Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Levná tesla bude vznikat v Berlíně. Její cena vás už možná přesvědčí

72 komentářů

Avatar - pradeda777
pradeda777
....o čem, v.o.l.e ?
Avatar - Emel
Emel
25k€? To na první pohled žádný gamechanger není... jak se i uvádí, do téhle cenové hladiny míří kde kdo... VW, PSA (což jsou ovšem subkompakty), Číňani... ale uvidíme, s čím vlastně Tesla přijde a kdy.
Mr.Murphy
podle mě Tesla ten gamechanger u EV je tak nějak obecně.... prostě pokud můžeš mít malou Teslu za 25t EUR, nedáš to za podobný VW. Takže VW bude muset s cenou dolů. To prospěje celému trhu.... :yes:
zlysoused
No to je otázka. Tesla samozřejmě gamechanger u EV je, to je bez debat. Z hlediska efektivity pohonného ústrojí je navíc stále na špici. Jenže na druhou stranu si zase dost sveřepě razí svoji filozofii přístupu k řidiči, kvůli které je pro spoustu lidí nepřijatelná (včetně mě). Takže pokud bude EV od VW, Stellantisu, atd. stát podobný peníze a nabídne alespoň srovnatelné vlastnosti ohledně výkonu a dojezdu jako Tesla, tak jím spousta lidí dá přednost.
Lubo
To sedí. Škoda len, že ich VW ovládaním aj celkovým prevedením kopíruje.
Vyberať si spomedzi 10 modelov VW, čo sa chcú podobať Tesle, tak si veľká časť verných zákazníkov VW radšej zoberie Teslu.
jam2015
Jasné! - a VW a iní si to vynahradia na zvýšených cenách vozidiel so spaľovacími motormi!!!
Avatar - Emel
Emel
To záleží... pro mě by to bylo asi dilema... pro Teslu mluví odladěnost pohonného řetězce, pro VW nebo třeba Škodovku zase provedení interiéru a servisní síť (+podpora domácí nebo aspoň evropské značky). Problém je, že Tesla je dneska levnější, na 3 ani Y nemá VW cenově ekvivalentní odpověď.
Že každá nová Tesla je událost pro EV svět, to je jasný. Ale i vzhledem k tomu, jak dlouho trvá Tesle dostat nové auto do výroby mi přijde, že pokud teď začínáme mluvit o malé Tesle za 25t€, tak to až taková pecka není.
Avatar - kari.laz
kari.laz
TM3 odporná. Uvnitř to je vyloženě humus, jak asi bude vypadat tohle?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To bylo první, co mě napadlo. Když Tesla Model 3 uvnitř vypadá jako čínský pekáč za 200 k, nechci vidět tohle.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Volant i pedály už budou jenom na display, protože jak Elon řekne, tak udělá. Generace Z odrostlá od kolébky s tabletem si to bude pochvalovat :yes: .
Petr_Basa
Sakra, já čekal, že tam bude aspoň joystick.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Leda když si ho dokoupíš na AliE😜ressu... 😉
PowerHouse
Ceny EV se totiž rychle mění. Takže stanovit přesnou sumičku je bullshit.
Tesla 3 byla před 2 rokama za 1 300 000 a příští rok bude za 900 000, tipuji jak se objeví nový model Y.

Za poznámku stojí to, že v Německu se bude vyrábět 1 000 000 Tesel.
Avatar - Tomogo
Tomogo
1. Ten kdo EV chce, ten si ho koupí.
2. Kdo EV nechce, ten si ho nekoupí.
3. Kdo by EV chtěl, ale nemá nabíječku, tak ten si ho většinou nekoupí.
4. A kdo je masochista, chce EV a nemá kde nabíjet, tak si ho koupí i kdyby měl v kufru vozit diesel generátor.
Co o tom víc říkat, že přesvědčí... je to nesmysl.
Ale jsem zvědav, jak to autíčko bude nakonec vypadat a kolik opravdu bude stát.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
ale kolik stojí auto, které umí nahradit třeba Xceed a nemá design jak dobytčák? Aha, X ceed co tě odveze do Itálie na hory stojí 510t, Spring 550t.
ericn
Počkej za chvilku tu máš Doníka, který ti vysvětlí, že se vlastně mýlíš a nemáš pravdu 😒] 😒] 😒] Tenhle článek si nemůže nechat ujít, jeho modla bude mít za x let malý model, teda možná 😉
DonVito
Spring za 550t je nesmysl.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nic jiného za stejné prachy není, pak až za 780 MG.
ericn
Což kupodivu vypadá opravdu jako zajímavé elektroauto i s celkem přijatelnou cenou 😉
topten
videl sem ho nazivo, kdyz sem ho predjizdel
hnus oranzovej
doted mi z toho jde mraz po zadech
ericn
Já v modrý staticky a nepřišlo mi to vůbec špatný. Vypadal o dost lépe než iD.3 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
to zase není tak těžký. Líp než ID3 vypadá pomalu všechno kromě Tesly, ta je hnusná ještě víc. Konkurovat tomu mohou některé EL mercedesy, které jsou taky hnusné. Nevím, co je za problm dělat hezká EL auta. U Audi to celkem umí.
DonVito
Kankunene, chodis na acz?
Mozna JESTE neni. Kazdopadne brzy bude.

https😐/www.auto.cz/…e-derivat-150356
Citroën nabídne tři verze: You, Plus a Max. Ceny a specifikace vyšších verzí zatím nejsou zveřejněny, ale mají se pohybovat pod 30.000 eury.
😉

Pak tvuj argument se Springem za 550k bude lichy.

Az prijde zminena levna zakladni Tesla, za cenu toho Citroenu, tak se trh opet posune cenove dolu.

Jako neustale za poslednich trinact let.
Lepe receno od startu Tesly.
ericn
Zírám, že by náznak sebereflexe? Btw v číně Renault City K-ZE za méně jak poloviční cenu 😉
DonVito
Nechapu.

O vysokych cenach novych EV tu pisu leta.
Stejne tak jako o cenove parite v roce 2025.

Jde ale o trend.
ericn
Cenová parita bude jen v případě, že politici opět vyženou daně nahoru a výrobci se přidají - někdo ty vaše autíčka na baterky musí zaplatit. Jen se to pořád nedaří, i v těch zelenejch rájích jako je Nizozemí 😉 Produkt sám o sobě nemá šanci…
DonVito
https😐/cleantechnica.com/…ev-sales-report/
25% BEV Share In China!

Svy dogmaticky komentare si nech pro sebe. Pokles ceny EV nema s danema spolecnyho vubec nic. Jestli si myslis opak, tak jsi jouda.

Pokles ceny BEV je dan (prekvapive) poklesem ceny baterek...
https😐/www.statista.com/…tery-pack-costs/

Šach mat
ericn
Šach mat? Tak leda v tvý hlavě 😉
Jirka B.
X Ceed Te odveze na hory?

No nevim.. Mel jsem ho v uzkem vyberu jako druhe auto do rodiny. Mam 181 cm a za sebe jsem si nesedl.. A kufr taky zadna slava.

Ale uznávám ze auto je to hezke! :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nelži.
Avatar - kari.laz
kari.laz
velké to auto není, ale pokud se se svou výškou za sebe neposadíš, měl by jsi přehodnotit svůj posed v autě. Buď máš nohy dlouhé 2/3 těla, nebo tam ležíš.
topten
ceny spalovaku rostou, ceny EV klesaj
brzo se to potka
i ve tride xced, kterou ted mozna az na toho hnusnyho chinana, nikdo nenabizi
ericn
To je divný, proč asi? Že by výrobci potřebovali zaplatit vývoj EV? Kdo jiný by to zaplatil než kupci ICE - známý fakt 😉
DonVito
Znamy fakt. Viz nejhodnotnejsi automobilka sveta Tesla.

😁 😁 😁
ericn
Která vydělává na emisních povolenkách 😉 Zavedení výrobci aut sanují náklady na vývoj EV z navyšování zisků prodeje spalovacích aut…
Hendly
Tak ty emisni povolenky a Tesla.

Myslis to vazne?
ericn
Jj, myslím😒br />
https😐/zpravy.aktualne.cz/…234ac1f6b220ee8/

Je to sice článek staršího data, ale za to jasný 😉

A tady jeden čerstvější😒br />
https😐/fdrive.cz/…nene-trzby-10152
Petr_Basa
Že američtí výrobci spalováků platí Tesle za to, že za ně vyrobí jisté kvóty EV je poměrně známý fakt. Pro Teslu to představuje zdroj nemalých zisků.
Hendly
“ Samotné povolenky v tomto množství tvořily necelých 3,9 mld. USD, takže jde o 4,2 % příjmů automobilové části firmy (3,7 % při započítání energetiky).”

Udaj mezi roky 2010 az 2021.
DonVito
Fakta. To se odpurcum EV nelibi...

Ty jedou na dojmech a emocich.
:no:
ericn
Aha a co je na clancich Aktialne a fDrivu dojem a co emoce? Je to napsané poměrně věcně 😉
DonVito
Dej odkaz na zisky Tesly a emisni povolenky.
ericn
fDrive ti jako zdroj nestačí? Máš to tam rozebrané. Za mě je to důvěryhodný server, nevidím důvod hledat něco dál…
DonVito
A uvedes sem, jaky podil zisku tvorily povolenky?

PS Kdyz chces uvadet zdroj, tak prosim poskytni alespon konkretni odkaz. 😉
Hendly
Krátce. 3,9 miliard dolaru za 10 let. To je příjem Tesla z prodeje emisnich kreditu.

Jestli to je částka za kterou lze vyvinout a vyrobit takove EV jako ma Tesla tak myslim, ze automobilky nemusi nic velkého sanovat z prodeje spalovaku.
Ne, úspěch Tesla neni založen na prodeji emisnich kreditu.

Kolik ze stala jen dieselgate?
DonVito
:yes😒br />
33 miliard dolaru za dieselgate.

https😐/en.m.wikipedia.org/…missions_scandal

Asi tak k tomu sanovani EV z prodeje spalovaku.
Avatar - Tomogo
Tomogo
Já bych EV taky chtěl, ale nemám kde nabíjet a hlavně žádné EV není schopno nahradit moje auto. Totiž kombík s cca 600 l kufru, s pneumatickým podvozkem se stavitelnou světlostí a na kouli 2,5 tuny s dojezdem alespoň 600 km za každých podmínek.
DonVito
Tak dojezd 600km za kazdych podminek je zaklad.

20 minut nabijeni po 300km je nehorazna ztrata casu...
adamzprahy
Jako je, na 601 km už musíš 60 minut pokud sis nenabil před cestou 😁
DonVito
Nabiti pred cestou je dobre...
Na 100% samozrejme.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ktore bude po kazdej stranke kvalitnejsim autom
jam2015
tým vyššie PZP!!!
topten
ktera bude jen z jednoho nebo dvou kusu ?
a netvrdte mi, ze boura jen ten, kdo neumi tocit volantem
ja se spis ridim tim, ze kdo neboura, jezdi pod svy moznosti 😄
Avatar - sargis
sargis
No bud pridu aj s prevratnou technikou oprav alebo to bude stat tolko, ze sa to neoplati.
topten
vidim to na autogen a kilo kitu
Avatar - eLzyx
eLzyx
už na současné gigacastingy má Tesla udělané postupy na opravu. Pokud se třeba poškodí "špičky", kde drží deformační prvky, tak je možné je uříznout a nahradit plechovým výliskem.
Má i klasifikaci, co lze jen tak zavařit, co lze zavařit s dopomocí dodatečných výztuh a co se už vařit nesmí.
Petr_Basa
Bourají hlavně Ti co svoje možnosti přeceňují, Ti co nedodržují základní pravidla silničního provozu, Ti co provoz nesledují, Ti co nepředvídají a pak ještě Ti co hledají, kde jejich možnosti končí.
topten
kazdopadne je dobry vedet, kde je ta hranice
a to bez e😜erimentovani, ktery muze skoncit v poli, nezjistis
s tim ale musis pocitat

podle me hodne bouraj ti, co si o sobe myslej, ze jsou bezchybni, a ze kdyz budou dodrzovat predpisy, ze se jim tahle neprijemnost vyhne
nevyhne
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
To je první, co mě u těch jejich obřích odlitků napadlo. Zřejmě bude všechno totálka...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Oxymoron, nesmysl, na to je německá pracovní síla moc drahá, a nebo budou vyrábět totální šmejdy.
Hendly
Robotizace?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
... co tak hrozne taha za oci, je nutne? Nekdo v redakci je presvedcen, ze prumerny ctenar potrebuje zvyraznit klicove pojmy, nebo se provozovatel webu snazi o SEO optimalizaci na pismenko "Y"?
Avantime
Malá Tesla s cenou okolo 25-tisíc eur bude kompaktné auto C segmentu, čo je zásadný rozdiel oproti Volkswagenu, ktorý za tú cenu (možno) v roku 2025 ponúkne auto menšieho B segmentu. Je to niečo podobné ako keď si dnes pozriete ceny Modelu 3, čo je zas auto D segmentu a ceny ID.3 v C segmente. Jednoducho zas koncern zaspal. Novinku od Tesly si predstavujem asi ako Volvo EX30, ktoré som si bol nedávno pozrieť. Keď napíšem, že to auto nemá žiaden displej pred vodičom ani budíky, na dverách nie je sťahovanie okien ani repráky, tak by to aj mohlo byť na smiech, napriek tomu ma EX30 neskutočne očarila a je lacnejšia ako Kona či Megane. Držím palce. :yes:
Edit: Vždy len tri palce dole? To mi nevieš dať naraz viac, ty úbožiak? 😊 A tieto čajové zvyšky redakcie Auto.cz sú tiež dobre trápne, že s tým nič nevedia spraviť. :no😒br /> Edit 2: Ešte aspoň tri palce dole, no táák. 😁 Za holé fakty, super. 😄
Petr_Basa
Nemám takový přehled, abych věděl, do jakého segmentu ten který model patří, ale nová malá Tesla, bude jistě recyklovaný design Tesla, a mě se bohužel ten design nijak zvlášť nelíbí, ačkoliv uznávám, že je pořád lepší, než to co zatím VW předvedlo s rodinou ID. Nicméně koncept ID.2 vypadá velmi dobře a doufám, že ty ocucané bonbóny, jako vzor designu, už ve VW smetli do koše. Pro oba ty vozy vidím jako klíčový parametr dojezd. I takto malý EV by měl být schopen ujet 400 km, ale reálně, ne WLTP metrikou. Pro ID.2 zatím uvádějí cca 450, a kdyby to vyšlo, právě to by mohl být gamechanger pro lidovou EV mobilitu. A nízkou cenu nechť dosáhnou jednoduchostí, vynecháním panoramatické střechy, elektricky nastavitelných volantů, masážních sedaček s odsáváním prdů, holografických displejů, obřích tabletů, tik tokujících světel uvnitř i vně, hlasových ovládání, kamer sledujících zda se řidič nešťourá v nose, a hlavně všech otravných aktivních asistentů, hrabajících do řízení a brždění, potenciálně nebezpečných, které soustředěný řidič k jízdě nepotřebuje. A nesoustředěný ať do auta vůbec neleze.
Petr_Basa
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Jako že je Tesla 3 konkurent Superbu a ne Octavie? To asi ne, že... Stačí se podívat, jak se tam sedí na zadních sedadlech (posez "na žabáka")
Avantime
Dobre vieme, že škodovka je s rozmermi špecifická a jej modely majú presah do väčších segmentov. Typickým zástupcom C segmentu je auto s dĺžkou okolo 4,4 metra ako Astra, Leon, 308. Väčší D segment sú dnes autá okolo 4,7 metra a dlhšie, teda Rad 3, Trieda C, 508. K nim má Model 3 bližšie a jedno ako sa vzadu sedí. Ja som musel mať hlavu nakrivo aj v Modeli S a to mám štandardných 180 cm.
Avatar - Emel
Emel
Volvo... ale jo, akorát je to prostě auto vyrobené v Číně na platformě BYD... ale pokud ti to neva, tak je to určitě dost muziky za slušný peníze.
Co přesně malá Tesla bude uvidíme... jestli B nebo C.
Avantime
Na platforme Geely, nie BYD. 😄
Avatar - Emel
Emel
Jo máš pravdu
Dom Nem
Porad nejsem o tech Teslach presvedcena…porad nic🤷‍♀️
Bohdan Blažek
300K je za městské přibližovadlo ok. Pokud jde o EV, tak do 400K taky ok, provozní náklady to vyrovnají. 600K je stále nesmysl, pokud to nebude s dostatečně velkou baterií a prostorem, aby to bylo auto univerzální i na delší výlety.