Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Peugeot e-2008 GT – Stylovka pro rozvážné

67 komentářů

lukas13
...crossover B segmentu za mega. Nó, nekup to.

Dofám, že tentokrát se nenajde trouba, který začne vysvětlovat že auta jsou dnes levnější než kdy dřív. Nejsou.
Avantime
Samozrejme, že sú a samozrejme si zabudol spomenúť, že ide o elektromobil. Pred desiatimi rokmi by ťa toľko stál Peugeot iOn, dnes je to solídne vybavený crossover, ktorý sa priestorovo dá v interiéri porovnať s C segmentom. Že je elektro bez dotácií stále drahé oproti spaľovákom, to nespochybňujem, to je fakt.
ptr078
No neviem s akym ceckom porovnavas, ale vw family c segment je priestorovo uplne niekde inde.
Avatar - Mikesus
Mikesus
s C segmentem bych B SUV/cross opravdu nesrovnával. Nicméně s tou cenou souhlasím, auta jsou stále levnější než kdy dřív. Jen nejsou dostupné social edition pro reklamní "cena od", proto se některým zdá, že levnější nejsou
Avatar - xxc
xxc
Peugeot 3008 hdi stal v roku 2010 746 000 czk.
Za 968134 Kč v roce 2023 se dalo nakoupit stejně jako za 746000 Kč v roce 2010.
Ano, auta su drahsie, ale nie je to take hrozne, ako to vyzera. A dnes su auta lepsie.
Avatar - speedfred
speedfred
V roku 2011 som kupoval nový Scénik vo veľmi slušnej výbave za 395t Kč
Avatar - xxc
xxc
A teraz to mam prepocitat? Za 503060 Kč v roce 2023 se dalo nakoupit stejně jako za 395000 Kč v roce 2011.
Za 538 000 czk je predvadzaci Captur vo velmi slusnej vybave 😄

Aj tak by som tu 2008 uz nebral, ked je lacnejsi a podla papierov aj lepsi MG4.
ericn
Captur není Scenic a to ani tím z roku 2011 - vnitřním prostorem, ani variabilitou a ani výběrem motorů. A už vůbec ne cenou 😉

Btw k té 2008, elektrika si svou cenu neobhájí, 1.2PT 96kW GT je za 625tis Kč, tedy o 350tis levnější a užitnými vlastnostmi je úplně jinde. Je to jasná volba a stačí i výbava Allure, kde cena klesne na 565tis Kč 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Předváděcí není nový a Captur není Scénic.
Avatar - xxc
xxc
Ved jasne, to som uviedol len pre porovnanie. Som asi posledny, co by som obhajoval vysoku cenu aut.
lukas13
Ubral jsi mimálně 50 tisíc, spíš víc. A to se bavíme o začátku 2023.
lukas13
Já kupoval na začátku 2010 Megane III - tehdy novinka - v kombíku, slušně vybavený (např. ve standardu ESP, což tehdy v C segmentu běžné rozhodně nebylo) za 264 s DPH i se zimákama, koberečky + pár dalších věcí, které byly ofiko za příplatek. Ceníková cca 330. To bylo fajn 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
dnes je ESP v každém autě, to nevidím jako přidanou hodnotu pro srovnávání s dnešními auty. Zimní komplety dnes taky člověk dostane ke kde čemu, včetně koberečků. Ano, dnes auto za 300k nekoupíme, ale máme také úplně jiné platy a inflace je též úplně jinde.
webpaja
Pořád platí reálné mzdy, reálné výdaje a reálné zdražení.
Avatar - Ozzman
Ozzman
ESP i ASR měla už Laguna 2 v roce 2002 v základu, stejně jako Megane 2 (možná až na nějaké uplně osekané verze ze začátku výroby), který přišel rok po ní. Máme doma dvojkového 2008, mimo ESP a ASR má třeba AUX, MP3, USB do rádia, senzory dešťové, na světla a tak... Renault byl vždycky dobře vybaven i v nižších výbavách, to není Škodovka 😁
lukas13
Jo, v tomhle byl tehdy Renault hodně napřed. A dneska? Koukni na crashtest Zoe... 😬

To ESP jsem psal právě proto, že např. pro i30 byl tehdy příplatek 20t. Megan v zákludu, Clio za nějakých 7-8t...
Hendly
To bylo v dobe srotovneho, ne?
Tedy v dobe totalniho propadu trhu.
Dnes je , spise byl, naopak aut nedostatek.
Neporovnatelna stav.
lukas13
Já o voze, ty o koze.

A ne, bylo to bez šrotovného. A v roce 2015 kombi Megane III Limited, TCe 130, všechny extras vyjma jedné položky... 370.

Jen vyvracím blábol, že auta jsou dnes levná. Je to totální blbost. Lež, chceš-li.
Proč tomu tak je v tomto vlákně neřeším.
Avantime
Nezabudni na infláciu.
lukas13
Pokud započítám inflaci, odpovídalo by to na začátku roku 2023 sumě 387 tisíc. Jaký kombík C segmentu za to dnes koupíš? Ano, auta jsou vybavenějši, takže jaký kombík C segmentu v základu za to koupíš?

Průměrná mzda - 25tis v roce 2010 (19 300 čistého). cca 42tis 2022 (33 650 čistého). Reálný růst, po započtení inflace, cca +5500 čistého.

Mno, když se podívám na dnešní ceny aut, nějak mi to tvrzení o tom, že jsou dnes levnější, nevychází. Sorry jako.

Ps.: Počítal jsem to narychlo, takže se mě nesnažte nachytat na detailech. Ale +/- to tak je.
traveldrive
Inflácia... s ňou, či bez nej, moje auto za 3 roky (2020-2023) ako nové podraželo o 30%.
Celkovo dnešné ceny áut sú proste prestrelené. Starý trik, obmedziť výrobu, obmedziť ponuku, a ľudia sa o to aj tak pobijú a ceny poletia raketovo nahor. Prečo zarobiť balík výrobou 1000 áut, keď sa rovnaký balík dá zarobiť aj polovičnou produkciou? A zákazník na to vždy skočí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
co znamená slušná výbava? v roce 2011 slušná výbava může dnes znamenat social verze.
lukas13
Ano. Myslím, že to odpovídá nějaké dnešní základní verzi. 6 airbagů, ESP, dálkový centrál kartou, klima, rádio (CD s MP3), PP atd. Pomineme-li různé elektronické asistenty, mělo to vlastně veškerou základní komfortní výbavu, kterou mají auta i dnes.
traveldrive
Na druhú stranu - koľko z tej dnešnej výbavy, ktorú v aute dostaneš, skutočne chceš a využiješ?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Yep. To je dnes takový typický trik automobilek. Přijde zdražení o 70k s tím, že ti to jakože dorovnají výbavou, takže máš sice Virtual Cockpit, deset asistentů, velký infotainment, sklopná zrcátka... ale autoklima? Lepší světla? Vyhřívané sedačky? Dokup pakety po 30-50k, popř. vem si nejvyšší výbavu...
Avatar - speedfred
speedfred
Už si celkom nespomínam čo všetko malo ale mám pocit že plno airbagov (6?) abs, esp, autoklima, výhrev sedačiek, el okná, panoráma, ťazné, kamera, 17 al kolesá + zimáky atď atď.
Infláciou si iba ospravedlnujete cenu sami pred sebou. Autá zdraželi celkom razantne a vidím to pri dodávkach. Tie sa nezmenili nič (skôr motory este horšie) ale ceny sú občas raz také.
lukas13
Přesně 👍
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jsou čím dál horší, a ještě dražší.
Futurista
No, auto samotný i technika asi bude kvalitní, interier pro mne moc není, exterier by mne neurazil, ale... Cena? Stále šílená. Dojezd? Naprosto nedostatečnej. Pravda, že jednou za měsíc vyjedeme s rodinkou někam dál na víkend, jednou za 3 měsíce po Evropě, Itálie, Slovinsko, Rakousko... A neumím si představit, že po každých 250 až 300 km budu zevlovat někde na benzínce, a když budu mít štěstí, tak budu jen půl hodiny číst noviny a lejt do sebe kafe. To fakt ne.

Na druhou stranu, i já měním priority. Před dvěma měsíci jsem za 650 koupil Renaulta Arkanu hybrid a jsem naprosto spokojenej, jezdím dálky za 4,5 město za 5, paráda. Na nádrž ujedu přes 900 km. A to jsem ještě na začátku léta tvrdil, že automat a jakákoliv elektrika mi nesmí do baráku. Ale ono to funguje parádně. Takže pokud bude mít EV minimálně dvojnásobný dojezd a minimálně o třetinu nižší cenovku, pak možná i EV vezmu na milost. 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
😁 😁 😁 😁 😁
Avatar - xxc
xxc
Pri takej jazde, kde to jazdi za 4,5 l, aj ten Peugeot by dal 300 km za 4 hodiny, co uz sa celkom da. Ale suhlasim, na jazdy po Europe sa to nehodi a trosku im usiel vlak
lukas13
Gratulace. Těším se na recenzi. :yes:

Ať dělá jen radost. 😉
Futurista
Jo kamarade, recenze nebude, nejak na to neni cas ani mevim, pro koho to psat. Podivej na zdejsi diskuze, kam az to doslo. Ale jsem spokojenej, manzelka taky, motoricky parada, ten prechod mezi elektrikou a benzinem nepoznas, a vic nez pulku najetych km je na elektriku. Fakt parada. Uz byl cas na vymenu, cena byla podobna jako na Megana v kombajnu a protoze manzelka jezdi vetsinou cesty jen od nas do mesta a zpatky, tak jsem zkusil a vzal tohle. A fakt nelituju. 😉
lukas13
Škoda té recenze. No, já mám co říkat 😄

Hlavně že jste spokojení. :yes:

Ps.: Mám Compass, bez elektriky. Spokojenost veliká. Bere si to cca o 0.5l víc než TCe v Meganu. Krom města, tam to žere jako prokopnuté, ale to nám zas tak nevadí.
Jirka B.
Ehm, neni lepsi za ty prachy koupit Teslu 3? Je Tesla.v necem horsi?
DonVito
Nema budiky pred volantem.
Ma horsi servisni sit.

A TM3 je mene prakticky sedan, samozrejme.
jhamil
Být toto auto za půlku, tak se se i v CZ prodává po tisíci kusech. Ať už je či byla inflace a růst platů jakýkoliv, je to za tu cenu na naše poměru prostě moc. Průměrné stáří aut (15 -16 let) mluví za vše.
lukas13
Jo, naprostý souhlas :yes:
webpaja
Proč se jí vůbec zaobírat? Kolik lidí vezme milion korun, koupí si malé EV a bude doufat, že ujede 300km na jedno nabití? Nevím proč tu řešit čísla, je to prostě za tu cenu nesmyslné auto.

A auta opravdu nezlevnila, vzhledem ke zdražení všeho je reálná mzda menší než před 3-mi lety.
DonVito
"Kolik lidí vezme milion korun, koupí si malé EV a bude doufat, že ujede 300km na jedno nabití?"
Pobavilo. :yes😒br />
Kolik lidí vezme skoro osm set tisic a koupí si maly crossover? 😉
https😐/www.sauto.cz/…/kamiq/193836493
Škoda Kamiq, 1.5TSi DSG Monte Carlo NAVI
Nové, 2023, 10 km
779 000 Kč

Budes-li posuzovat BEV (jen) optikou dojezdu, budes vzdy presvedcen o tom, jak jsou BEV spatny...

PS Ta tva posledni veta je take dost hloupa...
webpaja
Rozdíl 200tkč a využitelnost Kamiqu s mnohem lepší dynamikou bez omezení.
DonVito
200.000Kc se ti na palivu za sest let vrati.

Dynamika?
Projed se nekdy tim Peugeotem. 😉
webpaja
Na palivu? To pouze v případě, že to budeš používat jako městské vozidlo a dobíjet pomalu doma. Jakmile chceš rychlodobíjení a potřebuješ někam dojet, tak výhoda padá.
ericn
Hlavně ten rozdíl není 200tis, ale 360tis Kč ve verzi GT 😉
DonVito
Prosim, uz si odmyslete spojeni: EV a mestske vozidlo.

Dojezd 300km neni jen do mesta!

Vetsine uzivatelu bude stacit dobijet doma z 90%?
300km je dostatecnych i pro delsi cesty tam a zpet...
webpaja
Jestli je delší cesta do 200km, tak pak ano. Pro mě s bídou 300km dostatečné rozhodně není. Je to malé a drahé.
DonVito
Male a drahe to je.
Brzy to pujde dolu diky Tesle a Cine.
ericn
Kdy bude to tvoje “brzy”? Už to trvá pár let to tvoje brzy 😉
Avatar - Emel
Emel
Delší cesta tam a zpět, to obvykle znamená dálnici. Myslíš, že v kombinaci s dálnicí dokážeš s 48kWh spolehlivě najet 300km, tj. vejít se do 16kWh/100?
traveldrive
Dojazd 300 km je do mesta a blízkeho okolia. Ako obchoďák by som to nebral ani omylom, rovnako kuriéri, referenti a ďalšie podobné profesie. Ako druhé auto do rodiny povedzme že áno, ale kto je schopný dať zaň milión?
ptr078
To si ako vyratal? Hod sem prosim prepocet
DonVito
To je naprosto zbytecny.

Stejne bys tomu neveril a zpochybnoval vse od spotreby EV po cenu za kWh...

Uspokoj se svym vypoctem se spotrebou 30kWh a cenou za kWh pres 20Kc. 😉

Kdybys preci jen chtel znat cisla😒br /> Kilowatthodina CEZ (kWh) stojí nyni 4,17 až 6,05 Kč. Kdyz mas solary samozrejme min. Pro spotrebu si dosad u EV i u fosilu WLTP.
To das.
ptr078
Ale solary tiez treba kupit, nie vzdy tankujes doma, v zime to bude trosku inac ako v lete atd, nie kazdy ma na klobuku namontovanu fotovoltaiku, takze iba pausalizujes
DonVito
Ano, proto jsem psal, ze diskuze s tebou je zbytecna.

Stejne jako kterekoli kalkulace TCO.
Jestli tedy vubec vis, co TCO znamena.

Poslal jsem ti ceny, jestli chces, proved si vypocet sam.

Ale je mi jasny, ze jezdis za tri litry dieselu...
😁
ptr078
Tak sme sa projeli. Na vonkajsie rozmery je to v interieri male. Interier v gt verzii prijemny, i cocpit, maly volant nesadne kazdemu. Motory ziadne, jazdne vlastnosti slabe. Nikto, kto ma rad auta si to za tu cenu nekupi. Takze ja by som si radsej kupil pohodlne kreslo do obyvacky a este by som usetril.
ericn
Doníku, zas mimo realitu? Sny jsou pěkná věc, ale realita je 60 zaregistrovaných ks v ČR tento rok… Spalovacích je pak 842ks, takže preference zákazníků jsou jasné 😉

Btw v Česku je 60 showroomů, kolik z těch 60 zaregistrovaných kusů bude asi předváděček? 😒]
jhamil
Tady je otázkou, za jak dlouho si tento Kamiq najde svého kupce. Je to už taky dost drahé.
ericn
Rozhodně jej najde rychleji než elektrická P2008 😉
ptr078
Presne, ved si to dohladaj, kamiq sa predava celkom slusne
jhamil
Ano to máš pravdu. Ovšem co jsem se bavil s prodejkyní, tak v cenové relaci 500 000.Byť to bylo před rokem a něco. Že se tento Kamiq prodá rychleji než Peugeot se dá předpokládat.
Avatar - Emel
Emel
Kolik? Málo... 1.5TSI DSG je pro Kamiq okrajová motorizace, dostává se tím už mimo svou komfortní zónu... stejně tak výbava s panoramou atd. Auto se tak jistě naspecifikovat dá, ale všem je jasné, že jádro prodejů je 1.0TSI v nějaké prostřední výbavě.
webpaja
Souhlas, navíc z hlediska užitku a reálného provozu je to prostě jinde.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Musím říct, že tě celkm obdivuji, jak se dokážeš stále angažovat v diskuzích na ACZ. Já to už vzdal. Prakticky tu je jen Ozzman a pád dalších, nicméně v silné převaze tu jsou nicky, se kterými je diskuze úplně zbytečná. V každé diskuzi má Dieselfobii Mikesus, co podsouvá, jak je Toyota TOP ze všech TOPů a že auta jsou levná a neskutečná skvadra nicků, které nejde uargumentovat, ale ty mám stejně na BL a i díky tomu se to skoro nedá číst.
Je to celkem škoda, kam to tady na ACZ upadlo co? Celkemmi to chybí.
webpaja
Už taky velmi málo. Doba kdy jsme se tu mazali po značkách, porovnávali, testovali, radili si, kolikrát se i hádali (ale rozumně) je pryč.
Úplně vymizeli třeba kluci, co tu řešili ojetá auta. Něco je na MACZ, ale tady v diskuzích pomálu. Chybí GTI, málo je Woody, Jossalito, MT...

Jinam na diskuze nechodím, občas jsem ještě zašel na autorevue, ale tam řádí ten samý multinick co tady. Takže to proč jsme sem chodili nejčastěji a pak se i osobně sráželi tu už není.
Avatar - xxc
xxc
Doba prisniesla auta, o ktorych sme vsetci snivali a niektori zaostali. Kedysi ludia riesili, ktore plemeno kona je dobre na orbu, ktore na dlhe trasy a ktore je nenarocne na travu. A tiez to casom prestali ludia riesit 😄
webpaja
Nebavili jsme se o autech, v těch problém není, ale o kvalitě diskuzí.
Arese
...: děsivá cena, mizerná použitelnost a (diplomaticky řečeno) kontroverzní i-Cocpit. Kdo by do něčeho takového dobrovolně šel? Jedině úplný blázen! 😲 :no: