Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeMartin Vaculík se rozplývá nad novým BMW i5, kterému se podíval i pod sukni
44 komentářů
DonVito
9
Martin Vaculík si vzal na paškál nové BWM i5
DonVito
:yes: :yes: :yes:
Lepsi pohon nez elektricky samozrejme neexistuje.
Dojezd, rychlost tankovani a hmotnost?
Ok. Ale to jsou vlastnosti auta.
Ale tady se bude zase psat, jak je Vaculik zaplacenej.
PS Ze eletrika nevznika v zasufce vim...
Lepsi pohon nez elektricky samozrejme neexistuje.
Dojezd, rychlost tankovani a hmotnost?
Ok. Ale to jsou vlastnosti auta.
Ale tady se bude zase psat, jak je Vaculik zaplacenej.
PS Ze eletrika nevznika v zasufce vim...
ZilbertPazravy
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
V zasuvke elektrika nevznikne, ale na streche vzniknut moze, co uz nie je tak mimo.
Takze k autu za 100000+ si prikupim panely a dalsiu baterku, wallbox a primontujem si to k svojmu 3izbovemu bytu na 4tom poschodi
Nemyslím si, že je zaplacený.
20 let Vaculík adoroval diesely jako nejlepší pohon a hejtoval koncern VW, že nedává do aut tak sofistifikovanou techniku jako italské automobilky nebo Ford. Nyní je fanouškem elektrické trakce a koncernu VW. Holt názory se mění. Je třeba ocenit, že se nebojí říct svůj vlastní názor vůči většině smýšlející opačně.
20 let Vaculík adoroval diesely jako nejlepší pohon a hejtoval koncern VW, že nedává do aut tak sofistifikovanou techniku jako italské automobilky nebo Ford. Nyní je fanouškem elektrické trakce a koncernu VW. Holt názory se mění. Je třeba ocenit, že se nebojí říct svůj vlastní názor vůči většině smýšlející opačně.
Vzdyt Vaculík se pořád ještě nenaučil sedět za volantem... Stejně tak to bude s jeho odborností na elektrovehikly... :no:
A jaká bezemisní jízda? vždyť jen přesunuli výfuk jeho auta do Tušimic... :no:
A jaká bezemisní jízda? vždyť jen přesunuli výfuk jeho auta do Tušimic... :no:
KANKUNEN
když existuje třeba i4 nebo Kia EV6
Vedel jsi, kolik stoji zaklad i4? 1.352.000Kc
A kolik TM3? 1.053.990Kc
Staci?
A to ze k cene TM3 dostanes navic pristup k nejdokonalejsi siti supercharger zrejme netusis...
PS Proti i4 ani EV6 vubec nic nemam. Vyborna auta. :yes:
A kolik TM3? 1.053.990Kc
Staci?
A to ze k cene TM3 dostanes navic pristup k nejdokonalejsi siti supercharger zrejme netusis...
PS Proti i4 ani EV6 vubec nic nemam. Vyborna auta. :yes:
Když porovnám interiér i4 a TM3, tak jenom tam je vidět rozdíl mnoha set tisíc...
Tesly 3 a Y prostě vypadají (a mají funkcionality) jako by měly primárně sloužit v půjčovnách autonomních vozidel. Pro zvýšení výnosů by na tom centrálním display mohl Elon pasažérům, co si nepřiplatili Premium, přehrávat nevypnutelné reklamy (to by mohlo hodit pěkných pár centů navíc). :D
Tesly 3 a Y prostě vypadají (a mají funkcionality) jako by měly primárně sloužit v půjčovnách autonomních vozidel. Pro zvýšení výnosů by na tom centrálním display mohl Elon pasažérům, co si nepřiplatili Premium, přehrávat nevypnutelné reklamy (to by mohlo hodit pěkných pár centů navíc). :D
Tak pokud bye nekdo v současnosti donutil na EV, tao by to na 90% tesla, ale jen kuli nabijeckam. Je to jejich nesporná výhoda.
TM3 je stejná velikost, jako 5er ? Ja žil v domění, že TM3 je střední třída, jako 3er...
Však on nesrovnával s 5er, ale 3er (4er=3er). A má pravdu, Tesla boduje nižší cenou a superchargery. A přidal bych k tomu velkou fanouškovskou základnu mezi elektromobilisty.
Vtipný, já to mám naopak, nechápu, jak si může někdo koupit i4 nebo jiný takyelektromobil, když může mít Teslu Model 3.
Jediný argument, co jsem zatím slyšel, je "interiér', ale mě se interiér nového Modelu 3 vyloženě líbí, přijde mi parádní.
Jediný argument, co jsem zatím slyšel, je "interiér', ale mě se interiér nového Modelu 3 vyloženě líbí, přijde mi parádní.
Tomogo
... ač si Vás vážím, tak šup zpět do lavic autoškoly.
Při přejíždění z pruhu do pruhu se nesmí ani omezit. Omezit můžete jen z připojovacího pruhu.
A ještě pár drobností:
Propojená přední a zadní nápravu má i výhody, což u EV dnes nemáte.
A rád bych se zeptal, co takové vlhko, nebo sníh a náledí + hmotnost EV? Bude se EV chovat stále lépe, jak lehčí spalovák třeba právě s tím kardanem co spojuje obě nápravy? Já to nevím, jen dotaz, ale troufám si odhadnout, že ne. Ale nikdo není dokonalý, tak se třeba pletu.
A ještě bych dodal:
Já chápu to nadšení kolem EV. Ale trochu mě rozčiluje, jak se kolem toho dělá takový humbuk. Berte prosím ohledy na nás ostatní, co bydlíme v paneláku a EV je pro nás totální nesmysl. My ostatním totiž můžeme jen závidět těm co mají doma nabíječku, protože jen blázen bez možnosti nabíjení si dnes pořídí EV. To ale neznamená, že by pro mnohé z nás z králíkárny, EV nebylo ideálním dopravním prostředkem. Jenže kde není nabíjení ani Musk nebere... ;-)
Při přejíždění z pruhu do pruhu se nesmí ani omezit. Omezit můžete jen z připojovacího pruhu.
A ještě pár drobností:
Propojená přední a zadní nápravu má i výhody, což u EV dnes nemáte.
A rád bych se zeptal, co takové vlhko, nebo sníh a náledí + hmotnost EV? Bude se EV chovat stále lépe, jak lehčí spalovák třeba právě s tím kardanem co spojuje obě nápravy? Já to nevím, jen dotaz, ale troufám si odhadnout, že ne. Ale nikdo není dokonalý, tak se třeba pletu.
A ještě bych dodal:
Já chápu to nadšení kolem EV. Ale trochu mě rozčiluje, jak se kolem toho dělá takový humbuk. Berte prosím ohledy na nás ostatní, co bydlíme v paneláku a EV je pro nás totální nesmysl. My ostatním totiž můžeme jen závidět těm co mají doma nabíječku, protože jen blázen bez možnosti nabíjení si dnes pořídí EV. To ale neznamená, že by pro mnohé z nás z králíkárny, EV nebylo ideálním dopravním prostředkem. Jenže kde není nabíjení ani Musk nebere... ;-)
chovani pohonu tmx na snehu a rozdilnych podminkach (predni naprava led, zadni mokrej asfalt) byla lepsi nez quattro s torsenem co
mam doma. Urvat to plynem na kluzkym slo, ale zabava to nebyla, je to dost tezky a nema to na to podvozek. Celkove pohon dvema elektromotorama byl stranky sladeni az bych rekl fascinujici. Ix to umelo taky, ale jezdil jsem pruziny a to teda fakt neni podvozek na pitomosti.
apropo nemit nabijecku vedle svyho auta aspon doma, ale realne spis vsude kam jezdim ani by me nenapadlo si ev/phev koupit
mam doma. Urvat to plynem na kluzkym slo, ale zabava to nebyla, je to dost tezky a nema to na to podvozek. Celkove pohon dvema elektromotorama byl stranky sladeni az bych rekl fascinujici. Ix to umelo taky, ale jezdil jsem pruziny a to teda fakt neni podvozek na pitomosti.
apropo nemit nabijecku vedle svyho auta aspon doma, ale realne spis vsude kam jezdim ani by me nenapadlo si ev/phev koupit
Pletes se nehorazne.
Dva (nedej boze tri nebo ctyri) nezavisly pohony nedaji zadnymu jednomotorovymu spalovaku sanci.
Jestli ten rozdil v trakci nechapes, tak si pust tohle video:
https://youtu.be/EyDpQpcPpuc?si=29DPeOgHNVqvkQwK
The World's Quickest Cars: Lucid Air Sapphire v Bugatti Chiron v Tesla Plaid
Dva (nedej boze tri nebo ctyri) nezavisly pohony nedaji zadnymu jednomotorovymu spalovaku sanci.
Jestli ten rozdil v trakci nechapes, tak si pust tohle video:
https://youtu.be/EyDpQpcPpuc?si=29DPeOgHNVqvkQwK
The World's Quickest Cars: Lucid Air Sapphire v Bugatti Chiron v Tesla Plaid
Jak jsem řekl, tak se prostě pletu. Ale stejně si myslím, že v určitých momentech je kardan a menší hmotnost lepší.
Nejrychlejsi v akceleraci (pokud vim), je tohle. Ale neni to bezne auto pouzitelne na silnici.
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Není to tak úplně pravda. Bugatti Chiron není cílený jako dragster a na čtvrtmíli nepatří k nejlepším.
Dodge Challenger SRT Demon 170 je v této disciplíně větší váha. Dle dosaženého času (8,91 s) je na čtvrtmíli rychlejší než Lucid Air Sapphire (8,99 s), přestože má nejen pouze jeden motor, ale navíc pouze jednu poháněnou nápravu. Otázkou samozřejmě je, jestli to bylo naměřeno na stejném povrchu, za stejné teploty atd. Pro příznivce ekologie je potřeba dodat, že Demon 170 dosahuje takové akcelerace jen při provozu na ekologické palivo E85.
Dodge Challenger SRT Demon 170 je v této disciplíně větší váha. Dle dosaženého času (8,91 s) je na čtvrtmíli rychlejší než Lucid Air Sapphire (8,99 s), přestože má nejen pouze jeden motor, ale navíc pouze jednu poháněnou nápravu. Otázkou samozřejmě je, jestli to bylo naměřeno na stejném povrchu, za stejné teploty atd. Pro příznivce ekologie je potřeba dodat, že Demon 170 dosahuje takové akcelerace jen při provozu na ekologické palivo E85.
Zákon o provozu na pozemních komunikacích chápu tak, že to co píšete (neomezit ani neohrozit) platí pro přejíždění z pruhu do pruhu, které není předjížděním. Například při souběžné jízdě. Pakliže mimo město je hustota provozu na dálnici nízká a o souběžnou jízdu nejde, jde o předjíždění. A to upravuje paragraf 17 odstavec 2 slovy: (2) Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru své jízdy, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním. Řidič musí dát znamení o změně směru jízdy při předjíždění cyklisty.
Chování elektrických vozidel na kluzkém povrchu se vyvíjí a u některých zatím nebylo dobré. Obecně ale platí, že řízení tahu elektromotorů je samozřejmě rychlejší a přesnější než u motorů spalovacích.
Chování elektrických vozidel na kluzkém povrchu se vyvíjí a u některých zatím nebylo dobré. Obecně ale platí, že řízení tahu elektromotorů je samozřejmě rychlejší a přesnější než u motorů spalovacích.
Pjenkava
Martin je génius… Hltám každé video, kterým provází, ať už se jedná o recenzi vozidla s jakýmkoliv pohonem. Zde kromě úžasného auta ještě vodní elektrárna jako bonus. Díky! :yes:
pradeda777
By MATT BROGAN
A REPORT published by Automotive
News this week suggested Ford and
General Motors (GM) will “push
back” spending on electric vehicles,
the duo postponing “billions of
dollars” in investment as demand for
battery electric models stalls.
The news comes at the same time
Mercedes-Benz CFO Harald Wilhelm
admits EV adoption rates are lower
than expected, saying the EV market
is a “pretty brutal space”.
For America’s big two, the decision
to delay EV investment in the short
term came as Ford announced that it
will defer $12 billion ($A18.9b) in
EV. GM said this week that it will
no longer provide EV production
targets and that it is withdrawing
its commitment to build 400,000
EVs by the middle of next year.
Somehow, the manufacturer says
it remains committed to an electric
future, and still expects to produce
up to one million EVs in the United
States by the end of 2025.
General Motors and Honda also
announced that the duo will abandon
plans to co-develop a line of affordable
EVs, signalling a dramatic shift in
expected take-up rates of electric
vehicles in the US marketplace.
According to AutoForecast
RENTAL car agency Hertz is
planning to slow the number of
electric vehicles it introduces to its
fleet, citing higher repair costs and
low resale values as the driving
factor behind the decision.
Hertz global CEO Stephen Scherr
told CNBC
A REPORT published by Automotive
News this week suggested Ford and
General Motors (GM) will “push
back” spending on electric vehicles,
the duo postponing “billions of
dollars” in investment as demand for
battery electric models stalls.
The news comes at the same time
Mercedes-Benz CFO Harald Wilhelm
admits EV adoption rates are lower
than expected, saying the EV market
is a “pretty brutal space”.
For America’s big two, the decision
to delay EV investment in the short
term came as Ford announced that it
will defer $12 billion ($A18.9b) in
EV. GM said this week that it will
no longer provide EV production
targets and that it is withdrawing
its commitment to build 400,000
EVs by the middle of next year.
Somehow, the manufacturer says
it remains committed to an electric
future, and still expects to produce
up to one million EVs in the United
States by the end of 2025.
General Motors and Honda also
announced that the duo will abandon
plans to co-develop a line of affordable
EVs, signalling a dramatic shift in
expected take-up rates of electric
vehicles in the US marketplace.
According to AutoForecast
RENTAL car agency Hertz is
planning to slow the number of
electric vehicles it introduces to its
fleet, citing higher repair costs and
low resale values as the driving
factor behind the decision.
Hertz global CEO Stephen Scherr
told CNBC
To, ze legacy automakers neumi vyrobit nebo prodavat EV, nevypovida nic o zadne bubline...
Zdravim VW nebo GM.
Ti co neumi EV vyrobit, prodat a jeste na tom vydelat, patrne skonci.
Tak jednoduchy to je.
Bohuzel pred svym koncem kvuli neschopnosti adaptace tu bude hodne podobnych komentu, ktere oceni odborar kazde automobilky.
Zdravim VW nebo GM.
Ti co neumi EV vyrobit, prodat a jeste na tom vydelat, patrne skonci.
Tak jednoduchy to je.
Bohuzel pred svym koncem kvuli neschopnosti adaptace tu bude hodne podobnych komentu, ktere oceni odborar kazde automobilky.
Tohle je trochu pokřivené, zatímco Tesla čerpala jednu podporu za druhou, tradiční výrobci platili desátky za ICE a ještě museli investovat do EV. Bude hodně dlouho trvat, než se tento paradox srovná.
Čínští výrobci EV jsou pak podobná liga. Co se naopak vyčítat evropským producentům dá, je snaha nyní ušetřit nákupem komponent EV v Číně. To se jim (nám) vymstí až v následujícím období.
Čínští výrobci EV jsou pak podobná liga. Co se naopak vyčítat evropským producentům dá, je snaha nyní ušetřit nákupem komponent EV v Číně. To se jim (nám) vymstí až v následujícím období.
_hemic_
Nedá mi nezamyslet si nad zmiňovanýma výhodama... Bohužel, tak jako dnes víc lidí jezdí ve fabii 1.0 TSI, v EV realitě budou lidi spíš jezdit Dacii Spring než i5 M60. Tvrdím, že ve spalovací M5 je předjíždění a připojování taky bez problémů. Těžší auto je komfortnější, zejména s nižším těžištěm, ale zas se výrazně rychleji opotřebují pneu a díly náprav. Nepochybuji i komfortu a jízdních vlastnostech, ale použitelnost v mnoha oblastech a scénářích použití přinejmenším pokulhává.
Michal800
Příspěvek podléhá schvalování.
GeekStar
Přátelé, karty jsou již rozdány. Můžete si pořídit buď Teslu, nebo nějaký takyelektromobil.
Pojďme mrknout na posuzovaný kus - je to "aktuální vrchol modelové řady" s "drtivou akcelerací". Tak proč je podstatně pomalejší, má podstatně pomalejší nabíjení a podstatně menší dojezd, než ZÁKLADNÍ verze Tesly Model S?
Odpověď je na snadě - protože je to takyelektromobil :-[]
Pojďme mrknout na posuzovaný kus - je to "aktuální vrchol modelové řady" s "drtivou akcelerací". Tak proč je podstatně pomalejší, má podstatně pomalejší nabíjení a podstatně menší dojezd, než ZÁKLADNÍ verze Tesly Model S?
Odpověď je na snadě - protože je to takyelektromobil :-[]
Mokrous
Tak jsme se dozvěděli, že 600 koňový auto za 3,2 Mega má solidní zrychlení a dokonce umí i rekuperovat. Konečně i paní Vomáčková z horní dolní může překonat svůj strach a poprvé vyrazit na dálnici. Stačí jen prodat usedlost po rodičích a vzít si další úvěr a vzít 3. zaměstnání.
Ale nesmí jet po dálnici moc dlouho, aby výkon neklesl. Přece jen BMW pětkové řady je ideální povoz na vymetání okresek. Kvůli tomu vlastně vzniklo, že? Takže jak radí mistr, jezdit hlavně tam.
Konečně je šance, že se uvolní všechny ucpané připojovací pruhy, ve kterých se roky klepou strachy miliony řidičů a obrůstají pavučinami, protože se nemohou připojit do provozu.
Já jsem vlastně celý život taky nikdy nenajel na dálnici a jen se mi o tom zdálo. Zdálo se mi o tom, že jsem na dálnici najel dokonce i s 1.3 atmo 50kW a nebo s 1.6 atmo 74kW, a často se mi zdávalo o 77kW TDI (přitom to není fyzikálně možné - možné to je jen s EV, co má krátkodobě 600 koní.
Ale nesmí jet po dálnici moc dlouho, aby výkon neklesl. Přece jen BMW pětkové řady je ideální povoz na vymetání okresek. Kvůli tomu vlastně vzniklo, že? Takže jak radí mistr, jezdit hlavně tam.
Konečně je šance, že se uvolní všechny ucpané připojovací pruhy, ve kterých se roky klepou strachy miliony řidičů a obrůstají pavučinami, protože se nemohou připojit do provozu.
Já jsem vlastně celý život taky nikdy nenajel na dálnici a jen se mi o tom zdálo. Zdálo se mi o tom, že jsem na dálnici najel dokonce i s 1.3 atmo 50kW a nebo s 1.6 atmo 74kW, a často se mi zdávalo o 77kW TDI (přitom to není fyzikálně možné - možné to je jen s EV, co má krátkodobě 600 koní.
Prasivak P
Tak mi pri tomto teste napadlo, ci sa pan Vaculik niekedy v zivote viezol aj v nejakom inom BMW radu 5, idealne aspon s 540i / 540d motorizaciou. Registrujem od neho akurat starsie video, kde kritizuje nejaku vylietanu diezlovu hajtru typu 320d F30 a potom az chvalospevy na i7/i5.
Mozno keby sa zvezie trebars spominanymi 540i / 540d (alebo kludne aj 530d) G30, tak by si uvedomil ze:
- sa s nimi da tiez vyborne rozbiehat a predbiehat, aj pripajat na dialnicu (kto by to cakal, ze)
- na rozdiel od tejto skoro 2,4-tonovej krabice maju o neuveritelnych 650 + kg menej
- nevyzeraju z vonka ako absolutna skulava obludnost, ktora ma evidentne primarne namierene na cinsky trh
- na rozdiel od toho displayoveho kolotocu maju velmi pekny interier dokonalou ergonomoiu a super ovladanim
Neviem, nakolko by bol potom takto nadseny z i5
Mozno keby sa zvezie trebars spominanymi 540i / 540d (alebo kludne aj 530d) G30, tak by si uvedomil ze:
- sa s nimi da tiez vyborne rozbiehat a predbiehat, aj pripajat na dialnicu (kto by to cakal, ze)
- na rozdiel od tejto skoro 2,4-tonovej krabice maju o neuveritelnych 650 + kg menej
- nevyzeraju z vonka ako absolutna skulava obludnost, ktora ma evidentne primarne namierene na cinsky trh
- na rozdiel od toho displayoveho kolotocu maju velmi pekny interier dokonalou ergonomoiu a super ovladanim
Neviem, nakolko by bol potom takto nadseny z i5
KarelIV58
Tak jsem se zeujetím zhlédl naučné video o skvělém EV.
Musím podotknout, že proti EV nic nemám. Dokonce podle mého je EV pro krátké trasy suvereně nejlepší volba.
Co mi však vadí na většině videích, článcích a diskuzích neobjektivní prezentace a poněkud pokřivená fakta.
Na druhou stranu chápu, že propagátoři elektromobility jsou do svých vystoupení dotlačeni z ekonomických důvodů. Každý musí platit bydlení, obživu, ošacení, děti studia, kroužky, volnočasové aktivity apod. Tak není třeba se divit a už vůbec je odsuzovat když si skutečnost malinko upraví, pravděpodobně na zakázku.
Musím podotknout, že proti EV nic nemám. Dokonce podle mého je EV pro krátké trasy suvereně nejlepší volba.
Co mi však vadí na většině videích, článcích a diskuzích neobjektivní prezentace a poněkud pokřivená fakta.
Na druhou stranu chápu, že propagátoři elektromobility jsou do svých vystoupení dotlačeni z ekonomických důvodů. Každý musí platit bydlení, obživu, ošacení, děti studia, kroužky, volnočasové aktivity apod. Tak není třeba se divit a už vůbec je odsuzovat když si skutečnost malinko upraví, pravděpodobně na zakázku.
KarelIV58
Příspěvek podléhá schvalování.
KarelIV58
Příspěvek podléhá schvalování.
KarelIV58
Příspěvek podléhá schvalování.