Wankelův rotační motor slaví návrat, byť jen v podobě prodlužovače dojezdu elektrické Mazdy MX-30. Jaká je verze R-EV, budeme zkoušet na německých silnicích a pokusíme se odpovědět na dotazy čtenářů.
Z fyzikálního hlediska k ničemu jinému než k omezení výkonu při trvalém požadavku na maximální výkon a vybití baterky dojít nemůže. Výkon ICE je 75 koní mínus nějaké ztráty v řetězci generátor-baterka-elektromotor a jsi v tom s 60 koňmi.
Maximálka je v článku, 140 km/h.
ale vzdyt to JE PHEV, i kdyz tomu nepochopitelne rikaj elektromobil
kterej elektromobil v dnesni dobe ma papirovej dojezd jen 85 km?
to i kdejakej PHEV ma vic
tak proc tomu rikaj elektromobil ??
a proc ty tenhle nesmysl razis dal ???
Není to PHEV, protože spalovací motor nemá žádné spojení s hnacími koly, kromě nepřímé vazby prostřednictvím konverze mechanické práce na elektřinu. Auto je poháněno vždy jen elektromotorem.
Tak to prostě je, kategorie hybridů jsou jasně specifikované. Hodnota dojezdu není pro stanovení kategorie vůbec důležitý parametr.
prijde mi matouci, ze by se elektrika + spalovak spojenej mechanicky s kolama oznacoval jako (P)HEV, zatimco elektrika + spalovak spojenej dratama jako elektroauto. kde to je specifikovany, v ktery norme?
tohle bych za EV s prodluzovacem oznacil mozna pred 10 lety, kdy EV mely podobny dojezd, nebo kdyby to dnes melo dojezd z baterky jako EV, tedy aspon 300km.
dieselova (diesel-elektricka) lokomotova ma taky spojeni mezi motorem a kolama pres draty a jako elektricka se neoznacuje
podle me to je mateni pojmu, ktery muze vest k tomu, ze nekdo neznalej si tohle "EV" koupi a pak se bude divit, ze misto 300km na elektriku ujede jen 50.
nebo k tomu, ze sem nastoupi arese s winem a budou se tomuhle "EV" s realnym dojezdem na elektriku 50 km vysmivat.
kde vubec ti 2 jsou a jakto, ze sem uz neudelali poradnej nalet a nevybombardovali to tady??
jestlize nas pan redaktor vyzyva at se ptame, tak ja se ptam - proc se tohle oznacuje jako EV, zatimco klasickej PHEV, kterej ma dnes uz vetsi dojezd nez tohle, se jako EV neoznacuje, ale "jen" jako PHEV???
Sice se ptáš hezky, napsal jsi tři odstavce, ale marně.
Redaktor ti ale nemůže na tuto tvojí otázku odpovědět. Kategorie resp. názvosloví hybridů a elektrických automobilů s návazností na jejich konstrukční řešení jsou obecně daná již dlouhá léta, jsou vžitá, globálně respektovaná a všude bezproblémově užívaná. Norma na to není.
Pokud se ti to nezdá, změň to. Přeji ti hodně úspěchů. A až dokončíš změnu u aut, můžeš se pustit do opravy názvosloví i u těch lokomotiv.
to ze ty to mas v hlave nejak nastaveny neznamena, ze to tak je
putler taky tvrdi, ze roᛋᛋija valku nerozpoutala a spusta lidi tomu veri
ale asi plati, ze ten kdo se nepta a nepremysli, ten to ma na svete jednodussi a nekde i bezpecnejsi ...
Stačí znát význam slov. Hybridní pohon je takový, který používá k pohonu kol kombinovaný (křížený či smíšený, toť význam slova hybridní) pohon alespoň dvou typů motorů (u hybridu v osobních autech typicky ICE a elektromotor). Tahle Mazda používá k pohonu výhradně elektromotor a ICE nikdy nepřipojuje ke kolům, takže o hybridním pohonu (a tedy ani PHEV) nemůže být řeč. Je to prostě EV, které si v batohu vozí generátor el. energie, stejně jako je FCEV jenom typ EV, který si v batohu vozí jako generátor energie vodíkový článek, ale k pohonu kol používá výhradně a jenom elektromotor.
autu na vodik se rika auto na vodik, at uz ho pohanej elektromotory, nebo normalni spalovak
a jak pise twist, kaskaj v hybridu, kterymu kolama tocej elektromotory, je popisovanej jako hybrid https://www.auto.cz/…nenajdete-147361
https://www-europe.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/cz/brochures/Pricelists/New-Qashqai-Pricelist_CZ_2022.pdf
strana 13 - e-power seriovy hybrid
Dobrý den, cituji z článku: "Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV je tzv. EREV, Extended Range Electric Vehicle, elektromobil s prodlouženým dojezdem."
Stejně jako BMW i3 REx, ani tahle mazda není plug-in hybridem, protože spalovací motor nikdy nepohání kola přímo. Naopak u renaultího E-Techu, který využívá i Nissan např. v modelu Juke, spalovací motor má přímou cestu na kola skrz převodové stupně, takže je hybridem. Označení téhle mazdy plug-in hybridem je prostě chybné, stejně jako 1+1=2, nikoliv 3.
Autu na vodík se sice říká "auto na vodík", ale buď to je FCEV, tedy Fuel Cell Electric Vehicle, elektromobil s palivovými články, nebo je to "normální" ICE - Internal Combustion Engine, motor s vnitřním spalováním. Co spaluje, jestli benzín, naftu, cng, lpg, vodík nebo třeba nitrometan, v tomto označení nehraje roli.
Nikdo, kdo má nějakou zkušenost s Wankelem, není překvapen desetilitrovou spotřebou, zejména při trvalém maximálním výkonu. Naopak deset je docela málo.
Použití prodloužení dojezdu je třeba chápat víc jako nouzové než běžné řešení každodenního provozu.
No, docela bych se vsadil, že tohle auto díru do světa neudělá.
tenhle wankel si ale moc maximalniho vykonu neuzije
na trvalou maximalku bude stacit nejakejch 30kW a dynamiku potahne spis elektromotor
tohle je spis na jezdeni kolem hodne malyho komina a to jeste pro toho, kdo muze denne nabijet doma
taky si nemyslim, ze to bude terno
vyhoda je, ze moturek je malej a lehkej, otazka co ta spotreba
treba v kombinaci s elmotorem prekvapi
Bez přímé zkušenosti nějaké povědomí o spotřebě Wankelu mám, přesto jsem čekal nějaký posun v efektivitě a zrovna tak bych čekal, že motor bude pracovat v optimalnim režimu a ne na plný výkon. Nouzové prodloužení dojezdu bych chápal v případě, že to třeba zvládne 300 elektrických kilometrů, ale ne prachbídných 85. Nějak jsem to auto nepochopil a řekl bych, že Mazda na poli elektrifikace stálé poněkud tápe.
takhle muzes chapat i novyho kadaka, kterej na elektriku najede jeste vic a na benzin stejnych cca 600km
nouzovej byl xxceckem zminenej i3 rex, kterej ve svy dobe na elektriku najel 150-250km podle kapacity baterky a nouzove (35 koni) na benzin dalsich 150, tedy dominantni byla elektrika
nouzova zasoba benzinu 50 litru na dalsich 600+km mi az tak nouzova neprijde
vzdyt i mnohy cisty spalovaky maj dnes mensi nadrz