Krizová situace na trhu s novými automobily minimálně podle registrací skončila. Za prvních letošních deset měsíců se totiž v Česku registrovalo téměř tolik vozů, jako loni za celý rok.
Práveže ja som ICE pošuk. O BEV píšem len preto lebo už min. 3 roky počúvam ako BEV prevalcuje v predajoch ICE a stále je to len okolo 3 % ročného predaja nových áut a myslím že tak skoro sa to ani nezmení.
Zacinam ho vidiet coraz castejsie nehovoriac o tom ze uz aj moj kolega jeden 3tyzdnovy ma... este novy vonavy... a po sadnuti don mi padla sanka... krasny bytelny a kvalitny interier s krasnymi sedackami... za 18tisic ( cenu litrovej turbo fabie ) neprekonatelny kauf... mnohi to uz zistili a je ich stale coraz viac ako pozeram... pride mi ze ZS berie zakaznikov u nas hlavne vitare ( dnes uz predrazenej a skostnatelej ) v 2kolke ale iste aj novej ale za rovnaku cenu o cislo mensej fabii ... MG :yes:
Ano taky je vídám často a dokonce i u nás vesnici. Když jsem ZS viděl loni v létě, tak jsem hledal nekvalitní zpracování (slícování), špatný lak - no nenašel jsem. Dovnitř jsem si sednou nemohl, takže těžko hodnotit. Největší slabinou je asi motor, ale to u litrové atmosférické Fabie taky. Cenově se základy (Fabia - ZS) liší o 30 000 což není vůbec špatné. ZS je velký (oproti třeba Fabii, Cliu, P 208) městský crossover a ty jsou dnes žádané. Mně osobně se ale vůbec nelíbí. Holt Čína má jiný vkus.
Ono to na prvý pohľad vôbec nevyzerá zle, ale potom si človek pozrie nejaký video test a zistí, že ono je to také všetko naoko, hlavne aby to dobre vyzeralo. Odhliadnuc od doslova zúfalého infotainmentu mne udrie hneď do očí ponuka motorov v počte dva, konfigurácia výbavy veškerá žádná (tie dve packety nepočítam), prevodovka podľa výbavy, farba v cene len biela. Takže v podstate človek kupuje už vyrobené auto zo skladu s mnohými kompromismi. Keď to niekomu vychádza stále lepšie so skladovkami iných značiek budiž. Mne táto čínska zlátanina zmysel nedáva.
V USA lidi kupují v 99% vyrobené skladovky co má dealer na skladě v různých barvách a specifikaci a řada modelů tak měla taky 2-3 motory. A funguje to tam takhle 50 let :-)
Hlavně ty bizarnosti typu jen výškově stavitelný volant a jestli se nepletu, tak "digitální klimatizace" je manuální klima v displeji - a nic jiného mít nejde.
Nevím jestli sis toho všimnul, ale dnes je v nabídce jen jedna barva bez příplatku u téměř každé značky. Za jinou si připlatíš. Když jsem díval do ceníku ZS tak mě zaujalo, že už v základu má litá 17ti palcová kola. Jak je to auto (ne)kvalitně udělané ukáže čas.
Tak to každopádně. Kdyby se mě někdo zeptal jaké tipuju prodeje, tak bych řekl pár stovek. Evidentně nejsme tak konzervativní. ZS nevypadá nic moc, HS o dost líp.
Měl jsem tenhle "zázrak" půjčený v Anglii. Nevím, zda je výbava a provedení stejné jako u nás, al enepředpokládám, že se ta auta budou výrazně lišit ve kvalitě a v náš prospěch. To auto je postavené za levno a podle toho to vypadá: Mizerné odhlučnení interiéru (ale motor překvapivě není až tak slyšet) - zkuste vyklopit a pak sklopit sluneční clonu tak, aby se zaklapla sama. Bouchne to, jak když člověk zabouchl dveře u Š120. Pokud držíte pravou rukou volant, zakrýváte si loktem výrazno část displeje infotainmentu. V mém případě to byla cca. čtvrtina. xPokud hrábnete na klimatizaci, infotainment se přepne na ovlávání klimatizace a zpět do navigace se dostanete kliknutím na křížek v rohu displeje, které má kolem sebe hromadu prostoru... který ale není aktivní - musíte trefit ten titěrný křížek. Některé prvky ovládání tempomatu fungovaly, některé jen občas. Tlačítka jak z vietnamského tržiště. Auto jako takové celkem jelo, ale mělo hroznou citlivost na boční vítr. To půjčené mělo pětistupňový manuál a zpřevodování bylo tak do města - na dálnici to pak zbytečně žralo. To auto vypadá zvenku ještě jakš taš, ale uvnitř je to demonstace levných materiálů, řešení a provedení. Na vesnici k dojížděni do sousední asi ano, jinak ani zadarmo. Siťky v kufru na stranách za podběhy byly upevněné pouhým zapíchnutím do do "jekoru" kterým je kufr obložen a nedej pánbůh, ale něco zadržovali. Je pak otázka několika dní, než se to vymačká a už to tam zpět nedáte. Možná snad zalepit epoxidem...
I kdyby byla letošní čísla 230 tis., tak to milý pane autore je nic než mizérie. A ne žádný návrat k dřívějším číslům.
Proč? Protože existuje něco jako odložená poptávka!!! Takže jestliže se i s tímto faktem stále držíme pod kdysi běžnými čísly tak je to špatné. Navíc když k tomu přidáme i ten fakt že naopak mnoho lidí začalo kupovat dopředu dokud ještě je co koupit s motorem pod kapotou bez prodlužovačky, tak to fakt je nic než špatný výsledek. :-!
Ty nedodělané Škodovky, co vloni stály na letištích a polích, tak je letos už prodaly. Upřímně nové majitelé lituji. Za nadsazenou cenu dostali auto které půl roku stálo někde venku, klidně i na trávě (ano, skutečně je nechávali na trávě, vyfotil jsem si je). Ale když za každou cenu chtěli Škodovku, komu není radno...
Máš samozřejmě pravdu, ale čekací doba i u jiných značek pokud si něco objednával do výroby byl klidně rok i víc. Jako příklad léta 2022 i20 dodací doba rok. Kia o půl roku dřív 6 měsíců. To že automobilka nebude mít čipy, sedadla a bůhví co ještě, si nemohl vědět. Takže i auta jiných značek mohla stát bůhvíkde než se zkompletovala.
Sice je to nezajímavá statistika, protože řada soukromníků kupuje auta na IČ a ty pak figurují jako firemní, ale není problém si to zjisti na stránkách svazu dovozců aut. Škoda letos za 1-10 prodala soukromníkům 8304 aut, Dacia 3959, MG 1429.