Průmyslový gigant Continental uzavřel partnerství se start-upem DeepDrive, který přišel s kompaktním elektromotorem s dvojitým rotorem. Ten společně se zabudovanou bubnovou brzdou může být umístěným přímo na náboji kola.
Hlavne nám tlačia do hláv, že to bude menej náročné na servis, ale každého, čo trochu uvažujem musí napadnúť, že to bude presne naopak. Ušetrí sa na výrobe a ceny servisu porastú do neba, lebo motor s brzdou ako celok bude výrazne zložitejší, ako keď je to zvlášť a servis bude logicky drahší a rizikovejší - pri oprave bŕzd môže hroziť poškodenie motora, alebo aj naopak.
Podľa takýchto maľovánok by bolo jednoduché všetko. realita je obvykle inde. Resp. na zvýšenie ceny priveľa naviac netreba, stačí, aby to odôvodnilo vyššie ceny servisu. Príklady poznáš z bežnej praxe, u niektorých áut vyjde hoci výmena žiarovky na 1000-1500 Kč len preto, že podľa predpisu výrobcu treba kvôli žiarovke rozobrať pol auta...
Chladenia by som sa až tak nebál, prúdenie ceu otáčajúce sa koleso je viac ako dostatočný zdroj chladiaceho vzduchu.
Veľká neodpružená hmota je problém, u menších a ľahších áut, pre ktoré to má byť určené, tým väčší. Riziko poškodenia záleží na konštrukcii.
Pokiaľ sa s týmito dvomi vecami vysporiadajú, OK, ale sú v protiklade - väčšia neodpružená hmotnosť a dobrá odolnosť voči poškodeniu, menšia neodpružená hmota, slabšia konštrucia pohonu...
Ušetrilo by sa na servise, pokiaľ by na zadnej osi bol zvlášť namontovaný motor a zvlášť brzda, nie v jednej škrupine všetko - to by si musel rozobrať brzdu komplet, aby si sa dostal k motoru - na obrázkoch je ráve také riešenie, čo ma v dnešnej podivnej dobe ani neprekvapuje.
Ale neviem, elektromotor v kolese robil problém odjakživa, takže tej snahe celkom nerozumiem. Asi si potrebujú spáliť vlastné prsty, aby zistili, že tadiaľ asi cesta nevedie.
Tak kotouče na zadní nápravě jsou u naprosté většiny aut spíš designová záležitost, protože bubny byly prostě nevzhledné a hlavně "neakční". Zbytečné kotouče jsou akorát zdrojem zvýšených nákladů (na zadní nápravě je měníte, protože zreznou a ne proto, že by byly opotřebované). S tím, jak se nám na kola vrací aerodynamické "poklice", se vzadu klidně můžeme vrátit k bubnům.... :-):yes:
Tak sme se zase nasmáli.....ještě nikdy sem nikde nemělnil zadní brzdy protože by zrezly, ale proto, že kotouče nebo destičky už neměly požadovanou tlouštku :-)
"Technologie je určená pro malá a levná auta..."
A proto:
"V dalších fázích by se k modulu mohly přidat také komponenty odpružení, například systém vzduchového odpružení od Continentalu."
Tak komfort se zhorsi? No, hlavne se zhorsi jizdni vlastnosti. Ale co, vsak lidi maji jezdit pomalu a po krasnych silnicich. Tak to budou i ty bubny ok. Hlavne zento vyrobce vyjde levneji. Casem budou diry v podlaze a dobrzdime podrazkama.