Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: První jízda Mazdou MX-30 R-EV: Wankel je zpátky

Wankelův rotační motor se vrací pod kapotu vozu značky Mazda po jedenácti letech absence jako generátor elektřiny. Vizuálně i konstrukčně zajímavou MX-30 tak posunuje z městské hračky na vůz, který jde mnohem lépe používat jako normální auto.
Zpět na článek
13. 10. 2023 20:05
13. 10. 2023 23:31
14. 10. 2023 08:24
14. 10. 2023 08:40
14. 10. 2023 11:34
14. 10. 2023 11:57
15. 10. 2023 10:30
Avatar - xxc
13. 10. 2023 19:59
idealny elektromobil na dlhe cesty
pri spotrebe 10l a cene 1,5€ vyjde 100 km na 15 €, s bev by sa jazdilo za 26 kwh dajme tomu za 0,79 € na ionity, co by vyslo 20,54 €, cize kazdych 100 km 5 € usetrenych :-D
Rozbalit vlákno
8
13. 10. 2023 22:41
Re: idealny elektromobil na dlhe cesty
Ideální na dlouhé cesty je naftový motor s dálniční spotřebou do 7 l na 100 km, takže cca 10,50 Eur na 100 km
13. 10. 2023 22:55
Re: idealny elektromobil na dlhe cesty
To ti dako nevychadza. Referencna TMY ma na dialnici pri 130kmh cca 19kWh/100km. Plnu cenu Ionity plati len idiot, kazdy co ma EV pojde cez nejaku formu pausalu alebo kartu danej automobilky, t.j. cena za 1kWh na UFC bude okolo 0.39-0.49€. Ci ty si tiez vzdy vyberas tu najdrahsiu moznost benzinu za 2.19€/liter? :D
Avatar - xxc
13. 10. 2023 23:13
Re: idealny elektromobil na dlhe cesty
nemam Teslu a su aj idioti, na ktorych Mazda cieli a vychadza im to dobre :-)
Avatar - KANKUNEN
14. 10. 2023 13:28
Re: idealny elektromobil na dlhe cesty
Jo a už tě někdy napadlo, že jsi idiot sám?
Avatar - xxc
14. 10. 2023 14:53
Re: idealny elektromobil na dlhe cesty
nie, nenapadlo
Avatar - WinDiesel
14. 10. 2023 15:07
Re: idealny elektromobil na dlhe cesty
tak nad tím zapřemýšlej :-)
Avatar - xxc
14. 10. 2023 18:14
Re: idealny elektromobil na dlhe cesty
dobre :-)
14. 10. 2023 22:27
Re: idealny elektromobil na dlhe cesty
Model Y nejezdi 130 za 19. To mozna ukazuje na lcd, ale kombinaci 200 aut ma za 22kwh takze dalnice pocitej 24 - 25. Nevim zda to nekoho prekvapi ale rozdil mezi tim co tesla ukazuje a nabijenim je v pohodě 20%+. Asi nepřekvapí.

Bezna cena kombinace 9kc/kwh = 216czk/km. Tahle Mazda 15*8=1.2czk + 3L*33=1kc, celkem 2.2 takhle od oka. Jak zase spadne cena jednoho nebo druhyho, bude to naopak. Pro zajimavost kde Model Y jezdi za tech 22-24 tam jezdi Superb tdi za 4.2=1.5czk/km
13. 10. 2023 20:05
pro průkopníky
Jakej potenciál má tenhle Wankel co se týče životnosti? Ty předchozí nebyly zrovna povedený. Co je jinak?
Co se týče displeje pro klimu, tak Mazda taky už opouští svoje teorie a šetří a dává lidem do aut věci, který jsou výrazně míň bezpečný, než to, co hlásala předtím Fuj!
Jo a někdo by ji mohl zbavit těch ohavných plastů okolo blatníků - na praktičnosti to zrovna moc nepřidá a je to šeredný. To ještě nepočítám, že tvar karoserie určitě nebude pro každýho ...

Celkově ale hezkej počin.
Rozbalit vlákno
0
13. 10. 2023 21:27
na 50 l nádrž dojezd 680 km?
moje stará hlava nechápe, to je spotřeba cca 7 l/100, kvůli tomu si přece nemusím kupovat takovou složitost?
Rozbalit vlákno
3
14. 10. 2023 09:09
Re: na 50 l nádrž dojezd 680 km?
Nejhorší na tom je, že ten dojezd je s plně nabitou baterií, takže čistě ba benzín to dojede ještě méně s ještě větší spotřebou.
Avatar - Mokrous
14. 10. 2023 14:26
Re: na 50 l nádrž dojezd 680 km?
Kdepak. V ideálu je to 8,5/100 a v reálu tak 10/100. A to se vyplatí. To je EKO jako howado.
Avatar - WinDiesel
14. 10. 2023 15:07
Re: na 50 l nádrž dojezd 680 km?
Trefa !!!
13. 10. 2023 22:03
12 litrů na dálnici
a přitom těch sedmdesát koníků nerozjede auto víc jak na 140km/h, to jsem myslel, že za ty roky ten Wankel někam posunuli, ale zdá se, že jenom k horší spotřebě. Za 11 litrů se dá jet na dálnici při 140 bez problémů s dnešními benzínovými osmiválci.
Rozbalit vlákno
8
14. 10. 2023 09:12
Re: 12 litrů na dálnici
Bohužel, účinnost Wankelu je szále mizerná. Kdyby z tama všechno vyhodili a dali tam svůj zážehový dvoulitr Skyactive-G bez jakékoliv elektrifikace, bude to o polovinu úspornější.
14. 10. 2023 11:13
Re: 12 litrů na dálnici
Souhlas, maximálně Sky-G v kombu s nějakým mild-hybridem, který vyhlazuje spodek toho spalováku a zlepšuje reakce na plyn a nepřidává žádnou extra velkou hmotnost.
Avatar - WinDiesel
14. 10. 2023 15:08
Re: 12 litrů na dálnici
Mazda ví, že s tím díru do světa neudělá ale udržuje při životě genetický základ značky :-)
14. 10. 2023 21:01
Re: 12 litrů na dálnici
Jo, pokud to berou jako odkaz na historii značky, tak to má logiku. Ale ne pro zákazníky.
Avatar - speedfred
14. 10. 2023 23:15
Re: 12 litrů na dálnici
Synovec kúpil novú Mazdu 3 s 90kW (??) 2L a jazdí s tým za cca 5.5-6l pri povedzme predpisových jazdách Myslím že v reale je to fajn, akurát takéto autá sa asi robia pre EUúradníka.
PS ešte ma napadlo či tam nedali wankel iba kvôli váhe spaľováku?
15. 10. 2023 07:51
Re: 12 litrů na dálnici
EU úředníci jezdí ve V6 nebo V8. Vědí že je to zlo tak se obětují za nás.
Avatar - Mokrous
15. 10. 2023 11:25
Re: 12 litrů na dálnici
:yes: :yes: :yes:
Avatar - speedfred
15. 10. 2023 11:53
Re: 12 litrů na dálnici
Tak potom som aj ja EÚradnik ked jazdím s V8 :D
13. 10. 2023 23:31
Nesmysl
Podle článku se mi to jeví jako totální nesmysl. Zatímco nové PHEV už umí docela dobře jezdit s vybitou baterkou (mimo jiné i na dálnici) a navyšuje se čistě elektrický dojezd, tahle MX30 má dojezd nových PHEV a hybridní režim snad ani ne na úrovni prvních hybridů z devadesátek (maximálka, spotřeba). Není ani nejlevnější…tak nechápu, proč??
Rozbalit vlákno
0
14. 10. 2023 07:21
Několik poznámek
- nevím jestli si zaslouží označení "elektromobil" auto, které po téměř 90% svého dojezdu pálí benzín. PHEV tu sedí mnohem líp.

- nevěřím v článku zmíněnému "zcela lineárnímu zrychlování z jakékoliv rychlosti". Znamenalo by to konstantní zrychlení od nuly po maximálku, což neexistuje u žádného elektromobilu a vlastně žádného jiného auta. Například 0-30 by proběhlo za stejnou dobu jako 110-140. Elektromobily nejčastěji zrychlují zhruba lineárně jen do asi třetiny max. rychlosti a pak už zrychlení musí zákonitě silně klesat.

- Není od věci při zjišťování skutečné rychlosti auta nespoléhat na standardní tachometr, aniž by se zmínila jeho přesnost. Odchylky od skutečnosti bývají občas dost velké.

- V galerii je 82 fotek, ale ani jedna neukazuje auto zespod. Škoda, byla by šance se například dozvědět, jestli se stále jedná o FWD. V testu není o poháněných kolech ani zmínka.

- Co se týká samotného wankelu, je vidět že Mazda nikam nepokročila což se dalo očekávat. Přestože má rotační motor pár výhod, zásadním problémem zůstává značně nevhodná geometrie spalovacího prostoru a s tím spojená vysoká spotřeba po celou dobu provozu. Životnost se teprve ukáže.

- Ostatně ve spotřebě asi tápe i samotná Mazda, když WLTP dle technických dat sice hlásí 1 ltr., ale v katalogu mají hodnotu víc jak dvakrát vyšší a skutečnost je minimálně trojnásobná, ale taky i desetkrát vyšší.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Gasoline
14. 10. 2023 10:49
Re: Několik poznámek
Mám tu čistě elektrickou verzi a to zrychlování je fakt lineární až do 140. Možná že je to tím, že nezrychluje na 100%. Pádlama pod volantem se neovládá jen síla rekuperace, ale i akcelerace.
14. 10. 2023 11:02
Re: Několik poznámek
Naměřené hodnoty zrychlení čistě elektrické MX-30 jsou:
0-40 2,9
0-50 3,7
0-60 4,6
0-80 6,9
0-100 9,8
0-120 14,2
0-130 16,4
0-140 20,3
Kdyby zrychlení bylo lineární, tak 0-80 musí být za 5,8 a ne za 6,9, 0-120 by muselo být za 8,7 a ne za 14,2 a 0-140 by muselo být cca za 10,3 a ne za předlouhých 20,3 (tedy dvakrát delší než při lineárním zrychlení. To nemá s linearitou absolutně nic společného a redaktor prostě plácá nesmysly.
14. 10. 2023 14:13
Re: Několik poznámek
Dík za čísla, potvrzují že jsem měl pravdu. Pocitově to možná zrychluje lineárně, ale fyziku obelstít nejde.
A souhlasím že odborný redaktor by měl tyhle základy znát.
14. 10. 2023 14:45
Re: Několik poznámek
Spíše bych řekl, že lidé co toto píší vůbec netuší, co je to lineární zrychlení a pletou si pojmy s dojmy. U té MX-30 se dá maximálně mluvit o plynulém zrychlení (bez prodlev jako u ICE s převodovkou), ale k linearitě to má daleko dál než řada konkurentů (s ICE nebo s EV) s podobným výkonem. Když se podívám na čas z 100 na 140 10,5 sec. tak je to horší čas než cokoliv ve stejné třídě (bez ohledu na pohon) s výkonem okolo 150 hp, což znamená, že ze 100 na 140 se doslova doplazí, už jenom to by mělo každého odradit od tvrzení, že lineárně zrychluje do 140.
14. 10. 2023 14:49
Re: Několik poznámek
souhlas
sice to zrychluje plynule, ale stejně tak plynule (ovšem nelineárně) klesá i velikost toho zrychlení
což není závada ale zcela přirozený jev v pásmu konstantního výkonu
14. 10. 2023 08:24
Je to hybrid
S baterkou 18kWh.

Zrychleni za devet nic moc.

Spotreba benzinu seredna.

Zivotnost s otaznikem.

Podle me naprosto zbytecny pocin. :no:

Kdyby radeji Mazda investovala do EV, kde je asi ze vsech automobilek uplne posledni.

PS Wankel v tomto aute je dani pro ty, co se boji nabijet jinde nez doma (v praci).
Rozbalit vlákno
0
14. 10. 2023 08:40
Pro koho to je?
Když hodně jezdím dálky, koupím naftu. Když jezdím město, koupím EV/PHEV nebo benzín/hybrid dle přesvědčení. Když jezdím město a střední vzdálenosti, koupím EV/PHEV nebo benzín/hybrid podle přesvědčení. Ale pro koho je auto, které nejede a má k tomu takto příšernou spotřebu benzínu i elektřiny, to tedy opravdu nemám nejmenší tušení.
Rozbalit vlákno
3
14. 10. 2023 09:04
Re: Pro koho to je?
To je auto pro bruselského úředníka.
14. 10. 2023 10:51
Re: Pro koho to je?
Mazda?

Aha
Avatar - WinDiesel
14. 10. 2023 15:12
Re: Pro koho to je?
Jejda, blb vyplodil 2 slova. :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
14. 10. 2023 09:03
Green Kampf v praxi
Auto s plnou baterií a 50 litrovou nádrží má dojezd 680 km. To je tak asi o polovinu horší efektivita, než má jakékoliv klasické auto. Ale ideologie Green Kampfu z toho dělá ekologické auto, na které leckde budou dávaž dotaci.
Rozbalit vlákno
0
14. 10. 2023 09:38
Přesně to si myslím,
a stále nevěřím svým očím: to auto je neskutečně neefektivní a koupí si ho někdo jen pro to, že se rychle přestane prodávat a vyrábět. A bude čekat 30 let, až z toho bude rarita.
Rozbalit vlákno
0
14. 10. 2023 11:03
Demence v jednom baleni
Tohle je vazne demence v jednom baleni.

Spatne predokolkove EV se spatnym spatnym slabym a nespolehlivym a needektivnim spalovakem, ktery prodluzuje dojezd za 10l na sto kdyz to dobre jde.

Samozrejme to nestaci, jeste tam dame taky dementni dvere.
A maximalku na 140 ale to uz je v tomhle pripade asi detail.

Tohle je kup stoleti :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
14. 10. 2023 15:14
Re: Demence v jednom baleni
Nespolehlivý nebude, motor bude používán víceméně ve stejných otáčkách nebo jen v několika režimech. Pokud je v autě jen kvůli dobíjení, je výrazně míň zatížen než když poctivě auto pohání.
14. 10. 2023 15:41
Re: Demence v jednom baleni
Pokud motor pracuje v rozmezí 2300–4500 ot/min, jak píší, tak i jeho zatížení bude těmto hodnotám odpovídat. Nebude se točit takovými otáčkami jen tak zbytečně bez zatížení. O tom, co znamená "výrazně míň zatížen" lze diskutovat - a možná marně - celé dny.

Konstrukční řešení se nevymyká žádnými rozhodujícími novými prvky známým standardům, takže pokud něco mimořádně nepohnojí, bude spolehlivost podobná, jako u jejich minulých Wankelů, těžko bude překračovat známé limity.

Takže bude žrát olej a bude zralý na repasi po motohodinách, které budou odpovídat takovým, za jaké normální auto ujede 100 000km. Alfa omega je netočit motor nad 3 000 ot/min, dokud není řádně prohřátý mazací olej. Říkají všichni Wankelisté. Tak to v Mazdě snad dobře ošetřili managmentem motoru. Kvalitní olej a častá kontrola jeho hladiny je samozřejmostí. U RX 8 doporučují kontrolu hladiny oleje každé druhé tankování.
15. 10. 2023 13:20
Re: Demence v jednom baleni
Vsak jo, wankel je po 80tis km na srot. To je normalni a nelze ocekavat nic moc lepsiho.
Navic zere olej a ma to fakt spatny emise.

Ma i svy vyhody, to nepopiram, ale jen velmi tezko mohou vyvazit vsechny ty nevyhody.

Ostatne 10 litru na sto je neskutecna tragedie, vzdyt to dnes nezerou ani trilitrovy benzinovy sestivalce s 350 koni. Chapes…
Tohle neobhaji ani wankeluv fanatik.
14. 10. 2023 11:34
Spalovak
Jak v tom teda funguje ten wankel? Vytaci se ve spalovacim rezimu podle polohy pedalu, tj. imituje jizdu s normalnim autem, nebo se nahodne zapina a huci podle stavu baterek?
Rozbalit vlákno
1
14. 10. 2023 11:57
Re: Spalovak
Podle toho, co je napsáno v článku, řidič pedálem plynu ovlivňuje jen poháněcí elektromotor. Činnost spalovacího motoru může ovlivnit pouze výběrem jednoho ze tří režimů, zbytek si dělá auto samo, jaké jsou zrovna okamžité požadavky a konkrétní aktuální stav nabití akumulátoru.

Tak jsem to tedy pochopil já, jako že spalovák si bude dělat co chce a řidič nemá možnost ho pedálem plynu vytočit, ubrat nebo nějak jinak ho přímo a okamžitě řešit.

Tedy, jak píšeš, hučí a náhodně se zapíná, si myslím. Ale s autem jsem nejel, jen říkám, jak jsem pochopil text článku.
14. 10. 2023 12:10
Sympatická japonka
Za 500 - 600 tisíc by to bylo do města koupitelné. Za milion je to nesmysl.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
14. 10. 2023 13:27
To je tak těžké pochopit,
že ten motor tam je jako vestavná elektrocentrála, když vyjedeš z města a nedojede to poslednich 5 km. 3x za rok a Toť vše.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
14. 10. 2023 15:17
Re: To je tak těžké pochopit,
Je to tak. Nakonec v USA sebou řada Teslafans vozí v kufru malou benzínovou elektrocentrálu a nabíjecí stanice Tesly jsou nenápadně dobíjeny diesel agregáty, dělá se to tak že na jedné straně dálnice je nabíjecí centrum a nad druhé straně dálnice je dieselová elektrárna :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
15. 10. 2023 10:48
Re: To je tak těžké pochopit,
Tvuj vlhky sen...
14. 10. 2023 17:47
Re: To je tak těžké pochopit,
Pokud se fakt jedná o posledních 5 km třikrát za rok, mohli tam nechat původní velikost akumulátoru a ten wankel vůbec nevyrábět
Avatar - Mokrous
14. 10. 2023 14:39
"Úžasné, hned běžím nejmíň pro 3 kusy."
Tvl, co v tý Mazdě berou za drogy???
Nebo jsou Mazdy dvě?
Jedna představí úžasný R6 v dieselu a druhá tuhle nekonečnou debilitu na kolech?

Snad nic blbějšího na kolech jsem za posledních 30 let neviděl.
Je to malý, nezrychluje to, nejede to, vibruje to, žere to jako prokopnutý, náklady na servis Wankelu přijdou brzy, do kufru se nic nevejde, průvlak tradičně chybí, vzadu se nedá sedět-kolena u brady, ergonomie zabitá - na klima display je zapotřebí si nejdřív 3x zlomit ruku, idiotský dveře, které navíc nejsou nezávislý, takže když si omylem zavřeš přední a někdo pak práskne zadníma, tak je vymalováno. Ale ono stačí i ten nekonečnej opruz, pořád manipulovat se 2 dveřma ve správném pořadí jako debil den co den. No prostě paráda.
Další papírový EKO-BIO na kolech...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
14. 10. 2023 15:20
Re: "Úžasné, hned běžím nejmíň pro 3 kusy."
Toto auto je daň za uvedení R6 dieselu na trh.

Když se podíváš na Mazda.CZ, otevřeš si tam "motorizace", najdeš jen PHEV pro CX-60

PHEV byl zlevněn o 150 000, nafta ani o korunu, CX-60 s I6 dieselem je u nás dražší než v Německu.

Poměr prodejů je přesto 30 : 10 pro diesel.

Buďme za ty PHEV vděčni, jinak bychom I6 v dieselu vůbec nedostali, a I6 v benzínu už vůbec ne.
Avatar - Mokrous
14. 10. 2023 16:08
Re: "Úžasné, hned běžím nejmíň pro 3 kusy."
Ať jím klidně je, ale proč ho probůh museli tak brutálně dokurvit.
Vždyť to šlo udělat 1000x jinak a líp. K čemu utrácet miliardy za vývoj takovýho paskvilu k ničemu?
Mohli tam dát svoje osvědčený atmosféry, mohli tam dát turbo, mohli udělat MHEV, nebo PHEV, mohli udělat cokoli, co by fungovalo, jelo, nežralo a navíc to mohli postavit tak, aby to k něčemu bylo i po uživatelský stránce.

Tomu dieselu jinak fandím a přeju úspěch i když nejsem fanatický obhájce dehtu jako ty. Já s ním jen teď chvíli jezdím a pak si zase klidně koupím benzín.
Ale nikdy!!!!! si nekoupím podobnej debilní paskvil.
Avatar - xxc
14. 10. 2023 18:14
Re: "Úžasné, hned běžím nejmíň pro 3 kusy."
Ved uz tam maju osvedcene atmosfery i turba v cx30ke a nejak extra s tym neprerazili. Nech si kazdy kupi, co chce, niekomu to mozno vyhovovat bude.
15. 10. 2023 08:58
Re: "Úžasné, hned běžím nejmíň pro 3 kusy."
Hele, znám lidi (dost za vodou) co baterkovou MX-30 mají, ale je to u nich druhé auto (pro manželku). A proč MX-30 a ne něco normálního? No, protože manželka chtěla něco malého, ale zároveň to měl být, dle představ manžela mastodont, protože je to "bezpečnější".
Tak ona má tohoto kočkopsa. Vtipné je, že ho neumí nabíjet mimo baták, tak je její akční rádius 1/2 dojezdu (možná úmysl? Každopádně jí to do obchodu či pro dítě do školy stačí).

Teď teoreticky, si dokážu představit, že paní se "zasekne", že jejich rodinný Range Rover je moc velký a nechce s tím jezdit, ale zároveň chce 1 - 2 do měsíce jezdit dál než je dojezd baterkáče. Opět by ji pro dojezd do školy baterka stačila, ale zárovň se svými (ne)schopnostmi dojede kdykoliv dál.

Jasně je to hodně úzká skupina uživatelů, ale evidentně tu je.
15. 10. 2023 10:30
Nakoniec...
...bez ohľadu na pohon je to len ďalší škaredý zbytočný crossover maximálne do počtu.
Rozbalit vlákno
0