Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Revoluce v elektromotorech? Spojení s brzdou má potenciál

Ondřej Šámal
Diskuze (15)

Průmyslový gigant Continental uzavřel partnerství se start-upem DeepDrive, který přišel s kompaktním elektromotorem s dvojitým rotorem. Ten společně se zabudovanou bubnovou brzdou může být umístěným přímo na náboji kola.

Continental oznámil spolupráci se zajímavým německým start-upem DeepDrive. Ten se zabývá výrobou elektromotorů, které jsou ve srovnání s konkurencí menší, lehčí, efektivnější a méně náročné na suroviny. Německý průmyslový kolos zaujala především patentovaná elektrická jednotka s dvěma rotory, která podle Felixe Poernbachera, spoluzakladatele společnosti DeepDrive, způsobí revoluci v elektromobilitě.

Nový elektrický pohon může fungovat jako samostatná trakční jednotka, případně díky svým velmi kompaktním rozměrům může být instalována přímo na kolo. A právě v tuhle chvíli nastupuje Continental, který k samotnému motoru dokáže přidat soustavu s bubnovou brzdou. Ta sice v posledních letech ustoupila ze slávy, nicméně příchod bezemisních aut ji opět vrací na výsluní.

Technologie určená především pro malá a levná auta je totiž u elektromobilů kombinujících klasickou brzdovou soustavu s rekuperací uživatelsky a servisně méně náročná záležitost. Také proto bubnové brzdy na zadní nápravě najdeme u celé plejády elektrických modelů z koncernu Volkswagen, Škodu Enyaq nevyjímaje.

Integrace pohonu a brzdy do jednoho celku přinese mimo jiné nižší výrobní náklady, menší prostorovou náročnost a vyšší efektivitu (podle představitelů Continentalu až o 20 procent). Díky elektromotoru umístěnému přímo v kole totiž odpadne potřeba těžkého hnacího hřídele, diferenciálu, převodovky a třeba i chlazení elektromotoru. Na druhou stranu se zvýší neodpružená hmota, což se teoreticky může odrazit na horším cestovním komfortu.

Video se připravuje ...

Continental do společného partnerství přinese technologickou tradici, díky níž kombinovaný systém brzy uvidíme v sériové výrobě. Samotným spojením elektrického motoru s brzdovou soustavou ovšem plány obou německých společností nekončí.  V dalších fázích by se k modulu mohly přidat také komponenty odpružení, například systém vzduchového odpružení od Continentalu.

Ondřej Šámal
Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
17. 10. 2023 20:55
Re: Takže teď nám soudruzi začnou
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Tak sme se zase nasmáli.....ještě nikdy sem nikde nemělnil zadní brzdy protože by zrezly, ale proto, že kotouče nebo destičky už neměly požadovanou tlouštku :-)
Avatar - Barry Lyndon
17. 10. 2023 10:58
Re: Takže teď nám soudruzi začnou
Tak kotouče na zadní nápravě jsou u naprosté většiny aut spíš designová záležitost, protože bubny byly prostě nevzhledné a hlavně "neakční". Zbytečné kotouče jsou akorát zdrojem zvýšených nákladů (na zadní nápravě je měníte, protože zreznou a ne proto, že by byly opotřebované). S tím, jak se nám na kola vrací aerodynamické "poklice", se vzadu klidně můžeme vrátit k bubnům.... :-) :yes:
Avatar - Barrichello
17. 10. 2023 10:28
Re: Takže teď nám soudruzi začnou
někdy ty prachy za servis musí nahnat ne :-)
17. 10. 2023 07:32
Jo komfort
Tak komfort se zhorsi? No, hlavne se zhorsi jizdni vlastnosti. Ale co, vsak lidi maji jezdit pomalu a po krasnych silnicich. Tak to budou i ty bubny ok. Hlavne zento vyrobce vyjde levneji. Casem budou diry v podlaze a dobrzdime podrazkama.
17. 10. 2023 07:28
Jo komfort
Jasne ze to odnese komfort, ale hlavne jizdni vlastnosti. Ale tak zase bezpeci lidi neni tak dulezity, hlavne kdyz to firmu vyjde levneji😀😀