Novinky
to velmi rychle pořeší přimalováním zkratky EV nebo piktogramu pro EV na značku zákaz vjezdu vedle již existujících LPG a CNG. Určitě se jim nebude chtít investovat další miliony do už tak drahých staveb. Konec konců taková značka se již v řadě podzemních garáží instaluje bez ohledu na nějaký předpis.
https😐/scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/183768625_4281137858565665_8640549491709197173_n.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-7&_nc_sid=dd63ad&_nc_ohc=wKKZ91pfTHsAX__zS6j&_nc_oc=AQmVT0uTuLTOFic8s0MJwUXEzzT8o4XvWDkz0nQrSsDVX54DHASqdgW3QyTlY4qvwV4&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=00_AfC-RWnTBSjF3HIkOt3_0AxoMGN5Y0b4c8My48-1Xxbp0g&oe=6557AEFD
https😐/scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/183768625_4281137858565665_8640549491709197173_n.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-7&_nc_sid=dd63ad&_nc_ohc=wKKZ91pfTHsAX__zS6j&_nc_oc=AQmVT0uTuLTOFic8s0MJwUXEzzT8o4XvWDkz0nQrSsDVX54DHASqdgW3QyTlY4qvwV4&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=00_AfC-RWnTBSjF3HIkOt3_0AxoMGN5Y0b4c8My48-1Xxbp0g&oe=6557AEFD
to je v ČR? Žádná taková značka v zákoně není, či? Pokud není, nemá vůbec žádnou platnost.
Pokud vjíždíš na soukromý pozemek, respektovat ji musíš...
Značky které nejsou součástí zákona právně neexistují, jde pouze o lidovou tvořivost a lze je interpretovat jako malůvku či ozdobný prvek bez dalšího významu 😉
Nemusím nic respektovat na soukromém pozemku, pokid to není protizákoné, a také mi nic nebrání tam vjet, jestliže ta značka není zákoně. Maximálně mne může majitel vyzvat k opuštění.
Na soukromém pozemku, navíc který ani není pravděpodobně svým charakterem pozemní komunikací, platí pouze - nebo je podstatný - provozní řád. Je bláhové předpokládat, že by si ho každý před vjezdem na takový pozemek a do podobného objektu studoval. Ale měl by. Proto tyto značky, tabule, cedule, obrázky nebo nápisy, které slouží jako jakási zkratka a základní informace, něco jako stručný výňatek z provozního řádu. Jsou jen informativní a mají napomáhat k minimalizování případných budoucích potíží a problémů. A je jedno, jedná-li se o podobu platné dopravní značky nebo jakékoliv lidové tvořivosti nebo nápisu. Vjet tam sice může každý, ale neměl by, i když nerespektování je obtížně vymahatelné nebo i nějak pokutovatelné a jakkoliv jednoduše řešitelné.
Pouze však do doby, než dojde ke hmotným škodám. O viníkovi potom bude rozhodovat klasicky soud a ten se bude určitě zajímat, existuje-li provozní řád, jestli je dostupný, jestli byl respektován nebo porušen, byl-li uživatel informován o .... a pod. A stejně budou tyto okolnost zajímat jistě i pojišťovnu.
Pouze však do doby, než dojde ke hmotným škodám. O viníkovi potom bude rozhodovat klasicky soud a ten se bude určitě zajímat, existuje-li provozní řád, jestli je dostupný, jestli byl respektován nebo porušen, byl-li uživatel informován o .... a pod. A stejně budou tyto okolnost zajímat jistě i pojišťovnu.
Ano, v ČR, vidíš tam cedulky s českými nápisy, ty garáže jsou již zkolaudované a značky jsou tam stejné.
Dopravní značky platí na pozemních komunikacích, podzemní garáže v bytovém domě, v sídle firmy, v obchodním centru vlastněném obchodní společností nebo soukromými osobami, jsou soukromé pozemky, kde platí pravidla jaká určí majitel (včetně značek, piktogramů, provozních řádů, pravidel pro nakládku a vykládku, max. doby parkování etc.). Když si postavím sídlo firmy a do podzemních garáží zakáži vjezd červeným autům, tak to každý musí respektovat a když určím, že do garáží nesmí cyklisté, tak to musí také respektovat i když to napíši zednickou štětkou na betonový překlad nad vjezdem. Majitel ví podle jakých norem byly garáže postavené a je povinen zajistit aby při provozu nedošlo k jejich porušení a když ví, že to nepostavil podle přísnější normy pro EV nebo LPG, tak je prostě z provozu vyloučí a i když se jenom bojí o svůj majetek nad garážemi, tak je může vyloučit norma nenorma.
Dopravní značky platí na pozemních komunikacích, podzemní garáže v bytovém domě, v sídle firmy, v obchodním centru vlastněném obchodní společností nebo soukromými osobami, jsou soukromé pozemky, kde platí pravidla jaká určí majitel (včetně značek, piktogramů, provozních řádů, pravidel pro nakládku a vykládku, max. doby parkování etc.). Když si postavím sídlo firmy a do podzemních garáží zakáži vjezd červeným autům, tak to každý musí respektovat a když určím, že do garáží nesmí cyklisté, tak to musí také respektovat i když to napíši zednickou štětkou na betonový překlad nad vjezdem. Majitel ví podle jakých norem byly garáže postavené a je povinen zajistit aby při provozu nedošlo k jejich porušení a když ví, že to nepostavil podle přísnější normy pro EV nebo LPG, tak je prostě z provozu vyloučí a i když se jenom bojí o svůj majetek nad garážemi, tak je může vyloučit norma nenorma.
A kde je ta hranice EV, pro kterou zákaz platí? EV, EV s prodlužovačem, PHEV, full hybrid, mild hybrid, micro hybrid. Nebo snad to, co má EL značku?
To se zeptej majitele garáží, ten ti to poví, ale nejdříve si přečti provozní řád garáží, který by měl být (podle stavebních předpisů) vyvěšený u vjezdu na parkoviště/do garáží, třeba je to tam napsané. Anebo si tě prohlédne služba na recepci, která většinou má i kameru na vjezd do podzemí a prostě když se jí nelíbí tvůj obličej, tvoje auto nebo tvá manželka, tak ti prostě nezvedne závoru a víš to coby dup.
Právě se obávám, že i majitel garáží bude vědět velký prd, netuše, že mezi hodným přátelským dieselem a zlým bruselským elektromobilem existuje celá škála možností... 😁
A mimochodem stavět ještě dneska takové garáže není zrovna prozíravé... Těch pár desítek tisíc ušetřených na jednom parkovacím místě je imho šetření na nesprávném místě. Ale ať si každý dělá, co chce, jejich boj, pokud z toho chtějí mít vyloučenou lokalitu pro dieseldezoláty.
A mimochodem stavět ještě dneska takové garáže není zrovna prozíravé... Těch pár desítek tisíc ušetřených na jednom parkovacím místě je imho šetření na nesprávném místě. Ale ať si každý dělá, co chce, jejich boj, pokud z toho chtějí mít vyloučenou lokalitu pro dieseldezoláty.
Tak prostě rozhodne (nebo jím pověřená osoba odpovědná za provoz garáží) ad-hoc, třeba podle té barvy auta, má na to plné právo, jsou to jeho garáže, takže může rozhodnout jakkoliv a ty to musíš respektovat, jsi na cizím, soukromém pozemku.
Uplne v klidu. Platná dopravní značka tam není, až ji zavedou, můžeme se bavit. Nicméně není problém udělat zákaz vjezdu s dodatkovou tabulkou EV.ale to by musel někdo přemýšlet.
Na svém pozemku majitel žádné platné značky podle zákona používat nemusí (pokud říkáš, že ano, tak sem dej odkaz na zákon, který to nařizuje), stačí provozní řád u vjezdu (což vyžaduje stavební zákon). No a když tam vjedeš, tak tě vyzve abys odjel, když neuposlechneš, tak zavolá policajty aby to zadokumentovali a nechá tě odtáhnout. S nějakou platností dopravních značek se můžeš leda tak vyfotit. Easy Peasy.
Ale reálně tam nikdo takový (pověřená osoba) nebude. Bude tam jen řidič a ta zákazová značka bez bližšího vysvětlení a ten řidič se musí nějak rozhodnout (podle té značky).
Vidím to tak, že PHEV s 49 g CO2/km (a EL značkou) tam smět jako že nebude, zatímco PHEV s 51 g CO2/km (a tedy bez EL značky) tam smět jako že bude. I když to bude úplně stejné auto lišící se akorát šířkou pneumatik 😁 .
Vidím to tak, že PHEV s 49 g CO2/km (a EL značkou) tam smět jako že nebude, zatímco PHEV s 51 g CO2/km (a tedy bez EL značky) tam smět jako že bude. I když to bude úplně stejné auto lišící se akorát šířkou pneumatik 😁 .
že sa developerom nechce do ničoho navyše investovať (čo je pochopiteľné, keďže ich činnosť je zameraná na zisk). To je ako sa pýtať ľudí čo si myslia o zdražovaní čohokoľvek (asi nikto nebude nadšený) 😁
Každopádne asi by každý bol rád keby tie parkovacie státia boli širšie, tak ako pre invalidov, lebo autá sú čoraz širšie a je problém normálne otvoriť dvere.
Každopádne asi by každý bol rád keby tie parkovacie státia boli širšie, tak ako pre invalidov, lebo autá sú čoraz širšie a je problém normálne otvoriť dvere.
Treba to riešiť, rozumne, bez emócií a rešpektom.
Som rád, že to hasiči riešia.
Verím, že vychádzajú z prvých skúseností a faktov. Ako aj posúdenia rizík. Aktuálne sú všetky EV, nabíjačky, káble nové - čo sa stane časom? Je dosť možné, že sa to nezhorší, ale takisto, že požiare budú výrazne pribúdať. Zhorší sa výrazne požiar ak chytí EV od ICE, alebo z inej príčiny? Pripravovať sa na to a diskutovať o tomto treba, nie ideologicky, nie s emóciami.
Bude zaujímavé časom sa dozvedieť
- ako to bolo na lodi The Fremantle Highway - chvíľu mala väčšina jasno, že to bolo z EV. Zakrátko na to, sa ozýval druhý tím, že všetky EV sú ok. Aktuálne sa nevylučuje, že príčinou je EV. Som rád, že úrady nešíria dohady, ale prebieha vyšetrovanie.
- ako to bolo na Lutone. Zatiaľ sa javí ako príčina dieselové auto. Ale aký malo na rozsah škôd dosah to, že horeli EV to sa vyšetruje. Možno zásadný, možno nie. Treba si počkať a poučiť sa z toho.
Som rád, že to hasiči riešia.
Verím, že vychádzajú z prvých skúseností a faktov. Ako aj posúdenia rizík. Aktuálne sú všetky EV, nabíjačky, káble nové - čo sa stane časom? Je dosť možné, že sa to nezhorší, ale takisto, že požiare budú výrazne pribúdať. Zhorší sa výrazne požiar ak chytí EV od ICE, alebo z inej príčiny? Pripravovať sa na to a diskutovať o tomto treba, nie ideologicky, nie s emóciami.
Bude zaujímavé časom sa dozvedieť
- ako to bolo na lodi The Fremantle Highway - chvíľu mala väčšina jasno, že to bolo z EV. Zakrátko na to, sa ozýval druhý tím, že všetky EV sú ok. Aktuálne sa nevylučuje, že príčinou je EV. Som rád, že úrady nešíria dohady, ale prebieha vyšetrovanie.
- ako to bolo na Lutone. Zatiaľ sa javí ako príčina dieselové auto. Ale aký malo na rozsah škôd dosah to, že horeli EV to sa vyšetruje. Možno zásadný, možno nie. Treba si počkať a poučiť sa z toho.
Specielně britské úřady to zatají.
Na té lodi hořely rozhodně elektromobily a není to poprvé co se to někdo snaží svést na spalováky.
V Lutoně nejspíše hořel PHEV s diesele, nafta se sama od sebe nezapálí.
Tady je pro zapírače strašně snadné říct že to byl spalovák, i když PHEV má velikou baterku.
Pravdu se nedozvíme, lhát nemůžou ale přiznat se k vadě bateriií ve vozidlech nemohou, Britové jsou těžcí elektrošílenci.
Takže složka .... "Tajné"
Na té lodi hořely rozhodně elektromobily a není to poprvé co se to někdo snaží svést na spalováky.
V Lutoně nejspíše hořel PHEV s diesele, nafta se sama od sebe nezapálí.
Tady je pro zapírače strašně snadné říct že to byl spalovák, i když PHEV má velikou baterku.
Pravdu se nedozvíme, lhát nemůžou ale přiznat se k vadě bateriií ve vozidlech nemohou, Britové jsou těžcí elektrošílenci.
Takže složka .... "Tajné"
Hele to uz je jen kousek od paranoia😀
I naftová auta samozrejme hori a pripadu je mnoho.
Fascinuje me, ze kazdy ma doma x desitek veci s baterii ktere nechává vsude mozne cele dny a z EV ma panickou hrůzu.
I naftová auta samozrejme hori a pripadu je mnoho.
Fascinuje me, ze kazdy ma doma x desitek veci s baterii ktere nechává vsude mozne cele dny a z EV ma panickou hrůzu.
Je bežné, keď sa riziká pokroku zľahčujú. Ako aj preceňujú. O to viac, ak ide o ideologickú a veľmi podporovanú zmenu.
Verím v zdravý rozum, rizikovosť niekoľko kg batérií (bicykel, kolobežka) až 550 kg batérií treba fakt dobre posúdiť, a prijať aj preventívne opatrenia. Desiatky ton takých batérií v podzemnom parkovisku by mali byť v budúcnosti štandardom, a nebudú ani všetky relatívne nové ako dnes.
Je skvelé dočítať sa v diskusii, že majú niektorí užívatelia len pozitívnu skúsenosť s mobilným telefónom. Ja osobne by som bol v porovnaní opatrný.
- Riziko 50g batérie v mobile, ktorá navyše nie je vystavená takému nabíjaciemu výkonu, ani takým otrasom a poveternostným podmienkam ako dopravné prostriedky.
- Ale úplne rozumiem, ak niekto ten rozdiel nevidí. :-!
Verím v zdravý rozum, rizikovosť niekoľko kg batérií (bicykel, kolobežka) až 550 kg batérií treba fakt dobre posúdiť, a prijať aj preventívne opatrenia. Desiatky ton takých batérií v podzemnom parkovisku by mali byť v budúcnosti štandardom, a nebudú ani všetky relatívne nové ako dnes.
Je skvelé dočítať sa v diskusii, že majú niektorí užívatelia len pozitívnu skúsenosť s mobilným telefónom. Ja osobne by som bol v porovnaní opatrný.
- Riziko 50g batérie v mobile, ktorá navyše nie je vystavená takému nabíjaciemu výkonu, ani takým otrasom a poveternostným podmienkam ako dopravné prostriedky.
- Ale úplne rozumiem, ak niekto ten rozdiel nevidí. :-!
haha jako vážně, vypnete na dálku požár?
líbilo se mi jak teď někde Palestinci udělal blokádu ze zapálených elektroběžek 😄 😄 :- nešlo by to taky vypnout na dálku?
líbilo se mi jak teď někde Palestinci udělal blokádu ze zapálených elektroběžek 😄 😄 :- nešlo by to taky vypnout na dálku?
EV, EV s prodlužovačem, PHEV, full hybrid, mild hybrid, micro hybrid. Nebo snad to, co má EL značku?
Jinak uvítal bych, kdyby do podzemních garáží nesměly diesely bez Euro 6 a benziňáky bez Euro 4. Je to v zájmu veřejného zdraví 😄
Podle citaci je to neni jasne.