Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën C3 odhalen ve čtvrté generaci. Přijíždí jako elektromobil ë-C3

Nejprve elektromobilem, později i konvenčním vozem bude nová generace Citroënu C3, kterou automobilka čerstvě odhalila. Elektromobil dojede až 320 km na jedno nabití 44kWh baterie a cena ve Francii začne v přepočtu na 574 tisících korun.
Zpět na článek
17. 10. 2023 15:22
17. 10. 2023 20:33
18. 10. 2023 10:15
18. 10. 2023 10:39
17. 10. 2023 20:48
17. 10. 2023 15:45
17. 10. 2023 16:11
17. 10. 2023 16:41
17. 10. 2023 17:08
17. 10. 2023 20:10
17. 10. 2023 17:08
17. 10. 2023 16:08
18. 10. 2023 10:23
17. 10. 2023 20:46
17. 10. 2023 16:21
17. 10. 2023 19:01
17. 10. 2023 22:54
18. 10. 2023 13:01
18. 10. 2023 16:08
18. 10. 2023 16:44
17. 10. 2023 20:46
17. 10. 2023 23:40
18. 10. 2023 09:48
18. 10. 2023 14:43
18. 10. 2023 15:23
19. 10. 2023 12:29
19. 10. 2023 14:07
Avatar - sorpersa
17. 10. 2023 15:22
Sorry
Toto je otrasný dizajn, ako pre Južnú Ameriku... fakt, to bolí od tvorcu automobilov ako DS...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
17. 10. 2023 20:33
Re: Sorry
Pokud myslíš to původní DS... no víš co, je to prostě lowcost... a celkem se toho zhostili se ctí.
Avatar - wakantanka
18. 10. 2023 10:15
Re: Re: Sorry
Mno, pôvodné DS, XM či C6, smutné kam posunula rodina Peugeotov túto značku.
Avatar - Emel
18. 10. 2023 10:39
Re: Re: Sorry
Jasně, já jen narážel na to, že novodobá DS taky vesměs žádné designové skvosty nejsou. Jinak... DS je legenda, XM bylo zajímavé a trošku divné, ale to beru jako tu správnou avantgardu. C6 už je ale víc divná než zajímavá, proporčně mi to nesedí.
Avatar - 3_diamanty
17. 10. 2023 20:48
Re: Sorry
Pripomina to trosku tie juhoamericke chevrolety a fiaty ze... ale mozno to bol aj zamer... citron uz nechce byt za kazdu cenu premia na rozdiel od nabubreleho pezotu a to mi je sympaticke
17. 10. 2023 15:45
Aero
Docela by mě zajímaly parametry aerodynamiky a dojezd mimo město.
U Citroenu si asi ještě nevšimli že dojezd je dost sledovány parametr (nechme teď stranou nakolik racionálně) a ten bude hodně krácen tvary te krabice.
Jestli chcete vylepšit dojezd, musíte pilovat hmotnost a aerodynamiku, jiných cest moc není..
Rozbalit vlákno
5
17. 10. 2023 16:11
Re: Aero
Keď bude reálnych 200 km, je to úplne v pohode. Hmotnosti sa nebojím, aj kvôli LFP. Máme tu štvormetrové mestské auto B segmentu za 23-tisíc, to je taká malá revolúcia oproti doterajším sľubom.
17. 10. 2023 16:41
Re: Aero
Ešte 10 dolu a bude to ideál ;-)
Avatar - speedfred
17. 10. 2023 17:08
Re: Aero
Ty si ešte nepočul o inflácii? :D Súhlas, keby to bolo aj za 15t € tak je to super ponuka, teraz je to len zaujímavá ponuka.
17. 10. 2023 20:10
Re: Aero
Počul. Nechce chcípnuť tá sviňa, len jej rastie slanina.
17. 10. 2023 17:08
Re: Aero
jj tohle je přesně auto na dlouhé trasy vyšší rychlostí.... aerodynamika je určitě základ :yes: :yes: :yes:
17. 10. 2023 16:08
Páči sa mi
Na jednej strane ma trochu mrzí, že Stellantis robí Citroenu akýsi low-cost na úrovni Dacie, na druhej je to značka, ktorá má v génoch ľudové 2CV. Plus vadí mi to nové oválne logo, to je dosť od veci, musím si zvyknúť.
Inak ale celkom zaujímavý počin. Ten interiér má príjemnú retro atmosféru 80. rokov, asi je to aj tým, že z tohto auta bude vychádzať nový Fiat Panda. Vyzerá to vzdušne a priestranne, šú tam zaujímavé riešenia ako ten head-up alebo mobil miesto vstavanej obrazovky (viem, má to aj Sandero).
No ale hlavne má to lepšie parametre ako Spring, je to použiteľnejšie a za podobnú cenu. Vlastne je to už lacnejšie ako Fabia s 1,5-kou alebo hybridné Clio.
Zas sa tu nájde plno mudrlantov, ktorým nebudú parametre dosť dobré, ale toto je dôležitá novinka z historického pohľadu, pretože ide o veľký cenový skok, ktorý robí elektromobil opäť dostupnejším. :yes:
Rozbalit vlákno
3
17. 10. 2023 16:40
Re: Páči sa mi
Vývoj ide dopredu míľovými krokmi. Vyzerá to na slušnú ponuku, som zvedavý, ako zareaguje konkurencia. Ale ten dizajn... Nerozumiem dnešnej móde vysokých podvozkov, ako keby každý jazdil prednostne cez obrubníky - nie je naopak tendencia autá z chodníkov a miest mimo cesty sťahovať? Fakt je to vysoké ako koza. Povedal by som, že je to nová Panda, pozmenená na Citroen, nie naopak. Logo na kapote je jedným slovom hnusné. Spredu to auto vyzerá ako nejaký bezmenný čínsky šunt. No a interiér - škoda hovoriť. Tragický. Displej a asi najhnusnejší volant, čo som kedy videl, ak sa ten deformovaný patvar ešte dá nazvať volantom. Tým dnešným dizajnérom by som utrhal ruky a mlátil ich s nimi až do Číny.
Avatar - kruskar
18. 10. 2023 10:23
Re: Páči sa mi
To já dnešní módě vysokých podvozků rozumím. Pro spoustu lidí jednoduše zvednuté auto lépe vypadá, pro ještě větší spoustu znamená ve stárnoucí Evropě snazší nastupování. Vypadá to jako blbost, ale je to tak, mě se to týká také.
Avatar - Emel
17. 10. 2023 20:46
Re: Páči sa mi
Fabia 1.5 je za 20.090€ a je jako auto někde trošku jinde... ale obecně jo - je to městské auto za skousnutelnou cenu a pokud člověk zváží náklady na provoz, tak to může začít dávat smysl, bez nějakých větších kompromisů. Tedy ta dražší verze. Jestli dává smysl mít očesanou s nějakými 27kWh za 20.000... no uvidíme, co tam bude za jiné odrbávky, kdyby to bylo jen o té baterce tak možná pro někoho ano.
PS: Citroen fikaně nikde neukazuje pohled do kufru a pokud už holky vyrazí na nákupy hadříků, tak si raději sklopí sedačky. Předpokládám, že kufr bude hodně krátký a vysoký a těch papírových 310 litrů bude využitelných dost omezeně (připomínám, že ID2 má snad mít papírových 490). Opět - pro městské auto v pohodě, pokud by někdo chtěl něco víc, tak to asi může být docela omezující.
17. 10. 2023 16:21
Cena
Auto je to sice ošklivý, ale ta cena za EV těchto parametrů je fakt hodně slušná. To je hozená rukavice nejen Číňanům.
Rozbalit vlákno
0
17. 10. 2023 16:26
Že prý Toyotě ujel vlak s EV
No tak hlavně že Stellantisu ne. :-) :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
25
17. 10. 2023 17:53
Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
Tak je to hnusný, se šišatým volantem a "super" parametry za 600tis Kč v základu, v podstatě vozítko na o chlup lepší úrovni než Ami :no: Tohle si důchodci nekoupí...
17. 10. 2023 20:12
Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
Nepreháňaj. Od Ami to má veľmi, veľmi ďaleko.
17. 10. 2023 20:46
Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
Pořád to ale nemá na benzinovou C3 kterékoliv generace ;-)
17. 10. 2023 21:28
Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
A to ako vieš?
Benzínová 1.2 nie je žiadne terno, jazdí s týmmanželka. Na jej použitie a nájazd by bolo takéto šikovné elektro ideál. Cena je napriek značnému poklesu ešte silná, ale ohľadne použitia by som s tým problém naozaj nemal.
17. 10. 2023 22:52
Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
Tak nezapomeň, že jsem měl druhou generaci C3 doma a i s atmo 3hrnkem 1.2 60kW to bylo použitelné auto, co na jednu nádrž ujelo 650-700km a nebylo brzdou provozu ;-) Moji synové s tím jezdili i po blízké Evropě - Polsko, Nemecko, Rakousko, Slovinsko, Slovensko a všude v pohodě. Tahle elektrická jebka zvládne tak Prahu a okolí, dál už to bude čisté utrpení :no:
18. 10. 2023 07:06
Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
Zase fantazíruješ. No a čo, že ste s C3 prejazdili Európu? Na to to auto nie je určené, je to autíčko do mesta a k tomuto účelu poslúži perfektne. To je ako keď tu v jednom staršom článku kritizovali MPV za to, že je málo športové. Sakra chlape, daj si už tú handru z hlavy dole a uvažuj normálne. Keď sa budeme baviť o C5 s dojazdom 300-400 km, tak jasne, také auto veľa zmyslu dávať nebude, ale skučať tu nad mestským autíčkom že nezvládne dovolenku, to už je, kámo, cez čiaru.
18. 10. 2023 07:25
Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
Hele ty “handro”, jestli sis nevšiml, tak právě tahle kategorie aut je dost často od nás na východ často jediné auto v rodině a musí zvládnout vše ;-) A ve dvou lidech to jako benzinové dá úplně v pohodě… Dost pochybuju, že kdokoliv s průměrným příjmem si koupí tohle auto jako elektro jen proto, aby s ním jezdil jen po městě a okolí ;-) Navíc za 600tis Kč v základu :-[]
Avatar - xxc
18. 10. 2023 08:00
Re: Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
Dosť sa tu nadávalo na kvalitu diskusií, ale pokiaľ ľudia budú tvrdiť, že benzínové auto je úplne v pohode, tak sa to veľmi nezlepší. Ja som tým benzínovým motorom 60 kW tiež jazdil, a keďže jazdím aj elektrickým 60 kW motorom, tak môžem zodpovedne povedať, že benzínový 60 kW motor v pohode nie je a tento citroen má potenciál byť úplne inde.
18. 10. 2023 08:04
Re: Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
Spíš jde o to, abyste si uvědomili, že ne každý má 600tis Kč/23tis Eur na jakékoliv auto a potřebuje jezdit ;-) Jinak ano, i se 60kW motorem se dá jezdit po Evropě...
18. 10. 2023 08:18
Re: Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
A nekdo to nutí zakazniky kupovat?

Tady je hlavni info to, ze cena EV opet spadla o jedno patro.

A info o tom jak předražené jsou dnes auta jako Dacia Spring.
18. 10. 2023 08:53
Re: Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
Nikdo, jen EU svými rozhodnutími, Automobilky osekáváním nabídky, Radnice svými omezeními ve městech a tak, jinak fakt nikdo ;-)
18. 10. 2023 13:55
Re: Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
:-[] :-[] :-[] :yes: Ta sedla! :yes:
18. 10. 2023 12:55
Re: Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
Trh s autami nie je charita. Kto nemá na nové, môže kúpiť jazdenku, ale žiadať po malom aute určenom vyslovene do mesta a na kratšie trasy, aby zvládalo štreky krížom cez Európu je už dosť silný alibizmus.
Avatar - speedfred
18. 10. 2023 14:39
Re: Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
Malé auto primárne není stavané na ďaleké štreky ale keď niekto chce tak nech cestuje. EV verziou (konečne malé rozumné a relatívne prístupné) bude jemne obmedzený ale pri spaľováku natankuje behom chvíľky a ide ďalej 300-400-500km.
19. 10. 2023 07:16
Re: Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
Keď chcem jazdiť dlhé trasy nekúpim si malé mestské elektro. Blbec si ho kúpi a bude sa hnevať, že sa s tým na dlhšie trasy jazdí zle, prípadne že sa to nedá...
18. 10. 2023 07:50
Re: Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
Vzdy ma pobavi, ako tu miestny odbornici vedia, akym autom cestovat a kam, ako casto a na ake vzdialenosti.
18. 10. 2023 07:58
Re: Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
Me překvapuje o dolnost tech lidi. Ujet v C3 v kuse 650km to považuji za slusny vykon….
18. 10. 2023 08:02
Re: Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
Tak jde to, je to vždycky i o tom jestli máš na výběr a taky o penězích. Jeden mladší kolega jel z Prahy do Splitu malým autem, Peugeot 207 1.4HDI 50kW, protože aktuálně jiné nemá a jede to za "5L" nafty ;-) Přežil to v pohodě...
18. 10. 2023 08:19
Re: Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
Jiste to jde, ale myslim ze pak padnul a odpočíval.
18. 10. 2023 11:01
Re: Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
Zas netreba to uplne prehanat, 650 km zas nie je taky extrem aby to nebolo zvladnutelne aj malom aute ked treba. Ja som tak isiel pred rokom do Chorvatska fabiou ked bolo vacsie auto neplanovane v servise a dalo sa to. Okrem toho tymito malymi autami jazdia tieto vzdialenosti vacsinou mladi, ktori na lepsie auto zatial nemaju, ale zato su mladi takze sa po takej jazde budu citit lepsie nez by si sa ty citil keby tak dies rovno aj v S-klase :)
18. 10. 2023 08:20
Re: Re: Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
Realita niekedy nepusti. A mladez bola vzdy vdacna za akekolvek motorove vozidlo co je schopne jazdy. Zvlast v krajinach, kde poistenie zacinajuceho vodica stoji sialene peniaze. Prejdi sa v lete skotskom alebo walesom a budes prekvapeny, kolko tam najdes aut b segmentu na belgickych, holandskych, nemeckych, fr.... znackach
18. 10. 2023 08:40
Re: Re: Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
jj, přesně, Skotsko bylo plné F500 ;-)
Avatar - speedfred
18. 10. 2023 09:43
Re: Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
Tak máš potom asi slabšiu kondičku.
Ja som dal s moto na noc 750km (iba tankovania a mýta) a dalo sa. Ku 50-tke už nemám daleko.
18. 10. 2023 10:53
Re: Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
Jet touto třídou auta delsi vzdálenosti je unavne. Jet to v kuse uz je vyloženě vykon po kterem jsi rad za odpočinek.
19. 10. 2023 07:19
Re: Re: Že prý Toyotě ujel vlak s EV
Pozri, ja mám v rodine dve autá - jedno rodinnejšie, v dízli, s ktorým jazdím ja a robíme s ním dovolenky aj všetky dlhšie jazdy, menšie benzínové, s ktorým jazdí žena, a robí denne tak 15-20 kilometrov. Na dovolenke (v rámci Slovenska) sme ho mali raz, aj to len neplánovane, keď sa kmotrovcom auto pokazilo, tak sme im požičali naše. Keď ho budeme meniť, v prípade rozumnej ceny si na jeho mieste pokojne predstavím EV.
17. 10. 2023 16:35
V Německu do 20 000, levnější a prostornější než Polo.
V Německu bude levnější než Polo, na AutoBildu již počítají i s umweltbonusem, do 20 000.
A dle sitzprobe bude i značně prostornější než Polo, kufr je ale menší.
Rozbalit vlákno
0
17. 10. 2023 17:12
Sympatická socka....
.... a mě se to líbí.... včetně ceny, výkonu a dojezdu.... Tohle vypadá jako fakt použitelné EV. Jasně že nějaké fosilní socky jsou zásadně levnější, ale u tohoto už si dovedu představit že to firmy nakoupí pro provoz po městech atd. A samozřejmě že si to koupí někdo, kdo chce soukromé malé auto a neřeší každou korunu. Navíc ta vyšší světlá výška se bude hodit, to dnes lidi chtějí. Jediné co by mi vadilo je chytrý tempomat spojený se čtením značek, ale to už bohužel dnes asi mají všichni.

A tu tlačítkovou klimu téhle socce můžou závidět 4x dražší auta :-!

Jestli to je základ pro novou Pandu tak já absolutně nemám problém. A nechápu proč se o tom píše jako o "velmi malém vozu". Délku 4m mělo poslední Punto a bylo to auto použitelné pro 4 lidi.

PS: na promo fotkách má figurant na sobě tepláky.... mazec kam jsme to dopracovali, ale holt takto dnes mladí vypadají :-)
Rozbalit vlákno
4
17. 10. 2023 19:19
Re: Sympatická socka....
:yes:
A navic krasny originalni jednoduchy interier s usporadanim obdobnym jako v Civic 9g.

Nadherny volant. Je videt, ze Francouzi design umi.

https://www.auto.cz/…-zraje-jako-vino?…
17. 10. 2023 19:26
Re: Sympatická socka....
Za interiér jako celek pochvala, jen ten volant, já ty dvojramenný proste nemám rád ...
17. 10. 2023 20:46
Re: Sympatická socka....
Ten hranatý volant je opravdu děsný :no:
19. 10. 2023 07:21
Re: Sympatická socka....
Kamarát, ty máš buď veľmi nízke nároky, alebo mizerný vkus.
17. 10. 2023 19:01
Dostupne EV
Konecne je tu EV dostupne pro mnoho potencialnich kupcu - s rozpoctem okolo 600.000Kc. Levnejsi varianta bude stat dokonce jen 500.000Kc! A zaroven je auto bezne pouzitelny. Ne, nejen do mesta.

Libi se mi.

Neni ani premotorovane ani prehnane tezke.
Ani moc male jako Spring nebo Citigo.

Rozdil mezi spalovakem se postupne smazava.
A uz tohle auto bude realne majiteli setrit.
:yes: :yes:

PS Tohle auto s LFP baterkou vydrzi dloooouho.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Johnnie Walker
17. 10. 2023 19:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 10. 2023 21:32
Re: Dostupne EV
Tak už len zo 20 rokov a bude to úplne ok ;-)
17. 10. 2023 22:54
Re: Dostupne EV
Zase pohádky na dobrou noc? ;-)
18. 10. 2023 16:08
Re: Dostupne EV
Máš? To je smutný ;-)
18. 10. 2023 16:44
Re: Dostupne EV
Ja pod timto clankem urcite ne. :D
19. 10. 2023 07:23
Re: Dostupne EV
Ešte stále je to veľa. Malé auto za 600 je furt pálka.
17. 10. 2023 20:23
Skutečná cena EV
snad uz se konecne dočkáme skutečných cen EV.
Kdyz si vemu, ze za stejnou cenu je Dacia Spring tak kolik na ni ma asi Dacia zisk?…
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Roman Horký
17. 10. 2023 20:42
Re: Skutečná cena EV
Souhlasím. Neskutečné dnešní ceny EV by se měly změnit na skutečné.
Avatar - 3_diamanty
17. 10. 2023 20:46
Logo
To ovalne logo ci uz na tej hranatej maske alebo volante mi tam akosi "neštimuje"... ale to bude asi len vec zvyku... inak celkom sikovny pocin... este sikovnejsi by bol so spalovakmi ale ok....maly spalovaci citron mne osobne aj tak chybat nebude.... tak nech sa dari
Rozbalit vlákno
0
17. 10. 2023 21:44
Možný best seller
Tipuji budoucí bestseller (ne u nás). Ostatně jím je v evropském kontextu i aktuální C3. Když se podíváme, jaká auta typicky jezdí v Paříži (Clio... a obecně tato kategorie), tak právě takový model vyplní díru na trhu co se týká elektromobility. Uvidíme.
Rozbalit vlákno
2
18. 10. 2023 11:12
Re: Možný best seller
Tak to by som pockal, stellantis je na tom momentalne s h/k v predajoch ev v eu "najhorsie". Ked si pozries predaje 2023 tak skoro vsetci maju narast +50%, tesla, mg skoro 200%+, ale h/K a stellantis rast 0%
19. 10. 2023 07:24
Re: Možný best seller
Tak asi preto spravili toto auto, aby sa z tej nuly pohli, nie?
17. 10. 2023 21:48
Až v 2026 budou ceny malých EV přijatelné
Musíte počkat na rozběh VW ID.2 a Tesla model 2.
Do té doby raději spalováky.

Mě překvapilo, že to C3 stihl start výroby o tolik dříve než ID.2 a Model 2.
Rozbalit vlákno
4
17. 10. 2023 23:44
Re: Až v 2026 budou ceny malých EV přijatelné
A ještě vyřešit nabíječky na sídlištích a můžeme dát EV zelenou.

Elektrárny není třeba řešit, elektřinu prostě nakoupíme nekde v Evropě. 😉
18. 10. 2023 06:19
Re: Až v 2026 budou ceny malých EV přijatelné
Elektrinu nakonec nekde v evrope koupis.
Kde a za jakou cenu koupis ropu je otazka.
Ono treba ted vsichni nadávají na EU a Leyen, ale ze je za tim brutální politické ropne zákulisí uz nevidi…
18. 10. 2023 08:20
Re: Až v 2026 budou ceny malých EV přijatelné
Spíš nenažranost distributorů a pak ta slavná Lipská Evropská energetická burza. Všem jde jen o to se napakovat. Lidi to zaplatí, protože nemají na výběr... :no:
19. 10. 2023 07:24
Re: Až v 2026 budou ceny malých EV přijatelné
Žiaľ, je to tak ako píšeš. :yes:
17. 10. 2023 23:40
C3....
C3 Picasso jsem jezdil 5 let.
Tohle je ošklivé interierove. Exteriér ujde. A co ten strašný znak? Vypadá to jak nějaká Čína.
Rozbalit vlákno
0
18. 10. 2023 08:43
Hmm, maximálka 135 km/h....
....tak ještě 5 km/h přidat a srovná krok se Škodou 120 L z roku 1976! :-[] :-[] :-[] :no:
Rozbalit vlákno
38
Avatar - Emel
18. 10. 2023 08:54
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
No a? Má to 83kW, to je i na baterkama zatížený béčko velmi důstojný. Na dálnici se můžeš pohybovat taky, ale jak si píšeme vždycky - je potřeba se soustředit na hlavní poslání každýho auta a klidně mávnout rukou nad kompromisy v těch okrajových.

Z mého pohledu... malej kufr, dojezd 250 s přehledem (ta dražší verze), elektrika... skoro ideální druhé auto do rodiny nebo třeba pro starší pár, který s ním nebude brázdit Evropu, ale zajede si na nákup a na chalupu.
18. 10. 2023 08:55
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
jj za 600tis Kč, prober se. Jako druhé auto do rodiny se kupuje ojetina ve stejné třídě 100-150tis Kč ;-)
18. 10. 2023 09:05
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Přesně tak. A můžeš s ním jezdit po městě do aleluja a nebo se okamžitě rozhodnout, sednout do něj a bez jakýchkoliv omezení vyrazit třeba do Španělska! :-) :yes:
Avatar - Emel
18. 10. 2023 09:17
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
B segment byl dlouho nejprodávanější segment aut v Evropě. V top 5 typicky byly auta jako Polo, Fiesta, Clio, 208. Evidentně to leckdo využívá jako jediné auto... a zase je otázka, kolik toho s ním kde najede.
Pro mě tohle ale hlavní auto není - i kvůli dojezdu, i kvůli prostoru, nakonec i kvůli té maximálce. Takže pokud mě napadne vyrazit do Španělska, pak mám v garáži auto, které na to je po všech stránkách vhodnější a od toho druhého to nevyžaduju. BTW, kolikrát jsi za posledních 10 let vyrazil do Španělska?
18. 10. 2023 10:01
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Spousta lidí má jen jedno (a třeba i malé) auto a je ráda, že ho vůbec ufinancuje. Do Španělska jsem autem nikdy nejel, ale třeba do Itálie (nebo na druhý konec Německa) mockrát. A ano, auto segmentu B jsem k tomu nepoužil, ale chudší lidí ho někdy použijí. A nemusí být ani ekonomicky méně zdatní, třeba druhé auto nechtějí kvůli problémům s jeho parkováním v přeplněném městě apod.
Avatar - Emel
18. 10. 2023 10:35
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Chudší lidi si jen tak neřeknou, že vyrazí autem do Španělska.
Když je někdo dobrodruh a cestovatel a zároveň třeba žije sám ve městě, no tak si prostě tohle auto nekoupí, to je jednoduchý. Já tu cílovku vidím typicky tam kde jsem napsal (druhé auto do rodiny nebo jediné auto pro pár seniorů) a tam to podle mě může dávat smysl.
Avatar - Emel
18. 10. 2023 09:11
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Kdo kupuje ojetinu, bude dál kupovat ojetinu, to je pod novým autem irelevantní. I z tohohle bude jednou ojetina, nejdřív se to ale musí prodat jako nové (jak ten spalovák, tak ta elektrika)
18. 10. 2023 09:29
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Jasně, to nerozporuju. Většinou je to tak, že to hlavní (větší) doma máš od nového/předváděčku a to druhé malou ojetinu. Většina lidí, co znám, tak uvažuje ;-) To druhé je takový otloukánek. Jasně jsou lidi, co jdou jen po ojetinách a ti bohatší jen po nových... 100 lidí, 100 chutí... ;-)
Avatar - Emel
18. 10. 2023 09:43
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Přesně, 100 lidí...
Statistika říká, že čím dražší auta, tím víc jsou prodávaná do firem. Takže co já vidím kolem sebe nejčastěji je to, že hlavní rodinné auto je služebák s možností soukromého používání a k tomu je vlastní malé auto... a pokud někdo tuhle možnost služebáku nemá, pak obvykle kupuje jako hlavní auto ojetinu.

Já jsem teď třeba v situaci, že mám hlavní auto skoro 6 let... a mohl bych ho vyměnit, ale nějak moc nevidím za co. Takže bych mohl dát peníze za to druhé auto... nebo si koupit něco na hraní. Asi to neudělám, ale umím si i představit to, že bych koupil tohohle citrona.
18. 10. 2023 11:40
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
To jsem řešil v létě, hlavní auto mám 5let, k tomu služební OIV a měl jsem malého Citroena C3 z roku 2014. Hledal jsem za co ho vyměnit… No a nakonec z toho byl i30 Fastback rv 2020 a je to dobrá volba :yes:
Avatar - Emel
18. 10. 2023 14:22
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Vidíš, taky nepasuješ úplně do žádné škatulky...
18. 10. 2023 16:10
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Jj nepasuju, ale původní záměr bylo právě malé auto do 5let stáří. Věk jsem splnil, jen je trošku větší :-[]
18. 10. 2023 10:55
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
A ty myslis ze Citroen směřuje tohle auto na lidi co kupuji ojetinu za 150?
Dlouho se tu řešilo jak jsou EV drahe.
Je rok 2023. Citroen uvadi prvni generaci malého EV a tady křik ze vybavené EV stoji 600… jak je to dlouho co prtava plechovka od Citroen ion stala 900?
Ten posun je za krátkou dobu značný.
18. 10. 2023 11:42
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Posun to je, s tím souhlasím, ale malý. Být to 450tis Kč, tak asi pohoda. Za 600 tis Kč je pořád mimo terč většiny zákazníků téhle třídy :-)
Avatar - Emel
18. 10. 2023 12:16
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Základ bude do 500... tak pohoda? :-)
18. 10. 2023 18:42
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Auto za půl milionu a neodveze tě ani z Prahy na Lipno, super :-[] :yes: Tvl tam mě odvezla i ta zmiňovaná 105ka :-[]
18. 10. 2023 19:24
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Je uzasne jak se tu snazis stale maskovat to, ze EV za par let udělala obrovsky pokrok za současného zasadniho zlevneni. A to je teprve začátek.

Se 105 asi nemas moc zkušenosti.
18. 10. 2023 19:31
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Nic úžasného na tom “pokroku” nevidím ;-) Btw tu 105L jsme měli doma asi 12 let a těhle pleček jsem řídil poměrně dost, na krátké i delší vzdálenosti… Takže co tam máš dál?
19. 10. 2023 07:29
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Väčšie auto, väčší dojazd, cena klesla o 1/3. To nie je pokrok?
Isteže, aj tých 600 je za malé auto ešte veľa, tak treba ešte počkať. konkurencia nespí a ceny časom pôjdu dole, resp. za rovnaké peniaze dostaneš lepšie auto.
19. 10. 2023 10:14
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
A co nutí klasicke znacky zlevnit?
Co se stane kdyz tohle auto bude za 300?
Brutalni propad prodeju spalovaku. Krach vyroby motoru, převodovku atd a s tim hromadné propouštění a znehodnocení investic do vyrobnich prostředků. Propad ceny ojetých spalovacich vozidel a tim financování koupe novych aut..
Řetězová reakce ktera nejvic dopadne na klasicke znacky.

Tesla tohle status quo prolomila a diky za to.
Avatar - Emel
19. 10. 2023 11:10
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Měly by je k tomu nutit dvě věci:
1) jako všude konkurence
2) vysoké marže... pokud by tohle auto ve výrobních nákladech stálo 200, tak prodávat ho za 400 ve velkých objemech je pořád super byznys, optikou toho, jak normálně jsou automobilky u spalováků rády za marži kolem 10%.

PS: jak jsi myslel že propad ceny ojetých aut bude financovat koupi nových? Pokud jsem v typické situaci "prodám starý auto a koupím si nový", pak čím nižší bude cena ojetin, tím víc budu muset za to nové vyndat z peněženky, ne?
19. 10. 2023 13:27
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
A jaka je dnes konkurence?
Tesla ktera nestíhá vyrábět a klesat s cenou nemusi.
Cina je ve stejne situaci. Prodají vse co stihnout vyrobit za stávající ceny.

A ted v cem vidim problem klasických znacek. Co vlastne chteji prodavat, EV nebo spalovak? Jedno konkuruje druhemu.
Ad Propad ceny. Tady vidim problem v tom, ze stale se dbá na zbytkovou hodnotu, atd. Kdyz zacnes delat neco podstatne levneji tak srazis cely trh a hodnotu zakaznikum.
Je to ti tady častý argument proti EV.
Avatar - Emel
19. 10. 2023 14:28
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Konkurence jsou všichni, kdo jsou schopní EV vyrábět. V podstatě říkáš, že automobilky nejsou schopné těch EV vyrábět víc. Pokud je to tak, pak fajn... při nedostatečné nabídce můžeš držet ceny. Zatím to ale nevypadá, že by se EV prodávaly jako teplé rohlíky... zejména třeba u VW, ale i jinde.

Klasické značky chtějí hlavně prodávat auta a chtějí jich prodávat víc než konkurence a vydělávat na tom peníze. Jestli to budou spalováky nebo EV jim je v dlouhodobém horizontu asi jedno. Krátkodobě jsou na něco zařízené.

Jako dobře, chápu, že velký pokles ceny mohou těžce nést zákazníci, kteří si koupili to auto ještě za tu vyšší cenu. Na druhou stranu, teď tu třeba byl článek o nové CHR a ta stará se doprodává se slevou 195t... což u auta prodávaného za 600... tohle není starost automobilky.
19. 10. 2023 22:16
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Je to muj pohled.
Co se stane kdyz treba Citroen zlevní EV. Zacne konkurovat svému spalovaku. Takze si srazí cenu sam sobe. Pritom ale neni ochoten spalovak opustit protoze mnohdy samo vedeni jeste EV neprijmulo viz treba Toyota. S tim je spojena i servisni sit postavena na financích za pravidelný servis spalovaku.
Pritom ale konkurence jede velice rychle viz vysledky Tesla dnes.

Stejne tak ojeté auta je pro značku příjem financi, zpětný odkup atd. To vse pri poklesu cen prinasi dalsi ztraty.

Jsem přesvědčen, ze znacky nezatizene spalovaky maji mnohem vetsi šance uspět do budoucnosti.
Dnes opet dalsi infa o novych bateriovych článcích v Cine Neustale jedou optimalizace a tim klesa cena baterii.
Avatar - Emel
19. 10. 2023 22:55
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
A zároveň začne víc konkurovat ostatním značkám vč. elektrických... a zároveň bude předcházet riziku, že totéž udělá někdo jiný. Prostě - pokud někdo ví jak na trhu dramaticky uspět, ale nedělá to, tak je to zvláštní.

Servis spalováků pojede dál... a pojede i servis elektro, kromě výměny oleje. Věcí kolem motoru se na našich autech dělalo v autorizáku minimum (a většinou na záruku).

Zpětný odkup? Pokud půjde cena ojetin dolů, budou levněji vykupovat a levněji prodávat dál, v tom žádné ztráty nejsou... maximálně těch pár aut co jim někde stojí na dvoře, ale tak rychle ty ceny zase padat nebudou.
20. 10. 2023 07:05
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
myslim ze probíhají velke vnitrni boje. Ev proste spoustu komponent nepotřebuje a pro velkou cast zaměstnanců znamena EV konec.
Bavime se o trhu novych aut a tam je servis prevazne značkový a je tim i realne podmíněna záruka. U EV je ten rozsah mensi.
Zpětný odkup aut velky trh kde pokles obratu ma vliv.
Avatar - Emel
20. 10. 2023 09:10
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Určitě, odbory a tak... ale pořád je to majitel a jím pověřený CEO kdo rozhoduje.

Servis - z výměn oleje zase takovej vývar není. Pokud v záruce měníš převodovku, tak to pro výrobce taky není nic, co by si chtěl nutně udržet. Finančně zajímavý je až ten pozáruční.

Jsem si dost jistý, že ceny aut ve zpětném odkupu nehrajou v rozhodování o cenách EV žádnou významnější roli.
19. 10. 2023 14:04
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Hendly: To sú len fantázie. EV nie sú schopné plne nahradiť spaľováky ani omylom. Je to alternatíva k spaľovákom. Klasické značky sa postupne preorientovávajú na EV a výrobu EV aj spaľovákov prispôsobia dopytu. nebudú mať v ponuke 5 motorov, ostanú dva, k tomu dva-tri elektrické systémy a ide sa ďalej. So zavedením rozumných cien môžu a budú spaľováky, poprípade hybridy a EV koexistovať.
Avatar - Emel
19. 10. 2023 08:37
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Proč by nedovezlo? Když už si koupíš nejlevnější EV se základní baterkou a potřebuješ s ním jet jednou za pár let na Lipno, tak holt přežiješ desetiminutovou zastávku na nabíječce, ne? Pokud tam máš chatu a budeš tam jezdit často, no tak si holt koupíš něco jinýho.
18. 10. 2023 12:20
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Az to bude za 450 tak budes psat 350😀
Avatar - speedfred
18. 10. 2023 14:41
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
250t by bol ideál a z toho mínus DPH 😝
18. 10. 2023 18:33
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Tak to už by byl Citroen asi hodně v mínusu :-[]
18. 10. 2023 18:36
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Hele beru to jako alternativu, benzin je všestrannější a použitelnější v reálném životě. C3 za 450tis Kč bude 1.2PT 75kW v nějaký prostřední výbavě, tak to už by bylo finančně srovnatelné ;-) Ať si pak každý vybere pohon jaký chce, podle svých priorit…
18. 10. 2023 12:47
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Že ty kupuješ auto za 150tkč neznamená, že všetci ostatní sú tiež švorc.
18. 10. 2023 18:40
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Unikl ti obsah sdělení, dej si to ještě jednou ;-)
18. 10. 2023 12:47
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
přesně tak.... ta kára vypadá slibně.... blekotání tady těch dědků tady už nestojí snad ani za řeč.....
18. 10. 2023 08:55
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
Tak na tu možná budeme ještě vzpomínat... jinak to bylo děsné auto haha, ale mohl si dopadnout hůř - 105S :-[]
18. 10. 2023 09:04
Re: Hmm, maximálka 135 km/h....
No, tak je fakt, že stopětku nová C3 o 5 km pokořila, to je "obdivuhodné"! :-[]
18. 10. 2023 09:48
Jeep Citroen
To je braska Jeep Avenger s logem Citroenu a s osklivymi svetly, ne?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Martin911Turbo
18. 10. 2023 12:07
Lidový Jeep
Je to taková lidovějuší verze Jeep Avenger, ten mě moc nezaujal, jak jízdně, tak kvalitou provedení hlavně interiéru a taty to bude ještě levnější...
Jsem rád že stávající renegade 44x4 limited s plnohodnotnou 4x4 s redukcí a 9ZF jde koncem roku do světa, Steelantis mi nemá co nabídnout v současné době, takže jdeme s manželkou do Lexus
Rozbalit vlákno
3
18. 10. 2023 12:48
Re: Lidový Jeep
co PHEV Tonale?
Avatar - Martin911Turbo
18. 10. 2023 12:54
Re: Lidový Jeep
To jsem ještě nezkoušel, každopádně mi jde na 50 a preferuji čím dál víc pohodlí, ticho, klid a není mi jedno na co se v autě koukám, což je i třeba případ Toyoty GT86 kde je zvenku perfektní, ale ten interier z Dacie fakt nedávám, takže zatím Lexus, ale Alfu vyzkouším, respektive bych spíš zkusil bráchu Dodge Hornet, ale to se mi asi nepodaří někoho na moravě sehnat kdo si dovezl z usa
18. 10. 2023 13:01
Re: Lidový Jeep
tak nikdo nemládnem.... no.... ;-) A ten Lexus teda taky bude PHEV? proto mě napadlo to Tonale.... do běžného hybridního Tonale bych asi nešel.... no však to zkus.... Hornet těžko těžko, to tady asi nikde nebude. Každopádně interiér té Alfy je podle mě fajn.... Lexus má obecně špičkové materiály a zpracování, ale esteticky mě vůbec nebere. A ta Alfa má tlačítkovou klimu a další důležité prvky, to považuju za velmi důležité....

No každopádně přeju šťastný výběr.... ;-)
Avatar - kuk
18. 10. 2023 14:43
Hnusný logo
hnusný auto a bude až za dva roky. Lol.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kuk
18. 10. 2023 14:48
Auto pro Indii konečne po 4 do Evropy ale až v roce 2025, lo
Plasty v interiéru v kvalitě kelímku od jogurtu. Ti co se teď nalákaj na cenu a fotečky budou možná z reality zklamaný.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - miromen
18. 10. 2023 15:23
Crossover
Takže z C3 je teď vlastně crossover tedy dle parametru jak zvednutym podvozkem tak celkovou vyškou.
Jinak je to opravdu škareda "krabička" a do tohodle interieru usedat by se mi važně nechtělo a to nejen diky sešlapnutemu volantu nad, kterym kroutim hlavou.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
19. 10. 2023 12:29
Hmm
C3 patrně nadále nebude nic pro mě. Gazíkoidní design zabíjí spotřebu a dojezd u EV (kde pro jistotu nekompromisně seřízli maximálku). "100kW" nabíjení je vzhledem k udávanému času nabíjení nabíjení vtipné (má to vůbec kapalinové chlazení?), ale tak dejme tomu, že reáných 30-40 minut je u městského auta ok. Jako první pokus o dostupnější EV asi ok, ale teď prosím vložit obdobnou techniku do něčeho normáního, co se nesnaží být stylové SUV, a vypnout omezovač. Něco jako Ioniq II.
Rozbalit vlákno
1
19. 10. 2023 14:07
Re: Hmm
Maximálku nikto nezrezal a nezrezáva, je obvykle daná rozsahom otáčok elektromotora. Hlavne u lacnejších pohonov, čo bude prípad malých áut, by si požiadavka na väčšiu maximálku vynútila montáž prevodovky, alebo sofistikovanejšieho elektromotora, čo by malo nežiadúci vplyv na cenu.