Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault vyvíjí elektromotor budoucnosti. Bez 800 V to už nejde

Francouzská automobilka společně s firmou Valeo pracuje na novém elektromotoru pro budoucí modely postavené na chystané platformě s 800V dobíjecí sítí. Ve srovnání se současnými jednotkami bude výkonnější, přitom podobně efektivní.
Zpět na článek
31. 10. 2023 22:27
Avatar - Ada je zase tady
31. 10. 2023 19:44
To bude hezky hořet...
Pod kapotu auta patří diesel!

Renault vyvíjí elektromotor bez budoucnosti. :*)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Barry Lyndon
31. 10. 2023 19:58
Re: To bude hezky hořet...
Proč dávat lodní motor pod kapotu auta? Na moři se ten smrad dobře rozfouká, ale na pevnině, ve městech... katastrofa... A toho hluku...
1. 11. 2023 09:25
Re: To bude hezky hořet...
Fakt seš tak blbej, nebo to jenom děláš? :-[] :no:
1. 11. 2023 07:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
1. 11. 2023 08:27
Re: To bude hezky hořet...
Elektromotor patří do pračky, ne do auta.
1. 11. 2023 09:26
Re: To bude hezky hořet...
:-) :yes: :yes: :yes: Ještě je fajn v tramvajích, trolejbusech a lokomotivách! :-)
1. 11. 2023 07:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 11. 2023 07:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 11. 2023 09:27
Re: To bude hezky hořet...
Sám seš Hnus. Elektrohnus. :-[] :no:
31. 10. 2023 22:27
Tesat do kamene!
https://www.autoforum.cz/…ad-vnucuji-vsem/
Naprosto skvělé shrnutí současné tristní situace v evropském automotive! :yes:
Rozbalit vlákno
1
1. 11. 2023 14:30
Re: Tesat do kamene!
Tak zrovna Autoforum je nezaujaté periodikum :-))) ... Ani jsem neotevřel a už vím, že Petr Miler....
Co takhle diskutovat k věci. Článek o technice a zdokonalení elektromotoru automaticky vyvolá reakce na nesmyslnost elektromobility a její vnucování všem? Chápu, že zde několik místních "imbecilů" píše dokola to stejné. Tak se k nim neřaď.
1. 11. 2023 06:13
cizí buzení vs. permanentní magnet
Jaké je cca porovnání účinnosti obou systémů ?
Rozbalit vlákno
13
1. 11. 2023 09:40
Re: cizí buzení vs. permanentní magnet
Tak cizí buzení znamená (proti permanentním magnetům) dodatečné ztráty (odhaduji tak 2-3%) a tudíž nižší účinnost. Celé se to dělá jenom kvůli Číně, která drží pod krkem trh s neodymem (a v podstatě s celou částí periodické tabulky nazývané prvky vzácných zemin, které eventuálně mohou neodym nahrazovat), což je hlavní prvek pro výrobu permanentních magnetů a kdo není kámoš, tak dostane kulové nebo za šílené ceny.
1. 11. 2023 09:49
Re: cizí buzení vs. permanentní magnet
a neni to taky tak, ze kdyz se to toci s permanentnim magnetem naprazdno, jsou ztraty zase vetsi ??
Avatar - KANKUNEN
1. 11. 2023 09:52
Re: cizí buzení vs. permanentní magnet
Určitě, pernamentní magnet neumí plachtit jako motor po odbuzení. Mohu se plést.
1. 11. 2023 10:19
Re: cizí buzení vs. permanentní magnet
A kdy se motor v EV točí "naprázdno"? Buď odvádí na hřídeli mechanický výkon a pohání kola, nebo mechanickou práci přijímá při rekuperaci a vyrábí elektrický výkon na dobíjení baterky. V obou případech musí být "nabuzený".
Avatar - eLzyx
1. 11. 2023 10:22
Re: cizí buzení vs. permanentní magnet
v případech, kdy nepotřebuji rekuperaci, ale nechci ani přidávat, tedy při zařazeném "N" a tzv. plachtění.
1. 11. 2023 10:35
Re: cizí buzení vs. permanentní magnet
Což je ovšem minimum času z celkové jízdy, takže převládá režim, kdy dodatečné ztráty z buzení převládají.
1. 11. 2023 10:39
Re: cizí buzení vs. permanentní magnet
Jeden motor se typicky točí naprázdno u dvoumotorových aut, tedy nejčastěji 4x4 v době kdy se pohon všech kol nevyužívá. Jeden motor pohání a druhý přitom zahálí a je potřeba, aby při tom zahálení nezlobil. Proto ten trvalé pohánějící je synchronní (s magnety) a druhý co se připojuje jen občas je asynchron
1. 11. 2023 10:42
Re: cizí buzení vs. permanentní magnet
No jenže typické uspořádání u 4x4 je vzadu synchronní motor, který odvádí většinu trvalé práce a vpředu asynchronní motor, který se používá právě kvůli minimálním ztrátám "naprázdno".
1. 11. 2023 10:44
Re: cizí buzení vs. permanentní magnet
ano, přesně tak jsem to myslel
1. 11. 2023 10:46
Re: cizí buzení vs. permanentní magnet
Výjimkou z toho co jsem napsal je právě Renault, který je předohrab a ten jediný motor co má vpředu je synchronní.
1. 11. 2023 10:52
Re: cizí buzení vs. permanentní magnet
To žádná výjimka není, pokud má auto jediný motor, je synchronní. Bez ohledu jestli FWD nebo RWD
1. 11. 2023 16:20
Re: cizí buzení vs. permanentní magnet
To ano, tu výjimku jsem myslel ve vztahu k FWD, většina výrobců staví EV jako RWD a k tomu volitelně 4x4
1. 11. 2023 12:18
Re: cizí buzení vs. permanentní magnet
zkus nekdy pouzit neutral treba pri jizde s kopce nebo dojizdeni k obci kdyz nebudes zrovna brzdit motorem, rozdil na spotrebe neni uplne malej
rekuperace = ztraty, casto je lepsi plachtit
Avatar - KANKUNEN
1. 11. 2023 09:14
To jsou takové hloupé kecy
Motory a vše ostatní je dávno vymyšleno, překážka je baterka a cena. Cenu elektromotoru a výkonové elektroniky už nikdo nesundá. Prostě Fabia EV bude stát min 600t.
Rozbalit vlákno
27
1. 11. 2023 09:51
Re: To jsou takové hloupé kecy
automobilky baterky prodavaj v realu cca $300/kWh, pricemz nakupka je min nez polovina
takze u auta velikosti fabie s cca 50kWh baterkou to dela pres 200tis
Avatar - KANKUNEN
1. 11. 2023 09:54
Re: To jsou takové hloupé kecy
Nevidím to tak jednoduše, automobilky kupují ještě baterky na hrubo, ale pak s nimi pracují.
1. 11. 2023 12:23
Re: To jsou takové hloupé kecy
pres 200tis za montaz clanku u 50kWh aku mi neprijde uplne malo
kazdopadne za letosek sla cena clanku trochu nahoru ke $140/kWh, tak uvidime, kdy to spadne pod $100
1. 11. 2023 10:25
Re: To jsou takové hloupé kecy
Cena elektromotoru pro EV pujde dolu s velkoseriovou vyrobou.
Ta kompaktnost je uzasna a umožní univerzální zastavbu.

Uz dnes jsou ceny EV pod 600 viz C3. A to je stale jen začátek.
1. 11. 2023 11:02
Re: To jsou takové hloupé kecy
Takže myslíš že za deset let budou elektromobily stát pod 300 ?
1. 11. 2023 11:22
Re: To jsou takové hloupé kecy
Ano, jsem o tom přesvědčen a muj tip je, ze to bude i daleko driv nez za 10 let.
EV budou daleko levnejsi nez spalovak. Nejspis prijde zhoupnuti poptávky smerem zpatky ke spalovaku ktery bude tlačit ceny dolu ve snaze udržet trh, ale to bude kratkodobe.

Staci se podivat na tenhle motor v clanku. Jeden kompaktní celek vcetne “převodovky”. Fakt vlastne motor jak do pračky.

Proti tomu je spalovak uzasne mechanicke dílo plne presne obrabenych dilu z top materiálu atd.. a tim pádem drahy..

Problem je, ze tim jak se vse meni od zakladu neni vlastne duvod kupovat ev u stávajících znacek. Co muzou nabídnout ze sve historie? ….
1. 11. 2023 11:42
Re: To jsou takové hloupé kecy
No trochu problém je, že cenu EV nedělá elektromotor, ale hlavně baterie. A baterie je ingot, obrovský kus hmoty jehož výrobní náklady závisí na ceně a dostupnosti klíčových surovin. Nejsem si jistý, jestli s výrazným navýšením poptávky po těchto surovinách půjde jejich cena dolů.
1. 11. 2023 11:51
Re: To jsou takové hloupé kecy
Cena motoru dela cast ceny EV.
Baterie jsou na tom stejne jako motor. Stale se vyvíjí a optimalizuje jejich vyroba. S tim klesa i cena a s poklesem ceny stoupa vyrobené mnozstvi a tim i snižuje cena.
Nejvetsi překážka je ted asi prave rychly vyvoj. Musi se investovat do výroby neceho co je po par měsících technologicky zastarale.
Edit: cena EV v Cine ukazuje, ze baterii ve finale tak drahe nejsou.
1. 11. 2023 13:14
Re: To jsou takové hloupé kecy
Zdráhám se uvěřit že by výrobní cena elektromotoru měla být taky několik set tisíc, podobně jako u baterií. Čím by to mělo být podložené '?
1. 11. 2023 13:21
Re: To jsou takové hloupé kecy
To sem svym příspěvkem opravdu rict nechtěl.
Co si myslim je, ze elektromotor je vyrobne daleko levnejsi nez spalovaci motor a ta cena optimalizaci a počtem stale klesa.
1. 11. 2023 18:32
Re: To jsou takové hloupé kecy
Jo ale to zase potvrzuje že elektromotor nehraje v ceně EV takovou roli a vývoj cen aut bude otázkou ceny baterek
1. 11. 2023 18:58
Re: To jsou takové hloupé kecy
Cena baterii. I kdyz vemes 150$ za kWh x 50 je to cca 180 tis kc na baterii.
O cene baterie to neni, je to o vyráběným mnozstvi a investicích.

A chce vyrobce spalovaku dat na trh EV za 400 tis a tim prakticky znicit vlastni trh se spalovaky?
1. 11. 2023 23:40
Re: To jsou takové hloupé kecy
Ale neslyšel jsem nikde, že by výrobci EV záměrně nadsazovali prodejní ceny o desítky procent aby ochránili výrobu spalováků. Naopak někteří hlásí že na EV i přes vysoké ceny prodělávají.
2. 11. 2023 06:57
Re: To jsou takové hloupé kecy
Vyrobci EV a nebo vyrobci spalovaku co jako bokovku zkouší vyrobu EV?
2. 11. 2023 12:36
Re: To jsou takové hloupé kecy
Hendly:"Cena baterii. I kdyz vemes 150$ za kWh x 50 je to cca 180 tis kc na baterii. O cene baterie to neni, je to o vyráběným mnozstvi a investicích."


Niekde som čítal článok, kde autor tvrdil, že baterky do EV sú výnimka a s rastúcim objemom výroby cena neklesá...(?)
2. 11. 2023 13:59
Re: To jsou takové hloupé kecy
“ Niekde som čítal článok”
Budí rad za odkaz.
Minimalne u baterii cena klesat bude. Je to mechanická skládačka. U clanku muze byt situace jina, ale myslim, ze i tam se investice do technologie musi zaplatit mnozstvim vyrobených kusů.

Ale baterie je zas jen jedna cast EV. I ten zbytek ma jinou cenu jestli se jedou serie po desetitisíci a nebo milionech.
2. 11. 2023 14:53
Re: To jsou takové hloupé kecy
Ak to nájdem, tak odkaz dám, ale neviem, či to ešte objavím. Som sa pri tom pozastavil, že ako to myslia, ale nič špeciálne som sa neodčítal, takže som to viac-menej hneď aj pustil z hlavy.
Avatar - Barrichello
3. 11. 2023 11:22
Re: To jsou takové hloupé kecy
Ceny surovin už nikdy kelsat nebude, naopak čínan je masivně zdraží :-)
Avatar - Barrichello
2. 11. 2023 10:44
Re: To jsou takové hloupé kecy
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
To sou zas bludy
Avatar - KANKUNEN
1. 11. 2023 11:56
Re: To jsou takové hloupé kecy
Nelži, Tesla není málosériová výroba Číňani taky ne. Tesla není jak ta Jugolská Zastava Rimac.
Avatar - twistedTSD
1. 11. 2023 12:19
Re: To jsou takové hloupé kecy
Tak to jsem opravdu zvědavý na to úžasné pokračování. Roky prorokujete paritu v roce 2025-2026. Parita znamená plnohodnotně použitelné malé auto za 400k. Zatím je tu low-costově udělaná C3, co by první z dostupné řady EV od PSA, za 600, a VW prorokuje id.2 s ještě menší baterií za 600 v roce 2025. Takže good luck.
1. 11. 2023 13:17
Re: To jsou takové hloupé kecy
Parita v nekterych třídách uz nastala. Daleko drive nez se odhadovalo.
Avatar - twistedTSD
1. 11. 2023 14:43
Re: To jsou takové hloupé kecy
Já samozřejmě nemluvím o cenách BMW 5/i5, které většinu populace nezajímají.
1. 11. 2023 16:08
Re: To jsou takové hloupé kecy
Bavime se o cenově paritě. V nekterych třídách vozu uz je.

Vyvoj EV ve vetsim meritku je tu od nástupu Tesla 3. To je cca 7 let.

Očekávat za tak krátkou dobu zmenu v cele siri nabídky je naivni.
7 let neni ani zivotni doba jednoho modelu.
Avatar - Barrichello
2. 11. 2023 10:46
Re: To jsou takové hloupé kecy
v USA měnili modely po 5 letech, typcky Stratus se vyráběl 1995-2000, 2001 přicházel novej model Sebring.

To byly ale ještě zlatý časy automotive :-)
Avatar - Barry Lyndon
1. 11. 2023 13:24
Re: To jsou takové hloupé kecy
Ono těch 400tis je potřeba chápat ve stálých cenách. 400tis z roku 2018 je v automotive 2025 tak 750tis...
Avatar - twistedTSD
1. 11. 2023 14:42
Re: To jsou takové hloupé kecy
V roce 2018 stál 400 tisíc dobře vybavený Rapid. Dnes je to základní cena subkompaktu.