Testy
"Kolik lidí vezme milion korun, koupí si malé EV a bude doufat, že ujede 300km na jedno nabití?"
Pobavilo. :yes😒br />
Kolik lidí vezme skoro osm set tisic a koupí si maly crossover? 😉
https😐/www.sauto.cz/…/kamiq/193836493
Škoda Kamiq, 1.5TSi DSG Monte Carlo NAVI
Nové, 2023, 10 km
779 000 Kč
Budes-li posuzovat BEV (jen) optikou dojezdu, budes vzdy presvedcen o tom, jak jsou BEV spatny...
PS Ta tva posledni veta je take dost hloupa...
Pobavilo. :yes😒br />
Kolik lidí vezme skoro osm set tisic a koupí si maly crossover? 😉
https😐/www.sauto.cz/…/kamiq/193836493
Škoda Kamiq, 1.5TSi DSG Monte Carlo NAVI
Nové, 2023, 10 km
779 000 Kč
Budes-li posuzovat BEV (jen) optikou dojezdu, budes vzdy presvedcen o tom, jak jsou BEV spatny...
PS Ta tva posledni veta je take dost hloupa...
Nema budiky pred volantem.
Ma horsi servisni sit.
A TM3 je mene prakticky sedan, samozrejme.
Ma horsi servisni sit.
A TM3 je mene prakticky sedan, samozrejme.
To je naprosto zbytecny.
Stejne bys tomu neveril a zpochybnoval vse od spotreby EV po cenu za kWh...
Uspokoj se svym vypoctem se spotrebou 30kWh a cenou za kWh pres 20Kc. 😉
Kdybys preci jen chtel znat cisla😒br /> Kilowatthodina CEZ (kWh) stojí nyni 4,17 až 6,05 Kč. Kdyz mas solary samozrejme min. Pro spotrebu si dosad u EV i u fosilu WLTP.
To das.
Stejne bys tomu neveril a zpochybnoval vse od spotreby EV po cenu za kWh...
Uspokoj se svym vypoctem se spotrebou 30kWh a cenou za kWh pres 20Kc. 😉
Kdybys preci jen chtel znat cisla😒br /> Kilowatthodina CEZ (kWh) stojí nyni 4,17 až 6,05 Kč. Kdyz mas solary samozrejme min. Pro spotrebu si dosad u EV i u fosilu WLTP.
To das.
Na palivu? To pouze v případě, že to budeš používat jako městské vozidlo a dobíjet pomalu doma. Jakmile chceš rychlodobíjení a potřebuješ někam dojet, tak výhoda padá.
Doníku, zas mimo realitu? Sny jsou pěkná věc, ale realita je 60 zaregistrovaných ks v ČR tento rok… Spalovacích je pak 842ks, takže preference zákazníků jsou jasné 😉
Btw v Česku je 60 showroomů, kolik z těch 60 zaregistrovaných kusů bude asi předváděček? 😒]
Btw v Česku je 60 showroomů, kolik z těch 60 zaregistrovaných kusů bude asi předváděček? 😒]
To bylo v dobe srotovneho, ne?
Tedy v dobe totalniho propadu trhu.
Dnes je , spise byl, naopak aut nedostatek.
Neporovnatelna stav.
Tedy v dobe totalniho propadu trhu.
Dnes je , spise byl, naopak aut nedostatek.
Neporovnatelna stav.
dnes je ESP v každém autě, to nevidím jako přidanou hodnotu pro srovnávání s dnešními auty. Zimní komplety dnes taky člověk dostane ke kde čemu, včetně koberečků. Ano, dnes auto za 300k nekoupíme, ale máme také úplně jiné platy a inflace je též úplně jinde.
Prosim, uz si odmyslete spojeni: EV a mestske vozidlo.
Dojezd 300km neni jen do mesta!
Vetsine uzivatelu bude stacit dobijet doma z 90%?
300km je dostatecnych i pro delsi cesty tam a zpet...
Dojezd 300km neni jen do mesta!
Vetsine uzivatelu bude stacit dobijet doma z 90%?
300km je dostatecnych i pro delsi cesty tam a zpet...
s C segmentem bych B SUV/cross opravdu nesrovnával. Nicméně s tou cenou souhlasím, auta jsou stále levnější než kdy dřív. Jen nejsou dostupné social edition pro reklamní "cena od", proto se některým zdá, že levnější nejsou
Proč se jí vůbec zaobírat? Kolik lidí vezme milion korun, koupí si malé EV a bude doufat, že ujede 300km na jedno nabití? Nevím proč tu řešit čísla, je to prostě za tu cenu nesmyslné auto.
A auta opravdu nezlevnila, vzhledem ke zdražení všeho je reálná mzda menší než před 3-mi lety.
A auta opravdu nezlevnila, vzhledem ke zdražení všeho je reálná mzda menší než před 3-mi lety.
Captur není Scenic a to ani tím z roku 2011 - vnitřním prostorem, ani variabilitou a ani výběrem motorů. A už vůbec ne cenou 😉
Btw k té 2008, elektrika si svou cenu neobhájí, 1.2PT 96kW GT je za 625tis Kč, tedy o 350tis levnější a užitnými vlastnostmi je úplně jinde. Je to jasná volba a stačí i výbava Allure, kde cena klesne na 565tis Kč 😉
Btw k té 2008, elektrika si svou cenu neobhájí, 1.2PT 96kW GT je za 625tis Kč, tedy o 350tis levnější a užitnými vlastnostmi je úplně jinde. Je to jasná volba a stačí i výbava Allure, kde cena klesne na 565tis Kč 😉
No, auto samotný i technika asi bude kvalitní, interier pro mne moc není, exterier by mne neurazil, ale... Cena? Stále šílená. Dojezd? Naprosto nedostatečnej. Pravda, že jednou za měsíc vyjedeme s rodinkou někam dál na víkend, jednou za 3 měsíce po Evropě, Itálie, Slovinsko, Rakousko... A neumím si představit, že po každých 250 až 300 km budu zevlovat někde na benzínce, a když budu mít štěstí, tak budu jen půl hodiny číst noviny a lejt do sebe kafe. To fakt ne.
Na druhou stranu, i já měním priority. Před dvěma měsíci jsem za 650 koupil Renaulta Arkanu hybrid a jsem naprosto spokojenej, jezdím dálky za 4,5 město za 5, paráda. Na nádrž ujedu přes 900 km. A to jsem ještě na začátku léta tvrdil, že automat a jakákoliv elektrika mi nesmí do baráku. Ale ono to funguje parádně. Takže pokud bude mít EV minimálně dvojnásobný dojezd a minimálně o třetinu nižší cenovku, pak možná i EV vezmu na milost. 😄
Na druhou stranu, i já měním priority. Před dvěma měsíci jsem za 650 koupil Renaulta Arkanu hybrid a jsem naprosto spokojenej, jezdím dálky za 4,5 město za 5, paráda. Na nádrž ujedu přes 900 km. A to jsem ještě na začátku léta tvrdil, že automat a jakákoliv elektrika mi nesmí do baráku. Ale ono to funguje parádně. Takže pokud bude mít EV minimálně dvojnásobný dojezd a minimálně o třetinu nižší cenovku, pak možná i EV vezmu na milost. 😄
Já kupoval na začátku 2010 Megane III - tehdy novinka - v kombíku, slušně vybavený (např. ve standardu ESP, což tehdy v C segmentu běžné rozhodně nebylo) za 264 s DPH i se zimákama, koberečky + pár dalších věcí, které byly ofiko za příplatek. Ceníková cca 330. To bylo fajn 😉
Jestli je delší cesta do 200km, tak pak ano. Pro mě s bídou 300km dostatečné rozhodně není. Je to malé a drahé.
Pokud započítám inflaci, odpovídalo by to na začátku roku 2023 sumě 387 tisíc. Jaký kombík C segmentu za to dnes koupíš? Ano, auta jsou vybavenějši, takže jaký kombík C segmentu v základu za to koupíš?
Průměrná mzda - 25tis v roce 2010 (19 300 čistého). cca 42tis 2022 (33 650 čistého). Reálný růst, po započtení inflace, cca +5500 čistého.
Mno, když se podívám na dnešní ceny aut, nějak mi to tvrzení o tom, že jsou dnes levnější, nevychází. Sorry jako.
Ps.: Počítal jsem to narychlo, takže se mě nesnažte nachytat na detailech. Ale +/- to tak je.
Průměrná mzda - 25tis v roce 2010 (19 300 čistého). cca 42tis 2022 (33 650 čistého). Reálný růst, po započtení inflace, cca +5500 čistého.
Mno, když se podívám na dnešní ceny aut, nějak mi to tvrzení o tom, že jsou dnes levnější, nevychází. Sorry jako.
Ps.: Počítal jsem to narychlo, takže se mě nesnažte nachytat na detailech. Ale +/- to tak je.
Na druhú stranu - koľko z tej dnešnej výbavy, ktorú v aute dostaneš, skutočne chceš a využiješ?
Už taky velmi málo. Doba kdy jsme se tu mazali po značkách, porovnávali, testovali, radili si, kolikrát se i hádali (ale rozumně) je pryč.
Úplně vymizeli třeba kluci, co tu řešili ojetá auta. Něco je na MACZ, ale tady v diskuzích pomálu. Chybí GTI, málo je Woody, Jossalito, MT...
Jinam na diskuze nechodím, občas jsem ještě zašel na autorevue, ale tam řádí ten samý multinick co tady. Takže to proč jsme sem chodili nejčastěji a pak se i osobně sráželi tu už není.
Úplně vymizeli třeba kluci, co tu řešili ojetá auta. Něco je na MACZ, ale tady v diskuzích pomálu. Chybí GTI, málo je Woody, Jossalito, MT...
Jinam na diskuze nechodím, občas jsem ještě zašel na autorevue, ale tam řádí ten samý multinick co tady. Takže to proč jsme sem chodili nejčastěji a pak se i osobně sráželi tu už není.
...: děsivá cena, mizerná použitelnost a (diplomaticky řečeno) kontroverzní i-Cocpit. Kdo by do něčeho takového dobrovolně šel? Jedině úplný blázen! 😲 :no:
Delší cesta tam a zpět, to obvykle znamená dálnici. Myslíš, že v kombinaci s dálnicí dokážeš s 48kWh spolehlivě najet 300km, tj. vejít se do 16kWh/100?
Ano, proto jsem psal, ze diskuze s tebou je zbytecna.
Stejne jako kterekoli kalkulace TCO.
Jestli tedy vubec vis, co TCO znamena.
Poslal jsem ti ceny, jestli chces, proved si vypocet sam.
Ale je mi jasny, ze jezdis za tri litry dieselu...
😁
Stejne jako kterekoli kalkulace TCO.
Jestli tedy vubec vis, co TCO znamena.
Poslal jsem ti ceny, jestli chces, proved si vypocet sam.
Ale je mi jasny, ze jezdis za tri litry dieselu...
😁
Ale solary tiez treba kupit, nie vzdy tankujes doma, v zime to bude trosku inac ako v lete atd, nie kazdy ma na klobuku namontovanu fotovoltaiku, takze iba pausalizujes
Tak sme sa projeli. Na vonkajsie rozmery je to v interieri male. Interier v gt verzii prijemny, i cocpit, maly volant nesadne kazdemu. Motory ziadne, jazdne vlastnosti slabe. Nikto, kto ma rad auta si to za tu cenu nekupi. Takze ja by som si radsej kupil pohodlne kreslo do obyvacky a este by som usetril.
Škoda té recenze. No, já mám co říkat 😄
Hlavně že jste spokojení. :yes:
Ps.: Mám Compass, bez elektriky. Spokojenost veliká. Bere si to cca o 0.5l víc než TCe v Meganu. Krom města, tam to žere jako prokopnuté, ale to nám zas tak nevadí.
Hlavně že jste spokojení. :yes:
Ps.: Mám Compass, bez elektriky. Spokojenost veliká. Bere si to cca o 0.5l víc než TCe v Meganu. Krom města, tam to žere jako prokopnuté, ale to nám zas tak nevadí.
Ano. Myslím, že to odpovídá nějaké dnešní základní verzi. 6 airbagů, ESP, dálkový centrál kartou, klima, rádio (CD s MP3), PP atd. Pomineme-li různé elektronické asistenty, mělo to vlastně veškerou základní komfortní výbavu, kterou mají auta i dnes.
No neviem s akym ceckom porovnavas, ale vw family c segment je priestorovo uplne niekde inde.
Musím říct, že tě celkm obdivuji, jak se dokážeš stále angažovat v diskuzích na ACZ. Já to už vzdal. Prakticky tu je jen Ozzman a pád dalších, nicméně v silné převaze tu jsou nicky, se kterými je diskuze úplně zbytečná. V každé diskuzi má Dieselfobii Mikesus, co podsouvá, jak je Toyota TOP ze všech TOPů a že auta jsou levná a neskutečná skvadra nicků, které nejde uargumentovat, ale ty mám stejně na BL a i díky tomu se to skoro nedá číst.
Je to celkem škoda, kam to tady na ACZ upadlo co? Celkemmi to chybí.
Je to celkem škoda, kam to tady na ACZ upadlo co? Celkemmi to chybí.
Inflácia... s ňou, či bez nej, moje auto za 3 roky (2020-2023) ako nové podraželo o 30%.
Celkovo dnešné ceny áut sú proste prestrelené. Starý trik, obmedziť výrobu, obmedziť ponuku, a ľudia sa o to aj tak pobijú a ceny poletia raketovo nahor. Prečo zarobiť balík výrobou 1000 áut, keď sa rovnaký balík dá zarobiť aj polovičnou produkciou? A zákazník na to vždy skočí.
Celkovo dnešné ceny áut sú proste prestrelené. Starý trik, obmedziť výrobu, obmedziť ponuku, a ľudia sa o to aj tak pobijú a ceny poletia raketovo nahor. Prečo zarobiť balík výrobou 1000 áut, keď sa rovnaký balík dá zarobiť aj polovičnou produkciou? A zákazník na to vždy skočí.
Samozrejme, že sú a samozrejme si zabudol spomenúť, že ide o elektromobil. Pred desiatimi rokmi by ťa toľko stál Peugeot iOn, dnes je to solídne vybavený crossover, ktorý sa priestorovo dá v interiéri porovnať s C segmentom. Že je elektro bez dotácií stále drahé oproti spaľovákom, to nespochybňujem, to je fakt.
Kolik? Málo... 1.5TSI DSG je pro Kamiq okrajová motorizace, dostává se tím už mimo svou komfortní zónu... stejně tak výbava s panoramou atd. Auto se tak jistě naspecifikovat dá, ale všem je jasné, že jádro prodejů je 1.0TSI v nějaké prostřední výbavě.
ESP i ASR měla už Laguna 2 v roce 2002 v základu, stejně jako Megane 2 (možná až na nějaké uplně osekané verze ze začátku výroby), který přišel rok po ní. Máme doma dvojkového 2008, mimo ESP a ASR má třeba AUX, MP3, USB do rádia, senzory dešťové, na světla a tak... Renault byl vždycky dobře vybaven i v nižších výbavách, to není Škodovka 😁
Peugeot 3008 hdi stal v roku 2010 746 000 czk.
Za 968134 Kč v roce 2023 se dalo nakoupit stejně jako za 746000 Kč v roce 2010.
Ano, auta su drahsie, ale nie je to take hrozne, ako to vyzera. A dnes su auta lepsie.
Za 968134 Kč v roce 2023 se dalo nakoupit stejně jako za 746000 Kč v roce 2010.
Ano, auta su drahsie, ale nie je to take hrozne, ako to vyzera. A dnes su auta lepsie.
A teraz to mam prepocitat? Za 503060 Kč v roce 2023 se dalo nakoupit stejně jako za 395000 Kč v roce 2011.
Za 538 000 czk je predvadzaci Captur vo velmi slusnej vybave 😄
Aj tak by som tu 2008 uz nebral, ked je lacnejsi a podla papierov aj lepsi MG4.
Za 538 000 czk je predvadzaci Captur vo velmi slusnej vybave 😄
Aj tak by som tu 2008 uz nebral, ked je lacnejsi a podla papierov aj lepsi MG4.
Jo kamarade, recenze nebude, nejak na to neni cas ani mevim, pro koho to psat. Podivej na zdejsi diskuze, kam az to doslo. Ale jsem spokojenej, manzelka taky, motoricky parada, ten prechod mezi elektrikou a benzinem nepoznas, a vic nez pulku najetych km je na elektriku. Fakt parada. Uz byl cas na vymenu, cena byla podobna jako na Megana v kombajnu a protoze manzelka jezdi vetsinou cesty jen od nas do mesta a zpatky, tak jsem zkusil a vzal tohle. A fakt nelituju. 😉
Jo, v tomhle byl tehdy Renault hodně napřed. A dneska? Koukni na crashtest Zoe... 😬
To ESP jsem psal právě proto, že např. pro i30 byl tehdy příplatek 20t. Megan v zákludu, Clio za nějakých 7-8t...
To ESP jsem psal právě proto, že např. pro i30 byl tehdy příplatek 20t. Megan v zákludu, Clio za nějakých 7-8t...
Já o voze, ty o koze.
A ne, bylo to bez šrotovného. A v roce 2015 kombi Megane III Limited, TCe 130, všechny extras vyjma jedné položky... 370.
Jen vyvracím blábol, že auta jsou dnes levná. Je to totální blbost. Lež, chceš-li.
Proč tomu tak je v tomto vlákně neřeším.
A ne, bylo to bez šrotovného. A v roce 2015 kombi Megane III Limited, TCe 130, všechny extras vyjma jedné položky... 370.
Jen vyvracím blábol, že auta jsou dnes levná. Je to totální blbost. Lež, chceš-li.
Proč tomu tak je v tomto vlákně neřeším.
Ano to máš pravdu. Ovšem co jsem se bavil s prodejkyní, tak v cenové relaci 500 000.Byť to bylo před rokem a něco. Že se tento Kamiq prodá rychleji než Peugeot se dá předpokládat.
Ved jasne, to som uviedol len pre porovnanie. Som asi posledny, co by som obhajoval vysoku cenu aut.
Doba prisniesla auta, o ktorych sme vsetci snivali a niektori zaostali. Kedysi ludia riesili, ktore plemeno kona je dobre na orbu, ktore na dlhe trasy a ktore je nenarocne na travu. A tiez to casom prestali ludia riesit 😄
Dojazd 300 km je do mesta a blízkeho okolia. Ako obchoďák by som to nebral ani omylom, rovnako kuriéri, referenti a ďalšie podobné profesie. Ako druhé auto do rodiny povedzme že áno, ale kto je schopný dať zaň milión?
Pri takej jazde, kde to jazdi za 4,5 l, aj ten Peugeot by dal 300 km za 4 hodiny, co uz sa celkom da. Ale suhlasim, na jazdy po Europe sa to nehodi a trosku im usiel vlak
Yep. To je dnes takový typický trik automobilek. Přijde zdražení o 70k s tím, že ti to jakože dorovnají výbavou, takže máš sice Virtual Cockpit, deset asistentů, velký infotainment, sklopná zrcátka... ale autoklima? Lepší světla? Vyhřívané sedačky? Dokup pakety po 30-50k, popř. vem si nejvyšší výbavu...
Už si celkom nespomínam čo všetko malo ale mám pocit že plno airbagov (6?) abs, esp, autoklima, výhrev sedačiek, el okná, panoráma, ťazné, kamera, 17 al kolesá + zimáky atď atď.
Infláciou si iba ospravedlnujete cenu sami pred sebou. Autá zdraželi celkom razantne a vidím to pri dodávkach. Tie sa nezmenili nič (skôr motory este horšie) ale ceny sú občas raz také.
Infláciou si iba ospravedlnujete cenu sami pred sebou. Autá zdraželi celkom razantne a vidím to pri dodávkach. Tie sa nezmenili nič (skôr motory este horšie) ale ceny sú občas raz také.
Dofám, že tentokrát se nenajde trouba, který začne vysvětlovat že auta jsou dnes levnější než kdy dřív. Nejsou.