Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid AWD Graphite Tech – Poslední čtyřkolka v nabídce
32 komentářů
3_diamanty
Dost nestandardny rozmer... tie gumy asi budu stat majland... ale zato ta stone color je nadherna... takato farba mi sedi aj na scale ci karoqu... no snad coskoro uz pride nova kuga.. tento vyvyseny focus ma vyzorovo neberie ... tu aj o 10 litrov lacnejsie korando vyzera proste lepsie .. a je krajsie a stylovejsie... a to nemyslim v zlom ... tak to je... obecne kam kracas modry oval ... fiesta out.. mondeo out.. focus uz coskoro out... to chcu predavat len kugu a pumu a e-blbosti.?.. cakam ze na dalsi rok ho u nas predajom predbehne aj ambiciozne MG ... to bude gol.. a co MG... mozno uz aj dongfeng ... ten sa u nas uz tiez pekne dviha... poziciu fordu v eu uz mu dnes fakt nezavidim ... zlate casy mu skoncili .. ale mozu si za to sami... lebo kludne mohol ford byt stale medzi najpredavanejsimi znackami v europe spolu s vw toyotou ci renaultom.... mimo britaniu je ale dnes ford v eu uz defakto mrtvy... skoda
argejev
za tie peniaze vyborna cena awd s 2.5 litrovou atmo a hybridom, pricom interier je este starosvatsky.
vitapb
https://www.auto.cz/…rkolka-v-nabidce?…
Je ten plast ve skutečnosti opravdu takhle hnusnej? Snad i novej logan má hezčí.
Je ten plast ve skutečnosti opravdu takhle hnusnej? Snad i novej logan má hezčí.
je v pohode, interier Kugy je dobry, sem tam nejaky horsi material najdes, ale je bytelny, pevny a lepsi nez zaplava plastoveho klavirneho laku. kt. je upatlany a poskrabany
TiaS1
Když se koukám na fotku č. 15, nevěřil bych, že ještě někdy uvidím tak nechutný plast v autě za 1 mil.
lamal
S tymto autom len s prednym nahonom som najazdil asi 600 km po kvalitnejsich cestach.
Plusy:
- pre vodica citlive, rychle a presne riadenie
- paradne kruzi zakruty, presne sa vodí
- dobry interier a infotainment, nemal som s tym problem
- priestor, celkom slusne sedacky na zvyklosti znacky, pekny volant
- vyborna spotreba aj s vybitou baterkou v hybrid rezime 5,4l/100 km
- dobry hybrid, pekny zvuk 2.5ky, len si tak temne bručí, fajn pruznost aj s vybitou baterkou pri rozbiehani stale pomaha a ide na vlne e-krútiaku, nalozene auto v kopcoch a stale nizke otacky ako pentastár..
- pri max vykone aj v otackach dobre odhlucneny motor, prevodovka akoby simuluje pevne nastavene stupne, chova sa to ako menič automat
- autí malo vyse 150k km a nebolo to na nom poznat
Minusy:
- látkové zadne plato, hluk od kufra (odvalovanie kolies + aero) pre zadnych cestujucich
- tuhy podvozok napriek tomu, ze to bolo na balonoch s 55 profilom... tuhe silentbloky, stale sa to auto natriasa, pri dlhsom cestovani je to unavne, zaplaty a nedokonalosti vsetko vyrazne citit, hlavne v zadu
- vo vysokych otackach sa zas tak moc toho nedeje, ale staci to
- to citlive a rychle riadenie je pre zadnych cestujucich peklo, jak je to auto tuhe a presne staci trochu zakrut a v zadu sa urobi spatne od zaludka :D ... do SUV mi to nepasuje, stale sa to auto ošíva zo strany na stranu, chce to sustredit sa na plynule hybanie volantom neustale, co vlastne tiez unavuje
- ked sa viac zatlaci na pilu, zacne sa bortit na predne koleso a je to nahle trochu neohrabane... neviem ci to vycitat tazkemu pluginu v SUV... asi v norme
- v zadu vlecna naprava (neviem ci vadí), baterka pluginu priskrutkovana v podlahe, znizuje svetlu vysku - vypada to trochu DIY
Celkovo dobre auto, keby ma pomalsie riadenie a komfortnejsi podvozok, do SUV mi tie dve veci nepasovali.
Plusy:
- pre vodica citlive, rychle a presne riadenie
- paradne kruzi zakruty, presne sa vodí
- dobry interier a infotainment, nemal som s tym problem
- priestor, celkom slusne sedacky na zvyklosti znacky, pekny volant
- vyborna spotreba aj s vybitou baterkou v hybrid rezime 5,4l/100 km
- dobry hybrid, pekny zvuk 2.5ky, len si tak temne bručí, fajn pruznost aj s vybitou baterkou pri rozbiehani stale pomaha a ide na vlne e-krútiaku, nalozene auto v kopcoch a stale nizke otacky ako pentastár..
- pri max vykone aj v otackach dobre odhlucneny motor, prevodovka akoby simuluje pevne nastavene stupne, chova sa to ako menič automat
- autí malo vyse 150k km a nebolo to na nom poznat
Minusy:
- látkové zadne plato, hluk od kufra (odvalovanie kolies + aero) pre zadnych cestujucich
- tuhy podvozok napriek tomu, ze to bolo na balonoch s 55 profilom... tuhe silentbloky, stale sa to auto natriasa, pri dlhsom cestovani je to unavne, zaplaty a nedokonalosti vsetko vyrazne citit, hlavne v zadu
- vo vysokych otackach sa zas tak moc toho nedeje, ale staci to
- to citlive a rychle riadenie je pre zadnych cestujucich peklo, jak je to auto tuhe a presne staci trochu zakrut a v zadu sa urobi spatne od zaludka :D ... do SUV mi to nepasuje, stale sa to auto ošíva zo strany na stranu, chce to sustredit sa na plynule hybanie volantom neustale, co vlastne tiez unavuje
- ked sa viac zatlaci na pilu, zacne sa bortit na predne koleso a je to nahle trochu neohrabane... neviem ci to vycitat tazkemu pluginu v SUV... asi v norme
- v zadu vlecna naprava (neviem ci vadí), baterka pluginu priskrutkovana v podlahe, znizuje svetlu vysku - vypada to trochu DIY
Celkovo dobre auto, keby ma pomalsie riadenie a komfortnejsi podvozok, do SUV mi tie dve veci nepasovali.
Díky za shrnutí.
Za mě další důvod proč vybrat jedině klasický HEV.
Je citelně levnější, výrazně lehčí a ovladatelnější, dle srovnávaček i úspornější, má lepší zrychlení, nemá odporný vřed na břiše a tím sníženou světlou výšku a průchodnost "terénem" a navíc má 100% nezávislý víceprvek vzadu. Netušil jsem, že PHEV dostal vlečku. To je NO-GO.
Oni se dnešní testeři takovými banalitami nezabývají. Hlavně, že je pár stran věnováno displayi a pocitům. Na YT jsem našel jen video od Autožurnálu, kde právě rozebírají super podvozek klasické Kugy. Taky ještě pomůže základ, nebo pak až Vignale, protože ST-Line je tužší. Ale jistotu zadku dodá až multilink.
Za mě další důvod proč vybrat jedině klasický HEV.
Je citelně levnější, výrazně lehčí a ovladatelnější, dle srovnávaček i úspornější, má lepší zrychlení, nemá odporný vřed na břiše a tím sníženou světlou výšku a průchodnost "terénem" a navíc má 100% nezávislý víceprvek vzadu. Netušil jsem, že PHEV dostal vlečku. To je NO-GO.
Oni se dnešní testeři takovými banalitami nezabývají. Hlavně, že je pár stran věnováno displayi a pocitům. Na YT jsem našel jen video od Autožurnálu, kde právě rozebírají super podvozek klasické Kugy. Taky ještě pomůže základ, nebo pak až Vignale, protože ST-Line je tužší. Ale jistotu zadku dodá až multilink.
Dik, ano HEV bude slubnejsi, otazka je na kolko silna bude ta vlna e-krútiaku, PHEV ma silnejsi elektromotor a baterku, bude nutne vyskusat. Otazka je ci pri HEV prevodovka simuluje pevne stupne, tusim pri Galaxy HEV to v testoch nespominali, pohon asi maju zhodny.
Vlecka ista bola, neuskakovala nejak zasadne, naklady na udrzbu super, kazdopadne na tak tazke auto ma to prekvapilo, multilink by mal asi notne komfortnejsi prejav... ta naprava na zadnych sedadlach dost citit.
Vlecka ista bola, neuskakovala nejak zasadne, naklady na udrzbu super, kazdopadne na tak tazke auto ma to prekvapilo, multilink by mal asi notne komfortnejsi prejav... ta naprava na zadnych sedadlach dost citit.
Že zrovna ty si stěžuješ na tvrdý podvozek ? :D:D:D
Měli jsme tenhle PHEV na stejné trase se sice dvojkovou Kugou, ale s lehkym Ecoboostem a ta váha je tam strašně znát i přesto, že na hybrid se to ovládá a jezdí parádně, ta starší byla pocitově mrštňější a lehčí (oboje FWD). Kuga PHEV má vlečku?! To jsem totálně netušil, ale starší EB má určitě multilink + to jejich vektorování krouťáku, takže zatáčí jak kombík.
Jak píše Mokrous, HEV je asi nejlepší volba, protože hlavně to auto seženeš už pod 800 jako FWD, 850 AWD.. to je super nabídka
Měli jsme tenhle PHEV na stejné trase se sice dvojkovou Kugou, ale s lehkym Ecoboostem a ta váha je tam strašně znát i přesto, že na hybrid se to ovládá a jezdí parádně, ta starší byla pocitově mrštňější a lehčí (oboje FWD). Kuga PHEV má vlečku?! To jsem totálně netušil, ale starší EB má určitě multilink + to jejich vektorování krouťáku, takže zatáčí jak kombík.
Jak píše Mokrous, HEV je asi nejlepší volba, protože hlavně to auto seženeš už pod 800 jako FWD, 850 AWD.. to je super nabídka
Tvrdy podvozok mi vadi, kto pise ze ho mam rad ? V Cliu ma opodstatnenie a aj kvoli nemu z toho nie je daily :-) V SUV je tvrdy podvozok nezmysel, rozlisujem kde to ma zmysel a kde nie.
Nj PHEV ma vlecku, mam to odfotene, ma to tam tie Banana Springs s cim prisla Fiesta poslednej generacie, pruziny kt stabiliuju vlecku v priecnom smere... teoreticky chytré.
Nj PHEV ma vlecku, mam to odfotene, ma to tam tie Banana Springs s cim prisla Fiesta poslednej generacie, pruziny kt stabiliuju vlecku v priecnom smere... teoreticky chytré.
Pekné zhrnutie. :yes:
Ja som mal požičaný klasický hybrid, prevažná väčšina toho, čo píšeš, platí aj pre HEV. Ale sú tam rozdiely dané hlavne tou menšou baterkou, ktorá netrčí zospodu, vzadu je multilink a jazdné vlastnosti sú zrejme menej uskákané. Ja som teda nejaké nepríjemné natriasanie nepozoroval.
Mňa celkovo to auto pozitívne prekvapilo. Jednak samotné auto, kde som po Ozzmanových neustálych sťažnostiach :D čakal podstatne menší priestor vzadu i v kufri, ale auto je plne použiteľné ako rodinné, nemal by som problém. Výborné jazdné vlastnosti som od Fordu čakal, tam sa sklamanie nekonalo, naopak. Krátko predtým som mal požičaný konkurenčný Jeep Compass a to jazdí ako zaoceánsky parník, Kuga je oproti nemu hotheč. A nemal som problém ani s interiérom či plastami, v tejto cenovej nemožno čakať materiály ako Bentley, ale nič nevŕzgalo ani nebolo zle zlícované atď. A v ST-line je to lepšie ako v nižších výbavách.
A keď si zoberieme, že je to hybridné SUV za cenu cca. 34t eur, to fakticky nemá konkurenciu.
Ja som mal požičaný klasický hybrid, prevažná väčšina toho, čo píšeš, platí aj pre HEV. Ale sú tam rozdiely dané hlavne tou menšou baterkou, ktorá netrčí zospodu, vzadu je multilink a jazdné vlastnosti sú zrejme menej uskákané. Ja som teda nejaké nepríjemné natriasanie nepozoroval.
Mňa celkovo to auto pozitívne prekvapilo. Jednak samotné auto, kde som po Ozzmanových neustálych sťažnostiach :D čakal podstatne menší priestor vzadu i v kufri, ale auto je plne použiteľné ako rodinné, nemal by som problém. Výborné jazdné vlastnosti som od Fordu čakal, tam sa sklamanie nekonalo, naopak. Krátko predtým som mal požičaný konkurenčný Jeep Compass a to jazdí ako zaoceánsky parník, Kuga je oproti nemu hotheč. A nemal som problém ani s interiérom či plastami, v tejto cenovej nemožno čakať materiály ako Bentley, ale nič nevŕzgalo ani nebolo zle zlícované atď. A v ST-line je to lepšie ako v nižších výbavách.
A keď si zoberieme, že je to hybridné SUV za cenu cca. 34t eur, to fakticky nemá konkurenciu.
Dik, tiez som mal pocit, ze riadim hothatch, pri jazde tak na 70% bola neuveritelne obratna, presna a pekne sa stacala v zakrutach... v SUV v ktorom jazdime 2ja v predu by to chcelo test na SK/CZ tankodromoch a mozno by to bolo unosne, pre zadnych pasazierov by to vsak bolo naopak neunosne. Priestor bol pre 4 ludi super, citelne viac nez v Mondeu.
wings
zvonku aj zvnutra, asi najosklivejsie v triede.
No vidíš a ja to hodnotím presne opačne ako asi najkrajšie mainstreamové kompaktné SUV: https://d15-a.sdn.cz/…_F_I/mu2wns.jpeg?…
https://www.theaa.ie/wp-content/uploads/2021/10/2019_FORD_KUGA_PROFILE-scaled-1.jpg
https://www.theaa.ie/wp-content/uploads/2021/10/2019_FORD_KUGA_PROFILE-scaled-1.jpg
nj, moderní doba. Za starých časů když ještě existovaly fulltime 4x4 sice nebylo co sledovat na displeji, zato pohon všech kol zasahoval trvale a v jakékoliv rychlosti, klidně i přes 250 km/h :-)
PS, jo vím, některé auta to mají dodnes, ale bohužel jich ubývá
I se slabým autem
Bylo by dost krátkozraké smrsknout je pouze na rozjezdy v zasněženém stoupání.
A kolikrát i riskneme nějakou nevyhrnutou lesní cestičku (asfaltovou), k nějaké horské restauraci, či ještě dál do kopce a s dobrými pneu to prostě není takový problém. Pokud není vyloženě kalamita a extrémní stoupání.
A na mokru to neřeším už vůbec. Nemám potřebu jezdit plnej z vracáku na dvojku a podobně.
Uznávám, že se člověk může dostat 1x-2x za zimu do situace, že by byl za 4x4 rád, ale po zbytek roku jen vozí kila a jízdní odpory, který ho připravují o peníze a dynamiku. Každý si musí zvážit jak a kde jezdí a co mu za to stojí a co ne.
Mnoha lidem dává čtyřkolka falešný pocit nesmrtelnosti a pak to končí, jak to končí. Já naopak často ocením, že mi prokluz hnané nápravy dá vědět, co se pode mnou děje a jak se mám chovat, abych se nezabil.
Takže ano i ne. Trakce v zatáčce pod plynem a následné zrychlení ano, ale zabrzdit to nepomůže a zatočit při přehnané rychlosti taky ne.
Já jsem naopak kolikrát překvapenej, jak dobrou trakci mají čerstvý (do 3 let) značkový gumy, když jsou zatížený větším motorem. Takže i to předjíždění není tak neřešitelnej problém. Ale uznávám, že v těchto podmínkách má čtyřkolka navrch. Hlavní je přezouvat, respektive nejezdit 5 a více let starý puky i kdyby měly vzorek 10mm
S výstražným prokluzem dvoukolky máš určitě pravdu, bohužel ale varuje naprosto přehnaným způsobem :-) Na druhé straně je fajn, že čtyřkolka nezhoršuje brzdění, takže ani tahle disciplína její přínosy nijak nesnižuje.
Jsou ale mezi námi i blbci, kteří v zimě jezdí na letních, protože přece mají čtyřkolku.