Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Baterie s pevným elektrolytem budou v roce 2027, slibuje Toyota

143 komentářů

Mr.Murphy
.... dokud to nebude fungovat, nemá cenu se k tomu moc upínat. Ale byla by to bomba 😄 hlavně pokud by ta baterie i potřebovala méně vzácných kovů atd.... Mě osobně by asi stačil zimní dojezd kolem 600km - tam už bych pak neviděl důvod pro fosilní auto.... (samozřejmě, pro spoustu způsobů využití, zejména ve firmách, stačí ten dojezd i podstatně nižší....)
DonVito
Tak ono to funguje uz dnes.

Uz "jen" doladit masovou vyrobu.
Bohuzel je dulezita zmena mindsetu Toyoty.

Jakmile bude mit tuhle baterku, hybridy prestanou davat smysl...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
no smysl... Pokud bude provoz na benzin včetně spotřební daně levnější než nabíjení na veřejných stanicích (ne každý má možnost mít doma fotovoltaiku, resp. vůbec doma nabíjet), tak se do toho lidi taky moc nepohrnou...
Gvick2
V roce 2020 na Detroitském veletrhu slibovali uvedení v roce 2021, na loňském veletrhu CES sliboval jejich šéf výzkumu (Gill Pratt), že solit state baterky přijdou do prodeje v roce 2025. Takže po roce už tu máme další 3 roky odsunu termínu, tedy v době, kdy měly být 2 roky v prodeji. Klasická slibotechna aneb nikdo vám nedokáže dodat, to co vám Toyota dokáže naslibovat v oblasti EV.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Už i Toyota lže.
topten
dyzl je postavenej na lzi a danovym zvyhodnovani asi tak pul stoleti
kesumb
Nio to snad uz ma na trhu, auto velikosti kodiaq 150kwh, tzn 700+ km v lete beznym rezimem, v mrazu a podminkach naprd (Tesla X kolem nuly dest 150kmh+ jela za 30-35kw) 400-500km a to je rezim, kterym si troufam rict nejezdi 99,9% ridicu. Zlomovej okamzik je jedna generace vyvoje, pokud teda nio a dalsi uplne nelzou
DonVito
Takze Toyota s SSB se nabije (10-80😖 za deset minut.

Bude mit dojezd 600km.

A navic ty baterky budou levny a s zivotnosti delsi nez auto.

Argumenty proti EV se budou hledat cim dal obtizneji.
😁

Bravo Toyoto
rohor
Jasně, až to skutečně bude a až to bude masově dostupné. Kdy že to bude? V roce 2077?
DonVito
"Toyota bude spolupracovat s japonskou ropnou společností Idemitsu na tom, aby v roce 2027 nebo 2028 přivedla na trh elektromobil s bateriemi s pevným elektrolytem. Dojezd na jedno nabití má být až tisíc kilometrů."
rohor
Já se ptám, kdy to opravdu bude dostupné u nás a včetně infrastruktury u nás na sídlišti. Proč se ve spojení s EV musí pořád používat budoucí čas?
DonVito
A jak to mam asi vedet?
😁

Diskutuji pod clankem o SSB.
Ne o AC nabijeni.

Je takovy problem, stravit na nabijecce jednou za tyden 10 minut?
Narozdil od peti minut na benzince?
Premyslej. 😉
rohor
Tak kdy bude taková nabíječka v Jablonci nad Nisou aspoň jedna? A budou v ČR dřív rychlovlaky a nebo tato nabíječka? A budou se stavět více nabíječky a nebo raději rozhledny?
topten
minuly utery byl svetovy den dusevniho zdravi
mozna bys mel vypnout, nebo se nechat vysetrit
hrozi ti pokrocila dusevni nedostatecnost, mozna primo prazdnota
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
děkujeme za rady, ty to víš nejlíp protože jsi slavil den duševního zdraví spolu s 2 silnými ošetřovateli v psychiatrické léčebně
rtomas
Zdejší elektrohujer si neuvědomuje, že tohle je skoro ultimátní argument proti koupi EV.
Jen hlupec by nyní kupoval EV se zastaralými baterkami, když je poblíž tak radikální změna.
topten
tohle se tady probiralo uz davnou, ze brzdou rozsirovani EV je jejich prekotny vyvoj
Avatar - Anonym
Anonym
topten 12:25
Což je ale nesmysl. Zabrzdil snad překotný vývoj v 90. letech nástup počítačů? Nikoliv, naopak jej akceleroval. Přestože ten vývoj byl extrémní, stačilo si počkat rok a dostal si za tu samou cenu třeba i dvojnásobný výkon. To samé se pak stalo u notebooků, pak smartphonů atd.
topten
novej pocitac kupujes protoze zadnej nemas a potrebujes ho, anebo ze ten starej nestaci vykonem
novy auto kupujes protoze chces novy, malokdy protoze by ti vykonove nestacilo
samozrejme, kdyz zadny auto nemas, tak uz dnes je na zvazeni, jestli koupit spalovak nebo elektro
ale jestli mas vymenit stavajici relativne novy auto pristi rok, nebo si 3 roky pockat a koupit elektricky o genereaci lepsi hlavne co se tyce aku, tak si hodne lidi ty 3 roky asi pocka
Avatar - Anonym
Anonym
topten 16😁1
Jinými slovy si myslíš, že kdyby automobilky vyvíjely elektromobily mnohem pomaleji a třeba dodnes prodávaly auta jako Peugeot I-On s 80 km dojezdem za 900 tisíc, dařilo by se prodejům elektroaut lépe, zatímco kdyby teď někdo opravdu prorazil s novou technologií solid-state baterek, které by nabídly za stejnou cenu o 50 % lepší dojezd a o 100 % lepší rychlost nabíjení, byla by to brzda rozvoje elektromoblity.
topten
tehdejsi EV s 80km dojezdem nebyl realne moc pouzitelnej, dnes se 300km v realu je pouzitelnej mnohem vic a spouste lidem takovej dojezd bohate staci prinejmensim jako druhy auto v rodine
ale jestli za 3 roky bude dvojnasobek a nic me ted netlaci auto vymenit, tak proc si 3 roky nepocka t ??
topten
to doporucoval michalek StBakoj pote, co StBak vyblil svoji obvyklou davku lzi a zlosti
u tebe se neda mluvit o dusevni prazdnote
tobe v lebce dunej vyblitky jako StBakoj
typickej dunihlav

den dusevniho zdravi se neslavi
to neni vrsr, viteznej unor ani MDZ, aby ses zlil jak ruskej muzik
Avatar - Anonym
Anonym
Pořád ty nevyměnili prášky? 😄 😄 😄
webpaja
To jsou ale relevantní dotazy. Proč do toho pleteš nesmysly?
topten
co je relevantniho na dotazu, kdy baterku u osobaku s dojezdem 1000km dobijes v nejakym jablonci z 10 na 80% za 10 minut ?
tedy 700km za 10 minut znamena dobijet vykonem aspon 600kW
je relevantni se dnes ptat, kdy bude nabijecka s vykonem 600kW v nejakym zapadakove, kdyz osobni auta s takovym dobijecim prikonem se mozna teprve malujou na prknech vyvojaru ??
az tady ty auta budou a az nekdo usoudi, ze v nejaky dire se mu vyplati takovou nabijecku postavit, tak tam ta nabijecka bude
do ty doby to vidim spis na ty rozhledny pod kopcem
DonVito
To je asi tak relevantni dotaz, jako dotaz na recyklaci clanku pod elektrickym tahacem Mercedes...

Ty bys jako podnikatel DNES stavel nabijecku 600kw???
Vis vubec, jakym vykonem nabijeji auta dnes?
Resp. ze by vyuzivala dnes svuj vykon maximalne z poloviny?
Avatar - Anonym
Anonym
Náš drahý Borisove, ono je problém spíš ten, v čím budete v zimě ty 600 kw nabíječky krmit, když ten proud nebudete mít čím vyrábět

HAHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHA

Musíte nejdřív narvat těch 4,5 BILIONU KČ do OZE a další cca 2-5 BILIONU KC do zásadní rekonstrukce přenosév síétě, kdy na vesnicích bude nutno vyměnit cca 45-65% trafaček 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Hendly
Sorry za off topic, ale zrovna Jablonec?
Tam ztratim vic casu na prvnim semaforu nez nabijenim EV😀
rohor
Tak mi odpověz a namísto Jablonce nad Nisou si dej Žďár nad Sázavou. A nebo libovolné okresní město.
topten
fakt se porad dokola ptas, kdy v jablonci budes mit 600kW nabijecku, kdyz osobak co takovej nabijeci prikon zvladne snad jeste ani nejezdi ??
rohor
Když má podle Toyoty v roce 2027 jezdit tak chci mít tu nabíječku a zatím se nekoplo do země. Navíc Don Vito se zde často ohání s 20-80 procenty za pár minut už dnes.
Hendly
Trochu si kladu otazku proc zrovna v ČR kde je naprosto tragicky dálniční sit tolik lidi chce, aby zrovna u EV bylo vse na top urovni ve světovém srovnání.
rohor
Ale to se pleteš, já bych si pro ČR taky přál slušné dálnice, slušnou vládu, slušné lidi, solidní ekonomiku a silnou armádu. Jenže, je to jako v té anekdotě, která končí slovy, "a myslíš si, že já jsem chtěl 30centimetrový tenis"?
Hendly
Ty chces ted hned v Jablonci 600kW. Muj pohled je, ze do Jablonce je tragicky cesta, samotným Jabloncem je tragicky prujezd bez moznosti obchvatu.

Ma se podle Jablonce řídit světový automotiv?
Avatar - Anonym
Anonym
Má být v Jablonci nad Nisou vše horší a méně dostupné než jinde?
Avatar - Mikesus
Mikesus
když je to horší město, neperspektivní, tak proč by nemohlo být upozaděno. Takových měst je spoustu. Víš, říká se tomu ruka trhu, nežijeme už v komunismu naštěstí, aby všichni měli všechno a nic. Jestli myslíš, že ta nabíječka se vyplatí, postav ji ty a nabízej takové služby. Budeš první s konkurenční výhodou.
Avatar - Anonym
Anonym
Špatně. Pro infrastrukturu jako je voda, elektřina, silnice, školy, nemocnice nesmí platit tržní řízení. Nabíjení EV do toho patří taky. Trh může řídit počet Kauflandu a knajp ale nikoli kapacitu pohřební služby. Hádám, že když onemocníš nebo se zraníš v zapadakove v ČR tak chceš mít stejné šance jako v Praze. A jet po bezpečné silnici a nabít si auto a dovolat se mobilem a kouknout na internet taky. Nebo ne?
Ačkoli, zrovna Jablonec nad Nisou si svůj upadkovy stav zaslouží, protože ať lidi zvolí kohokoli, vládne zde nakonec vždy ODS.
Hendly
S tim nesouhlasím, proc by bylo povinností statu zajistovat nabijeni?
Chapu ze je to dobre podpořit, ale aby stat budoval nabijeci sit?
Buduje snad sit benzinek?
Avatar - Anonym
Anonym
Když trh funguje a generuje benzinky tak nemusí. Jak si představuješ fungování osobní automobilové dopravy v době, kdy budou jezdit jen EV a v zapadakovech na rychlonabijecku nenarazis?
Hendly
Jen EV nebudou jezdit jeste desitky let. Vyměnit 6 mil aut jen v ČR zabere nejaky cas..
Myslim, ze tezko hledat v ČR obec kde neni zaveden elektricky proud.
Jinak koukam ze v Jablonci i rychlo nabíječky existuji.
gil54
Ano, tak jednoduché to je. Horší města "upozadit".

Máme žalostně málo Chanovů, Jirkovů, Janovů, Mojžířů.... 😄

Ve společenství států, třeba EU, horší státy upozadit, ve společenství měst - ve státě - horší města upozadit, a ve společenství lidí ty horší také upozadit. Nic nového, na to už přišel i Hitler.
topten
ale dyt to je presne obracene gile
ti bohatsi vytahuji z bidy ty chudsi

je to tak v ramci EU, kde bohaty Zapad vytahuje z bidy zaostaly postkomunisticky vychod
a plati to tak i v ramci socialnich skupin, kdy ti bohatsi plati tem chudym za socialni smir
treba u duchodu to je naprosto evidentni, se 100tis prijmem platis 5x vetsi socialni pojisteni nez ten s 20tis prijmem, ale duchod budes mit vetsi sotva 2x
u zdravotnicho pojisteni to je jeste markantnejsi, zaplatis 5x vic, ale narok na peci stejnou jako ten na minimalce nebo dokonce ten co je na davkach ...

odkud mas tyhle pomateny nazory ?
kterym rudymu teroristoj jsi delal poradce ???
gil54
@topten
Asi jsi nepochopil, že můj příspěvek byl ironickou reakcí na "když je to horší město, neperspektivní, tak proč by nemohlo být upozaděno".

Jinak samozřejmě fandím neperspektivní města vybydlet a potom zahnout bagrem. (Pro jistotu - také ironie.)

Pomatené názory a poradce komunistickýmu teroristoj ponechávám bez reakce. Ani se na tebe vlastně nezlobím....
Hendly
myslím, že vidíš problém tam kde není jen protože jde o EV.

Můj původní příspěvek mířil trochu jinam.

Řešíme tu jestli je opravdu problém to, že EV nabiješ za 10 nebo 20 minut když to vztáhneš k realitě ČR kde nejvíce času na cestách ztratíš v kolonách a průjezdech centry měst co nemají obchvat.
A je jedno jestli jde o Prahu, kde není vnější obchvat, Jablonec kde hned u příjezdu do města čekáš na svetelné křižovatce a ať jedeš kam chceš musíš se motat skrz město a uzavírky.
Stejně tak dojezd EV na dálnici. Kde to je v ČR vlastně použitelné? Kolik těch dálnic máme a v jakém stavu? Nebo cesta na dovolenou - vždyť skoro na žádnou stranu z ČR není dálniční propojení... 10minut víc u nabíjení je kapka v moři..
topten
ja uz z toho mam frustraci kdyz se vracim do cech
na hranici se priritis po dalnici nebo po aspon pekny silnici a jen prejedes caru, tak u nas semafory a vykopavky.
ted uz i od wroclavi po dalnici a u nas za carou hned objizdka po silnickach 2. tridy
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Lol. Otočit v ČR za den 300-500 km převážně po dálnici není nic složitého. 300 km je moje normální cesta za rodinou a zpět, aniž bych opustil Moravu. A argumentovat tím, že jet ven z ČR je na houno, a tak je jedno, jestli zabiju dalších 10 min. (a dalších a dalších) je bizár.
Hendly
300km s EV ujedes.
500km na dalnici v ČR uz je na cely den. Neverim, ze nepotkas kolonu. Pak je otazka jestli je 20 minut nabijeni takovy zasadni problém. Stejne si pri takove dálce das nekde kafe.

PS: koukam ze 500km dalnice je z Rozvadova do Bohumína pres Brno. Cela republika a aktualne to stoji asi na 10 místech tehle trasy…
topten
prijde mi gile, ze si normalne stezujes, ze je jablonec upozadenej
me to prijde jako normalni trochu zapadly mestecko s trochu komplikovanym dopravnim spojenim, jste ve stinu liberce, ale zase tam mate docela peknou malou nemocnici se skoro rodinnym prostredim...
gil54
@topten
To se ti jenom zdá. Bydlím odjakživa v hlavním městě a k Jablonci ani k Liberci nemám žádný vztah. Takže tvé "jste ve stínu liberce" je zcela mimo. A ani tu nemocnici neznám. 😄

Myslel jsem to celé obecně a znovu - ironicky.
Avatar - Anonym
Anonym
Myslíš že nás západ vytahuje z bídy tím, že v montovně platí českým Lojzovi 900 EURO, aztímco za stejný job musí dát trukovi doma 1380 EURO a kdby na tu pozici chtěl němce, musí mu dát 1900-2300 euro? 😄 😄 😄 😄 😄

Nebo ty odvozy zisku ze západem vlastných podniků a skoro nulové investice tady 😄
traveldrive
Je to jednoduché. 5 minút a 10 minút je dvojnásobný rozdiel. 😉
Pri polovičnom (a menšom) dojazde voči spaľovákom štvornásobný rozdiel. Na OMW bude namiesto súčasných povedzme 5 áut stáť 20. Kam ich dáš?
Hendly
Proč bych s EV "tankoval" na benzínce?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Kde ho budeš tankovat?
Hendly
Doma, na veřejných nabijeckach v ramci parkovani atd.

Stale me fascinuje ta zazita predstava o nutnosti nekam jezdit tankovat.
Avatar - Anonym
Anonym
Doma, to je super tyhle lži.

Jak na střeše předraženého bungáčku se záhrádkou 450 m2 v dnešní ceně 7,5-9,5 milionu kč v zimě tuáhne TČ na topení, nabíjení auta, svícení, všechny el přístroje v -12 pod nulou, když je do 11 mlha a v 16:05 tma
Nebo si ty panely musíš instalovat ještě na 90% plochy tý zahrádky na zem 😄 😄 😄

Si kouzelník Borisove, tvoji předchůdci - stalinistický utopisti byli proti tobě žabaři.

😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
"The Nikkei reports that Toyota Motor Corp. and its partners the Tokyo Institute of Technology and the High Energy Accelerator Research Organization have devised a prototype solid-state Li-ion storage battery and aim to improve and then commercialize it in the 2015-2020 timeframe."
Zdroj: greencarcongress.com, rok 2011
DonVito
Procpak to asi Toyota nesplnila?
S takovym jantarem ve vedeni...
Budiz Toyodovi duchod lehky. 😄

https😐/www.auto.cz/…ef-toyoty-147065
"Akio Toyoda zastává dlouhodobě jasný názor, podle kterého by automobilky neměly sázet pouze na elektromobily."

Fakt si myslis, ze tenhle clovek urychloval vyvoj baterek, ktery definitivne ukonci jak hybrid, tak vodik?

Ten trouba chtel SSB pro hybridy.
Takto to vypada, kdyz (technicky) smer automobilky urcuje... pravnik.
Nikdo jiny nez jantar by na vodik nevsadil.

Obcas je dobre se ohlednout zpet na clanek z roku 2019.
https😐/www.cnbc.com/…eaten-tesla.html
Elon Musk says the tech is ‘mind-bogglingly stupid, :yes:

A 2017 survey of 1,000 global auto executives concluded hydrogen fuel cell technology will ultimately outperform battery-powered electric vehicles.
😁 😁 😁 😁

Strih: 2023
Nejprodavanejsim autem sveta je vodikove.
NE, vlastne bateriove EV...
Avatar - Anonym
Anonym
Ať se to někomu líbí nebo ne, Toyota je lídrem v zavádění nových pohonů. Hybridy, plug-in hybridy, vodíková auta. Co se týče elektromobilů, tak první prototypovou sérii elektromobilu eCom představila Toyota už v roce 1997 s tehdy progresivními Ni-MH bateriemi. Jen pro srovnání, evropské automobilky v té době představovaly prototypy s NiCd bateriemi a VW vyráběl Golf CitySTROMer dokonce s olověnými bateriemi.

Toyota vyrábí vše od malých vozítek Diahatsu až po nákladní auta a autobusy Hino. Přijde mi proto logické, že nebude sázet na jeden druh pohonu, ale že bude hledat optimální varianty pro různý typy mobility.

Proč by SSB baterii nemohla použít do hybridů či vodíkových aut? Vodíkové auto je technicky vztato také elektromobil, jen si holt tu elektřinu vyrábí sám.

A že Toyota sází na vodík? Japonská vláda oznámila obrovské investice do infrastruktury vodíku, který má být základem dekarbonizace v Japonsku. Toyota by byla šílená, kdyby se nechytila této příležitosti. Jestli smělé plány japonské vlády budou skutečně realizovány, je věc druhá, jsem k tomu také trochu skeptik.
DonVito
Ale ja Toyote neupiram jeji minulost a velmi si Toyoty (ne Toyody!) vazim.

Drive Toyota byla schopna uvest (ne jen hubou jako VW) hybrid. A udelat z nej komercni uspech. :yes😒br />
Dnes (nebo spis jeste vloni) Toyota aktivne lobbovala PROTI BEV.
BEV budou uspesne hybridy (a neuspesne FCEV) kanibalizovat.

Muj nazor: nebyt Toyody mohla byt Toyota se svymi SSB patenty na spicce v elektromobilite. Misto toho je dnes Toyota realne na chvostu.

Ale az SSB uspesne dotahne, muze se vse zmenit.
Avatar - Anonym
Anonym
Toyoda loboval nikoliv proti elektromobilům, ale proti lobingu, který prosazuje elektromobiltu jako jediné univerzální řešení.
„Abychom se dostali k uhlíkové neutralitě, musíme mít na paměti, že skutečným nepřítelem je uhlík, nikoliv konkrétní pohonné ústrojí. U Toyoty věříme ve vytvoření celého portfolia možností, které snižují uhlíkovou stopu, od hybridů přes plug-in hybridy a bateriové elektromobily až po vozy s palivovými články."

Jinak jedna věc je mít patenty na SSB, druhá věc je tuto technologii dotáhnout tak, aby ji šlo uvést na trh. Což, jak se ukázalo, zabere mnohem více času, než si Toyota myslela. Možná ten průlom udělá dříve někdo jiný.
Hendly
Toyoda neveril v elektromobil.
rohor
Ten pán měl totiž mozek v hlavě.
Hendly
Zda mel pravdu ukaze budoucnost.
Kazdopadne dnes na trhu EV nema Toyota cim konkurovat top hráčům.
rohor
Proto se z ní taky stala největší automobilka na světě, to souhlasí.
Avatar - Anonym
Anonym
To dobře dělal že nevěřil v utopie
topten
nekdo mu snad zakazoval jit si vlastni cestou? toyota je japonska, tak chapadla "zly" EU na nej snad nedosahnou. navic boom EV prisel z USA. proc sel musk do EV, proc ne treba do toho vodiku jako toyota? asi proto, ze EV je jednodusii, efektivnejsi a levnejsi
ty tady brecis na nejakym svym vymyslenym hrobe, ale proc se treba ten vodik neprosadil? kdyz uz ne v ty "zly" EU, prec ne treba v USA, rudy chine, nebo hnedy rossiji ???
nikdo nikomu nebrani prijit s technologii, ktera porazi EV a pritom bude setrna k zivotnimu prostredi.
mas takovou technologii ??
Avatar - Anonym
Anonym
Ano. Studie ČVUT ukázala, že v našich podmínkách má auto na CNG nižší CO2 stopu celého životního cyklu než elektromobil, pokud je nájezd menší než cca 300 až 400 tisíc km.
To není o tom, jestli je někdo hodný, druhý rudý a třetí hnědý, ale o tom, že paušální řešení jsou zpravidla špatná.
Hendly
Neni autorem studie pan Macek?
topten
a ta studie toyote CNG zakazala?
u nas, nebo dokonce v tom japonsku ??
CNG auta se nabizely, vyhody byly jasny - nizsi emise CO2, levnejsi provoz (do doby nez rossija vtrhla na tri dny na Ukrajinu) ale stejne to skoro nikdo nekupoval
tady je spousta odpurci kdyz EU neco tlaci a ty by sis jak jinak predstavoval masovy rozsireni CNG, nez masovej natlak z EU?

a o jakym pausalnim reseni mluvis?
nekdo nekomu neumoznije prijit s jinym resenim nez EV ??
pravda je, ze CNG je do budoucna odepsanej, ale to i v energetice
pokusy s vodikem ale porad jsou, jenze to ekonomicky nevychazi
podobne synteticky benzin, jestli bude dost prebytecny zeleny elektriky skoro zadarmo tak mozna, jinak to taky nevychazi, ale nikdo prece nikomu nebrani jit touhle cestou, dokonce se kvuli tomu upravovala legislativa
Avatar - Anonym
Anonym
Hendly: Ano. Zpochybňujete, že je odborníkem?

topten: Neříkal jsem, že má být masový nátlak EU na rozšíření CNG. Přesně naopak, říkám celou dobu to, že se žádný masový nátlak čehokoliv dělat nemá. Má se dát obecný rámec, který nepreferuje konkrétní technologie, ale cíl, což je snížení skleníkových plynů. A pak se ukáže, které technologie se dokáží prosadit. Současný stav je takový, že EU má rámec, že elektromobil má paušálně emise CO2 rovny nule i pro země, kde uhlí tvoří významnou část výroby elektřiny, a flotilový průměr emisí má být nižší než 90 g/km a výroba či recyklace se neberou v úvahu. Logickým výsledkem je, že evropské automobilky směřují všechnu snahu do elektromobility.
topten
nulu ma pausalne i vodik, i kdyz vetsina vodiku neni zelena, nulu ma i synteticky benzin
s CNG se nepocita, naopak se pocita, ze za cca 2 desetileti bude elektrika, vodik i ta syntetika komplet zeleny
to chces investovat do nejaky technologie (CNG) s tim, ze za par roku konci?
ja nevidim nic spatnyho na tom, ze vetsina elektriky zelena ted neni kdyz trend je jasnej - ze k zeleny elektrice smerujeme

EU automobilky jsou s elektromobilitou naopak tezce pozadu a jestli se nevzpamatujou, tak budou mit velky problem.

a ja neverim, ze vodik ma v blizke budoucnosti sanci porazit EV
a synteticky palivo - to ted vypada, ze bude jen takovou tresnicnkou na dortu pro par procent fandu, fajnsmekru a staromilcu podobne, jako dnes par lidi ma kone. zadnej dalsi smer kam by se auta mohly ubirat me nenapada
Avatar - Anonym
Anonym
topten 130😁2
Opakuji ještě jednou. Já jsem proti paušalizaci, ať už jde o elektřinu, vodík nebo uhlí. Pokud je cílem snížit emise CO2, mělo by být hlavním kritériem posouzení celého výrobního a životního cyklu.
Ano, ani já moc nevěřím vodíku, do osobních aut se dle mého názoru nehodí.
CNG má tu výhodu, že nejsou skoro žádné investice potřeba. Infrastruktura rozvodů zemního plynu je v EU je hustá, kapacitní a pružná. Dodělávají se terminály na dovoz LNG a rozšiřuje se kapacita plynovodů do Evropy. Tím však neříkám, že CNG je jediné správné řešení. Je potřeba započítat do celého cyklu vše, včetně skleníkového efektu metanu.
Hendly
CNG je stale fosilni palivo.
Emise nejen CO2 z EV budou klesat spolusprávce poklesem CO2 v energetickém mixu. U CNG tohle nelze předpokládat.
Avatar - Anonym
Anonym
Hendly 11😁5
Ano, s tím by šlo souhlasit, tedy s tou částí o EV.
Avšak trvrzení o CNG lze vyvrátit. CNG totiž lze nejet těžit, ale vyrobit i z přírodních zdrojů či odpadů. Za prvé jako biometan (většinou se na místě vzniku spaluje, ale už existuje několik bioplynek, které je prodávají do distribuční sítě zemního plynu). Nebo jej lze vyrobit reakcí CO2 s vodíkem (tzv. Sabatierova reakce) a pokud je vodík z obnovitelných zdrojů, je výsledkem syntetické CNG s uzavřenou smyčkou CO2.
Hendly
Ano, pak uz jde vlastne o syntetické palivo.
Je ale otazka zda jezdit primo na elektrinu neni úspornější.
Avatar - Anonym
Anonym
LPG jde taky vyrobit jako BIOLPG
https😐/www.cappo.cz/…tu/lpg-a-bio-lpg
Avatar - Anonym
Anonym
Až o 25% nížeší emise jak benzín má i LPG, jinak mnohem víc rozšířené jak CNG 😄 Navíc je to odpadní plyn při zpracování ropy.
Hendly
Pan profesor Macek je silne proti EV a nezastupují celou CVUT.
Jeho clanky a studie maji mnoho chyb ( pocita se spotřebou u EV 25 kwh atd) a zastaravaji velice rychle.

Problem s určením emisi nejen CO2 je v tom, z jakého zdroje EV nabijis. Uživatele EV maji přirozené tendenci vyuzivat domaci zdroje jako FVE a tim nejen ze jezdi za 0 CO2, ale jeste snižují spotrebu energii z fosilnich zdroju takze ty kladné dopady jsou min dvojí.
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄

Pohádky Ovčí babičky, verze 2023 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Hendly 11:00: Nemáte pravdu. Přečtěte si ty studie. Třeba u Škody Citigo počítali s 12,9 kWh/100 km, Hyundai Kona Electric 15,4 kWh/100 km, Audi e-tron 23,7 kWh/100 km. Většinu dat si nevycucávají z prstu, ale z oficiálních údajů nebo z měření respektovaných autorit jako je ADAC nebo Green NCAP. Snad nepodezříváte i Green NCAP, že by byl "silně proti EV".
Přečtěte si alespoň závěr. Uvidíte tam, že místo paušalizace doporučuje různé typy pohonů pro konkrétní modelové situace. Cituji: "lze tedy doporučit elektromobil pro časté využívání, např. formou sdílení vozidel, pro krátké jízdy ve městě s častým dobíjením, ne však zdaleka na plnou kapacitu"
Hendly
Pan profesor Macek uz na toto tema publikoval nekolik studii mnohdy rozdilne kvality.
Jeho starší texty jsou uz po par letech od publikace úsměvné.

Nevim kterou ted myslis takze budu rad odkaz.
Avatar - Anonym
Anonym
Hendly
Dekuji.
Je to jeden ze starších textu a je uzasne jak za par let zestárnul.
Sam autor v nem uvadi, ze studie o energeticke náročnosti vyroby baterii se značně rozcházejí.

PS: vis proc se mi styl pana Macka nezamlouva?: “ Natankujeme-li 50 l benzinu za 5 min (= 300 sekund), je výkon 50 x 32/300 = 5,3 MW”

Ale nejak zapomene poznamenat, ze vice jak 2/3 nelze ve spalovacím aute zuzitkovat….
A takovych veci jsou clanky pana Macka plne.
Avatar - Anonym
Anonym
Pozdravuje tě Tesla
https😐/www.edinburghlive.co.uk/news/edinburgh-news/edinburgh-couple-fume-handed-17k-27906242

😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Neříkám, že nějakou "botu" tam mít nebude. Málokdo dokáže udělat studii bez jedinné chybičky. Ale všeobecně přemýšlí z mého pohledu správným způsobem. Nemám zatím důvod si to vše sám přepočítávat.
Hendly
On boty nedela, je ro odbornik, ale manipuluju uvedením polopravd a nebo vybraných udaju.
O to je to morálně horsi…
topten
u nas je emisni faktor elektriky 0.41t CO2/MWh (2022) (2010- 0.55, 1990- 0.73)
https😐/www.mpo.cz/…10_2022--273197/

tedy 20kWh / 100km = 8.2kg CO2
u malyho benzinaku 6 litru / 100km = 2.390*6 = 14.34kg CO2
k tomu si pripocti, ze na 1 ltr benzinu je potreba 1.6kWh elektriky, tedy dalsi 3.9kg CO2/100
tedy vysledek v nasich podminkach - ze zasuvky elektromobil produkuje cca 8kg CO2 / 100km, malej benzinak 18kg CO2, tedy vic jak 2x tolik
samozrejme, otazka, kolik energie je potreba na vyrobu spalovaku vs EV, ale tendence je, ze se zvysuje podil zeleny elektriky, kterej napr. v nemecku je uz pres polovinu
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, takto ty emise z provozu auta přibližně budou. Ale v rámci životního cyklu je potřeba k tomu připočítat výrobu a recyklaci. A doufám, že neřeknu nic překvapivého, že výroba Li-Ion baterky je velmi energeticky náročná.
Hendly
Tohle je ale jen zaklad vypoctu. Cele je to daleko slozitejsi.
Napr pri nabijeni z vlastni FVE omezujes ztraty ktere by mela přenosová sit. Kdyz budes pouzivat EV jako zdroj tak zase setris energetickém mixu.
Takze EV nejde pocitat pouze jako dopravní prostredek, ale jako budoucí součást energetiky. To naprosto meni dopady nejen na produkci CO2.
A recyklace. Nez je potreba baterii recyklovat jde pouzit mnoho let jako energeticke úložiště kdenopet setris mnozstvi CO2 primo i nepřímo.

Tohle ale u Macka nenajdes.
Avatar - Anonym
Anonym
Vodík bude muset vyjít i kdyby EU mělo na dotsace dát něco mezi 40-100 BILIONY EURO


😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄

protože jinak nemá EU čím pohánět letadla, vlaky, lodě, nákladní vozy, stavební techniku, armádní techniku atd atd a musí zůstat u tvé oblíbené N A F T Y!!!!!!

Blbý co. Budet ten vodík muset kucí zplatit na ceně elektřiny, 1 KW v rozemzí 12-18 Kč, rychlodobíječky 17-28 a speciální proudy 25-50 Kč. Takové ty bohaté státy jako nrosko, holadsko a další fanatice kde maji jíné ceny počítám rozsahy 25-55 kč za 1 KW u spešl proudů ala stavební za 35-80 kč

Nebo totálně zkrachovat, to je druhá možnost 😄 😄 😄 😄 😄 😄

Až lidi nebudou mít co žrát a vyjdoud o ulic, bude veselo a vy Zelení Khmerové budete valit bulvy 😄
Avatar - Anonym
Anonym
V Číně na životní přostředí ZVYSOKA, ale hoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooodně moooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooc zvsko JEBOU!!!!

Maj to jen na papíře, do že roku 2060, výhledobvě, možná 😄 😄 😄 😄
topten
balliku, china chce byt ci nejmin zavila na rope, proto ta elektrika

co rikas na to, ze polaci hned po volbach zdrazili benzin o 4-5 kacek, kdyz jsi je jeste v patek vynasel do nebes jak to dobre vedou kdyz maj tak levno??
Avatar - Anonym
Anonym
Poláci maj nižší spotřební dan o 4,50 Kč na litr.

tu asi nezvedli vid.


Zbytek byl převolební tah jak nalákat voliče, pak to dělal ten rozdíl 8 Kč na litru 😄

Vono ale bohatě stačí ty 4 kč co udělá ta spotřební dan 😄
topten
o 3.70 na benzinu a 2.90 na nafte
tak nelzi

vidim, ze to tady kobercove bombardujes balliku, tak se bezim nekam skovat 😁 😁 😁
Avatar - Anonym
Anonym
To si to počítal nějak blbě, já to počítal v září a je to 4,50 😄

A ještě u cen na čerpačkách o to jakej máš kurz zlotýho, vono přes jisté banky jde za 5,25 a přes další za 5,59 😄
A taková špořitelna umí i 5,70 😄
Jinak před volbama 5,99 x 5,25 = 31,45.
Ta tolik šel koupit benzín v PL, tady 37,90 na nejlevnějších pumpách a na zančkovém ekvivalentu 41,50 😄 😄 😄
Hendly
Takze konec diskuse. Tentokrat uz je přepnuto na nick Barika a destrukce diskuse mnozstvim nesmyslných prispevku…
Celkem zaručena metoda trollu jak znemožnit debatu.
Avatar - Anonym
Anonym
Já mam pouze jeden nick, zelenej Borisove 😄

Narodzíl od tvých soukmenovců
Avatar - Anonym
Anonym
Čína a Indiee kupují z tvé oblíbené Rossije jeden tanker ropy za druhým, to samé plyn, LNG, uhlí a další věci.

A ktomu staví nové uhlené a jaderné elektrárny o sto šest a žádný starý nevypínaj a ani to nehodlaj nebližších 20 let dělat 😄

a soudruzi z USA začli kamarádit s autobusákem Madurem https😐/oenergetice.cz/…i-podminek-voleb
webpaja
Důležité je za kolik podobná EV budou. Aby dokázala nahradit ICE vozy.
DonVito
Samozrejme souhlas. :yes😒br />
Nemam obavu, ze BMW s SSB v roce 2030 bude drazsi nez dejme tomu soucasny 530d.
😉

A Toyota jiste zvladne masovou vyrobu efektivne. Tudiz si myslim, ze EV s SSB muzou byt levnejsi nez fosily.
Navic to nebudou jen auta, ale uloziste energie. Ktera budou fungovat i kdyz auto doslouzi....
webpaja
Záleží na kolik zdraží do té doby ICE. Ale nová auta od 300-400k nevidím reálně.
DonVito
Ale za tu cenu sezenes nove EV uz dnes.
😁 😁

https😐/m.mobile.de/…s/376219446.html?…

Dacia Spring
ESSENTIAL AUTOMATIK KLIMA LOOK-PKT CCS
15.775 €
13.256 € Netto, 19,00% MwSt.

Wake-up dude 😉
webpaja
Ano, wake up dude...

https😐/cdn.group.renault.com/…f/2441ad817c.pdf

Vyjma poskakování po městě nepoužitelné, Clio nebo Fabia umí sloužit jako rodinné auto.
DonVito
Za cenikovou cenu je Spring samozrejme neprodejny.

Jak jsem psal, nad cenami souhlas. 😉

Sam BYCH si nove EV za cenikovky nekoupil...
Jedine Tesly a cinani jsou za dobre ceny...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Zbytečně na něj reaguješ.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Je strašně komické, jak tihle šašci vždy vytáhnou Spring, takový lepší kapotovaný skůtr z Číny za cenu dobře vybavené Fabie nebo Ceedu, a myslí si, že právě vyřešili otázku dostupnosti individuální mobility.
Avatar - Anonym
Anonym
To auto má horší zrychlení ja 45 let starej žigulík 😄 😄 😄
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Nj. jenomže Dacia Spring je Dongfeng EV EX1 Pro, co stojí v Číně kolem 8000 USD. Od toho se fakt zázraky čekat nedají... Elektromobily už mohou být levné, ale dovozem do Evropy se jejich cena záhadným způsobem zdvojnásobuje.

Mimochodem Povšík si taky liboval, jak je Enyaq pro Škodovku ziskový (navzdory všeobecnému přesvědčení, jak musí automobilky EV dotovat, protože zlý Brusel), takže prvně to bude chtít zrušit dotace a pak teprve uvidíme, kolik co skutečně stojí 😄
Freddka
Tyhle solid state baterky ze budou levne?
Kdybys o tom nic nevedel, tak si reknu OK, nevi. Ale ty o tom vis a pritom si sobe i ostatnim neco nalhavas. Proc?

Podle me je tu jasna odpoved😒br /> Fanatismus (z lat. fanaticus, posedlý, od fanum, posvátné místo) je slepá vášnivá zaujatost, nekompromisní a krajně jednostranný postoj nebo jednání člověka, který nějaké téma, myšlenku nebo věc pokládá za tak cennou, případně tak ohroženou, že námitky či odpor proti ní vyvolávají jeho zuřivost. Fanatik se vyznačuje neschopností kritického odstupu, intolerancí, nepoučitelností a jistou omezeností.
topten
to je tvoje dyjagnoooza ???
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ne ale víme jaká je tvoje diagnóza, toptene, obecní blbe.
topten
ty delas freddymu ovcacka ???
DonVito
https😐/www.ft.com/…fc3-2943f8f63e1d


Toyota says solid-state battery breakthrough can halve cost and size
😲
File12
Určitě bravo?

pokud to budou, jako že ano parametry dle tabulek,
tak si už teď můžu koupit IONIQ 6, dojezd 600 má, dobjije taky za krátko.
Dobře 18min není 10min. Určitě mi to ale nevadí tolik jako 20min a 40min.
Takže výhoda bude jen ta SSB baterie. Ale v roce 2027 bude bůhví co u jiných automobilek.

Pokud je problém, dá se dosadit dost jiných aut, než mnou zmíněný I6.
gil54
Tak zase ta obehraná písnička o SSB?

Až se bude psát rok 2006....všechno na Mars.

...nabije se ....bude mít dojezd...budou levný ...

Dobře, tak zase neuvidíme tu jitrnici v roce 2025, jak se všude psalo, ale až v roce 2027.

Zatím stále přetrvávají nevhodné vlastnosti SSB - vysoké výrobní náklady a tím i cena (vyšší než Li-Ion), ve srovnání s Li-Ion výrazně nižší množství cyklů, vyšší vnitřní odpor (a tím i vyšší ztráty při vysokých výkonech a nemožnost rychlého nabíjení) a špatná odolnost vůči nízkým teplotám. Alespoň jsou bezpečnější, výrazně.

Bravo možná tedy až v tom roce 2027, možná, možná, možná......

Tady něco málo víc, než v tomto článku, ale zdaleka ne všechno https😐/www.idnes.cz/…13_automoto_dohr
Hendly
Tak davat odkaz na clanek kde se pise o “polovodičové” baterii…

Ja se ptam proc?😀
Proc se nejen tady o EV pise takovych nesmyslu?
gil54
Nějaké konkrétnější námitky?
Hendly
Ano, co jsou polovodičové baterie?

Neni spis jen překlad google?
gil54
Netoč se na jednom slovíčku, výraz polovodičové baterie se používá běžně všude možně, zadej si a vyskočí miliarda odkazů, třebaže to není možná nejsprávnější výraz. Já stejně ale píšu o SSB.

Nevykrucuj se a odpověz na dotaz. Konkrétní námitky a nesmysly.
Hendly
Je to nesmyslný překlad ktery dava google. Kdyz nekdo tohle pouziva tak je to známka toho, ze to nebude kvalitni informace.
gil54
...a ty námitky a konkrétní nesmysly?
Hendly
Ze kdyz tu argumentuješ polovodicovou baterii tak to ukazuje tve neznalosti v oboru EV a baterii.

Pak ale nechapu proc tu soustavne kritizujes neco co neznas.
gil54
Když tedy neznám, tak mě pouč.... jsou SSB levnější, rychleji se nabíjejí, zvládnou víc cyklů, nemají vyšší vnitřní odpor a fungují dobře i v nízkých teplotách než současné baterie?

... ty námitky a konkrétní nesmysly? (Počtvrté.)

(Jsi demagog, já vždy psal pouze SSB a odkaz nebyl uveden jako argument, jen jako doplnění.)
DonVito
Odpovedi si nastuduj zde. 😉

https😐/www.toyota.ie/company/news/2021/solid-state-batteries

https😐/www.topspeed.com/…eries-745-miles/

“For both our liquid and our solid-state batteries, we are aiming to drastically change the situation where current batteries are too big, heavy, and e😜ensive,” said Keiji Kaita, president of the Japanese auto firm’s research and development center for carbon neutrality. “In terms of potential, we will aim to halve all of these factors.”
:yes:
topten
je videt, ze jsi nikdy nic novyho nevymejslel, protoze tam je skluz celkem normalni
ja bych moh hodne dlouho vypravet ...
gil54
Nad skluzem se nepozastavuji a ani bych nepíp, kdyby Don hned nepsal oslavné plky o nabíjení SSB za 10 minut, o tom, jak jsou levné a jak vydrží víc, (zatím tedy vydrží méně než Li-Ion a jsou dražší) a nezakončil to epickým zvoláním "Bravo Toyota".
Avatar - Anonym
Anonym
Časopis ABC, rok 1960😒br />
Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudíš se do světa, který už v mnohém nebude podoben dnešku. Budovatelé komunismu v Sovětském svazu i u nás budou mít k dispozici moderní automatizované závody, zvládnou zemědělské práce průmyslovým způsobem, budou pracovat šest hodin denně. V té době proniknou hluboko do tajů vesmíru.

To všechno se promítne do každodenního života: 250 milionů tun oceli ročně, hojnost všech prostředků, městská doprava zdarma, bezplatné stravování ve školních a závodních jídelnách, bydlení v prostorných bytech bez nájemného, levné nebo bezplatné turistické základny atd.

To není začátek fantastické povídky našeho časopisu, to je reálný dvacetiletý program Komunistické strany Svazu sovětských socialistických republik, o kterém píše, mluví a přemýšlí celý svět. Bledne sláva kapitalistické techniky a výroby. Vždyť za deset let předstihne SSSR Spojené státy americké dvaapůlkrát a v roce 1980 bude jeho náskok sedminásobný.
topten
barriku ???
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
Bingo :yes: je to von, bariceIIo
Avatar - Anonym
Anonym
Vedle jak ta jedle. Nikdy jsem nebyl fanouškem formulí a tudíž jsem ani nefandil brazilskému jezdci.
topten
presne tohle tady barrik kopiruje
tak jestli to nejsi ty, tak jste ze stejnyho vrhu
Avatar - Anonym
Anonym
Vona je to pravda, vid uotpistický neostalinistýcký pavědče.

Vaši rudí předchůdzi slibovali stejné utopie, nesmysly a fantasmagorie 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Ne to nejsem já, zato ty si Hammuna, po tom co ti zabanovali předchozí fake nick vid 😄
ericn
Koukám opět vyprávíš pohádky tisíc a jedné noci 😉 Jednou, možná někdy, za devatero horami...
Odokar
Ten pokrok, kde se to zastaví?
rohor
Musím být spravedlivý a když tady šiju do Vita za naplácané hlouposti, tak i tobě musím připomenout, že solid state accu a suchý článek nemají společného ani tolik, co hodinky a holinky.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
A bohate vinohradske rodiny budou mit takove baterky dve az tri!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
... musí něco ekologického zablábolit, aby si udržela rating, tak to dnes chodí.
topten
... musis neco zablabolit, abys udrzel rejtyng dunihlava, tak to dnes chodi
lukas13
Neslibovala Toyota ještě nedávno 2025?

Mno, bylo by to krásné, držím palce.
Avatar - Anonym
Anonym
V roce 2011 slibovala 2015-2020.
V roce 2017 slibovala 2022.
A teď v roce 2023 slibuje 2027-2028.
Holt slibem nezarmoutíš ...
traveldrive
Nikto ti nedá toľko, koľko ti ja sľúbim... 😁
gil54
Přesně ..... a slibem nezarmoutíš, 😄 jak píše Tycoon.