Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Jaguar F-Pace SVR 5.0 Supercharged – Žiješ jenom jednou

54 komentářů

vecernicek2
Nemohu věřit tomu, že se za celý týden s Jaguarem nic nerozbilo. Asi pondělní kus.
webpaja
Kolik jsi jich vlastnil a odjel, že to píšeš?
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Tak máme firmu vedle prodejce a servisu Jaguár a Landrover a mají servis plný k prasknutí...
webpaja
A na každém autě je napsáno jestli jde o pravidelný nebo jiný servis? V Brně nebo Prg?
vecernicek2
Statistika nuda je, má však cenné údaje..
webpaja
Já radši v autech jezdím, než abych jezdil na statistice.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Jaguar sice není etalon spolehlivosti, ale zas tak hrozný to s ním není.

Většinou co odcházelo bylo made in germany (zámky dveří, to je profláklé) nebo francouzské diesly od PSA (2,7 a 3,0 V6) .

U těch ještě starších to většinou doprasili bývalí majitelé nebo to odchází prostě věkem. A u veteránů ze 70. let to bohužel má na svědomí British Leyland, kde se víc stávkovalo než makalo :-)
webpaja
Na made in Germany bych se nevymlouval, když to němcům funguje. U verzí s motorem 3,0d už byla a je spolehlivost na jiné úrovni než původní 2,7d.
Převodovky ZF bez problémů, mě jednou vystrašily misky tlumičů, které byly hlučné na kostkách, ale vyřešeno výměnou celých tlumičů v rámci záruky.

Interiéry i přes 150tkm mívají při údržbě a troše péče jen jemnou patinu od užívání. Podvozky a řízení pak famózní.
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
8ZF ano, ale 9ZFHP48 co má evoque tak až do roku 2017 problémy, steknou mám v Renegade
webpaja
ZF9 je proti ZF8 jako pralesní liga vs extraliga. Nemá snad nic z vynikajících vlastností osmikvaltu, jestli je to i kvůli rozdílu příčně/podélně uložený motor, nebo charakteristikou slabších jednotek nevím.
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
S tím souhlasím, když jsem porovnal to co mám vs Cherokee, 300C, Challenger s 8ZF
U té 9 je priorita malá velikost, 1 stupeň pro terén
Kvůli té velikosti je potom problém s teplotou a první modely se přehřívali, nejvíc to odskákal cherokee, kde se stahovali auta, pořešilo se chlazení a 2 roky řešili software, v Jeepu mám už 3, mám model 12/2015
Avatar - Barrichello
Barrichello
ty zámky bohužel made in germany sou, takže bud si to JLR objednalo v low end kvalitě, nebo to prostě helmut prasácky vyrobil. Jelikož to odchází 70% aut tak to asi není náhoda vid.

Já měnil na XF oba, levá strana. Komplet v háji, nezamykalo to, hzavřel si dálkou, vzal za kliku, rozhoukal se alamr a otevřel si dveře.
Kvalitka.....
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Germany, ale to je možné, stačí mit požadavek cenu co nejnižší na úkor kvality.
.Rambousek.
No, sice se to pod Tatou hodně zlepšilo, ale pořád je to dost bída. A konkrétně tenhle motor evidentně nikdy nebyl spolehlivý ani jako atmosféra. Neříkám to, abych na Jaga plival, naopak mě to mrzí. Když jsem naposledy koketoval s SUV, skončil jsem právě u F-Pace SVR, ale nekoupil. A pořád mě to štve...
Avatar - Barrichello
Barrichello
staré 5,0 V8 atmosféry maj problémy s rozvody, musí se udělat a pak bývá klid. Stejně jako u starých 3,2 a 4,0 V8.
V podstatě jediný bezproblémový motor od Jagu je 4,2 V8 atmoséfra i kompresor.
webpaja
Nevím o fatalistech jako u některých jiných V8. ;-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
Jelikož znam několik lidí co dělaj Jaguary včetně mechanika, co jich má na dvorku a v dilně 10, tak věř že je to pravda.

Jediný V8 od Jaguaru který nemá žádné problémy u aut mezi 97 a tak 2015 je 4,2 V8.
webpaja
Na 5,0 V8 s kompresorem jsem najezdil tak 25tkm, takže to není relevantní. Fakt je ten, že k autům JLR mám kladný v vztah a vyjma drobností, které jsou u naprosto každé značky nejsou problémy. Dokonce brněnský prodejce a servis jsou i na rozumné úrovni narozdíl od pražáků. Jedinou výjimkou na západě je Dajbych.
Bohužel to chodí stejně jako nabubřelost servisáků u D3.
Tiborek
Zámky made in germany, výrobní závod Rožnov pod Radhoštěm? :D
Avatar - Barrichello
Barrichello
byla na tom nálepka Made in Germany, ty starý mam ještě doma, můžu ti to vyfotit....
ptr078
Keby som sa riadil tymto heslom, tak ma ani nenapadne kupit si blbe suv pan redaktor. To mozete pisat v nejakom zenskom magazine. Ked uz tak f type, co tak project 8? Alebo nejaky restomod e type za milionik? Ani 911 neurazi. Ale rozhodne nie toto.
Avatar - Barrichello
Barrichello
bohužel ten motor u Jaguaru jde mít už jen v SUV a F-type, protože všechno ostatní zrušili (XJR) nebo tam ten motor přestáli dávat (XF).

Takže kdo chce kompresorovou V8 v nečem jiném než SUV, tak F-type nebo ameriky :-)
Anebo pocitvé youngtimery
webpaja
Však žiješ jen jednou. F-Type pro sebe a F-Pace jako rodinné auto.
ptr078
Kombi je vzdy lepsie ako suv, takze 540i kombi dostane 10krat prednost z desiatich.
webpaja
Vidíš, já už radši SUV. Světlá výška výkonných kombi je mizivá.
ptr078
Pred tyzdnom som v slovenskom raji videl cesku rodinku na fabii kombi v 5tich plus pejsek v kufri a dali taky vystup polnou cestou v suchom triku, ze by sa hocktory offroad nemusel hanbit. Takze je to len o odhodlani sofera ;-D
webpaja
Jenže Fabia kombi je svou světlostí jinde než RS6, M5 nebo E AMG. Vím o čem mluvím. S 5er jsem kolikrát měl problém sjet z krajnice asfaltky kvůli tomu, že nejlepší oprava je přeasfaltovat původní vozovku bez frézování a pak ještě několikrát.
S SUV se mi to nestane, poměrně často musím mimo zpevnění povrch a nemusím se bát škrábanců nebo chytnutí podvozku.
ptr078
To beriem, ale ja radsej 540i ako m5. Tam to nebude az take zle. A mne by bolo luto vziat mimo cestu aj x5ku, takze na tieto aktivity by som zobral ojazdeny duster
webpaja
540i je téměř stejně zlá, zvlášť pokud zvolíš M paket a sportovní podvozek bez adaptivních tlumičů, který pošle auto ještě o něco níže.
Avatar - iudex
iudex
Ja síce tiež nie som priaznivcom SUV, ale do určitej miery chápem voľbu takéhoto auta. Proste chceš prémiové supervýkonné auto, ktoré ale má byť praktické a slúžiť rodine. F-type je bomba, dodnes na zvezenie s ním spomínam, ale s 2 miestami to je všeličo len nie praktické, proste druhé či skôr tretie auto do rodiny. Ak to ale má byť Jack of all trades, výkonné a pritom praktické, tak buď hot-kombi typu RS6, alebo práve takého hot-SUV. A že hot SUV sú populárne vidíš kdekoľvek vo väčšom meste na Slovensku, tých AMG verzií Mercedesov GLE, GLS a bavorákov X3M/X5M/X6M je tu plno. A Jaguar má oproti nim výhodu o niečo väčšej exkluzivity (rozumej nie sú ho plné cesty). Takže argumenty pre F-pace SVR a miesto na trhu vidím pomerne jasne.
ptr078
Ja to chapem, ale u mna to nespada do kolonky zijem len raz.
webpaja
SVR nemám, ale F-Pace mi obecně sedí. Má prostě výhody vyšší stavby při poměrně slušných jízdních vlastnostech, komfortu a příjemném řízení. Jen prostor vzadu není před FL kvůli silnějším předním opěradlům (FL se sportovními sedadly je má výrazně tenčí a přitom pohodlné) i klasické koncepci s podélně uloženým motorem kdovíjaký. A řekl bych spíš dostačující než cokoliv jiného
Avatar - speedfred
speedfred
,a mňa na fotkách vypadá F-Pace dobre ale v reále to už tak pekné není. Ten motor musí byť peklo v nejakom kupé/sedane. To by som sa rád zviezol.
Mr.Murphy
.... rozhodnou zakaznici. A moc jich teda nebude, takze je to celkem jasne.... ;-)

Me supervykonne SUV nedavaji zadny smysl, vcetne Stelvia QV. OK at to ma 300-400 koni, at se to poradne hybe, ale nesmysly na 22" co berou 20 litru.... no vsak on to ten trh vyresi.... Mnohem vetsi smysl mi to dava jako PHEV, to se pak muze po meste pohybovat a dava to i smysl.

PS: kompresor vyje, ne "vije".... ale priznavam, taky jsem to raci zkontroloval na netu ;-)
webpaja
To je hezký, když pak napíšeš "raci" místo "radši" :D
adamzprahy
to už nekontroloval na netu :D
Mr.Murphy
tak ja to nepisu jako ofiko clanek ze jo.... ;-)
webpaja
;-) :-)
adamzprahy
No jak tu psal webpaja, ony podobně motorizované sedany a kombíky jsou hodně do sportovna ať co se týče komfortu, tak výšky podvozku, popř. různých drahých spoilerů apod. a ty někde chytneš jako nic. Tak pak v praxi zjistíš, že přišláplé přemotorované SUV není zas tak mimo.
ProchyTom
A tak si kup krabici na koleckach za x mega :D
Freddka
Ja je tady v Londyne obcas potkavam (oproti nejakym AMG 63 GLC nebo GLE to je tak desetkrat mene, no mozna i dvacetkrat) a dokud to neslysis, tak to nepochopis.

Jedno z nejlepe znejicich aut na soucasnem trhu. Ne SUV ale vsech aut. Ten zvuk neni “az nehorazny” je jednoduse “opravdu nehorazny” :-!
Avatar - iudex
iudex
Potvrdzujem. Keď auto skôr počuješ než vidíš, očakávaš podľa zvuku nejaký superšport alebo aspoň muscle car a ono príde SUV, kde by si skôr očakával naftu. Ono všetky Jaguary s 5,0 V8 zneli skvele, aj benzínové V6 zneli super. Dokým existovali.
Avatar - Barrichello
Barrichello
není nic víc jak kompresorová V8, zažil sem tada jenom jednou v Jagu XJ X350 (4,2 V8 supercharged) ale je to návyková věc a nádherný zvuk jak ten kompresor piští. Prostě bomba - kupujte dokud jsou.
Avatar - xxc
xxc
pokial ten kompresor reaguje fakt rychlo a v milisekundach dava plny vykon, tak s tym zvukom a vykonom to bude ohromny zazitok. Aspon pre toho, kto na to ma. Plus vysoka maximalka, ostatne auta dost zaplacu :-)
webpaja
V milisekundách? Co to je? To poznáš? Teoreticky kvůli pohonu kompresoru samotným motorem ano, ale jestli poznáš milisekundy tak to třeba ještě není to nejlepší. ;-)
Avatar - xxc
xxc
V milisekundach to poznam tak, ze to nepoznam. Eliminuje to slabinu spalovacich motorov "Zapomeňte na tupou prodlevu turbomotorů, protože s srdce „SVRka“ s kompresorem má okamžitou reakci na plyn. Při klidném tempu jen bublá, a když pořádně šlápnete na plyn, během milisekund nabere na síle."
webpaja
Hodně závisí na nastavení citlivosti odezvy plynového pedálu. Spousta moderních aut umí odezvu přeplňovaných motorů eliminovat.
Kompresor funguje v tomto směru obvykle lépe než turbo a mě se na tom líbila gradace výkonu jednotky (neplatí ale pro kompresorové motory obecně).
Hendly
u takoveho auta fakt tohle neni podstatne. Ale i tak by si mohl autor po dobe aspon clanek přečíst. Ten motor by si to zasloužil.

“ náš kombinovaný průměr se zastavil na zhruba šestnácti litrech. Na 82litrovou jsme tak průměrně najeli okolo čtyř set kilometrů”…
Freddka
To zalezi jak to beres.
Ja ve crvrtine nadrze naleju plnou, proc bych jezdil s prazdnou nadrzi.
To mam dojezd jeste 250km. A samozrejme pokud se vyjimecne dostanu na “hladove oko” tak proste zastavim, to byva nastavene na cca 100km, takze zde u SVR mas v nadrzi jeste dobre 15 litru, takze skutecne realne tankujes po 400km.

Na druhou stranu zas u EV mas dojezd 350km kdyz mas “plnou nadrz” a pri kazde jizde mas po 200km adrenalin. Zalezi kdo to ma jak rad.

Ale zastavovat po 400km se jeste da. Mel jsem chvili auto s malou nadrzi a na dalnici co 400km. Je to trochu vopruz ape da se to v pohode. Horsi je ze u SVR je to 60 litru, ale tak to uz tak beres, vsak to stoji 3 mega
Hendly
Timhle smerem jsem to fakt nemyslel😀
Jde o matematiku😀
Avatar - jurajos
jurajos
....ktoré sa dnes dá(s trochou štastia) na ceste stretnúť. Vo zvukovej show ktorú dokáže predviesť - pravda, hovorím o predFL verzii, mu dokážu konkurovať len autá ako Ferrari F12/812. Dokonca ani AM Superlaggera neznel tak chuligánsky, nasupene a pritom "charakterne", Nie ako tunnerský hluk, ale ako skutočný zvuk auta z minulého storočia. Nie úplne chápem ako toto može byť legálne, ale vďaka za to.
webpaja
Ano, dovětek, které se dá potkat je důležitý. Koukal jsem teď na testy Purosanque a to je neskutečný nářez. Ale F-Pace SVR je oproti němu téměř běžný. ;-)
Avatar - iudex
iudex
Jj, SUV so zvukom superšportu či muscle caru: https://www.youtube.com/watch?…
webpaja
:yes: ;-)