Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Ojetin přibývá, ceny mírně rostou, stáří zůstává vysoké

12 komentářů

JirkaII
Ať hledám v Česku, nebo v Německu, po zadání specifikace a požadované výbavy jsou nalezeny jednotky inzerátů oproti době před pěti, či šesti roky, kdy jich byly desítky. Ceny jsou ale nyní srovnatelné, jako tenkrát, přičemž ta auta jsou nyní o pět roků starší a mají hodně najeto. Koupě ročního vozu se nyní ve srovnatelné kategorii o několik tisíc € prodraží a taková mladá ojetina je dnes prošpikována škodítky z diktátu EU. Tak jakých ojetin přibývá?
Arese
...čím více se nové vozy svou většinou ubohou nabídkou motorizací a přebujelou digitalizací vzdalují požadavkům lidí, tím větší mají zájem o starší auta. :-)
Avatar - del42sa
del42sa
to ošetříme nějakou dodatečnou daní nebo poplatkem, abychom podpořili prodej elektromobilů a zabránili prodeji starších aut se spalovacím motorem. :-!

EU jinak bude druhá Kuba ....
ericn
Stačí vyrábět slušná nová auta za rozumné peníze a nestane se to ;-) Z čeho má dneska člověk vybírat? Motory mimo koncern o ničem, všude samé 1-1,2l 3hrnky, displeje a ošizené (rozuměj udržitelné a recyklované) materiály a laciná řešení. Ceny díky subvencování elektra vylítly nahoru, tak o čem to je? :-(
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mimo koncern nejsou pořádně motory? Mám 2.5l a není v planu ho nikterak omezovat. To samé kamkoliv kouknu, v C segmentu bez problemu najdu dvoulitr. Chce to koukat i jinam než na Francouze.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Dvoulitr býval u řady aut 1995 až někde 2005 základní motor.

Dneska je to vrcholná motorizace.

Takže asi tak k pořádným motorům. Ty co za něco stály už byly vyrobené :-) Pro ty už se chodí k prodejcům youngtimerů, aneb není ojetina jako ojetina.

Tudíž užívejte 3 a 4 hrnky :-):-):-):-) Já najel už 75 tis km s V8 a 65 tis s V6 :-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
Z aut co sem měl základní motory:
1) 2,0 R4 - já měl 2,5 V6
2) 2,0 - já měl 2,7 V6
3) 2,7 V6 - já měl 5,7 V8
4) 3,0 V6 - já měl 4,2 V8
5) 3,0 R6 - já měl 4,8 V8
6) 2,8 V6, já mel 3,6 V6
7) 3,6 V6 - ten sem měl
8) 2,0 r4 - já měl 2,4 R4
9) 0,8 R3 - já měl 1,0 R3
10) 2,2 R4 - já měl 3,0 V6 TT
11) 3,6 V6 - já 5,7 V8
12) 1,8 R4 - já 2,0 R4
13) 6,75 V8 jako jediný motor
14) 3,2 V8 - ten mam
15) 1,4 R4 já 1,6 R4
16) 3,4 V6 - já měl 3,8 V6

Takže z 16 aut sem měl základní motor u 3 aut, přičemž do jednoho se jinej motor nedával (Rolls), u druhýho ten základní motor je 3,2 V8, u třetího byl 3,6 V6 .
Tyhle motory dnešní auta nemaj ani jako vrcholný (vyjma toho Rollse samo).

Takže není základní motor jako základní motor a navíc vás nikdo neutil si kupovat motory do sekaček. Vaše volba.

Bohužel dneska u řady značek žádná volba není, takže zbývaj ti veteráni s poctivými motory.
PowerHouse
Tak nevím, za 1,5 TSI se tak moc nepřiplácí a mně ten motor stačí.

A digitalizace? Dle Qualcommu bude mít vykonný počítač i každý skútr.
ptr078
Tak 1.5 staci aj ked je horsi ako 1.4. A v ovladani su vsetky produkty vw horsie ako generacia pred tym. Co je skoda lebo zase golf 8 jazdi lepsie ako 7
jhamil
A není to taky tou cenou? Třeba nový Focus stál koncem roku 2019 350 000 a dnes? Dosaď si jakoukoli značku, ty ceny to je masakr.
lukas13
Přesto se na zdejších diskuzích najdou troubové, kteří tě budou přesvědčovat že "auta nebyla nikdy levnější, protože inflace". Což jsou samozřejmě úplné bláboly. Či lépe řečeno - bohapusté lži.

Máš samozřejmě pravdu :yes:

BTW - přelom 2020, 2021, ten FoFo, který řeší v článku "auto za 800"- kombi, ST line, 150hp mHev - cca 540 i s nějakými extras (např. víko kufru v elektrice). Před smlouváním, akční ceníková cena.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Auta jsou pořád stejné drahá, už jsem to tu dával hodně, jen pořád tu jsou troubové, kteří opakuji ten nesmysl. Připomenu znovu. O2 v roce 2005 1M ( resp. 980tis ) za uklapanej 2.0 TDI 103kW. 2008 yeti 2.0TDI 103 kW za 1M s výbavou, co má dneska prakticky základ, tehdy to byl top. Yaris 2016 hybrid selection za 480, 2020 yaris premier edition za 480, nesrovnatelná výbava, nesrovnatelne materiály i jízdní vlastnosti. Jediný rozdíl je v tom, ze dnes nejsou sociální výbavy pro "cena od", které stejně nikdo nekupoval ( na pár výjimek). Stačí to nesrovnavat s VW, který dnes hází jedno předražené auto za druhým.