zaostalosti
podvozky má Tesla z pohledu jízdní stability špičkové a to BMW v zatáčkách naklepne. Ono se stačí podívat na losí a slalom testy. Tam Tesla exceluje. A to leckdy o parník.
Model S dal slalom za 21,8 (Tyacan 21,5), BMW M340d 23,7s, BMW i4 eDrive40 24s. Bohužel pětku zatím netestovali. Ale vzhledem k tomu, že je to větší auto, nepřepokládám lepší výsledky
3. 10. 2023 07:27
Re: Diskuse o údajné zaostalosti
Zrovna 5er umí mimo sportovnost i komfort a určitou poddajnost, která se projeví na špatném povrchu. Snad i ten model S neustále zlepšují, tak ano, nevím jak jezdí aktuální verze a ani jsem to nemyslel vůči S, ale jsou tu další modely a tam to tak slavné není. Srovnejme si např. BMW X4 vs Tesla Y. To jak se to řídí a co rozhodne si to koupit nemusí být vůbec o číslech co zajelo jaký rekord atd.

Každopádně já to ani nemyslel přímo vůči Teslám, ale výše se podle rychlosti dobíjení píše o technologické zaostalosti BMW ve srovnání s Kiou EV6 apod. To mi přijde úplně směšné, byť se EV6 asi povedlo, ale neznamená to, že najednou předběhlo německou prémii v interiéru a podvozku, je to úplná blbost. A když se podíváme na EV, co tu máme dál teda? Vůči čemu je BMW tak zaostalé a v čem kromě nějakých rekordů v dojezdu a dobíjení?
2. 10. 2023 23:27
Re: Diskuse o údajné zaostalosti
Jen ke "zbytecne snaze".
To povavilo...

Myslis si vazne, ze BMW nechce byt nejlepsi?
V dalsi generaci, viz odkaz vyse se hodne posune.

Tahle i5 je kompromisni. Ale jak pises, i tak doufam, ze si sve zakazniky najde.
3. 10. 2023 07:31
Re: Diskuse o údajné zaostalosti
Ano, právě že tohle auto je postavené primárně jako hybrid, resp. pořád se spalovákem a je kompromisní, nemůže být nejlepším EV, ale nebude dělat nic špatně. Už dle těch prvních dojmů nabízí dobrý podvozek, odhlučnění, interiér, řízení, ale ani ty vlastnosti EV pohonu nejsou špatné. Zrovna ty jsi to tady takto nepsal, tak to neni na tebe, ale všichni co píšou o zaostalosti, tak kdo je teda tak moc lepší ve všem než BMW?
Avatar - iudex
3. 10. 2023 11:13
Re: Diskuse o údajné zaostalosti
Ad posledná otázka: podľa Autoexpressu nikto. V komplexe vlastností je podľa nich i5 najlepšia.
3. 10. 2023 18:59
Re: Diskuse o údajné zaostalosti
No nevim jestli primy konkurent i5.
Mne se treba i5 docela libi.
Krome chybejiciho frunku. :-)

Ale Taycan nebo modely Genesis jsou diky 800V dal.

https://www.greencarreports.com/…hout-teslas-nacs
Avatar - iudex
3. 10. 2023 11:11
Re: Diskuse o údajné zaostalosti
Autoexpress píše jasne:
The BMW i5 is the most complete electric saloon on sale, and rivals can’t match its comfort, refinement, infotainment or driving dynamics.
EVO píše: BMW i5 feels, looks and drives as a BMW should.
Takže to skutočne nevyzerá, že by BMW niečo pokašľalo, práve naopak.
3. 10. 2023 11:27
Re: Diskuse o údajné zaostalosti
Díky :yes: "the most complete electric saloon on sale" je přesně na co narážím...i kdyby nebylo nejlepší, tak auto prostě není jen o tom jestli se dobije baterka za 18 nebo 25 minut. Nikdy to nebylo o tom jestli žere o 0.5l paliva více, vždycky to bylo o autu jako o celku a to se nějak v kontextu porovnávání EV vytrácí.
Avatar - iudex
3. 10. 2023 11:39
Re: Diskuse o údajné zaostalosti
Ono najväčším "problémom" BMW sú jeho vlastní fanúšikovia. Majú latku nastavenú veľmi vysoko a sú voči novým autám silne kritickí (na rozdiel od fanúšikov Tesly, ktorí odpustia veľa, naviac nemajú s akými predchodcami porovnávať). Preto elektrická i5 môže ťažko konkurovať spaľovacej 5er G30, ktorá bola vypiplaná do dokonalosti a z princípu od podlahy nový baterkáč vážiaci cez 2 tony ťažko môže plnohodnotne konkurovať spaľováku. Preto treba porovnávať jablká s jablkami, teda čisto elektrickú 5er v kontexte konkurencie. A opäť v komplexe vlastností, teda nielen rýchlosť nabíjania či dojazd, ale v celkovom vyladení auta, naladení podvozku, komforte jazdy, odhlučnení, vypracovaniu interiéru, kvalite materiálov, ergonómii atď. A tu bude bavorák vždy bodovať, ako potvrdzuje Autoexpress aj EVO.
3. 10. 2023 16:56
Re: Diskuse o údajné zaostalosti
Přesně tak. Je to i můj případ proč jsem tak přísný a skeptický, současná 5er je tak dobrá, že je to vlastně změna pro změnu (vyjma emisí) a důvod proč chtít novou je, že současná může subjektivně morálně zastarávat. Kdo chce plugin, 545e není vůbec špatná, ta 550e bude dál tím jak jde vývoj EV kupředu. Často bývá třeba u aut obecně posun ve světlech. Ale opět, G30 má velmi dobré adaptivy + dokonce lasery. Na to mimochodem nemá odpověď ani Tesla.
3. 10. 2023 19:24
Re: Diskuse o údajné zaostalosti
Mne predevsim prekvapuje, ze je i5 tak vysoko hodnocena v kontextu EQE, ktere je vyvijene jako ciste elektricke, tudiz by melo byt ve vyhode...
:-O