Elektromobilita
Johnnie Walker
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ale to je obecně známo. Svět motorů je součástí NĚMECKÉHO médiového impéria, a odkud přichází elektrický mráz? Z Německa, pane naivko.
Johnnie Walker
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jinak zajimavejsi je stari, nikoliv km.
Tedy mile.
Tedy mile.
jak bude mít baterka 9 let, bude kupovat novou.
https😐/elektrickevozy.cz/…nejlepe-ze-vsech
Baterie z elektromobilů vydrží déle, než samotné auto
😲 :yes:
Baterie z elektromobilů vydrží déle, než samotné auto
😲 :yes:
A teď tu o Karkulce! 😒]
Tesla je etalon, dude.
Vypadá to tu samej znalec. Vsichni diskuteri asi maji EV 😉.
"Jeho zkušenosti však ukazují, že způsob použití elektromobilu jako normálního auta, tedy že člověk jednou za pár dnů zajede k rychlonabíječce, stejně jako by jel natankovat benzín, není pro dlouhověkost baterie vhodný. Bohužel, pro řadu lidí, kteří nebudou mít přístup k tzv. rezidentnímu nabíjení doma či v práci, bude jediný možný."
Dva nesmysly v jednom odstavci.
Zkusenost dokazuje POUZE to, ze pri setrnem pouziti je zivotnost baterie skutecne dlouha.
Pouziti rychlonabijecek ale neznamena opak!
:no:
Obzvlast treba v nasich koncinach, kde jsou nejvic rozsirene 50kW DC nabijecky, ktere budou Tesle skodit zanedbatelne.
A dale, jestlize se nachazi v blizkosti bydliste AC nabijecka (jejiz vybudovani je ten nejmensi problem), coz bude casem u vetsiny bytu, neplati ani posledni veta.
https😐/elektrickevozy.cz/…ic-elektromobilu
"Praha chce využít evropské dotace na výstavbu nabíječek pro elektromobily
Těch má být v hlavním městě 180 tisíc do roku 2030" 😲
:yes: :yes: :yes😒br /> „Smysluplná podpora elektromobility ve městě spočívá v zajištění dostupné a kvalitní infrastruktury pro dobíjení v blízkosti bydliště, nebo zaměstnání. 😉 Tuto infrastrukturu chceme budovat prostřednictvím koncese pro její provozování ve veřejném prostoru. Nyní dojde ke zpracování projektového záměru k podání žádosti města o finanční podporu z evropských dotací. Pokud by se nepotvrdilo, že Operační program Doprava je tím správným řešením, budeme hledat další dostupné dotační tituly,” říká Zdeněk Hřib
Doufam, ze pristi zavery zde na acz ohledne elektromobility a nabijeni budou smysluplnejsi. 😄
Dva nesmysly v jednom odstavci.
Zkusenost dokazuje POUZE to, ze pri setrnem pouziti je zivotnost baterie skutecne dlouha.
Pouziti rychlonabijecek ale neznamena opak!
:no:
Obzvlast treba v nasich koncinach, kde jsou nejvic rozsirene 50kW DC nabijecky, ktere budou Tesle skodit zanedbatelne.
A dale, jestlize se nachazi v blizkosti bydliste AC nabijecka (jejiz vybudovani je ten nejmensi problem), coz bude casem u vetsiny bytu, neplati ani posledni veta.
https😐/elektrickevozy.cz/…ic-elektromobilu
"Praha chce využít evropské dotace na výstavbu nabíječek pro elektromobily
Těch má být v hlavním městě 180 tisíc do roku 2030" 😲
:yes: :yes: :yes😒br /> „Smysluplná podpora elektromobility ve městě spočívá v zajištění dostupné a kvalitní infrastruktury pro dobíjení v blízkosti bydliště, nebo zaměstnání. 😉 Tuto infrastrukturu chceme budovat prostřednictvím koncese pro její provozování ve veřejném prostoru. Nyní dojde ke zpracování projektového záměru k podání žádosti města o finanční podporu z evropských dotací. Pokud by se nepotvrdilo, že Operační program Doprava je tím správným řešením, budeme hledat další dostupné dotační tituly,” říká Zdeněk Hřib
Doufam, ze pristi zavery zde na acz ohledne elektromobility a nabijeni budou smysluplnejsi. 😄
No to ale není potřeba, to to všem woe přece vysvětlíš.
EV žádnou díru do světa neudělá ale co to udělá s tebou, dude?
Mašle?
EV žádnou díru do světa neudělá ale co to udělá s tebou, dude?
Mašle?
😁
https😐/fdrive.cz/…ly-diesely-10976
''Evropa: unijní prodeje elektromobilů poprvé překonaly diesely'' :yes:
Mrzeníčko 1?
https😐/fdrive.cz/…vraci-famu-11159
''Rychlonabíjení životnost baterie nezkracuje. Studie vyvrací fámu''
Mrzeníčko 2?
https😐/elektrickevozy.cz/…nejlepe-ze-vsech
''Baterie z elektromobilů vydrží déle, než samotné auto''
Mrzeníčko 3?
https😐/fdrive.cz/…ly-diesely-10976
''Evropa: unijní prodeje elektromobilů poprvé překonaly diesely'' :yes:
Mrzeníčko 1?
https😐/fdrive.cz/…vraci-famu-11159
''Rychlonabíjení životnost baterie nezkracuje. Studie vyvrací fámu''
Mrzeníčko 2?
https😐/elektrickevozy.cz/…nejlepe-ze-vsech
''Baterie z elektromobilů vydrží déle, než samotné auto''
Mrzeníčko 3?
Vypouštíěš tady zcela nepokrytě účelové, manipulativní LZI.
LZES neostalinstický pavědce, ZCELA NEPOKRYTĚ LZES!!!!!
Źe vaše plastové trsátka z interiérem z Ikey z recyklovatlený petky a megatabletem nedaj víc jak 15 je sice krásný, ale lidi tu dodnes jezdí ve 20-30-40-50-60-70-80-90 let starý autech a ted POZOR - TY AUTA STALE JEZDI!!!!!!!!!!!!! ULHANy NEOMARXISTICKY MANIPULATIVNI KASPARKU!!!!! Která baterie dá 50-90 let, PROLHANINO!!!
sMŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮLA VID NEOSTALINISTICKEJ Borisove.
Tyhle nesotalinistický demagogický kecy už sou hodně trapný
LZES neostalinstický pavědce, ZCELA NEPOKRYTĚ LZES!!!!!
Źe vaše plastové trsátka z interiérem z Ikey z recyklovatlený petky a megatabletem nedaj víc jak 15 je sice krásný, ale lidi tu dodnes jezdí ve 20-30-40-50-60-70-80-90 let starý autech a ted POZOR - TY AUTA STALE JEZDI!!!!!!!!!!!!! ULHANy NEOMARXISTICKY MANIPULATIVNI KASPARKU!!!!! Která baterie dá 50-90 let, PROLHANINO!!!
sMŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮLA VID NEOSTALINISTICKEJ Borisove.
Tyhle nesotalinistický demagogický kecy už sou hodně trapný
Jojo, EV zadnou díru do sveta neudělá…
A proto je Tesla Y nejprodávanější auto na svete.
Na svete je spousta veci co nemam rad, ale nebudu pred tim zavírat oci jak male dítě…
A proto je Tesla Y nejprodávanější auto na svete.
Na svete je spousta veci co nemam rad, ale nebudu pred tim zavírat oci jak male dítě…
S většinou věcí souhlas.
Ale vidím tam jeden velký problém a to je, že se v textu objevuje slovo dotace a dokonce jde o klíčové slovo citace pana Hřiba. Dotace = neefektivita, plýtvání, nekonkurenceschopnost a vyšší daně.
Dotace mají jít na veřejné statky jako je školství, obrana, sociální péče, kultura apod. Ne na dotace spotřebního zboží jako elektromobil nebo na čapí hnízda.
Ale vidím tam jeden velký problém a to je, že se v textu objevuje slovo dotace a dokonce jde o klíčové slovo citace pana Hřiba. Dotace = neefektivita, plýtvání, nekonkurenceschopnost a vyšší daně.
Dotace mají jít na veřejné statky jako je školství, obrana, sociální péče, kultura apod. Ne na dotace spotřebního zboží jako elektromobil nebo na čapí hnízda.
Ale ano, ale jak chces trzne konkurovat v prostredi kde konkurence dotace ma?
PS: a dotovat lepsi vzduch a zbaveni se ropne zavislosti zas neni tak spatny napad.
PS: a dotovat lepsi vzduch a zbaveni se ropne zavislosti zas neni tak spatny napad.
Za určitých podmínek by třeba čistý vzduch mohl být veřejný statek.
Avšak i tak by platilo, že zajistit to pomocí účelových dotací pro vybrané subjekty je ten nejméně efektivní způsob.
Avšak i tak by platilo, že zajistit to pomocí účelových dotací pro vybrané subjekty je ten nejméně efektivní způsob.
Porad dokola se tu v diskuzich objevuje, jak budou nabijet lidi na sidlistich...
Obavam se, ze tohle bys bez dotaci predem nevyresil.
Obavam se, ze tohle bys bez dotaci predem nevyresil.
Polož si tu otázku jinak. Dával někdo dotace na stavbu benzínek, nebo na stavbu čerpaček LPG? Ne, a přesto tato infrastruktura vznikla.
Zašlo to tak daleko, že dotování všeho možného už dnes nejen mnozí politici, ale i mnohé firmy berou jako něco samozřejmého. A pak nejsou peníze na důchody, školy atd.
Pokud je státní podpora opravdu nutná, tak ať je jednoduchá a plošná, třeba pětileté daňové prázdniny pro toho, kdo nabíječku na sídlišti postaví, nebo nulové DPH na všechny potřebné materiály a zařízení, pokud nabíječku postaví nekomerční subjekt (společenství vlastníků apod.).
Zašlo to tak daleko, že dotování všeho možného už dnes nejen mnozí politici, ale i mnohé firmy berou jako něco samozřejmého. A pak nejsou peníze na důchody, školy atd.
Pokud je státní podpora opravdu nutná, tak ať je jednoduchá a plošná, třeba pětileté daňové prázdniny pro toho, kdo nabíječku na sídlišti postaví, nebo nulové DPH na všechny potřebné materiály a zařízení, pokud nabíječku postaví nekomerční subjekt (společenství vlastníků apod.).
Hlavně když tě za to čína dobře platí, vyměnit závislost na rusku a arábii TOTALNI zavislosti na Číně a stále nepřímo na jejích kamrádech z ruska, afriky a jižní ameriky, kteří stejně EU těžce nenávidí je fakt výhra.
Ale propaguješ to pěkně, kolik ti čínan měsíčně posílá na účet? Nebo platí v naturáliích a delauješ potajmu Fv panely? 😄 😄 😄 😄
Ale propaguješ to pěkně, kolik ti čínan měsíčně posílá na účet? Nebo platí v naturáliích a delauješ potajmu Fv panely? 😄 😄 😄 😄
Bohužel se nám zde rozmohl nešvar, že životnost baterie se posuzuje podle SoH (kapacity baterie). Avšak to spolu nesouvisí. Jsou baterie, které "žijí" i při SoH třeba 20 %. Naopak jsou baterie, které mají SoH 100 %, avšak kvůli vnitřnímu zkratu vzplanou a "umřou". Odhadovat, kolik života má baterie ještě před sebou, je věštění z křišťálové koule.
Správně bylo v diskuzi řečeno, že věk je možná důležitější parametr než najeté kilometry.
Co tady ještě nezaznělo, je teplota. Tak jako u všech baterií se zvyšující se teplotou klesá SoH i životnost. A speciálně u Li-Ionek vadí i mráz. Blogger Andy Slye žije v Kentucky, což je mírné klima optimální pro Li-Ion baterie. Na Floridě nebo Aljašce by to bylo horší.
Správně bylo v diskuzi řečeno, že věk je možná důležitější parametr než najeté kilometry.
Co tady ještě nezaznělo, je teplota. Tak jako u všech baterií se zvyšující se teplotou klesá SoH i životnost. A speciálně u Li-Ionek vadí i mráz. Blogger Andy Slye žije v Kentucky, což je mírné klima optimální pro Li-Ion baterie. Na Floridě nebo Aljašce by to bylo horší.
Za tve znalosti :yes😒br />
Mohl bys nam tedy uvest absolutni cislo zivotnosti jemne cyklovanych Tesla NCA clanku, v mirnem klimatu?
30 let?
https😐/www.frontiersin.org/…023.1108269/full
Tady jsou grafy do 50i let, figure 5. 😲
Takto jsi to myslel? 😁
Jestli mas nejake nastudovane zdroje pro "calendar aging", sem s nimi. 😉
Nebo jsi doposud jen vestil?
Vetsina baterek prvnich EV skoncila kvuli spatnemu termomanagementu (Leaf) nebo se ucyklovala. Kvuli nizke kapacite a z toho plynouciho pouzivani 0-100% a velkemu poctu cyklu. Dnesni realitu EV ukazuje tento acz clanek. :yes:
PS Ano, nikdo presne nevi, zda baterka vydrzi 20, 30 nebo 50 let. Ale existuje uz spousta empirickych dat a spousta vedeckych studii. Ja jsem ti uvedl odkaz. Je to lepsi nez kristalova koule. 😄
30 let?
https😐/www.frontiersin.org/…023.1108269/full
Tady jsou grafy do 50i let, figure 5. 😲
Takto jsi to myslel? 😁
Jestli mas nejake nastudovane zdroje pro "calendar aging", sem s nimi. 😉
Nebo jsi doposud jen vestil?
Vetsina baterek prvnich EV skoncila kvuli spatnemu termomanagementu (Leaf) nebo se ucyklovala. Kvuli nizke kapacite a z toho plynouciho pouzivani 0-100% a velkemu poctu cyklu. Dnesni realitu EV ukazuje tento acz clanek. :yes:
PS Ano, nikdo presne nevi, zda baterka vydrzi 20, 30 nebo 50 let. Ale existuje uz spousta empirickych dat a spousta vedeckych studii. Ja jsem ti uvedl odkaz. Je to lepsi nez kristalova koule. 😄
Nemohl, nemám křišťálovou kouli.
Za optimálních podmínek může baterka vydržet desítky let, proč by ne.
Figure 5 nejsou a ani nemohou být naměřená data (stačí krátký pohled na osu x), ale pouze simulace teoretického modelu dle rovnice (1). Mně se ten model nelíbí, respektive dovedu si představit, že bude použitelný jako odhad chování při běžných teplotách, avšak nesouhlasím s jeho využitím při odhadu chování v silně záporných teplotách. Dnes už může každý publikovat cokoliv a přes recenzenty to projde.
Za optimálních podmínek může baterka vydržet desítky let, proč by ne.
Figure 5 nejsou a ani nemohou být naměřená data (stačí krátký pohled na osu x), ale pouze simulace teoretického modelu dle rovnice (1). Mně se ten model nelíbí, respektive dovedu si představit, že bude použitelný jako odhad chování při běžných teplotách, avšak nesouhlasím s jeho využitím při odhadu chování v silně záporných teplotách. Dnes už může každý publikovat cokoliv a přes recenzenty to projde.
Ty nemas kristalovou kouli a vedecke texty zpochybnujes.
Proc tedy vubec pises neco o "calendar aging"?
Ja pisu: Na zaklade vedeckych studii (samozrejme ze ne testu 😄 ) odhaduji zivotnost na 30 let.
Ty pises: Nemam tuseni. :no:
Ok. Ale to, ze ty k tematu nemas co napsat, neni zajimava informace...
Jeji prinos ve zdejsi diskuzi je nulovy az zaporny. 😁
PS Proc te proboha tak zajimaji silne zaporny teploty?? Jedinym duvodem se mi zda byt v tvem pripade opet neznalost. :no: Sorry. Velmi nizke teploty jsou u nas maximalne parkrat rocne a jejich vliv na starnuti je v nasich klimatickych podminkach v podstate nulovy. Ale abychom se nebavili jen akademicky. EV jsou velmi popularni v Norsku. Mas nejake prakticke potvrzeni svych domnenek (zirani do kristalove koule kterou navic ani nemas) o zkracene zivotnosti pri nizkych teplotach???
Ne? 😁
Proc tedy vubec pises neco o "calendar aging"?
Ja pisu: Na zaklade vedeckych studii (samozrejme ze ne testu 😄 ) odhaduji zivotnost na 30 let.
Ty pises: Nemam tuseni. :no:
Ok. Ale to, ze ty k tematu nemas co napsat, neni zajimava informace...
Jeji prinos ve zdejsi diskuzi je nulovy az zaporny. 😁
PS Proc te proboha tak zajimaji silne zaporny teploty?? Jedinym duvodem se mi zda byt v tvem pripade opet neznalost. :no: Sorry. Velmi nizke teploty jsou u nas maximalne parkrat rocne a jejich vliv na starnuti je v nasich klimatickych podminkach v podstate nulovy. Ale abychom se nebavili jen akademicky. EV jsou velmi popularni v Norsku. Mas nejake prakticke potvrzeni svych domnenek (zirani do kristalove koule kterou navic ani nemas) o zkracene zivotnosti pri nizkych teplotach???
Ne? 😁
Negeneralizuj. Zpochybnil jsem pouze jednu část jednoho "vědeckého" textu.
Proč záporné teploty? Protože téma je životnost baterie. A na naší planetě jsou místa, kde se tyto teploty vyskytují. Třeba na Aljašce. V roce 2005 se tam stavělo tehdy největší bateriové úložiště na světě. Bylo projektováno na teplotu minus 52°C. Nikde jsem nepsal, že by se taková teplota měla vyskytovat u nás (zmiňoval jsem právě tu Aljašku), ale klidně se k nám může dostat ojetina původně provozovaná někde v severním Norsku či Finsku.
Domněnky? Zkus si najít, jaká je teplota tání (=tuhnutí) elektrolytů, pak ti to snad dojde.
Proč záporné teploty? Protože téma je životnost baterie. A na naší planetě jsou místa, kde se tyto teploty vyskytují. Třeba na Aljašce. V roce 2005 se tam stavělo tehdy největší bateriové úložiště na světě. Bylo projektováno na teplotu minus 52°C. Nikde jsem nepsal, že by se taková teplota měla vyskytovat u nás (zmiňoval jsem právě tu Aljašku), ale klidně se k nám může dostat ojetina původně provozovaná někde v severním Norsku či Finsku.
Domněnky? Zkus si najít, jaká je teplota tání (=tuhnutí) elektrolytů, pak ti to snad dojde.
V USA bylo v letech 2015-2022 během zimních měsíců asi 80 míst s těplotou pod -20 a dohormady to činilo cca přes 200 dnů s takto nízkými Teplotami a to včetně velkých měst jako Chicago.
Zajistit si vědecké studie , kte to bude uvedeno a pak nám přijd něco povídat o nízkých teplotách 😄 😄 😄
https😐/www.idnes.cz/…_zahranicni_vajo
Kdybych měl čas, napostuju ti sem cca 1500 odkazů z let 2015-2023 😄 😄 😄 😄
Zajistit si vědecké studie , kte to bude uvedeno a pak nám přijd něco povídat o nízkých teplotách 😄 😄 😄
https😐/www.idnes.cz/…_zahranicni_vajo
Kdybych měl čas, napostuju ti sem cca 1500 odkazů z let 2015-2023 😄 😄 😄 😄
Znam mnoho spalovaku ktere jsou pri takovém najezdu motorove uz na hraně zivotnosti.
A byly ty spalovány taky provozovány pouze v ideálním režimu?
Ne stejne jako naprosta vetsina aut. Studené starty, provoz mimo idealni provozní teplotu, postupná degradace oleje, kapalin, usazeniny a nekvalitni paliva atd.
Tedy vse co spalovaku vadi a EV je to jedno.
Běžný osobni auto je po 200 tis km kašička na penize, olejnicka a sazomet. Jiste jsou výjimky, ale je to celkem bezne. Nez začnete flame tak se zamyslete😀
Tedy vse co spalovaku vadi a EV je to jedno.
Běžný osobni auto je po 200 tis km kašička na penize, olejnicka a sazomet. Jiste jsou výjimky, ale je to celkem bezne. Nez začnete flame tak se zamyslete😀
To píšeš mě? Kde vidíš nějaký náznak flameu? V článku se dočítáme o ideálním používání dotyčné Tesly, proto se jen ptám, když jsi nadhodil téma.
Olej se drahý utopisto měni každých 10 tis, při extrémních podmínkách nebo způsobu používání klidně každých 5-6 tis. Pak nemá co degradovat 😄 😄 😄 😄 😄
Trapné intervaly EU automobilek, používání špinavé vody, kde někdo na kanystr OMYLEM napsal Longlife OIL, což je lež, je to řídká špinavá voda - a kdy to při intervalu výměny sežere 1,2-2,2 litru oleje, což při klasickém intervalu nesežereou ani 40 let starý motory s 350 000 km je trapný a kdo jezdí podle blábolů výrobců je svého štěstí strůjce. Každýho boj. Kdo o autech a motorech něco ví, tyhle Nesmysly ZCELA IGNORUJE! A mění u všeho po 10 bez ohledu zda je to rok výroby 2023 nebo 1980.
Každej mechanik ti řekne, že měnit to po víc jak 10 tis km je TOTALNI NESMYSL!!!!!!
Na usazenini trpí přímovstřik a moderní sazomety.
Klasické MPI při používání adetiv nikoliv.
Rozvodové řetězy tenčí jak řetízek na dětskou šlapací tříkolku. Poctivé motory maj 2x tlusttší řetez.
Opět z tvé strany JENOM LZI, vytržené poploravdy z kontextu , problém lidí co si koupili okradené, nesmyslné emisní limity plnící jebky s 3 válcy a milionem turb a pak brečí že karbon, úsady. Výkon vyhnaný na úkor životnosti motoru.
Bohužel stále jdou koupit poctivá auta s poctivými motory, které ničím z toho netrpí.
Každýho boj, jakou plečkou jezdí a kdy mění olej.
Kdo tomu nerozumí, je levej jak šavle a spoléhá na servisy, kde ještě nemá známý to má hodně blbý no.
Trapné intervaly EU automobilek, používání špinavé vody, kde někdo na kanystr OMYLEM napsal Longlife OIL, což je lež, je to řídká špinavá voda - a kdy to při intervalu výměny sežere 1,2-2,2 litru oleje, což při klasickém intervalu nesežereou ani 40 let starý motory s 350 000 km je trapný a kdo jezdí podle blábolů výrobců je svého štěstí strůjce. Každýho boj. Kdo o autech a motorech něco ví, tyhle Nesmysly ZCELA IGNORUJE! A mění u všeho po 10 bez ohledu zda je to rok výroby 2023 nebo 1980.
Každej mechanik ti řekne, že měnit to po víc jak 10 tis km je TOTALNI NESMYSL!!!!!!
Na usazenini trpí přímovstřik a moderní sazomety.
Klasické MPI při používání adetiv nikoliv.
Rozvodové řetězy tenčí jak řetízek na dětskou šlapací tříkolku. Poctivé motory maj 2x tlusttší řetez.
Opět z tvé strany JENOM LZI, vytržené poploravdy z kontextu , problém lidí co si koupili okradené, nesmyslné emisní limity plnící jebky s 3 válcy a milionem turb a pak brečí že karbon, úsady. Výkon vyhnaný na úkor životnosti motoru.
Bohužel stále jdou koupit poctivá auta s poctivými motory, které ničím z toho netrpí.
Každýho boj, jakou plečkou jezdí a kdy mění olej.
Kdo tomu nerozumí, je levej jak šavle a spoléhá na servisy, kde ještě nemá známý to má hodně blbý no.
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA
HIHIHIHIHII
Ted sem spadnul smíchy pod stůl, BORISOVE
Nesmíš si kupovat hekepl 1,2 tříválec, ten ti 850 000 Km nedá no.
Zbytek sou tradiční účelově manipulativní LZI!!!!!!!
Chceš do SZ telefon na kámoše co má ty tři jedničkový Fabie s 210, 220 a 340 tis km?
Nebo na dalšího kámoše co má na 300C 3,5 V6 360 000 km?
Nebo na toho známý v USA, co má na Lincolnu TownCar 880 000 Km?
Že byste si pokecali o nepolehlivosti spalováků, LOJZIKU 😄
HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA
HIHIHIHIHII
Ted sem spadnul smíchy pod stůl, BORISOVE
Nesmíš si kupovat hekepl 1,2 tříválec, ten ti 850 000 Km nedá no.
Zbytek sou tradiční účelově manipulativní LZI!!!!!!!
Chceš do SZ telefon na kámoše co má ty tři jedničkový Fabie s 210, 220 a 340 tis km?
Nebo na dalšího kámoše co má na 300C 3,5 V6 360 000 km?
Nebo na toho známý v USA, co má na Lincolnu TownCar 880 000 Km?
Že byste si pokecali o nepolehlivosti spalováků, LOJZIKU 😄
po vzoru svych kamosu z rossiji
ja mizim do krytu
ja mizim do krytu
Nezapomen si vzít na hlavu kastrol. Protože za 5 minut bude nálet na blbý, jak říkávala tvoje babička.
A popros pana doktora, aby už ti napsal nové prášky, tyhle stále nezabíraj 😄 😄 😄
A popros pana doktora, aby už ti napsal nové prášky, tyhle stále nezabíraj 😄 😄 😄
tvoje babicka ti rikala ze ses blbej?
nebo odkud to mas ??
ale je fakt, ze naskakujes docela rychle
pouhy 4 minuty ...
nebo odkud to mas ??
ale je fakt, ze naskakujes docela rychle
pouhy 4 minuty ...
Babička říkala když letělo letadlo, jako srandu "Nálet na blbý, běžte se schovat" 😄
Takovej druh humoru neznáš, já vím no
Takovej druh humoru neznáš, já vím no
a malej ballicek se bezel schovat ... 😁 😁 😁
Já ne, ale tys běžel do krytu. Tak sem ti radil aby sis dal na hlavu kastrol.
Jinak já to POUZE vyvracím účelově manipulativní lži zeleného fanatika placeného Čínou za podporu OZE a EV. Díky tkaovým jako on Čína totálně zlikviduje Evropu.
PS: už sis koupil čínskej slovník? Věř že ho budeš potřebovat. A hodně brzy
Jinak já to POUZE vyvracím účelově manipulativní lži zeleného fanatika placeného Čínou za podporu OZE a EV. Díky tkaovým jako on Čína totálně zlikviduje Evropu.
PS: už sis koupil čínskej slovník? Věř že ho budeš potřebovat. A hodně brzy
me babicka nerikala ze sem blbej, jak jsi nam o sobe prozradil
asi mas od ty doby nejakej mindrak
asi mas od ty doby nejakej mindrak
Johnnie Walker
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mysli si, ze poctem prispevku prehlusi sdeleni clanku.
Ze Tesla je po 200.000km skoro jako nova.
:yes:
Zatimco spousta fosilu uz muze byt v havarijnim stavu...
Ze Tesla je po 200.000km skoro jako nova.
:yes:
Zatimco spousta fosilu uz muze byt v havarijnim stavu...
"Za předpokladu, že po ukončení záruky na baterii, tj. obvykle po 160 000 km dojde k výměně baterie (na obrázcích naznačeno tenkou zelenou čarou), bude elektromobil téměř vždy emisně horší do přibližně 250 000 km než automobil s benzinovým motorem a automobil s dieselovým motorem nebude elektromobilem překonán z hlediska emisí CO2 prakticky nikdy."
:no: :no: :no:
Asi tak.
https😐/www.fs.cvut.cz/…elektromobilit👋
Takto vypadaji predpoklady o elektromobilite od e😜ertu na fosily...
Ja takovy predpoklad nazval rovnou ucelovou LZI!
:no: :no: :no:
Asi tak.
https😐/www.fs.cvut.cz/…elektromobilit👋
Takto vypadaji predpoklady o elektromobilite od e😜ertu na fosily...
Ja takovy predpoklad nazval rovnou ucelovou LZI!
Mackovi bludy - fakt hezkej češtin.
To má potom člověk hned jasno a zároveň je každé sdělení daleko důvěryhodněší, když máme tu čest se vzdělancem. 😁
To má potom člověk hned jasno a zároveň je každé sdělení daleko důvěryhodněší, když máme tu čest se vzdělancem. 😁
moje Tesla model S 85D, 226k km, 7,6% degradace. Auto nabíjeno v 95% na Superchargeru, obvykle 3-93%. Auto využíváno nepříliš vybíravým způsobem - 200km/h na dálnicích, Supercharging, Zase 200km/h, zase Supercharging. Už jsem i přemýšlel nad ostřikem chladičů vodou/lihem pro zvýšení efektivity chlazení.
Bráchovo S 85D, 192k km, 6%. Taky převážně na DC, ale provozována mírnějším stylem.
Kamarádovo S 85D, 300k km 5,5% degradace. Nabíjeno převážně na AC a jezdí dost na spotřebu.
Chemie je to tušímže NCA od Panasonicu. A auta/baterky jsou 7-8 let stará
Bráchovo S 85D, 192k km, 6%. Taky převážně na DC, ale provozována mírnějším stylem.
Kamarádovo S 85D, 300k km 5,5% degradace. Nabíjeno převážně na AC a jezdí dost na spotřebu.
Chemie je to tušímže NCA od Panasonicu. A auta/baterky jsou 7-8 let stará
Kdyz obsah clanku reknu v kostce: prizpusobte pouziti auta potrebam baterky, nikoliv potrebam svym, a vydrzi vam prece jen o neco dele.
A 20 km je to tak někam 3 km za prahu nebo 1 km před konec prahy, pro ně 😄
Nějak si zaspal dobu, časy kdy 70% aktivně pracují vesnice dělalo v TOSu a JZD a zbylých 30% v místních obchodech, službách, škole a mateřince sou dááááááááááávno pasé 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Měj se tu hezky… trolle
Na auto je to klidně možné, znam asi 25 lidí co maj 5 a víc aut, někteří z nich jich maj třeba 25 nebo i 60 😄
Najedou ročně 30-40 tis km a z toho třeba na autě z roku 1938 350 km za rok. Na druhém z roku 1959 třeba 1200 km za rok.
Na osobu možná leda s důchodci co jezdí na nákup a k doktorovi, pokud by se vzali aktivně pracující lidé tak je 15 000 km na osobu totální NESMYSL 😄 😄 😄 😄 😄
https😐/www.cistadoprava.cz/…aut-benzinovych/
V USA, kde každý jezdí autem pro cokoli, je průměrný nájezd 20 tisíc km ročně
https😐/www.fhwa.dot.gov/ohim/onh00/bar8.htm
Jede maximálně do práce a to ještě veze 3 kolegy. Pak do Lidlu. Ti šťastnější jedou 1x do roka na vzdálenější dovolenou a to je vše.
Je smutný že žijete ve svým akvárku kde nikdo nikamnejezdí, já znam naprosto jiné příběhy a lidi co jezdí.
Ono tady se láme chleba kdo je opúravdový petrolehad a kdo jezdec z A do B vid...
Wine nejdriv ze je zakázáno psat pravdu, ted podplaceni.
Neni cas si priznat to, ze se svet proste meni a EV přicházejí?
Ale suhlasim s nazorom vyssie - hadzat do diskusii EV ako jedinu moznost automobilovej dopravy je velmi kratkozraky pohlad na vec.
Ale rekni i to B.
A to je, ze nejen Cina do toho leje ohromne penize.
Takze kdyz to tady nechas byt tak za 5 let prijde Cina s EV ktere tady zvalcuje vse.
Budes mit stejne reci i pak?
A kdyz to pises priklad chipy tak je to dobry priklad. Mozna misto srotovneho se v roce 2009 melo investovat tímto smerem.
90% nejvyspelejsich chipu dela taiwan, coz je sice taky china, ale asi jina nez ta kterou myslis
taiwansky chipy je duvod, pros chinsti komousi kolem taiwanu tak besni
takze predstava, ze nas v chipech valcuje (komunisticka) china je z rise pohadek
Zaklad je to, ze bud evropskému automotiv pomuze a nebo skončil.
a soucastky jako budice can linek, polovodice pro spinani svetel a ruznych spotrebicu se zpetnejma vazba, procesory atd me chodej z taiwanu, filipin, malajsie, thajska... nikdy sem si nevsim, ze jako zeme puvodu by byla china
china funguje jako montovna, ktera tyhle soucastky osadi na plosne spoje, udela konkretni vyrobek, ale spoustu komponentu dovazi, protoze je nevyrabi.
nas problem neni ten, ze bychom to neumeli vyrobit, ale nemame na to kapacity a z chiny to je levnejsi. ale kdyby prislo na tvrdy, tak verim, ze to jsme schopni vyrabet bez problemu.
predstava, ze tyhle chipy se vyrabej v chine je dost scestna, china funguje jen jako montovna podobne, jako rusko funguje jako benzinka
Jsou umele, administrativne protlacovany.
Az budou fungovat lepe nez spalovaci, bude prvni kdo bude tleskat!
Treba kamiony.
Jaderna kapsle velikosti propisovacky... generator elektriny a pohon elektromotorem.
To by byla bomba.
Ty lidi to kupuji protoze chteji.
EV samozrejme funguje lepe nez spalovaci ve vsem krome dojezdu.
nejhorší je, že tenhle komik těm lžím a nesmyslům co tady postuje sám věří 😄 😄 😄 😄
staci jen jaderna kapsle velikosti propisovacky a je to vyreseny
jak to, ze to jeste nikoho nenapadlo ???
to je primo na nobelovku
jeste sehnat nejakyho inzenyrka, kterej TO zbastli ...
A na vesnicích 99,0 až 99,8% 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄