Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Levná tesla bude vznikat v Berlíně. Její cena vás už možná přesvědčí

Elon Musk při návštěvě berlínské gigafactory oznámil, že právě zde bude vznikat chystaný dostupný elektromobil Tesla s cenou v přepočtu okolo 600.000 Kč. Podobně drahý elektromobil přitom chystá i konkurenční Volkswagen. Kdo nakonec uspěje?
Zpět na článek
7. 11. 2023 15:15
7. 11. 2023 17:53
6. 12. 2023 19:41
Avatar - pradeda777
7. 11. 2023 15:07
Přesvědčí...
....o čem, v.o.l.e ?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
7. 11. 2023 15:15
Nic převratného
25k€? To na první pohled žádný gamechanger není... jak se i uvádí, do téhle cenové hladiny míří kde kdo... VW, PSA (což jsou ovšem subkompakty), Číňani... ale uvidíme, s čím vlastně Tesla přijde a kdy.
Rozbalit vlákno
5
7. 11. 2023 15:55
Re: Nic převratného
podle mě Tesla ten gamechanger u EV je tak nějak obecně.... prostě pokud můžeš mít malou Teslu za 25t EUR, nedáš to za podobný VW. Takže VW bude muset s cenou dolů. To prospěje celému trhu.... :yes:
7. 11. 2023 16:48
Re: Nic převratného
No to je otázka. Tesla samozřejmě gamechanger u EV je, to je bez debat. Z hlediska efektivity pohonného ústrojí je navíc stále na špici. Jenže na druhou stranu si zase dost sveřepě razí svoji filozofii přístupu k řidiči, kvůli které je pro spoustu lidí nepřijatelná (včetně mě). Takže pokud bude EV od VW, Stellantisu, atd. stát podobný peníze a nabídne alespoň srovnatelné vlastnosti ohledně výkonu a dojezdu jako Tesla, tak jím spousta lidí dá přednost.
7. 11. 2023 16:53
Re: Nic převratného
To sedí. Škoda len, že ich VW ovládaním aj celkovým prevedením kopíruje.
Vyberať si spomedzi 10 modelov VW, čo sa chcú podobať Tesle, tak si veľká časť verných zákazníkov VW radšej zoberie Teslu.
7. 11. 2023 18:57
Re: Nic převratného
Jasné! - a VW a iní si to vynahradia na zvýšených cenách vozidiel so spaľovacími motormi!!!
Avatar - Emel
8. 11. 2023 10:34
Re: Nic převratného
To záleží... pro mě by to bylo asi dilema... pro Teslu mluví odladěnost pohonného řetězce, pro VW nebo třeba Škodovku zase provedení interiéru a servisní síť (+podpora domácí nebo aspoň evropské značky). Problém je, že Tesla je dneska levnější, na 3 ani Y nemá VW cenově ekvivalentní odpověď.
Že každá nová Tesla je událost pro EV svět, to je jasný. Ale i vzhledem k tomu, jak dlouho trvá Tesle dostat nové auto do výroby mi přijde, že pokud teď začínáme mluvit o malé Tesle za 25t€, tak to až taková pecka není.
Avatar - kari.laz
7. 11. 2023 15:19
to bude paráda
TM3 odporná. Uvnitř to je vyloženě humus, jak asi bude vypadat tohle?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - twistedTSD
7. 11. 2023 18:56
Re: to bude paráda
To bylo první, co mě napadlo. Když Tesla Model 3 uvnitř vypadá jako čínský pekáč za 200 k, nechci vidět tohle.
Avatar - Barry Lyndon
7. 11. 2023 20:08
Re: to bude paráda
Volant i pedály už budou jenom na display, protože jak Elon řekne, tak udělá. Generace Z odrostlá od kolébky s tabletem si to bude pochvalovat :yes: .
8. 11. 2023 09:43
Re: to bude paráda
Sakra, já čekal, že tam bude aspoň joystick.
Avatar - Barry Lyndon
8. 11. 2023 12:38
Re: to bude paráda
Leda když si ho dokoupíš na AliExpressu... ;-)
7. 11. 2023 15:31
25000 je kravinec, zpočátku to může být více, později méně
Ceny EV se totiž rychle mění. Takže stanovit přesnou sumičku je bullshit.
Tesla 3 byla před 2 rokama za 1 300 000 a příští rok bude za 900 000, tipuji jak se objeví nový model Y.

Za poznámku stojí to, že v Německu se bude vyrábět 1 000 000 Tesel.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Tomogo
7. 11. 2023 16:07
O čem nás to má přesvědčit?
1. Ten kdo EV chce, ten si ho koupí.
2. Kdo EV nechce, ten si ho nekoupí.
3. Kdo by EV chtěl, ale nemá nabíječku, tak ten si ho většinou nekoupí.
4. A kdo je masochista, chce EV a nemá kde nabíjet, tak si ho koupí i kdyby měl v kufru vozit diesel generátor.
Co o tom víc říkat, že přesvědčí... je to nesmysl.
Ale jsem zvědav, jak to autíčko bude nakonec vypadat a kolik opravdu bude stát.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
7. 11. 2023 16:31
Já bych EV chtěl
ale kolik stojí auto, které umí nahradit třeba Xceed a nemá design jak dobytčák? Aha, X ceed co tě odveze do Itálie na hory stojí 510t, Spring 550t.
Rozbalit vlákno
35
7. 11. 2023 17:32
Re: Já bych EV chtěl
Počkej za chvilku tu máš Doníka, který ti vysvětlí, že se vlastně mýlíš a nemáš pravdu :-[] :-[] :-[] Tenhle článek si nemůže nechat ujít, jeho modla bude mít za x let malý model, teda možná ;-)
7. 11. 2023 17:55
Re: Já bych EV chtěl
Spring za 550t je nesmysl.
Avatar - KANKUNEN
7. 11. 2023 18:05
Re: Já bych EV chtěl
Nic jiného za stejné prachy není, pak až za 780 MG.
7. 11. 2023 18:08
Re: Já bych EV chtěl
Což kupodivu vypadá opravdu jako zajímavé elektroauto i s celkem přijatelnou cenou ;-)
7. 11. 2023 20:18
Re: Já bych EV chtěl
videl sem ho nazivo, kdyz sem ho predjizdel
hnus oranzovej
doted mi z toho jde mraz po zadech
7. 11. 2023 20:41
Re: Já bych EV chtěl
Já v modrý staticky a nepřišlo mi to vůbec špatný. Vypadal o dost lépe než iD.3 ;-)
Avatar - kari.laz
8. 11. 2023 06:12
Re: Já bych EV chtěl
to zase není tak těžký. Líp než ID3 vypadá pomalu všechno kromě Tesly, ta je hnusná ještě víc. Konkurovat tomu mohou některé EL mercedesy, které jsou taky hnusné. Nevím, co je za problm dělat hezká EL auta. U Audi to celkem umí.
7. 11. 2023 18:20
Re: Já bych EV chtěl
Kankunene, chodis na acz?
Mozna JESTE neni. Kazdopadne brzy bude.

https://www.auto.cz/…e-derivat-150356
Citroën nabídne tři verze: You, Plus a Max. Ceny a specifikace vyšších verzí zatím nejsou zveřejněny, ale mají se pohybovat pod 30.000 eury.
;-)

Pak tvuj argument se Springem za 550k bude lichy.

Az prijde zminena levna zakladni Tesla, za cenu toho Citroenu, tak se trh opet posune cenove dolu.

Jako neustale za poslednich trinact let.
Lepe receno od startu Tesly.
7. 11. 2023 18:11
Re: Já bych EV chtěl
Zírám, že by náznak sebereflexe? Btw v číně Renault City K-ZE za méně jak poloviční cenu ;-)
7. 11. 2023 21:11
Re: Já bych EV chtěl
Nechapu.

O vysokych cenach novych EV tu pisu leta.
Stejne tak jako o cenove parite v roce 2025.

Jde ale o trend.
7. 11. 2023 21:17
Re: Já bych EV chtěl
Cenová parita bude jen v případě, že politici opět vyženou daně nahoru a výrobci se přidají - někdo ty vaše autíčka na baterky musí zaplatit. Jen se to pořád nedaří, i v těch zelenejch rájích jako je Nizozemí ;-) Produkt sám o sobě nemá šanci…
7. 11. 2023 22:56
Re: Já bych EV chtěl
https://cleantechnica.com/…ev-sales-report/
25% BEV Share In China!

Svy dogmaticky komentare si nech pro sebe. Pokles ceny EV nema s danema spolecnyho vubec nic. Jestli si myslis opak, tak jsi jouda.

Pokles ceny BEV je dan (prekvapive) poklesem ceny baterek...
https://www.statista.com/…tery-pack-costs/

Šach mat
7. 11. 2023 23:30
Re: Já bych EV chtěl
Šach mat? Tak leda v tvý hlavě ;-)
7. 11. 2023 20:15
Re: Já bych EV chtěl
X Ceed Te odveze na hory?

No nevim.. Mel jsem ho v uzkem vyberu jako druhe auto do rodiny. Mam 181 cm a za sebe jsem si nesedl.. A kufr taky zadna slava.

Ale uznávám ze auto je to hezke! :yes:
Avatar - kari.laz
8. 11. 2023 06:21
Re: Já bych EV chtěl
velké to auto není, ale pokud se se svou výškou za sebe neposadíš, měl by jsi přehodnotit svůj posed v autě. Buď máš nohy dlouhé 2/3 těla, nebo tam ležíš.
7. 11. 2023 20:20
Re: Já bych EV chtěl
ceny spalovaku rostou, ceny EV klesaj
brzo se to potka
i ve tride xced, kterou ted mozna az na toho hnusnyho chinana, nikdo nenabizi
7. 11. 2023 20:43
Re: Já bych EV chtěl
To je divný, proč asi? Že by výrobci potřebovali zaplatit vývoj EV? Kdo jiný by to zaplatil než kupci ICE - známý fakt ;-)
7. 11. 2023 23:04
Re: Já bych EV chtěl
Znamy fakt. Viz nejhodnotnejsi automobilka sveta Tesla.

:D :D :D
7. 11. 2023 23:31
Re: Já bych EV chtěl
Která vydělává na emisních povolenkách ;-) Zavedení výrobci aut sanují náklady na vývoj EV z navyšování zisků prodeje spalovacích aut…
8. 11. 2023 08:33
Re: Já bych EV chtěl
Tak ty emisni povolenky a Tesla.

Myslis to vazne?
8. 11. 2023 09:41
Re: Já bych EV chtěl
Jj, myslím:

https://zpravy.aktualne.cz/…234ac1f6b220ee8/

Je to sice článek staršího data, ale za to jasný ;-)

A tady jeden čerstvější:

https://fdrive.cz/…nene-trzby-10152
8. 11. 2023 10:13
Re: Já bych EV chtěl
Že američtí výrobci spalováků platí Tesle za to, že za ně vyrobí jisté kvóty EV je poměrně známý fakt. Pro Teslu to představuje zdroj nemalých zisků.
8. 11. 2023 10:24
Re: Já bych EV chtěl
“ Samotné povolenky v tomto množství tvořily necelých 3,9 mld. USD, takže jde o 4,2 % příjmů automobilové části firmy (3,7 % při započítání energetiky).”

Udaj mezi roky 2010 az 2021.
8. 11. 2023 11:37
Re: Já bych EV chtěl
Fakta. To se odpurcum EV nelibi...

Ty jedou na dojmech a emocich.
:no:
8. 11. 2023 13:21
Re: Já bych EV chtěl
Aha a co je na clancich Aktialne a fDrivu dojem a co emoce? Je to napsané poměrně věcně ;-)
8. 11. 2023 13:45
Re: Já bych EV chtěl
Dej odkaz na zisky Tesly a emisni povolenky.
8. 11. 2023 14:45
Re: Já bych EV chtěl
fDrive ti jako zdroj nestačí? Máš to tam rozebrané. Za mě je to důvěryhodný server, nevidím důvod hledat něco dál…
8. 11. 2023 15:05
Re: Já bych EV chtěl
A uvedes sem, jaky podil zisku tvorily povolenky?

PS Kdyz chces uvadet zdroj, tak prosim poskytni alespon konkretni odkaz. ;-)
8. 11. 2023 15:19
Re: Já bych EV chtěl
Krátce. 3,9 miliard dolaru za 10 let. To je příjem Tesla z prodeje emisnich kreditu.

Jestli to je částka za kterou lze vyvinout a vyrobit takove EV jako ma Tesla tak myslim, ze automobilky nemusi nic velkého sanovat z prodeje spalovaku.
Ne, úspěch Tesla neni založen na prodeji emisnich kreditu.

Kolik ze stala jen dieselgate?
8. 11. 2023 17:48
Re: Já bych EV chtěl
:yes:

33 miliard dolaru za dieselgate.

https://en.m.wikipedia.org/…missions_scandal

Asi tak k tomu sanovani EV z prodeje spalovaku.
Avatar - Tomogo
7. 11. 2023 20:40
Re: Já bych EV chtěl
Já bych EV taky chtěl, ale nemám kde nabíjet a hlavně žádné EV není schopno nahradit moje auto. Totiž kombík s cca 600 l kufru, s pneumatickým podvozkem se stavitelnou světlostí a na kouli 2,5 tuny s dojezdem alespoň 600 km za každých podmínek.
7. 11. 2023 23:27
Re: Já bych EV chtěl
Tak dojezd 600km za kazdych podminek je zaklad.

20 minut nabijeni po 300km je nehorazna ztrata casu...
8. 11. 2023 10:59
Re: Já bych EV chtěl
Jako je, na 601 km už musíš 60 minut pokud sis nenabil před cestou :D
8. 11. 2023 11:38
Re: Já bych EV chtěl
Nabiti pred cestou je dobre...
Na 100% samozrejme.
Avatar - 3_diamanty
7. 11. 2023 17:53
Radsej MG4
Ktore bude po kazdej stranke kvalitnejsim autom
Rozbalit vlákno
0
7. 11. 2023 18:53
A čím víac Tesiel a íných e-vehiklov na ceste...
tým vyššie PZP!!!
Rozbalit vlákno
0
7. 11. 2023 18:53
jak se bude opravovat karoserie
ktera bude jen z jednoho nebo dvou kusu ?
a netvrdte mi, ze boura jen ten, kdo neumi tocit volantem
ja se spis ridim tim, ze kdo neboura, jezdi pod svy moznosti :-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - sargis
7. 11. 2023 19:25
Re: jak se bude opravovat karoserie
No bud pridu aj s prevratnou technikou oprav alebo to bude stat tolko, ze sa to neoplati.
7. 11. 2023 20:21
Re: jak se bude opravovat karoserie
vidim to na autogen a kilo kitu
Avatar - eLzyx
7. 11. 2023 22:30
Re: jak se bude opravovat karoserie
už na současné gigacastingy má Tesla udělané postupy na opravu. Pokud se třeba poškodí "špičky", kde drží deformační prvky, tak je možné je uříznout a nahradit plechovým výliskem.
Má i klasifikaci, co lze jen tak zavařit, co lze zavařit s dopomocí dodatečných výztuh a co se už vařit nesmí.
8. 11. 2023 09:38
Re: jak se bude opravovat karoserie
Bourají hlavně Ti co svoje možnosti přeceňují, Ti co nedodržují základní pravidla silničního provozu, Ti co provoz nesledují, Ti co nepředvídají a pak ještě Ti co hledají, kde jejich možnosti končí.
8. 11. 2023 15:57
Re: jak se bude opravovat karoserie
kazdopadne je dobry vedet, kde je ta hranice
a to bez experimentovani, ktery muze skoncit v poli, nezjistis
s tim ale musis pocitat

podle me hodne bouraj ti, co si o sobe myslej, ze jsou bezchybni, a ze kdyz budou dodrzovat predpisy, ze se jim tahle neprijemnost vyhne
nevyhne
Avatar - Barry Lyndon
8. 11. 2023 12:54
Re: jak se bude opravovat karoserie
To je první, co mě u těch jejich obřích odlitků napadlo. Zřejmě bude všechno totálka...
Avatar - WinDiesel
7. 11. 2023 19:19
Levné auto a z Němceka?
Oxymoron, nesmysl, na to je německá pracovní síla moc drahá, a nebo budou vyrábět totální šmejdy.
Rozbalit vlákno
1
8. 11. 2023 08:34
Re: Levné auto a z Němceka?
Robotizace?
Avatar - JirkaVejrazka
7. 11. 2023 19:28
To zbytecne zvyraznovani slov...
... co tak hrozne taha za oci, je nutne? Nekdo v redakci je presvedcen, ze prumerny ctenar potrebuje zvyraznit klicove pojmy, nebo se provozovatel webu snazi o SEO optimalizaci na pismenko "Y"?
Rozbalit vlákno
0
7. 11. 2023 20:32
Hrušky s jablkami
Malá Tesla s cenou okolo 25-tisíc eur bude kompaktné auto C segmentu, čo je zásadný rozdiel oproti Volkswagenu, ktorý za tú cenu (možno) v roku 2025 ponúkne auto menšieho B segmentu. Je to niečo podobné ako keď si dnes pozriete ceny Modelu 3, čo je zas auto D segmentu a ceny ID.3 v C segmente. Jednoducho zas koncern zaspal. Novinku od Tesly si predstavujem asi ako Volvo EX30, ktoré som si bol nedávno pozrieť. Keď napíšem, že to auto nemá žiaden displej pred vodičom ani budíky, na dverách nie je sťahovanie okien ani repráky, tak by to aj mohlo byť na smiech, napriek tomu ma EX30 neskutočne očarila a je lacnejšia ako Kona či Megane. Držím palce. :yes:
Edit: Vždy len tri palce dole? To mi nevieš dať naraz viac, ty úbožiak? :) A tieto čajové zvyšky redakcie Auto.cz sú tiež dobre trápne, že s tým nič nevedia spraviť. :no:
Edit 2: Ešte aspoň tri palce dole, no táák. :D Za holé fakty, super. :-)
Rozbalit vlákno
7
8. 11. 2023 09:28
Re: Hrušky s jablkami
Nemám takový přehled, abych věděl, do jakého segmentu ten který model patří, ale nová malá Tesla, bude jistě recyklovaný design Tesla, a mě se bohužel ten design nijak zvlášť nelíbí, ačkoliv uznávám, že je pořád lepší, než to co zatím VW předvedlo s rodinou ID. Nicméně koncept ID.2 vypadá velmi dobře a doufám, že ty ocucané bonbóny, jako vzor designu, už ve VW smetli do koše. Pro oba ty vozy vidím jako klíčový parametr dojezd. I takto malý EV by měl být schopen ujet 400 km, ale reálně, ne WLTP metrikou. Pro ID.2 zatím uvádějí cca 450, a kdyby to vyšlo, právě to by mohl být gamechanger pro lidovou EV mobilitu. A nízkou cenu nechť dosáhnou jednoduchostí, vynecháním panoramatické střechy, elektricky nastavitelných volantů, masážních sedaček s odsáváním prdů, holografických displejů, obřích tabletů, tik tokujících světel uvnitř i vně, hlasových ovládání, kamer sledujících zda se řidič nešťourá v nose, a hlavně všech otravných aktivních asistentů, hrabajících do řízení a brždění, potenciálně nebezpečných, které soustředěný řidič k jízdě nepotřebuje. A nesoustředěný ať do auta vůbec neleze.
Avatar - Barry Lyndon
8. 11. 2023 15:05
Re: Hrušky s jablkami
Jako že je Tesla 3 konkurent Superbu a ne Octavie? To asi ne, že... Stačí se podívat, jak se tam sedí na zadních sedadlech (posez "na žabáka")
8. 11. 2023 16:11
Re: Hrušky s jablkami
Dobre vieme, že škodovka je s rozmermi špecifická a jej modely majú presah do väčších segmentov. Typickým zástupcom C segmentu je auto s dĺžkou okolo 4,4 metra ako Astra, Leon, 308. Väčší D segment sú dnes autá okolo 4,7 metra a dlhšie, teda Rad 3, Trieda C, 508. K nim má Model 3 bližšie a jedno ako sa vzadu sedí. Ja som musel mať hlavu nakrivo aj v Modeli S a to mám štandardných 180 cm.
Avatar - Emel
8. 11. 2023 18:41
Re: Hrušky s jablkami
Volvo... ale jo, akorát je to prostě auto vyrobené v Číně na platformě BYD... ale pokud ti to neva, tak je to určitě dost muziky za slušný peníze.
Co přesně malá Tesla bude uvidíme... jestli B nebo C.
8. 11. 2023 20:26
Re: Hrušky s jablkami
Na platforme Geely, nie BYD. :-)
Avatar - Emel
8. 11. 2023 21:57
Re: Hrušky s jablkami
Jo máš pravdu
8. 11. 2023 09:51
stale nepresvedcilo
Porad nejsem o tech Teslach presvedcena…porad nic🤷‍♀️
Rozbalit vlákno
0
6. 12. 2023 19:41
Cena???
300K je za městské přibližovadlo ok. Pokud jde o EV, tak do 400K taky ok, provozní náklady to vyrovnají. 600K je stále nesmysl, pokud to nebude s dostatečně velkou baterií a prostorem, aby to bylo auto univerzální i na delší výlety.
Rozbalit vlákno
0