Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík se rozplývá nad novým BMW i5, kterému se podíval i pod sukni

redakce AUTO.CZ
Diskuze (44)

Martin Vaculík si vzal na paškál nové BMW i5, které je prvním elektromobilem v historii modelové řady 5. Verze M60 s výkonem až 442 kilowattů je navíc až do příchodu ostrého M5 nejsilnější variantou v nabídce.

Technický nadšenec Martin Vaculík ze Světa motorů se tentokrát podíval na prémiový sedan BMW i5, protože příchod nového BMW je vždy obrovská automobilová událost.

Kontroverzí aktuální řady G60 je, že čistě spalovací verze pro evropský trh jsou jen ty úplně základní v podobě čtyřválců 520i a 520d. Roli silnějších motorizací mají plug-in hybridy 530e (220 kW) a 550e s 360 kilowatty. Do příchodu silné varianty M5, tentokrát již s plug-in hybridním osmiválcem, však opravdový vrchol tvoří čistě elektrická verze i5 M60 s celkovým výkonem dvou motorů až 442 kW a maximem točivého momentu až 820 Nm.

Že se Martin Vaculík bude rozplývat nad dynamikou, to asi čekáte. Dozvíme se však, proč je auto tak komfortní, byť vpředu nejsou měchy, ale normální vinutá péra. A jakým způsobem je řešena spolupráce obou motorů při jízdě zatáčkami. Nebude chybět ani obligátní pohled na podvozek na zvedáku, který ve světě možná zatím nemá obdoby. A jelikož je Martin také fandou vodních elektráren, tak se na závěr do jedné podíváme. Energii pro dnešní test totiž dodala jen a pouze voda. Víc bezemisní už Martinova jízda s BMW i5 snad ani být nemohla…

redakce AUTO.CZ
Diskuze (44)

Doporučujeme

27. 2. 2024 17:33
Pokrok nezastavíš.
Tak jsem se zeujetím zhlédl naučné video o skvělém EV.
Musím podotknout, že proti EV nic nemám. Dokonce podle mého je EV pro krátké trasy suvereně nejlepší volba.
Co mi však vadí na většině videích, článcích a diskuzích neobjektivní prezentace a poněkud pokřivená fakta.
Na druhou stranu chápu, že propagátoři elektromobility jsou do svých vystoupení dotlačeni z ekonomických důvodů. Každý musí platit bydlení, obživu, ošacení, děti studia, kroužky, volnočasové aktivity apod. Tak není třeba se divit a už vůbec je odsuzovat když si skutečnost malinko upraví, pravděpodobně na zakázku.
9. 11. 2023 12:26
Re: Viezol sa pan Vaculik aj v nejakom inom normalnom BMW?
zasa zalezi od toho co kto od auta potrebuje nie? nech si kazdy vyberie co potrebuje, nech je to diesel / benzin / elektro / hybrid. Len skoda ze bmw uz nedava na vyber ako pri G30, teda aspon nie pre EU trh
Avatar - Ada je zase tady
9. 11. 2023 11:52
Re: Viezol sa pan Vaculik aj v nejakom inom normalnom BMW?
Diesel ničím nenahradíš
Avatar - Ada je zase tady
9. 11. 2023 11:43
Re: Za bezemisni jizdu
Vzdyt Vaculík se pořád ještě nenaučil sedět za volantem... Stejně tak to bude s jeho odborností na elektrovehikly... :no:

A jaká bezemisní jízda? vždyť jen přesunuli výfuk jeho auta do Tušimic... :no:
9. 11. 2023 10:22
Viezol sa pan Vaculik aj v nejakom inom normalnom BMW?
Tak mi pri tomto teste napadlo, ci sa pan Vaculik niekedy v zivote viezol aj v nejakom inom BMW radu 5, idealne aspon s 540i / 540d motorizaciou. Registrujem od neho akurat starsie video, kde kritizuje nejaku vylietanu diezlovu hajtru typu 320d F30 a potom az chvalospevy na i7/i5.

Mozno keby sa zvezie trebars spominanymi 540i / 540d (alebo kludne aj 530d) G30, tak by si uvedomil ze:
- sa s nimi da tiez vyborne rozbiehat a predbiehat, aj pripajat na dialnicu (kto by to cakal, ze)
- na rozdiel od tejto skoro 2,4-tonovej krabice maju o neuveritelnych 650 + kg menej
- nevyzeraju z vonka ako absolutna skulava obludnost, ktora ma evidentne primarne namierene na cinsky trh
- na rozdiel od toho displayoveho kolotocu maju velmi pekny interier dokonalou ergonomoiu a super ovladanim

Neviem, nakolko by bol potom takto nadseny z i5