Výrazně hranatý Renault 21 nahradila na přelomu let 1993 a 1994 první generace Laguny. Od poloviny 90. let se vyrábělo i ještě praktičtější kombi. Komfortní a hezká auta ale sužovaly problémy s technikou.
....byla v této modelové řadě jediná opravdu krásná. Dvojice už to slušelo méně a trojka byla učiněná designová katastrofa.... A tomuto neblahému designovému vývoji samozřejmě odpovídaly i prudce padající prodeje. Těm ovšem hodně pomohla i katastrofální nespolehlivost druhé generace...:-O:-(:no:
Renolty neboli vtedy moc pekne na rozdiel od pezotov a citronov... xm krasna aj xantia... ale safrane ci laguna? Ziadna krasa ... prvy megane tiez humac... vedla xsary ci 306tky ozaj slabota.... snad len malicke twingo v tom case ozaj ohurilo okrem ineho aj vizualne...
Přesně tak, hodnotit design nádherné jedničkové Laguny a podivně vejcoidního prvního Megane jako podobně nepovedené svědčí o velmi "zvláštním" vkusu (resp. nevkusu) hodnotitele. Ale proti gustu... :-)
Jedničková Laguna byla velmi elegantní auto, na začátek devadesatek jak z jiného světa. V té době se Renaultu dařilo slušně, měli spoustu úspěšných modelů :yes: Co se týká třetí generace, tak se mi moc nelíbila, až na Coupé, to má s benzinovou 3,5l V6 něco do sebe ;-)
Xantia totální nuda. Laguna stále krásná i dnes. Safrane jen nafouknutá Laguna, tam člověk musel hodně koukat, aby si všiml rozdílu. Trojka Laguny taky pěkná, hlavně combi, a coupe, to je vyložena kráska😍
Xantia bola elegantné, proporčne perfektne vyvážené auto priamych a jasných línií. Nudná, možno pre teba v porovnaní s tými dnešnými nafúknutými a pokrčenými obludami na kolesách, pre mňa je voči dnešnému dizajnu priam geniálnym výtvorom elegancie v zmysle krásy v jednoduchosti. https://www.jornaldosclassicos.com/…30o-aniversario/
Proti následující generaci to bylo stále docela spolehlivé auto. Ale potřebovalo i tak ještě dotáhnout vývoj. Osobně jsem spíše vzhlížel k Peugeoutu 406 nebo Xantii, dizajnový styl značky Renault v 90tkách mne neoslovoval. Kdeže dnes Francouzská střední třída je... no, všichni asi víme.
Černé nárazníky a zrcátka, švihadla a cenovka 570k kč. a pak ty fízlovské 3,0 V6, co žraly i trávu kolem dálnice. Ale jinak to bylo tenkrát krásný auto na tu dobu, díky za článek retro renolda