Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNová Škoda Superb naživo a do detailu: Silný benzin a 100 km na elektřinu!
104 komentářů
JGucci
Za mě dobrý (hlavně interier), ale třetí generace byla bomba, prostě Kabaň navrhl nejhezčí novodobé Škodovky.
To je jasny, tenhle design exterieru je proti Kabanovi o nekolik levelu nize. Ne o jeden, ale aspon o dva.
Vypada to zastarale uz pri predstaveni, a to se dneska opravdu jen tak nevidi. Normalne si nemuzu na nic takovyho vzpomenout za poslednich nekolik let.
Popravde jediny duvod, proc to jde akceptovat je, ze je to pokracovani Kabane, ikdyz ne moc povedene.
Vypada to zastarale uz pri predstaveni, a to se dneska opravdu jen tak nevidi. Normalne si nemuzu na nic takovyho vzpomenout za poslednich nekolik let.
Popravde jediny duvod, proc to jde akceptovat je, ze je to pokracovani Kabane, ikdyz ne moc povedene.
Ja Prvni 123
Nelibi se mi ten nafouknutej predek, hezky se svazujici bocni linie se zase najednou zvedne.
Vubec se mi nelibi palubka, mozna bude mene odpudiva s mensim tabletem uprostred.
Libi se mi sedacky,ale uvidime jak budou vypadat standardni.
A jsem rad, ze prevzali dobre reseni od Italu a integrovali elektromotor do převodovky.
:-)
Vubec se mi nelibi palubka, mozna bude mene odpudiva s mensim tabletem uprostred.
Libi se mi sedacky,ale uvidime jak budou vypadat standardni.
A jsem rad, ze prevzali dobre reseni od Italu a integrovali elektromotor do převodovky.
:-)
Elektromotor je integrovaný do převodovky už dávno, všechny PHEV od koncernu VW to tak mají od prvního PHEV a měl to tak i minulý Superb PHEV 1.4 TSI, v trojspojkové převodovce DQ400 je elektromotor integrovaný 10 let (od doby prvního A3 PHEV) a v ZF měniči ještě déle (pro Audi, Porsche). Ital přišel s integrací do převodovky až nedávno (500X Hybrid) a to ještě jenom ve variantě hybrid, kde je integrován malý elektromotor do 7-stupňové dvojspojky, který není schopen trvalého pohánění auta (jenom asistence při rozjezdu pokud je nabitá 0,8 kWh baterka), takže od Italů to mohla Škoda převzít dost těžko, jednak tento princip používá o řadu let déle a druhak jej používá k trvalému elektrickému pohonu auta (85 kWh), ten systém z 500x by se Superbem nebo Kodiaqem sotva pohnul, o nějaké elektrické jízdě by nemohla být vůbec řeč.
gil54
...a dočkal jsem se... "sofistikovanější skulpturální design".
Tak doufám, že "odskulpturovali" alespoň nějakých 250 kg od předešlé generace, jejíž design byl zřejmě pouze plastický a jen málo sofistikovaný.
„Dobře si to chlapec vybral. Je tady v teple, v tichoučku a nestrhá se.”
Tak doufám, že "odskulpturovali" alespoň nějakých 250 kg od předešlé generace, jejíž design byl zřejmě pouze plastický a jen málo sofistikovaný.
„Dobře si to chlapec vybral. Je tady v teple, v tichoučku a nestrhá se.”
miromen
Ta uvodni fotka je jak z nějakeho retro koutku a přitom se piše rok 2023. Ani pěkne a ještě k tomu zastarale prostě škodovka, ale z prvnich foto/video určitě lepši než Kodiak, ale octavka tedy vypada lepe. Jestli jsou Superb a Kodiak dvojčata pro Passat/Tiguan tak VW vypadaji moderněji a lepe a to Passat zepředu vypada jak nudnějši dodrbanějši Golf.
Interier je na tom určitě lepe než exterier jen se mi zda, že budiky a snad i displej infot. jsou menši než v passatu a navic budiky maji divny štit ne přes celou šiřku, ktery passat nema takře narozdil od passatu bez antireflexe ? Sice antireflexi moc neduvěřuji, štit je jistota, ale nemam zkušenost. Takže to vypada, že škodovka bude stale odrbany VW i přesto, že ma jit o shodna dvojčata...no v nějakem tom HW a zřejmě v utrobi tam stale budou rozdilnosti.
Interier je na tom určitě lepe než exterier jen se mi zda, že budiky a snad i displej infot. jsou menši než v passatu a navic budiky maji divny štit ne přes celou šiřku, ktery passat nema takře narozdil od passatu bez antireflexe ? Sice antireflexi moc neduvěřuji, štit je jistota, ale nemam zkušenost. Takže to vypada, že škodovka bude stale odrbany VW i přesto, že ma jit o shodna dvojčata...no v nějakem tom HW a zřejmě v utrobi tam stale budou rozdilnosti.
Karel Štolař
Ale jo, mě se Insignia vždycky líbila takže za mě dobrý. :yes:
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Emel
No... je to slušný. Nejvíc podle mě utrpěl zadek kombíku, kterej byl u SIII dynamičtější i výraznější, ta světla tady jsou taková nijaká. Předek je tak na stejno... pořád se mi asi nejvíc líbí předface S3, ale rozdíly jsou minimální. Zase Cx 0,23 u liftu i 0,25 u kombíku jsou slušné hodnoty.
Škodovka splnila očekávání, je tady jeden z posledních mohykánů plnohodnotné střední třídy... ale zároveň si pořád myslím, že koupit končící S3 nemusí být vůbec špatná volba.
Škodovka splnila očekávání, je tady jeden z posledních mohykánů plnohodnotné střední třídy... ale zároveň si pořád myslím, že koupit končící S3 nemusí být vůbec špatná volba.
Najväčšia konzerva na trhu. Niečo tak unisex, nudné, nevýrazné a bez nápadu dnes nerobí ani prémia
... hele mě se to auto líbí. Vypadá jak bych čekal, proboha, je to velká pixla na převoz lidí a bagáže, nemám na to nároky jak na Maserati ;-)
Motorově taky fajn, není moc co vytknout.... PHEV s dojezdem 100km je třeba pro mě až overkill který bych nevyužil ale proč ne, ne každý to má do práce 3km jako já. Trošku bych se bál vyvážení s tou velko baterkou, snad to vychytali....
Ergonomie interiéru snad bude na poměry doby dobrá, určitě lepší než u celodotykáčové konkurence.
Určitě bych s tím autem uměl žít, ale já sám jsem zvolil jak píšeš S3 - budu ho mít někdy v březnu. Nechci auto co se mi se*e do řízení, takže beru ještě starou klasiku bez asistentů. Nafta, 4x4, paket pro špatné cesty, tažný. Prostě dělník par excellence ;-) tím to budu mít na dalších 6 let vyřešeno a pak se uvidí jak budou auta vypadat.... to dnes můžem jenom tušit.
Motorově taky fajn, není moc co vytknout.... PHEV s dojezdem 100km je třeba pro mě až overkill který bych nevyužil ale proč ne, ne každý to má do práce 3km jako já. Trošku bych se bál vyvážení s tou velko baterkou, snad to vychytali....
Ergonomie interiéru snad bude na poměry doby dobrá, určitě lepší než u celodotykáčové konkurence.
Určitě bych s tím autem uměl žít, ale já sám jsem zvolil jak píšeš S3 - budu ho mít někdy v březnu. Nechci auto co se mi se*e do řízení, takže beru ještě starou klasiku bez asistentů. Nafta, 4x4, paket pro špatné cesty, tažný. Prostě dělník par excellence ;-) tím to budu mít na dalších 6 let vyřešeno a pak se uvidí jak budou auta vypadat.... to dnes můžem jenom tušit.
Súčasnú iV budeš dávať preč?
Myslím, že jsi chybu neudělal :yes:
jj tesim se.... na jednu stranu si rikam ze dat 1.2 nebo kolik za fakt moralne zastarale auto je trosku divocina, ale on ten S3 fakt funguje.... tezko se na tom hledaji chyby, i kdyz ten interier uz je fakt old school....
Jedinej drobnej problém s interiérem mám se sedačkama, ty jsou na mou postavu trošku XXL... v tomhle ohledu se mi v Insignii sedí líp. Ale při normální jízdě to nevadí.
jj nic jiného než normální jízdu ani neplánuju ;-) a já si kupuju ty s tou jejich falešnou alcantarou a prodloužitelným sedákem a je to fakt pohodlíčko.... :-!
Souhlasím, kombík mi přijde až přespříliš konzervativní. Uvidíme jak to bude vypadat naživo. Motory fajn, u PHEV je škoda, že nenabídne 4x4.
Oproti současné generaci, která je vážně pěkná (víc se mi líbí poFL) mi ta nová zatím přijde opticky užší. Interiér je pak skvělý.
Oproti současné generaci, která je vážně pěkná (víc se mi líbí poFL) mi ta nová zatím přijde opticky užší. Interiér je pak skvělý.
U PHEV tam nenacpes kvuli baterce ani rezervu.... natoz 4x4, nebo treba paket pro spatne cesty (15mm vysky nahoru)... tim padem PHEV zustava jako supr kara na dojizdeni do prace a bezne cesty, ale pokud chce fakt uvinersala se kterym vyrazis i na hory nebo nekam do trosku divocejsich podminek tak uz to neni uplne ono.
a vracíme se opět a opět a opět k starému, vlastně novému dieselu, který je tu pro všechna využití :-[]
m.z.
Proč na všechny škodovky cpou tu masku z Kie? Jediné, co bych dizajnu škody asi vytknul, jinak pěkné auto.
traveldrive
Kto sa primárne nezaujíma o autá, ani nezaregistruje, že vidí novú škodovku. 90% ľudí nerozozná nie že generácie, ale ani Supa od Octavie. Všeko na jedno brďo..
šofér
v premiéře svou vlajkovou loď, to ACZ toho bezdomovce nemohli lépe obléci, než do trička a džín ze sekáče? Kam se poděla etiketa, to je opravdu k blití!
Sup bude v pohodě, akorát že už je moc Pasatový, ten Kabaňův zůstane nejhezčí :yes:
Sup bude v pohodě, akorát že už je moc Pasatový, ten Kabaňův zůstane nejhezčí :yes:
sargis
Vsadili na istotu, klasicky dizajn i motory ostali. Ale akosi sa mi tam straca identita. Lift zboku - no prisahal by som, ze to je nova generacia Jetty. Komci je tiez ladene do Oktavky z predobocneho pohladu.
Sklamali ma male svetla vzadu, ktore so zmensenou sirkou vozidla deformuju zadok. Uvidime nazivo. Interier v tej hnedej bude fajn, ale velky tablet sa nerovna velky luxus.
S ocakavanou vyssou cenou to bude mat problemy predbehnut Sup III v predajoch...nemyslim prve roky, predaja, ale celkovo.
Sklamali ma male svetla vzadu, ktore so zmensenou sirkou vozidla deformuju zadok. Uvidime nazivo. Interier v tej hnedej bude fajn, ale velky tablet sa nerovna velky luxus.
S ocakavanou vyssou cenou to bude mat problemy predbehnut Sup III v predajoch...nemyslim prve roky, predaja, ale celkovo.
Předběhnout v prodejích Superb 3 celkově je mission impossible - doba už je prostě jinde. Natolik jinde, že ostatní vesměs hodili ručník do ringu. Ono nakonec stačí podívat se na celková prodejní čísla Škodovky teď a před pěti lety...
donPedro
Tož z tohoto úhlu pohledu jest u "kombajnu" patrná jistá evoluce ... Fabie Combi. Dobrá práce s hustilkou ;-)
Marek87
Na to jak se mluvilo o tom jak má působit dynamicky, tak za mě zvenku teda velký zklamání. Takový nemastný, neslaný design, totálně bez emocí. Za Kabáně byl krásnej venek a děsnej interiér a teď je to bohužel zase naopak. Interiér super, ale ten exteriér je fakt bída. A to jsem se na něj tak těšil:)
Arese
...Kabaňovu třetí generaci tento design rozhodně nepřekonal, ale určitě to není špatné! Největší pochvalu ovšem zasluhuje stále slušná nabídka motorů, stejně jako zachování obou verzí karoserie! Suma sumárum v dnešní šílené ekoteroristické době to bude vynikající a mimo prémii zcela bezkonkurenční auto. Bravo, Škodovko, teď to hlavně nepodělej nesmyslně přestřelenými cenami!
wit torio
Osobně si myslím, že to není taková pecka, jako když představili 3 superba - spíš uhlazená evoluce. Auto je to pěkné, hlavně liftback se povedl, kombi je spíš Passat. Škoda, že vrcholový motor 2.0 TSI je slabší než byl, měl 206 kW, teď o 10 miň, ale zase o 2 kW přidali na vrcholové naftě.
Dinar
samo. Moderní, úhledný design bez snahy šokovat, bez kreací na téma osvětlení atp., prostě trefa. Interiér podobně, chytré, ergonomické a přitom designově povedené, moderní a přitom útulné, to už se těžko hledá i mezi prémií. Technika na úrovni, nabídka motorizací logická (dle reálných potřeb trhu). Silný dvoulitr ve čtyřkolce už začíná být pomalu jednorožcem i ve střední třídě, tady škodovka prostě jede. K tomu klasický škoda bonus v podobě bezkonkurenčního prostoru, jak vzadu, tak v kufru, za mě je nový superb na velkou pochvalu. :yes: :-)
Kombík je až moc kulatý, víc se mi líbí ostřejší záď IIIG, naopak předek se povedl. Nic tam nechybí ani nepřebývá.
Uvnitř lepší než prémie, z hlediska ovladačů.
Uvnitř lepší než prémie, z hlediska ovladačů.
Ale jo, trochu ten kombík zpasatizovali. Na druhou stranu, vzpomeň, jak se tu při představení trojky vypisovali o těch hrozných předních světlech, nebo že auto vypadá jak jezevčík atp., a dneska čteš, jak trojka byla designový skvost a tohle nové je nuda a bla, bla. Prostě klasika... :-)
Presne tak. Môžeme rozumovať, či je ten dizajn progresom alebo len prešľapovaním na mieste, ale to je tak všetko, čo sa dá Superbu vyčítať. Ako píšeš je jednoduchý, čistý, nepolarizujúci, proste 90% adresátov vyhovie. A všetko ostatné je len na pochvalu: technika, osobitne motorizácie, to sa vo vymierajúcej strednej už vidí zriedka. Takže takáto kombinácia karosárskych verzií, priestoru, techniky a motorizácií je v triede fakticky jediná. Proste toto je (bude) veľký predajný hit a zásah Škodovky do čierneho. A mnohí tí, ktorí tu frflú na dizajn, si v prípade kúpy v strednej triede napokon vyberú práve Superb, pretože neprémiová konkurencia v podstate neexistuje (nebude existovať).
To frflání se klasicky ozývá jen na českých webech, možná slovenských, ale co jsem se díval včera na YT videa z představování superbu od různých zahr. novinářů, tak v diskusích žádné negativní ohlasy, vesměs pochvala. Osobně jsem zvědav na odhlučnění, to byl z mého pohledu největší problém trojky, tedy ve vztahu k prémii, pokud se tady čtyřka trochu posune, nevidím důvod jít ve střední do prémie, která už technicky nic lepšího nenabízí.
Svým způsobem je to další doklad toho, že pokud dneska výrobce novou generaci nezmrší, je to důvod k oslavě. Protože... ruku na srdce, žádný výrazný posun oproti S3 tady zřejmě nebude - největší šancí je DCC Pro a vůbec jízda, tam S3 nějaké rezervy měl... možná odhlučnění.
Někomu by třeba mohl chybět klasický hybrid nebo naopak čistá elektrika... ale v elektrice snad časem přijde klon ID7 a pro hybrid se holt musí jinam. Já za sebe jsem taky spokojený, oba benzínové dvoulitry vypadají zajímavě.
Někomu by třeba mohl chybět klasický hybrid nebo naopak čistá elektrika... ale v elektrice snad časem přijde klon ID7 a pro hybrid se holt musí jinam. Já za sebe jsem taky spokojený, oba benzínové dvoulitry vypadají zajímavě.
Přesně tak, nezmrší, to se bohužel děje napříč značkami, za poslední rok jsem neviděl nový model, u kterého bych si řekl, bezva, nová generace, hezčí, lepší, naopak, jenom sčítám ztráty, tak tohle už ne, tady s tím se už taky nedá počítat... nakonec nezbude, než si najít nějakou freš ojetinu z přelomu dekády.
jj těžko tomu něco vytýkat... přemíra asistentů je dnes všude, dotykáčovému peklu se snad Škodovka relativně vyhla. Když k tomu uvážím že Mondeo a spol. to taktně zabalili tak tenhle Superb bude klientům dělat radost celý výrobní cyklus a dlouho po něm.... Strašný, že oslavujeme, že někdo nezku*vil nový model....
Ringhofer
Stručně: konzervativní v tom nejlepším smyslu tohoto slova, skvělý design zvenku i zevnitř, pohonné jednotky vhodné jak k velikosti auta tak pro Evropu pro dalších 5-8 let. Nic lepšího jsme si - pokud se řadíme k těm, co racionálně fandí domácímu výrobci a domácímu technickému vývoji - nemohli přát. Zatím nelze nic jiného konstatovat, neboť jsme si auto nemohli ani osahat.
Přesun výroby do Blavy je vynucen kapacitními možnostmi v Česku a očekávanými prodeji ve srovnání s SUV. Zas tak velký ústupek vůči domácímu původu to není. Také dobré řešení.
První dojem: škodovka pod vedením Zelmera odvedla velmi dobrou práci. Pokud auto navíc i dobře a úsporně pojede a pobyt na palubě bude provázet opravdový pocit pohodlí a luxusu, pak ta práce je vynikající.
Vzkaz těm, co považují nový Superb za příliš konzervativní: Tesly ani Ionic6 se mi nelíbí.
Přesun výroby do Blavy je vynucen kapacitními možnostmi v Česku a očekávanými prodeji ve srovnání s SUV. Zas tak velký ústupek vůči domácímu původu to není. Také dobré řešení.
První dojem: škodovka pod vedením Zelmera odvedla velmi dobrou práci. Pokud auto navíc i dobře a úsporně pojede a pobyt na palubě bude provázet opravdový pocit pohodlí a luxusu, pak ta práce je vynikající.
Vzkaz těm, co považují nový Superb za příliš konzervativní: Tesly ani Ionic6 se mi nelíbí.
Barrichello
zřejmě kvlalitní matroš máte hoši, ty plky o luxusu, nadčasovém designu a perfektních motorech, válím se tu smíchy po zemi.
Neskutečný bláboly o průměrné turtové plečce s motory plnými karbonu po 100 tis km :-)
PS: včera sem viděl dvojkový superb, lemy předních i zadních blatníků orezlý na totál, kvalitka :-)
Jak vypadaj prahy a podvozek radši nechci vědět
Neskutečný bláboly o průměrné turtové plečce s motory plnými karbonu po 100 tis km :-)
PS: včera sem viděl dvojkový superb, lemy předních i zadních blatníků orezlý na totál, kvalitka :-)
Jak vypadaj prahy a podvozek radši nechci vědět
Jo nejlepší jsou Lady, bývalý veksláku.
Lada konkurenci Superbu nevyrábí a jak se dá vekslovat v 8 letech na Základce, že by zvejkačky za bombony? :-):-):-):-)
co doporučíš zájemci o velký kombík kolem 1-1,2 mega? ojetou ameriku na LPG?
To letitý 300C nebo Charger je pořád lepší jak tenhle poklad
Ale jinak češi budou rádi, že budou mít na tohle, btw to dováží bývalé AMC Radíkovice, kterým zenmožnili vozi UAZY a Lady, tak másto toho vozí čínany a turky
https://www.garaz.cz/…s-shine-21011325
:-):-):-)
Ale jinak češi budou rádi, že budou mít na tohle, btw to dováží bývalé AMC Radíkovice, kterým zenmožnili vozi UAZY a Lady, tak másto toho vozí čínany a turky
https://www.garaz.cz/…s-shine-21011325
:-):-):-)
a je to tady.... srovname ojety sedan s V6/V8 s novym kombikem :yes:
Letitý - myšleno jako výběhový. Pořád si to může koupit jako nový
https://www.sauto.cz/…charger/19005741
https://www.sauto.cz/…charger/19005741
tvl jak tohle auto souvisi s novym Supem tusis asi jen ty....
že by tím, že Superb v plné palbě stojí o 80 tis kč méně?
https://www.sauto.cz/…superb/191648797
:-):-):-)
a že kdo za do tá tyhle peníze místo aby si koupil V8 s 492 HP je magor :-)
https://www.sauto.cz/…superb/191648797
:-):-):-)
a že kdo za do tá tyhle peníze místo aby si koupil V8 s 492 HP je magor :-)
Nevím, proč máš potřebu častovat druhé urážkami za to, že všichni nechtějí jezdit osmiválcovým sedanem. Pro typického zákazníka vybaveného Superbu bude Charger zaostalá stísněná plečka s otřesnou spotřebou, problémovým servisem a zbytečně extravagantní image.
Stísněná plečka, kde se 193 cm, když sedíš rovně na sedačce, opřený zády, položíš ruce na volant a chceš zavřít dveře, které sis předtím otevřel na max, tak nedosáhneš na madlo :-) A musíš se ohnout směrem ke dveřím.
Vtip století, je vidět, že si v tom nikdy neseděl :-) Neznam pohodlnější auto přo řidiče. A to říká i kamarád co jezdí škodovky, že v tomhle by jel klidně 1500 km, že v tom není vůbec unavenej za volantem.
Kdo dá přednostu foukanýmu tří nebo čtyřhrnku před V8, notabene za stejnou cenu a říká si fanoušek aut je opravdu budto mago*r nebo duševně narušený. Protože lže sám sobě.
Ale určitě to není petrolhead.
Asi tak.
PS: V8 se dávaj i do SUV, kupé, kombi, kabrioletů a pickupů, kdyby někomu nevyhovoval sedan A kam nedávaj tak tam R6/V6 :-)
Mě sedan vyhovuje plně, mam hned 3 :-)
Vtip století, je vidět, že si v tom nikdy neseděl :-) Neznam pohodlnější auto přo řidiče. A to říká i kamarád co jezdí škodovky, že v tomhle by jel klidně 1500 km, že v tom není vůbec unavenej za volantem.
Kdo dá přednostu foukanýmu tří nebo čtyřhrnku před V8, notabene za stejnou cenu a říká si fanoušek aut je opravdu budto mago*r nebo duševně narušený. Protože lže sám sobě.
Ale určitě to není petrolhead.
Asi tak.
PS: V8 se dávaj i do SUV, kupé, kombi, kabrioletů a pickupů, kdyby někomu nevyhovoval sedan A kam nedávaj tak tam R6/V6 :-)
Mě sedan vyhovuje plně, mam hned 3 :-)
Sorry, ale srovnávat vysloužilý musle car s bakelitovým interiérem, s nepraktickou karoserií sedan a bez dieselů s nejnovějším Superbem jen na základě podobné ceny je fakt totálně mimo mísu! :-[]
P.S. Odkdy má Superb v nabídce tříválec? :-[]
P.S. Odkdy má Superb v nabídce tříválec? :-[]
×
Sdílení komentáře
×
Jel jsem tohle Karokem do Berlina a zpatky.
Nafta s dsg.
Prazdny auto.
Pohodova cesta.
Pres Drazdany, takze vetsinu cesty omezeni na 120, kde ne tak 130.
Prumerna spotreba 7.2
At si to strci do spic.
Anebo to mozna nemas v hlave v poradku, ta moznost tady rozhodne je :-!
Ted mi jeste rekni, ze maji vsichni jezdit na vodik a je dokonano :-!
v Nemecku jsou jiz verejne nabijecky i pro nakldni a autobudovou dopravu, takz eminimalne tranzit CR-Nemecko-CR zvladneme s elektrikou napohodu
Je sice treba investovat ze zacatku i do infrastruktury nabijecek v depech atd ale to se dlouhodobe vyplati
to ze vy exoti mate jiny nazor je vase pravo, ale jestli chces, v lednu davame do prodeje 18 starsich naftovych tahacu ktere jiz maji u nas odslouzeno 5 let a budou tedy hledat noveho majitele, do zacatku nejake konkurencni logistiky myslim idealni, Dafy, Iveca a Many, muzes nam ukazat jak se to ma delat a porazet nas ve fer konkurencnim boji :yes:
Přestávky během té doby jen ty povinné :-)
je uzasne jak dokazes lhat v diskuzich Barrichello :yes:
Já sem psal v kolik vyjíždí a v kolik končí, včetně povinných přestávek :-)
Chce to umět číst :)
jinak doba elektricka pichazi relativne rychle co se nakladni dopravy tyce, nebudou to jen tahace, ale asi i navesy, a u nich bude vesmes jedno jaky tahac jen potahne, tedy klidne i dieselovej
nam v logistice je vesmes fuk na co tahace jezdi, nas zajima zda ujede dane trasy co mame pro nase zakazniky a za kolik nam dane trasy zvlada jezdit co se tyce nakladu, a jak bude vychazet TCO po dobu kdy tahac chceme vyuzivat
elektricke Volvo nam mesicne setri mezi 40-45% nakladu kdys nabijime castecne z fotovoltaiky, ale jeden mesic jsme zkouseli nabijet ciste ze site, tedy za bezne ceny jake mame z distribuce, i v dany mesic to naklady usetrilo cca 30% proti dieselovemu tahaci, jen pro zajimavost naklady na provoz tahace s navesem se zatizenim do 20 tun se pohybuji mezi 26-28 korunama na kilometr (frigo o cca 15.-2 koruny vic), a kazdy mesic takova souprava ujede cca 14 tisic kilometru
Odběratelé je vyřadí ze soutěží, protože ESG.
V Německu se má zvýšit mýtné, což ty diesely také znevýhodní.
Pak tu jsou obecné provozní náklady, které také hrají do karet elektro.
A také je tu riziko nedostatku elektrických kamionů a upřednostnění těch odběratelů, kteří již nějaké provozují.