Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Peugeot e-2008 GT – Stylovka pro rozvážné

Modernizovaný Peugeot 2008 vypadá vážně k světu a má lepší infotainment. Elektrický pohon mu skvěle sedí, verze e-2008 je pohodlná a za svou cenu nabízí docela dost. Bude se ovšem líbit výhradně těm, kteří hledají auto pro klidnou, rozvážnou jízdu a jiný styl cestování nevyhledávají.
Zpět na článek
16. 10. 2023 14:11
16. 10. 2023 16:23
16. 10. 2023 18:34
16. 10. 2023 19:43
16. 10. 2023 16:27
16. 10. 2023 16:39
16. 10. 2023 16:53
16. 10. 2023 17:43
17. 10. 2023 08:56
17. 10. 2023 18:18
18. 10. 2023 11:47
16. 10. 2023 18:41
16. 10. 2023 19:47
17. 10. 2023 06:25
17. 10. 2023 06:51
18. 10. 2023 11:56
17. 10. 2023 11:51
18. 10. 2023 11:51
16. 10. 2023 18:57
16. 10. 2023 22:41
17. 10. 2023 00:04
16. 10. 2023 19:45
16. 10. 2023 22:47
17. 10. 2023 00:05
17. 10. 2023 09:21
17. 10. 2023 07:01
18. 10. 2023 11:52
17. 10. 2023 08:55
16. 10. 2023 18:56
16. 10. 2023 20:25
16. 10. 2023 21:29
16. 10. 2023 22:21
16. 10. 2023 23:06
16. 10. 2023 23:20
17. 10. 2023 06:23
17. 10. 2023 07:01
17. 10. 2023 07:10
17. 10. 2023 07:53
17. 10. 2023 07:58
17. 10. 2023 08:08
17. 10. 2023 10:15
17. 10. 2023 10:20
17. 10. 2023 11:40
17. 10. 2023 12:36
17. 10. 2023 12:36
17. 10. 2023 14:04
17. 10. 2023 07:59
17. 10. 2023 10:17
17. 10. 2023 08:19
17. 10. 2023 07:25
17. 10. 2023 09:00
17. 10. 2023 09:05
17. 10. 2023 13:12
18. 10. 2023 08:34
17. 10. 2023 12:27
18. 10. 2023 06:52
17. 10. 2023 09:30
17. 10. 2023 10:19
17. 10. 2023 18:30
17. 10. 2023 19:14
16. 10. 2023 14:11
Jó...
...crossover B segmentu za mega. Nó, nekup to.

Dofám, že tentokrát se nenajde trouba, který začne vysvětlovat že auta jsou dnes levnější než kdy dřív. Nejsou.
Rozbalit vlákno
27
16. 10. 2023 16:23
Re: Jó...
Samozrejme, že sú a samozrejme si zabudol spomenúť, že ide o elektromobil. Pred desiatimi rokmi by ťa toľko stál Peugeot iOn, dnes je to solídne vybavený crossover, ktorý sa priestorovo dá v interiéri porovnať s C segmentom. Že je elektro bez dotácií stále drahé oproti spaľovákom, to nespochybňujem, to je fakt.
16. 10. 2023 18:34
Re: Re: Jó...
No neviem s akym ceckom porovnavas, ale vw family c segment je priestorovo uplne niekde inde.
Avatar - Mikesus
16. 10. 2023 19:43
Re: Jó...
s C segmentem bych B SUV/cross opravdu nesrovnával. Nicméně s tou cenou souhlasím, auta jsou stále levnější než kdy dřív. Jen nejsou dostupné social edition pro reklamní "cena od", proto se některým zdá, že levnější nejsou
Avatar - xxc
16. 10. 2023 16:27
Re: Jó...
Peugeot 3008 hdi stal v roku 2010 746 000 czk.
Za 968134 Kč v roce 2023 se dalo nakoupit stejně jako za 746000 Kč v roce 2010.
Ano, auta su drahsie, ale nie je to take hrozne, ako to vyzera. A dnes su auta lepsie.
Avatar - speedfred
16. 10. 2023 16:39
Re: Jó...
V roku 2011 som kupoval nový Scénik vo veľmi slušnej výbave za 395t Kč
Avatar - xxc
16. 10. 2023 16:53
Re: Jó...
A teraz to mam prepocitat? Za 503060 Kč v roce 2023 se dalo nakoupit stejně jako za 395000 Kč v roce 2011.
Za 538 000 czk je predvadzaci Captur vo velmi slusnej vybave :-)

Aj tak by som tu 2008 uz nebral, ked je lacnejsi a podla papierov aj lepsi MG4.
16. 10. 2023 17:43
Re: Jó...
Captur není Scenic a to ani tím z roku 2011 - vnitřním prostorem, ani variabilitou a ani výběrem motorů. A už vůbec ne cenou ;-)

Btw k té 2008, elektrika si svou cenu neobhájí, 1.2PT 96kW GT je za 625tis Kč, tedy o 350tis levnější a užitnými vlastnostmi je úplně jinde. Je to jasná volba a stačí i výbava Allure, kde cena klesne na 565tis Kč ;-)
Avatar - twistedTSD
17. 10. 2023 08:56
Re: Jó...
Předváděcí není nový a Captur není Scénic.
Avatar - xxc
17. 10. 2023 18:18
Re: Jó...
Ved jasne, to som uviedol len pre porovnanie. Som asi posledny, co by som obhajoval vysoku cenu aut.
18. 10. 2023 11:47
Re: Jó...
Ubral jsi mimálně 50 tisíc, spíš víc. A to se bavíme o začátku 2023.
16. 10. 2023 18:41
Re: Jó...
Já kupoval na začátku 2010 Megane III - tehdy novinka - v kombíku, slušně vybavený (např. ve standardu ESP, což tehdy v C segmentu běžné rozhodně nebylo) za 264 s DPH i se zimákama, koberečky + pár dalších věcí, které byly ofiko za příplatek. Ceníková cca 330. To bylo fajn ;-)
Avatar - Mikesus
16. 10. 2023 19:47
Re: Jó...
dnes je ESP v každém autě, to nevidím jako přidanou hodnotu pro srovnávání s dnešními auty. Zimní komplety dnes taky člověk dostane ke kde čemu, včetně koberečků. Ano, dnes auto za 300k nekoupíme, ale máme také úplně jiné platy a inflace je též úplně jinde.
17. 10. 2023 06:25
Re: Jó...
Pořád platí reálné mzdy, reálné výdaje a reálné zdražení.
Avatar - Ozzman
17. 10. 2023 06:51
Re: Jó...
ESP i ASR měla už Laguna 2 v roce 2002 v základu, stejně jako Megane 2 (možná až na nějaké uplně osekané verze ze začátku výroby), který přišel rok po ní. Máme doma dvojkového 2008, mimo ESP a ASR má třeba AUX, MP3, USB do rádia, senzory dešťové, na světla a tak... Renault byl vždycky dobře vybaven i v nižších výbavách, to není Škodovka :D
18. 10. 2023 11:56
Re: Jó...
Jo, v tomhle byl tehdy Renault hodně napřed. A dneska? Koukni na crashtest Zoe... 😬

To ESP jsem psal právě proto, že např. pro i30 byl tehdy příplatek 20t. Megan v zákludu, Clio za nějakých 7-8t...
17. 10. 2023 11:51
Re: Jó...
To bylo v dobe srotovneho, ne?
Tedy v dobe totalniho propadu trhu.
Dnes je , spise byl, naopak aut nedostatek.
Neporovnatelna stav.
18. 10. 2023 11:51
Re: Jó...
Já o voze, ty o koze.

A ne, bylo to bez šrotovného. A v roce 2015 kombi Megane III Limited, TCe 130, všechny extras vyjma jedné položky... 370.

Jen vyvracím blábol, že auta jsou dnes levná. Je to totální blbost. Lež, chceš-li.
Proč tomu tak je v tomto vlákně neřeším.
16. 10. 2023 18:57
Re: Jó...
Nezabudni na infláciu.
16. 10. 2023 22:41
Re: Jó...
Pokud započítám inflaci, odpovídalo by to na začátku roku 2023 sumě 387 tisíc. Jaký kombík C segmentu za to dnes koupíš? Ano, auta jsou vybavenějši, takže jaký kombík C segmentu v základu za to koupíš?

Průměrná mzda - 25tis v roce 2010 (19 300 čistého). cca 42tis 2022 (33 650 čistého). Reálný růst, po započtení inflace, cca +5500 čistého.

Mno, když se podívám na dnešní ceny aut, nějak mi to tvrzení o tom, že jsou dnes levnější, nevychází. Sorry jako.

Ps.: Počítal jsem to narychlo, takže se mě nesnažte nachytat na detailech. Ale +/- to tak je.
17. 10. 2023 00:04
Re: Jó...
Inflácia... s ňou, či bez nej, moje auto za 3 roky (2020-2023) ako nové podraželo o 30%.
Celkovo dnešné ceny áut sú proste prestrelené. Starý trik, obmedziť výrobu, obmedziť ponuku, a ľudia sa o to aj tak pobijú a ceny poletia raketovo nahor. Prečo zarobiť balík výrobou 1000 áut, keď sa rovnaký balík dá zarobiť aj polovičnou produkciou? A zákazník na to vždy skočí.
Avatar - Mikesus
16. 10. 2023 19:45
Re: Jó...
co znamená slušná výbava? v roce 2011 slušná výbava může dnes znamenat social verze.
16. 10. 2023 22:47
Re: Jó...
Ano. Myslím, že to odpovídá nějaké dnešní základní verzi. 6 airbagů, ESP, dálkový centrál kartou, klima, rádio (CD s MP3), PP atd. Pomineme-li různé elektronické asistenty, mělo to vlastně veškerou základní komfortní výbavu, kterou mají auta i dnes.
17. 10. 2023 00:05
Re: Jó...
Na druhú stranu - koľko z tej dnešnej výbavy, ktorú v aute dostaneš, skutočne chceš a využiješ?
Avatar - twistedTSD
17. 10. 2023 09:21
Re: Jó...
Yep. To je dnes takový typický trik automobilek. Přijde zdražení o 70k s tím, že ti to jakože dorovnají výbavou, takže máš sice Virtual Cockpit, deset asistentů, velký infotainment, sklopná zrcátka... ale autoklima? Lepší světla? Vyhřívané sedačky? Dokup pakety po 30-50k, popř. vem si nejvyšší výbavu...
Avatar - speedfred
17. 10. 2023 07:01
Re: Jó...
Už si celkom nespomínam čo všetko malo ale mám pocit že plno airbagov (6?) abs, esp, autoklima, výhrev sedačiek, el okná, panoráma, ťazné, kamera, 17 al kolesá + zimáky atď atď.
Infláciou si iba ospravedlnujete cenu sami pred sebou. Autá zdraželi celkom razantne a vidím to pri dodávkach. Tie sa nezmenili nič (skôr motory este horšie) ale ceny sú občas raz také.
Avatar - twistedTSD
17. 10. 2023 08:55
Re: Jó...
Jsou čím dál horší, a ještě dražší.
16. 10. 2023 18:56
Správná doba
No, auto samotný i technika asi bude kvalitní, interier pro mne moc není, exterier by mne neurazil, ale... Cena? Stále šílená. Dojezd? Naprosto nedostatečnej. Pravda, že jednou za měsíc vyjedeme s rodinkou někam dál na víkend, jednou za 3 měsíce po Evropě, Itálie, Slovinsko, Rakousko... A neumím si představit, že po každých 250 až 300 km budu zevlovat někde na benzínce, a když budu mít štěstí, tak budu jen půl hodiny číst noviny a lejt do sebe kafe. To fakt ne.

Na druhou stranu, i já měním priority. Před dvěma měsíci jsem za 650 koupil Renaulta Arkanu hybrid a jsem naprosto spokojenej, jezdím dálky za 4,5 město za 5, paráda. Na nádrž ujedu přes 900 km. A to jsem ještě na začátku léta tvrdil, že automat a jakákoliv elektrika mi nesmí do baráku. Ale ono to funguje parádně. Takže pokud bude mít EV minimálně dvojnásobný dojezd a minimálně o třetinu nižší cenovku, pak možná i EV vezmu na milost. :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Mokrous
16. 10. 2023 19:46
Re: Správná doba
:D :D :D :D :D
Avatar - xxc
16. 10. 2023 20:25
Re: Správná doba
Pri takej jazde, kde to jazdi za 4,5 l, aj ten Peugeot by dal 300 km za 4 hodiny, co uz sa celkom da. Ale suhlasim, na jazdy po Europe sa to nehodi a trosku im usiel vlak
16. 10. 2023 22:48
Re: Správná doba
Gratulace. Těším se na recenzi. :yes:

Ať dělá jen radost. ;-)
16. 10. 2023 22:58
Re: Správná doba
Jo kamarade, recenze nebude, nejak na to neni cas ani mevim, pro koho to psat. Podivej na zdejsi diskuze, kam az to doslo. Ale jsem spokojenej, manzelka taky, motoricky parada, ten prechod mezi elektrikou a benzinem nepoznas, a vic nez pulku najetych km je na elektriku. Fakt parada. Uz byl cas na vymenu, cena byla podobna jako na Megana v kombajnu a protoze manzelka jezdi vetsinou cesty jen od nas do mesta a zpatky, tak jsem zkusil a vzal tohle. A fakt nelituju. 😉
16. 10. 2023 23:06
Re: Správná doba
Škoda té recenze. No, já mám co říkat :-)

Hlavně že jste spokojení. :yes:

Ps.: Mám Compass, bez elektriky. Spokojenost veliká. Bere si to cca o 0.5l víc než TCe v Meganu. Krom města, tam to žere jako prokopnuté, ale to nám zas tak nevadí.
16. 10. 2023 21:29
Ta cena..
Ehm, neni lepsi za ty prachy koupit Teslu 3? Je Tesla.v necem horsi?
Rozbalit vlákno
1
16. 10. 2023 22:21
Re: Ta cena..
Nema budiky pred volantem.
Ma horsi servisni sit.

A TM3 je mene prakticky sedan, samozrejme.
16. 10. 2023 23:06
Být toto
Být toto auto za půlku, tak se se i v CZ prodává po tisíci kusech. Ať už je či byla inflace a růst platů jakýkoliv, je to za tu cenu na naše poměru prostě moc. Průměrné stáří aut (15 -16 let) mluví za vše.
Rozbalit vlákno
1
16. 10. 2023 23:20
Re: Být toto
Jo, naprostý souhlas :yes:
17. 10. 2023 06:23
Inflace?
Proč se jí vůbec zaobírat? Kolik lidí vezme milion korun, koupí si malé EV a bude doufat, že ujede 300km na jedno nabití? Nevím proč tu řešit čísla, je to prostě za tu cenu nesmyslné auto.

A auta opravdu nezlevnila, vzhledem ke zdražení všeho je reálná mzda menší než před 3-mi lety.
Rozbalit vlákno
27
17. 10. 2023 07:01
Re: Inflace?
"Kolik lidí vezme milion korun, koupí si malé EV a bude doufat, že ujede 300km na jedno nabití?"
Pobavilo. :yes:

Kolik lidí vezme skoro osm set tisic a koupí si maly crossover? ;-)
https://www.sauto.cz/…/kamiq/193836493
Škoda Kamiq, 1.5TSi DSG Monte Carlo NAVI
Nové, 2023, 10 km
779 000 Kč

Budes-li posuzovat BEV (jen) optikou dojezdu, budes vzdy presvedcen o tom, jak jsou BEV spatny...

PS Ta tva posledni veta je take dost hloupa...
17. 10. 2023 07:10
Re: Inflace?
Rozdíl 200tkč a využitelnost Kamiqu s mnohem lepší dynamikou bez omezení.
17. 10. 2023 07:53
Re: Inflace?
200.000Kc se ti na palivu za sest let vrati.

Dynamika?
Projed se nekdy tim Peugeotem. ;-)
17. 10. 2023 07:58
Re: Inflace?
Na palivu? To pouze v případě, že to budeš používat jako městské vozidlo a dobíjet pomalu doma. Jakmile chceš rychlodobíjení a potřebuješ někam dojet, tak výhoda padá.
17. 10. 2023 08:08
Re: Inflace?
Hlavně ten rozdíl není 200tis, ale 360tis Kč ve verzi GT ;-)
17. 10. 2023 10:15
Re: Inflace?
Prosim, uz si odmyslete spojeni: EV a mestske vozidlo.

Dojezd 300km neni jen do mesta!

Vetsine uzivatelu bude stacit dobijet doma z 90%?
300km je dostatecnych i pro delsi cesty tam a zpet...
17. 10. 2023 10:20
Re: Inflace?
Jestli je delší cesta do 200km, tak pak ano. Pro mě s bídou 300km dostatečné rozhodně není. Je to malé a drahé.
17. 10. 2023 11:40
Re: Inflace?
Male a drahe to je.
Brzy to pujde dolu diky Tesle a Cine.
17. 10. 2023 12:36
Re: Inflace?
Kdy bude to tvoje “brzy”? Už to trvá pár let to tvoje brzy ;-)
Avatar - Emel
17. 10. 2023 12:36
Re: Inflace?
Delší cesta tam a zpět, to obvykle znamená dálnici. Myslíš, že v kombinaci s dálnicí dokážeš s 48kWh spolehlivě najet 300km, tj. vejít se do 16kWh/100?
17. 10. 2023 14:04
Re: Inflace?
Dojazd 300 km je do mesta a blízkeho okolia. Ako obchoďák by som to nebral ani omylom, rovnako kuriéri, referenti a ďalšie podobné profesie. Ako druhé auto do rodiny povedzme že áno, ale kto je schopný dať zaň milión?
17. 10. 2023 07:59
Re: Re: Inflace?
To si ako vyratal? Hod sem prosim prepocet
17. 10. 2023 10:17
Re: Re: Inflace?
To je naprosto zbytecny.

Stejne bys tomu neveril a zpochybnoval vse od spotreby EV po cenu za kWh...

Uspokoj se svym vypoctem se spotrebou 30kWh a cenou za kWh pres 20Kc. ;-)

Kdybys preci jen chtel znat cisla:
Kilowatthodina CEZ (kWh) stojí nyni 4,17 až 6,05 Kč. Kdyz mas solary samozrejme min. Pro spotrebu si dosad u EV i u fosilu WLTP.
To das.
17. 10. 2023 13:11
Re: Re: Re: Inflace?
Ale solary tiez treba kupit, nie vzdy tankujes doma, v zime to bude trosku inac ako v lete atd, nie kazdy ma na klobuku namontovanu fotovoltaiku, takze iba pausalizujes
17. 10. 2023 15:48
Re: Re: Re: Inflace?
Ano, proto jsem psal, ze diskuze s tebou je zbytecna.

Stejne jako kterekoli kalkulace TCO.
Jestli tedy vubec vis, co TCO znamena.

Poslal jsem ti ceny, jestli chces, proved si vypocet sam.

Ale je mi jasny, ze jezdis za tri litry dieselu...
:D
17. 10. 2023 08:19
Re: Re: Inflace?
Tak sme sa projeli. Na vonkajsie rozmery je to v interieri male. Interier v gt verzii prijemny, i cocpit, maly volant nesadne kazdemu. Motory ziadne, jazdne vlastnosti slabe. Nikto, kto ma rad auta si to za tu cenu nekupi. Takze ja by som si radsej kupil pohodlne kreslo do obyvacky a este by som usetril.
17. 10. 2023 07:25
Re: Inflace?
Doníku, zas mimo realitu? Sny jsou pěkná věc, ale realita je 60 zaregistrovaných ks v ČR tento rok… Spalovacích je pak 842ks, takže preference zákazníků jsou jasné ;-)

Btw v Česku je 60 showroomů, kolik z těch 60 zaregistrovaných kusů bude asi předváděček? :-[]
17. 10. 2023 09:00
Re: Inflace?
Tady je otázkou, za jak dlouho si tento Kamiq najde svého kupce. Je to už taky dost drahé.
17. 10. 2023 09:05
Re: Inflace?
Rozhodně jej najde rychleji než elektrická P2008 ;-)
17. 10. 2023 13:12
Re: Re: Inflace?
Presne, ved si to dohladaj, kamiq sa predava celkom slusne
18. 10. 2023 08:34
Re: Re: Inflace?
Ano to máš pravdu. Ovšem co jsem se bavil s prodejkyní, tak v cenové relaci 500 000.Byť to bylo před rokem a něco. Že se tento Kamiq prodá rychleji než Peugeot se dá předpokládat.
Avatar - Emel
17. 10. 2023 12:27
Re: Inflace?
Kolik? Málo... 1.5TSI DSG je pro Kamiq okrajová motorizace, dostává se tím už mimo svou komfortní zónu... stejně tak výbava s panoramou atd. Auto se tak jistě naspecifikovat dá, ale všem je jasné, že jádro prodejů je 1.0TSI v nějaké prostřední výbavě.
18. 10. 2023 06:52
Re: Inflace?
Souhlas, navíc z hlediska užitku a reálného provozu je to prostě jinde.
Avatar - kari.laz
17. 10. 2023 09:30
Re: Inflace?
Musím říct, že tě celkm obdivuji, jak se dokážeš stále angažovat v diskuzích na ACZ. Já to už vzdal. Prakticky tu je jen Ozzman a pád dalších, nicméně v silné převaze tu jsou nicky, se kterými je diskuze úplně zbytečná. V každé diskuzi má Dieselfobii Mikesus, co podsouvá, jak je Toyota TOP ze všech TOPů a že auta jsou levná a neskutečná skvadra nicků, které nejde uargumentovat, ale ty mám stejně na BL a i díky tomu se to skoro nedá číst.
Je to celkem škoda, kam to tady na ACZ upadlo co? Celkemmi to chybí.
17. 10. 2023 10:19
Re: Inflace?
Už taky velmi málo. Doba kdy jsme se tu mazali po značkách, porovnávali, testovali, radili si, kolikrát se i hádali (ale rozumně) je pryč.
Úplně vymizeli třeba kluci, co tu řešili ojetá auta. Něco je na MACZ, ale tady v diskuzích pomálu. Chybí GTI, málo je Woody, Jossalito, MT...

Jinam na diskuze nechodím, občas jsem ještě zašel na autorevue, ale tam řádí ten samý multinick co tady. Takže to proč jsme sem chodili nejčastěji a pak se i osobně sráželi tu už není.
Avatar - xxc
17. 10. 2023 18:30
Re: Inflace?
Doba prisniesla auta, o ktorych sme vsetci snivali a niektori zaostali. Kedysi ludia riesili, ktore plemeno kona je dobre na orbu, ktore na dlhe trasy a ktore je nenarocne na travu. A tiez to casom prestali ludia riesit :-)
17. 10. 2023 19:14
Re: Inflace?
Nebavili jsme se o autech, v těch problém není, ale o kvalitě diskuzí.
18. 10. 2023 10:12
Tak si to shrňme...
...: děsivá cena, mizerná použitelnost a (diplomaticky řečeno) kontroverzní i-Cocpit. Kdo by do něčeho takového dobrovolně šel? Jedině úplný blázen! :-O :no:
Rozbalit vlákno
0