Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Renault vyvíjí elektromotor budoucnosti. Bez 800 V to už nejde

54 komentářů

Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Pod kapotu auta patří diesel!

Renault vyvíjí elektromotor bez budoucnosti. :😉
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Proč dávat lodní motor pod kapotu auta? Na moři se ten smrad dobře rozfouká, ale na pevnině, ve městech... katastrofa... A toho hluku...
Arese
Fakt seš tak blbej, nebo to jenom děláš? 😒] :no:
Martin60kWh
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Elektromotor patří do pračky, ne do auta.
Arese
😄 :yes: :yes: :yes: Ještě je fajn v tramvajích, trolejbusech a lokomotivách! 😄
Martin60kWh
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Martin60kWh
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Martin60kWh
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Sám seš Hnus. Elektrohnus. 😒] :no:
Arese
https😐/www.autoforum.cz/…ad-vnucuji-vsem/
Naprosto skvělé shrnutí současné tristní situace v evropském automotive! :yes:
martin_MPS
Tak zrovna Autoforum je nezaujaté periodikum 😃) ... Ani jsem neotevřel a už vím, že Petr Miler....
Co takhle diskutovat k věci. Článek o technice a zdokonalení elektromotoru automaticky vyvolá reakce na nesmyslnost elektromobility a její vnucování všem? Chápu, že zde několik místních "imbecilů" píše dokola to stejné. Tak se k nim neřaď.
Othello
Jaké je cca porovnání účinnosti obou systémů ?
Gvick2
Tak cizí buzení znamená (proti permanentním magnetům) dodatečné ztráty (odhaduji tak 2-3😖 a tudíž nižší účinnost. Celé se to dělá jenom kvůli Číně, která drží pod krkem trh s neodymem (a v podstatě s celou částí periodické tabulky nazývané prvky vzácných zemin, které eventuálně mohou neodym nahrazovat), což je hlavní prvek pro výrobu permanentních magnetů a kdo není kámoš, tak dostane kulové nebo za šílené ceny.
topten
a neni to taky tak, ze kdyz se to toci s permanentnim magnetem naprazdno, jsou ztraty zase vetsi ??
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Určitě, pernamentní magnet neumí plachtit jako motor po odbuzení. Mohu se plést.
Gvick2
A kdy se motor v EV točí "naprázdno"? Buď odvádí na hřídeli mechanický výkon a pohání kola, nebo mechanickou práci přijímá při rekuperaci a vyrábí elektrický výkon na dobíjení baterky. V obou případech musí být "nabuzený".
Avatar - eLzyx
eLzyx
v případech, kdy nepotřebuji rekuperaci, ale nechci ani přidávat, tedy při zařazeném "N" a tzv. plachtění.
Gvick2
Což je ovšem minimum času z celkové jízdy, takže převládá režim, kdy dodatečné ztráty z buzení převládají.
Othello
Jeden motor se typicky točí naprázdno u dvoumotorových aut, tedy nejčastěji 4x4 v době kdy se pohon všech kol nevyužívá. Jeden motor pohání a druhý přitom zahálí a je potřeba, aby při tom zahálení nezlobil. Proto ten trvalé pohánějící je synchronní (s magnety) a druhý co se připojuje jen občas je asynchron
Gvick2
No jenže typické uspořádání u 4x4 je vzadu synchronní motor, který odvádí většinu trvalé práce a vpředu asynchronní motor, který se používá právě kvůli minimálním ztrátám "naprázdno".
Othello
ano, přesně tak jsem to myslel
Gvick2
Výjimkou z toho co jsem napsal je právě Renault, který je předohrab a ten jediný motor co má vpředu je synchronní.
Othello
To žádná výjimka není, pokud má auto jediný motor, je synchronní. Bez ohledu jestli FWD nebo RWD
Gvick2
To ano, tu výjimku jsem myslel ve vztahu k FWD, většina výrobců staví EV jako RWD a k tomu volitelně 4x4
topten
zkus nekdy pouzit neutral treba pri jizde s kopce nebo dojizdeni k obci kdyz nebudes zrovna brzdit motorem, rozdil na spotrebe neni uplne malej
rekuperace = ztraty, casto je lepsi plachtit
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Motory a vše ostatní je dávno vymyšleno, překážka je baterka a cena. Cenu elektromotoru a výkonové elektroniky už nikdo nesundá. Prostě Fabia EV bude stát min 600t.
topten
automobilky baterky prodavaj v realu cca $300/kWh, pricemz nakupka je min nez polovina
takze u auta velikosti fabie s cca 50kWh baterkou to dela pres 200tis
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nevidím to tak jednoduše, automobilky kupují ještě baterky na hrubo, ale pak s nimi pracují.
topten
pres 200tis za montaz clanku u 50kWh aku mi neprijde uplne malo
kazdopadne za letosek sla cena clanku trochu nahoru ke $140/kWh, tak uvidime, kdy to spadne pod $100
Hendly
Cena elektromotoru pro EV pujde dolu s velkoseriovou vyrobou.
Ta kompaktnost je uzasna a umožní univerzální zastavbu.

Uz dnes jsou ceny EV pod 600 viz C3. A to je stale jen začátek.
Othello
Takže myslíš že za deset let budou elektromobily stát pod 300 ?
Hendly
Ano, jsem o tom přesvědčen a muj tip je, ze to bude i daleko driv nez za 10 let.
EV budou daleko levnejsi nez spalovak. Nejspis prijde zhoupnuti poptávky smerem zpatky ke spalovaku ktery bude tlačit ceny dolu ve snaze udržet trh, ale to bude kratkodobe.

Staci se podivat na tenhle motor v clanku. Jeden kompaktní celek vcetne “převodovky”. Fakt vlastne motor jak do pračky.

Proti tomu je spalovak uzasne mechanicke dílo plne presne obrabenych dilu z top materiálu atd.. a tim pádem drahy..

Problem je, ze tim jak se vse meni od zakladu neni vlastne duvod kupovat ev u stávajících znacek. Co muzou nabídnout ze sve historie? ….
Othello
No trochu problém je, že cenu EV nedělá elektromotor, ale hlavně baterie. A baterie je ingot, obrovský kus hmoty jehož výrobní náklady závisí na ceně a dostupnosti klíčových surovin. Nejsem si jistý, jestli s výrazným navýšením poptávky po těchto surovinách půjde jejich cena dolů.
Hendly
Cena motoru dela cast ceny EV.
Baterie jsou na tom stejne jako motor. Stale se vyvíjí a optimalizuje jejich vyroba. S tim klesa i cena a s poklesem ceny stoupa vyrobené mnozstvi a tim i snižuje cena.
Nejvetsi překážka je ted asi prave rychly vyvoj. Musi se investovat do výroby neceho co je po par měsících technologicky zastarale.
Edit: cena EV v Cine ukazuje, ze baterii ve finale tak drahe nejsou.
Othello
Zdráhám se uvěřit že by výrobní cena elektromotoru měla být taky několik set tisíc, podobně jako u baterií. Čím by to mělo být podložené '?
Hendly
To sem svym příspěvkem opravdu rict nechtěl.
Co si myslim je, ze elektromotor je vyrobne daleko levnejsi nez spalovaci motor a ta cena optimalizaci a počtem stale klesa.
Othello
Jo ale to zase potvrzuje že elektromotor nehraje v ceně EV takovou roli a vývoj cen aut bude otázkou ceny baterek
Hendly
Cena baterii. I kdyz vemes 150$ za kWh x 50 je to cca 180 tis kc na baterii.
O cene baterie to neni, je to o vyráběným mnozstvi a investicích.

A chce vyrobce spalovaku dat na trh EV za 400 tis a tim prakticky znicit vlastni trh se spalovaky?
Othello
Ale neslyšel jsem nikde, že by výrobci EV záměrně nadsazovali prodejní ceny o desítky procent aby ochránili výrobu spalováků. Naopak někteří hlásí že na EV i přes vysoké ceny prodělávají.
Hendly
Vyrobci EV a nebo vyrobci spalovaku co jako bokovku zkouší vyrobu EV?
traveldrive
Hendly:"Cena baterii. I kdyz vemes 150$ za kWh x 50 je to cca 180 tis kc na baterii. O cene baterie to neni, je to o vyráběným mnozstvi a investicích."


Niekde som čítal článok, kde autor tvrdil, že baterky do EV sú výnimka a s rastúcim objemom výroby cena neklesá...(?)
Hendly
“ Niekde som čítal článok”
Budí rad za odkaz.
Minimalne u baterii cena klesat bude. Je to mechanická skládačka. U clanku muze byt situace jina, ale myslim, ze i tam se investice do technologie musi zaplatit mnozstvim vyrobených kusů.

Ale baterie je zas jen jedna cast EV. I ten zbytek ma jinou cenu jestli se jedou serie po desetitisíci a nebo milionech.
traveldrive
Ak to nájdem, tak odkaz dám, ale neviem, či to ešte objavím. Som sa pri tom pozastavil, že ako to myslia, ale nič špeciálne som sa neodčítal, takže som to viac-menej hneď aj pustil z hlavy.
Avatar - Anonym
Anonym
Ceny surovin už nikdy kelsat nebude, naopak čínan je masivně zdraží 😄
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
To sou zas bludy
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nelži, Tesla není málosériová výroba Číňani taky ne. Tesla není jak ta Jugolská Zastava Rimac.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak to jsem opravdu zvědavý na to úžasné pokračování. Roky prorokujete paritu v roce 2025-2026. Parita znamená plnohodnotně použitelné malé auto za 400k. Zatím je tu low-costově udělaná C3, co by první z dostupné řady EV od PSA, za 600, a VW prorokuje id.2 s ještě menší baterií za 600 v roce 2025. Takže good luck.
Hendly
Parita v nekterych třídách uz nastala. Daleko drive nez se odhadovalo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já samozřejmě nemluvím o cenách BMW 5/i5, které většinu populace nezajímají.
Hendly
Bavime se o cenově paritě. V nekterych třídách vozu uz je.

Vyvoj EV ve vetsim meritku je tu od nástupu Tesla 3. To je cca 7 let.

Očekávat za tak krátkou dobu zmenu v cele siri nabídky je naivni.
7 let neni ani zivotni doba jednoho modelu.
Avatar - Anonym
Anonym
v USA měnili modely po 5 letech, typcky Stratus se vyráběl 1995-2000, 2001 přicházel novej model Sebring.

To byly ale ještě zlatý časy automotive 😄
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Ono těch 400tis je potřeba chápat ve stálých cenách. 400tis z roku 2018 je v automotive 2025 tak 750tis...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
V roce 2018 stál 400 tisíc dobře vybavený Rapid. Dnes je to základní cena subkompaktu.