Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Čína v rámci obchodní války ztíží vývoz grafitu důležitého pro výrobu baterií

Závislost na ropných velmocích možná vyměníme za tu na Číně. Ta totiž vedle vlastnictví obrovských nerostných zásob ovlivňuje také trh s trakčními akumulátory, v jejichž produkci je světovou špičkou. Ostatně první náznaky vidíme již dnes.
Zpět na článek
24. 10. 2023 15:24
24. 10. 2023 16:24
22. 10. 2023 16:35
Dobré ráno EU
Dobré ráno EU, Čínské firmy vlastní i 80% dolů na Lithium. Eu nepoužitelná, sotva jsme přestali být vazaly Ruska, upíšeme se díky elektromobilitě Číně.
Rozbalit vlákno
35
Avatar - Johnnie Walker
22. 10. 2023 18:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 10. 2023 22:28
Re: Dobré ráno EU
Hamuna rika ze tohle tvrzeni je ruska dezinformace, ale jinak mas samozrejme pravdu :D
23. 10. 2023 09:22
Re: Dobré ráno EU
pres polovinu lithia celosvetove tezi australie
nelzi
Avatar - Barrichello
23. 10. 2023 19:45
Re: Dobré ráno EU
Fakt jo? Proč to teda půlka světa tahá z Chile :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
23. 10. 2023 20:27
Re: Dobré ráno EU
celkovo sa tazi asi 130 000t lithia celosvetovo, v australii asi 61 000 t, chile cca 39 000t a cina cca 19 000t ... lenze vacsina, alebo takme cela produkcia lithia v chile je ovladana prave cinou ... takze ano, minimalne 50 % svetovej produkcie lithia ovlada cina ( ovlada o.i. aj produkciu v argentine a brazilii 6,4 a 2,2k t)
Avatar - Barrichello
24. 10. 2023 09:38
Re: Dobré ráno EU
čína a její kamarádi a věřitelé toho ovládaj poněkud víc než jenom lithium :-)
24. 10. 2023 11:13
Re: Dobré ráno EU
Aneb logika populismu v prikladu Barika a dalsich jeho nicku.

Cina mohutne investuje do baterek a s tim spojeným dodavatelský retezcem.

Barik a cela scéna vola po tom at EU necha vse na volném trhu.

Kdyz Cina získá naskok, zacne scéna kricit o tom jak je EU spatna a ze Cina ma vsechny zdroje.

A diky tenhle umělým hlasům napříč internetem ČR jako republika stale vice zaostáváme v tom co je nejdůležitější cast průmyslu.
Avatar - Barrichello
24. 10. 2023 15:16
Re: Dobré ráno EU
A Čína a její agenti si mnou ruce, jak slouhové tvého typu umetaj Číně cestičku a jak ta zvyšuje zisky a brzy ZCELA ovládne VESKERY evropský průmysl. :-)

Zatímco konkurence benzínového MB S - klasse s V8 nebo V12 bysme z číny dočkoli možná mezi roky 2040-2065 :-) :-) :-) Protože to prostě neumí vyrobit - ještě v první polovině 90. let plácali na emerickej Lincoln towncar jinej předek a leipili na to znáčky Honqui a nic vlastního neměli , navíc by to nikdo nekupoval bo to nemá žádnou image a punc luxusu :-)
Avatar - Emel
24. 10. 2023 15:24
Re: Dobré ráno EU
Naučilo se to Japonsko... pak se to naučila Korea... a kdyby to muselo být naučila by se to i Čína. Respektive... možná se nenaučily S-Klasse V12 a ty věci nad ním, ale dobře se naučily víceméně všechno pod ním... a to má na trhu větší dopad, než ten top.
Avatar - Barrichello
24. 10. 2023 15:38
Re: Dobré ráno EU
že se to ta čína za 30 let ještě nenaučila , stejně jako jim trvalo 30 let vyrobit leteckej motor a stíhačky museli okopčit od rusáků :-) :-) :-)

Ono to není tak jednoduché jak si to představuješ :-)
Avatar - Emel
24. 10. 2023 16:24
Re: Dobré ráno EU
Ale jo, už se to naučila. Koupili Volvo, přinutili ostatní vyrábět lokálně ve společných podnicích s místními... dneska už spalováky umí taky.
Avatar - Barrichello
25. 10. 2023 08:21
Re: Dobré ráno EU
jojo, s 1,5 a 1,6 R4 vid

Neviděl sem dokonce ani čínu s V6 nebo R6 prodávanou mimo Čínu, tyhle třídy od vyšší střední vůbec neumí, neumí ani luxusní limuzíny, luxusní SUV, sportovní auta, kabriolety atd.

Mimo levné vozy neumí ve spalovácích v podstatě nic, čím by mohli konkurovat :-)

Propagací EV jim zdejší zelení antasmagoristi umetli cestu, jak zvýšit konkurenci ne evropském automobilovém trhu a svůj tržní podíl asi tak 900násobně neb kdyby se tu dál jeli spalováky , kde by neměli šanci :-)
25. 10. 2023 08:38
Re: Dobré ráno EU
Kolik % prodeju tvori auta s motory V6 a vice?😀
1% nebo mene?
Avatar - Barrichello
25. 10. 2023 08:44
Re: Dobré ráno EU
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
1% aut na světě má V6 a větší, jasně.....

všechny ty BMW X5,X6, 7er, MB G, S-klasse, Range rovery, Cadillacy Escalade, Lincolny Navigator, Mustangy, Corvetty, Camara, Challengery, a další sprotáky a supersporty, LandCruisery, Lexusy, Audi A8, Q7, Chargery, 300C, Bentley, Rollsy, Maserati, a tisíce dalších maj pod kapotou jenom R4 :-) :-) :-) :-)

Ty zas perlíš :-) :-) :-)
25. 10. 2023 08:45
Re: Dobré ráno EU
a kolik to dela v celkových prodejich aut?

Vis to?
Avatar - Barrichello
25. 10. 2023 09:12
Re: Dobré ráno EU
a ještě pikapy a US dodávky , to má taky všechno R4 a prodává se toho 500 ks ročně, vono jenom co prodá velká trojka pikapů je cca 1,5 milionu aut ročně :-) kde sou další pikapy od japonců, evropanů atd....
V každém větším SUV v evropě je V6 CRD nebo benzínový šesti a osmiválec :-) A to samé v USA, mini suv což sou v podstatě rálně zvýšené osobáky a žádné suv bych ted neřešil. Mluvím o opravdových velkých SUV
25. 10. 2023 09:17
Re: Dobré ráno EU
Procentuální zastoupeni auta V6 a vic na celkových prodejich aut.

Znas ten udaj?

Jen pro kontrast. Ev maji aktualne 14% prodeju na trhu osobních aut.
Avatar - Barrichello
25. 10. 2023 12:06
Re: Dobré ráno EU
Neznam, musel bych sečíst všechno světové trhy a muselo by být uvedeno které modely maj jaké motory, tam kde je víc možností.

což je unreal, nikdo to takto neuvádí....
25. 10. 2023 12:38
Re: Dobré ráno EU
Takze nevis.

Naprosta vetsina prodejních objemu jsou 4 a mene válce.

Zastoupeni 6 valcu je male. Vice jak 6 mizive.
Avatar - Barrichello
26. 10. 2023 08:41
Re: Dobré ráno EU
většina EU prémie jede na V6 a V8 nebo R6 benzín a nafta, 70% US pickupů jedou na V6 a V8, a cca 90% velkých SUV také.

Ale zastoupení je mizivé a konrrétní čísla nemáš no.

Ono se stačí rozhlédnout každej den po silnici co jezdí kolem a podívat se na auta o kterých píšu a zjistit si co maj pod kapotou a pak se podívat co třeba jezdí v USA, Arábii atd.
26. 10. 2023 10:49
Re: Dobré ráno EU
Znova, globalni prodeje EV aktualne 14%.

Evropská prémie. Kolik V8 nabízí a proda treba MB a BMW a kolik proda celkove?
Avatar - Barrichello
26. 10. 2023 10:59
Re: Dobré ráno EU
V8 maj všichni od prémie.
Mercedes, Audi, Porsche, Bmw (to i V12) , Bentley, Rolls Royce má v12, Jaguar má V8, Cadillac, Lexus, Range Rover.....tam všude je V8.Ruský Aurus. A neprémiové Chevrolety, Chryslery, Dodge, RAMy, Fordy, Nissany, Toyoty, jeden čas míval V8 i Genesis (ted má V6) atd.

Je vidět, že nemáš moc přehled o spalovácích.
26. 10. 2023 11:12
Re: Dobré ráno EU
A kolik modelu v nabídce od BMW, MB a Audi ma moznost obsazení V8?

Stale to same. Jde o znacky ktere na 80 mil globalnim trhu s auty prodají jednotky milionu celkove Z nabízených cca 10 modelu ma moznost instalace V8 dva a to jeste jako top motorizace.
Takze treba BMW proda rocne 2 mil aut. Z toho je vic jak 200 tis EV. V8 max jednotky procent prodeju.


MB, Audi jeste horsi.

Tve sny se silne rozcházejí s realitou….
Avatar - Barrichello
26. 10. 2023 11:58
Re: Dobré ráno EU
Znovu ti opakuju, že to nejde zjistit.
Nikdo neví zda z plácnu 20 000 Mercedesů G je 19 978 AMG V8 nebo ne. Nikdo neuvádí prodeje dle motorizací, jistota je tak POUZE u modelů, které jinou verzi než V8 či V6 nemaj....

Když sme u MB G - Já teda vídám tady jenom ty V8. A to sme chudé česko
https://www.kurzy.cz/…i-utratu-mnohem/

Zajed si do Moskvy, Petrohradu, Dubaje, Pekingu, atd a počítej. Třeba si uděláš zajímavou statistiku :-) :-) :-) :-)

Nabo napiš všem prémiovým a výrobcům, kolik prodaj ve smých modelech motorů V8, V6, R6 a V12. Třeba ti odpoví...
A kolik těchto motorů ještě dodaj svým zakazníků vyrábějícím sportáky a malosériové vozy.
26. 10. 2023 13:06
Re: Dobré ráno EU
Stale se bavíš o desítkách tisíc versus 80 mil globalni prodeje aut.

Jen s tebou ztrácím cas…
Avatar - Barrichello
26. 10. 2023 15:23
Re: Dobré ráno EU
Desitíky tisíc to rozhodně nejsou, když jenom těch pikapů se prodá v USA a kanadě přes 2 miliony a víc jak 60% má motory V6 a V8....

Ale marný ti to vysvětlovat, když o tom nic nevíš....

Všichni kolem maj Oktávku a Hyundai I30, tak celej svět jezdí v R3 a R4 vid. :-)
26. 10. 2023 18:33
Re: Dobré ráno EU
a s pikapama jsi teda na kolika % globálních prodeju? Na 1,5%?

14 procent globálu maji EV.

Desitky tušíš se samozrejme vztahují k tematu BMW a MB.
Avatar - Barrichello
27. 10. 2023 10:21
Re: Dobré ráno EU
Je to marný, stále kvoká :-)
Avatar - Barrichello
26. 10. 2023 09:02
Re: Dobré ráno EU
Pozdravuje tě Mary Barra, nějak jim ty Ev nešlapou https://www.autoforum.cz/…-jako-z-orwella/

:-) :-) :-)
26. 10. 2023 10:42
Re: Dobré ráno EU
Tohle ale neni o nezájmu o EV, ale o nezájem o EV od GM.
Avatar - Barrichello
26. 10. 2023 10:50
Re: Dobré ráno EU
Hlavně GM ty Ev neumí vyrobit aby fungovala, Tesla to umí aspon Metodou DODO, sice to nefunguje jak má, ale jede to. Občas něco někde chybí a občas tomu odejde baterka když zaprší, ale jede to a tak moc to nehoří.


GM má poněkud větší problémy :) A všechno to dotuje z prodejů V6 , V8 a pár R4 v benzínu :-)
26. 10. 2023 11:04
Re: Dobré ráno EU
Takze potvrzuješ to co se zde točí stale.
Stare znacky to bez pořádného vyvoje EV muzou balit.
Avatar - Barrichello
26. 10. 2023 11:53
Re: Dobré ráno EU
Staré značky mají asi 2,7 milionkrát víc zákazníků na ICE než na EV :-) :-) :-)

GM je naprosto ukázkový příklad
https://gmauthority.com/…-states-q3-2023/
24. 10. 2023 15:31
Re: Dobré ráno EU
A proc to neni naopak? Proc EU nevalcuje Činu s EV ?
24. 10. 2023 16:01
Re: Dobré ráno EU
Protože jsme neschopní a drazí. Zarovnali jsme se byrokracií, ekologií a chceme si žít nad poměry a výsledek vidíme.
22. 10. 2023 16:52
Mají ukončení spalováků odsunout z 2035 na 45
Já jsem velmi zvědav na rok 2027, kdy Škodárna ukončí výrobu Fabie, Scaly.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Johnnie Walker
22. 10. 2023 18:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Fomax
22. 10. 2023 22:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Johnnie Walker
22. 10. 2023 23:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
23. 10. 2023 19:46
Re: Mají ukončení spalováků odsunout z 2035 na 45
Jsi nahlášen Hammuno, údajně 35 lidma :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Pokračuj :-) :-)
Avatar - Johnnie Walker
23. 10. 2023 20:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
23. 10. 2023 20:06
Re: Mají ukončení spalováků odsunout z 2035 na 45
To víš že jo, Hammuno. Už zakládáš nový, 17 457mý nick? :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Emel
22. 10. 2023 19:21
Re: Mají ukončení spalováků odsunout z 2035 na 45
To se uvidí. O konci Fabie se mluvilo v souvislosti s tvrdší verzí normy Euro 7, při současném stavu věcí to podle mě není jisté. Každopádně ani Fabia ani Scala nejsou co do prodejních čísel pro Škodovku rozhodující a bude potřeba uvolnit nějaké kapacity pro elektro.
22. 10. 2023 20:24
Re: Re: Mají ukončení spalováků odsunout z 2035 na 45
Tak si tipnem koniec scaly a este jednu gen fabie
Avatar - Emel
22. 10. 2023 20:32
Re: Re: Mají ukončení spalováků odsunout z 2035 na 45
Můžeme.
Další generace Fabie nebude. Standardně vydrží Fabka na trhu 7 let, což by vycházelo do roku 28... ale osobně tipuju, že čtyřka na trhu vydrží i o něco déle. Samozřejmě záleží na tom, jestli to v tu dobu bude nebo nebude dávat smysl. Můj tip je 2030.
Scala to má podle mě nahnutější. Sedmiletý cyklus by jí vycházel do 2026. Prodejně úspěšnější je bráška Kamiq. Škodovka bude muset něco zaříznout, aby mohla dělat EV... a logicky to vychází tak, že ID2 nahradí Scalu. Takže Scala tipuju konec 2026.
22. 10. 2023 22:59
Re: Re: Re: Mají ukončení spalováků odsunout z 2035 na 45
Skor ako 2035 sa fosil v eu uplne nezareze, takze este jednu gen fabky teoreticky stihnu, i ked si myslim, ze to bude skor vatsi facelift pod heslom co sklad dal. Uvidime
Avatar - Emel
24. 10. 2023 09:35
Re: Re: Re: Mají ukončení spalováků odsunout z 2035 na 45
To by asi stihli, ale investovat do nové generace se nebude. Pokud jsi to nezaznamenal - posledním novým spalovákem od VW bude T-Roc v roce 2025, takže ani nové Polo už nebude. Ale ano, velký facelift být může...
Avatar - pradeda777
22. 10. 2023 20:11
Chytře vymyšleno.....
Závislost na ropných velmocích možná vyměníme za tu na Číně. Ta totiž vedle vlastnictví obrovských nerostných zásob ovlivňuje také trh s trakčními akumulátory, v jejichž produkci je světovou špičkou. Ostatně první náznaky vidíme již dnes.
A to tu Číně šlo. Financováním ekologů a ti pod rouškou boje proti zplodinám z ropných výrobků vytvořili závislost Evropy na Číně ve výrobcích a surovinách pro EV. Hajzlové.....
Rozbalit vlákno
66
22. 10. 2023 20:32
Re: Chytře vymyšleno.....
Jojo, to se kluci s ropou vztekaji.
22. 10. 2023 22:30
Re: Chytře vymyšleno.....
To je hodne ubohej prispevek.
Avatar - Barrichello
23. 10. 2023 19:47
Re: Chytře vymyšleno.....
Co čekat od zeleného utopisty placeného Čínou, že :-)
23. 10. 2023 20:40
Re: Chytře vymyšleno.....
A kto platí teba?
24. 10. 2023 07:57
Re: Chytře vymyšleno.....
A kdo by nám měl platit? Prostě chceme normálně žít jako doposud. Koupit si za normální peníze normální auto, který nám vyhovuje a fungovat s ním. Rozhodně by mě nenapadlo bojovat za ukončení výroby EV pro někoho kdo o něj má zájem. Ať si každý jezdí čím chce a co mu vyhovuje. Takže kdo platí vás? Jestli chce Hendly EV, nechť si ho za mě klidně koupí, ale stejnou tolerantnost čekám taky od něj, když si budu chtít koupit benzínový auto.
24. 10. 2023 09:01
Re: Chytře vymyšleno.....
To nebola otázka na teba. ;-\
24. 10. 2023 11:07
Re: Chytře vymyšleno.....
Hele uplne jednoduchy. Necháme to tedy v EU vse na trhu.
Nasledne to tady prevalcuje konkurence s EV. (Predstava jak lide kupuji dal spalovak kdyz bude EV levnejsi a levnejsi na provoz je hloupá).

Takze to znamena kompletní konec automotiv v EU a ztrata všeho know how v bateriich.


Co budes psat pak ty?
24. 10. 2023 13:07
Re: Chytře vymyšleno.....
Ano jasně necháme to tady na trhu. To je ale normální. Ty to bereš jako nějakou kacířskou myšlenku nechat fungovat tržní prostředí? A jestli nás tady převálcuje čínská konkurence i s autama, tak to asi řízením trhu stejně nezachráníme. Každé pokusy o řízení tržního prostředí skončily průserem a stejně skončí i tyhle komoušský nápady řízení trhu Bruselem. A pokud jednoho dne, až pokročí vývoj baterií (možná) bude EV levnější a taky bude možná jednou někdy lepší, tak ať si to trh sám vyřeší co se bude prodávat a vyrábět, ale současný stav, kdy automobilky vyrábějí auta, která trh nechce a nevyrábějí auta, o která je na trhu zájem (to je např ten příklad s tím Berlingem a Rifterem) je neúnosný. To co Brusel předvádí je vrchol debilismu.
Avatar - Emel
24. 10. 2023 13:39
Re: Chytře vymyšleno.....
Vezmi si třeba krizi kolem čipů - byl to právě volný trh, který způsobil, že čipy kupujeme z Taiwanu. A lekce z té krize je, že v některých strategických věcech je dobré být soběstačný. To je třeba i jeden z pilířů zemědělské politiky EU - bylo by levnější všechno dovážet... ale byli bychom závislí.

Trh nikdy není volný, vždycky máš nějakou regulaci. Že auta mají katalyzátor a musí na STK je taky regulace. Jestli PSA vyrábí dodávky nebo ne, to už je rozhodnutí PSA na základě té regulace.
24. 10. 2023 14:55
Re: Chytře vymyšleno.....
A jak ma evropsky automotiv trzne konkurovat v prostredi kdy konkurence je masivně podporovaná?

Priklad Berlinga je o neschopnosti Citroen vyrobit dobre EV, ne o nezájmu o EV.
Avatar - Barrichello
24. 10. 2023 15:12
Re: Chytře vymyšleno.....
Pozdravujě tě IEA, utopisto.

https://www.theverge.com/…al-energy-agency


:-)
24. 10. 2023 16:00
Re: Chytře vymyšleno.....
A konkurence je masivně podporovaná jak? Příklad Berlinga je zářný příklad toho, že EV nanehrazují spalováky, ale jsou je schopné nahradit jen tam kde má EV smysl. Tam kde to smysl nemá se budou muset dál vyrábět spalováky. Ono to není jen Berlingo, ale dodávky a rodinné MPV obecně kde EV ne vždy dává smysl. Co takový Transit? Tam taky EV není pro každého a musí se vyrábět jak nafta tak EV podle způsobu použití dané dodávky.
24. 10. 2023 16:24
Re: Chytře vymyšleno.....
Masivní dotace a podpora v Cine pro EV a baterie doplněna o restrikce a pokuty.

To nevis?

Berlingo je priklad toho, ze Citroen neumi vyrobit EV. Ne ze EV nikdo nechce.
Avatar - Emel
24. 10. 2023 16:33
Re: Chytře vymyšleno.....
Kdo umí vyrobit EV dodávku?
25. 10. 2023 06:32
Re: Chytře vymyšleno.....
a proc by ji nekdo musel delat k tomu aby ji Citroen delal blbe?

To uz se v diskusich o EV ztratila diky tem fake news a hromadě trollum schopnost uvazovat?

Kdyz udelam benzinový kamion a diky tomu nebudu mit prodeje. Budu pak argumentovat, ze benzinova auta nikdo nechce?

99% diskuzich prispevku s hate na EV atd dela nekolik malo nicku za kterými je jeste mene skutečných osob.
Jedou pod každým clankem to same bez snahy o diskuse a nebo argumentaci.
Prijit, plivnout, urazit aby vyprovokoval reakci a zmizet.
Avatar - Barrichello
25. 10. 2023 08:23
Re: Chytře vymyšleno.....
S utopisty vyznávající neostalinistické metody a fantasmagorie žádná diskuze není možná. Ty si jedou svoje stylem - prosadíme to za každou cenu, i kdyby kvůli tomu mělo 80% EU zdechnout hlady.

Vid Borisove. Neboj, dopadnete stejně jako rudí předchodci a to špatně, HOOOOOOOOODNE SPATNE :-)

Vodík vás totálně zkosí, na tom finančně zkrachujete :)
Avatar - Emel
25. 10. 2023 11:49
Re: Chytře vymyšleno.....
No protože kdyby to někdo dělal dobře, tak by se pak srovnáním dalo jednoznačně říct, že to PSA dělá blbě. Ale pokud to nikdo dobře nedělá, tak je možný, že celá ta kategorie nemá smysl. Zatím. Pro většinu cílovky.
Odstavce 2-4 - proč to píšeš mě?
25. 10. 2023 12:41
Re: Chytře vymyšleno.....
Proc jsem to psal tobe?

Protoze cítím jak se i u tebe objevují náznaky argumentace Barika a ostatnich nicku.

Prece to ze Citroen udela blbou EV dodávku nemuzu brat jako argument nezájmu o EV. To odvádí argumentaci uplne do absurdna.
Avatar - Barrichello
26. 10. 2023 08:42
Re: Chytře vymyšleno.....
Tu dodávku nikdo nechce primárně kvůli ceně a mizernýmu dojezdu :-)
Avatar - Barrichello
26. 10. 2023 09:04
Re: Chytře vymyšleno.....
Stellantis dál do všeho bude dávat splováky https://www.autoforum.cz/…novy-sestivalec/

:-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
24. 10. 2023 09:40
Re: Chytře vymyšleno.....
Mě nikdo, já tu za EV a OZE, výrazný to exportní artikl číny (komponety pro OZE v EU dodávív čína z 45-90% dle kategorie) nekopu. :-)
Avatar - Emel
22. 10. 2023 20:35
Re: Chytře vymyšleno.....
U těch baterií je přece jen trošku více manévrovacího prostoru. Lithium je třeba i v ČR, jsou i baterie bez lithia... i bez grafitu... a hlavně se baterie provozem nepálí a dají se recyklovat.
Problém je spíš to, že ztrácíme náskok, který jsme měli ve spalovacích motorech.
22. 10. 2023 20:55
Re: Chytře vymyšleno.....
Přesný popis situace.
Avatar - Fomax
22. 10. 2023 22:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 10. 2023 21:28
Re: Chytře vymyšleno.....
Proto je hloupost spalovací motory utlumit, stačí jen se více pověnovat syntetickým palivům než baterkám ;-) :yes: A nemusí končit nic z výrobního programu automobilek…
Avatar - Emel
22. 10. 2023 21:42
Re: Chytře vymyšleno.....
Důležitý je, co bude globálně konkurenceschopné. Myslím, že syntetická paliva budou fajn pro sportovní auta, kde nehraje velkou roli, jestli litr stojí padesát nebo stopadesát. Ale z vlažné reakce automobilek soudím, že na syntetická paliva moc nevěří.
22. 10. 2023 21:53
Re: Chytře vymyšleno.....
A baterky mít nebudou, ta závislost na Číně je hloupost a navíc to lidi nechtějí, tak že je jedno, čemu automobilky věří nebo ne. Když nebudou prodávat, půjdou do kopru ;-)
22. 10. 2023 21:57
Re: Chytře vymyšleno.....
Lidi to nechteji a proto neustale stoupaji prodeje…
Neni to divné?
22. 10. 2023 22:03
Re: Chytře vymyšleno.....
Díky firemním prodejům ;-)
22. 10. 2023 22:37
Re: Chytře vymyšleno.....
Jasne ze nechteji viz treba

https://zpravy.aktualne.cz/…3abac1f6b220ee8/

:D :D
Avatar - Mikesus
23. 10. 2023 03:38
Re: Chytře vymyšleno.....
To je zase motani jablek s hruškami. Ani u tehle dodávek EV v aktuálním stavu je blbost, proto to nikdo nekupuje. Naopak nejprodávanější segmenty B a C by význam měl, ale tam prakticky žádné EV není, protože to všichni cpou do dodávek nebo drahých segmentů
23. 10. 2023 08:03
Re: Chytře vymyšleno.....
Proč asi? V segmnetech B a C je Elektro hodně drahý špás, proto jen ty drahé kategorie, kde se to ztratí v ceně …
23. 10. 2023 09:55
Re: Chytře vymyšleno.....
Ano přesně tak. Byť dement Hamunů tvrdí, že jsou EV levnější, tak bohužel nejsou. A to je důvod proč jediný kde dává EV pro zákazníka ekonomicky smysl jsou auta typu Enyaq a drahých autech, kde se to cenově ztratí. To samý Berlingo nebo Rifter. Spalovací stojí půlku toho co EV, takže kdo by to asi tak kupoval? No nikdo jak se ukazuje na prodejích. A pokud nebudou baterie nákladově pro výrobce za polovinu, což bohužel nebudou (proč by nám je Čína tak levně prodávala, že?), tak ani B a C segment nemáš šanci cenově prorazit a konkurovat spalovákům. To je holá realita, která čím dál tím víc leze na povrch.
Avatar - Emel
23. 10. 2023 09:35
Re: Chytře vymyšleno.....
Co ti chybí na to dělat baterky lokálně? Pokud budou problémy s grafitem... tak za prvé, grafit se dá vyrábět synteticky a pokud vím tak to není žádný high-tech, i Čína dneska víc grafitu syntetizuje než těží... a nebo se bude používat křemík.
Tj. ano, nějaká závislost na Číně tu je, ale je to relativně slabá závislost - pokud Čína začne dělat vofuky, tak se dá podle mě relativně rychle (tj. v řádu měsíců až pár let) ta závislost odbourat. Na obzoru jsou solid-state baterie, takže se může stát, že nějaká nová technologie ještě znovu rozdá karty.
22. 10. 2023 21:58
Re: Chytře vymyšleno.....
A jak se jim chces věnovat?
Pro vyrobu e paliv je nutná elektrina.
22. 10. 2023 22:04
Re: Chytře vymyšleno.....
Jasně a pro baterky ne, viď?
Avatar - Mikesus
23. 10. 2023 03:39
Re: Chytře vymyšleno.....
Syntetická paliva v globalu si myslím jsou blbost. Neefektivní, drahá. Jak se tu psalo už tolikrát, pro sportovní auta klidně, pro běžné užívání spíš ne.
23. 10. 2023 07:32
Re: Chytře vymyšleno.....
No tak hlavně, že baterie jsou efektivní a levné ;-) To máme kliku, uff… Co na tom, že vše od surovin přes zpracování a technologii vlastní ta hodná Čína a milostivě se s námi levně podělí…. Jj ráj na zemi…
23. 10. 2023 08:28
Re: Chytře vymyšleno.....
Lenže baterky máš prakticky na celú životnosť auta a potom ich recykluješ.
Benzín preletí motorom a skončí v atmosfére.
Rád dýchaš bordel?
23. 10. 2023 09:36
Re: Chytře vymyšleno.....
Jasně jejich výroba je bezemisní a pří jejich výrově vzniká jen vůně fialek. To samé při recyklaci (která vůbec není vyřešená), také.Při výrobě elektřiny se vlastně vůbec nepoužívá uhlí, plyn apod…. Tj všechny energetické mix vlastně lžou :-[]

Tak Euro 6xx je poměrně čistá norma, takže s tím problém nemám. Klima není jen lokální a doprava není jen osobní ;-)
23. 10. 2023 18:50
Re: Chytře vymyšleno.....
Chceš tvrdiť, že výroba 200-300 kg bateriek na celú životnosť auta je porovnateľne špinavá ako výroba 15-20 tisíc litrov benzínu, ktoré v priemere za životnosť auta preletia jeho útrobami? Ohľadne normy Euro - fakt veríš, že to množstvo spáleného benzínu v ovzduší je zanedbateľné?
A tiež veríš tomu, že výroba elektriny na nabíjanie EV je z uhlia a plynu a je strašne špinavá, ale tie kvantá el. energie na ťažbu ropy, výrobu a distribúciu palív sú niečím iné?
Nerob zo seba vola, kámo.
Avatar - Barrichello
23. 10. 2023 19:51
Re: Chytře vymyšleno.....
lžeš stejně jako duo DOnvito/Hendyl? Trapný, životnost auta je 50+ let :-) :-) :-)
23. 10. 2023 20:42
Re: Chytře vymyšleno.....
Životnosť auta 50 rokov? Z ktorej višne si spadol?
Avatar - Barrichello
24. 10. 2023 09:41
Re: Chytře vymyšleno.....
z žádný přijde na srazy, sou tam auta v nálezových stavech i starší a stále jezdí :-) :-) :-)
23. 10. 2023 06:37
Re: Chytře vymyšleno.....
Baterku vyrobis a pak 20 let (vcetne druhotneho pouziti v úložišti) pouzivas a nasledne zrecyklujes.
E palivo vyrobíš a okamzite zase spalis.

Pro pohon EV potrebujes odhadem 10% elektriny co na pohon s palivaku s e palivem.
23. 10. 2023 07:15
Re: Chytře vymyšleno.....
Aaa koukám oblíbená EV mantra je zpět :-[] A elektřina sama vzniká v zásuvce, viď? A úplně zadarmo ;-)
Avatar - xxc
23. 10. 2023 08:28
Re: Re: Chytře vymyšleno.....
V zásuvke nie, ale fakt môže vznikať na streche "zadarmo".
23. 10. 2023 09:31
Re: Re: Chytře vymyšleno.....
Jasně, protože FVE je taky zadarmo a už vůbec nemusí být připojená do sítě :-[] :yes: Tvl to je na zlatý ventilek, jak kdysi říkal GTI..
23. 10. 2023 09:40
Re: Re: Re: Chytře vymyšleno.....
Tak som to minule ratal, ked si kupim zostavu co potrebujem s uloziskom + praca a vydelim to mojou rocnou spotrebou pridem k cislu 22 co samozrejme vobec nedava zmysel, kedze sa toho nedoziju ani tie panely
Avatar - xxc
23. 10. 2023 18:04
Re: Re: Re: Chytře vymyšleno.....
Ja som svoju zostavu pre istotu ani neratal, ale vseobecne, pokial to clovek nema kde vyuzit, tak sa to neoplati. Ale pri 2 autach to snad vyuzijem.
23. 10. 2023 08:29
Re: Chytře vymyšleno.....
Zas máš penu na hube. Už sa upokoj a začni rozmýšľať.
23. 10. 2023 09:37
Re: Chytře vymyšleno.....
To spíš ty kámo ;-)
23. 10. 2023 18:52
Re: Chytře vymyšleno.....
Podľa čoho usudzuješ? Je nijak neadorujem ani EV, ani spaľováky. Obe majú svoj zmysel a použitie.
Ty, jak sa spomenie elektrický pohon, si hneď v otáčkach, a čo je horšie, aby si ich nejakým spôsobom zostudil a degradoval, tak si vymýšľaš a dookola opakuješ dávno vyvrátené klamstvá.
Tak kto sa tu potrebuje upokojiť? ;-)
Avatar - KANKUNEN
23. 10. 2023 10:13
Re: Chytře vymyšleno.....
Věřím v Tokamak, nějaká chytrá hlava na to příjde.
23. 10. 2023 15:46
Re: Chytře vymyšleno.....
Kde pak ale tedy vzniká elektrina ktere potrebujes pro e paliva 10x vice?
Avatar - Barrichello
23. 10. 2023 19:50
Re: Chytře vymyšleno.....
20 let :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) první Tesly a EV Bolty a Volty to měnili po 6-9 letech, baterky totálně na sra*ku :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) Ceny 250-450 tis Kč, v USA, tady počítej 350-600 táců s místníma maržema.
3 roky stará Tesla 3 v AAA, test baterie na stavi, 91,2 % najeto 18 tis km.
Kvalitka vid, za 20 let a 400 tis km to bude mít 45 nebo 22%? :-) :-) :-) :-) :-)

At žije sovětský neostalinistivký UTOPISMUS!!!! Vid Borisove
Avatar - pradeda777
23. 10. 2023 07:50
Re: Chytře vymyšleno.....
Ano, ale jen trošku, jak píšeš. A nejde jen o lithium. Čína ovládá i doly na další vzácné nerostné suroviny v Africe......
Avatar - Emel
23. 10. 2023 09:48
Re: Chytře vymyšleno.....
A které z nich nezbytně potřebuješ?
Rozdíl je v tom, že pokud ti ropné velmoci "vypnou" ropu, tak máš problém okamžitě a napříč ekonomikou (jo jasně, máš nějaké rezervy). Pokud ti vypnou třeba lithium, tak všichni jezdí dál a okamžitě ti hrozí jen problémy s výrobou aut.
Číně jsme dovolili kopírovat technologie a stát se výrobnou světa a pravděpodobně nás to bude mrzet. Ale... kdo je to vlastně "my"? My, euroamerická západní civilizace... ke které jako ČR dejme tomu patříme 35 let? Kolo dějin se otáčí a jestli nezničíme planetu jadernou válkou nebo změnou klimatu a nejhorší co nás potká je větší vliv Číny...
Avatar - KANKUNEN
23. 10. 2023 09:58
Re: Chytře vymyšleno.....
Já bych se držel reality, umíme vyrobit pouze el. energii a nejefektivnější je ji použít přímo. A lidstvo už umí vše, takže zbývá poslední díl celého řetězce, baterka. Ta naděje, že ji někdo vymyslí tu je.
23. 10. 2023 10:18
Re: Re: Chytře vymyšleno.....
Kobalt?
23. 10. 2023 10:38
Re: Re: Chytře vymyšleno.....
skoro polovinu svetovyho cobaltu tezi svycarsko-anglickej glencore
navic podil cobaltu v baterkach je na petine proti tomu co bylo pred x lety
a navic umime bezkobaltovy baterky
co tam mas dal?
alarmisto
23. 10. 2023 10:53
Re: Re: Re: Chytře vymyšleno.....
Najviac kobaltu tazi cmoc co je cinska firma
23. 10. 2023 11:18
Re: Re: Re: Chytře vymyšleno.....
letos mozna, otazka jestli to tak opravdu bude
otazka je, jestli to chinanum do budoucna k necemu bude
v okamziku kdy Zapad zacne vyrabet baterky ve velkym, tak se vytezene suroviny zacnou presouvat na Zapad
23. 10. 2023 11:31
Re: Re: Re: Re: Chytře vymyšleno.....
Drz sa reality a necucaj buducnost z prsta
24. 10. 2023 09:36
Re: Re: Re: Re: Chytře vymyšleno.....
nekoukej jen na spicku nosu, ale koukej taky trochu dal
23. 10. 2023 20:28
Re: Chytře vymyšleno.....
uz sa zial stalo
23. 10. 2023 09:26
staci nekolik prevratu a chinani nemaj nic
chteji prece chinani s rossiji nastolit novy svetovy poradek ...
... tak aby se nedivili
Rozbalit vlákno
1
Avatar - KANKUNEN
23. 10. 2023 09:49
Re: staci nekolik prevratu a chinani nemaj nic
To by si chujlo přál, ale Čína nepodepsala ani plynovod Sibiřský smrad.
23. 10. 2023 09:57
Důl, to je díra v zemi - to vám nikdo nemůže vzít
https://www.youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
0