Novinky

Zpět na článek

Výbor Evropského parlamentu schválil svou zprávu o emisní normě Euro 7

44 komentářů

PowerHouse
EV kupují převážně majitelé dotovaných fotovoltaik, firmy.
Jinak bude EV protlačeno silou. O tom jasně svědčí prodejnost EV v ČR, pouze 3,3%, v Německu díky dotacím 14,1%.

A ještě k těm spalovákům. Bude Škodárna rušit Fabii, Scalu, Kamiq v roce 2027, i když by tou normou prošly?
Asi ano, důvod nebude Euro 7, ale nová konkurence EV z těch nových továren s dosud nevídanou produktivitou, viz. Tesla bude vyrábět 5 000 000 aut v Mexicu, bude stavět i ve Španělsku. VW již bude produkovat ve Španělsku 3 000 000 aut ID.2 small. A i další konkurence rozběhne podobné továrny.

Jenom pro srovnání, srovnejte ty počty aut z nových dováren s celou produkcí v ČR (1 300 000).
gil54
Problém s rušením výroby malých aut je ale v tom, že povinné asistenční systémy a ostatní nutné vybavení je prodražují natolik, že se cenově dostávají do hladiny aut o třídu vyšší a jejich výroba tím postrádá smysl. Stejně by je nakonec nikdo nekoupil, když za stejné peníze lze koupit ...

Časy socek za dvě kila jsou pryč.
ryccardo
Jo časy levných aut za 2 kila jsou pryč. A proto významně stárne vozový park. Soudrzi v Bruselu si zřejmě neuvědomují prostý fakt, že kupující, který hledá nové auto za, vyjádřeno v CZK - 200-250 tis, si prostě nové za 500-600 kupovat nebude a holt bude jezdit starým.
Hendly
Kolik byla výplata v dobe kdy auta stala 200k?
KIaudius
Ja som mal rovnaký plat, keď som za auto, ktoré dnes stojí 23000 €, dal 16500 €.
Hendly
Konkretni roky a auto?
KIaudius
2020-2023, Berlingo 1.5 HDi Family - 16490,-€, dnes mu je najbližší nodel Berlingo Bussines 1,5 HDi Feel, cena 22900,-€ vrátane 500,-€ bonusu Privilege, cenníková cena je inak 23.490,-€.
ericn
Soudruhům v Bruselu uniká spousta věcí, například to, kam vyhnali náklady na život díky své posedlosti zeleným náboženstvím :no: Ještě 5 let zpět si každý průměrně vydělávající člověk mohl koupit nové levné spalovací auto kolem 250tis Kč (např Sandero). Dnes je ten samý člověk rád, že zaplatí nájem, energie a uspokojí základní potřeby. Neušetří nic = nekoupí si nové spalovací auto, natož elektrické :no:
Hendly
Energie. Jaky vliv ma u na svetove ceny plynu a ropy?
Potraviny a jejich cenu z vetsiny ovládá agrofert a tedy Babis. Ma 30% podporu takze to lidem nevadi.
Sandero dnes stoji 290.

A za poslednich 5 let tu byl covid a zacla válka v evrope.
ryccardo
Prestan ten zelenej bruselskej komunismus porad nekriticky obhajovat. Je to trapny.
Hendly
A jaky ma EU vliv na cenu ropy a plynu?

Ty tu pises o Bruselskym komunismu pod clankem o tom, ze dohoda zemi změnila puvodni podobu EURO7.

Chapes jaky v te úvaze mas zasadni rozpor?
Avatar - Anonym
Anonym
Na ceny ropy a plynu má vliv tím, že zavádí sankace a na ceny paliv na čerpačce brutálním zdaněním - dph a spotřební dan, které tvoří dle jenotlivých zemí 40-55% ceny paliva, zatímco mimo eu to je časo 35-18%

To je zlodějna vid, utopistický fanatiku BORISOVE

PS: už sis dal dneska před spaním Marxovy spisy nebo máš leúpší lietraturu od soudruh z čajny, kteří tě platí za podporu OZE?

😄 😄 😄 😄 😄 😄
Hendly
A vis k cemu je spotrebni dan?
Arese
:yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Babiš je dovozce potravi z Polska, Itálie, francie, Slovenska, Madarska , Litvy, Lotyšska, Rakouska, Německa, Číny, Řecka, Španělska, Holandska, Belgie, Turecka, Ukrajiny atd?
Já že tyto dovozové potraviny n apř. v Lidlu tvoří cca 40% tradiční nabídky a u kačních týdnů až 65%

70% sýrů tam je polsko, litva, německo, francie, španělsko, rakousko.....


atd atd
Hendly
Divny je proc teda ty potraviny v Posku, německu atd stoji mene, co?
Kdo asi nastavuje cenovou hladinu? Ze by domaci konkurence? A tu vlastni Babis.

Jeste absurdnejsi je pak volání po zakazu dovozu levného obilí.
Avatar - Anonym
Anonym
To levné obilí je kontaminovaný šrot, stejně jako to maso viz drůbež se slamonelou atd. Na Ukrajině je megakorupce a neskutečný bor*el a byl tam i před válkou. A ještě dlouho tam bude.

V Polsku je levnější naprosto všechno, brýle, léky, stavební materiál, zahradní potřeby, prostě vše. Zajímavé vid.

Ono je už řada věcí levnějších i v Německu jak tady nebo to stojí stejně.
ryccardo
Řídit trh silou to už zkoušeli naši komunisti a dopadlo to neúspěchem. Bruselší komunisti můžou tenhle planý pokus sice zopakovat, ale výsledek bude obdobný.
Hendly
Co ma současná podoba EURO6/7 spolecneho s řízením trhu?
ryccardo
Euro7 je jen dalsi regulacni prvek znemoznujici vyrabet cenove dostupna normalni auta, ale dotace na EV a zakazy vyrabet normalni auta, tak to uz je snaha ridit prirozeny trzni prostredi.
Hendly
Dotace na EV neni EU záležitost. To si řídí jednotlivé staty.
Avatar - Anonym
Anonym
Taky je všude snižují, takže prodeje EV budou masivně padat, bez dotací to nikdo nekupuje, jedině kroporát, který to má nařízeno 😄 😄 😄 😄
Hendly
Nepsal si tohle nejen ty uz v lednu?
Arese
To seš fakt tak hloupý, nebo navedený (ekofanatiky)? 😄
Avatar - Emel
Emel
3M ID2? Kdo to bude kupovat?
Hendly
hadat se muzete jak chcete. Vysledek bude znam tak za 5 let.

Muj tip je, ze se tohle rozhodnuti o EURO7 bude definitivní odsouzeni evropského automotiv ktery bude převálcovan privalem levnych EV.
Termin zakazu spalovacich aut (zakázana nejsou jen budou muset spalovat syntetické palivo) bude asi stejne platný jako dnes zakaz klasických žárovek.
Avatar - Emel
Emel
Evropský automotive (resp. konkrétní výrobce) buď konkurenceschopný bude nebo nebude. Tesla taky není konkurenceschopná díky tomu, že by se v USA nesměly prodávat spalováky.
ericn
Přesně tak. Spousta Evropanů nebude chtít mít před barákem čínský brak bez historie například jménem Seres apod 😒]
Hendly
Ma čínské obleceni, hodinky, mobil a kupuje korejská auta.
Myslim, ze mladší generace vnima auto trochu jinak.
Avatar - Anonym
Anonym
Mladší generace nebude mít na rohlík
https😐/www.tydenikhrot.cz/…ho-zbozi-podrazi
KIaudius
Ľudia už majú zeleného Bruselu plné zuby, pretože jediným viditeľným dôsledkom je, že majú stále hlbšie do peňaženky. To sa nedá akceptovať večne.
ericn
Přesně tak 😉
Hendly
Krásný priklad. Slovensko, nádherné hory a příroda. Proc tam ale jezdit kdyz Alpy jsou taky krasne, ceny stejne, ale služby několikanásobně lepsi nez na Slovensku?

Takze misto nadavani na Brusel si to chce priznat pravdu v tom kde je chyba.
Avatar - Anonym
Anonym
Tesla má v Nmecku brutální propad prodejů za srpen i září. A od ledna bude mít ještě 4x větší 😄 😄 😄

Navíc je to pořád etalon kvality
https😐/www.autoforum.cz/…zbylo-vubec-nic/
gutex
zdroj: insideevs
Germany: All-Electric Car Sales More Than Doubled In August 2023
The Tesla Model Y remains the top-selling all-electric car in Germany, although there are several Volkswagen Group's MEB-based models at the top with a pretty significant combined volume.

Top all-electric models year-to-date😒br />
Tesla Model Y - 34,687
Volkswagen ID.4/ID.5 - 28,088
Volkswagen ID.3 - 17,283
Avatar - Anonym
Anonym
Hendly
“ Tesla ovšem vykázala nárůst jen o 34 procent.”
Ctes vubec to co odkazujes?
Avatar - Anonym
Anonym
Přečti si hlavně o kolik se propadla v září a v srpnu ajk tak hezky ztratila tržní podíl. Bude to pokračovat, neboj 😄
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄

Neboj synu, už brzy bude muset zaplati ty invESTICE do OZE a vodíku v EU v řáidu 60-11100 BILIONU EURO. Těš se na 1 kwh za 15-22 Kč, na dobíjrcích rychlnabíjrečkách za 24-40 Kč

Navíc díky GrenDealu přijde nezaměstanost v jednotlávých zemích a reginonech EU ve výši 9-35%


TOTALNE ZKRACHUJET UTIPISTICKY NEOSTALINISTI!!!!! PLACENI CINOU!!!!
Avatar - Anonym
Anonym
Nějak Vám to neklape
https😐/www.autoforum.cz/…striktne-odmita/

😄 😄 😄 😄 😄
gutex
zdroj: insideevs
US BEV Registrations Up 53% In August 2023 To Almost 100,000
BEV registrations in January-August 2023😒br />
Tesla (58% BEVs): 437,944 (up 46😖
Non-Tesla (42% BEVs): 316,867 (up 98😖
Total: 754,811 (up 64😖 and 7.3% market share (vs. 5.0% a year ago)
Avatar - Anonym
Anonym
ryccardo
No nejsem si uplne jisty jestli se to da srovnavat s koncem klasickych zarovek.
Avatar - Anonym
Anonym