Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Testujeme Mazdu MX-30 s Wankelem. Ptejte se, co vás zajímá

Wankelův rotační motor slaví návrat, byť jen v podobě prodlužovače dojezdu elektrické Mazdy MX-30. Jaká je verze R-EV, budeme zkoušet na německých silnicích a pokusíme se odpovědět na dotazy čtenářů.
Zpět na článek
5. 10. 2023 21:46
5. 10. 2023 17:21
Zátěž a spotřeba
Na téhle koncepci by mě zajímaly dvě až tři věci, které spolu vzájemně souvisí:

1) Co se stane když se tomu začne hodně nakládat, dojde k omezení výkonu?

2) Jak to funguje na dálnici a jaká je maximálka a udrží ji to dlouhodobě?

3) Samozřejmě spotřeba benzínu jestli to vůbec má smysl vedle dnešních PHEV.
Rozbalit vlákno
19
5. 10. 2023 17:47
Re: Zátěž a spotřeba
Z fyzikálního hlediska k ničemu jinému než k omezení výkonu při trvalém požadavku na maximální výkon a vybití baterky dojít nemůže. Výkon ICE je 75 koní mínus nějaké ztráty v řetězci generátor-baterka-elektromotor a jsi v tom s 60 koňmi.
Maximálka je v článku, 140 km/h.
5. 10. 2023 18:59
Re: Zátěž a spotřeba
ale vzdyt to JE PHEV, i kdyz tomu nepochopitelne rikaj elektromobil
kterej elektromobil v dnesni dobe ma papirovej dojezd jen 85 km?
to i kdejakej PHEV ma vic
tak proc tomu rikaj elektromobil ??
a proc ty tenhle nesmysl razis dal ???
Avatar - xxc
5. 10. 2023 19:47
Re: Zátěž a spotřeba
mozno to cielia proti BMW i3, ti tiez kedysi prisli s rex verziou a bol to elektromobil :-)
5. 10. 2023 19:54
Re: Zátěž a spotřeba
Není to PHEV, protože spalovací motor nemá žádné spojení s hnacími koly, kromě nepřímé vazby prostřednictvím konverze mechanické práce na elektřinu. Auto je poháněno vždy jen elektromotorem.

Tak to prostě je, kategorie hybridů jsou jasně specifikované. Hodnota dojezdu není pro stanovení kategorie vůbec důležitý parametr.
5. 10. 2023 21:04
Re: Zátěž a spotřeba
prijde mi matouci, ze by se elektrika + spalovak spojenej mechanicky s kolama oznacoval jako (P)HEV, zatimco elektrika + spalovak spojenej dratama jako elektroauto. kde to je specifikovany, v ktery norme?
tohle bych za EV s prodluzovacem oznacil mozna pred 10 lety, kdy EV mely podobny dojezd, nebo kdyby to dnes melo dojezd z baterky jako EV, tedy aspon 300km.
dieselova (diesel-elektricka) lokomotova ma taky spojeni mezi motorem a kolama pres draty a jako elektricka se neoznacuje

podle me to je mateni pojmu, ktery muze vest k tomu, ze nekdo neznalej si tohle "EV" koupi a pak se bude divit, ze misto 300km na elektriku ujede jen 50.
nebo k tomu, ze sem nastoupi arese s winem a budou se tomuhle "EV" s realnym dojezdem na elektriku 50 km vysmivat.
kde vubec ti 2 jsou a jakto, ze sem uz neudelali poradnej nalet a nevybombardovali to tady??

jestlize nas pan redaktor vyzyva at se ptame, tak ja se ptam - proc se tohle oznacuje jako EV, zatimco klasickej PHEV, kterej ma dnes uz vetsi dojezd nez tohle, se jako EV neoznacuje, ale "jen" jako PHEV???
5. 10. 2023 21:21
Re: Zátěž a spotřeba
Sice se ptáš hezky, napsal jsi tři odstavce, ale marně.

Redaktor ti ale nemůže na tuto tvojí otázku odpovědět. Kategorie resp. názvosloví hybridů a elektrických automobilů s návazností na jejich konstrukční řešení jsou obecně daná již dlouhá léta, jsou vžitá, globálně respektovaná a všude bezproblémově užívaná. Norma na to není.

Pokud se ti to nezdá, změň to. Přeji ti hodně úspěchů. A až dokončíš změnu u aut, můžeš se pustit do opravy názvosloví i u těch lokomotiv.
5. 10. 2023 21:58
Re: Zátěž a spotřeba
to ze ty to mas v hlave nejak nastaveny neznamena, ze to tak je
putler taky tvrdi, ze roᛋᛋija valku nerozpoutala a spusta lidi tomu veri
ale asi plati, ze ten kdo se nepta a nepremysli, ten to ma na svete jednodussi a nekde i bezpecnejsi ...
Avatar - del42sa
6. 10. 2023 07:22
Re: Zátěž a spotřeba
ano , říká se že víra hory přenáší ;-)
Avatar - twistedTSD
6. 10. 2023 09:35
Re: Zátěž a spotřeba
Nechápu. Kaškaj v hybridu je touto logikou EV?
6. 10. 2023 10:03
Re: Zátěž a spotřeba
touhle logikou jo
stejne jako dyzlova lokomotiva ...
Avatar - Ham.
6. 10. 2023 10:20
Re: Zátěž a spotřeba
Stačí znát význam slov. Hybridní pohon je takový, který používá k pohonu kol kombinovaný (křížený či smíšený, toť význam slova hybridní) pohon alespoň dvou typů motorů (u hybridu v osobních autech typicky ICE a elektromotor). Tahle Mazda používá k pohonu výhradně elektromotor a ICE nikdy nepřipojuje ke kolům, takže o hybridním pohonu (a tedy ani PHEV) nemůže být řeč. Je to prostě EV, které si v batohu vozí generátor el. energie, stejně jako je FCEV jenom typ EV, který si v batohu vozí jako generátor energie vodíkový článek, ale k pohonu kol používá výhradně a jenom elektromotor.
6. 10. 2023 10:35
Re: Zátěž a spotřeba
autu na vodik se rika auto na vodik, at uz ho pohanej elektromotory, nebo normalni spalovak
a jak pise twist, kaskaj v hybridu, kterymu kolama tocej elektromotory, je popisovanej jako hybrid
https://www.auto.cz/…nenajdete-147361

https://www-europe.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/cz/brochures/Pricelists/New-Qashqai-Pricelist_CZ_2022.pdf
strana 13 - e-power seriovy hybrid

a nakonec, i mazda tenhle pohon oznacuje jako PHEV (170 (125) K (KW) | PHEV):
https://www.mazda.cz/…DA%20MX-30/5WGN/

timto povazuju tuhle diskusi za vyjasnenou
6. 10. 2023 11:05
Re: Zátěž a spotřeba
Jasně, takže i BMW i3 REX je také PHEV, když to píšou v tom článku na Auto.cz.

- Podobně jako třeba u BMW i3 Range Extender, což byl ale plug-in hybrid s „plnotučným“ akumulátorem -
6. 10. 2023 11:15
Re: Zátěž a spotřeba
ten tvuj odkaz odkazujue do pr...yc
6. 10. 2023 11:32
Re: Zátěž a spotřeba
To ale není žádný odkaz, to je jen název webu. Pořád tě vodí máma přes silnici za ručičku ?

Takže po lopatě - odkaz na článek jsi uvedl ty ( https://www.auto.cz/…nenajdete-147361 ) , kde se píše o BMW i3 jako o plug-in hybridu.
6. 10. 2023 11:53
Re: Zátěž a spotřeba
takze uz jsi snad konecne pochopil, ze tahle mazda JE PHEV ...
6. 10. 2023 17:17
Re: Zátěž a spotřeba
To, že to tam napsali, ještě neznamená, že je to správně a už vůbec ne, že s tím souhlasím.
6. 10. 2023 17:53
Re: Zátěž a spotřeba
pise to tak mazda, pise to tak nisan, pisou to i tady na acz ...
to nazvoslovi o kterym pises, je vzity asi jen v tvy hlave ...
9. 10. 2023 10:21
Re: Zátěž a spotřeba
Dobrý den, cituji z článku: "Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV je tzv. EREV, Extended Range Electric Vehicle, elektromobil s prodlouženým dojezdem."

Stejně jako BMW i3 REx, ani tahle mazda není plug-in hybridem, protože spalovací motor nikdy nepohání kola přímo. Naopak u renaultího E-Techu, který využívá i Nissan např. v modelu Juke, spalovací motor má přímou cestu na kola skrz převodové stupně, takže je hybridem. Označení téhle mazdy plug-in hybridem je prostě chybné, stejně jako 1+1=2, nikoliv 3.

Autu na vodík se sice říká "auto na vodík", ale buď to je FCEV, tedy Fuel Cell Electric Vehicle, elektromobil s palivovými články, nebo je to "normální" ICE - Internal Combustion Engine, motor s vnitřním spalováním. Co spaluje, jestli benzín, naftu, cng, lpg, vodík nebo třeba nitrometan, v tomto označení nehraje roli.
5. 10. 2023 18:19
Dojezd 600 km na 50 litrů paliva?
To je nějakej renonc, ne? A z toho má být ještě 85 km čistě elektrických. Takže tady máme spotřebu téměř 10l/100km.
Rozbalit vlákno
5
5. 10. 2023 19:00
Re: Dojezd 600 km na 50 litrů paliva?
Nikdo, kdo má nějakou zkušenost s Wankelem, není překvapen desetilitrovou spotřebou, zejména při trvalém maximálním výkonu. Naopak deset je docela málo.

Použití prodloužení dojezdu je třeba chápat víc jako nouzové než běžné řešení každodenního provozu.

No, docela bych se vsadil, že tohle auto díru do světa neudělá.
5. 10. 2023 19:08
Re: Dojezd 600 km na 50 litrů paliva?
tenhle wankel si ale moc maximalniho vykonu neuzije
na trvalou maximalku bude stacit nejakejch 30kW a dynamiku potahne spis elektromotor
tohle je spis na jezdeni kolem hodne malyho komina a to jeste pro toho, kdo muze denne nabijet doma
taky si nemyslim, ze to bude terno
vyhoda je, ze moturek je malej a lehkej, otazka co ta spotreba
treba v kombinaci s elmotorem prekvapi
5. 10. 2023 19:17
Re: Dojezd 600 km na 50 litrů paliva?
Bez přímé zkušenosti nějaké povědomí o spotřebě Wankelu mám, přesto jsem čekal nějaký posun v efektivitě a zrovna tak bych čekal, že motor bude pracovat v optimalnim režimu a ne na plný výkon. Nouzové prodloužení dojezdu bych chápal v případě, že to třeba zvládne 300 elektrických kilometrů, ale ne prachbídných 85. Nějak jsem to auto nepochopil a řekl bych, že Mazda na poli elektrifikace stálé poněkud tápe.
6. 10. 2023 20:12
Re: Dojezd 600 km na 50 litrů paliva?
Auto má maximální rychlost 140 a i když je to suv tak za 10 by jet nemělo na to tu máme Hyundai motory a né Mazdy :-)
Avatar - del42sa
9. 10. 2023 12:03
Re: Dojezd 600 km na 50 litrů paliva?
průměr 8,4 l/100 km při 40% baterie to nezní tak strašně , čekal jsem to horší ...

https://youtu.be/3HRH5Fw76Is?t=892

https://youtu.be/yVYc6jVDtKQ?t=1110

na druhou stranu při úplně vybité baterii to může být až 15l ;-\ :-(
5. 10. 2023 20:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - del42sa
5. 10. 2023 21:46
Mazda
Zajimala by me reálná spotřeba toho wankelu
Rozbalit vlákno
0
6. 10. 2023 00:02
Spotřeba
Podle informací v článku na 50 l nádrž by měl být dojezd 600 km. Takže průměr 8,3 l na 100 km.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
6. 10. 2023 08:20
Já ten motor chápu jako
vestavnou elektrocentrálu, která pojede pouze nouzově. Je to druhé auto do rodiny.
Rozbalit vlákno
1
6. 10. 2023 10:02
Re: Já ten motor chápu jako
takhle muzes chapat i novyho kadaka, kterej na elektriku najede jeste vic a na benzin stejnych cca 600km
nouzovej byl xxceckem zminenej i3 rex, kterej ve svy dobe na elektriku najel 150-250km podle kapacity baterky a nouzove (35 koni) na benzin dalsich 150, tedy dominantni byla elektrika
nouzova zasoba benzinu 50 litru na dalsich 600+km mi az tak nouzova neprijde
vzdyt i mnohy cisty spalovaky maj dnes mensi nadrz