Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík otestoval Jeep Compass e-Hybrid, zaujal ho technikou i cenou

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)

Letitý Jeep Compass dostal moderní elektrifikovaný čtyřválec 1.5 e-Hybrid, který zaujal i našeho technického specialistu.

Jeep Compass současné generace není žádným mladíkem, ostatně jeho výroba probíhá již od roku 2016. Od té doby se pod jeho kapotou objevila řada pohonných jednotek, nově je však Jeep Compass dostupný i s nevšedním 48V mild-hybridním systémem e-Hybrid, který svým technickým řešením zaujal i Martina Vaculíka, technického specialistu Světa motorů.

Video tentokrát začíná docela neobvykle na zvedáku, kde Martin popisuje zajímavou techniku mild-hybridního 48V pohonu. Ten je řešen kombinací spalovacího 1,5litrového motoru Fiat ověřené řady Fire, který je kombinován s dvouspojkovou převodovkou Magna 7HDT 300, do které je integrován elektromotor.

Na letišti dojde k demonstraci čistě elektrické jízdy, která je ve světě 48V mild-hybridů neobvyklou schopností, a poté následuje výlet na okresky. Zde pak Martin popisuje chování systému při běžné jízdě, jeho dynamické schopnosti, nechybí další povídání o technice a samozřejmě dojde i na spotřebu.

V závěru ale přijde řeč i na cenu, která v nedávné době celkem výrazně klesla. Se současnou cenovkou, za kterou dostanete i docela bohatou výbavu, se tak podle Martina Vaculíka jedná o unikátní a skvělou nabídku.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)

Doporučujeme

16. 1. 2024 16:23
Recenze
Dobrý den, pane Vaculíku, děkuji za přínosnou recenzi, jen bych opravil- tento motor nemá systém Mutiair, ale variabilní časování vačkových hřidelů.
JB
10. 10. 2023 22:23
Tragicke Auto
Meli jsme to ted pujcene ve Spanelsku, stejnou motorizaci. Nezlobte se na me, ale to auto je priserne. Kvalita interieru nic moc (cekal bych to trochu honosnejsi, z vnejsku to nevypada blbe) a ten opevovany mild hybrid? Z nuly to ma torq steer jaky jsem u moderniho auta nezazil, nad 100 kmh to nejede. Odezva na plynovy pedal je binarni a brzdy hyper citlive (pekne jsme se pohoupali v garážích a na svetlech). Jde taky hodne citit kdyz startuje motor - vibrace projdou celym autem. Na stopce, kdyz je motor nastartovany, tak se cele auto chveje vcetne volantu (to jsem posledne zazil v trivalci u CityGo). Jizdni vlastnosti tristni - auto si vymyslelo nerovnosti na krasnych asfaltkách, je to strasne rozhoupane v jakekoliv rychlosti a Spanelska dalnicni 120 byla hodne hranicni pro schopnosti podvozku. Jeli jsme s tim na jihu z Malagy k Gibraltaru, krasna dalnice, v jinem aute bych si to uzil, ale tenhle paskvil me hodne nebavil.

Asistenty k nicemu ale aspoň se daji rychle vypnout dedikovanym tlačítkem, ne jak u BMW kdy clovek musi do submenu.

Auto melo ~9000km takze zadny olitany vrak. No ja myslim ze za tu ceny fakt velka bida.
5. 10. 2023 06:56
Re: účinnost viz čas 10:50
Ten spalovák ale nemusí nutně běžet ve vyšších otáčkách. Otáčky můžou zůstat stejné a jen se trochu navýší krouťák o to co spotřebuje elektromotor.
4. 10. 2023 22:56
Re: Re: Re: O to zajimavejsi, ze to neni technika unikatni..
Ano. Souhlas, bohužel. :'-(
4. 10. 2023 18:43
Re: účinnost viz čas 10:50
.