Nepatrně modernizovaný roadster dokazuje, že dobře fungující věci není třeba příliš měnit. To platí dvojnásob pro základní čtyřválec s manuálem, který navzdory slabším parametrům předvádí krásné divadlo pro posádku.
Z4 je výborné auto a je z môjho pohľadu škoda, že nie je aj v kupé verzii (a toto sa ponechalo iba Toyote). Ja viem, že je tu 2er kupé, ale minimálne vzhľadovo je Z4 krajšia ako 2er (o M2 radšej ani nehovorím).
Čo sa týka motorizácie, beriem argumenty redaktora, že otvorené auto nie je na trhanie rekordov na okruhu, ale zase je to stále víkendovka, auto pre radosť z jazdy a výkon a zvuk motora k tomu patria. Ja som skúšal Z4 práve so šesťvalcom a ten motor dával autu nový rozmer, v neposlednom rade aj svojím fantastickým zvukom, ktorý človek bez strechy vníma ešte výraznejšie.
Každopádne je fajn, že tu Z4 stále je, že dobre jazdí a dobre vyzerá.
P.S. Violet is the new blue, tieto fialové farby bavorákom svedčia, škoda, že sú väčšinou mimo bežnej palety (tuším len pre 2er je fialová Thundernight za bežnú cenu).
A ano, kupé by to také chtělo. Toto rozhodnutí BMW nechápu...
A chápu (jako Ty) ty argumenty autora. Přeci jen - je to zadokolka a toho šestiválce aby se člověk na mokru i trochu bál...
Je fajn, že si vybere každý - jak víkendový poklidnější jezdec, tak závodník.
Jen obrovská škoda absence manuálu ve vyšších motorozicích. U takovéhoto auta, určeného pro zábavu, beru absenci této volby jako obrovský fail...
Ps.: Začíním pomalu věřit, že ty palce dolů tu fakt dává robot - okamžitě, co jsem odeslal příspěvek, palec dolů. To si to ten m*gor ani nemohl přečíst.
Ono asi optimum by bol ten silnejší dvojliter, 180 kW a stovka pod 6 je už solídne a nestojí to toľko čo R6. Zase je tam len ten automat. Inak beriem, že R6 len na zadku môže byť overkill, párkrát som to zažil a napr. M240i (kde je na výber) by som bral s xdrive.
Ad palce: jasné že to je robot, vidíš to na x veciach, od toho, že ti pribudnú do sekundy po pridaní príspevku, v diskusii, kde absolútne nik nie je až po fakt, že pribudnú bez ohľadu na obsah. Preto ich už dávno neriešim.
"Ono asi optimum by bol ten silnejší dvojliter, 180 kW a stovka pod 6 je už solídne a nestojí to toľko čo R6." - Taky si myslím, těch 180kW by bylo na okreskové blbnutí až až :-) 145kW i na svižnou jízdu stačí, navíc je to auto jen zadokolka s celkem (na dnešek) slušnou vahou, jen 1495kg. Za mě OK, takhle by se mi i líbilo, jen v modré ;-)
Váha je v tejto dobe relatívne slušná ale i tak premýšlam kde súdruhovia od vedľa (Štuttgart) usporili ešte pár kilogramov pri výkonejšom, objemnejšom motore (420PS, 4L) a zhruba rovnakej koncepcii 2 miestny roadster.
Z4 je v reále vcelku pekné auto a bol som mile prekvapený koľko ich bolo po rôznych Alpských horských priesmykoch. Škoda toho že sa nedostalo aj na kupé od BMW a ešte väčsia škoda tej hnusnej digi prístrojovky.
Za motory :yes:
Tak displeje na přístrojovce asi už zůstanou, evidentně jsou levnější než budíky a jsou “fancy” :-[] Taky bych raději klasiku, nicméně to je podle mě už drobnost, kterou v klidu přežijeme :yes:
Jenže Boxster je koncepčně trochu jiný, má převodovku a motor uprostřed, nemusí tahat pohon od vpředu namontované jednotky na zadek, je určitě ultimativnější a dražší. Nějaká kila se díky všemu tomu dají uspořit. ;-)
Uloženie pohonu je jasné ale základný Boxster má snáď minus 140-150kg a cena tam bola pred časom (neviem ako teraz) vcelku "prijateľná".
Týmto samozrejme nechcem spochybňovat Z4. A ako písal iudex tak aj ja som rád za každé takéto auto. Ja by som vybral 40i ale plne chápem ludí čo si kúpia aj 20i ktorá ide stále slušne.
Urcite 20i verzia ma svoje miesto na trhu, hlavne pre milovnikov jazdy s otvorenou strechou. Boxster je ineho zamerania. Je viacej surovy , co sa jazdneho prejavu tyka, ale je nekompromisny svojimi jazdnymi vlastnostami a kvoli hmotnosti a velkosti ( sirke) je prekvapivo usporny ( aj ked to nie je prave parameter, kvoli ktoremu si majitel taketo auto obstara).
Kolikrát už se to probíralo, ať se palce dolů zruší, nebo ať je vidět kdo palcoval... Té teorii o robotovi věřím víc a víc. Nebo náš (ne)oblíbený multinick.
Každopádně, jak psal iudex, nejlepší je ignorovat.
Ale to, že s tím admini nic nedělají je buď jejich veliká ostuda, nebo záměr :no:
Je potřeba vědět, že Z4 má krásně odladěný podvozek. I ten ve 40i je sice tuhý, ale krásně poddajný, auto je naprosto nezáludné a utrhnout ho není ani tak o neurvalé pravé noze, jako o vyvolání přetáčenosti volantem.
R4 vs R6 je u mě jasná volba ve prospěch silnějšího motoru. Nádherně graduje s přibývajícími otáčkami, má kouzelný zvuk a není to pažravec. 30i pak stejně jako tato motorizace vyniká plochou křivkou, ale chybí tam náboj, ne že by silnější R4 nebyl dostatečně rychlý, jen to není o takovém požitku. Má hrubší basový zvuk, kdežto R6 krásně zpívá ve vyšších tónech.
Ani na mokru není díky podvozku Z4 s R6 záludná, nechá se nádherně vodit a užívat.
Dnes sme nestihali do skoly a na Enyaqu som siel sidliskom, trosku zabavnejsie, bokom. Nie som si isty, ci prave zvuk motora bol presne toto, co spiacim a ranajkujucim ludom rano pred siedmou chybal :-) Pokial je rozdiel zvuku len v charaktere a nie aj intenzite, tak beriem spat.
Preco mas potrebu robit zo seba blba pod kazdym clankom, aspon pri takychto autach by si mal tisko suchat nohami v kute. A zabavne jazdenie na enyaku si nechaj do diskusie na modry konik ;-)
Deti vzadu vrieskali, tak je to prekvapivo zábavné aj v nízkych rýchlostiach. Neviem, či by som takto BMW dostal nabok na úzkych cestách po sídlisku, ale v teste písali, že je to zábavné v zatáčkach aj pri nízkych rýchlostiach. Ja som chcel len pochváliť BMW a vyzdvihnúť tichý motor, nie vždy je dobré revať silným motorom.
Naprosto souhlasím, Z4 je krásně vyvážené auto, ale s motorizací 20i spíše na poklidný cruising. Ten motor nemá špičku, spíše spodkovou charakteristiku a nahoře uvadá.
Roadster vypadá stále k světu, zvlášť když se člověk vyhne černým kolům.
Vybiral jsem mezi Z4 30i a Suprou 2.0, coz jsou na chlup stejne pohony a nakonec vzal Supru. Ma ostrejsi podvozek i rizeni, lepsi zvuk, da se objednat se svorem a vetsima brzdama a ma strechu (mam to auto jako pracovni daily, na cely rok, ne vikendovku). Obe to jsou supr auta, Z4 lepe zpracovana, Supra zabavnejsi, Z4 mi prijde hezci, Supra praktictejsi, obe to jsou necekane usporna auta pri normalnim jezdeni, jak palivo, tak servis.
A jsem asi jedinny na svete, komu ta auta prijdou o chlup lepsi s R4 nez R6? :D