Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Polsku vyroste továrna na klíčovou součást baterií elektromobilů, Volkswagen je investorem

Marek Bednář
Diskuze (14)

Společný podnik Volkswagenu a belgické firmy Unicore postaví v Nise továrnu na katodový materiál do baterií elektromobilů. Práci tam najde 900 lidí.

Divize PowerCo automobilky Volkswagen, která se stará o veškeré aktivity koncernu na poli trakčních baterií, a to od zpracování materiálů po vývoj unifikované baterie pro vozy skupiny VW včetně spravování závodů na jejich výrobu, spolu s belgickou firmou Umicore, specializující se na materiálové technologie a recyklaci, založily už před téměř dvěma lety dobou společný podnik s názvem Ionway. První továrna tohoto společného podniku bude stát nedaleko českých hranic – v polské Nise.

Celková výše investice má činit 1,7 miliardy eur, tedy zhruba 41,6 miliardy korun, a polská vláda přislíbila granty v souhrnné výši 350 milionů eur (cca 8,6 miliardy korun). Továrna má začít vyrábět v roce 2025 a do roku 2030 zde má vzniknout devět stovek pracovních míst.

Továrna nebude produkovat hotové baterie, nýbrž katodový materiál použitelný k výrobě trakčních baterií elektromobilu. Závod bude stát hned vedle již fungující fabriky firmy Umicore, která také vyrábí katodový materiál. Ten je pro výrobu trakčních baterií klíčový.

Video se připravuje ...

Z niské továrny bude proudit materiál použitelný pro výrobu baterií v souhrnné roční kapacitě až 160 GWh. To by mělo stačit pro zhruba 2,2 milionu elektromobilů a má to pokrýt značnou část potřeb PowerCo v Evropě.

Polsko je podle divize PowerCo příhodné jednak kvůli umístění a jednak kvůli dostatku kvalifikované pracovní síly a také energie z obnovitelných zdrojů, která má závod pohánět.

Marek Bednář
Diskuze (14)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
12. 10. 2023 15:01
Re: komu to budou prodavat
Teslu Y kupují šulínic, co chtěj zrychlení za 3-4 s ale nemaj koule na to si koupit nadupanou V8.

Teslu 3 nikdo v EU moc nekupuje....

Staré Tesly S už dojezdily nebo maj vyměněné baterky, protože ty první kusy byl těžkej aušus :-)
10. 10. 2023 18:25
Přátelé musím Vás uklidnit. VW umí levná auta.
Stačí trocha restrukturalizace a tato továrna je toho důkazem.

Důležité je, že stejná továrna je i na Západě. Západní manageří mohou řídit kromě západní továrny i tu kopii na východě, mají v tom praxi.
To je produktivita! Na východě stačí montootroci, linky se budou řídit, sledovat ze Západu.
Avatar - Ham.
10. 10. 2023 15:03
Re: V Polsku se koná...
Převážet baterie z Turecka nebo z Polska při vysoké ceně baterie jako takové bych viděl jako marginální problém když ušetří daleko víc na mzdových nákladech. Dnes se vozí přes celou Evropu komodity v ceně pitné vody a přes půl planety třeba uhlí a nikomu to plíce netrhá.
10. 10. 2023 14:49
Re: komu to budou prodavat
Zatvárajú továrne? :D
Smieško
Skús prečítať aj niečo ine ako autoforum. Ked ti už ani predajné čísla Tesla Modelov Y a 3 neotvoria oči, tak ja už neviem čo.
Avatar - Emel
10. 10. 2023 14:20
Re: V Polsku se koná...
Spíš asi doufají, že se na to navážou další peníze... částečně při výstavbě pro místní stavební firmy, částečně u subdodavatelů.