Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetin přibývá, ceny mírně rostou, stáří zůstává vysoké

Ondřej Šámal
Diskuze (12)

Říjnové statistiky monitorující trh ojetin v Česku jsou optimistické. Počet starších aut v nabídce meziměsíčně roste, přičemž kilometrový proběh zůstává prakticky totožný. Ceny stoupají zatím jen decentně, stáří nabízených aut ovšem neklesá.

Aures Holding, který mimo jiné provozuje síť autobazarů AAA Auto, hlásí zajímavá říjnová čísla. Ve srovnání s letošním zářím na českém trhu s ojetinami přibylo osm tisíc vozů na 108.000 aut, což představuje meziměsíční nárůst o 7 %. O pět tisíc na 205 tisíc korun také vzrostla mediánová cena, přičemž průměrný nájezd u nabízených automobilů se snížil o tisíc kilometrů na 155.481 km. Věkový průměr bohužel zůstává vysoký, konkrétně 10,7 roku.

Nejmladší auta jsou nabízena v Praze (mediánové stáří 8,3 roku), na nejstarší nabídku naopak narazíte v Ústeckém a Jihočeském kraji, kde dosahuje 13,1 roku. V hlavním městě Česka jsou také ojetiny s nejnižším nájezdem (130.965 kilometrů) a nejvyšší mediánovou cenou 268 tisíc korun. Nejlevněji pořídíte v Libereckém kraji, kde za vůz dáte v průměru 130.000 Kč. Smířit se ovšem budeme muset s nejvyšším nájezdem 182.600 kilometrů.

V rámci paliv zůstává nejoblíbenějším benzin s 52procentním podílem, vznětové motory mají 44 procent. Zbytek připadá na hybridy, elektromobily a vozy na CNG a LPG.

Nejčastěji na internetu a v bazarech natrefíte na ojetou Škodu Octavia (10.242 kusů), následovanou o třídu menší fabií s 6240 kusy a vlajkovým modelem mladoboleslavské automobilky v podobě modelu Superb (3392 aut). Teprve na čtvrtém je vůz jiné značky, konkrétně Volkswagen Golf s 3161 vozy, který byl loni v říjnu na bronzové příčce. Následující pozice jsou již delší doby bez změny. Pátou nejčastěji nabízenou ojetinou je Volkswagen Passat, šestou pozici obsadilo BMW 3 a sedmou příčku Ford Focus.

Video se připravuje ...

Ondřej Šámal
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
6. 11. 2023 15:14
Re: Je to naprosto logické...
Z aut co sem měl základní motory:
1) 2,0 R4 - já měl 2,5 V6
2) 2,0 - já měl 2,7 V6
3) 2,7 V6 - já měl 5,7 V8
4) 3,0 V6 - já měl 4,2 V8
5) 3,0 R6 - já měl 4,8 V8
6) 2,8 V6, já mel 3,6 V6
7) 3,6 V6 - ten sem měl
8) 2,0 r4 - já měl 2,4 R4
9) 0,8 R3 - já měl 1,0 R3
10) 2,2 R4 - já měl 3,0 V6 TT
11) 3,6 V6 - já 5,7 V8
12) 1,8 R4 - já 2,0 R4
13) 6,75 V8 jako jediný motor
14) 3,2 V8 - ten mam
15) 1,4 R4 já 1,6 R4
16) 3,4 V6 - já měl 3,8 V6

Takže z 16 aut sem měl základní motor u 3 aut, přičemž do jednoho se jinej motor nedával (Rolls), u druhýho ten základní motor je 3,2 V8, u třetího byl 3,6 V6 .
Tyhle motory dnešní auta nemaj ani jako vrcholný (vyjma toho Rollse samo).

Takže není základní motor jako základní motor a navíc vás nikdo neutil si kupovat motory do sekaček. Vaše volba.

Bohužel dneska u řady značek žádná volba není, takže zbývaj ti veteráni s poctivými motory.
Avatar - Barrichello
6. 11. 2023 15:01
Re: Je to naprosto logické...
Dvoulitr býval u řady aut 1995 až někde 2005 základní motor.

Dneska je to vrcholná motorizace.

Takže asi tak k pořádným motorům. Ty co za něco stály už byly vyrobené :-) Pro ty už se chodí k prodejcům youngtimerů, aneb není ojetina jako ojetina.

Tudíž užívejte 3 a 4 hrnky :-) :-) :-) :-) Já najel už 75 tis km s V8 a 65 tis s V6 :-)
Avatar - Mikesus
4. 11. 2023 17:22
Re: Je to naprosto logické...
Auta jsou pořád stejné drahá, už jsem to tu dával hodně, jen pořád tu jsou troubové, kteří opakuji ten nesmysl. Připomenu znovu. O2 v roce 2005 1M ( resp. 980tis ) za uklapanej 2.0 TDI 103kW. 2008 yeti 2.0TDI 103 kW za 1M s výbavou, co má dneska prakticky základ, tehdy to byl top. Yaris 2016 hybrid selection za 480, 2020 yaris premier edition za 480, nesrovnatelná výbava, nesrovnatelne materiály i jízdní vlastnosti. Jediný rozdíl je v tom, ze dnes nejsou sociální výbavy pro "cena od", které stejně nikdo nekupoval ( na pár výjimek). Stačí to nesrovnavat s VW, který dnes hází jedno předražené auto za druhým.
Avatar - Mikesus
4. 11. 2023 17:16
Re: Je to naprosto logické...
Mimo koncern nejsou pořádně motory? Mám 2.5l a není v planu ho nikterak omezovat. To samé kamkoliv kouknu, v C segmentu bez problemu najdu dvoulitr. Chce to koukat i jinam než na Francouze.
4. 11. 2023 13:22
Re: Je to naprosto logické...
Stačí vyrábět slušná nová auta za rozumné peníze a nestane se to ;-) Z čeho má dneska člověk vybírat? Motory mimo koncern o ničem, všude samé 1-1,2l 3hrnky, displeje a ošizené (rozuměj udržitelné a recyklované) materiály a laciná řešení. Ceny díky subvencování elektra vylítly nahoru, tak o čem to je? :-(