Moderní auta jsou vybavena armádami jízdních asistentů a hlídačů, ale pokud je řidič vypne, nemají jak pomoci. Výzkumná sdružení se nyní pouští do studování, do jaké míry se to děje a jak tomu předejít.
...sú niektoré asistenčné systémy iba otravné a niektoré dokonca nebezpečné, tak by rozumhlavy nemali špekulovať ako vodiča prinútiť ich používať, ale či ich radšej z áut nevyhodiť.
Jako proč ne, třeba aktivní držení v pruhu na dálnici občas zapnu, když se chci napít z flašky, místo kolenního asistenta řízení. Nebo když se cítím unaveně a není kde zrovna zastavit. Ale aby to prudilo trvale, to mě fakt vytáčí. Po startu aplikuju trojhmat (naštěstí všechno lze vypnout tlačítkem), jak tomu pracovně říkám CTRL+ALT+DELETE a pak zapínám jen dle potřeby. Třeba nouzové brždění mě už několikrát po-je-alo a ubralo výkon, když jsem potřeboval nabrat rychlost před předjížděním a tím se trochu víc přibližil před manévrem k autu předemnou, abych co nejrychleji předjel... fakap. Naštěstí aspoň vzdálenost jde nastavit a udrží se do dalšího startu, to výchozí bylo za trest a spíš přivádělo stresové situace. Stejně tak standardní držení v pruhu za jízdy po okresce, kdy se člověk v zatáčce přiblíží k vniřní čáře a hned ho to stahuje do pekla.
Jako asistenti proč ne, ale ať si to pamatuje poslední nastavení a ne, abych to musel pořád vypínat. Chápu, že pro některé točvolanty jsou asistenti spása, ale aby to třeba nešlo ani vypnout? Mno, nevím jestli by to nečemu pomohlo... Navíc je to jen software, který pořád nepočítá s tísícema situací.
Takže jsou fajn, ale nenuťte mi je.
Ale kulový, většina moderních asistentů je jen k zlosti, od příliš aktivního AFIlu, přes otravný start/stop, nervózní pre-crash, který ječí a brzdí “půl kilometru” před zastavujícím autem až po adaptivní tempomat co si i při minimální nastavené vzdálenosti nechává místo na 2 kamiony a shodou okolností ti to tam hned nějaký pošle a pak panicky zpomaluje = lepší to vypnout. Vše koncern, různá auta… :no:
Jde o to, mít v autě ty asistenty, co opravdu pomáhají. Když pominu standardní věci jako ABS,ASR a ESP, tak v podstatě stačí Hlídání mrtvého úhlu, za mě super, děšťový senzor, světelný senzor + asistent dálkových světel a oblíbený asistent pro dámy - Hill holder ;-) Víc netřeba...
To je skor chyba vodica a nepravny sposob jazdy :-) Presne o tom to je, pri velmi agresivnej jazde to zacne pipat, tak sa clovek skludni a nauci jazdit bezpecnejsie. Len sa trosku cudujem, kazdy tu je milovnik aut, vynikajuci sofer a naraz sa zacne stazovat, ze sa jeho asistenty zacnu bat :-) Chyba nie je v aute, ale vodicovi.
Nemáš pravdu, každý řidič má jiný styl řízení, ale neznamená to, že je nebezpečný a agresivní. Jen premisa asistentů je, že všichni jezdí stejně, přesně podle předpisů a to v realitě nikdy nemůže nastat, takže je to nesmysl ;-)
Ja urcite podla predpisov nejazdim, ale pri nejakej ohladuplnosti voci inym fakt problem nemam. Este aj adaptivny asistent mam na najvacsiu vzdialenost a chcel som na vacsiu, v 130ke nie je fakt bezpecne sa niekomu lepit na kufor. O tom to bude, pipa to, ked hrozi nebezpecenstvo a rozumny clovek sa pouci a predchadza nebezpecnym situaciam, ale ludia tu zacnu nadavat, ze im to pipa :D
Ono by to tedy chtělo si stěžovat na výrobce ne na asistenty. Vw má obecně problém sw, tak se nedivím že ani toto jim moc nefunguje. S pruhy nemám problém, start stop též nic, prednaraz taky ještě nebrzdil nebo nepipal nikdy bezdůvodně, jen ten adaptivní si dávám na nejnižší vzdalenost, jinak je odstup opravdu velký.
Ono by stačilo vyzkoušet něco kvalitního a pojmenovat správnou příčinu. Ta není asistent, ale automobilka, která ho není schopna odladit.
Je pravda, že třeba u start/stopu je mezi Octavkou OIV a Hyundai i30 obrovský rozdíl. U i30 ho pomalu nezaznamenám a naskočí okamžite (ani ho nevypínám), u OIV je to jak kdyby mi chtěl motor z auta vyzkočit, takže “off” okamžitě po startu ;-) Hlídání v pruzích je otravný u obou, jenže u i30 je vypnutý permanentně a OIV opět hned po stratu, Precrash nechávám zapnutý všude, sem tam na mě zbytečně ječí…
Lane assist např. ve Fabii IV je jen pro zlost. Toho v blba v EU parlamentu co to prosadil, bych do toho auta posadil na doživotí ať si ho užije dosytosti.
Ne, udržování v pruhu je super. Už několik let mám v různých autech a nikde není potřeba vypínat.
To nedávej na neschopnost to odladit u VW. Není to problém asistentů, ty dokážou fungovat, je to problém že kupuješ auto od značky, která nedokáže udělat ani funkční infotainment.
OK, tak ty trouby ve ŠA teda pověsit za koule do průvanu - naštěstí to jde vypnout. Jinak jsi vyjímka, napříč značkami jsou lidi na hlídání jízdních pruhů spíš naštvaní. Třeba Volvo, Ssang Yong, KIA. Taky je docela důležité kde s autem jezdíš. Pokud je silnice širší je to celkem v pohodě, ale na užších silnicích na valašsku je to spíš opruz. O jaké modely aut kde to funguje se přesně jedná?
Jezdim obecne celou republiku, po dálnicích spíš menší procento. Nejvíc město a silnice 1.a 2.třídy.
A konkrétně je to posledni gen lexus RX, NX, ES, toyota Highlander, yaris cross, corolla, yaris, camry, corolla cross, mirai. S rav4 toho tolik nemám, abych hodnotil. Z těch všech se to u každého chová malinko jinak, což je dost překvapující. Nejcitlivější je to u yarise, nejméně naopak u Highlandera a RX.