Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: V Polsku vyroste továrna na klíčovou součást baterií elektromobilů, Volkswagen je investorem

Společný podnik Volkswagenu a belgické firmy Unicore postaví v Nise továrnu na katodový materiál do baterií elektromobilů. Práci tam najde 900 lidí.
Zpět na článek
10. 10. 2023 09:58
komu to budou prodavat
kdyz podle arese, wina a ballika jsou EV slepa cesta ???
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
10. 10. 2023 11:03
Re: komu to budou prodavat
no to mi pověz, nádhero, teď když padly dotace firmám v Německu a prodeje elektrovehyklů spadly o 70% a VW zavírá továrny ... :-[] :-[] :-[]
Henry Ford žádné dotace nepotřeboval a rozpohyboval Ameriku a nakonec celý svět.
Potřebuješ do svého vybydleného mozku nějaké nové nájemníky :-[] :-[] :-[]
10. 10. 2023 13:34
Re: komu to budou prodavat
autoforum je zumpa pro EV dezolaty
to ani neotviram
este ballik a ste komplet
10. 10. 2023 14:49
Re: komu to budou prodavat
Zatvárajú továrne? :D
Smieško
Skús prečítať aj niečo ine ako autoforum. Ked ti už ani predajné čísla Tesla Modelov Y a 3 neotvoria oči, tak ja už neviem čo.
Avatar - Barrichello
12. 10. 2023 15:01
Re: komu to budou prodavat
Teslu Y kupují šulínic, co chtěj zrychlení za 3-4 s ale nemaj koule na to si koupit nadupanou V8.

Teslu 3 nikdo v EU moc nekupuje....

Staré Tesly S už dojezdily nebo maj vyměněné baterky, protože ty první kusy byl těžkej aušus :-)
Avatar - pradeda777
10. 10. 2023 10:14
V Polsku se koná...
....a v Česku se kecá a obstruuje..... :-[]
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ham.
10. 10. 2023 11:14
Re: V Polsku se koná...
No nejsem si zrovna jistý, že vytvořit 900 pracovních míst za 350 mil. eur (tedy skoro 300 tis. eur na jedno místo), která navíc nebudou žádná raketová věda a lze je kdykoliv přesunout třeba do Turecka, je konání tím správným směrem. Asi věří, že ta továrna bude extrémně zisková a bude odvádět 50-60 mil. eur ročně na dani ze zisku aby se ta investice nějak za 5-6 let vrátila, ale to je myslím utopie a návratnost kapitálu (toho státního) bude nekonečno.
10. 10. 2023 13:20
Re: V Polsku se koná...
Baterie se převáží dost na houby, protože jsou těžké a je snaha je vyrábět lokálně a nebo tak, aby se daly rychle dopravit železnicí. Baterky do Německa z Turecka nikdo vozit jen tak dlouhodobě nebude. V EU se baterie vyrábí dost. Malé Maďarsko může být příkladem. Je možné vyrobit baterku v Turecku a tam i celé auto, jenže v této době, kdy automobilky tlačí na ochranu před levnými auty není úplně rozumné vytáhnout paty z hranice EU. To clo přijde, jinak automobilový průmysl v EU padne.

A baterie do elektromobilů jsou dost velká věda a proto je ve velkém umí vyrábět jen pár společností na světě. Když už automobilky nekupují baterie přímo do výrobce, tak s ním mají obvykle nějaký společný podnik. V EU se používá LG, Samsung, Panasonic, SK, Northvolt a CATL + teslácký CATL. Čínský CATL je levný a jako jeden z mála se vyplatí ho dovážet. Nicméně ani ten by asi výhledově neustál konkurenci a rozjíždí továrnu v Německu.

V ČR se nestaví, protože nemáme budoucnost. Zaostalá infrastruktura, drahé energie, málo odborníků, hromada pupkatých odborářů,... Nemáme co nabídnout.
Avatar - Fomax
10. 10. 2023 14:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
10. 10. 2023 15:03
Re: V Polsku se koná...
Převážet baterie z Turecka nebo z Polska při vysoké ceně baterie jako takové bych viděl jako marginální problém když ušetří daleko víc na mzdových nákladech. Dnes se vozí přes celou Evropu komodity v ceně pitné vody a přes půl planety třeba uhlí a nikomu to plíce netrhá.
Avatar - Emel
10. 10. 2023 14:20
Re: V Polsku se koná...
Spíš asi doufají, že se na to navážou další peníze... částečně při výstavbě pro místní stavební firmy, částečně u subdodavatelů.
10. 10. 2023 13:21
Re: V Polsku se koná...
Kdyby to byl jediný problém, tak ještě to ještě OK. Jenže není :-(
10. 10. 2023 18:25
Přátelé musím Vás uklidnit. VW umí levná auta.
Stačí trocha restrukturalizace a tato továrna je toho důkazem.

Důležité je, že stejná továrna je i na Západě. Západní manageří mohou řídit kromě západní továrny i tu kopii na východě, mají v tom praxi.
To je produktivita! Na východě stačí montootroci, linky se budou řídit, sledovat ze Západu.
Rozbalit vlákno
0