Byli jsme u toho! Nová Škoda Kodiaq se včera poprvé ukázala veřejnosti a my vám přinášíme obrovskou galerii z jejího příchodu na svět. Jak se vám líbí?
Ty tři kolečka, to je geniální nápad. To by mělo být samozřejmost u každého auta. Ale celkově? Jeden z mnoha velkých SUV, kterými je trh doslova přeplněn. Přitom cílová skupina je je jen pár procent zákazníků. Furt říkám, že Škoda se cpe do segmentu drahých aut, ale ve skutečnost spíš byla vnímaná jako značka "value for money".
Podľa mňa im to vyšlo v nejakej ankete, že majú dať fyzické ovládače, pričom regulácia hlasitosti je na volante a klíma sa dá v pohode ovládať cez displej. Čiže jásať nad fyzickými ovládačmi môže v diskusiách len ten, kto to v živote nepoužíval. A to nie celkom podarené ovládanie hlasitosti na volante podľa obrázkov nechali bez zmeny, tam im asi v ankete nevyšlo, že sa to ovláda nie celkom dobre, lebo je to vystúpené a niekedy sa o to zavadí pri manipulácii s volantom.
Ja to chapem, ja to takto pouzivam a uplne bez problemov. Predpokladam, ze to ma automaticku klimu a raz sa nastavi teplota a drzi to. Pri manualnej klime suhlasim, tam uz by to neustale nastavovanie mohlo byt zlozitejsie. Dokonca sa da aj vypnut a zapnut uplne v pohode.
Ale ved o tom pisem, vyzera to ma velmi podbny system ako v Enyaqu a tam je to uplne v pohode. Nehovorim, ze to na inych autach, problem trosku nie je. Je tam velky displej, dali pod to nejaky stolik, kde si vie clovek fixovat ruku a ovlada sa to v pohode.
V Enyaqu to s ovládáním klimy taky nebylo bůh ví co. A co si tak pamatuju, největší voser byla panoramatická střecha. Otevřít šla, zavíral jsem ji na X pokusů, protože místo tlačítka tam byl taky ten dotykové nesmysl.
Tie tri lemovane velke kolecka mi hned pripomenuli bratov lancer https://www.auto.cz/…rth-vader-junior?… ... ak budu tiez pekne jemne cvakat ... tak dokonalejsie riesenie uz tazko hladat... lebo takto je to idealne a ani plynuci cas ako vidime stale nijak nezmenil :yes:
Ty tři kolečka jsou kopie Renaultu, měl jsem na dovolené půjčeného Mégana a je to tam stejné. Jen teda to přepínání více funkcí stisknutím je nové, tam šla jen zapínat klima.
No 100% v pohonech, který Frantík dnes nabídne čtyřválcový dvoulitr ať už v benalu nebo v dieselu a navíc v kombinaci s plnotučným pohonem 4x4 a tažnou sílu pro 2,5 tunový přívěs?
bude velký prodejní úspěch, pokud to škodovka nějak hodně nezprasí cenou. Auto je úhledné, bez extravagancí, přitom šmrncovní s vyloženě povedeným interiérem, špičkovou ergonomií a prostorem, a také s důstojnými pohony, žádné jednadvojky s elmotorem vzadu, ecce čtyřkolka atp., naopak technika poctivá. Osobně se mi nelíbí ta lišta mezi zadními světly, ale to je tak jediná moje výtka. Kodiaq je za jedna. :yes:;-)
Souhlas. Nový Kodiaq se povedl a je zdařilá evoluce velkého SUV. Jediné co mě trochu ruší je ta obrovská televize uprostřed palubky, nemohl být ten displej o palec až dva nižší? Tedy podlouhlý? U OIV je to zvládnuto lépe a řekl bych, že mi to po třech letech už i vyhovuje a neruší ;-)
Když už má trčet, tak ať trčí takhle pořádně jako u Kodiaqu ať nemusím sklápět příliš zrak - u Octavie sice trčí taky, ale jinak je zbytečně nízko a jeho vytrčení tak pozbývá napůl smyslu
Hele jsem s tím v pohodě a vyhovuje mi to. Je umístěná tak akorát vysoko, aby nepřekážela ve výhledu a přitom ji máš na očích ;-) Televize v Kodiaqu je brutální zásek do výhledu...
Souhlas, navíc jak jsem se dovedl ve videu Michala Karpata, lišta vzadu mezi světly i svítící maska jsou jen u vyšších výbav, takže to půjde nakonfigurovat i bez toho.
Hlavne by už mali automobilky urobiť poriadok s osvetlením vzadu. Vodiči tlačia na križovatke brzdu a večer oslepujú tých vzadu! Je to taký problém, keď zadné senzory zaregistrujú auto vzadu a elektronika automaticky zníži svietivosť?!!!
Lišta vypadá na některých fotkách divně... aspoň že nesvítí. https://www.auto.cz/…debutu-v-berline?…
Úplně si nejsem jistej ani přechodem bočního okénka do zadního skla, tam to taky nějak úplně nelícuje, ale předpokládám, že naživo to nebude "vidět". https://www.auto.cz/…debutu-v-berline?…
Jinak jo, v tý modrý na kolech z toho iV bych to asi mohl... když už bych teda z nějakýho důvodu chtěl gazíka těhle rozměrů, tak tohle vypadá důstojně. Ten sportlajnovej interiér vypadá sympaticky.
Ta lišta je minimálně moc tlustá, resp. je tam toho červeného plastu a světel příliš mnoho. Buď měli udělat tu lištu a umenšit světla a nebo naopak, ale takto dohromady je to blamáž. Podobný příklad z úplně jiného soudku je tohle https://www.auto.cz/…sazi-na-trivalce?… Taky příliš mnoho světelného plastu, přitom před faceliftem to vypadalo výborně.
Ta světla jsou z takového zvláštního světlého plastu a v nějakém světle to vypadá divně. Co se mi na nich líbí, že jsou hodně 3D a z některých úhlů zajímavě vystupují do prostoru
Uznávám, že ano. Auto vypadá dobře a návrat k otočným ovladačům od zastaralého a ergonomicky příšerného dotykového ovládání je supr. Dobré je také zachování všech alternativ motorizací včetně zajímavého PHEV, který, jak všichni víme od Hamuny nedává ekonomicky smysl :D
Jo to máš pravdu. Normální člověk si asi spíš koupí benzín nebo naftu a PHEV potom co ho ten fleet po 3-5 letech odloží a zaplatí propad ceny. Nicméně potom by to mohla být dobrá volba pro normální lidi. I při poklesu kapacity baterky na 70-80% je to pořád supr řešení na ježdění přes týden na elektřinu a v případě potřeby můžeš jet na spalovák bez nutnosti trávit hodiny po nabíječkách.
Je to typický mama car a někteří už pochopili, že túrovat každé ráno před školkou studený diesel není to pravé (dokonce ani pro to auto, když už jsou jim děti jedno). Někteří pochopí později, dieseldezoláti to nepochopí nikdy....
To by asi bylo na delší diskusi, ale já tohle teda za mama car nepovažuju. Tohle je fullsize rodinné auto pro rodinu minimálně 2+2. Jestli s tím bude mamka taky rozvážet děti do školky, tak nic proti tomu, ale hlavní smysl auta to jistě většinově nebude.
V zásade súhlas. Síce sa nestotožňujem s názorom, že auto je šmrncovné, oproti predchodcovi to je také prešľapovanie na mieste, žiadny posun, predchodca bol vo svojej dobe dizajnovo zaujímavejším a výraznejším autom, ale inak nijak neuráža a nič vyslovene neruší a nemal by som s ním v garáži problém. Na rozdiel od exteriéru je ten interiér super, notabene v kontexte toho, čo v posledných rokoch v interiéroch predvádza materský VW, aktuálne asi najlepší koncernový interiér (minimálne zo štvorice Škoda-VW-Seat_Cupra).
A hlavne ako píšeš sú tu tie motory. V dnešnej dobe, keď Francúzi aj do veľkých SUV sú schopní dať trojvalce či 1,3ky sú plnotučné nehybridné motorizácie 2,0TSI a 2,0TDI super. A aj ten hybrid vyzerá použiteľne. Proste už len tá bohatá motorová paleta je obrovská konkurenčná výhoda a záruka, že predaje Kodiaqu budú vysoké.
No ja povacsinou v SUV vidim postavou beznych ludi... a coraz castejsie aj stihle male zeny ... teda ziadnych obeznych ... takze tato tvoja logika tu nefunguje... a rovnako tazko sa budu auta uz zmensovat ked samotni ludia z generacie na generaciu rastu... kym v stredoveku mal priemerny clovek vysku 160cm... tak dnes je to uz skoro 180cm ... ved si nevidel tie brnenia vystavene v muzeach v hradoch zo stredoveku? ( ak si bol niekedy na exkurzii na stredovekom hrade ) ... tak dnes by sa do nich uz ani priemerne vysoky 15 rocny teenager nezmestil ;-) ...
Ale inak som tiez za to aby sa to nejak rozmerovo drzalo na uzde u aut... a aby aj male auta casom nemali 5m a 20tky kola... ale snad az k tomu nedojde... aj ked o nejaky ten metrak uz su dnes tiez dlhsie ako este pred 30 rokmi.. to iste nizsia stredna ( aj 5m octavka uz straca zmysel ) atd...
Tak směstnání větších lidí do menších aut by měl umožnit přechod na EV, kde lze prostor využít líp. Je ale otázka, jestli o takový přístup směrem k zefektivnění a úspoře místa lidi stojí - viz. třeba BMW i7 (ale i BMW i5) :D
pro maminku do města na vození dítěte do školky. Všude se vejde. Navíc je velmi hmotné a to přispívá k zvyšování ekologických standardů a ochraně planety pro další generace, i pro to dítě, co se v tom bezpečí veze. Maminka se nemusí bát o své dítě a nemusí tak moc dávat pozor na řízení. V nejhorším přejede nějaké jiné dítě, ale to tak nevadí. Nakonec chyba té druhé maminky, že taky nejela kokodákem. Za mě 3 palce nahoru.
Tak od tý doby, co se limity CO2 přepočítávají podle hmotnosti a výrobci zřejmě začali vylévat prahy olovem, aby jim to líp vycházelo, takže i trojkové BMW váží bez pár kilo dvě tuny, to půjde s hmotností aut víme kam...
Tak o to jde u bolševiků vždycky především.
Dnes jsem četl toto a musel jsem se podívat do kalendáře, myslel jsem, že už je zase Apríl, ale není. Udělalo se mi zle. https://www.idnes.cz/…41_ekonomika_cfr
Jsem jen OSVČ ale kdybych se této povinnosti někdy dožil tak jim nakreslím velké lejno přes celou A4.
Tohle bych řekl funguje za všech režimů. Jakmile vládnoucí junta chce něco co je v reálu problém dosáhnout, tak se musí ohýbat čísla a kouzlit s nima, aby soudruzi nahoře byli spokojení :-D
ESG je další bolševický nesmysl vymyšlený tupanama v Bruselu. Další hřebík do rakve jednotné Evropy. Bude se to ojebávat, vymýšlet si a cucat údaje z prstů. V korporátu jsem už na takový bruselský hovadiny celkem zvyklý.
Ještě přitlačte, soudruzi v EP a EK, a budete bez místa, protože toto už je opravdu vrchol. Bliju z toho, jak to všechno naše vlády, všechny, trpně přebírají.
Myslím si že takové hnusy v přístupových smlouvách nebyly.
Hele, já vidám bohaté maminky jezdívat v úplně jiných SUV, než Kodiaq - většinou prémiových značek. :-) Kodiaq řídí (alespoň v ČR) tak z 90 % chlapi. :-)
Tento nový je akosi šmrncnutý "činskym" dizajnom. Smutné, keď KIA a Hyundai byť to - Ázia zachraňujú európsky trend v dizajne.
Interier je tak poprelamovaný a rozsekaný - za mňa krok späť!
Za tie peniaze kúpim lepšie auto.
Škoda skončí ako SEAT ak nezačne opäť robiť ikonické vozy!
Octávia combi je európska ikona a Super-B je rovnako pojem.
Tie auta majiteľov nenasierajú, sú konfortné a spoľahlivé a hlavne pekné.
Ikonou bolo svojho času aj Twingo - kde aj majiteľ ferrari vedel, že tento malý bzučiak najazdí viac kilometrov po Európe ako celá ročná produkcia ferrari za rok!
Pokud to bereš ikonický = úspěšný... jenže pak je to taková rada k nezaplacení... každá automobilka chce dělat úspěšná auta, ale úplně o tom nerozhoduje.
Superb možná pojem je, ale Kodiaq ho jasně válcuje.
Skode sa dari ako nikdy predtym... no a seat bude nahradeny cuprou ... skoda sa nema coho bat... prave naopak... taketo skvele postavenie v koncerne jej moze kazdy zavidiet ...
Za svoje postavenie vďačí iba dizajnu a spoľahlivosti. Cena už dávno nie je pre škodu smerodajný ukazovateľ.
Pri útoku Činy ktorej dizajn kopíruje trendy, môže akýkoľvek odklon dizajnu zlým smerom - bolieť!
Kodiaq bola vrcholovka, ale z reportáži musíš sám uznať, že stávajúci model je ikona, zaiaľ čo ten nový budí rozporuplné reakcie. Pamätaj, že pre potenciálneho klienta to musí byť láska na prvý pohľad, inak ide pozrieť aj inde.