Elektromobily
pradeda777
5
....o čem, v.o.l.e ?
25k€? To na první pohled žádný gamechanger není... jak se i uvádí, do téhle cenové hladiny míří kde kdo... VW, PSA (což jsou ovšem subkompakty), Číňani... ale uvidíme, s čím vlastně Tesla přijde a kdy.
podle mě Tesla ten gamechanger u EV je tak nějak obecně.... prostě pokud můžeš mít malou Teslu za 25t EUR, nedáš to za podobný VW. Takže VW bude muset s cenou dolů. To prospěje celému trhu.... :yes:
No to je otázka. Tesla samozřejmě gamechanger u EV je, to je bez debat. Z hlediska efektivity pohonného ústrojí je navíc stále na špici. Jenže na druhou stranu si zase dost sveřepě razí svoji filozofii přístupu k řidiči, kvůli které je pro spoustu lidí nepřijatelná (včetně mě). Takže pokud bude EV od VW, Stellantisu, atd. stát podobný peníze a nabídne alespoň srovnatelné vlastnosti ohledně výkonu a dojezdu jako Tesla, tak jím spousta lidí dá přednost.
Jasné! - a VW a iní si to vynahradia na zvýšených cenách vozidiel so spaľovacími motormi!!!
To záleží... pro mě by to bylo asi dilema... pro Teslu mluví odladěnost pohonného řetězce, pro VW nebo třeba Škodovku zase provedení interiéru a servisní síť (+podpora domácí nebo aspoň evropské značky). Problém je, že Tesla je dneska levnější, na 3 ani Y nemá VW cenově ekvivalentní odpověď.
Že každá nová Tesla je událost pro EV svět, to je jasný. Ale i vzhledem k tomu, jak dlouho trvá Tesle dostat nové auto do výroby mi přijde, že pokud teď začínáme mluvit o malé Tesle za 25t€, tak to až taková pecka není.
Že každá nová Tesla je událost pro EV svět, to je jasný. Ale i vzhledem k tomu, jak dlouho trvá Tesle dostat nové auto do výroby mi přijde, že pokud teď začínáme mluvit o malé Tesle za 25t€, tak to až taková pecka není.
TM3 odporná. Uvnitř to je vyloženě humus, jak asi bude vypadat tohle?
To bylo první, co mě napadlo. Když Tesla Model 3 uvnitř vypadá jako čínský pekáč za 200 k, nechci vidět tohle.
Ceny EV se totiž rychle mění. Takže stanovit přesnou sumičku je bullshit.
Tesla 3 byla před 2 rokama za 1 300 000 a příští rok bude za 900 000, tipuji jak se objeví nový model Y.
Za poznámku stojí to, že v Německu se bude vyrábět 1 000 000 Tesel.
Tesla 3 byla před 2 rokama za 1 300 000 a příští rok bude za 900 000, tipuji jak se objeví nový model Y.
Za poznámku stojí to, že v Německu se bude vyrábět 1 000 000 Tesel.
1. Ten kdo EV chce, ten si ho koupí.
2. Kdo EV nechce, ten si ho nekoupí.
3. Kdo by EV chtěl, ale nemá nabíječku, tak ten si ho většinou nekoupí.
4. A kdo je masochista, chce EV a nemá kde nabíjet, tak si ho koupí i kdyby měl v kufru vozit diesel generátor.
Co o tom víc říkat, že přesvědčí... je to nesmysl.
Ale jsem zvědav, jak to autíčko bude nakonec vypadat a kolik opravdu bude stát.
2. Kdo EV nechce, ten si ho nekoupí.
3. Kdo by EV chtěl, ale nemá nabíječku, tak ten si ho většinou nekoupí.
4. A kdo je masochista, chce EV a nemá kde nabíjet, tak si ho koupí i kdyby měl v kufru vozit diesel generátor.
Co o tom víc říkat, že přesvědčí... je to nesmysl.
Ale jsem zvědav, jak to autíčko bude nakonec vypadat a kolik opravdu bude stát.
ale kolik stojí auto, které umí nahradit třeba Xceed a nemá design jak dobytčák? Aha, X ceed co tě odveze do Itálie na hory stojí 510t, Spring 550t.
Počkej za chvilku tu máš Doníka, který ti vysvětlí, že se vlastně mýlíš a nemáš pravdu 😒] 😒] 😒] Tenhle článek si nemůže nechat ujít, jeho modla bude mít za x let malý model, teda možná 😉
Spring za 550t je nesmysl.
Nic jiného za stejné prachy není, pak až za 780 MG.
Což kupodivu vypadá opravdu jako zajímavé elektroauto i s celkem přijatelnou cenou 😉
videl sem ho nazivo, kdyz sem ho predjizdel
hnus oranzovej
doted mi z toho jde mraz po zadech
hnus oranzovej
doted mi z toho jde mraz po zadech
Já v modrý staticky a nepřišlo mi to vůbec špatný. Vypadal o dost lépe než iD.3 😉
Kankunene, chodis na acz?
Mozna JESTE neni. Kazdopadne brzy bude.
https😐/www.auto.cz/…e-derivat-150356
Citroën nabídne tři verze: You, Plus a Max. Ceny a specifikace vyšších verzí zatím nejsou zveřejněny, ale mají se pohybovat pod 30.000 eury.
😉
Pak tvuj argument se Springem za 550k bude lichy.
Az prijde zminena levna zakladni Tesla, za cenu toho Citroenu, tak se trh opet posune cenove dolu.
Jako neustale za poslednich trinact let.
Lepe receno od startu Tesly.
Mozna JESTE neni. Kazdopadne brzy bude.
https😐/www.auto.cz/…e-derivat-150356
Citroën nabídne tři verze: You, Plus a Max. Ceny a specifikace vyšších verzí zatím nejsou zveřejněny, ale mají se pohybovat pod 30.000 eury.
😉
Pak tvuj argument se Springem za 550k bude lichy.
Az prijde zminena levna zakladni Tesla, za cenu toho Citroenu, tak se trh opet posune cenove dolu.
Jako neustale za poslednich trinact let.
Lepe receno od startu Tesly.
Zírám, že by náznak sebereflexe? Btw v číně Renault City K-ZE za méně jak poloviční cenu 😉
Nechapu.
O vysokych cenach novych EV tu pisu leta.
Stejne tak jako o cenove parite v roce 2025.
Jde ale o trend.
O vysokych cenach novych EV tu pisu leta.
Stejne tak jako o cenove parite v roce 2025.
Jde ale o trend.
Cenová parita bude jen v případě, že politici opět vyženou daně nahoru a výrobci se přidají - někdo ty vaše autíčka na baterky musí zaplatit. Jen se to pořád nedaří, i v těch zelenejch rájích jako je Nizozemí 😉 Produkt sám o sobě nemá šanci…
https😐/cleantechnica.com/…ev-sales-report/
25% BEV Share In China!
Svy dogmaticky komentare si nech pro sebe. Pokles ceny EV nema s danema spolecnyho vubec nic. Jestli si myslis opak, tak jsi jouda.
Pokles ceny BEV je dan (prekvapive) poklesem ceny baterek...
https😐/www.statista.com/…tery-pack-costs/
Šach mat
25% BEV Share In China!
Svy dogmaticky komentare si nech pro sebe. Pokles ceny EV nema s danema spolecnyho vubec nic. Jestli si myslis opak, tak jsi jouda.
Pokles ceny BEV je dan (prekvapive) poklesem ceny baterek...
https😐/www.statista.com/…tery-pack-costs/
Šach mat
X Ceed Te odveze na hory?
No nevim.. Mel jsem ho v uzkem vyberu jako druhe auto do rodiny. Mam 181 cm a za sebe jsem si nesedl.. A kufr taky zadna slava.
Ale uznávám ze auto je to hezke! :yes:
No nevim.. Mel jsem ho v uzkem vyberu jako druhe auto do rodiny. Mam 181 cm a za sebe jsem si nesedl.. A kufr taky zadna slava.
Ale uznávám ze auto je to hezke! :yes:
ceny spalovaku rostou, ceny EV klesaj
brzo se to potka
i ve tride xced, kterou ted mozna az na toho hnusnyho chinana, nikdo nenabizi
brzo se to potka
i ve tride xced, kterou ted mozna az na toho hnusnyho chinana, nikdo nenabizi
To je divný, proč asi? Že by výrobci potřebovali zaplatit vývoj EV? Kdo jiný by to zaplatil než kupci ICE - známý fakt 😉
Znamy fakt. Viz nejhodnotnejsi automobilka sveta Tesla.
😁 😁 😁
😁 😁 😁
Která vydělává na emisních povolenkách 😉 Zavedení výrobci aut sanují náklady na vývoj EV z navyšování zisků prodeje spalovacích aut…
Tak ty emisni povolenky a Tesla.
Myslis to vazne?
Myslis to vazne?
Jj, myslím😒br />
https😐/zpravy.aktualne.cz/…234ac1f6b220ee8/
Je to sice článek staršího data, ale za to jasný 😉
A tady jeden čerstvější😒br />
https😐/fdrive.cz/…nene-trzby-10152
https😐/zpravy.aktualne.cz/…234ac1f6b220ee8/
Je to sice článek staršího data, ale za to jasný 😉
A tady jeden čerstvější😒br />
https😐/fdrive.cz/…nene-trzby-10152
Že američtí výrobci spalováků platí Tesle za to, že za ně vyrobí jisté kvóty EV je poměrně známý fakt. Pro Teslu to představuje zdroj nemalých zisků.
“ Samotné povolenky v tomto množství tvořily necelých 3,9 mld. USD, takže jde o 4,2 % příjmů automobilové části firmy (3,7 % při započítání energetiky).”
Udaj mezi roky 2010 az 2021.
Udaj mezi roky 2010 az 2021.
Fakta. To se odpurcum EV nelibi...
Ty jedou na dojmech a emocich.
:no:
Ty jedou na dojmech a emocich.
:no:
Aha a co je na clancich Aktialne a fDrivu dojem a co emoce? Je to napsané poměrně věcně 😉
Dej odkaz na zisky Tesly a emisni povolenky.
fDrive ti jako zdroj nestačí? Máš to tam rozebrané. Za mě je to důvěryhodný server, nevidím důvod hledat něco dál…
A uvedes sem, jaky podil zisku tvorily povolenky?
PS Kdyz chces uvadet zdroj, tak prosim poskytni alespon konkretni odkaz. 😉
PS Kdyz chces uvadet zdroj, tak prosim poskytni alespon konkretni odkaz. 😉
Krátce. 3,9 miliard dolaru za 10 let. To je příjem Tesla z prodeje emisnich kreditu.
Jestli to je částka za kterou lze vyvinout a vyrobit takove EV jako ma Tesla tak myslim, ze automobilky nemusi nic velkého sanovat z prodeje spalovaku.
Ne, úspěch Tesla neni založen na prodeji emisnich kreditu.
Kolik ze stala jen dieselgate?
Jestli to je částka za kterou lze vyvinout a vyrobit takove EV jako ma Tesla tak myslim, ze automobilky nemusi nic velkého sanovat z prodeje spalovaku.
Ne, úspěch Tesla neni založen na prodeji emisnich kreditu.
Kolik ze stala jen dieselgate?
:yes😒br />
33 miliard dolaru za dieselgate.
https😐/en.m.wikipedia.org/…missions_scandal
Asi tak k tomu sanovani EV z prodeje spalovaku.
33 miliard dolaru za dieselgate.
https😐/en.m.wikipedia.org/…missions_scandal
Asi tak k tomu sanovani EV z prodeje spalovaku.
Já bych EV taky chtěl, ale nemám kde nabíjet a hlavně žádné EV není schopno nahradit moje auto. Totiž kombík s cca 600 l kufru, s pneumatickým podvozkem se stavitelnou světlostí a na kouli 2,5 tuny s dojezdem alespoň 600 km za každých podmínek.
ktera bude jen z jednoho nebo dvou kusu ?
a netvrdte mi, ze boura jen ten, kdo neumi tocit volantem
ja se spis ridim tim, ze kdo neboura, jezdi pod svy moznosti 😄
a netvrdte mi, ze boura jen ten, kdo neumi tocit volantem
ja se spis ridim tim, ze kdo neboura, jezdi pod svy moznosti 😄
No bud pridu aj s prevratnou technikou oprav alebo to bude stat tolko, ze sa to neoplati.
už na současné gigacastingy má Tesla udělané postupy na opravu. Pokud se třeba poškodí "špičky", kde drží deformační prvky, tak je možné je uříznout a nahradit plechovým výliskem.
Má i klasifikaci, co lze jen tak zavařit, co lze zavařit s dopomocí dodatečných výztuh a co se už vařit nesmí.
Má i klasifikaci, co lze jen tak zavařit, co lze zavařit s dopomocí dodatečných výztuh a co se už vařit nesmí.
Bourají hlavně Ti co svoje možnosti přeceňují, Ti co nedodržují základní pravidla silničního provozu, Ti co provoz nesledují, Ti co nepředvídají a pak ještě Ti co hledají, kde jejich možnosti končí.
Oxymoron, nesmysl, na to je německá pracovní síla moc drahá, a nebo budou vyrábět totální šmejdy.
... co tak hrozne taha za oci, je nutne? Nekdo v redakci je presvedcen, ze prumerny ctenar potrebuje zvyraznit klicove pojmy, nebo se provozovatel webu snazi o SEO optimalizaci na pismenko "Y"?
Malá Tesla s cenou okolo 25-tisíc eur bude kompaktné auto C segmentu, čo je zásadný rozdiel oproti Volkswagenu, ktorý za tú cenu (možno) v roku 2025 ponúkne auto menšieho B segmentu. Je to niečo podobné ako keď si dnes pozriete ceny Modelu 3, čo je zas auto D segmentu a ceny ID.3 v C segmente. Jednoducho zas koncern zaspal. Novinku od Tesly si predstavujem asi ako Volvo EX30, ktoré som si bol nedávno pozrieť. Keď napíšem, že to auto nemá žiaden displej pred vodičom ani budíky, na dverách nie je sťahovanie okien ani repráky, tak by to aj mohlo byť na smiech, napriek tomu ma EX30 neskutočne očarila a je lacnejšia ako Kona či Megane. Držím palce. :yes:
Edit: Vždy len tri palce dole? To mi nevieš dať naraz viac, ty úbožiak? 😊 A tieto čajové zvyšky redakcie Auto.cz sú tiež dobre trápne, že s tým nič nevedia spraviť. :no😒br /> Edit 2: Ešte aspoň tri palce dole, no táák. 😁 Za holé fakty, super. 😄
Edit: Vždy len tri palce dole? To mi nevieš dať naraz viac, ty úbožiak? 😊 A tieto čajové zvyšky redakcie Auto.cz sú tiež dobre trápne, že s tým nič nevedia spraviť. :no😒br /> Edit 2: Ešte aspoň tri palce dole, no táák. 😁 Za holé fakty, super. 😄
Nemám takový přehled, abych věděl, do jakého segmentu ten který model patří, ale nová malá Tesla, bude jistě recyklovaný design Tesla, a mě se bohužel ten design nijak zvlášť nelíbí, ačkoliv uznávám, že je pořád lepší, než to co zatím VW předvedlo s rodinou ID. Nicméně koncept ID.2 vypadá velmi dobře a doufám, že ty ocucané bonbóny, jako vzor designu, už ve VW smetli do koše. Pro oba ty vozy vidím jako klíčový parametr dojezd. I takto malý EV by měl být schopen ujet 400 km, ale reálně, ne WLTP metrikou. Pro ID.2 zatím uvádějí cca 450, a kdyby to vyšlo, právě to by mohl být gamechanger pro lidovou EV mobilitu. A nízkou cenu nechť dosáhnou jednoduchostí, vynecháním panoramatické střechy, elektricky nastavitelných volantů, masážních sedaček s odsáváním prdů, holografických displejů, obřích tabletů, tik tokujících světel uvnitř i vně, hlasových ovládání, kamer sledujících zda se řidič nešťourá v nose, a hlavně všech otravných aktivních asistentů, hrabajících do řízení a brždění, potenciálně nebezpečných, které soustředěný řidič k jízdě nepotřebuje. A nesoustředěný ať do auta vůbec neleze.
Petr_Basa
Příspěvek podléhá schvalování.
Jako že je Tesla 3 konkurent Superbu a ne Octavie? To asi ne, že... Stačí se podívat, jak se tam sedí na zadních sedadlech (posez "na žabáka")
Dobre vieme, že škodovka je s rozmermi špecifická a jej modely majú presah do väčších segmentov. Typickým zástupcom C segmentu je auto s dĺžkou okolo 4,4 metra ako Astra, Leon, 308. Väčší D segment sú dnes autá okolo 4,7 metra a dlhšie, teda Rad 3, Trieda C, 508. K nim má Model 3 bližšie a jedno ako sa vzadu sedí. Ja som musel mať hlavu nakrivo aj v Modeli S a to mám štandardných 180 cm.
300K je za městské přibližovadlo ok. Pokud jde o EV, tak do 400K taky ok, provozní náklady to vyrovnají. 600K je stále nesmysl, pokud to nebude s dostatečně velkou baterií a prostorem, aby to bylo auto univerzální i na delší výlety.