Martin Vaculík se rozplývá nad novým BMW i5, kterému se podíval i pod sukni
Martin Vaculík si vzal na paškál nové BMW i5, které je prvním elektromobilem v historii modelové řady 5. Verze M60 s výkonem až 442 kilowattů je navíc až do příchodu ostrého M5 nejsilnější variantou v nabídce.
Technický nadšenec Martin Vaculík ze Světa motorů se tentokrát podíval na prémiový sedan BMW i5, protože příchod nového BMW je vždy obrovská automobilová událost.
Kontroverzí aktuální řady G60 je, že čistě spalovací verze pro evropský trh jsou jen ty úplně základní v podobě čtyřválců 520i a 520d. Roli silnějších motorizací mají plug-in hybridy 530e (220 kW) a 550e s 360 kilowatty. Do příchodu silné varianty M5, tentokrát již s plug-in hybridním osmiválcem, však opravdový vrchol tvoří čistě elektrická verze i5 M60 s celkovým výkonem dvou motorů až 442 kW a maximem točivého momentu až 820 Nm.
Že se Martin Vaculík bude rozplývat nad dynamikou, to asi čekáte. Dozvíme se však, proč je auto tak komfortní, byť vpředu nejsou měchy, ale normální vinutá péra. A jakým způsobem je řešena spolupráce obou motorů při jízdě zatáčkami. Nebude chybět ani obligátní pohled na podvozek na zvedáku, který ve světě možná zatím nemá obdoby. A jelikož je Martin také fandou vodních elektráren, tak se na závěr do jedné podíváme. Energii pro dnešní test totiž dodala jen a pouze voda. Víc bezemisní už Martinova jízda s BMW i5 snad ani být nemohla…