Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Martin Vaculík otestoval Jeep Compass e-Hybrid, zaujal ho technikou i cenou

Letitý Jeep Compass dostal moderní elektrifikovaný čtyřválec 1.5 e-Hybrid, který zaujal i našeho technického specialistu.
Zpět na článek
16. 1. 2024 16:23
Avatar - Ja Prvni 123
3. 10. 2023 20:37
O to zajimavejsi, ze to neni technika unikatni...
Ale jei ve Fiatech a Alfach.
Nekterych.
Pro me je rozhodujici, ze to na elektriku dokaze parkovat.
Tim to potlacuje pro me asi nejvetsi slabinu dvouspojky.

V Tipu to bude asi fajn auto.

A jinak pro redakci: neni to motor rady FIRE, ale Firefly.
Vim, zni to podobne. Asi jako osel a posel...
Rozbalit vlákno
6
3. 10. 2023 21:12
Re: O to zajimavejsi, ze to neni technika unikatni...
Vůbec nechápu že bývalé FCA začíná používat příšerné Peugeoťácké puretechy když bývalé FCA má tak skvělé motory i co se spolehlivosti týče. . .
4. 10. 2023 00:14
Re: O to zajimavejsi, ze to neni technika unikatni...
Jo, tohle je maximálně frustrující - Stellantis znamená, že v příští generaci tu budeme mít přebouchané Peugeoty. Viz. Opel. :'-(

A je evidentně úplně jedno, že jiné automobilky z tohoto slepence mají lepší techniku.

Tohle prostě nebyla fúze - Peugeot (PSA) převzal FCA.
4. 10. 2023 04:46
Re: Re: O to zajimavejsi, ze to neni technika unikatni...
Ano je to tak Fiat je mrtvý bohužel. Lancia to samé. Nemá cenu ji vůbec oživovat.Jediné značky které budou ušetřeny peugotizace budou velké modely Jeepu a alfy které budou vyjíždět na platformě STLA Large což není nic jiného než upravená platforma Giorgio.
4. 10. 2023 04:51
Re: Re: Re: O to zajimavejsi, ze to neni technika unikatni..
To jak Fiat skončil je jasně vidět na nové 600. Na tom autě není italská jediná věc.
4. 10. 2023 22:56
Re: Re: Re: O to zajimavejsi, ze to neni technika unikatni..
Ano. Souhlas, bohužel. :'-(
Avatar - Barrichello
4. 10. 2023 15:55
Re: Re: O to zajimavejsi, ze to neni technika unikatni...
Ono ty auta nekupuje nikdo ani v USA, celý Stellantis tam měl za 3Q 2023 ztrátu 1% a všechny značky krom Chrysleru, kde to drží jedniný model Pacifica měly taky meziroční pokles.

Jak skončila doba doných modelů Charger, Challenger, Durango a pikapy RAM, tak už to s nimi jde z kopce.
4. 10. 2023 07:59
účinnost viz čas 10:50
Dodatečným zatížením spalováku sice jeho účinost mírně vzroste, ale na tu zvýšenou zátěž spotřebuje víc paliva.
Sice tím palivem navíc dobíjí baterku, ale vzhledem ke ztrátám systému "generátor - elektronika - akumulátor - elektronika - elektromotor " které odhaduju na minimálně 20% nemusí být podle mého názoru ten přínos nijak přesvědčivý, pokud vůbec je nějaký
Rozbalit vlákno
6
Avatar - JirkaVejrazka
4. 10. 2023 10:17
Re: účinnost viz čas 10:50
To je pravda, ale tou mirne zvysenou spotrebou paliva vyrobis postupne dost energie na to, aby pak auto chvili jelo s uplne vypnutym spalovakem. Takze celkove se dostanes energeticky do plusu.
4. 10. 2023 11:52
Re: účinnost viz čas 10:50
Snad jo, ale stejně by mě zajímal reálný přínos
Avatar - JirkaVejrazka
4. 10. 2023 12:01
Re: účinnost viz čas 10:50
V principu funguji vsechny hybridy vicemene stejne, takze realny prinos je pomerne dobre meritelny prinosem hybridu obecne.

Mam s hybridy najeto pres ctvrt milionu kilometru a pokud nejedes v zatezi (po dalnici apod.), tak se to takhle presne chova pri jizde konstantni rychlosti. Proste se "nahodne" vypina spalovak.
Avatar - Martin911Turbo
4. 10. 2023 14:36
Re: účinnost viz čas 10:50
Úplně ne, v minulosti jsem jel s plugin Opel Ampera, alias Chevrolet Volt, alias Cadillac ELR, tam je dojezd na baterii 50-60km, plugin a je tam 1.4 opel ecotek motor co pohání pouze 55kW generátor proudu, který dělá energii pro dva elektromotory, dojezd 550km
Zajímavé staré řešení
Avatar - JirkaVejrazka
4. 10. 2023 14:44
Re: účinnost viz čas 10:50
Jo, to jsou ty hybridy ktere jsou vlastne postavene jako elektromobily s prodluzovacem dojezdu, tj. vlastne "obracene" nez bezne HEV.

Osobne jsem v tom nejel, ale pokud vim tak to melo docela mizernou spotrebu kdyz "dosla baterka".

Obdobne to ma udelane Honda s jejich hybridnim systemem, ale tam uz to funguje mnohem lepe (ale take tam maji primy prevod ze spalovaku pro jisty rozsah rychlosti).

Tady se ale bavime o specificky o situaci kdy hybridu bezi spalovak a bezi "zbytecne" ve vyssich otackach nez by spalovak pro danou rychlost a podminky musel. PHEV bych do toho netahal :)
5. 10. 2023 06:56
Re: účinnost viz čas 10:50
Ten spalovák ale nemusí nutně běžet ve vyšších otáčkách. Otáčky můžou zůstat stejné a jen se trochu navýší krouťák o to co spotřebuje elektromotor.
Avatar - Martin911Turbo
4. 10. 2023 10:27
Plugin Renegade
Před rokem jsem otestoval plugin hybŕid Renegade 4xe 190 koní
Chtěl jsem to porovnat s naším Renegade 2015, 2.0 Multijet 103kW, ful 4x4 jeep active drive ii a 9ZF
Náš Renegade krom silnice bereme n apolňačky, do terénu, písek, břečku, sníh, vše zvládá ok, spotřeba dlouhodobá 7.1l nafty
Hybridní Renegade má 190 koní, ale díky dalším 300kg baterek se chová podobně jako náš, lepší rozjezdy díky elektromotoru a akcelerace, ve městě lepší spotřeba, kámen úrazu nastane když dojde baterka, auto na volnoběch začne točit nesmyslné otáčky a snaží se nabít baterii, baterii jsem dál nenabil, spotřeba cca 8.5l benzínu, ten batoh 300kg plus je bohužel velká daň
Převodovka dvouspojka koza proti 9ZF, 9ZF i super řadí a podřazuje o 2 stupně
Terén lehká polňačka ok, když je písek, křížení náprav tak auto 4x4 nefunguje, je to klasická předokolka...
S cenovkou kterou to má děkuji něchci,navíc Renegade tento rok končí a bude nej Compas
Rozbalit vlákno
0
4. 10. 2023 18:43
Re: účinnost viz čas 10:50
.
Rozbalit vlákno
0
10. 10. 2023 22:23
Tragicke Auto
Meli jsme to ted pujcene ve Spanelsku, stejnou motorizaci. Nezlobte se na me, ale to auto je priserne. Kvalita interieru nic moc (cekal bych to trochu honosnejsi, z vnejsku to nevypada blbe) a ten opevovany mild hybrid? Z nuly to ma torq steer jaky jsem u moderniho auta nezazil, nad 100 kmh to nejede. Odezva na plynovy pedal je binarni a brzdy hyper citlive (pekne jsme se pohoupali v garážích a na svetlech). Jde taky hodne citit kdyz startuje motor - vibrace projdou celym autem. Na stopce, kdyz je motor nastartovany, tak se cele auto chveje vcetne volantu (to jsem posledne zazil v trivalci u CityGo). Jizdni vlastnosti tristni - auto si vymyslelo nerovnosti na krasnych asfaltkách, je to strasne rozhoupane v jakekoliv rychlosti a Spanelska dalnicni 120 byla hodne hranicni pro schopnosti podvozku. Jeli jsme s tim na jihu z Malagy k Gibraltaru, krasna dalnice, v jinem aute bych si to uzil, ale tenhle paskvil me hodne nebavil.

Asistenty k nicemu ale aspoň se daji rychle vypnout dedikovanym tlačítkem, ne jak u BMW kdy clovek musi do submenu.

Auto melo ~9000km takze zadny olitany vrak. No ja myslim ze za tu ceny fakt velka bida.
Rozbalit vlákno
0
16. 1. 2024 16:23
Recenze
Dobrý den, pane Vaculíku, děkuji za přínosnou recenzi, jen bych opravil- tento motor nemá systém Mutiair, ale variabilní časování vačkových hřidelů.
JB
Rozbalit vlákno
0